PDA

Bekijk de volledige versie : Valerian and the City of a Thousand Planets (UHD) blu-ray



rogue
16-08-2017, 13:10
In Nederland komen er volgens bol 3 versies uit op 1-12-2017:
- Blu-ray (2 disks)
- 3D + blu-ray + bonus (3 disks) in een steelbook
- UHD blu-ray + blu-ray + bonus (3 disks) in een steelbook

Ik neem aan dat de reguliere blu-ray ook een DVD heeft. Ik ben benieuwd wel benieuwd wat die bonusdisk inhoudt.

In andere landen komen er ook steelbooks uit, geen idee of die dezelfde zijn als de Nederlandse, maar het lijkt waarschijnlijk. Eigenlijk wil ik
liever geen steelbook....

Aangezien ik zowel de 4K als de 3D wil, is er tot nu toe maar 1 editie die beide heeft; in Frankrijk (natuurlijk) komt er een Coffret Collector Edition Limitée (https://www.amazon.fr/Val%C3%A9rian-cit%C3%A9-mille-plan%C3%A8tes-Collector/dp/B074P82P3J/ref=sr_1_5?s=dvd&ie=UTF8&qid=1502885026&sr=1-5&keywords=Val%C3%A9rian+et+la+cit%C3%A9+des+mille+p lan%C3%A8tes) met:
-Blu-ray 4K + Blu-ray 3D + Blu-ray + DVD
-Een dubbele vinyl van de originele muziek van de film
-Een exclusieve litho getekend Jean-Claude Mezieres, gelimiteerde en genummerde oplage
-Een handleiding
-8 tekens collector ansichtkaarten met de tekeningen van de personages en hun definitieve versies •
-Een documentaire over de verfilming van Valeriaan

Nog even afwachten hoe het een en ander eruit ziet, maar dit lijkt wel de definitieve versie.

Nadelen: de prijs is wel een beetje gortig (€120), ik heb niets aan die LP's en het is nog onduidelijk om er Nederlandse subs (voor de kinderen) op staan...

Werner
16-08-2017, 15:31
Ik heb al een Mézières. Een echte.

rogue
16-08-2017, 19:25
Prachtig Werner (y)!

lockedfor
17-08-2017, 10:45
Ik heb al een Mézières. Een echte.
Mooi!

Ik zoek nog een mooie van The Fifth Element (eentje gemaakt voor de productie). Heb er 2 laten schieten vorig jaar...ach ja...komt wel weer.

Werner
17-08-2017, 18:29
Prachtig Werner (y)!

Een hele voormiddag voor aangeschoven op het stripfestival van Knokke. Ze vonden mijnheer Mézières niet meer, want die was de plaatselijke café's aan het afschuimen zonder coördinaten achter te laten. De organisatie had het schaamrood op de wangen. Echt gebeurd.

rogue
18-08-2017, 00:41
Ha ha, prachtige anekdote toch? Achteraf toch de moeite waard!

rogue
21-08-2017, 19:07
Bij amazon uk komt er een exclusieve versie met zowel de 4K als de 3D (https://www.amazon.co.uk/dp/B074WBLVH8/ref=sr_1_5?s=dvd&ie=UTF8&qid=1503338736&sr=1-5&keywords=valerian+and+the+city+of+a+thousand+plane ts)!

Hopelijk met Nederlandse subs, aangezien de kinderen 'm ook opnieuw willen kijken, maar ik bestel alvast voor de zekerheid.

WaymannDirector
25-08-2017, 22:21
Bij amazon uk komt er een exclusieve versie met zowel de 4K als de 3D (https://www.amazon.co.uk/dp/B074WBLVH8/ref=sr_1_5?s=dvd&ie=UTF8&qid=1503338736&sr=1-5&keywords=valerian+and+the+city+of+a+thousand+plane ts)!

Hopelijk met Nederlandse subs, aangezien de kinderen 'm ook opnieuw willen kijken, maar ik bestel alvast voor de zekerheid.

Is een Belga release bij ons. Ned subs moet je niet verwachten op de UK uitgave.

rogue
27-08-2017, 15:32
Mmm, dat zou jammer zijn. We wachten maar weer af. wil echt geen keus maken tussen de 3D en UHD voor deze film.

WaymannDirector
28-08-2017, 14:35
Mmm, dat zou jammer zijn. We wachten maar weer af. wil echt geen keus maken tussen de 3D en UHD voor deze film.

Dan zal het ene keuze met of zonder ned subs zijn. No way dat er ned subs zullen staan op de UK versie.

rogue
13-09-2017, 18:27
Specs van de US release geven aan dat deze Dolby Vision én Atmos heeft......

4K UHD Format: Dolby Vision, 2160p Ultra High Definition 16x9 Widescreen 2.40:1 Presentation
BD Format: 1080p High Definition 16x9 Widescreen 2.40:1 Presentation
DVD Format: 16x9 Widescreen 2.40:1 Presentation
4K UHD Audio: English Dolby Atmos, Spanish 5.1 Dolby Digital, French 5.1 Dolby Digital, English 2.0 Dolby Digital Audio Optimized for Late-Night Listening, English Descriptive Audio
BD Audio: English Dolby Atmos, Spanish 5.1 Dolby Digital, English 2.0 Dolby Digital Audio Optimized for Late-Night Listening, English Descriptive Audio
DVD Audio: English 5.1 Dolby Digital, Spanish 5.1 Dolby Digital, English Descriptive Audio

Claudio Santulli
13-09-2017, 18:40
Bij amazon uk komt er een exclusieve versie met zowel de 4K als de 3D (https://www.amazon.co.uk/dp/B074WBLVH8/ref=sr_1_5?s=dvd&ie=UTF8&qid=1503338736&sr=1-5&keywords=valerian+and+the+city+of+a+thousand+plane ts)!

Hopelijk met Nederlandse subs, aangezien de kinderen 'm ook opnieuw willen kijken, maar ik bestel alvast voor de zekerheid.

Thanks voor de tip! (y)

Subs vind ik niet meer belangrijk. Echt, je knippert twee keer en de kids kunnen 10x beter Engels dan jij. :mrgreen:

rogue
27-11-2017, 14:58
Dan zal het ene keuze met of zonder ned subs zijn. No way dat er ned subs zullen staan op de UK versie.

Je hebt inderdaad gelijk, helaas (http://forum.blu-ray.com/showpost.php?p=14388962&postcount=458).
Nou ja, hij is al onderweg, nog even aankijken of ik 'm hou.

lockedfor
30-11-2017, 22:47
Zie bij bol.com een afbeelding van een 2-disc Special Edition (steelbook). In de beschrijving staat echter 1 disk. Mocht iemand hem hebben besteld of gaan bestellen hoor ik graag of het daadwerkelijk een 2 disc versie is en wat de inhoud van disc 2 is.
https://www.bol.com/nl/p/valerian-and-the-city-of-a-thousand-planets/9200000080897963/

socko
01-12-2017, 12:16
Vreemd.
Bol.com zegt dat de release datum 4 december is, maar als ik mijn bestelling kijk dan staat er dat ie vandaag wordt bezorgd... maar de blu-ray is nog niet eens verzonden. Gekke jongens, die Bollers.

rogue
04-12-2017, 19:20
Heb net de UHD versie binnen, je ziet wel een verschil met de Blu-Ray maar hij heeft geen HDR of Dolby Vision

9319

Je bijlage is niet goed.
Geen HDR lijkt mij onmogelijk, of er moet een enorme blunder gemaakt zijn. Geen DV zou kunnen, dan zou deze afwijken van de uitgaves in het buitenland.

Misschien voor de zekerheid nogeens kijken? Welke tv heb je?

TifKag
04-12-2017, 19:25
Heb net de UHD versie binnen, je ziet wel een verschil met de Blu-Ray maar hij heeft geen HDR of Dolby Vision

9322

Sorry ik wist niet hoe ik het plaatje beter kon krijgen

TifKag
04-12-2017, 19:43
Geen HDR lijkt mij onmogelijk, of er moet een enorme blunder gemaakt zijn. Geen DV zou kunnen, dan zou deze afwijken van de uitgaves in het buitenland.

Misschien voor de zekerheid nogeens kijken? Welke tv heb je?
LG 49UH850V

Ik heb net 4 willekeurige UHD's uitgeprobeerd......bij allemaal springt de TV op HDR, behalve bij....Valerian

Achterop de sleeve is er ook geen enkele melding over HDR, of de zgn HDR experience.

rogue
05-12-2017, 08:11
LG 49UH850V

Ik heb net 4 willekeurige UHD's uitgeprobeerd......bij allemaal springt de TV op HDR, behalve bij....Valerian

Achterop de sleeve is er ook geen enkele melding over HDR, of de zgn HDR experience.

Nou, er is inderdaad iets vreemds aan de hand...n.a.v. jouw post ben ik verder gaan snuffelen. Op amazon.fr staan nu ook diverse reviews (https://www.amazon.fr/Val%C3%A9rian-cit%C3%A9-mille-plan%C3%A8tes-Collector/product-reviews/B074P82P3J/ref=cm_cr_arp_d_viewopt_srt?ie=UTF8&reviewerType=all_reviews&sortBy=recent&pageNumber=1) van mensen die vermelden dat er geen HDR op de UHD staat! En ja, dus ook bij die hele dure set.

Wat is hier aan de hand? Waarom zouden de Franse en Nederlandse uitgaves geen HDR hebben, terwijl die in de US en UK dat wel hebben (en ook Dolby Vision hebben)? Zou dit opzet zijn, of een enorme blunder van EuropaCorp/Belga?

TifKag
05-12-2017, 08:38
Inderdaad heel vreemd.
Ik heb nu alle beeldsettings van de TV als hij op HDR staat, zoveel mogelijk overgenomen in de HDR effect beeldsettings.

Dan krijg je al een indrukwekkend plaatje, maar het is niet zoals het zou moeten zijn !

Heb net al geprobeerd om Belga te bellen, maar daar nemen ze (nog) niet op.

rogue
05-12-2017, 13:19
Inderdaad heel vreemd.
Ik heb nu alle beeldsettings van de TV als hij op HDR staat, zoveel mogelijk overgenomen in de HDR effect beeldsettings.

Dan krijg je al een indrukwekkend plaatje, maar het is niet zoals het zou moeten zijn !

Heb net al geprobeerd om Belga te bellen, maar daar nemen ze (nog) niet op.

Ik ben erg benieuwd. Heeft iemand het telefoonnummer? Dan kan ik ze ook bellen. Hoe meer zielen....

TifKag
05-12-2017, 14:03
Ze hadden beloofd om terug te bellen, maar blijkbaar kennen ze mijn nummer nu, want ze nemen niet meer op.

+32 2 335 6500 of +32 2 335 6586

(Edit)
Net 2e terugbelverzoek ingediend

rogue
05-12-2017, 15:20
Ik heb gemaild, kijken of daar iets uit komt.

rogue
17-12-2017, 15:57
Natuurlijk helemaal niets gehoord van Belga.

Wel de Nederlandse 3D gekocht (ga misschien wel die combi Engelse 4K/3D steelbook verkopen), wel een 3D beeld....erg, erg mooi.

TifKag
17-12-2017, 16:17
Het enige dat ik steeds te horen kreeg, was "we bellen u terug", en "Er staat toch ook niet op de verpakking dat hij HDR zou hebben".

Op mijn vraag, hoe ik daar via een webwinkel achter kan komen, bleef het akelig stil, en werd er verder geen informatie meer gegeven !!

Pastichio Rocker
17-12-2017, 16:37
Zie bij bol.com een afbeelding van een 2-disc Special Edition (steelbook). In de beschrijving staat echter 1 disk. Mocht iemand hem hebben besteld of gaan bestellen hoor ik graag of het daadwerkelijk een 2 disc versie is en wat de inhoud van disc 2 is.
https://www.bol.com/nl/p/valerian-and-the-city-of-a-thousand-planets/9200000080897963/

Deze staat ook bij Boekenvoordeel/FRS voor €19,99. 1e disc is de film, 2e disc de extras.

lockedfor
17-12-2017, 18:14
Deze staat ook bij Boekenvoordeel/FRS voor €19,99. 1e disc is de film, 2e disc de extras.
Dank, maar ik heb hem al een tijdje in huis. Leuke extra's maar ik hoopte meer van de clips die op youtube stonden.

martin
29-12-2017, 20:57
Net de 4K versie gekeken en deze heeft geen HDR, 709rec beeld is wel scherp.
maar tjonge tjonge wat wordt je hiermee weer genaaid zeg, ik zou zeggen koop de blu-ray versie!

heb denk geen nut om met deze versie terug te gaan naar de winkel om mijn geld terug te vragen.

Claudio Santulli
29-12-2017, 21:36
Beter nog, koop de Engelse versie met Dolby Vision, want dat is het beste wat ik tot nu toe gezien heb en je krijgt de 3D-versie erbij.

rogue
30-12-2017, 10:05
Net de 4K versie gekeken en deze heeft geen HDR, 709rec beeld is wel scherp.
maar tjonge tjonge wat wordt je hiermee weer genaaid zeg, ik zou zeggen koop de blu-ray versie!

heb denk geen nut om met deze versie terug te gaan naar de winkel om mijn geld terug te vragen.

Het is inderdaad belachelijk, er werd al voor gewaarschuwd, zie de eerste pagina van dit topic. Ik zou toch naar de winkel gaan, hoe meer signalen ze ontvangen hoe beter.


Beter nog, koop de Engelse versie met Dolby Vision, want dat is het beste wat ik tot nu toe gezien heb en je krijgt de 3D-versie erbij.
Dat is nu niet meer het geval Claudio, dat was alleen zo met de gelimiteerde steelbook die allang uitverkocht is. En die heeft natuurlijk ook geen NL subs ;).

DVD Watcher
30-12-2017, 10:34
...Dat is nu niet meer het geval Claudio, dat was alleen zo met de gelimiteerde steelbook die allang uitverkocht is. En die heeft natuurlijk ook geen NL subs ;).

Is nog gewoon te bestellen hoor: https://www.amazon.co.uk/Valerian-City-Thousand-Planets-Blu-ray/dp/B074WC859Y/ref=sr_1_2?s=dvd&ie=UTF8&qid=1514629893&sr=1-2&keywords=valerian+and+the+city+of+a+thousand+plane ts+3d, maar bevat geen NL subs.

Johan1967
30-12-2017, 11:02
Is nog gewoon te bestellen hoor: https://www.amazon.co.uk/Valerian-City-Thousand-Planets-Blu-ray/dp/B074WC859Y/ref=sr_1_2?s=dvd&ie=UTF8&qid=1514629893&sr=1-2&keywords=valerian+and+the+city+of+a+thousand+plane ts+3d, maar bevat geen NL subs.

Dit is een Blu-ray met 3D Blu-ray, geen UHD met 3D Blu-ray!

DVD Watcher
30-12-2017, 13:12
Dit is een Blu-ray met 3D Blu-ray, geen UHD met 3D Blu-ray!

Sorry had ik overheen gekeken, neem me aub niet kwalijk.

Maar is deze https://www.amazon.co.uk/Valerian-and-the-City-of-a-Thousand-Planets-4K-Blu-ray/dp/B074WBLVH8?SubscriptionId=AKIAIY4YSQJMFDJATNBA&tag=bluraycom-21&linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&creativeASIN=B074WBLVH8&m= dan wel de juiste?

rogue
30-12-2017, 13:16
Sorry had ik overheen gekeken, neem me aub niet kwalijk.

Maar is deze https://www.amazon.co.uk/Valerian-and-the-City-of-a-Thousand-Planets-4K-Blu-ray/dp/B074WBLVH8?SubscriptionId=AKIAIY4YSQJMFDJATNBA&tag=bluraycom-21&linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&creativeASIN=B074WBLVH8&m= dan wel de juiste?

Ja, en zoals je aan de prijs ziet is hij uitverkocht.....

catfish
30-12-2017, 14:38
Ja, en zoals je aan de prijs ziet is hij uitverkocht.....
Klinkt goed, ik hoop dat de dvd/bd goed verkoopt. Is er meer kans op een sequel denk ik.
Geen meesterwerk, maar toch een leuke film.

DVD Watcher
30-12-2017, 16:04
Ja, en zoals je aan de prijs ziet is hij uitverkocht.....

Ja en nee. Ja omdat ie niet meer voor een normale prijs wordt verkocht. Maar nee omdat ie toch nog wordt verkocht voor een veel te dure (niet normale prijs meer die te belachelijk voor woorden is). Dus alhoewel de prijs veel te schandalig is, kan je hem nog wel steeds kopen. Uitverkocht is volgens mij dat ie nergens meer te krijgen is, en dat is nu niet het geval, maar wat betreft de normale verkoop is ie dat wel.

rogue
31-12-2017, 01:53
Ja en nee. Ja omdat ie niet meer voor een normale prijs wordt verkocht. Maar nee omdat ie toch nog wordt verkocht voor een veel te dure (niet normale prijs meer die te belachelijk voor woorden is). Dus alhoewel de prijs veel te schandalig is, kan je hem nog wel steeds kopen. Uitverkocht is volgens mij dat ie nergens meer te krijgen is, en dat is nu niet het geval, maar wat betreft de normale verkoop is ie dat wel.
Het is gewoon ja, uitverkocht. Het is een amazon exclusive die niet meer door amazon zelf wordt verkocht, punt.
Dat deze versie nog door andere partijen wordt verkocht, maakt niet uit. Als jij een zavvi steelbook koopt die later niet meer via zavvi te koop is, is het toch ook uitverkocht?
Met jouw definitie zou iets nooit uitverkocht zijn, aangezien er altijd wel een derde partij is die het aanbiedt ;).

Oakey
31-12-2017, 08:23
Ik heb de UK bluray gekocht, heb de film in de bios gemist dus was erg benieuwd.
Ik vond hem enorm tegenvallen. Het ziet er prachtig uit maar het plot is bijzonder suf. niet een film die ik snel zal herkijken.

DarkElf
03-01-2018, 16:26
En geen chemie tussen Dehaan en Delevigne. Een beetje zoals dat andere koppel in een bekend science-fiction saga.
Had ook meer van verwacht van deze Besson. De blu-ray is dan wel weer een feest voor oog en oor.

rogue
04-01-2018, 19:32
En geen chemie tussen Dehaan en Delevigne. Een beetje zoals dat andere koppel in een bekend science-fiction saga.
Had ook meer van verwacht van deze Besson. De blu-ray is dan wel weer een feest voor oog en oor.
Fisher en Ford ;)?

Werner
20-08-2021, 12:16
Een vraagje: ik heb de 3-disk 4K versie tweedehands gekocht, maar het papiertje dat gewoonlijk rond zo'n dingen zit is er niet meer bij. Kan er iemand voor mij een hoogwaardige scan maken?

rogue
20-08-2021, 13:03
Nou, er is inderdaad iets vreemds aan de hand...n.a.v. jouw post ben ik verder gaan snuffelen. Op amazon.fr staan nu ook diverse reviews (https://www.amazon.fr/Val%C3%A9rian-cit%C3%A9-mille-plan%C3%A8tes-Collector/product-reviews/B074P82P3J/ref=cm_cr_arp_d_viewopt_srt?ie=UTF8&reviewerType=all_reviews&sortBy=recent&pageNumber=1) van mensen die vermelden dat er geen HDR op de UHD staat! En ja, dus ook bij die hele dure set.

Wat is hier aan de hand? Waarom zouden de Franse en Nederlandse uitgaves geen HDR hebben, terwijl die in de US en UK dat wel hebben (en ook Dolby Vision hebben)? Zou dit opzet zijn, of een enorme blunder van EuropaCorp/Belga?


Beter nog, koop de Engelse versie met Dolby Vision, want dat is het beste wat ik tot nu toe gezien heb en je krijgt de 3D-versie erbij.


Een vraagje: ik heb de 3-disk 4K versie tweedehands gekocht, maar het papiertje dat gewoonlijk rond zo'n dingen zit is er niet meer bij. Kan er iemand voor mij een hoogwaardige scan maken?

Ik hop dat je tijdig deze berichten hebt gelezen Werner en de juiste gekocht hebt (dus geen Franse of Benelux uitgaves), anders ben je geen HDR en ben je de klos.....

Werner
20-08-2021, 13:41
Toch de Benelux. Geen HDR neem ik er maar voor lief bij, heb Nederlandse ondertiteling nodig.