PDA

Bekijk de volledige versie : Sony ubp-x800 ultra hd blu-ray speler - review



Michael Hamers
04-08-2017, 13:27
Sony bracht eerder dit jaar met de UBP-X800 haar eerste Ultra HD Blu-ray-speler op de markt. Sony gaat daarmee de concurrentie aan met Panasonic, LG en Samsung en natuurlijk ook met de duurdere OPPO. Meer aanbod is goed voor de consument, maar nog altijd is het een redelijk bedrag wat je neer moet tellen voor een UHD-speler. Is het echt een stap vooruit t.o.v. een reguliere Blu-ray-speler? En hoe presteert de UBP-X800 zelf?

Lees het hier (http://allesoverfilm.nl/hardware/Sony%20UBP-X800%20Ultra%20HD%20Blu-Ray%20Speler%20-%20Review/)

rvvnr1
04-08-2017, 16:04
Leuke review, wel jammer dat je op het vlak van de beeldkwaliteit de vergelijking met de Oppo zelf niet maakt.

Zo hier en daar prefereren mensen deze speler boven zowel de Panasonic als de Oppo (zie o.a. de quotes in t topic over deze spoeler elders op dit forum) juist op dat vlak.

Michael Hamers
04-08-2017, 16:50
Ik heb dat bewust niet gedaan omdat ik dan meer dan alleen met de Oppo zou moeten vergelijken. Dan zou ik een multitest moeten doen. Echter, zoals ik al in een ander topic aangaf, is de beeldkwaliteit en scherpte van de Oppo net wat beter, maar marginaal. Tel daarbij de gunstige prijs en het gebruik van apps bij op en je koopt met de Sony echt een topspeler.

Pieter Kleine
27-11-2017, 23:11
Ik probeer vandaag via de Netflix app op deze speler te kijken, maar krijgt dat deze titel momenteel niet afgespeeld kan worden. Via Ziggo horizon geen problemen. Hebben meer mensen deze ervaring?

rvvnr1
28-11-2017, 00:06
Ja, maar ook via de app in de tv.
Meestal lost wat geduld en/of opnieuw opstarten van de app t wel op.

Pieter Kleine
28-11-2017, 00:24
Speler van de stroom gehaald en opnieuw gestart, dat was de oplossing.

Johan1967
26-01-2018, 07:39
Nu € 238,84 bij bol.com inclusief 3 films: https://www.bol.com/nl/p/sony-ubp-x800-blu-ray-speler-4k-ultra-hd/9200000074638534/?Referrer=ADVNLGOO002020-G-49080066380-S-391845842342-9200000074638534&gclid=EAIaIQobChMIr5mM_YH12AIVCRbTCh0oNwsyEAQYASAB EgL_c_D_BwE

Pieter Kleine
18-03-2018, 15:01
Heb deze speler. Gisteren en vandaag opnieuw vastlopers mer UHD Spider-man 2 en 3. De speler heeft problemen met het inlezen van discs die gebruiksporen vertonen, laser schijnt niet optimaal te zijn. Er waren ook problemen met aantal Harry Potter uhds, niet alleen bij mij maar bij meerdere bezitters van deze speler.

Areaddvd.de:
Leider überzeugt das Laufwerk nicht ganz. Zwar ist das Arbeitsgeräusch angenehm niedrig, aber bei Discs mit deutlichen Gebrauchsspuren treten Schwierigkeiten beim Einlesen auf – der Einleseprozess verlangsamt sich deutlich wahrnehmbar.

Marcel Hoeve
18-03-2018, 15:29
De UHD-uitgaven van Spider-Man 2 en 3 zijn toch splinternieuw? Hoe kunnen die dan gebruikssporen vertonen? En anders zou ik de Sony gewoon terugbrengen/-sturen en je geld terugvragen. Als dit niet met een firmware aanpassing op te lossen is, dan voldoet het toestel niet aan de eisen die je eraan mag stellen. Als ik jou was zou ik dan bijv. Panasonic proberen. Die maken uitstekende UHD-spelers voor niet al te veel geld en die zijn erg betrouwbaar. Of anders de Oppo als je het geld ervoor over hebt.

Pieter Kleine
18-03-2018, 15:48
Op de discs zaten vingerafdrukken. En dat levert blijkbaar al problemen op. De speler zelf is een tijdelijke investering, in afwachting van een nieuwe Oppo 203 in de zomer 2018/

Marcel Hoeve
18-03-2018, 19:17
Vingerafdrukken zouden nooit een probleem moeten opleveren bij het afspelen, bij krassen is dat wel mogelijk.

Pieter Kleine
18-03-2018, 19:32
Vingerafdrukken zouden nooit een probleem moeten opleveren bij het afspelen, bij krassen is dat wel mogelijk.

De praktijk is anders. Heb de discs schoon gemaakt, en daarna speelden ze zonder storingen in beeld af.

rvvnr1
19-03-2018, 08:34
Ach zelfs gloednieuwe discs (https://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?95835-UHD-s-van-Warner-geven-initi%C3%ABle-leesproblemen) moet je soms zelfs eerst nog poetsen... (6)

pretorian22
19-03-2018, 12:12
Vingerafdrukken zouden nooit een probleem moeten opleveren bij het afspelen, bij krassen is dat wel mogelijk.

Maak al jaren, vanaf de cd periode vervolgens dvd en blu ray periode en nu 4k mee dat vingerafdrukken soms haperingen veroorzaken. Schoonmaken en voila
is op zich ook wel logisch. is dan natuurlijk moeilijker op troebele discs door de afdruk de data te lezen. Jij kan immers ook minder goed door een vette ruit kijken.

jeroeni
19-03-2018, 13:32
Vingerafdrukken zouden nooit een probleem moeten opleveren bij het afspelen, bij krassen is dat wel mogelijk.

Mijn ervaring is dat vingerafdrukken altijd de boosdoener is wanneer een disc niet speelt.krassen maak ik zeer zelden mee.

Marcel Hoeve
20-03-2018, 21:53
Hoe tegengesteld kunnen de ervaringen toch zijn... Bij mij zijn namelijk vingerafdrukken nooit het probleem, maar krassen soms wel.

Pieter Kleine
20-03-2018, 22:53
Kijkend naar jouw spelers, kan de oorzaak daarvan wel eens liggen in een betere kwaliteit van de lasers in die spelers. Las ergens - geloof op aredvd.de - dat in de Sony een minder goede laser zou zitten.

rogue
21-03-2018, 17:53
Hoe tegengesteld kunnen de ervaringen toch zijn... Bij mij zijn namelijk vingerafdrukken nooit het probleem, maar krassen soms wel.

Je kunt UHD's niet met blu-ray vergelijken; er zijn meldingen van meerdere spelers die problemen hebben als de disc niet helemaal schoon is. Blijkbaar zijn ze veel gevoeliger.

Bart Jan
27-03-2018, 18:47
Weet iemand hier hoe je deze Sony regiovrij kan maken? Ik heb in Amerika 4K dvd besteld maar is niet af te spelen.

rogue
27-03-2018, 20:44
Weet iemand hier hoe je deze Sony regiovrij kan maken? Ik heb in Amerika 4K dvd besteld maar is niet af te spelen.

Bedoel je met 4K soms UHD blu-ray's? Die zijn allemaal regiovrij, dus die kun je sowieso afspelen.
Om alle reguliere blu-ray's en DVD's af te spelen zou je bijvoorbeeld contact kunnen opnemen met Stegen (http://www.stegen.com/nl/Stegen), kost rond de €100 als ik het goed heb.

Bart Jan
27-03-2018, 21:36
Helaas niet. Het is een in Amerika bestelde 4K Ultra HD HDR dvd en er zit ook een gewone Bluray in maar Sony meldt bij beiden dat deze niet compatibel zijn met deze Sony.
Bedankt voor je tip!

rogue
28-03-2018, 07:29
Welke UHD blu-ray is dat dan Bart Jan? Ik kan mij voorstellen dat de blu-ray niet regiovrij is, maar zou namelijk voor het eerst zijn dat een UHD niet regiovrij is.
Ik zit ook even te twijfelen omdat je steeds 'dvd' vermeld of we het over hetzelfde hebben. Graag even de titel doorgeven (en eventueel een linkje), dan weten we meer!

pretorian22
28-03-2018, 09:23
Kijkend naar jouw spelers, kan de oorzaak daarvan wel eens liggen in een betere kwaliteit van de lasers in die spelers. Las ergens - geloof op aredvd.de - dat in de Sony een minder goede laser zou zitten.

Dat is het ook niet. Ik heb namelijk ookal jaren Oppo's en ook die hebben gewoon last van vingerafdrukken. Niet vaak, maar ik zorg dan ook dat ik nooit vingerafdrukken op discs heb.

Had toevallig laatst nog een keer bij een film dat hij even skipte paar keer, Na vingerafdrukken die er toch opgekomen waren verwijderen geen problemen. En is een Oppo UDP-203 in dit geval.

pretorian22
28-03-2018, 09:24
Welke film is dat dan? Ik bestel veel van mijn films uit Amerika, maar nooit problemen. Tuurlijk zegt $ony dat die film hier niet werkt. Dan zijn ze er vanaf en ontmoedigen ze het importeren.

rvvnr1
28-03-2018, 11:11
Zal wel een titel van Warner zijn....

Pieter Kleine
05-04-2018, 21:46
Inmiddels een andere mogelijke oorzaak voor vastlopers gezien. Vanavond had Legend of the Guaridans 3d een vastloper. Wat mij opviel was dat toen de film starte er nog geen update voor de Sony was. Bij het opnieuw starten van de film zag ik de bekende kreet "updatediensten' op het scherm staan, ofwel er was weer een update beschikbaar. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat het ontvangen cq verwerken van een update melding conflicteert met het gelijkt afspelen van een disc. Ik had overigens een identiek iets - enige tijd gelden - met de Netflix app op de Sony.

Michael Hamers
05-04-2018, 23:05
Inmiddels een andere mogelijke oorzaak voor vastlopers gezien. Vanavond had Legend of the Guaridans 3d een vastloper. Wat mij opviel was dat toen de film starte er nog geen update voor de Sony was. Bij het opnieuw starten van de film zag ik de bekende kreet "updatediensten' op het scherm staan, ofwel er was weer een update beschikbaar. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat het ontvangen cq verwerken van een update melding conflicteert met het gelijkt afspelen van een disc. Ik had overigens een identiek iets - enige tijd gelden - met de Netflix app op de Sony.

internetverbinding uitschakelen tijdens het kijken van discs om dit te testen. Scheelt je welllicht een hoop ergernis. Hoop wel dat Sony dit dan oplost!

pretorian22
06-04-2018, 08:54
internetverbinding uitschakelen tijdens het kijken van discs om dit te testen. Scheelt je welllicht een hoop ergernis. Hoop wel dat Sony dit dan oplost!

Of gewoon automatisch updaten uitzetten en zelf controleren af en toe. Is wat makkelijker dan de gehele internettoegang eraf halen telkens.

TifKag
06-04-2018, 10:25
Of gewoon automatisch updaten uitzetten en zelf controleren af en toe. Is wat makkelijker dan de gehele internettoegang eraf halen telkens.
Automatisch updaten uitzetten helpt niet.

De speler zal toch blijven kijken of er nieuwe updates zijn voor de internetservices (De knop "Updatediensten" boven in het hoofdscherm), de speler zal ze alleen dan niet automatisch bijwerken.

pretorian22
09-04-2018, 10:50
Automatisch updaten uitzetten helpt niet.

De speler zal toch blijven kijken of er nieuwe updates zijn voor de internetservices (De knop "Updatediensten" boven in het hoofdscherm), de speler zal ze alleen dan niet automatisch bijwerken.

dus de speler loopt al vast bij alleen maar controleren op updates? Lijkt me nogal ee slordige fout.
Anders misschien BD live of hoe het ook heet op de Sony uitschakelen.

Johan1967
09-04-2018, 11:05
dus de speler loopt al vast bij alleen maar controleren op updates? Lijkt me nogal een slordige fout.


Volgens mij is dit een aanname, maar niet bewezen.

Misschien een idee om de speler tijdelijk van het internet af te koppelen, en vervolgens te kijken of UHD's nog vastlopen?

Pieter Kleine
09-04-2018, 13:54
Het is idd een aanname. Mogelijk dat anderen bij vastlopers kunnen melden of dit bij hen ook lijkt te gebeuren.

rvvnr1
10-04-2018, 11:06
Die van mij is gekoppeld aan een draadloos accesspoint dat bijna nooit aanstaat (en er dus geen internetverbinding is).
Afgelopen weekend stond deze toevallig wel aan, had een Blu-Raytje gekeken en daarna was een "update services" beschikbaar.
Geen vastloper gehad.

Het ligt echt aan de speler icm bepaalde schijfjes. Met name die van Warner.

vista-vision
11-04-2018, 00:16
Ter info:

Ik zie dat sony op hun ubp x800 ook DSEE heeft gezet (bij de opvolger de 700 zit het al niet meer als ik naar de specs kijk) om mp3/aac/m4a muziek weergave wat op te krikken .Ik gebruik het zelf al jaren op de pc (freeware software ) en ben er wel tevreden over het klinkt beter dan het origineel mp3 met DSEE in de aan stand.Dus zal ook wel effect hebben op de UBP-x800.
(er zit namelijk een vroege DSEE uitvoering in het programma sonicstage 4.3. ik gebruik het een beetje als mp3 speler op pc.
windows 7 http://forums.sonyinsider.com/files/file/95-sonicstage-43-ultimate-edition/
windows 10 zip file https://mega.nz/#!CYVwDZJD!cfo8qO2vTK7TMhlny5OBM9PctUYTluIBuA4X5FQ T-fo

https://blogs.sonymobile.com/2016/03/15/behind-the-acronym-dsee-hx-with-audio-engineer-kenichi-matsumoto/



(https://blogs.sonymobile.com/2016/03/15/behind-the-acronym-dsee-hx-with-audio-engineer-kenichi-matsumoto/)

geoffreyvanvugt
03-07-2018, 15:18
Ik heb deze nu ook enige tijd in bezit en ik ben er zeer, zeer tevreden over. Wat ik wel jammer vind is dat deze geen display heeft en geen analoge uitgangen. Ik had m graag ook analoog aangesloten willen hebben op mijn Marantz PM7003. En HDMI op mijn Marantz SR7011. Als ik gewoon CD afspeel moet ik iedere keer de TV aan hebben staan. En dat vind ik omslachtig. Dus heb dit maar opgelost door een Sony CD speler erbij te nemen van Marktplaats. Ik heb nu een Sony CDP-XE220 erbij voor CDees en analoog aangesloten aan de PM7003. Voor Bluray/UHD/3D gebruik ik natuurlijk gewoon de X800.

Richard B.
05-07-2018, 17:38
Ik heb deze overwogen maar zelf uiteindelijk voor de X700 geopteerd die misschien wat meer "futureproof" is (ondanks dat ie wel wat features mist t.o.v. de X800 trouwens). Van beiden geloof ik trouwens wel dat het prima spelers zijn. Wat ik wel jammer vind van zowel de X700 als de X800 is de interface: die is niet echt aantrekkelijk of handig. Heel jammer dat ze bij Sony van de XMB-interface afgestapt zijn.