PDA

Bekijk de volledige versie : The Abyss, True Lies & Aliens 4K UHD 12-03-2024



Pagina's : [1] 2

RaZoR
26-10-2009, 16:49
weet iemand of deze 2 films op Blueray gaan verschijnen??

Frank
26-10-2009, 16:57
Volgens mij is daar (nog) geen informatie over bekend.

BrianB
26-10-2009, 17:47
James Cameron heeft het te druk gehad met het maken van Avatar, dus het laat nog even op zich wachten. Van The Abyss was wel al een HD master klaar, maar Cameron had geen tijd om zich daarmee bezig te kunnen houden. Maar aangezien die al een paar jaar oud is heb je best kans dat die opnieuw gedaan wordt. De meeste films zullen wel snel volgen, denk ik. Misschien wanneer Avatar op Blu-ray verschijnt.

maniac e
26-10-2009, 20:05
Avatar release staat er los van Cameron wilt gewoon bij betrokken zijn bij zijn projecten niet zoals met T2 skynet edition.

RaZoR
26-10-2009, 20:20
oke, k hoop wel dat deze 2 op blueray komen want zijn 2 van mijn favo's :)

BrianB
26-10-2009, 20:58
Avatar release staat er los van Cameron wilt gewoon bij betrokken zijn bij zijn projecten niet zoals met T2 skynet edition.

Maar als Avatar op Blu-ray wordt uitgebracht, zorgt dat wel voor een boost van de oudere titels. Dus als die dan worden uitgebracht, levert dat meer verkochte titels op. Titanic zal ongetwijfeld een opzichzelfstaande release krijgen, maar bij The Abyss zou dat zeker helpen.

raymen
26-10-2009, 23:46
Voeg daar ook gelijk zijn aliens bij.

Want dat is een belabberde uitgave.

Maar een geweldige film van cameron

Mvrg,
Raymen

Frank
27-10-2009, 08:21
Aliens een belabberde uitgave? Die in de Alien Quadrilogy-box is toch niet belabberd?

maniac e
27-10-2009, 08:58
Wat Aliens een slechte uitgave?!? Ben je wel lekker :)
Die is voor de Quadrilogy box nog helemaal opgepoetst dus zie er echt helemaal niks mis mee.

Hombre
27-10-2009, 12:01
Wat Aliens een slechte uitgave?!? Ben je wel lekker :)
Die is voor de Quadrilogy box nog helemaal opgepoetst dus zie er echt helemaal niks mis mee.

Misschien moet je dan eens naar het audiocommentaar van JC zelf luisteren waar hij aangeeft dat hij geschrokken is van de tegenvallende kwaliteit nu hij die ziet tijdens het inspreken.

Er is nl helemaal niets opgepoetst, want JC had Fox daar geen toestemming voor gegeven....

-Jaap-
27-10-2009, 12:37
En dan gaat-ie achteraf klagen...
Handige kerel!;)

BrianB
27-10-2009, 18:13
Misschien moet je dan eens naar het audiocommentaar van JC zelf luisteren waar hij aangeeft dat hij geschrokken is van de tegenvallende kwaliteit nu hij die ziet tijdens het inspreken.

Er is nl helemaal niets opgepoetst, want JC had Fox daar geen toestemming voor gegeven....

Hij merkte op dat er veel grain in de film zat, meer dan hij zich herinnerde. Iedere regisseur heeft destijds toestemming gegeven bij de Quadrilogy (behalve David Fincher waarschijnlijk). De film is gewoon grainy, daar valt vrij weinig aan te veranderen.

maniac e
27-10-2009, 21:27
Wat BrianB zegt.

Marko Heins
27-10-2009, 21:58
Hij merkte op dat er veel grain in de film zat, meer dan hij zich herinnerde. Iedere regisseur heeft destijds toestemming gegeven bij de Quadrilogy (behalve David Fincher waarschijnlijk). De film is gewoon grainy, daar valt vrij weinig aan te veranderen.

De film is en hoort inderdaad grainy, niets meer aan doen, hooguit met hogere resolutie op Blu-Ray uitbrengen en vooral niets wegfilteren, want ik wordt helemaal leip van al die opgepoetste (dus verklote) releases waar DNR en EE op zijn losgelaten. De dvd van Aliens komt gewoon dicht bij de filmprints en dat is gewoon prima, die uit de Quadrology was echt een fijne transfer.

Hombre
28-10-2009, 11:26
De film is en hoort inderdaad grainy, niets meer aan doen, hooguit met hogere resolutie op Blu-Ray uitbrengen en vooral niets wegfilteren, want ik wordt helemaal leip van al die opgepoetste (dus verklote) releases waar DNR en EE op zijn losgelaten. De dvd van Aliens komt gewoon dicht bij de filmprints en dat is gewoon prima, die uit de Quadrology was echt een fijne transfer.


De transfer van Aliens is afkomstig van een oude Laserdisc transfer uit 1992. Speciaal voor LD is toen de extended versie op video gemontreerd, hier is dus geen filmversie van.
http://www.imdb.com/title/tt0090605/alternateversions
Deze zelfde video transfer is digitaal omgezet naat DVD.

Om een nieuwe transfer te maken voor de Q-uitgave was een nieuwe filmscan nodig van de theatrical print en de extra's scenes. JC had hiervoor geen tijd, want hij heeft DC approval voor de transfer en vond de ouder transfer goed genoeg tot hij deze zag bij het inspeken van het audiocommentaar.

Voor een HD uitgaven moet er dus een totaal nieuwe transfer vanaf film worden gemaakt en met de huidige apparatuur en technieken zal dit naar verwchting zeker een groot verschil uitmaken...

My 2c

Frenkel
28-10-2009, 16:41
The Abyss is nooit in anamorphic widescreen uitgebracht op DVD, idem dito met True Lies in de VS.
Het blijft jammer en ik hoop dat we snel fatsoenlijke uitgaves van JC films op Blu-Ray mogen krijgen, maar persoonlijk heb ik hier een hard hoofd in.

James Cameron lijkt het leuk te vinden om mensen aan het lijntje te houden, en is wat dat betreft nog erger dan George Lucas

Frenkel
27-11-2009, 18:29
Het is nog maar een mager gerucht maar het zou best kunnen dat we The Abyss in de tweede helft van 2010 op Blu-ray kunnen verwachten

According to French site Les Numériques, 20th Century Fox Home Entertainment is preparing a hefty list of titles for Blu-ray release in 2010. Apart from the obvious mention of the Alien quadrilogy, other interesting titles are in the slate, such as 'The Abyss' or 'The Sound of Music'.

Steven Spielberg's 'Minority Report' and Sam Mendes' 'Road to Perdition' are set for May-June 2010, as previously reported (see blu-ray.com, November 13 (http://www.blu-ray.com/news/?id=3721) and November 16 (http://www.blu-ray.com/news/?id=3727)). Also in June, Fox expects to release some westerns, such as 'The Magnificent Seven', 'Hang 'Em High' and 'For a Few Dollars More'.

The second half of 2010 will reportedly see Blu-ray releases for James Cameron's 'The Abyss', Baz Luhrmann's 'Romeo+Juliet' and 'Moulin Rouge!', the 'Alien' quadrilogy/anthology and 'The Sound of Music' (which is being remastered in 4K).



bron: http://www.blu-ray.com/news/?id=3801

BrianB
27-11-2009, 19:37
Zou een mooi jaar worden, als het waar is.

maniac e
28-11-2009, 09:21
Jammer nog meer als een half jaar wachten voor de Alien box

Marc T.
30-11-2009, 21:06
Films als Titanic, Jurassic Park, Scarface, Lord of the Rings? Blu Ray? Daar hebben de producenten nog nooit van gehoord. Oeps, we zijn 16 jaar te laat met het uitbrengen van de Blu-Ray. Ik denk dat ik Titanic pas op BR zie als er een nieuw medium op de markt is.

maniac e
30-11-2009, 21:15
En waar bezeer je dat op?

Marc T.
01-12-2009, 00:26
En waar bezeer je dat op?

Op het feit dat BR er al jaren is?

-Jaap-
01-12-2009, 00:30
Ca. 3 jaar nu, DVD ca. 12 jaar.
Give it some time.;)

Marc T.
01-12-2009, 01:00
Ca. 3 jaar nu, DVD ca. 12 jaar.
Give it some time.;)

Ik kan niet tegen dat getreuzel om niets. Het gaat ook nog minstens 2 jaar duren voordat we de extended editions van LOTR te zien krijgen op BR hoor.

-Jaap-
01-12-2009, 01:14
Ik denk iets minder, maar 't goed zou kunnen.;)
Je moet nou eenmaal films geleidelijk releasen, dat verkoopt beter, dat is ook zo in de bioscoopwereld.

Pieter R.
01-12-2009, 08:12
Ik kan niet tegen dat getreuzel om niets. Het gaat ook nog minstens 2 jaar duren voordat we de extended editions van LOTR te zien krijgen op BR hoor.

Nou ben ik een aardige filmliefhebber. Ik heb de LOTR extended editie. Waarom moet ik die ook nog eens op blu ray hebben? Ik bedoel: het is een schitterende uitgave die het onderste uit de kan haalt qua dvd.
Ik snap dat niet: er is een goede uitgave waar men kan van genieten, moet alles meteen weer op blu ray. Toch best raar in deze tijd van recessie: men klaagt dat het leven steeds duurder wordt, maar kan tegelijkertijd niet wachten om geld uit te geven aan iets onbenulligs als een bluray terwijl van die film al een goede uitgave is die ook nog eens goedkoop is in vergelijk met wat die blu ray zal gaan kosten.

BrianB
01-12-2009, 08:42
Films als Titanic, Jurassic Park, Scarface, Lord of the Rings? Blu Ray? Daar hebben de producenten nog nooit van gehoord. Oeps, we zijn 16 jaar te laat met het uitbrengen van de Blu-Ray. Ik denk dat ik Titanic pas op BR zie als er een nieuw medium op de markt is.

Het duurde bij dvd ook jaren voordat de populaire films uitgebracht werden (die toen al uit waren, voor de films die toen in de bioscoop verschenen telt dat niet). En natuurlijk gaan ze niet alle populaire films allemaal in een keer uitbrengen, dat snap je zelf toch ook?
Bovendien zijn er al zoveel goede films uit op Blu-ray, maar de meeste mensen kijken alleen naar wat ze nog niet hebben.

Fonzie
01-12-2009, 09:57
Bovendien zijn er al zoveel goede films uit op Blu-ray, maar de meeste mensen kijken alleen naar wat ze nog niet hebben.

Klopt helemaal, of zijn we al weer vergeten dat bij velen Godfather 1-3, Braveheart, Forrest Gump, Casablanca, the Green Mile en Band of Brothers alweer staan te pronken in de kasten ;)

Wees blij dat ze niet alles ineens releasen in een jaar. Wat is er dan nog te wensen... plus als ik nu al die lijsten zie bij sommigen betwijfel ik of ze dan nog geld voor hun vaste lasten gaan overhouden haha.

Fonzie
01-12-2009, 10:03
Ik kan niet tegen dat getreuzel om niets.

Dat is niet om niets ;) Dat heet marketing. Ze verkopen liever aan een grote afzetmarkt een BR waar de vraag inmiddels zeer groot naar is (bijvoorbeeld over een tijdje Titanic, dan dat ze nu voor een relatief kleine afzetmarkt Titanic erin gooien, en tegen de tijd dat de markt groter is, is ook deze titel alweer verdwenen in grabbelbakken... you do the math.

Waarom denk je dat ze The Exorcist al tijden niet meer bijdrukken. Juist, om weer grote vraag te creëren voor de Blu Ray. Disney en George Lucas gebruiken deze strategie al sinds jaar en dag.

maniac e
01-12-2009, 11:24
Het werkte goed voor Braveheart zat ook iedereen op te wachten, en kijk eens hoe die verkoopt.

-Jaap-
01-12-2009, 11:59
Eerlijk antwoord?
Omdat je dan de film op bijna de originele 2K resolutie hebt en de visuele pracht nog beter tot z'n recht komt.(y)

Nou ben ik een aardige filmliefhebber. Ik heb de LOTR extended editie. Waarom moet ik die ook nog eens op blu ray hebben? Ik bedoel: het is een schitterende uitgave die het onderste uit de kan haalt qua dvd.
Ik snap dat niet: er is een goede uitgave waar men kan van genieten, moet alles meteen weer op blu ray. Toch best raar in deze tijd van recessie: men klaagt dat het leven steeds duurder wordt, maar kan tegelijkertijd niet wachten om geld uit te geven aan iets onbenulligs als een bluray terwijl van die film al een goede uitgave is die ook nog eens goedkoop is in vergelijk met wat die blu ray zal gaan kosten.

Jordy van Buel
01-12-2009, 12:07
Laten we het ontopic houden hier, zolang er geen nieuws is over een mogelijke release van Titanic en/of the Abyss heeft het weinig nut om in dit topic te posten. We hebben immers al een algemeen topic over het 'welke film zie jij graag op Blu-ray verschijnen', daar kan naar hartenlust gediscussieerd worden.

Ludo Keeris
01-02-2010, 10:27
Het is natuurlijk niet meer dan een gerucht, maar Fox haalt de DVD van Titanic uit de collectie. Vanaf eind deze maand zal de titel tot eind 2012 niet meer te koop zijn (m.u.v. de nog reeds bestaande voorraad).
Het lijkt er dus op dat eind 2012 Titanic opnieuw gereleased gaat worden en het zou me dan heel erg verbazen als er dan ook niet een Blu-ray Disc van gaat komen.
Nogmaals, het is maar een gerucht ;)

BASIL
01-02-2010, 13:26
Het is natuurlijk niet meer dan een gerucht, maar Fox haalt de DVD van Titanic uit de collectie. Vanaf eind deze maand zal de titel tot eind 2012 niet meer te koop zijn (m.u.v. de nog reeds bestaande voorraad).
Het lijkt er dus op dat eind 2012 Titanic opnieuw gereleased gaat worden en het zou me dan heel erg verbazen als er dan ook niet een Blu-ray Disc van gaat komen.
Nogmaals, het is maar een gerucht ;)

Ze wachten tot 2012 als de wereld zinkt......... vergaat :wink:

Juvefan
01-02-2010, 13:56
Het is natuurlijk niet meer dan een gerucht, maar Fox haalt de DVD van Titanic uit de collectie. Vanaf eind deze maand zal de titel tot eind 2012 niet meer te koop zijn (m.u.v. de nog reeds bestaande voorraad).
Het lijkt er dus op dat eind 2012 Titanic opnieuw gereleased gaat worden en het zou me dan heel erg verbazen als er dan ook niet een Blu-ray Disc van gaat komen.
Nogmaals, het is maar een gerucht ;)

Titanic stond dacht ik gepland voor een Blu-ray release dit jaar. 2012 zou ik wel erg laat vinden voor een Blu-ray release.

skank
01-04-2010, 19:47
ik wacht ook wel op beide titels :)
nog gn nieuws?

Wedlock
02-04-2010, 00:50
Titanic gaat waarschijnlijk op blu-ray verschijnen in 2012 als het 100 jaar geleden is dat het schip zonk, dit zijn de woorden van James Cameron die de film in hetzelfde jaar in 3-D wil uitbrengen in de bioscopen.

skank
02-04-2010, 19:00
nog zo lang :(

Gast_09
05-04-2010, 16:45
Eerlijk antwoord?
Omdat je dan de film op bijna de originele 2K resolutie hebt en de visuele pracht nog beter tot z'n recht komt.(y)

ik denk niet dat LOTR in 2k geschoten is hoor, gewoon 4k wat normaal is voor film ;)

BrianB
05-04-2010, 17:29
ik denk niet dat LOTR in 2k geschoten is hoor, gewoon 4k wat normaal is voor film ;)

Maar de 'digital intermediates' zijn gedaan in 2K.

DVD Watcher
11-04-2012, 17:04
Ik las op The Digital Bits dat The Abyss helaas pas in 2013 op Blu ray komt :

And in other news, this would normally go in The Rumor Mill, but it's easier to just post it here: We've been checking with our industry sources and have confirmed that 20th Century Fox is definitely planning to bring director James Cameron's The Abyss and True Lies to Blu-ray at long last. Sources tell us that the hope is to do a big promotion with the titles sometime next year. Why the wait? Cameron is a pretty busy guy these days, so these things take time. (Hey, when was the last time you tried diving to the deepest point in the ocean (http://latimesblogs.latimes.com/showtracker/2012/03/james-cameron-diving-to-bottom-of-mariana-trench.html)?) Nevertheless, rest assured that the two long-awaited films are definitely coming to Blu in the not-too-distant future.

Bron : Digitalbits.com

CinéMan
12-04-2012, 10:45
Ik las op The Digital Bits dat The Abyss helaas pas in 2013 op Blu ray komt :

And in other news, this would normally go in The Rumor Mill, but it's easier to just post it here: We've been checking with our industry sources and have confirmed that 20th Century Fox is definitely planning to bring director James Cameron's The Abyss and True Lies to Blu-ray at long last. Sources tell us that the hope is to do a big promotion with the titles sometime next year. Why the wait? Cameron is a pretty busy guy these days, so these things take time. (Hey, when was the last time you tried diving to the deepest point in the ocean (http://latimesblogs.latimes.com/showtracker/2012/03/james-cameron-diving-to-bottom-of-mariana-trench.html)?) Nevertheless, rest assured that the two long-awaited films are definitely coming to Blu in the not-too-distant future.

Bron : Digitalbits.com

Tja, we zullen met zijn allen nog wat geduld moeten uitoefenen ;)

socko
24-07-2016, 15:01
http://i.imgur.com/9k0droa.jpg



“We’ve done a wet-gate 4K scan of the original negative, and it’s going to look insanely good,” Cameron said. “We’re going to do an authoring pass in the DI for Blu-ray and HDR at the same time.”
He said to expect that some time early next year. In the meantime, the 30th anniversary “Aliens” DVD/Blu-ray hits shelves Sept. 13.

Bron: Variety (http://variety.com/2016/film/news/james-cameron-on-why-avatar-needs-three-sequels-and-details-on-an-abyss-blu-ray-release-1201821558/)

Frank
24-07-2016, 16:35
Ik hoop het.

DVD Watcher
24-07-2016, 16:43
Ik hoop het.

Lijkt me een mooie film, al heb ik hem nooit gezien (afgezien van de trailer). Maar dan mag ie True Lies ook wel eens uitbrengen na 22 jaar ;). Maar leuk dat deze dan uit gaat komen.

rogue
25-07-2016, 12:14
Ik ben benieuwd of deze er nu echt aankomt....is al tijden één van de meest gewilde titels waarvan het bijna onbegrijpelijk is dat die niet eerder op BD is uitgekomen.

Rogier Burghout
25-07-2016, 13:14
Ik hoop wel dat beide versies van de film en de docu Under Pressure, Making The Abyss erop komt.

Hombre
27-07-2016, 21:30
De Bioscoop versie draaid al een paar jaar op de HD=RV betaal kanalen.

Hopelijk is de nieuwe scan een verbetering en bevat die ook de SE versie met nieuwe CGI

DarkElf
04-08-2016, 17:10
Ik hoop wel dat beide versies van de film en de docu Under Pressure, Making The Abyss erop komt.

Een docu die zeker zo goed is als de film zelf, die ook één van mijn persoonlijke favorieten is. Alleen al de muziek !!!

Kijk er enorm naar uit. En hopelijk True Lies ook.

Joslyn
04-08-2016, 20:41
Zeer benieuwd naar The Abyss op bluray maar ook getriggerd door de zin "30th anniversary Aliens bluray" release 13 september. Betekent dat ik mijn Alien antology box kan vervangen? En waar blijft T2?

Frank
04-08-2016, 21:11
Zeer benieuwd naar The Abyss op bluray maar ook getriggerd door de zin "30th anniversary Aliens bluray" release 13 september. Betekent dat ik mijn Alien antology box kan vervangen?
Het zou me niet verbazen als de 30th Anniversary Edition van Aliens dezelfde disc bevat als die reeds verkrijgbaar is, maar in een andere verpakking. We zullen het binnenkort weten.

Lorre
05-08-2016, 08:32
Het zou me niet verbazen als de 30th Anniversary Edition van Aliens dezelfde disc bevat als die reeds verkrijgbaar is, maar in een andere verpakking. We zullen het binnenkort weten.

Idd, volgens geruchten is er enkel een nieuw interview toegevoegd en zou deze dan nog via streaming te bekijken zijn.

The Abyss mag wel eens komen. Ze praten al jaren over een release en wordt telkens verplaatst. Net als True Lies.

Mark van L.
15-08-2017, 06:36
James Cameron geeft een tipje van de sluier.....

http://www.highdefdigest.com/news/show/20th_Century_Fox/Disc_Announcements/james-cameron-prepping-true-lies-and-the-abyss-for-bluray/39736

goregrind
15-08-2017, 08:08
op die 2 films aas ik al jaren, zou echt top zijn!

Rogier Burghout
15-08-2017, 08:12
Over The Abyss bestaat al een topic: https://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?71697-Titanic-amp-The-abyss-op-blu-ray. Samenvoegen en hernoemen?

Frenkel
15-08-2017, 09:13
Ik geloof er onderhand niks meer van....tot ze daadwerkelijk hier in huis liggen.

Mark van L.
15-08-2017, 09:20
Over The Abyss bestaat al een topic: https://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?71697-Titanic-amp-The-abyss-op-blu-ray. Samenvoegen en hernoemen?W

Wat jij wil, hier staat 4K bij........

Rogier Burghout
15-08-2017, 10:25
W

Wat jij wil, hier staat 4K bij........

Daarom samenvoegen en hernoemen. Er zijn gedurende de jaren al een aantal topics aangemaakt voor deze titels en om nu bij elke uitspraak van Cameron een nieuw topic te openen is ook weer wat overdreven. Ik heb deze "update" gezien in de FB Live chat en deze was nu nou ook weer niet zo wereldschokkend. In het eerdere topic gaf hij tenminste nog wat technische updates over de productie.
Ik zal het doorgeven aan de mods, lijkt we wel een goeie om voor deze Cameron titels een apart en overkoepelend topic te maken met alle updates erin gedurende de jaren.

Frenkel
14-01-2022, 14:32
Een sprankje hoop, zal het er dit jaar toch van komen ?:

Volgens "Geek Gab twitter" staat The Abyss geplant voor augustus dit jaar:

bron: https://bluray-disc.de/blu-ray-news/filme/145793-erscheint_james_camerons_the_abyss_zum_ersten_mal_ auf_ultra_hd_bluray

Rogier Burghout
14-01-2022, 14:45
Laten we het hopen, maar ik neem het nieuws vooralsnog met een flinke buslading zout....er hebben in de jaren al zoveel quasi aankondigingen en releasedata de revue gepasseerd dat ik me afvraag of het überhaupt nog gaat gebeuren...

Richard B.
14-01-2022, 18:03
In een (erg interessant) interview eind vorig jaar op Space.com bevestigde Cameron zelf in ieder geval al dat de transfer gereed is: James Cameron recounts 50 years of cinematic art in lavish 'Tech Noir' book (exclusive) (https://www.space.com/james-cameron-tech-noir-book-exclusive).


Space.com: "The Abyss" is often a neglected Cameron classic that was a pioneering film in so many ways. What can you tell us about concept art created for it and will there be a high-definition 4K transfer at some point?

Cameron: Yeah, we finished the transfer and I wanted to do it myself because Mikael [Salomon] did such a beautiful job with the cinematography on that film. It is truly, truly gorgeous cinematography. That was before I started to assert myself in terms of lighting and asking the cinematographer to do certain things. I'd compose with the camera and choose the lenses, but I left the lighting to him. He did a remarkable job on that movie that I appreciate better now than I did even as we were making it.


So I just recently finished the high-def transfer a couple of months ago so presumably there’ll be Blu-rays and it will stream with a proper transfer from now on. I appreciate what you said about the film. It didn't make much money in its day, but it does seem to be well-liked over time. The designers were basically Ron Cobb on the one hand, and Steve Burg on the other, who was lead designer of the NTIs, the non-terrestrial intelligence, the look of their city and bodies and faces. Steve was a guy that I worked with on "Terminator 2" after that. He was quite young at the time and fairly new to design.

Frenkel
12-12-2022, 05:11
Is het dan eindelijk zover:

BREAKING: JAMES CAMERON CONFIRMS THE ABYSS IS COMING TO 4K ULTRA HD BY MARCH 2023

bron: the digital bits https://thedigitalbits.com/columns/my-two-cents/121022-1900

Eerst zien dan geloven maar 'The Digital Bits' is een betrouwbare site.
Hopelijk is het waar en zal True Lies snel volgen.

tmvde
12-12-2022, 07:56
In een interview deze maand in het tijdschrift Empire had hij het over 'soon.'

Rogier Burghout
12-12-2022, 08:02
In een interview deze maand in het tijdschrift Empire had hij het over 'soon.'

Dat interview is een stuk langer geleden gedaan, bovenstaand nieuws van The Bits kwam van dit weekend...een stuk recenter dus.
Bill Hunt van TheDigitalBits is echt een aansprekende naam binnen het fysieke BD/UHD wereldje dus als hij die nieuws als officieel post dan mag je daar echt wel iets van verwachten.

Claudio Santulli
12-12-2022, 08:29
Hoe lang hebben we niet lopen klagen over wanneer hij een keer op BD zou uitkomen? Nu maar wel hopen dat het om de extended edition gaat, maar dat zal vast wel, toch? ;-)

Rogier Burghout
12-12-2022, 08:41
Hoe lang hebben we niet lopen klagen over wanneer hij een keer op BD zou uitkomen? Nu maar wel hopen dat het om de extended edition gaat, maar dat zal vast wel, toch? ;-)

De meeste uitgaven op UHD bevatten nou net niet de Extended Versie, maar je mag altijd blijven hopen natuurlijk...;) Hopelijk heeft JC zich juist met deze uitgave ook net zoveel bemoeid als met zijn films in de bios. Echter bieden de transfers en de uitgaven van T2 weinig hoop, want bij die kreeg de extended versie geen uitgave op 4K...

Frenkel
12-12-2022, 11:48
T2 is waarschijnlijk buiten James Cameron om uitgebracht, ik verwacht dat The Abyss echt wel de director's cut gaat krijgen, en goede kwaliteit beeld en geluid.

Rogier Burghout
12-12-2022, 11:53
We gaan het allemaal zien. Eerst maar eens de officiële aankondiging vanuit de distributeur afwachten, met daarna de officiële specs. Als ik deze kan bestellen en hij is verzonden dan geloof ik het pas echt ;):lol:

mrjohn
12-12-2022, 14:32
Zijn deze titels niet van Fox en dus van Disney? Naar mijn weten wel en zoals we inmiddels weten brengt Disney in Nederland als zo ongeveer enige land in de wereld nagenoeg niets meer uit en zeker niet in 4K.

Rogier Burghout
12-12-2022, 14:35
Zijn deze titels niet van Fox en dus van Disney? Naar mijn weten wel en zoals we inmiddels weten brengt Disney in Nederland als zo ongeveer enige land in de wereld nagenoeg niets meer uit en zeker niet in 4K.

Klopt, maar ik was er al allang vanuit gegaan dat ik deze zou moeten gaan importeren :lol:....4K UHD en zeker backcatalogue is in NL eerder uitzondering dan regel geworden...ik verwacht dat er tussen nu en een (paar) jaar alle labels stoppen met het uitbrengen van 4K in Nederland...

Werner
12-12-2022, 14:35
Niks is veel gezegd. De laatste Marveltitels kwamen ook uit in 4K met NL ondertitels, andere titels van Fox dan weer niet (The Last Duel bvb.)

Rogier Burghout
12-12-2022, 14:36
Niks is veel gezegd. De laatste Marveltitels kwamen ook uit in 4K met NL ondertitels, andere titels van Fox dan weer niet (The Last Duel bvb.)

Die Marvel-titels waren geen officiële NL-uitgaves...

Werner
12-12-2022, 15:15
Die Marvel-titels waren geen officiële NL-uitgaves...

Waarom stond er dan Nederlandstalige tekst op de hoes?

Rogier Burghout
12-12-2022, 15:26
Waarom stond er dan Nederlandstalige tekst op de hoes?


Het zijn Benelux-uitgaven, maar niet officieel voor de Nederlandse markt. Tenminste, bij aankondiging niet, ik zie dat Bol ze nu wel als reguliere uitgaven verkoopt (eerst waren het Import-titels). In elk geval tel ik ze niet want het persbureau van Disney doet er geen promotie voor en kondigen ze ook niet aan als officiële NL releases. Hetzelfde als Heat 4K, ook een Benelux-uitgave (zie voorkant hoes) maar dan zonder NL ondertiteling en tekst.

Werner
12-12-2022, 15:42
Het zijn Benelux-uitgaven, maar niet officieel voor de Nederlandse markt.

Als ze niet voor de Nederlandse markt bestemd zijn, voor welke dan?

Wedlock
12-12-2022, 15:46
Disney doet officieel helemaal niks meer qua 4k releases in Nederland, alleen digitaal via hun eigen streaming service of iTunes.
Die releases waar jullie het over hebben zijn Franse releases waar al jaren een NL, FR en BE logo's op staan.
Ze worden bij release in Frankrijk ook in Nederland verkocht maar vaak staan er niet eens NL subs op.

Feit is dat Disney en Sony gestopt zijn met fysieke media in ons land en ik zie, net als Rogier, dat het niet lang zal duren eer Universal/Warner/Paramount zullen volgen.
Wij zijn als markt totaal niet interessant voor de studio's als het gaat om fysieke media, de die hard liefhebbers zijn al lang gaan importeren en dat komt voor hun eigenlijk ook wel goed uit.
Ik schat dat over ongeveer 5 tot 8 jaar vrijwel geen fysieke media meer word uitgebracht in Nederland, en meer kleinere landen zullen volgen.

Persoonlijk koop ik al jaren geen discs meer in Nederland, ook niet van Nederlandse films want die koop ik gewoon via iTunes en die zijn wel HD terwijl er verschillende NL films alleen op dvd worden uitgebracht.
Maar het blijft wel balen voor de mensen die graag NL subs willen op hun discs want die zullen moeten overstappen uiteindelijk naar digitaal of gaan importeren.

Mark van L.
12-12-2022, 15:50
Maar het blijft wel balen voor de mensen die graag NL subs willen op hun discs want die zullen moeten overstappen uiteindelijk naar digitaal of gaan importeren


Blijf mijn Oppo nog waarderen, waarbij ik NL subs zelf kan toevoegen.

Werner
12-12-2022, 15:57
Blijf mijn Oppo nog waarderen, waarbij ik NL subs zelf kan toevoegen.

Ik heb een zelfgemaakte mediaspeler waar dat ook mee kan. Gelukkig.

Marcel Hoeve
12-12-2022, 16:16
Persoonlijk koop ik al jaren geen discs meer in Nederland, ook niet van Nederlandse films want die koop ik gewoon via iTunes en die zijn wel HD terwijl er verschillende NL films alleen op dvd worden uitgebracht.

Dan vind ik het erg knap en bemoedigend dat je dan nog wel regelmatig de lijst van in Nederland uitgebrachte titels bijhoudt.

DVD Watcher
12-12-2022, 16:59
Is het dan eindelijk zover:

BREAKING: JAMES CAMERON CONFIRMS THE ABYSS IS COMING TO 4K ULTRA HD BY MARCH 2023

bron: the digital bits https://thedigitalbits.com/columns/my-two-cents/121022-1900

Eerst zien dan geloven maar 'The Digital Bits' is een betrouwbare site.
Hopelijk is het waar en zal True Lies snel volgen.

En vergeet ''Titanic'' niet ;)

Wedlock
12-12-2022, 17:20
Dan vind ik het erg knap en bemoedigend dat je dan nog wel regelmatig de lijst van in Nederland uitgebrachte titels bijhoudt.

De releaselijst is een soort van pet project voor mij aangezien ik dit zie als service voor alle mensen die wel graag Nederlandse releases kopen.
Doe mijn best om de lijst up to date te houden maar ook voor mij is het tegenwoordig een uitdaging geworden want veel distributeurs communiceren niet meer met mij of heel beperkt.

Daarnaast is de lijst een soort van boetedoening voor al mijn zondige import gewoonten (y)

jurgen42u
12-12-2022, 17:26
De releaselijst is een soort van pet project voor mij aangezien ik dit zie als service voor alle mensen die wel graag Nederlandse releases kopen.
Doe mijn best om de lijst up to date te houden maar ook voor mij is het tegenwoordig een uitdaging geworden want veel distributeurs communiceren niet meer met mij of heel beperkt.

Daarnaast is de lijst een soort van boetedoening voor al mijn zondige import gewoonten (y)


Ik vind dat super, Wedlock, wat je doet! Jouw lijst helpt mij vaak releasedata te vinden die je vroeger - maar sinds lang niet meer - ook te vinden waren op Bol of Bookspot. De releasedata gebruik ik voor profiles die nog niet in de DvDprofilerdatabank zitten en er een aan te maken. Verder kan ik nog wel afgaan op Blu-ray.com, maar heel wat NL of Belgische releases zijn ook daar niet te vinden.(y)(y)(y)

Rogier Burghout
12-12-2022, 17:29
Als ze niet voor de Nederlandse markt bestemd zijn, voor welke dan?

Zie ook de post van Quint, ik dacht Benelux maar is dus Frans en zal dus wel voor de Franstalige landen zijn. Maar omdat België ook een Vlaams en een Duits deel heeft zullen er dus om die reden ook NL en Duitse vlaggen op gezet zijn.

Werner
12-12-2022, 17:43
Zie ook de post van Quint, ik dacht Benelux maar is dus Frans en zal dus wel voor de Franstalige landen zijn. Maar omdat België ook een Vlaams en een Duits deel heeft zullen er dus om die reden ook NL en Duitse vlaggen op gezet zijn.

Dat moet dan haast wel.

Frenkel
12-12-2022, 17:56
En vergeet ''Titanic'' niet ;)

Nu is er van Titanic al een Blu-ray uitgaven, in tegenstelling tot The Abyss en True Lies.
Natuurlijk is Titanic meer dan welkom op 4K Blu-ray, net als Aliens en een fatsoenlijke uitgave van T2

DVD Watcher
12-12-2022, 18:49
Nu is er van Titanic al een Blu-ray uitgaven, in tegenstelling tot The Abyss en True Lies.
Natuurlijk is Titanic meer dan welkom op 4K Blu-ray, net als Aliens en een fatsoenlijke uitgave van T2

Dat die Blu-ray er is van Titanic weet ik, maar deze prachtige film verdiend 4K kwaliteit.

Marcel Hoeve
12-12-2022, 21:51
Dat die Blu-ray er is van Titanic weet ik, maar deze prachtige film verdiend 4K kwaliteit.
Maar die zal nooit de kwaliteit kunnen evenaren van de fabuleuze 3D-versie, afgaande op mijn ervaringen met 4K-titels tot nu toe, uitzonderingen daargelaten.

Juvefan
12-12-2022, 22:21
Ik vind het best om te moeten importeren, zolang er wel NL-ondertitels op staan. Zo zijn Sony releases prima uit Frankrijk te halen. Zelf houd ik niet van ondertitels bij een taal die ik kan verstaan, zoals Engels, maar ik wil niet een situatie dat ik met een ander kijk en een film niet mogelijk is door het ontbreken ervan.

Driekus
14-12-2022, 07:57
Ik heb een zelfgemaakte mediaspeler waar dat ook mee kan. Gelukkig.


Vertel zelfgemaakte mediaspeler.
Kun je er een voor mij maken :lol:

Driekus
14-12-2022, 08:00
Maar het blijft wel balen voor de mensen die graag NL subs willen op hun discs want die zullen moeten overstappen uiteindelijk naar digitaal of gaan importeren


Blijf mijn Oppo nog waarderen, waarbij ik NL subs zelf kan toevoegen.

OPPO speler voegt een NL ondertitel toe aan een niet ondertitelde blu ray?

Een speler vanaf 899 euro dat vind ik dus wel erg veel geld.

Rogier Burghout
14-12-2022, 08:09
OPPO speler voegt een NL ondertitel toe aan een niet ondertitelde blu ray?

Een speler vanaf 899 euro dat vind ik dus wel erg veel geld.

Nee, je kan via de USB-poort op de Oppo een USB stick met een .SRT ondertitelbestand laten afspelen tijdens de bluray.

batmaster
14-12-2022, 09:36
OPPO speler voegt een NL ondertitel toe aan een niet ondertitelde blu ray?

Een speler vanaf 899 euro dat vind ik dus wel erg veel geld.

Bij de panasonic 820 kan dat ook. Ook een prijzige speler, maar wel een stuk goedkoper. 400 euro. De beste speler op de markt qua prijsverhouding.

Werner
14-12-2022, 10:05
Vertel zelfgemaakte mediaspeler.
Kun je er een voor mij maken :lol:

Laten samenstellen bij een computerwinkel. Is dus in wezen een computer met een goeie grafische kaart, daar Power DVD software op en een Blu-rayspeler erin en een harde schijf voor de ondertitelbestanden. Als je wil kan ik je de specificaties wel eens doorsturen maar ik moet die even zoeken...

rvvnr1
14-12-2022, 14:26
Bij de panasonic 820 kan dat ook.
Was t maar waar.
T kan alleen met een speciale firmware en zie daar maar eens aan te komen.
Moet je eerst door een hele reeks hoepels springen en 1 foutje is meteen een ban voor het leven.
Niet te doen dus.

Rogier Burghout
14-12-2022, 14:33
Was t maar waar.
T kan alleen met een speciale firmware en zie daar maar eens aan te komen.
Moet je eerst door een hele reeks hoepels springen en 1 foutje is meteen een ban voor het leven.
Niet te doen dus.


Dat klopt, de persoon die die firmware heeft is een verschrikkelijk figuur. Je mag niet aan hem vragen of je die firmware "gewoon" mag hebben, maar je moet er of een hele speciale reden voor hebben of aanbevolen zijn door een ander. Ik heb het toen "gewoon" gevraagd voor mijn UB9004 en werd meteen geschoffeerd. Heb daar toen wat van gezegd en ben meteen geblokkeerd. Echt een randdebiel dat figuur.

DVD Watcher
14-12-2022, 16:12
Dat klopt, de persoon die die firmware heeft is een verschrikkelijk figuur. Je mag niet aan hem vragen of je die firmware "gewoon" mag hebben, maar je moet er of een hele speciale reden voor hebben of aanbevolen zijn door een ander. Ik heb het toen "gewoon" gevraagd voor mijn UB9004 en werd meteen geschoffeerd. Heb daar toen wat van gezegd en ben meteen geblokkeerd. Echt een randdebiel dat figuur.

Is dat niet te doen via https://www.stegen.com?

batmaster
16-12-2022, 09:27
Was t maar waar.
T kan alleen met een speciale firmware en zie daar maar eens aan te komen.
Moet je eerst door een hele reeks hoepels springen en 1 foutje is meteen een ban voor het leven.
Niet te doen dus.

Excuses! Dat klopt. Ik weet dat dit eigenlijk off-topic is, maar ik denk laat ik toch nog maar even reageren. Het is inderdaad echt een ***. Hij negeerde mij ook. Uiteindelijk heb ik een regio vrije gekocht via ebay. Dit was 100 euro meer dan de huidige prijs, maar uiteindelijk heb ik wel een speler die dit allemaal kan.

Rogier Burghout
16-12-2022, 09:38
Is dat niet te doen via https://www.stegen.com?

Ik heb daar al een regiovrije bluray speler gekocht (de Sony SDP 6700) maar die kan geen externe ondertitels toevoegen. Dus ik probeerde het voor mijn Pana UHD speler maar daar ben ik mee gestopt.

Marcccc
28-09-2023, 12:44
4K-release van The Abyss aanstaande…


https://variety.com/2023/film/news/james-cameron-the-abyss-4k-1235738502/ (https://variety.com/2023/film/news/james-cameron-the-abyss-4k-1235738502/)

Rogier Burghout
28-09-2023, 13:16
4K-release van The Abyss aanstaande…


https://variety.com/2023/film/news/james-cameron-the-abyss-4k-1235738502/ (https://variety.com/2023/film/news/james-cameron-the-abyss-4k-1235738502/)

Ik zag het inderdaad. Titanic komt er ook aan op 5-12 dus wie weet gaat het toch nog eens echt gebeuren. Alleen nog geen nieuws over Aliens, maar itt The Abyss heeft die tenminste een redelijk goede uitgave op BD.

Driekus
28-09-2023, 19:35
Kan niet w88, The Abyss is prachtig en een van mijn favo films aller tijden.

Wanneer komt ie in 4K?

Marcccc
28-09-2023, 21:26
Een datum is nog niet bekend, maar al het werk is gedaan, zegt Cameron.

Rogier Burghout
29-09-2023, 08:42
Een datum is nog niet bekend, maar al het werk is gedaan, zegt Cameron.


Ja, maar hij geeft ook een erg gereserveerde houding met "it's out of my hands" dus het kan zomaar nog voorjaar 2024 worden met alle nieuwe extra's die ze volgens Cameron er nog op moeten zetten.

Richard B.
29-09-2023, 20:40
Hoe hij het zelf verwoordde:
https://www.youtube.com/shorts/2Ml_D1REKEo

Johan1967
14-11-2023, 06:43
20th Century Studios: First Look at new 4K Restoration of The Abysswww.blu-ray.com https://www.blu-ray.com/news/?id=33549

Driekus
14-11-2023, 10:57
Hier kijk ik naar uit The Abyss in 4K

Maar nu zie ik dit online.
Een 14 disc tellende laserdisk collectie?

https://ultrahd.highdefdigest.com/116109/theabyssspecialedition4kultrasdlaserdiscwidescreen letterboxedition.html#
https://cdn2.highdefdigest.com/media/2023/04/01/660/117397/the-abyss-special-edition-james-cameron-4k-ultrasd-laserdisc-full-glory.png

Werner
14-11-2023, 11:01
Hier kijk ik naar uit The Abyss in 4K

Maar nu zie ik dit online.
Een 14 disc tellende laserdisk collectie?

Dit was een 1-aprilgrap.

Driekus
14-11-2023, 16:33
Dit was een 1-aprilgrap.

ow ok lol.

Driekus
15-11-2023, 09:38
Trailer voor The Abyss in 4K


https://youtu.be/7cCVYAcIIAo

rogue
15-11-2023, 14:44
En toch: ik geloof het pas als deze er echt is ;).

Rogier Burghout
15-11-2023, 14:51
Ja, ik ben er ook pas zeker van als ik een aankondiging zie...

Rogier Burghout
15-11-2023, 15:13
Nou, als je het over de duvel hebt! Bron: https://thedigitalbits.com/columns/my-two-cents/111523-0659

IT’S OFFICIAL: DISNEY & LIGHTSTORM ANNOUNCE THE ABYSS, TRUE LIES, ALIENS & MORE FOR 4K ULTRA HD!by Bill Hunt (https://thedigitalbits.com/staff/bill-hunt)


[*=center]Print (https://thedigitalbits.com/columns/my-two-cents/111523-0659?print=1&tmpl=component)
[*=center]Email (https://thedigitalbits.com/component/com_mailto/link,a2ed4c3b28f007439ef0e2d05287378f143250dd/template,yoo_avenue/tmpl,component/)
[*=center]




https://thedigitalbits.com/media/k2/items/cache/eef964b56feba29f2e49fd18f1f5df6c_S.jpg (https://thedigitalbits.com/media/k2/items/cache/eef964b56feba29f2e49fd18f1f5df6c_XL.jpg)

All right, Digital Bits readers...
Having reported on the long and twisted saga of The Abyss and True Lies on Blu-ray and 4K Ultra HD for over thirteen years now—and having first broken news of this release all the way back in March (https://thedigitalbits.com/columns/my-two-cents/031523-1100)—it gives me enormous pleasure to be able to share this with all of you: The day has come at last!
Not only are The Abyss and True Lies finally coming to 4K Ultra HD and Blu-ray, so too are Aliens, the recently-announced Titanic, and new versions of both Avatar (with all three versions of the film) and Avatar: The Way of Water!
Here’s the full text of Disney and Lightstorm’s official press release today…
SIX ICONIC JAMES CAMERON FILMS INCLUDING FOR THE FIRST TIME EVER ON 4K UHD™ ALIENS, THE ABYSS AND TRUE LIES!IN ADDITION, SPECIAL COLLECTOR EDITIONS FOR TITANIC, AVATAR AND AVATAR: THE WAY OF WATER WITH:
** IMMERSIVE DOLBY ATMOS AUDIO
** STUNNING 4K DOLBY VISION HDR PICTURE QUALITY
** HOURS OF COMPELLING NEW BONUS FEATURES
BURBANK, CA. (November 15, 2023) – A piece of cinema history comes home this year when six box-office juggernauts from Oscar®-winning director James Cameron are released. The six titles—The Abyss, True Lies, Aliens, Titanic, Avatar and Avatar: The Way of Water—will be made available in 4K Digital and 4K Ultra HD + Blu-ray.
Cameron, who has helmed three of the five highest grossing movies of all time, says “There’s a world of emotions in revisiting these films and I hope we’ve captured some of that in the new bonus materials we created for our fans.”
Oscar®-winning producer Jon Landau added, “We really wanted to deliver the best possible experience at home so viewers could immerse themselves both in the films and the journeys we went through to make them.”
The 4K transfer for each release will be presented in superb Dolby Vision HDR and with an immersive Atmos audio mix. Additionally, most of the releases will arrive with several hours of captivating all-new bonus features. From the eight hours of Avatar: The Way of Water bonus including all-new deleted scenes to the five hours of new and legacy Titanic extras, fans will delight in the numerous hours of never-before-seen materials. [Read on here...] (https://thedigitalbits.com/columns/my-two-cents/111523-0659)


https://thedigitalbits.com/images/banners/supportusonpatreon_button.jpg (https://www.patreon.com/TheDigitalBits) https://thedigitalbits.com/images/banners/supportbitsamazoncolumnbutton02.jpg (http://www.amazon.com/movies-tv-dvd-bluray/b/?_encoding=UTF8&camp=1789&creative=390957&linkCode=ur2&node=2625373011&tag=thedigitalbit-20) https://thedigitalbits.com/images/banners/bits_facebook.jpg (https://www.facebook.com/thedigitalbitscom) https://thedigitalbits.com/images/banners/bits_twitter.jpg (https://twitter.com/thedigitalbits)Release date schedule is as follows:
On Dec. 5, 2023, available for the first time ever on 4K Ultra HD + Blu-ray and at digital retailers including Prime Video, Apple TV and Fandango/Vudu:


Titanic 25th Anniversary Collector’s Edition

Available in 4K Digital, some for the first time ever, on Dec. 12, 2023, at digital retailers including Prime Video, Apple TV and Fandango/Vudu:


Aliens Collector’s Edition
The Abyss Collector’s Edition
True Lies Collector’s Edition
Avatar Collector’s Edition
Avatar: The Way of Water Collector’s Edition

Available Dec. 19, 2023, are special edition 4K Ultra HD + Blu-rays of:


Avatar 4K Collector’s Edition
Avatar 3D Blu-ray
Avatar 4K Limited Edition Steelbook (available only at Best Buy)
Avatar: The Way of Water 4K Collector’s Edition

Arriving on March 12, 2024, new on 4K Ultra HD + Blu-rays are special editions of three of Cameron’s most popular feature films:


Aliens 4K Collector’s Edition
The Abyss 4K Collector’s Edition
True Lies 4K Collector’s Edition

All titles will be available to pre-order from November 20.
Also, on Wednesday, December 6, 20th Century Studios will present Academy Award®-winning filmmaker James Cameron’s The Abyss: Special Edition in theaters for a special one-night-only event. Fans will be able to experience Cameron’s thrilling underwater sci-fi adventure for the first time in stunning, remastered 4K. Tickets go on sale beginning November 20 and can be purchased at Fandango or wherever tickets are sold.

ABOUT THE ABYSSIn this underwater sci-fi adventure written and directed by James Cameron, a nuclear sub mysteriously sinks and a private oil rig crew, led by foreman Bud Brigman (Ed Harris), is recruited to join a team of Navy SEALs on a search and rescue effort. The group soon finds themselves on a spectacular life-and-death odyssey 25,000 feet below the ocean’s surface, where they find a mysterious force that could either change the world—or destroy it. The Abyss also stars Mary Elizabeth Mastrantonio and Michael Biehn.
https://thedigitalbits.com/images/columns/bill_hunt_08/abyss4k_large.jpg

THE ABYSS: ULTIMATE COLLECTOR’S EDITION
THEATRICAL VERSION AND SPECIAL EDITION VERSION
Street Date


Digital: December 12, 2023
Physical: March 12, 2024

Product SKUs


Digital: 4K UHD, HD, SD
Physical: 4K Ultra HD Combo Pack (4K UHD + Blu-ray + Digital Code)

Theatrical Version Run Time: Approx. 145 Minutes
Special Edition Run Time: Approx. 171 minutes
Rating: U.S. Rated PG-13
Aspect Ratio


Digital: 2:39:1
Physical: 2.39:1

Disc Size


4K UHD: 100GB
Blu-ray: 50GB

U.S. Audio


Digital: English Dolby Atmos (UHD only, some platforms), English 5.1 & 2.0 Dolby Digital, Spanish 5.1 & 2.0 Dolby Digital, French 5.1 & 2.0 Dolby Digital, English 2.0 Dolby Digital Descriptive Audio (some platforms)
4K UHD Theatrical Version & Special Edition: English Dolby Atmos, English 2.0 DTS-HDMA, English 2.0 Dolby Digital Descriptive Audio, French 5.1 DTS-HDHR, Spanish 5.1 Dolby Digital
Blu-ray Theatrical Version & Special Edition: English 5.1 DTS-HDMA, English 2.0 Dolby Digital, English 2.0 Dolby Digital Descriptive Audio, French 5.1 DTS-HDHR, Spanish 5.1 Dolby Digital

U.S. Subtitles


Digital: English SDH, Spanish, French (some platforms)
Physical: English SDH, Spanish, French

BONUS FEATURES (NEW):


Deep Dive: A Conversation with James Cameron – An exclusive new sit-down with James Cameron as he revisits the origin of the project and addresses some of the myths behind the production.
The Legacy of The Abyss – Discover the lasting legacy of The Abyss with stories from James Cameron and the crew about how and why the film continues to have an impact on filmmaking today.

ADDITIONAL BONUS:


Under Pressure: Making The Abyss – The original documentary about the infamous production of The Abyss, with candid commentary by the actors and crew.
Archives

Deepcore Timelapse – Watch this production timelapse of the Deepcore set being created.
Videomatics Montage – Watch a montage of behind-the-scenes production videomatics.
Montana Bridge Flooding – See behind-the-scenes footage of the Montana bridge flooding.
Engine Room Flooding – See behind-the-scenes footage of the engine room flooding.
Surface Shoot Montage – Watch a behind-the-scenes montage of the surface shoot.
Crane Crash Shoot – Check out behind-the-scenes footage of the crane crashing sequence.
Visual Effects Reel – Watch a reel of visual effects progressions to see how they were developed for the film.
Miniature Rear-Projection – Watch behind-the-scenes footage of how production used rear-projection techniques on miniatures.
Motion Control Timelapse – Watch this production timelapse of the motion control technology being used.
Teaser Trailer
Main Trailer
Reviews Trailer
Still Gallery – Presented here are extras as they appeared in the “Imaging Station" on the Special Edition DVD release of The Abyss, along with the trailers. Since their original presentation has been preserved, resolution and clarity will vary from element to element.



ABOUT AVATARWritten and directed by Academy Award® winner James Cameron*, Avatar is set on the lush alien world of Pandora, home of the Na’vi—beings who appear primitive but are highly evolved. Because the planet’s environment is poisonous, human/Na’vi hybrids called Avatars must link to human minds to allow for free movement on Pandora. Jake Sully (Sam Worthington), a paralyzed former Marine, becomes mobile again through one such Avatar and falls in love with a Na’vi woman (Zoe Saldaña). As a bond with her grows, he is drawn into a battle for the survival of her world.
https://thedigitalbits.com/images/columns/bill_hunt_08/avatarce4k_large.jpg

AVATAR: COLLECTOR’S EDITION
THREE VERSIONS OF THE FILM INCLUDING THEATRICAL VERSION, SPECIAL EDITION AND COLLECTOR’S EXTENDED CUT
Street Date


Digital: December 12, 2023
Physical: December 19, 2023

Product SKUs


Digital: 4K UHD, HD, SD
Physical: 4K Ultra HD Combo Pack (4K UHD + Blu-ray + Digital Code), Blu-ray 3D Combo Pack (Blu-ray 3D + Blu-ray + Digital Code)

Theatrical Version Run Time: Approx. 162 Minutes
Special Edition Run Time: Approx. 170 Minutes
Collector’s Extended Cut Run Time: Approx. 178 Minutes
Rating: U.S. Rated PG-13
Aspect Ratio


Digital: 1.78:1
Physical: 1.78:1

Disc Size


4K UHD: 100GB
Blu-ray 3D: 50GB
Blu-ray: 50GB

U.S. Audio


Digital: English Dolby Atmos (UHD only, some platforms), English 5.1 & 2.0 Dolby Digital, Spanish 5.1 & 2.0 Dolby Digital, French 5.1 & 2.0 Dolby Digital, English Descriptive Audio 2.0 Dolby Digital (some platforms)
4K UHD Extended Edition: 5.1 DTS-HDMA, English 2.0 DTS-HDMA, French 5.1 Dolby Digital, Spanish 5.1 Dolby Digital
4K UHD Special Edition: 5.1 DTS-HDMA, English 2.0 DTS-HDMA, English Family Friendly 5.1 Dolby Digital, French 5.1 Dolby Digital, Spanish 5.1 Dolby Digital
4K UHD Theatrical Edition: English Dolby Atmos, English 2.0 DTS-HDMA, English 2.0 Dolby Digital AD, English Family Friendly 5.1 Dolby Digital, French 5.1 Dolby Digital, Spanish 5.1 Dolby Digital
Blu-ray 3D Theatrical Edition: English 5.1 DTS-HDMA, English 2.0 Dolby Digital, English 2.0 Dolby Digital AD, English Family Friendly 5.1 Dolby Digital, French 5.1 Dolby Digital, Spanish 5.1 Dolby Digital
Blu-ray Extended Edition: English 5.1 DTS-HDMA, English 2.0 Dolby Digital, Spanish 5.1 Dolby Digital
Blu-ray Special Edition: English 5.1 DTS-HDMA, English 2.0 Dolby Digital, Spanish 5.1 Dolby Digital, English Family Friendly 2.0 Dolby Digital
Blu-ray Theatrical Edition: English 5.1 DTS-HDMA, English 2.0 Dolby Digital, Spanish 5.1 Dolby Digital, English Dolby Digital AD, English Family Friendly 2.0 Dolby Digital

U.S. Subtitles


Digital: English SDH, Spanish
4K UHD: English SDH, Spanish, French
Blu-ray: English SDH, Spanish
Blu-ray 3D: English SDH, Spanish, French

BONUS FEATURES (NEW):


Behind-The-Scenes Presentation Hosted by Jon Landau – Join Jon Landau as he unlocks the cinematic secrets behind the making of Avatar.
Colonel Miles Quaritch RDA Promos – Get an inside look into the RDA with these in-universe promos hosted by Colonel Miles Quaritch.
New Still Gallery – Sam Worthington and Zoe Saldaña Special Shoot

ADDITIONAL BONUS:


English Family Audio Track Theatrical and Special Edition Release – 5.1 Dolby Digital
Direct Access to New/Additional Scenes – Special Edition

Herd – As they fly over Pandora in Trudy’s gunship, Jake, Grace and Norm get a closer look at some of Pandora’s creatures
The Schoolhouse – Entering an abandoned schoolhouse in the jungle with Grace and Norm to retrieve supplies, Jake makes a grim discovery.
Purple Moss – Jake follows Neytiri after his rescue, and delights in the bioluminescent moss that glows beneath his feet with every step.
I Don’t Even Know Your Name – Newly tasked with teaching Jake the Na’vi ways, Neytiri brings him to dinner with the entire clan.
What Does Hold Them Up? – The Avatar team lands at their new base camp in the Hallelujah Mountains, and Jake and Norm marvel at the floating mountains.
Extended Montage – Jake learns the ways of the Pandoran forest under Neytiri’s tutelage, and the gulf between his two worlds grows ever wider.
Neytiri’s Flyby – As Tsu’tey, Jake and two other young hunters travel across suspended vines to dizzying heights, Neytiri sails past on her banshee.
Sturmbeest Hunt – Omaticayan hunters on direhorses attack a massive herd of sturmbeests, while Jake takes aim from atop his banshee.
Extended Love Scene – Jake and Neytiri confess their feelings for one another and bond together for life under the Tree of Voices in this extended scene.
Drums of War – The morning after the military’s attack on the Tree of Voices, Parker and Quaritch get some bad news from the reconnaissance team.
Tsu’tey’s Fall – In the RDA assault, Tsu’tey fights fiercely after boarding the Valkyrie shuttle. But the soldiers counter with a hail of bullets.
Strumbeest Attack – Sturmbeests charge to the rescue when Neytiri is cornered by RDA soldiers in AMP suits.
Extended Thanator Fight – Neytiri and her fearsome thanator battle Colonel Quaritch in his AMP suit in this extended sequence.
The Last Shadow – When Neytiri and Jake find Tsu’tey mortally wounded, he passes leadership of the Omaticaya to Jake, with one last request of him.


Direct Access to New/Additional Scenes – Collector’s Extended Cut

Earth – Jake navigates a bleak, dystopian Earth before tragic news offers an escape.
Herd – As they fly over Pandora in Trudy’s gunship, Jake, Grace and Norm get a closer look at some of Pandora’s creatures
The Schoolhouse – Entering an abandoned schoolhouse in the jungle with Grace and Norm to retrieve supplies, Jake makes a grim discovery.
Purple Moss – Jake follows Neytiri after his rescue, and delights in the bioluminescent moss that glows beneath his feet with every step.
I Don’t Even Know Your Name – Newly tasked with teaching Jake the Na’vi ways, Neytiri brings him to dinner with the entire clan.
Sylwanin – Norm spars with Jake, who proceeds to one-up him. But Jake’s mention of Neytiri dredges up painful memories for Grace.
What Does Hold Them Up? – The Avatar team lands at their new base camp in the Hallelujah Mountains, and Jake and Norm marvel at the floating mountains.
Alternate Montage with Grace’s Story – As Jake learns the Na’vi ways, the gulf between his two worlds grows wider, and Grace shares the tragic tale of Neytiri’s sister.
Neytiri’s Flyby – As Tsu’tey, Jake and two other young hunters travel across suspended vines to dizzying heights, Neytiri sails past on her banshee.
Sturmbeest Hunt – Omaticayan hunters on direhorses attack a massive herd of sturmbeests, while Jake takes aim from atop his banshee.
Extended Love Scene – Jake and Neytiri confess their feelings for one another and bond together for life under the Tree of Voices in this extended scene.
Drums of War – The morning after the military’s attack on the Tree of Voices, Parker and Quaritch get some bad news from the reconnaissance team.
They Bulldozed a Sacred Site – Grace and Jake suspect that the RDA forces are plotting to provoke a Na’vi attack, as Trudy brings alarming news.
Tsu’tey’s Fall – In the RDA assault, Tsu’tey fights fiercely after boarding the Valkyrie shuttle. But the soldiers counter with a hail of bullets.
Strumbeest Attack – Sturmbeests charge to the rescue when Neytiri is cornered by RDA soldiers in AMP suits.
Extended Thanator Fight – Neytiri and her fearsome thanator battle Colonel Quaritch in his AMP suit in this extended sequence.
The Last Shadow – When Neytiri and Jake find Tsu’tey mortally wounded, he passes leadership of the Omaticaya to Jake, with one last request of him.


Memories from Avatar – Producer Jon Landau leads a spirited conversation with cast members, Sam Worthington, Zoë Saldana, Sigourney Weaver and Stephen Lang, recalling warm memories from production and reflecting on the extraordinary success of Avatar.
Avatar: A Look Back – In this retrospective, cast and filmmakers reflect on their extraordinary journey making Avatar, the groundbreaking technologies they used to create an unparalleled cinematic experience, and the profound effect the film had on audiences worldwide.
Capturing Avatar – Journey with James Cameron and crew in this feature-length documentary, as they embark on a film the likes of which the world had never seen.

Part One – After years of testing, research and design, James Cameron’s tackled Avatar, "the most complex film" in his storied career.
Part Two – Actors and technology are pushed to the limit as James Cameron pushes the boundaries of a groundbreaking, new filmmaking paradigm.
Part Three – James Cameron used ground-breaking technology to merge the virtual and live-action elements of his film.
Part Four – The edit room became ground zero as music, sound and visual effects were finalized in order to make the film’s release date.


Featurettes – Take a closer look at the creation of Pandora and the making of Avatar with featurettes on key aspects of production design, performance capture, and the post-production process.

Sculpting Avatar – Explore how clay maquettes were sculpted to help bring Avatar’s characters and creatures to life.
Creating the Banshee – Discover all that went into designing the Banshees, high-flying predators of the Pandoran sky.
Creating the Thanator – James Cameron and team reveal how the most terrifying beast in the Pandoran rain forest was brought to the screen.
The AMP Suit – Explore the design of the AMP (Amplified Mobility Platform) and discover why it was the perfect weapon for Colonel Quaritch.
Flying Vehicles – Explore the design of the RDA’s gunships and how they helped ground the story in a realistic world audiences could connect to.
Na’vi Costumes – Discover the costumes of Avatar and why it was essential to create real-world costumes for characters that were seen only in a virtual world.
Speaking Na’vi – Delve into the complex Na’vi language created for Avatar, and the challenging task for the cast who had to speak it.
Pandora Flora – Explore the science behind the Pandoran rainforest, including the exotic plants and bioluminescence.
Stunts – James Cameron and Avatar’s stunt coordinators discuss how they learned to move like a Na’vi, ride a Leonopteryx, and more.
Performance Capture – Discover how the actors’ actions, emotions and spirit were captured in performance and transferred to a virtual character.
Virtual Camera – Discover the virtual camera system that allowed James Cameron to apply camera angles, lighting and movement to his scenes long after the performance capture phase was completed.
The 3D Fusion Camera – Explore the newly designed 3D Fusion camera system which enabled the filmmakers to create an immersive stereographic experience.
The Simul-Cam – See how the newly created Simul-Cam seamlessly integrated the virtual world with the live action camera, allowing Jake’s Avatar to appear in a scene with real-world actors.
Editing Avatar – James Cameron and the film’s editors reveal the unique challenges they faced editing Avatar, and the benefits of "learning as you go”.
Scoring Avatar – Composer James Horner and James Cameron discuss how Avatar’s score was grounded in the familiar while evoking a breathtaking new world.
Sound Design – Explore the sounds of Pandora, including the Banshee, Direhorse and Thanator, as well as the near-future engineering sounds of the Dragon, Scorpion and more.
The Haka: The Spirit of New Zealand – On the final day of production, the New Zealand stuntmen honored James Cameron with a traditional Haka dance.


Production Materials

The 2006 Art Reel – Explore a video montage of striking artwork that inspired the movie’s look and feel, accompanied by temp dialogue and score.
Brother Termite Test – Watch footage created by James Cameron’s production company for a science-fiction movie that was ultimately never produced.
The ILM Prototype with Motion Capture Reference – View a VFX test of the scene in which Jake and Neytiri meet, with performance capture reference.
The ILM Prototype without Motion Capture Reference – View a VFX test of the scene in which Jake and Neytiri meet, without performance capture reference.
Screen Test – Sam Worthington (Raw Footage) – This raw screen-test footage shows Sam Worthington nailing the part of Jake Sully in Avatar.
Screen Test – Zoe Saldaña (Raw Footage) – Zoe Saldaña tackles three scenes: Neytiri meeting Jake, their first visit to the Tree of Voices, and her learning of his deceit.
Zoe’s Life Cast (Raw Footage) – Zoe Saldaña undergoes the all-encompassing process of creating the life cast that will transform her into Neytiri.
James Cameron Speech: Beginning of Live Action Filming (Raw Footage) – Director James Cameron inspires and gives thanks to the crew on the first day of live-action filming in New Zealand.
ILM VFX Progression – Break down the layers of effects in a series of shots that showcase Avatar’s battles, vehicles and explosions.
Framestore VFX Progression – This reel opens a window into the art of worldbuilding through visual effects, highlighting Jake’s arrival on Pandora and more.
[HY·DRAU"LX] VFX Progression – Examine the layers of effects in shots such as the interior of Trudy’s gunner, the shuttle bringing Jake to Pandora, and more.
Hybride VFX Progression – Experience how the layering of effects in various shots from Avatar helps bring these scenes to life on screen.
Prime Focus VFX Progression – See the effects layered into the base’s control room where Jake tells the Colonel and Selfridge about Hometree, and more.
Look Effects, Inc. VFX Progression – Unpeel the effects in various shots from the base and mountain camps.
Crew Film: The Volume – Avatar cast and crew members appear in a spoof about a mo- cap actor.


A Message from Pandora – See how James Cameron’s lifelong quest to protect the environment led him to fight for the Amazon and its indigenous peoples
Deleted Scenes – Check out scenes that didn’t make the final cut.

User’s Guide for Viewing Avatar Scenes with Unfinished Shots – A tutorial on the different types of unfinished shots seen throughout the deleted material.
Stingbat Attack
Pandora Rules
Jake Meets Norm (First Cut)
Jake Sees Decanted Avatars
Norm Is a Living God
Breakfast with the Scientists
You’re in My World Now
Grandma’s Teylu
Pied Piper
Going to the Mountains
Interspecies Booty Call
Norm’s Attitude Improves
Learning Montage Section Early Cut
We’re Buying Time
Hunt Festival
Driving Range
The Dreamhunt
The Challenge
The Drums of War (Full Version)
Escape
The Eye of Eywa
You’re a Long Way from Earth
Battle Camp
Kick Some Blue Ass
Wainfleet Kills Norm
Neytiri Kills Wainfleet (Alt Wainfleet Death)
The Avatars Attack
New Life


Scene Deconstruction – View these scenes in various production stages: final with picture-in- picture reference, template and performance capture.

Welcome to Your New Body
First Run
First Sortie
Night on Pandora
Shahaylu
Seyzey
You’re Mine
First Flight
Toruk Macto
You Are Omaticaya Now
I Am One of You
I Trusted You
The Aftermath
I See You
Fly with Me
You Chose Me for Something
Eywa Has Heard You


Archives: Script, Artwork, Marketing

Theatrical Trailer
Teaser Trailer
Avatar: The Original Scriptment
Avatar: Screenplay Written by James Cameron
The Art of Avatar

The World of Pandora
The Creatures
Pandora Flora
Pandora Bioluminescence
The Na’vi
The Avatars
Maquettes
Na’vi Weapons
Na’vi Props
Na’vi Musical Instruments
RDA Designs
Flying Vehicles
AMP Suit
Human Weapons
Land Vehicles


Avatar: The Songs
Pandorapedia


Still Galleries
Pandora – The World of Avatar – Go behind the scenes with James Cameron and Disney’s Imagineers to discover what it took to bring the breathtaking world of Avatar to Disney’s Animal Kingdom.
Raw Footage Production Elements

Screen Test – Sam Worthington and Zoe Saldaña/Raw Footage – In their dual test, the chemistry between Sam Worthington and Zoe Saldaña lights up the screen.
Screen Test – Stephen Lang/Raw Footage – Stephen Lang fully inhabits the role of Colonel Miles Quaritch in this series of scenes.
Screen Test – Giovanni Ribisi/Raw Footage – Watch Parker Selfridge, Administrator of the RDA, come to life in Giovanni Ribisi’s performance.
Screen Test – Joel David Moore/Raw Footage – Joel David Moore pivots from one scene to another, fully invested in the character of Norm Spellman.
Screen Test – CCH Pounder/Raw Footage – CCH Pounder controls the room with her regal, imposing presence as Mo’at.
Screen Test – Laz Alonso/Raw Footage – As the fierce warrior Tsu’tey, Laz Alonso commands attention in this riveting performance.
Speaking Na’vi (Rehearsal/Raw Footage) – The Avatar actors make the Na’vi language their own in a series of clips that shows them learning how to speak it
W?t? Workshop: Walk & Talk Presentation/Raw Footage – Go behind the scenes on a guided tour with Richard Taylor, who breaks down the workings of a series of props.
Crew Short: The Night Before Avatar – In this animated short, producer Jon Landau has an unexpected adventure in the lead-up to Avatar’s opening.


Pandora Discovered – Sigourney Weaver narrates this first look at the world of Pandora.


ABOUT AVATAR: THE WAY OF WATERAvatar: The Way of Water reaches new heights and explores undiscovered depths as James Cameron returns to the world of Pandora?in this emotionally packed action-adventure. Set more than a decade after the events of the first film, Avatar: The Way of Water launches the story of the Sully family (Jake, Neytiri and their kids), the trouble that follows them, the lengths they go to keep each other safe, the battles they fight to stay alive, and the tragedies they endure. All of this is experienced against the backdrop of the breathtaking seascapes of Pandora, where audiences are introduced to new Na’vi cultures and a range of exotic sea creatures. Avatar: The Way of Water stars Sam Worthington, Zoe Saldaña, Sigourney Weaver, Stephen Lang, Cliff Curtis and Kate Winslet. Joining the illustrious adult cast are talented newcomers Britain Dalton, Jamie Flatters, Trinity Jo-Li Bliss, Bailey Bass and Jack Champion.
https://thedigitalbits.com/images/columns/bill_hunt_08/avatar2ce4k_large.jpg

AVATAR: THE WAY OF WATER – COLLECTOR’S EDITION
Street Date


Digital: December 12, 2023
Physical: December 19, 2023

Product SKUs


Digital: 4K UHD, HD, SD
Physical: 4K Ultra HD Combo Pack (4K UHD + Blu-ray + Digital Code)

Feature Run Time: Approx. 183 minutes
Rating: U.S. Rated PG-13
Aspect Ratio


Digital: 1.85:1
Physical: 1.85:1

Disc Size


4K UHD: 100GB
Blu-ray: 50GB

U.S. Audio


Digital: English Dolby Atmos (UHD only, some platforms), English 7.1, 5.1 & 2.0 Dolby Digital, Spanish 7.1, 5.1 & 2.0 Dolby Digital, French 7.1, 5.1 & 2.0 Dolby Digital, English 2.0 Dolby Digital Descriptive Audio (some platforms)
4K UHD: English Dolby Atmos, English 2.0 DTS-HDMA, English 2.0 Dolby Digital Descriptive Audio, English Family Friendly 5.1 Dolby Digital, French 5.1 Dolby Digital, Spanish 7.1 Dolby Digital Plus
Blu-ray: English 5.1 DTS-HDMA, English 2.0 Dolby Digital, English 2.0 Dolby Digital Descriptive Audio, English Family Friendly 5.1 Dolby Digital, Spanish 5.1 Dolby Digital

U.S. Subtitles


Digital: English SDH, Spanish
4K UHD: English SDH, Spanish, French
Blu-ray: English SDH, Spanish

BONUS FEATURES (NEW):


Behind-the-Scenes Presentation Hosted by Jon Landau – Join Jon Landau as he takes you behind the scenes of the making of Avatar: The Way of Water and discover the groundbreaking techniques used to bring audiences back to Pandora.
Memories from Avatar: The Way of Water – Producer Jon Landau joins Sam Worthington, Zoe Saldaña, Sigourney Weaver and Stephen Lang in a conversation about their experiences and insights coming back to Pandora 13 years later in Avatar: The Way of Water.
Production Design Panel Hosted by Jon Landau – Uncover the inspiration behind the new designs of Avatar: The Way of Water with the award-winning Production Design team in this conversation hosted by Jon Landau.
Deleted/Extended Scenes – Check out these scenes that didn’t make the final cut.

User’s Guide for Viewing Avatar: The Way of Water Deleted Scenes and Extended Cuts with Unfinished Shots
Date Night (Extended Cut)
Crashed Samson Tiltrotor (Extended Cut)
Goodbye Mo’at
Neytiri Rides an Ilu
Spider Mocks the Recoms
Neytiri Spearfishes
Learning Montage
Ardmore and Quaritch Discuss Jake (Extended Cut)
Ta’unui Village (Extended Cut)
The Tulkun Hunt (Extended Cut)
Scoresby and Garvin Rescued
Parents from Hell and Standoff (Extended Cut)


Scene Deconstruction – View these scenes in various production stages: final with picture-in-picture reference, template and performance capture.

Quaritch Wakes Up in His New Body
The Return to High Camp
High Camp Biolab
Quaritch and Ardmore Discuss Their Mission
Jake and Neytiri Argue
First Swim
Lo’ak Meets Payakan
Jake and Kiri Dock Talk
Death Rock
Spider Finds Quaritch Underwater and Saves Him
Spider Drags Quaritch to Land but Leaves Him


Production Materials

“One Meal a Day” – James Cameron discusses the on-set initiative to eat one vegan meal a day.
Editing – Learn, step by step, how the editing team transformed reference camera footage into the compelling narrative of Avatar: The Way of Water.
3D Technology – Learn how the production team pushed 3D technology to new depths in this behind-the-scenes featurette.
Virtual Camera – Join Richard Baneham, Oscar®-winning visual effects supervisor, and the visual effects team as they discuss the virtual camera's role in the production process.
Bringing the RDA to Life – Join James Cameron, Jon Landau, David Vickery and the ILM team for a look at the visual effects created for the opening sequences of the film.
Tank Timelapse – Watch the building of the underwater performance capture tank in this timelapse video.
W?t? Reel – VFX breakdown of shots by W?t? Effects.
ILM Reel – VFX breakdown of shots by ILM.
CJ Jones Sign Language Guide – Learn the basics of the Metkayina sign language from creator CJ Jones.
JackCam – Join Jack Champion ("Spider") as he interviews cast and crew on the set of Avatar: The Way of Water.
Shaman Blessing – A Brazilian shaman blesses the production of Avatar: The Way of Water.
Cliff Curtis Blessings – Actor Cliff Curtis gives Maori blessings for the cast and crew of Avatar: The Way of Water.


Beyond the Big Screen

Pandora: The World of Avatar – Discover the story behind the artistry and imagination of Pandora – the World of Avatar at Disney’s Animal Kingdom.
Crew Movie – Avatar: The Way of the Jimverse – Join producer Jon Landau on an animated adventure across the Jimverse to restore order and save the world of Pandora.
James Cameron and Jon Landau Hand and Footprint Ceremony – See James Cameron and Jon Landau honored with a hand and footprint ceremony in front of the world-famous Chinese Theater in Hollywood, CA.
“Scene at the Academy” – Check out this Academy featurette for Avatar: The Way of Water, diving into a key moment from the film.


Archives: Script, Artwork, Marketing

Monday Night Football TV Spot – Watch the TV spot broadcast exclusively during ESPN’s Monday Night Football.


Archives: Script, Artwork, Marketing – Dive into the Avatar Archives with these exclusive behind-the- scenes production assets.

ADDITIONAL BONUS:


Inside Pandora’s Box – A series of featurettes on the challenges facing cast and crew as filmmakers devise new technologies to push the limits of cinema.

Building the World of Pandora – James Cameron and a team of talented artists combine years of research with their design skills to build the world of Pandora with new characters, creatures, indigenous clans, underwater environments and the take-no-prisoners hard-tech world of the RDA.
Capturing Pandora – James Cameron’s approach to performance capture has the cast performing in a volume rigged with infrared cameras to capture their movement, and head rig cameras to capture emotion on their faces with only the boundaries of imagination to limit them.
The Undersea World of Pandora – Co-production designer Dylan Cole and his team conceive of the marine creatures required for Avatar: The Way of Water while James Cameron and his stunt team devise extraordinary means to bring those creatures to life in a performance capture tank.
The Challenges of Pandora’s Waters – James Cameron tackles the “non-trivial challenge” of performance capture above and below the water’s surface, utilizing a wave machine and current generator to reproduce ocean conditions, and underwater vehicles to replicate creature movement.
Pandora’s Returning Characters – James Cameron reunites with his returning cast – Sam Worthington, Zoe Saldaña, Sigourney Weaver and Stephen Lang. Together they discuss the amazing evolution of their characters in Avatar: The Way of Water.
Pandora’s Next Generation – Meet the talented young newcomers who have been cast as the next generation of Na’vi and follow them through the adventure of making Avatar: The Way of Water.
Spider’s Web – James Cameron introduced the human character of Spider into the fabric of Pandora – thus creating a host of technological challenges on set…and an incredible journey for the young actor, Jack Champion.
Becoming Na’vi – The Avatar cast is immersed in the culture of the indigenous Na’vi, living off the land in the Hawaiian rainforest and training in a multitude of disciplines in preparation for their roles.
The Reef People of Pandora – In true James Cameron-style, the Metkayina reef clan has been developed with great attention to detail, bearing unique evolutionary traits and a culture – with new dwellings, new clothes and different way of life – all a result of living off the ocean.
Bringing Pandora to Life – Once James Cameron completes his virtual production process, every sequence is turned over to We?ta? FX to bring Pandora to life – with unprecedented advancements in facial performance, environments and making CG water look real.
The RDA Returns to Pandora – Co-production designer Ben Procter and his team present an armada of new vehicles and human technologies that the RDA brings to Pandora – in concept design and with practical builds.
The New Characters of Pandora – Meet the important new characters of the Avatar saga played by Kate Winslet, Cliff Curtis, Edie Falco, Brendan Cowell and Jemaine Clement.
The Sounds of Pandora – Hear how James Cameron worked with composer Simon Franglen to create the distinctive music of The Way of Water while building on James Horner’s brilliant score for Avatar, and learn how Chris Boyes created the immersive sounds of Pandora.
New Zealand – Pandora’s Home – The production of the Avatar sequels is so thoroughly ensconced in New Zealand that James Cameron considers The Way of Water a “New Zealand film.” Hear reflections from the cast and crew, including the remarkable New Zealand crew, on making the film.


More from Pandora’s Box – Additional featurettes that highlight special teams within the production

Casting – Discover the screen tests that won the talented young cast their roles in Avatar: The Way of Water.
Stunts – The Avatar stunt team isn’t just creating breathtaking action, they’re driving the story. From racing underwater on ilus, flying the skies on ikrans, to maneuvering RDA speed boats, the stunt team leaves you breathless and wanting more.
The Lab – Explore the Lightstorm Lab, the backbone of virtual production for the Avatar films. Comprised of specialized teams, the Lab builds & supports every aspect of the production – environments, motion edit, Kabuki, sequence, post-viz and software development.
The Troupe – Avatar’s Troupe is the Swiss Army Knife of acting, while playing dozens of roles on set, in the performance capture volume and on live-action sets, they bring life to Na’vi clans and RDA Recoms. They also play Na’vi-scale puppets on the live-action sets.


Marketing Materials & Music Video – Marketing materials used to build audience awareness of the film

Nothing Is Lost (You Give Me Strength) Music Video – Multi Grammy-winning, music superstar, The Weeknd, performs his emotionally packed end title song in the official music video for the smash hit “Nothing Is Lost (You Give Me Strength).”
Theatrical Trailers 1 & 2 – Avatar: The Way of Water used two theatrical trailers to engage the audience. The first was a teaser trailer released 7 months before the film. The second was a standard trailer that premiered 5 weeks before the film’s release.



ABOUT TITANICExperience Titanic, the global box-office phenomenon and winner of 11 Academy Awards®, including Best Picture (1997), Best Director (James Cameron) and Best Original Song (“My Heart Will Go On”). Leonardo DiCaprio and Kate Winslet light up the screen as Jack and Rose, young lovers who find one another on the maiden voyage of the “unsinkable” R.M.S. Titanic. But when the doomed luxury liner collides with an iceberg in the frigid North Atlantic, their passionate love affair becomes a thrilling race for survival. From acclaimed filmmaker James Cameron, comes a tale of forbidden love and courage in the face of disaster that triumphs as a true cinematic masterpiece. The film also stars Billy Zane, Kathy Bates, Frances Fisher, Bernard Hill, Jonathan Hyde, Danny Nucci, Gloria Stuart, David Warner, Victor Garber and Bill Paxton.
https://thedigitalbits.com/images/columns/bill_hunt_08/titanic4k_large.jpg
4K Ultra HD special features and AV details have been announced previously. (You can find those here at The Digital Bits.) (https://thedigitalbits.com/columns/my-two-cents/101723-0900)

ABOUT TRUE LIESWriter-director James Cameron creates an exhilarating mix of non-stop action-adventure and romantic comedy. Secret agent Harry Tasker is a top spy in the ultra-secret Omega Sector—although to his wife Helen, he’s just a dull computer salesman. But while Harry’s been busy saving the world, Helen’s been gathering secrets of her own. When their two lives unexpectedly collide, Harry and Helen find themselves in the clutches of international terrorists, fighting to save not only their marriage, but also the world. True Lies stars Arnold Schwarzenegger, Jamie Lee Curtis, Tom Arnold and Bill Paxton.
https://thedigitalbits.com/images/columns/bill_hunt_08/truelies4k_large.jpg

TRUE LIES: ULTIMATE COLLECTOR’S EDITION
Street Date


Digital: December 12, 2023
Physical: March 12, 2024

Product SKUs


Digital: 4K UHD, HD, SD
Physical: 4K Ultra HD Combo Pack (4K UHD + Blu-ray + Digital Code)

Feature Run Time: Approx. 141 minutes
Rating: U.S. Rated PG-13
Aspect Ratio


Digital: 2.39:1
Physical: 2.39:1

Disc Size


4K UHD: 100GB
Blu-ray: 50GB

U.S. Audio


Digital: English Dolby Atmos (UHD only, some platforms), English 5.1 & 2.0 Dolby Digital, Spanish 5.1 & 2.0 Dolby Digital, French 5.1 & 2.0 Dolby Digital, English 2.0 Dolby Digital Descriptive Audio (some platforms)
4K UHD: English Dolby Atmos, English 2.0 DTS-HDMA, English 2.0 Dolby Digital AD, French 5.1 DTS-HDHR, Spanish 5.1 Dolby Digital
Blu-ray: English 5.1 DTS-HDMA, English 2.0 Dolby Digital, English 2.0 Dolby Digital AD, French 5.1 DTS-HDHR, Spanish 5.1 Dolby Digital

U.S. Subtitles


Digital: English SDH, Spanish
Physical: English SDH, Spanish, French

BONUS FEATURES (NEW):


Fear Is Not an Option: A Look Back at True Lies – Unveil the explosive behind-the-scenes secrets of True Lies with the cast and crew as they share untold tales of daring stunts, cutting-edge technology, and the comedic genius that brought this spy-thriller to life.
Archives: Script, Artwork, Marketing – Dive into the production secrets of True Lies with these exclusive behind-the-scenes documents and more.

ADDITIONAL BONUS:


Theatrical Trailer


ABOUT ALIENSThe terror continues in this chilling, critically acclaimed sequel written and directed by James Cameron. Ripley, the sole survivor of the space tug Nostromo’s deadly encounter with the monstrous Alien, is found after drifting through space in hypersleep for 57 years. She agrees to accompany a team of Colonial Marines back to LV-426—and this time it’s war. Aliens stars Sigourney Weaver, Michael Biehn, Carrie Henn and Paul Reiser.
https://thedigitalbits.com/images/columns/bill_hunt_08/aliens4k_large.jpg

ALIENS: ULTIMATE COLLECTOR’S EDITION
THEATRICAL VERSION AND SPECIAL EDITION VERSION
Street Date


Digital: December 12, 2023
Physical: March 12, 2024

Product SKUs


Digital: 4K UHD, HD, SD
Physical: 4K Ultra HD Combo Pack (4K UHD + Blu-ray + Digital Code)

Theatrical Version Run Time: Approx. 137 minutes
Special Edition Run Time: Approx. 154 minutes
Rating: U.S. Rated R
Aspect Ratio


Digital: 1.85:1
Physical: 1.85:1

Disc Size


4K UHD: 100GB
Blu-ray: 50GB

U.S. Audio


Digital: English Dolby Atmos (UHD only, some platforms), English 5.1 & 2.0 Dolby Digital, Spanish 5.1 & 2.0 Dolby Digital, French 5.1 & 2.0 Dolby Digital, English 2.0 Dolby Digital Descriptive Audio (some platforms)
4K UHD Theatrical Version and Special Edition: English Dolby Atmos, English 2.0 DTS-HDMA, English 2.0 Dolby Digital Descriptive Audio, French 5.1 DTS-HDHR, Spanish 5.1 Dolby Digital
Blu-ray Theatrical Version and Special Edition: English 5.1 DTS-HDMA, English 2.0 Dolby Digital, English 2.0 Dolby Digital Descriptive Audio, French 5.1 DTS-HDHR, Spanish 5.1 Dolby Digital

U.S. Subtitles


Digital: English SDH, Spanish
Physical: English SDH, Spanish, French

BONUS FEATURES


James Cameron Introduction – A message from writer/director James Cameron introducing the Special Edition version of the film.
2003 Audio Commentary by James Cameron and the Cast and Crew-Special Edition – 1990 Special Edition Commentary by James Cameron and the cast and crew.
The Inspiration and Design of Aliens – For the 30th anniversary, writer/director James Cameron reveals new insight into his own inspiration and the design elements for Aliens.
2003 Audio Commentary by James Cameron and the Cast and Crew – 1986 Theatrical Version Commentary by James Cameron and the cast and crew.
Isolated Scores

Final Theatrical Isolated Score – This isolated track presents, as accurately as possible, James Horner’s music score in its final form following extensive reworking during the post-production process.
Composer’s Original Isolated Score – Although there are a few instances where the length of individual sequences was changed slightly after the music was recorded, this isolated score track presents, as accurately as possible, James Horner’s original intentions.


Superior Firepower: Making Aliens – Immerse yourself in the world of Aliens with 11 fully-loaded featurettes that deconstruct all that went into making this sci-fi thriller, from casting to creature design to post-production and everything in between.

57 Years Later: Continuing the Story
Building Better Worlds: From Concept to Construction
Preparing for Battle: Casting and Characterization
This Time It’s War: Pinewood Studios, 1985
The Risk Always Lives: Weapons and Action
Bug Hunt: Creature Design
Two Orphans: Sigourney Weaver and Carrie Henn
Beauty and the Bitch: Power Loader vs. Queen Alien
The Final Countdown: Music, Editing and Sound
The Power of Real Tech: Visual Effects
Aliens Unleashed: Reaction to the Film


Superior Firepower: Making Aliens Enhancement Pods – Supplemental video pieces to complement Superior Firepower: Making Aliens.

Without Sigourney Weaver
Origins of Acheron
Building Hadley’s Hope
Cameron’s Design Philosophy
Finding an Unused Power Plant
Cameron’s Military Interests
Working with Sigourney Weaver
The Importance of Being Bishop
Paul Reiser on Carter Burke
The Paxton/Cameron Connection
Becoming Vasquez
On Set: Infiltrating the Colony
Props: Personal Light Unit
Simon Atherton Talks Weapons
Praising Stan Winston
Test Footage: Chestburster
Fighting the Facehugger
Test Footage: Facehugger
Stan Winston’s Challenge
Test Footage: Queen Alien
Stan Winston’s Legacy
Cameron’s Cutting Edge
Sigourney Weaver’s Triumph
Re-Enlisting with Cameron
From Producer to Stunt Double


Pre-Visualizations: Multi-Angle Videomatics

Angle 1: Videomatic
Angle 2: Videomatic/Final Shot Comparison
Audio Commentary by Miniature Effects Supervisor Pat McClung


Direct Access to New/Additional Scenes From Special Edition

Ripley’s Daughter – Burke informs Ripley that her daughter died two years ago.
Van Leuwen’s Verdict – Van Leuwen reads the findings of the court of inquiry.
The Colony/The Jordens’ Discovery – The colony is bustling with life and activity. Newt, along with her brother and parents, come upon the Derelict ship.
Burke’s Answer – At Ripley’s apartment, Burke explains why he’s making the trip to LV-426.
INT. Sulaco – Establishing shots of the interior of the Sulaco before the crew awakens from hyper-sleep.
Hudson’s Hubris – As they descend in the drop ship to LV-426, Hudson boasts about their advanced weaponry.
False Alarm – Hudson and Vasquez detect motion in the colony, only to find it is pet hamsters.
Ripley Pauses – As she enters the colony, Ripley hesitates for a moment.
The Sentry Guns – Hicks reveals they have robot sentry systems. While examining the colony blueprints, Ripley and Hicks discuss where to place the robot sentries.
Fire in the Hole – Hudson and Vasquez set up the UA 571-C remote sentry weapons and following a quick test, seal the tunnel.
Last Line of Defense – The Sentry Guns dutifully scan the tunnel for incoming targets.
Newt’s Questions – Newt quizzes Ripley about the fate of her parents.
Hudson’s “Ant” Theory – Hudson speculates on how the Aliens are organized and reproduce.
The Aliens Attack – The Sentry Guns unload on multiple targets.
The Aliens Retreat – Under withering fire from the sentries, the Aliens are temporarily repulsed.
First Name Basis – As Ripley departs the drop ship to try and rescue Newt, she and Hicks share their first names with each other.


Deleted Scene: Burke Cocooned – Long one of the most sought-after lost moments from the entire Alien Anthology, this scene depicting Carter Burke’s fate is now revealed.
Deleted Scene Montage – This collection of scene extensions and omitted moments represents the remainder of deleted scenes not appearing in either the Theatrical Version or the Special Edition.
Still Galleries and More

Original Treatment by James Cameron
Storyboard Archive
The Art of Aliens
Cast Portrait Gallery
Production Image Galleries
Continuity Polaroids
Weapons and Vehicles
Stan Winston’s Workshop
Colonial Marine Helmet Cameras
Video Graphics Gallery
Weyland-Yutani Inquest: Nostromo Dossiers


Post-Production Aftermath

Image Galleries
Laserdisc Archives
Main Title Exploration
Teaser Trailer
Theatrical Trailer
Domestic Trailer
International Trailer


---END---
Now then… here are some quick answers for the questions you might have:


Both versions of The Abyss will be included on both 4K UHD and Blu-ray.
Both versions of Aliens will be included on both 4K UHD and Blu-ray.
ALL THREE VERSIONS of Avatar will be included on both 4K UHD and Blu-ray.
The Blu-ray versions of The Abyss and True Lies are mastered from the new 4K scans.
The Blu-ray versions may eventually be available separately, but for now they’re exclusive to these 4K UHD + Blu-ray Combos.
All 4K presentations will include Dolby Vision HDR and Dolby Atmos audio on 100 GB discs.
All titles except Aliens will include new special features.
All titles will include the legacy special features.

And that’s all for now!
I don’t about you, but I’m exhausted. Also very very pleased. Rest assured, we’ll share the Amazon.com pre-order links as soon as they go live.
Back tomorrow with more. Stay tuned, friends!

Rogier Burghout
15-11-2023, 15:16
Nou, dat wordt aftellen naar maart!! :D :D

Heb direct even de topictitel aangepast en er een sticky van gemaakt :-)

Rogier Burghout
15-11-2023, 15:25
Nog even terug gelezen en ik moet eerlijk zeggen dat ik de Special Editions van de twee Avatar films wel een beetje een (snelle) cash grab vind, dus ik weet niet zeker of ik die direct ga aanschaffen.

Werner
15-11-2023, 15:50
Lees ik dat nu goed dat van de eerste Avatar ook de extended cut op 4K komt?

Rogier Burghout
15-11-2023, 16:04
Lees ik dat nu goed dat van de eerste Avatar ook de extended cut op 4K komt?

Ja, maar niet op 3D dus dat vind ik dan weer jammer.

DVD Watcher
15-11-2023, 16:57
Dat worden weer mooie aankopen, alleen wat een verschrikkelijke poster van True Lies zeg, bah bah. Dan had ik toch liever deze gezien die stukken mooier is wat mij betreft:

https://pbs.twimg.com/media/EE56uuuXsAAOWwZ.jpg

Juvefan
15-11-2023, 16:57
Ik sta vooral te kijken van het feit dat Disney Dolby Vision gaat toepassen op fysieke releases.

Ze lijken het licht een beetje te zien met betrekking tot de markt voor fysieke releases. Nu nog hopen dat het een voorbode is voor een betere toekomst en niet alleen nu even is.

Rogier Burghout
15-11-2023, 18:04
Dat worden weer mooie aankopen, alleen wat een verschrikkelijke poster van True Lies zeg, bah bah. Dan had ik toch liever deze gezien die stukken mooier is wat mij betreft:



Ik vind de gekozen cover juist erg mooi en de door jou geplaatste poster echt monsterlijk. Dus ik ben tevreden :cool:

rogue
15-11-2023, 20:37
Ik vind de gekozen cover juist erg mooi en de door jou geplaatste poster echt monsterlijk. Dus ik ben tevreden :cool:

Dit dus.

Vreemd genoeg kijk ik nog meer uit naar The Abyss dan naar Aliens, die ik erg waardeer, maar dat komt ongetwijfeld omdat ik The Abyss al tijden niet heb gezien.

DVD Watcher
15-11-2023, 21:42
Ik vind de gekozen cover juist erg mooi en de door jou geplaatste poster echt monsterlijk. Dus ik ben tevreden :cool:

Ieder zijn smaak natuurlijk Rogier, belangrijkste is natuurlijk dat ze nu eindelijk gaan uitkomen.

Driekus
16-11-2023, 07:33
4k versies van Abyss True lies en Aliens allemaal Dolby Atmos, English 2.0 DTS-HDMA?

*TIMMIE*
16-11-2023, 08:49
4k versies van Abyss True lies en Aliens allemaal Dolby Atmos, English 2.0 DTS-HDMA?

Daar lijkt het wel op.
- Dolby True HD 5.1 met Atmos (7.1.4)
- DTS HD MA 2.0

jurgen42u
16-11-2023, 11:19
Hopelijk komen ze in de UK ook uit. Ben dan wel benieuwd welje ondertitelingen er dan op zouden staan.

Rogier Burghout
16-11-2023, 11:23
Hopelijk komen ze in de UK ook uit. Ben dan wel benieuwd welje ondertitelingen er dan op zouden staan.

Ik denk dat je de release strategie een beetje moet gaan vergelijken met die van Prey vwb in welke landen deze is uitgebracht en met welke specs. Ik denk dat ze die lijn ook voor deze titels gaan volgen. Ik reken absoluut niet op een release in Nederland dan wel een release met NL subs.

Werner
16-11-2023, 13:04
Ik reken absoluut niet op een release in Nederland dan wel een release met NL subs.

Misschien in Duitsland?

Rogier Burghout
16-11-2023, 13:50
Misschien in Duitsland?

Denk het wel, zoals ik ergens anders postte denk ik dat ze de strategie van Prey (en Avatar 2) aanhouden.

Claudio Santulli
16-11-2023, 16:30
Ben blij dat de releasedatum in maart is en niet op 1 april is, want je kunt bijna niet geloven dat deze titels ooit nog zouden verschijnen. Ik heb niet de hele draad gelezen, maar hoop wel dat het de extended edition is van The Abyss, want dat is de enige versie die ik wil hebben. ;)

kurtg
16-11-2023, 17:50
Top, ik kijk al uit naar Aliens ! Daarnaast The Abyss en True Lies.

Hombre
17-11-2023, 11:01
Deze lijst met uitgaven is niet te vergelijken met Prey en de MCU Tv-series, want daar staat o.o. ook Duits op. Gezien hier geen Duits op staat en Duitsland momenteer de grootse Fysiekmarkt heeft zal er wel iets Europees komen en Titanic heeft ook NL sub op de EU uitgave die in jan 2024 (US dec 2303) uitkomt.


Ik denk dat je de release strategie een beetje moet gaan vergelijken met die van Prey vwb in welke landen deze is uitgebracht en met welke specs. Ik denk dat ze die lijn ook voor deze titels gaan volgen. Ik reken absoluut niet op een release in Nederland dan wel een release met NL subs.

Rogier Burghout
17-11-2023, 12:24
Deze lijst met uitgaven is niet te vergelijken met Prey en de MCU Tv-series, want daar staat o.o. ook Duits op. Gezien hier geen Duits op staat en Duitsland momenteer de grootse Fysiekmarkt heeft zal er wel iets Europees komen en Titanic heeft ook NL sub op de EU uitgave die in jan 2024 (US dec 2303) uitkomt.

Het gaat om release strategie, niet om de inhoud van de verschillende uitgaven (trouwens, Prey US heeft geen Duits erop staan). Groot verschil (y)

Lorre
18-11-2023, 08:55
Ben blij dat de releasedatum in maart is en niet op 1 april is, want je kunt bijna niet geloven dat deze titels ooit nog zouden verschijnen. Ik heb niet de hele draad gelezen, maar hoop wel dat het de extended edition is van The Abyss, want dat is de enige versie die ik wil hebben. ;)

Zowel The Abyss, Aliens en Avatar krijgen elke bestaande cut op de 4K schijf dit keer. Cameron heeft het zelf mogelijk gemaakt dat dit allen 100 gig discs zijn EN allen Dolby Vision bevatten. Ongelofelijk!

drTree
18-11-2023, 11:03
Nou, als je het over de duvel hebt! Bron: https://thedigitalbits.com/columns/my-two-cents/111523-0659


Wauw, wat een heerlijk nieuws! Thx voor sharing.
Zal ik dan werkelijk voor het eerst eens iets fysieks aanschaffen om af te spelen in mijn PS5?
Of zal alles dadelijk gewoon weer op Disney+ te zien zijn?

tmvde
13-12-2023, 11:23
Bij Amazon FR zijn ze nu te bestellen (met release datum 30 juni 2025 ;-)).

https://www.amazon.fr/dp/B0CPYQLPS9
https://www.amazon.fr/Aliens-Retour-4k-Ultra-Blu-Ray/dp/B0CPYS1DFD
https://www.amazon.fr/dp/B0CPYTDJH9

Werner
13-12-2023, 12:35
(met release datum 30 juni 2025 ;-)).
Ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat die datum maar een placeholder is.

tmvde
13-12-2023, 13:12
Ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat die datum maar een placeholder is.

Ik ook :-)

rogue
13-12-2023, 13:23
Ik mag hopen dat het niet de definitieve covers zijn van The Abyss en Aliens.....

Rogier Burghout
13-12-2023, 13:57
Ik mag hopen dat het niet de definitieve covers zijn van The Abyss en Aliens.....

Ik ook niet, maar het zijn wel de covers die overal gebruikt worden...maar goed, dat zegt nog niks. Maar ik voel er veel voor om de de 4K&BD discs van The Abyss in de R1 CE DVD te stoppen, en die in de grote VHS SE box, en die van Aliens stop ik in de dikke BD SE case.

Hombre
14-12-2023, 09:44
Geen NL ondertitels op de EU UHD Prey.
Staat ook niet meer in de boven opgegeven site.

Productgegevens

Beeldverhouding ? : ? 2.39:1
Leeftijdsclassificatie ? : ? Vanaf 16 jaar
Productafmetingen ? : ? 13,5 x 1,7 x 17,2 cm; 180 gram
Regisseur ? : ? Trachtenberg, Dan
Mediaformaat ? : ? Breedbeeld, 4K
Looptijd ? : ? 1 uur en 40 minuten
Publicatiedatum ? : ? 8 december 2023
Acteurs ? : ? Midthunder, Amber
Ondertitels: ? : ? Duits, Engels, Deens, Frans, Italiaans, Noors, Zweeds, Fins
Taal ? : ? Italiaans (Dolby Digital 5.1), Frans (Dolby Digital 5.1), Duits (Dolby Digital 5.1)
Studio ? : ? Walt Disney / LEONINE
ASIN ? : ? B0CJLJ7S4Y
Aantal disks ? : ? 1

Juvefan
14-12-2023, 15:37
Ik vraag me wel af waarom dit topic sticky is. Heeft iemand daar een antwoord op?

Rogier Burghout
14-12-2023, 16:09
Ik vraag me wel af waarom dit topic sticky is. Heeft iemand daar een antwoord op?

Ja, omdat dit uitgaven zijn waar veel over zal worden gediscussieerd en ik er daarom extra aandacht aan wil geven dmv een sticky. (y)

Rogier Burghout
14-12-2023, 16:11
Ontopic, Bill Hunt van TDB heeft de digitale 4K versies besproken, en die zijn niet zonder haken en ogen (behalve The Abyss misschien)...

https://thedigitalbits.com/item/aliens-2023-digital-uhd
https://thedigitalbits.com/item/true-lies-2023-digital-uhd
https://thedigitalbits.com/item/abyss-2023-digital-uhd

Mark van L.
14-12-2023, 16:21
Geen NL ondertitels op de EU UHD Prey.
Staat ook niet meer in de boven opgegeven site.

Productgegevens

Beeldverhouding ? : ? 2.39:1
Leeftijdsclassificatie ? : ? Vanaf 16 jaar
Productafmetingen ? : ? 13,5 x 1,7 x 17,2 cm; 180 gram
Regisseur ? : ? Trachtenberg, Dan
Mediaformaat ? : ? Breedbeeld, 4K
Looptijd ? : ? 1 uur en 40 minuten
Publicatiedatum ? : ? 8 december 2023
Acteurs ? : ? Midthunder, Amber
Ondertitels: ? : ? Duits, Engels, Deens, Frans, Italiaans, Noors, Zweeds, Fins
Taal ? : ? Italiaans (Dolby Digital 5.1), Frans (Dolby Digital 5.1), Duits (Dolby Digital 5.1)
Studio ? : ? Walt Disney / LEONINE
ASIN ? : ? B0CJLJ7S4Y
Aantal disks ? : ? 1



Wordt vandaag geleverd, dus dan check ik even.

DVD Watcher
14-12-2023, 16:44
''...Given that True Lies has never appeared on US Blu-ray—aside from an Italian import release and cable/streaming HD presentations''

Dacht toch even dat het een Spaanse release was. ;)

Werner
14-12-2023, 18:24
''...Given that True Lies has never appeared on US Blu-ray—aside from an Italian import release and cable/streaming HD presentations''

Dacht toch even dat het een Spaanse release was. ;)

In Amerika kennen ze het verschil niet tussen Spanje en Italië.

DVD Watcher
14-12-2023, 20:22
In Amerika kennen ze het verschil niet tussen Spanje en Italië.

Dat blijkt wel :lol:

Mark van L.
15-12-2023, 07:51
Wordt vandaag geleverd, dus dan check ik even.

Inderdaad,.geen nl subs. Prey UHD.

rogue
15-12-2023, 08:29
Ik heb Bill Hunt niet hoog zitten, maar als ik dit bij True Lies lees word je toch niet vrolijk:
Photochemical grain has been greatly reduced, though not eliminated entirely, while fine detail has been “enhanced” algorithmically. There are also occasional shots throughout the film that appear to have had a bit of old-school noise reduction applied, but it’s hard to be sure if it’s actual DNR or simply just that the Park Road process has been a little too heavy-handed in places.

Hombre
15-12-2023, 09:08
Er zijn al screenshots van de US streaming versie beschikbaar en daar zie je duidelijk halo's rond personen en objecten.
Iets wat we in het DVD tijdperk "edge enhancemend" noemde. Oftewel digitale verscherping na DNR :cry:

In eerste aanblik ziet het er wel redelijk tot goed uit, maar het ziet er gelijk ook kunstmatig/digitaal en niet organisch/filmisch uit...


Ik heb Bill Hunt niet hoog zitten, maar als ik dit bij True Lies lees word je toch niet vrolijk:
Photochemical grain has been greatly reduced, though not eliminated entirely, while fine detail has been “enhanced” algorithmically. There are also occasional shots throughout the film that appear to have had a bit of old-school noise reduction applied, but it’s hard to be sure if it’s actual DNR or simply just that the Park Road process has been a little too heavy-handed in places.

Rogier Burghout
15-12-2023, 09:43
In eerste aanblik ziet het er wel redelijk tot goed uit, maar het ziet er gelijk ook kunstmatig/digitaal en niet organisch/filmisch uit...

Dit lees ik ook als voornaamste conclusie bij True Lies en Aliens. De transfers zien eruit alsof de films recent zijn gemaakt. Het punt is denk ik dat we niet gewend zijn om deze films zo te zien. We zijn gewend om (vooral Aliens) met een grove en duistere beeldkwaliteit te bekijken. En als die er ineens een stuk scherper en helderder uitziet (misschien een beetje té) dan vinden we dat raar. True Lies natuurlijk ook, want die is niet eens officieel op BD verschenen. The Abyss krijgt deze conclusie ook, en omdat deze ook alleen maar op DVD is verschenen ben ik wel benieuwd hoe ik deze ga vinden. Ik ga in elk geval geen enkele bestaande uitgave wegdoen.

Werner
15-12-2023, 10:29
Als Cameron toch bezig is, mag hij eens een gereviseerde versie van Terminator 2 op 4K uitbrengen ook...

Rogier Burghout
15-12-2023, 10:31
Als Cameron toch bezig is, mag hij eens een gereviseerde versie van Terminator 2 op 4K uitbrengen ook...

Afgaande op het gebruikte DNR bij True Lies en Aliens denk ik dat de huidige versie de door Cameron geprefereerde versie is en er geen nieuwe komt....

Lorre
16-12-2023, 07:40
Er zijn al screenshots van de US streaming versie beschikbaar en daar zie je duidelijk halo's rond personen en objecten.
Iets wat we in het DVD tijdperk "edge enhancemend" noemde. Oftewel digitale verscherping na DNR :cry:

In eerste aanblik ziet het er wel redelijk tot goed uit, maar het ziet er gelijk ook kunstmatig/digitaal en niet organisch/filmisch uit...

Ze hebben er allemaal last van. Ja, zelf Titanic. De ene meer dan de andere. True Lies lijkt de ergste te zijn. De screenshots zien er erbarmelijk uit. Ik haat serieuze verscherping en DNR. Jammer om te lezen dat dit ook Aliens treft. Mijn favoriete film aller tijden.

Driekus
16-12-2023, 09:01
Ik heb Terminator 2 in 3D is een erg mooie versie wat mij betreft.
Ook Aliens heb ik op blu ray in die speciale box Alien Anthology (Collector's Edition)
https://media.s-bol.com/R2QME70VPoq/152x210.jpg

Rogier Burghout
29-01-2024, 08:37
de Preorders zijn eindelijk live op Amazon.com!
En hieronder een zeer interessant en positief stukje nieuws vwb de audio op The Abyss 4K UHD:



If you’re a longtime fan of The Abyss, and you’re familiar with the Special Edition version of the film on LaserDisc and DVD, you’ll know that the DVD release included audio errors in its dialogue and music (in the SE’s Dolby Digital 5.1 mix only—the 2.0 track was okay) that were introduced by seamless branching.
At about 16:38 into the Theatrical Cut, Bud asks Lindsey, “So what are you doing down here, Hotrod?”
But in the Special Edition, this dialogue is slightly different. At 20:36, Bud says, “You know, I can’t believe you were dumb enough to come down here and now you’re stuck here for the storm. That was dumb, Hotrod. Real dumb.” To which Lindsey replies, “I didn’t come down here to fight with you.” And that causes Bud to say, “Yeah, well… then why did you come down?”
Except that in the DVD version of the Special Edition via seamless branching, that last line “Yeah, well… then why did you come down?” was actually replaced by his line from the Theatrical Cut: “So what are you doing down here, Hotrod?” It was an awkward conversational turn, made all the more weird because you could see that Bud was still mouthing his SE line.
And near the end of the Special Edition, at about 2:39:22 in the 5.1 mix, there was an odd shift in the tone of the score caused by the branching as well.
Again, these were errors introduced in the DVD authoring process, and they’re something that the folks at 20th Century Fox Home Entertainment always meant to correct when they released the film on Blu-ray. Except that never happened… and then Fox got purchased by Disney, all the Fox Home Entertainment people got laid off, and nobody at Disney had any awareness of the audio errors.
So when the production team at the mastering and authoring vendor working on the new 4K Ultra HD and Blu-ray release of the film finished the new Special Edition presentation last year, they used the DVD branching as a guide... and these same audio errors crept into the new Atmos mix on the 4K SE master.
But here’s where the story turns positive...
A sharp-eared Digital Bits reader who goes by the name of SuperDan on Twitter (https://twitter.com/DefinitiveSVST) went to the 4K remastered Special Edition theatrical screening of the film back on December 6th. He noticed that the audio errors were still there, and messaged me privately on Twitter (https://twitter.com/BillHuntBits) to alert me of it when he walked out of the theater.
And the good news is, I have contacts directly involved in the 4K remastering and disc authoring work on all of these new James Cameron titles. So I was able to alert the team right away, and they flagged the errors for QC to check out. Turns out, QC did confirm the errors. And luckily, they hadn’t sent the discs off to replication yet, so they were able to pull the audio stems and correct the mix in the Special Edition master.
I mention this now because, just yesterday, I received confirmation privately that the audio errors have indeed been fixed for the new physical 4K Ultra HD and Blu-ray release. They should be corrected soon in the 4K Digital masters as well (the HD Digital masters were corrected long ago).
Suffice it to say, The Digital Bits may have just saved Walt Disney Studios Home Entertainment the headache and embarrassment of the errors not having been caught, not to mention the significant cost of a disc recall and replacement program.
You’re welcome, Bob Iger.


https://thedigitalbits.com/columns/my-two-cents/012524-1530

drTree
29-01-2024, 09:39
[QUOTE=Rogier Burghout;2107416]
En hieronder een zeer interessant en positief stukje nieuws vwb de audio op The Abyss 4K UHD:

https://thedigitalbits.com/columns/my-two-cents/012524-1530[/FONT][/COLOR][/QUOTE


Fascinerend verhaal. Leuk. Thx

tmvde
29-01-2024, 12:25
De Franse uitgave van The Abyss heeft volgens dvdfr.com NL subs:

DVDFr - Abyss (4K Ultra HD + Blu-ray) - 4K UHD (https://www.dvdfr.com/dvd/f301757-abyss.html?utm_source=dvdfr&utm_content=autocomplete)

rogue
29-01-2024, 12:49
Goed dat zo'n foutje tijdig opgelost wordt hoor, maar ik word wel een beetje misselijk van die Hunt die zichzelf op de borst klopt....
Overigens geloog ik er niets van dat Disney dat een vervangingsprogramma had opgestart voor zo'n klein foutje.

Rogier Burghout
29-01-2024, 13:17
Goed dat zo'n foutje tijdig opgelost wordt hoor, maar ik word wel een beetje misselijk van die Hunt die zichzelf op de borst klopt....
Overigens geloog ik er niets van dat Disney dat een vervangingsprogramma had opgestart voor zo'n klein foutje.

Ja, hij is er onder de indruk van zichzelf inderdaad. En mee eens, ik denk dat ze hiervoor geen disc replacement programma hadden opgestart. Maar wel fijn dat het in ieder geval is gebeurd, dan weet je dat deze 4K UHD echt de definitieve versie op fysieke media zal zijn. Ben naar deze en Aliens het meeste benieuwd, vooral de CGI in 4K en het extra detail icm 4K en HDR.

Mark van L.
29-01-2024, 17:45
Ze staan al een tijdje op amazon.fr voor preorder.

Heb The abyss en Aliens gereserveerd.

Werner
29-01-2024, 18:37
Ik vind het allemaal goed nieuws. Kan niet wachten op The Abyss!

Frank
29-01-2024, 20:50
Kan niet wachten op The Abyss!
Ik ook niet. Die film heb ik niet meer gezien sinds ik een breedbeeld televisie heb. Het is immers geen pretje om een film te moeten zien met niet alleen balken boven en onder, maar ook links en rechts in beeld.

Rogier Burghout
30-01-2024, 07:43
Ik ben ook wel erg benieuwd.. Ik heb deze als laatst bekeken op een Japanse Anamorphic DVD met DTS-ES geluid maar toch, het blijft een DVD.

Mark van L.
06-02-2024, 06:47
Net bericht van amazon fr gekregen dat de levertijd is bijgesteld naar eind april. Aliens en The abyss, dus zal het ook wel gelden voor True Lies

Frank
06-02-2024, 07:19
Ja, ze hebben nu allemaal een releasedatum van 24 april. Zie ook de website van Vendor Services Nederland (https://www.vendorservices.nl/nl/film).

Werner
06-02-2024, 14:30
Kan ik mee leven, als het dan ineens goed is.

tranceguy
08-02-2024, 18:41
Staat op aantal shops nog steeds op 12-3... Maar we zullen zien... Hoop toch dat t zo blijft want moet gewoon echt komen nu. Kan echter nergens ontdekken of er special features op staan. Dat is bij alle 3 niet. Hoop bij The Abyss en True Lies iig wel....

tmvde
08-02-2024, 19:09
Hier worden alle extra's genoemd:

https://www.blu-ray.com/news/?id=33549
https://www.blu-ray.com/news/?id=33560
https://www.blu-ray.com/news/?id=33561

Is van de US releases, maar geen enkele reden om aan te nemen dat deze zullen afwijken.

jurgen42u
09-02-2024, 06:34
Vraag me echt af of wij de 3 discs gaan krijgen zoals de collector s editions in de US. Aangezien de NL retail prijs op 32,99 zijn gesteld, en de cover vermeld het ook niet, lijktme de kans klein. Ik heb van the abyss voorlopig de US editie in voorbestelling.

tmvde
09-02-2024, 08:39
Vraag me echt af of wij de 3 discs gaan krijgen zoals de collector s editions in de US. Aangezien de NL retail prijs op 32,99 zijn gesteld, en de cover vermeld het ook niet, lijkt me de kans klein. Ik heb van the abyss voorlopig de US editie in voorbestelling.

Amazon FR vermeldt het volgende bij bjivoorbeeld The Abyss. Dus 3 discs waarvan disc 3 de bonus disc is.

Boîtier UHD avec fourreau
Contient :
- le 4K Ultra HD du film (Dolby Vision et HDR10) en version cinéma (1989, 140') et Special Edition (1993, 171')
- le Blu-ray du film en version cinéma (1989, 140') et Special Edition (1993, 171') (VF DTS-HD HRA 5.1 / VOST DTS-HD MA 5.1 & DD 2.0)
- un Blu-ray de bonus

Rogier Burghout
09-02-2024, 08:49
Ik heb toch wel weer de US versies gepre-ordered. Vaak zitten er slipcases omheen en die staan wel mooi in de kast. Plus dat de covers niet tweetalig zijn, dat is dan ook wel fijn.

Frank
18-02-2024, 09:40
Je kunt nu alledrie de films pre-orderen bij Bol voor € 32,99 per stuk.

rogue
19-02-2024, 11:15
Je kunt nu alledrie de films pre-orderen bij Bol voor € 32,99 per stuk.

Het plaatje van The Abyss is hetzelfde plaatje als van de Franse uitgave, die blijkbaar 3 discs zou hebben. Is er al ergens info dat de Nederlandse versie dan ook 3 discs heeft?

Frank
19-02-2024, 17:38
Het plaatje van The Abyss is hetzelfde plaatje als van de Franse uitgave, die blijkbaar 3 discs zou hebben. Is er al ergens info dat de Nederlandse versie dan ook 3 discs heeft?
Nee, die info is er niet voor zover ik weet. Wat ik wel weet is dat de uitgaves van Disney uit Frankrijk dezelfde releases zijn als die hier worden uitgebracht, dus als de Franse uitgave 3 discs heeft, dan durf ik met 99,9% zekerheid te zeggen dat de Nederlandse uitgave dat ook heeft.

rogue
20-02-2024, 08:26
Nee, die info is er niet voor zover ik weet. Wat ik wel weet is dat de uitgaves van Disney uit Frankrijk dezelfde releases zijn als die hier worden uitgebracht, dus als de Franse uitgave 3 discs heeft, dan durf ik met 99,9% zekerheid te zeggen dat de Nederlandse uitgave dat ook heeft.

Bedankt, ik ga het er maar op gokken dan.

jurgen42u
21-02-2024, 19:08
Aliens staat nu in preorder op eind december als release op Amazon UK. Wellicht een fout, maar kreeg vandaag een aanpassing van de estimated delivery time. Ik ben aan het overwegen ook de NL versies aan te schaffen.

Driekus
22-02-2024, 09:21
Ik heb ze gewoon bij bol besteld hoor, altijd maar alles uit het buitenland halen is niks voor mij.
8 op de 10 mensen hier kopen altijd films in het buitenland, dan vind ik het niet gek dat er dadelijk in Nederland totaal niks wordt aangeboden / ingekocht.

Best buy in Amerika stopt helemaal met fysieke media.

rvvnr1
22-02-2024, 09:23
Is het niet verstandiger gewoon even te wachten totdat ze echt uitgebracht zijn en te zien wat de reviews zeggen?
De al beschikbare streams van deze films zijn dusdanig bewerkt met AI en DNR zodat ze er heel anders uit zien dan je zou verwachten/hopen.
En dat is ongetwijfeld een voorbode voor de kwaliteit van de aanstaande UHDs.
Bagger dus.

Rogier Burghout
22-02-2024, 09:27
Is het niet verstandiger gewoon even te wachten totdat ze echt uitgebracht zijn en te zien wat de reviews zeggen?
De al beschikbare streams van deze films zijn dusdanig bewerkt met AI en DNR zodat ze er heel anders uit zien dan je zou verwachten/hopen.
En dat is ongetwijfeld een voorbode voor de kwaliteit van de aanstaande UHDs.
Bagger dus.

Ik lees vooral geklaag over True Lies, over de andere titels wat minder. En daarnaast is een kwaliteit van een stream soms ook nog afhankelijk van de internetverbinding (en die is in de US niet overal even goed) en dan ook nog eens afhankelijk van je setup. Daarnaast is een 4K UHD in principe kwalitatief al beter dan een 4K streaming bestand, dus je conclusie "bagger" vind ik wel wat overdreven en vooral erg voorbarig.

Marcel Hoeve
22-02-2024, 11:15
Ik heb deze week Aliens in de 'gewone' Blu-ray-uitvoering bekeken, en die was al zeer scherp en contrastrijk. Zou niet weten waarom ik deze in 4K zou willen hebben, hoogstens voor de HDR, maar dan moet die echt veel toevoegen.

Juvefan
22-02-2024, 11:23
Zou niet weten waarom ik deze in 4K zou willen hebben, hoogstens voor de HDR, maar dan moet die echt veel toevoegen.
Eventueel Atmos?

Rogier Burghout
22-02-2024, 12:05
Ik heb deze week Aliens in de 'gewone' Blu-ray-uitvoering bekeken, en die was al zeer scherp en contrastrijk. Zou niet weten waarom ik deze in 4K zou willen hebben, hoogstens voor de HDR, maar dan moet die echt veel toevoegen.

Dat is nu ook net de titel van de drie die uit gaan komen die als enige een HD en bluray uitgave heeft gehad. Maar dan alsnog denk ik dat de 4K resolutie icm HDR veel meer detail kan gaan laten zien, vooral omdat het een erg donkere film is. Voor mij persoonlijk kijk ik het meest uit naar The Abyss, met daarna Aliens en True Lies.

rogue
22-02-2024, 15:06
Ik heb deze week Aliens in de 'gewone' Blu-ray-uitvoering bekeken, en die was al zeer scherp en contrastrijk. Zou niet weten waarom ik deze in 4K zou willen hebben, hoogstens voor de HDR, maar dan moet die echt veel toevoegen.

Maar dat hebben we veel vaker besproken Marcel; jij hebt een schermgrootte + kijkafstand dat veel UHD's weinig voor je toevoegden qua beeld. En dat is natuurlijk prima, dan zou ik ook niet zo snel upgraden. Maar voor anderen, waaronder mijzelf, verwacht ik wel een aardige verbetering.

Lorre
22-02-2024, 18:23
Is het niet verstandiger gewoon even te wachten totdat ze echt uitgebracht zijn en te zien wat de reviews zeggen?
De al beschikbare streams van deze films zijn dusdanig bewerkt met AI en DNR zodat ze er heel anders uit zien dan je zou verwachten/hopen.
En dat is ongetwijfeld een voorbode voor de kwaliteit van de aanstaande UHDs.
Bagger dus.

Ik wacht ook de reviews af. Heb de digitale versie van Aliens gezien en ik vond het er niet uitzien. Verschrikkelijke presentatie.

The Abyss is nog goed. Al zit er daar ook soms een AI bewerking op.

Lorre
22-02-2024, 18:27
Ik lees vooral geklaag over True Lies, over de andere titels wat minder. En daarnaast is een kwaliteit van een stream soms ook nog afhankelijk van de internetverbinding (en die is in de US niet overal even goed) en dan ook nog eens afhankelijk van je setup. Daarnaast is een 4K UHD in principe kwalitatief al beter dan een 4K streaming bestand, dus je conclusie "bagger" vind ik wel wat overdreven en vooral erg voorbarig.

Klopt, maar het zou me erg verbazen dat de mankementen (Amper tot geen grain bij Aliens, bepaalde dingen die serieus verscherpt zijn omdat hun AI algoritme dat blijkbaar nodig vond, waxy gezichten,...) opeens allemaal gaan opgelost zijn met de UHD schijf. Dit is meer dan wat compressie of gelimiteerde data bij een stream.

rvvnr1
22-02-2024, 18:39
... dus je conclusie "bagger" vind ik wel wat overdreven en vooral erg voorbarig.
Is vooralsnog geen conclusie, alleen als de voorbode bewaarheid wordt ;)

Vermoed dat de meesten die er zo'n duidelijke mening over hebben ook niet "live" naar een stream kijken maar naar een download.
Continue en optimale kwaliteit dus.

Verdiep je overigens ook nog maar eens in Aliens, die is dusdanig bewerkt dat het hele rauwe karakter van de film compleet weggepoetst is.

Marcel Hoeve
22-02-2024, 18:44
Maar dat hebben we veel vaker besproken Marcel; jij hebt een schermgrootte + kijkafstand dat veel UHD's weinig voor je toevoegden qua beeld. En dat is natuurlijk prima, dan zou ik ook niet zo snel upgraden. Maar voor anderen, waaronder mijzelf, verwacht ik wel een aardige verbetering.

Jean-Paul, de Samsung 55 inch, waar ik gemiddeld op ca. 2 meter afstand zit (dus niet de 4K-TV in de woonkamer), laat regelmatig zo verbazingwekkend scherpe, kleurrijke en contrastrijke beelden van 'gewone' Blu-rays zien, dat ik me zelfs op die kijkafstand echt regelmatig afvraag wat een 4K-versie daar nog aan kan toevoegen/verbeteren. Zo ook met "Aliens" die ik zojuist op Blu-ray heb gekeken: zelfs in de donkerste scènes was nog genoeg detaillering en doortekening te zien. Maar ja, ik kan roepen/vinden wat ik wil, de OLED-fans zullen dat toch nooit willen geloven... Het zij zo.

Rogier Burghout
23-02-2024, 08:08
Klopt, maar het zou me erg verbazen dat de mankementen (Amper tot geen grain bij Aliens, bepaalde dingen die serieus verscherpt zijn omdat hun AI algoritme dat blijkbaar nodig vond, waxy gezichten,...) opeens allemaal gaan opgelost zijn met de UHD schijf. Dit is meer dan wat compressie of gelimiteerde data bij een stream.

Toch blijkt dat de voorkeur te zijn van de regisseur, zo lees ik bij de review van TDB https://thedigitalbits.com/item/aliens-2023-digital-uhd


Is vooralsnog geen conclusie, alleen als de voorbode bewaarheid wordt ;)

Vermoed dat de meesten die er zo'n duidelijke mening over hebben ook niet "live" naar een stream kijken maar naar een download.
Continue en optimale kwaliteit dus.

Verdiep je overigens ook nog maar eens in Aliens, die is dusdanig bewerkt dat het hele rauwe karakter van de film compleet weggepoetst is.

Nu doe je net alsof ik dat niet doe of gedaan heb. ik ben dagelijks (met name voor deze website) met nieuws rondom alles wat met film te maken heeft bezig :roll:

Ondanks wat we er allemaal wat van vinden, het lijkt de keuze van Cameron te zijn om een minder grauwe look te geven aan deze 4K uitgave, en meer een modernere look.
Kijk, ik ben ook heel huiverig om AI werk te laten overnemen, en al heel helemaal als het gaat om (persoonlijke) kunst uitingen zoals film. Dat is zo persoons gebonden en ondanks dat iets technisch logisch kan zijn, kan het er nog steeds niet uitzien. Deze aanpak pakte bij Titanic wel goed uit, maar bij Aliens lijkt het in elk geval op de 4K stream er heel onnatuurlijk uit te zien, en niet zoals we gewend zijn. Brengt me wel op een ander punt. Ik ben zelf opgegroeid met Aliens op VHS, en dan al helemaal de DC, want die was daarvoor niet beschikbaar. En VHS is natuurlijk erg grauw en donker, is dit niet het beeld wat we collectief (of misschien meerdere) hebben opgeslagen als zijnde het definitieve uiterlijk wat de film moet hebben? Ik bedoel, draaide deze ook zo grauw en donker in de bioscoop? Ik weet het niet, want ik heb deze niet in de bioscoop gezien in de originele 35mm print. Wie hier wel en kan daar iets over zeggen?

Rogier Burghout
23-02-2024, 08:48
Jean-Paul, de Samsung 55 inch, waar ik gemiddeld op ca. 2 meter afstand zit (dus niet de 4K-TV in de woonkamer), laat regelmatig zo verbazingwekkend scherpe, kleurrijke en contrastrijke beelden van 'gewone' Blu-rays zien, dat ik me zelfs op die kijkafstand echt regelmatig afvraag wat een 4K-versie daar nog aan kan toevoegen/verbeteren. Zo ook met "Aliens" die ik zojuist op Blu-ray heb gekeken: zelfs in de donkerste scènes was nog genoeg detaillering en doortekening te zien. Maar ja, ik kan roepen/vinden wat ik wil, de OLED-fans zullen dat toch nooit willen geloven... Het zij zo.

Toch is het echt zo Marcel, en juist als je er met je gezicht bovenop zit heeft 4K en HDR nog meer meerwaarde. Misschien minder met nieuwe films, maar zet maar eens een 4K van een oudere film op, dan zal je het verschil echt verbazen. Ik ben dan ook bijvoorbeeld heel erg benieuwd naar de 4K van Once Upon a Time in the West. Maar er zijn nog veel meer voorbeelden dat een 4K UHD echt een wereld van verschil is tov de bluray. En als je het verschil nooit hebt gezien, dan kan je eigenlijk ook niet zeggen dat het er niet is...

rvvnr1
23-02-2024, 09:29
En als je het verschil nooit hebt gezien, dan kan je eigenlijk ook niet zeggen dat het er niet is...
:lol:

Lorre
23-02-2024, 15:52
Toch blijkt dat de voorkeur te zijn van de regisseur, zo lees ik bij de review van TDB https://thedigitalbits.com/item/aliens-2023-digital-uhd

Dat zal wel aangezien al zijn films met die AI tools bewerkt zijn. Maar moeten wij dat als consument maar accepteren? Ik koop deze alvast niet. Enkel The Abyss komt er bij mij in. The Abyss en Titanic zijn er het best mee weggekomen, maar ook daar zitten er dingen in waar je merkt dat het niet natuurlijk is. Aliens en True Lies hebben ze dan ook nog de Lowry masters van 14-15 jaar terug gebruikt en die verder met hun Post Park Road troep bewerkt. Cameron is natuurlijk nooit fan geweest van grain. Hij haat het. Bij de Blu-ray was hij ook trots dat hij alles degrained had en later er terug iets aan toegevoegd heeft. Het is een wonder dat die Blu-ray er nog zo goed uitgekomen is. De andere color timing buiten beschouwing gelaten. Die scheelt ook met de DVD. De 4K is dan wel een middelmaat van de DVD en Blu-ray kleuren. Wat trouwen aan de negatieven. Aliens is gefilmd op een heel erg grainy stock dus die hoort gewoon grainier te zijn dan andere films. Er is een reden waarom ze die het jaar nadien uit omloop gehaald hebben. Met die grain weg te werken werk je ook detail weg. En dan lijkt het ook erg willekeurig wat die AI tools hebben gedaan met de rest. In hetzelfde shot heb je soms dat het ene scherper is dan het andere en opeens is dat omgekeerd. Een monitor kan scherper lijken dan een acteur op de achtergrond, maar opeens beslist dat algoritme dat het andersom moet. Echt te dwaas voor woorden. Ook aders die soms gewoon serieus verscherpt zijn omdat die tool dacht van "Ah, extra detail op het lichaam. Dit moet een highlight worden.". Jammer dat mijn favoriete film zo op dit formaat wordt uitgebracht. De ene zal de digitale look appreciëren, de andere niet. Ik had dan liever een oppoetsbeurt gezien a la Predator 4K. Die was ook met een erg mindere stock gefilmd en die ziet er nu fantastisch uit op 4K.

Digital Bits vertrouw ik voor geen meter qua reviews. Hij geeft zelf toe dat er iets niet klopt aan de UHD, maar je moet dat gewoon worden? Geeft toe dat het er digitaal uitziet en niet meer echt filmisch. Toch een A- als rating? Nee, niet iemand waar ik naartoe ga om zijn mening over videokwaliteit te horen. Wilt natuurlijk ook zijn connecties niet teveel schofferen met harde woorden. Hij was ook destijds aan het melden dat The Lord of the Rings nieuwe remasters waren van de originele negatieven etc. en dat bleek later ook geen waar. Die zijn trouwens ook bewerkt met die AI tools van Park Road Post. Leuk wat ze willen bereiken en het kan later een handige tool worden, maar op dit moment is dat het zeker niet.

Ik ben toevallig het boek 'The Making of Aliens' van J.W. Rinzler aan het lezen en de foto's daar zien er natuurlijker en echter uit dan wat ik van die digitale presentatie voorgeschoteld kreeg.

Rogier Burghout
26-02-2024, 08:35
Dat zal wel aangezien al zijn films met die AI tools bewerkt zijn. Maar moeten wij dat als consument maar accepteren? Ik koop deze alvast niet. Enkel The Abyss komt er bij mij in. The Abyss en Titanic zijn er het best mee weggekomen, maar ook daar zitten er dingen in waar je merkt dat het niet natuurlijk is. Aliens en True Lies hebben ze dan ook nog de Lowry masters van 14-15 jaar terug gebruikt en die verder met hun Post Park Road troep bewerkt. Cameron is natuurlijk nooit fan geweest van grain. Hij haat het. Bij de Blu-ray was hij ook trots dat hij alles degrained had en later er terug iets aan toegevoegd heeft. Het is een wonder dat die Blu-ray er nog zo goed uitgekomen is. De andere color timing buiten beschouwing gelaten. Die scheelt ook met de DVD. De 4K is dan wel een middelmaat van de DVD en Blu-ray kleuren. Wat trouwen aan de negatieven. Aliens is gefilmd op een heel erg grainy stock dus die hoort gewoon grainier te zijn dan andere films. Er is een reden waarom ze die het jaar nadien uit omloop gehaald hebben. Met die grain weg te werken werk je ook detail weg. En dan lijkt het ook erg willekeurig wat die AI tools hebben gedaan met de rest. In hetzelfde shot heb je soms dat het ene scherper is dan het andere en opeens is dat omgekeerd. Een monitor kan scherper lijken dan een acteur op de achtergrond, maar opeens beslist dat algoritme dat het andersom moet. Echt te dwaas voor woorden. Ook aders die soms gewoon serieus verscherpt zijn omdat die tool dacht van "Ah, extra detail op het lichaam. Dit moet een highlight worden.". Jammer dat mijn favoriete film zo op dit formaat wordt uitgebracht. De ene zal de digitale look appreciëren, de andere niet. Ik had dan liever een oppoetsbeurt gezien a la Predator 4K. Die was ook met een erg mindere stock gefilmd en die ziet er nu fantastisch uit op 4K.

Digital Bits vertrouw ik voor geen meter qua reviews. Hij geeft zelf toe dat er iets niet klopt aan de UHD, maar je moet dat gewoon worden? Geeft toe dat het er digitaal uitziet en niet meer echt filmisch. Toch een A- als rating? Nee, niet iemand waar ik naartoe ga om zijn mening over videokwaliteit te horen. Wilt natuurlijk ook zijn connecties niet teveel schofferen met harde woorden. Hij was ook destijds aan het melden dat The Lord of the Rings nieuwe remasters waren van de originele negatieven etc. en dat bleek later ook geen waar. Die zijn trouwens ook bewerkt met die AI tools van Park Road Post. Leuk wat ze willen bereiken en het kan later een handige tool worden, maar op dit moment is dat het zeker niet.

Ik ben toevallig het boek 'The Making of Aliens' van J.W. Rinzler aan het lezen en de foto's daar zien er natuurlijker en echter uit dan wat ik van die digitale presentatie voorgeschoteld kreeg.

Tja, je hebt altijd natuurlijk de vrije keuze, maar de regisseur heeft (als het goed is) altijd de eindbeslissing hoe zijn kunstuiting (in dit geval een film) gepresenteerd wordt. Dat is waar wij het allemaal mee moeten doen. En soms (vaak gelukkig) is dat positief en dmv DC's zelfs extra leuk, maar soms is het ook minder. En helaas is Cameron niet iemand als bijvoorbeeld William Friedkin die na zijn afgrijselijke beeldtransfer van de eerste BD-uitgave van The French Connection zijn fout inzag en voor de tweede uitgave ene heel andere kleurentiming inzette om zo een veel betere beeldtransfer te genereren. Cameron is tegenwoordig fan van heel gelikte en "shiny" beelden, en wil dat zijn vroegere films daar ook op moeten lijken. Jammer maar helaas voor ons.

rogue
26-02-2024, 10:35
Ik ga het voorlopig met de pre-orders bij The Abyss houden, omdat ik al zolang op die film wacht. Aliens en True Lies wacht ik nog even af. Als die inderdaad zo bewerkt zijn, zal ik ze waarschijnlijk ook wel halen maar dan niet voor de volle prijs.

Mark van L.
26-02-2024, 11:05
Ik ga het voorlopig met de pre-orders bij The Abyss houden, omdat ik al zolang op die film wacht. Aliens en True Lies wacht ik nog even af. Als die inderdaad zo bewerkt zijn, zal ik ze waarschijnlijk ook wel halen maar dan niet voor de volle prijs.

Titanic staat imiddels ook al 4k uhd op Disney+

rogue
26-02-2024, 11:26
Titanic staat imiddels ook al 4k uhd op Disney+

Daar heb ik zelfs helemaal geen haast mee omdat de 3D versie zo goed is ;).

Rogier Burghout
26-02-2024, 11:28
Ik ga het voorlopig met de pre-orders bij The Abyss houden, omdat ik al zolang op die film wacht. Aliens en True Lies wacht ik nog even af. Als die inderdaad zo bewerkt zijn, zal ik ze waarschijnlijk ook wel halen maar dan niet voor de volle prijs.

Ze zijn nu in de preorder iets van 25 dollar, vind ik op zich niet gek voor een nieuwe A titel.

Lorre
26-02-2024, 12:40
Tja, je hebt altijd natuurlijk de vrije keuze, maar de regisseur heeft (als het goed is) altijd de eindbeslissing hoe zijn kunstuiting (in dit geval een film) gepresenteerd wordt. Dat is waar wij het allemaal mee moeten doen. En soms (vaak gelukkig) is dat positief en dmv DC's zelfs extra leuk, maar soms is het ook minder. En helaas is Cameron niet iemand als bijvoorbeeld William Friedkin die na zijn afgrijselijke beeldtransfer van de eerste BD-uitgave van The French Connection zijn fout inzag en voor de tweede uitgave ene heel andere kleurentiming inzette om zo een veel betere beeldtransfer te genereren. Cameron is tegenwoordig fan van heel gelikte en "shiny" beelden, en wil dat zijn vroegere films daar ook op moeten lijken. Jammer maar helaas voor ons.

De meeste regisseurs hebben dat helemaal niet na het verschijnen van die film. Een paar uitzonderingen zeker. Cameron is iemand die het ook in zijn contract laat opnemen dat hij de nieuwe versies moet goedkeuren. Net zoals Wes Anderson altijd in zijn contract staan had dat zijn films in een Criterion versie moeten verschijnen.

Rogier Burghout
26-02-2024, 12:57
De meeste regisseurs hebben dat helemaal niet na het verschijnen van die film. Een paar uitzonderingen zeker. Cameron is iemand die het ook in zijn contract laat opnemen dat hij de nieuwe versies moet goedkeuren. Net zoals Wes Anderson altijd in zijn contract staan had dat zijn films in een Criterion versie moeten verschijnen.

De meeste niet, maar de grote wel, zoals een Fincher en een Cameron, zeker degene die het uiterlijk van hun films erg belangrijk vinden. Daarom duren de goedkeuringen van hun 4K uitgaven van hun films ook altijd zo lang, omdat de echt daar tijd in hun (drukke) agenda's voor moeten inpassen.

rogue
26-02-2024, 14:09
Ze zijn nu in de preorder iets van 25 dollar, vind ik op zich niet gek voor een nieuwe A titel.

Dat komt nog wel shipping ($16) en VAT ($16) bij, dus als je dan alle drie koopt ben je per stuk zo'n €33 kwijt. Dan kun je ze net zo goed in Nederland kopen.

Rogier Burghout
26-02-2024, 15:26
Dat komt nog wel shipping ($16) en VAT ($16) bij, dus als je dan alle drie koopt ben je per stuk zo'n €33 kwijt. Dan kun je ze net zo goed in Nederland kopen.

Tja, in NL heb je vaak tweetalige covers en vaak ook zonder slipcover. En dan vind ik de US versies dan soms net iets mooier.

Claudio Santulli
27-02-2024, 18:38
Ik heb de VS-versie in bestelling staan, maar inmiddels is de NL-versie ook te bestellen. Mijn gevoel zegt VS-versie houden, maar is er al bekend of ze anders zijn los van de subs. Het gaat mij in ieder geval om the Extended Edition in de beste kwaliteit. Ik neem verder gemakshalve aan dat beide versies op de diss staan, al hoeft de bioscoopversie voor mij niet eens. ;)

Wellicht al beantwoord hier, maar heb niet de hele draad goed gevolgd... :mrgreen:

tmvde
27-02-2024, 19:11
Ik heb de VS-versie in bestelling staan, maar inmiddels is de NL-versie ook te bestellen. Mijn gevoel zegt VS-versie houden, maar is er al bekend of ze anders zijn los van de subs. Het gaat mij in ieder geval om the Extended Edition in de beste kwaliteit. Ik neem verder gemakshalve aan dat beide versies op de diss staan, al hoeft de bioscoopversie voor mij niet eens. ;)

Wellicht al beantwoord hier, maar heb niet de hele draad goed gevolgd... :mrgreen:

Verschil zal alleen de ondertiteling zijn. Zie bijvoorbeeld deze Franse site: https://www.dvdfr.com/dvd/f301757-abyss.html?utm_source=dvdfr&utm_content=autocomplete

TifKag
05-03-2024, 10:26
Verschil zal alleen de ondertiteling zijn. Zie bijvoorbeeld deze Franse site: https://www.dvdfr.com/dvd/f301757-abyss.html?utm_source=dvdfr&utm_content=autocomplete
Op DVDFr staat wel dat er op de franse editie 2 versies op de schijven staan ( de biuscoop versie en de Extended versie).

Helaas kan ik dar nergens vinden voor de NL Release

tmvde
05-03-2024, 10:42
Op DVDFr staat wel dat er op de franse editie 2 versies op de schijven staan ( de biuscoop versie en de Extended versie).

Helaas kan ik dar nergens vinden voor de NL Release

Gezien het feit dat de NL uitgave Franse sub en dub heeft, zal de inhoud van de schijfjes hetzelfde zijn, deduceer ik.

Vendor Services Nederland. The Abyss (https://www.vendorservices.nl/nl/the-abyss-3701432035291)

Frank
05-03-2024, 14:25
Ik durf zelfs te voorspellen dat alles aan de Nederlandse uitgave identiek zal zijn aan de Franse uitgave, tot aan de cover aan toe.

tmvde
05-03-2024, 14:39
Ik durf zelfs te voorspellen dat alles aan de Nederlandse uitgave identiek zal zijn aan de Franse uitgave, tot aan de cover aan toe.

Dat ben ik niet met je eens. Ik heb veel Franse Disney/FOX releases van het afgelopen jaar en die hebben vaak een slipcover in het Frans, die niet bij de Nederlandse uitgave zit.

rogue
05-03-2024, 14:48
Als die extra disc met extra's er maar bij zit.

Frank
05-03-2024, 16:29
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb veel Franse Disney/FOX releases van het afgelopen jaar en die hebben vaak een slipcover in het Frans, die niet bij de Nederlandse uitgave zit.
Dan ben ik niet zo goed in voorspellen dan ik dacht. ;)

Frank
07-03-2024, 15:51
Volgens een bericht op Blu-ray.com (https://forum.blu-ray.com/showpost.php?p=21942303&postcount=5277) is de release van zowel The Abyss, Aliens als True Lies met een paar dagen uitgesteld.

rogue
07-03-2024, 16:00
Volgens een bericht op Blu-ray.com (https://forum.blu-ray.com/showpost.php?p=21942303&postcount=5277) is de release van zowel The Abyss, Aliens als True Lies met een paar dagen uitgesteld.

We wachten al heel wat jaren, dus die paar dagen kunnen er ook wel bij :).

Frank
07-03-2024, 19:05
In de tijd dat we wachten kunnen we naar deze foto staren die geplaatst is op de Facebookpagina van The Digital Bits (https://www.facebook.com/thedigitalbitscom):

https://www.frank-vincent.nl/images/blu-ray/abyss-aliens-true-lies.jpg

Frank
08-03-2024, 21:27
Recensie van The Abyss en een vergelijking tussen de 4K UHD en 4K streaming:


https://www.youtube.com/watch?v=9cDWsygMno4

Meer recensies volgen ongetwijfeld snel.

Frank
08-03-2024, 21:33
Oef, minpunt van de Amerikaanse versie: 3 discs, keepcase met plaats voor 2, dus 1 disc moet je stapelen.

TifKag
09-03-2024, 13:40
Ik denk dat ik de reservering bij Bol van "The Abyss 4K" maar annuleer, want voor zover ik kan zien zijn het maar 2 Discs, en zie ik nergens een vermelding van de Director's Cut.

13750

Mark van L.
09-03-2024, 13:57
Ik denk dat ik de reservering bij Bol van "The Abyss 4K" maar annuleer, want voor zover ik kan zien zijn het maar 2 Discs, en zie ik nergens een vermelding van de Director's Cut.

13750

Ik denk dat de franse release identiek is. Het is trouwens SE niet DC (is nooit gemaakt, naar mijn weten)

Beschrijving
UHD-doos met hoes
Bevat:
- de 4K Ultra HD van de film (Dolby Vision en HDR10) in bioscoopversie (1989, 140') en Special Edition (1993, 171')
- de Blu-ray van de film in bioscoopversie ( 1989, 140') en Special Edition (1993, 171') (VF DTS-HD HRA 5.1 / VOST DTS-HD MA 5.1 & DD 2.0)
- een bonus Blu-ray

DVD Watcher
09-03-2024, 14:50
Hier wat info over de versies van ''The Abyss'' : https://www.imdb.com/title/tt0096754/alternateversions/

Frank
09-03-2024, 14:51
Ik zou nog even wachten met het annuleren van de reservering, totdat duidelijk is wat de exacte specificaties zijn. De twee versies van de film staan op alle uitgaves waarvan de specificaties bekend zijn op hetzelfde schijfje via seamless branching. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat voor de Nederlandse uitgave, die vrijwel zeker hetzelfde zal zijn als de Franse versie en 100% zeker als de Duitse versie (https://bluray-disc.de/blu-ray-filme/170870-the_abyss_1989_4k_kinofassung_special_edition_vers ion_4k_uhd_bluray_bonus_bluray), anders zouden doen.

rogue
09-03-2024, 15:07
Ik denk dat ik de reservering bij Bol van "The Abyss 4K" maar annuleer, want voor zover ik kan zien zijn het maar 2 Discs, en zie ik nergens een vermelding van de Director's Cut.

13750

Ik zou nog wachten. Op de hoes van de Amerikaanse versie staat ook alleen uhd + blu-ray dus....

En je kunt makkelijk retourneren bij bol.

TifKag
10-03-2024, 07:01
Ik zou nog wachten. Op de hoes van de Amerikaanse versie staat ook alleen uhd + blu-ray dus....

En je kunt makkelijk retourneren bij bol.
Het gaat mij niet om de hoes, maar om het aantal discs, er staat duidelijk (2 disc set), en bij de Franse en Duitse (3 disc set).

Lorre
10-03-2024, 09:14
Het gaat mij niet om de hoes, maar om het aantal discs, er staat duidelijk (2 disc set), en bij de Franse en Duitse (3 disc set).

De info bij Blu-ray.com is niet altijd accuraat bij Benelux edities. Het zou me echt verbazen dat we hier ook niet gewoon de 3 disc set krijgen hoor. Titanic had ook 3 schijfjes en daar toont Blu-ray.com ook 2 disc aan.

Frank
11-03-2024, 08:35
Recensie van Blu-ray.com van The Abyss:

The Abyss 4K Blu-ray (Ultimate Collector's Edition) (https://www.blu-ray.com/movies/The-Abyss-4K-Blu-ray/191855/#Review)

DVD Watcher
11-03-2024, 10:29
Recensie van Blu-ray.com van The Abyss:

The Abyss 4K Blu-ray (Ultimate Collector's Edition) (https://www.blu-ray.com/movies/The-Abyss-4K-Blu-ray/191855/#Review)

Lijkt mij dus een goede uitgeve voor deze mij mij althans nog onbekende film.

Nog nooit gezien, maar ik ga hem wel kopen, omdat deze mij wel aanspreekt.

Frank
11-03-2024, 12:22
Recensies van The Digital Bits:

The Abyss: Ultimate Collector’s Edition (4K UHD Review) (thedigitalbits.com) (https://thedigitalbits.com/item/abyss-the-2024-uhd)
Aliens: Ultimate Collector’s Edition (4K UHD Review) (thedigitalbits.com) (https://thedigitalbits.com/item/aliens-2024-uhd)
True Lies: Ultimate Collector’s Edition (4K UHD Review) (thedigitalbits.com) (https://thedigitalbits.com/item/true-lies-2024-uhd)

Over de beeldkwaliteit van The Abyss en Aliens zijn ze goed te spreken, maar over de kwaliteit van True Lies echter niet. Die heeft een veel te agressieve en moderne remastering gekregen, volgens de recensie.

rogue
11-03-2024, 13:20
Recensie van Blu-ray.com van The Abyss:

The Abyss 4K Blu-ray (Ultimate Collector's Edition) (https://www.blu-ray.com/movies/The-Abyss-4K-Blu-ray/191855/#Review)

Al hadden ze 'm een 1 gegeven, dan had ik 'm nog gekocht. Wacht al zo lang op deze film....

tmvde
11-03-2024, 13:39
Ik heb The Abyss nog nooit gezien, dus ben erg benieuwd.

Rogier Burghout
11-03-2024, 14:18
Al hadden ze 'm een 1 gegeven, dan had ik 'm nog gekocht. Wacht al zo lang op deze film....

Ja, ik ook. Heb deze iets van 8 jaar geleden op een Japanse DVD uitgave gekocht en toen voor de laatste keer bekeken, maar sindsdien wacht ik op een nette uitgave om deze weer opnieuw te bekijken. En die gaat er nu dan eindelijk komen.

Frank
11-03-2024, 14:54
Recensies van High Def Digest:

The Abyss (https://ultrahd.highdefdigest.com/124729/theabyssce4kuhd.html)
Aliens (https://ultrahd.highdefdigest.com/124726/alienscollectorsedition4kultrahdbluray.html)
True Lies (https://ultrahd.highdefdigest.com/124733/trueliescollectorsedition4kultrahdbluray.html)

DVD Watcher
11-03-2024, 18:27
Het gaat mij niet om de hoes, maar om het aantal discs, er staat duidelijk (2 disc set), en bij de Franse en Duitse (3 disc set).

Ik heb straks naar Bol gebeld met de vraag of ze konden nagaan bij de uitgever of ze nu 2 of 3 schijfjes zouden bevatten, aangezien ze bv in Duitsland wel 3 schijfjes bevatten. Dit zouden ze na laten vragen & korte tijd later belden ze me terug met als antwoord: ''De schijfjes welke in NL worden uitgebracht worden bevatten 2 schijfjes & dus geen 3 schijfjes!!! Dus wil je voor de 3 schijfjes gaan, zou ik bv de Duitse kiezen.

Frank
11-03-2024, 19:55
Ik heb straks naar Bol gebeld met de vraag of ze konden nagaan bij de uitgever of ze nu 2 of 3 schijfjes zouden bevatten, aangezien ze bv in Duitsland wel 3 schijfjes bevatten. Dit zouden ze na laten vragen & korte tijd later belden ze me terug met als antwoord: ''De schijfjes welke in NL worden uitgebracht worden bevatten 2 schijfjes & dus geen 3 schijfjes!!! Dus wil je voor de 3 schijfjes gaan, zou ik bv de Duitse kiezen.
Waarom zouden ze in Nederland een andere versie uitbrengen dan elders? Klinkt onlogisch. Eerst zien dan geloven.

DVD Watcher
11-03-2024, 20:13
Waarom zouden ze in Nederland een andere versie uitbrengen dan elders? Klinkt onlogisch. Eerst zien dan geloven.

Dit was het antwoord wat Bol kreeg van de uitgever & wat ik vervolgens kreeg van Bol. Zoals je zelf kan zien krijgt bv Duitsland 3 schijfjes (Wat meer is dan NL met 2 schijfjes zonder Bonusdisc volgens de NL uitgever!) : https://bluray-disc.de/blu-ray-filme/170870-the_abyss_1989_4k_kinofassung_special_edition_vers ion_4k_uhd_bluray_bonus_bluray

Maar als je me niet gelooft Frank, is dat ok. Ik geef hier alleen maar weer wat het antwoord was van Bol, aangezien hier vragen over waren. Heb alleen maar uit goede bedoeling geïnformeerd. Je moet kopen wat & waar je wilt, ik wilde alleen maar helpen.

Rogier Burghout
11-03-2024, 20:53
Het is niet persoonlijk bedoeld Raymond, en iedereen waardeert je inzet en initiatief om Bol te bellen. Maar eerlijk gezegd neem ik het verhaal van Bol ook nog niet voor zoete koek aan, want het verhaal komt een beetje gek en ongeloofwaardig over. En dat is niet omdat ik jou niet geloof, maar eerder de bronnen waarop Bol zich baseert. Dus ik wacht ook nog even af en geloof het pas als ik het zie (of hier lees natuurlijk ;))

Frank
11-03-2024, 21:37
Ik wil me graag aansluiten bij de woorden van Rogier. Mijn reactie was niet persoonlijk bedoeld en ook ik waardeer je inzet en initiatief. Ik heb alleen twijfels over de juistheid van de informatie die Bol jou gegeven heeft, meer niet. Bol is nooit echt een betrouwbare bron van informatie geweest, vind ik. We zullen over een week of zes zeker weten hoeveel discs er precies bij The Abyss en Aliens zitten.

tmvde
12-03-2024, 07:11
Van de Franse uitgave is het nu zeker, want de tijdelijke cover is aangepast en er staat duidelijk.

4K Ultra HD + Blu-Ray + Blu-Ray Bonus

https://www.amazon.fr/dp/B0CPYQLPS9

NB Bij Amazon FR kun je meestal het beste wachten met bestellen. In mijn ervaring dalen Disney/Fox releases daar vlak na uitkomst met 5 euro naar 25 euro. Gebeurde met Indy 5 en The Creator.

Johan1967
12-03-2024, 07:30
Review True Lies blu-ray.com:

https://www.blu-ray.com/movies/True-Lies-4K-Blu-ray/191854/#Review

Gerco Stuivenberg
12-03-2024, 09:27
Ik heb straks naar Bol gebeld met de vraag of ze konden nagaan bij de uitgever of ze nu 2 of 3 schijfjes zouden bevatten, aangezien ze bv in Duitsland wel 3 schijfjes bevatten. Dit zouden ze na laten vragen & korte tijd later belden ze me terug met als antwoord: ''De schijfjes welke in NL worden uitgebracht worden bevatten 2 schijfjes & dus geen 3 schijfjes!!! Dus wil je voor de 3 schijfjes gaan, zou ik bv de Duitse kiezen.
Misschien een domme vraag:
Is het niet zo dat bij de 2-disc de extra's van de 3e schijf op de 2e staan?

tmvde
12-03-2024, 09:42
Misschien een domme vraag:
Is het niet zo dat bij de 2-disc de extra's van de 3e schijf op de 2e staan?

Denk niet dat daar ruimte voor is op de schijf. De film is bijna 3 uur en de extra's rond de 2 uur.

DVD Watcher
12-03-2024, 11:06
Misschien een domme vraag:
Is het niet zo dat bij de 2-disc de extra's van de 3e schijf op de 2e staan?

ik heb geen idee, maar in het buitenland zoals bv Duitsland wordt geadverteerd met een 3 Disc uitgave & hier in NL met een 2 Disc uitgave. Maar we wachten maar af wat het wordt hier.

Werner
12-03-2024, 11:14
Afwachten dus. Ik wil zoveel mogelijk disk voor mijn geld, en dan is voor mij de taal op de hoes minder prioritair.

rogue
12-03-2024, 11:25
Volgens mij had de Franse release ook eerst een hoes waarbij de 3e disc niet vermeld was, net als bij bol. Dus ik verwacht dat we straks bij bol gewoon dezelfde uitgave krijgen als de Franse.

DVD Watcher
12-03-2024, 13:09
Volgens mij had de Franse release ook eerst een hoes waarbij de 3e disc niet vermeld was, net als bij bol. Dus ik verwacht dat we straks bij bol gewoon dezelfde uitgave krijgen als de Franse.

Blu-ray.com geeft momenteel in ieder geval bij de Franse uitgave nog steeds een 2 Disc versie aan: https://www.blu-ray.com/movies/The-Abyss-4K-Blu-ray/351006/

rogue
12-03-2024, 13:17
Blu-ray.com geeft momenteel in ieder geval bij de Franse uitgave nog steeds een 2 Disc versie aan: https://www.blu-ray.com/movies/The-Abyss-4K-Blu-ray/351006/

Ja, die zijn afhankelijk van het uploaden van gebruikers. dezze zal dan nog niet aangepast zijn zoals die tmvde heeft doorgegeven.

tmvde
12-03-2024, 22:18
Ja, die zijn afhankelijk van het uploaden van gebruikers. dezze zal dan nog niet aangepast zijn zoals die tmvde heeft doorgegeven.

Ik heb de nieuwe cover net ingediend ;-)

Johan1967
13-03-2024, 07:00
Review Aliens blu-ray.com:

https://www.blu-ray.com/movies/Aliens-4K-Blu-ray/347320/#Review

Claudio Santulli
13-03-2024, 08:25
De VS-versie is onderweg. Yay... :-)

wolverine
13-03-2024, 08:48
Ik heb The Abyss nog nooit gezien, dus ben erg benieuwd.

Die van mij staat op levering vanavond voor 8uur…..maar is nog niet verzonden.

Heeft amazon.nl mogelijk een voorraad liggen die vandaag geleverd wordt? Iemand enig idee? Of moet ik maar rekenen op latere levering?

tmvde
13-03-2024, 08:59
Die van mij staat op levering vanavond voor 8uur…..maar is nog niet verzonden.

Heeft amazon.nl mogelijk een voorraad liggen die vandaag geleverd wordt? Iemand enig idee? Of moet ik maar rekenen op latere levering?

Welke uitgave (uit welk land) heb je dan besteld? Want de NL release staat pas voor 24 april gepland.

wolverine
13-03-2024, 09:10
Welke uitgave (uit welk land) heb je dan besteld? Want de NL release staat pas voor 24 april gepland.

De U.S. versie met releasedatum vandaag.

tmvde
13-03-2024, 09:39
De U.S. versie met releasedatum vandaag.

Ah, ik wist niet dat je die bij Amazon NL kon bestellen. Het is dan altijd afhankelijk van wanneer ze die hier binnen krijgen (in US is The Abyss momenteel niet te bestellen bij Amazon). Ik zou zelf vandaag van Amazon NL twee comics moeten krijgen die vorige week in US waren uitgekomen, maar heb een mail gehad dat de verwachte bezorgdatum nu 21 september is :roll:

wolverine
13-03-2024, 09:52
Ah, ik wist niet dat je die bij Amazon NL kon bestellen. Het is dan altijd afhankelijk van wanneer ze die hier binnen krijgen (in US is The Abyss momenteel niet te bestellen bij Amazon). Ik zou zelf vandaag van Amazon NL twee comics moeten krijgen die vorige week in US waren uitgekomen, maar heb een mail gehad dat de verwachte bezorgdatum nu 21 september is :roll:

Ik leg het denk ik verkeerd uit. Heb de film eind januari besteld bij Amazon.com…..maar gaat de levering via Amazon.nl? Kan dat? Anders snap ik namelijk niet zo goed waarom verwachte levering vandaag is maar het product nog niet verscheept is.
…..evengoed bedankt voor je antwoord.

tmvde
13-03-2024, 10:07
Ik leg het denk ik verkeerd uit. Heb de film eind januari besteld bij Amazon.com…..maar gaat de levering via Amazon.nl? Kan dat? Anders snap ik namelijk niet zo goed waarom verwachte levering vandaag is maar het product nog niet verscheept is.
…..evengoed bedankt voor je antwoord.

Nee, levering loopt dan vaak via Pitney Bowes en hier in NL via een lokale bezorger (laatste keer bij mij DHL, was precies een week onderweg, 13 februari verzonden, 20 februari bezorgd). Als je nog geen bericht van verzending hebt, dan zal je denk ik vandaag een mail van uitstel krijgen. Zoals ik schreef is The Abyss momenteel niet te bestellen bij Amazon US, dus ze zullen wel leveringsproblemen hebben.