PDA

Bekijk de volledige versie : Receivers: is Onkyo wat en zo nee, welke dan?



scorpion69
08-11-2002, 18:27
Hey ppl,

Wat zouden jullie als receiver aanraden voor iemand met een vrij beperkt budget? Ik ben momenteel nog niet serieus op zoek naar een vervanger voor mijn Philips maar ben gewoon benieuwd. Mocht ik toch de overstap maken dan ben ik op zoek naar een receiver die vooral erg muzikaal is (ben toch vooral een muziekliefhebber) maar die ook niet afkerig is van een dvd-tje met dts. Welke (goedkope maar goede) cd-speler zouden jullie er dan bij nemen?

Ik heb een paar goedkope Onkyo's gezien maar het gekke is dat ik daar nooit wat over hoor op dit forum. Is Onkyo dan niet zo fantastisch ofzo?

Johan van den D.
08-11-2002, 18:29
Ik heb een paar goedkope Onkyo's gezien maar het gekke is dat ik daar nooit wat over hoor op dit forum. Is Onkyo dan niet zo fantastisch ofzo?
onkyo is wel redelijk goed maar ga dan liever voor een denon of yamaha

scorpion69
08-11-2002, 18:50
onkyo is wel redelijk goed maar ga dan liever voor een denon of yamaha

Kan jij of iemand anders me dan uitleggen waarom je toch Yamaha of Denon boven Onkyo verkiest? Ik heb gehoord dat Yamaha tamelijk schel klinkt en daar houd ik eerlijk gezegt niet zo van. Ik hou meer van "warme" sound.

Ik heb interesse in de Onkyo TX-SR600e met de volgende spec.:

- 6 x 115 W, 6 Ohm, 1 kHz, DIN
- Optimum Gain Lautstärke-Regelung
- Volldiskret aufgebaute Endstufen, hochstromfähig zur Ansteuerung niedriger Impedanzen im „Wide
Range Design“ (WRAT) mit einem Frequenzgang bis 100 kHz
- Subwoofer-Übergangsfrequenz umschaltbar (80/100/120Hz)
- 192 kHz/24-bit D/A Wandler für L/R, 96 kHz/24-bit D/A
Wandler für alle anderen Kanäle
- Dolby Digital EX, DTS & DTS-ES und Dolby Pro Logic II Dekodierung
- Non-Scaling-Konfiguration
- Cinema Filter
- Dot Matrix Flurescent Display
- Onscreen Display
- 4 zuweisbare Digitaleingänge (1 koaxial, 3 optisch)
- 1 Optischer Digitalausgang
- 2 HDTV-taugliche Komponenten Videoeingänge und 1 Ausgang

Deze kost +/- 580 Euro bij mediacheckpoint.de

Denken jullie dat dit een stap vooruit is ten opzichte van mijn Philips FR-975? Op de laatste graag alleen serieuze reacties dus geen reacties van mensen die nog nooit een Philips gehoort hebben maar het bijvoorbaat al afschrijven. ;)

thijs colpa
08-11-2002, 19:16
Ik begrijp niet dat sommige al bij voorbaat een bepaald merk afschrijven t.o.v. een ander merk. Ik heb zelf de Onkyo SR600E, en wat mij betreft is dit een prima receiver. Indien iemand Denon of Yamaha verkiest boven Onkyo, lijkt het mij zinnig om dan ook aan te geven waarom!, Vaak zie je alleen maar kreten als klinkt warmer of kouder?, een beetje niets zeggend m.i. ik denk dat het meest zinvolle is een aantal receivers te gaan beluisteren of de specs te vergelijken i.p.v. een bepaald vooroordeel aan te horen.

Johan van den D.
08-11-2002, 19:31
, lijkt het mij zinnig om dan ook aan te geven waarom
ok
vrij simpel
ten eerste omdat dat mijn persoonlijke voorkeur is
ook ik heb de onkyo,s beluisterd omdat ik deze toen ook wilde kopen en heb er toen diverse gehoort
ten tweede zij ik dus niet dat onkyo slecht is ,zeer zeker niet want ze bieden veel waar voor hun geld en dus gewoon klasse die onkyo,s
waarom dan de yamaha boven de onkyo
omdat ik deze voor een ht set up net iets beter vind omdat het dus inderdaad iets scheller klink al is het niet zo schel als vele beweren, zeker de nieuwe modellen niet
en waarom dan de denon boven de onkyo
omdat de denon toch wat warmer en rustiger klink en dus prettig om naar te luister,ja ik weet dat je deze kreet niets vind maar het is niet anders
en wat die specificaties betref, daar kijk ik pas na nadat ik ze beluisterd heb en zal dus voor mij niet doorslag gevend zijn
de klank gaat voor de specs voor mij
en een vooroordeel is het niet wat ik nu allemaal zeg omdat ik een lange tijd getwijfeld heb tussen deze drie merken en dus veel beluisterd heb en ook de verschillende types
een persoonlijk mening is het wel min of meer want het is maar net wat je mooi vind natuurlijk
maar nogmaals ,met onkyo is helemaal niks mis mee en als het wel zo overkwam dan was het niet zo bedoeld
zijn dit wel goede redenen waar je wat aan heb of ook niet
ik beoordeel dus vooral op het geluid
wat het uiterlijk betref(ook belangrijk voor mij)hebben ze alle drie voor en nadelen maar ook dit is een persoonlijke smaak

Dennis
08-11-2002, 19:41
Dan kan je inderdaad beter kiezen voor Denon, die is zeker warmer. Met Onkyo is niets mis als AV-receiver en heb je een flinke keus voor ieder budget. Zelf zou ik gaan voor een Denon om dat het geluid mij meer ligt en een bijkomend iets is dat de afwerking wat mooier is. Ik zou zeggen probeer ze uit want er zijn veel dealers die beide merken hebben staan.

thijs colpa
08-11-2002, 19:44
Ok, klinkt beter als........redelijk, zoals je zelf al aangeeft is het puur een persoonlijke mening (klankkleur). Dit is waarschijnlijk een van de argumenten om voor een bepaald merk te kiezen, echter even naar de specs en functionaliteit kijken lijkt mij ook erg nuttig. Voor wat betreft het HT gebruik kan ik geen nadelen bedenken voor de Onkyo SR600E, ik gebruik hem nu ook voor HT. Mijn reply was eigenlijk meer gericht op antwoorden van forumleden welke een bepaald merk boven een ander adviseren zonder het e.e.a. toe te lichten, persoonlijke voorkeur doet m.i. hier niet terzake.

P.S.

Het antwoord was niet persoonlijk bedoeld :)

Johan van den D.
08-11-2002, 19:47
Denken jullie dat dit een stap vooruit is ten opzichte van mijn Philips FR-975? Op de laatste graag alleen serieuze reacties dus geen reacties van mensen die nog nooit een Philips gehoort hebben maar het bijvoorbaat al afschrijven. ;)
dvd spelers en tv,s van philips ben ik wel over te spreken maar de receivers van philips niet zo dus in dit opzich denk ik dat je er zeker op vooruit gaat
als je de warme sound zoek kijk dan naar een denon maar ook de onkyo die je beschrijf is niet verkeerd
kijk voor mijn redenen voor een bepaald merk naar mijn vorige post
heb je al diverse merken beluisterd of is de voorkeur voor onkyo alleen gekomen door de specs en de prijs(maak ook niet uit want je moet ergens beginnen met een keuze maken toch)

Johan van den D.
08-11-2002, 19:55
Ok, klinkt beter als........redelijk, zoals je zelf al aangeeft is het puur een persoonlijke mening (klankkleur). Dit is waarschijnlijk een van de argumenten om voor een bepaald merk te kiezen, echter even naar de specs en functionaliteit kijken lijkt mij ook erg nuttig. Voor wat betreft het HT gebruik kan ik geen nadelen bedenken voor de Onkyo SR600E, ik gebruik hem nu ook voor HT. Mijn reply was eigenlijk meer gericht op antwoorden van forumleden welke een bepaald merk boven een ander adviseren zonder het e.e.a. toe te lichten, persoonlijke voorkeur doet m.i. hier niet terzake.

P.S.

Het antwoord was niet persoonlijk bedoeld :)
ok maar in onze hobby draai het bijna allemaal om een persoonlijke voorkeur lijk mij
geluid en beeld zijn tenslotte altijd persoonlijk als het op mooi of minder mooi aankomt
natuurlijk zijn de specs ook wel belangrijk maar het geluid gaat toch voor de specs en kom dan toch op de eeste plaats
de specs kunnen nog zo mooi zijn maar als je de klank niks vind dan houd het op
verder vat ik het ook niet persoonlijk op maar we zijn gewoon lekker met een discussie bezig toch, moet kunnen worden we alleen maar wijzer van hoop ik
maar wat is in jou ogen dan beter aan onkyo ten opzichte van denon of yamaha(zelfde vraag dus min of meer maar dan aan jou)
ben ik dus ook benieuwd naar

scorpion69
08-11-2002, 19:58
kijk voor mijn redenen voor een bepaald merk naar mijn vorige post
heb je al diverse merken beluisterd of is de voorkeur voor onkyo alleen gekomen door de specs en de prijs(maak ook niet uit want je moet ergens beginnen met een keuze maken toch)

Ik heb nog geen receivers beluisterd aangezien ik op dit moment niet de financiele middelen heb om een nieuwe aan te schaffen. Wel ben ik op het stadium beland dat ik niet meer tevreden ben wat betreft mijn set (qua geluid). Het is zeker niet slecht maar ik wil meer. :D

Ik ben nu alvast een beetje aan het rondkijken geweest op het internet wat ik weet dat ik vroeg of laat toch tot een aanschaf van een nieuwe set overga. Ik heb tot nu toe vooral gekeken naar de prijs & de specificaties en de Denon AVR-1803 en de Onkyo TX-SR600e treden wat beide aspecten betreft, duidelijk op de voorgrond.

Het gaat mij trouwens vooral om dat het geluid in sterio goed klinkt. Homecinema is daaraan ondergeschikt. Tja, tot slot ff een baantje zoeken voor naast mijn studie denk ik ennuh.. vraag me af hoe ik dit aan mijn ouders moet uitleggen: net nieuwe speakers gekocht en dan nu dit weer. Ze begrijpen zo wie zo niet wat ik met deze nieuwe speakers moet. Ze horen niet eens het verschil met de oude.. Barbaren dat het zijn!! :D :D

Johan van den D.
08-11-2002, 20:11
Het gaat mij trouwens vooral om dat het geluid in sterio goed klinkt. Homecinema is daaraan ondergeschikt.:D :D
ok ga dan niet voor de yamaha
deze zijn niet zo geweldig in stereo(of je moet een 2 kanaals versterker beluisteren)
nu moet ik ook eerlijk bekenen dat ik zowel onkyo als denon bijna nooit in stereo heb beluisterd( vrijwel altijd in een ht setup)
yamaha daar integen wel maar daar raak je dus niet echt van onder de indruk(ook niet van mijn eigen yamaha receiver in stereo)

thijs colpa
08-11-2002, 20:18
Ik heb mij beslissing voornamelijk genomen op basis van reviews en ervaringen van andere gebruikers, het vergelijken van klank in een opstelling bij een dealer vindt ik op zich erg lastig (dit geldt overigens ook voor het vergelijk van speakers en subs) probeer maar eens goed het ene geluidsbeeld te onthouden en te vergelijken met een volgend geluidsbeeld enz. Wat ik probeer uit te leggen is dat een aantal meningen t.o.v. de apparatuur keuze puur persoonlijk is (vormgeving, klankkleur........). Vandaar het erg lastig is om een ander een bepaald merk te adviseren, uiteraard speelt ook het budget een rol. Een vergelijk moet m.i. altijd plaatsvinden tussen apparatuur in dezelfde prijsklasse, ik merk in diverse onderwerpen in diverse forums dat er een soort merken "voorkeur" onstaat wat niet altijd op concrete argumenten is gebaseerd (de meeste vinden ... goed dus dat zal wel goed zijn).

scorpion69
08-11-2002, 21:07
Misschien interessant om te weten welke speakers ik gebruik. Ik gebruik de Eltax Symphony 6.2:

Long Term Power
80 Watt

Short Term Power
150 Watt

System
2 Way, Bass Reflex

Tweeter
25mm soft dome

Mid-range
-

Woofer
165mm

Impedance W
4-8 Ohm

Sensitivity
89 dB

Freq Response
35-22.000 Hz

Cabinet Finishes
Beech/Black

Dim(HxWxD)
835x220x300 mm

Weight(net)
13,1 Kg

http://members.chello.nl/f.vlemminx/eltax.jpeg

thijs colpa
08-11-2002, 21:47
Aanvullend op mijn reactie, de reviews en ervaringen moeten gebaseerd zijn op objectieve items dus niet op subjectieve reacties omtrent kleur, vormgeving, klankkleur e.d. Voor mij zijn de reviews m.b.t. tot de gebruikte techniek, meetresultaten en de gebruikerservaringen m.b.t. voor en nadelen van bepaalde functionaliteit van grotere waarde dan wat iemand van het "kleurtje" van de behuizing vindt. Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid verschaft in het hoe en waarom ik sommige meningen wat minder kan waarderen als anderen.

zerrax
08-11-2002, 22:56
Ik heb een Kenwood KRF-X 9060D
En ik ben er erg tervreden mee
Alle mogelijke opties (behalve DTS 96/24 dan)
zitten erop: THX Select, DTS-ES, DTS NEO, Prologic II, Dolby Digital EX, en niet te vergeten Circle Surround II!
dit schema kan van elke mono of stereo of matrix gecodeerd
materiaal 6.1 maken! vooral bij TV uitzendingen klinkt dit erg mooi.
Deze receiver heeft een hele goede prijs kwaliteits verhouding
(zeker als je kijkt wat er allemaal op zit) hij kost in Duitsland rond
de 550 euro (in nederland adviesprijs 729 euro)

Ik vind het geluid helder, ruimtelijk, (zonder schel te zijn) en toch warm (en zeker niet te warm!)

(het is een beetje onzin om over het geluidskarakter te praten van een versterker omdat 90 % van het uiteindelijke geluid door
de boxen bepaald word, en maar zo'n 9.99% door de versterker)

Alle nu verkrijgbare surround recievers zijn van het type klasse A/AB of AB. (of zelfs B)

("echte" goede Audiofiele versterkers zijn: Single Ended classe A met Zero feedback....)

dus de verschillen onderling zijn echt niet zo groot als je zou denken, vaak zijn het de instellingen die zorgen voor een andere
geluids karakter

Ga er maar eens naar luisteren naar een aantal recievers van
Kenwood, Pioneer, Marantz, Rotel
en koop wat je zelf mooi vind klinken, afgaan wat iemand anders vind zou ik zeker niet doen...

Johan van den D.
09-11-2002, 00:04
Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid verschaft in het hoe en waarom ik sommige meningen wat minder kan waarderen als anderen. dat kan ja
je gaat dus wat meer op de technische details af en dat is opzich ook niet verkeerd
alleen je moet toch toegeven dat je gehoor uiteindelijk beslis wat je wel of niet mooi vind
of koop je iets omdat de gegevens zo mooi zijn en de testen ook, met andere woorden ,durf je iets te kopen omdat het op papier allemaal zo mooi is??
opzich snap ik wel wat je bedoel maar de reden hierachter zie ik nog niet echt

Tossie
09-11-2002, 00:11
Ga ook eens luisteren naar een Harman Kardon. Bevalt mij uitermate goed!

Johan van den D.
09-11-2002, 00:17
(het is een beetje onzin om over het geluidskarakter te praten van een versterker omdat 90 % van het uiteindelijke geluid door
de boxen bepaald word, en maar zo'n 9.99% door de versterker)

afgaan wat iemand anders vind zou ik zeker niet doen...
90% van de speakers ben ik wel met je eens alleen is het toch de combinatie die het m doet
dus onderschat ook die 7% niet (de andere 3% zijn voor de kabels)
verder ben ik het ook wel met je eens dat je de keuze niet moet maken naar het oordeel van een ander
dus ook niet naar goede reviews en dergelijke
je kan dat soort dingen wel in je achterhoofd houden maar het moet niet beslissend worden
maar als iemand ons om advies en tips vraag dan kunnen wij hem nog wel adviseren, wat ie er zelf mee doet naderhand is aan hem http://smilies.networkessence.net/s/contrib/blackeye/nahaha_eh.gif

Johan van den D.
09-11-2002, 00:19
Ga ook eens luisteren naar een Harman Kardon. Bevalt mij uitermate goed!
en ook dit is een zeer goede tip als je op zoek bent ,zeker wetenhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/aahmed/biggrin.gif

zerrax
09-11-2002, 13:04
Onkyo was een van de eerste merken die THX certified receivers verkocht, ook namen ze het begrip "home theater" snel serieus
Het is een goed merk,
jammer genoeg is het de laatste tijd wat rustig rond Onkyo
waarschijnlijk omdat er nu chips te koop zijn voor fabrikanten waarmee ze op een simpele manier een surround receiver kunt bouwen met alle mogelijke snufjes erop. (DTS, DD EX, etc)
Merken zoals Marantz, Pioneer en Kenwood hebben nu receivers die "bijna" niks meer kosten met alle mogelijke toeters en bellen erop.

Omdat het uiteindelijke geluid word bepaald door de boxen
Ga ik niet veel tijd steken om uit te zoeken wat de kleine verschillen zijn tussen deze receivers die
bijna allemaal voorzien zijn van de zelfde protocolen en chips

Heb je voedingen wel eens gezien van zo'n (6X100 watt) THX Select surround receiver? nou ik kan je dit zeggen
In mijn oude Rotel 840 BX2 zit een grotere en betere (ringkern) trafo, dan in mijn 6 X100 watt THX Select reciever! en die Rotel is maar 2 X 50 watt

dus nogmaals de verschillen tussen surround receivers zijn zo klein (als je ze beluisterd op de zelfde boxen)
dat je beter een Decibel meter kunt kopen of voortaan DTS DVD's hiermee kun je HT gemakkelijker en eerder naar een hoger niveau tillen dan door een andere reciever te kopen

JCL
09-11-2002, 14:45
Onkyo klinkt vind ik nog al schel en daarom vind ik hem niet mooi. Denen klinkt een stuk agresiever net als Sony. Maar Sony is wel heel erg agressief. Wat dat betreft is het maar net waar je van houd. Sinds ik een sony heb ik wil ik ook nooit meer zonder. of misschien een Denon.

doei Sonyman

Pieter
09-11-2002, 21:01
Onkyo klinkt in surround inderdaad zeer indrukwekkend maar in stereo (dus muzikaal gezien) vallen ze door de mand; ze klinken in stereo voor geen ene meter! (ligt natuurlijk ook aan de luidspreker), Denon klinkt daarentegen zowel in surround als op stereo erg goed maar je moet wel van het "denon geluid" houden; erg strak erg warm niet bepaald neutraal zal dus niet echt coherent klinken, Yamaha vind ik persoonlijk helemaal niets speciaal, het geluid is oke maar daar houdt het mee op, de oude Yamaha's van zo'n 10 jaar geleden maakte wel veel indruk op mij, schitterend stereobeeld, maar de laatste 2 jaar vind ik het persoonlijk niet veel soeps. Wat ik wel erg goed vind klinken is zowel Rotel (is iets duurder) en de midde en de hoge klasse harman kardon versterkers erg muzikaal en zeer dynamisch in surround.

Pieter
09-11-2002, 21:05
Heb je voedingen wel eens gezien van zo'n (6X100 watt) THX Select surround receiver? nou ik kan je dit zeggen.In mijn oude Rotel 840 BX2 zit een grotere en betere (ringkern) trafo, dan in mijn 6 X100 watt THX Select reciever! en die Rotel is maar 2 X 50 watt

Dan weet ik wel zeker dat die Rotel honderd keer beter klinkt, de voeding is naar mening het allerbelangrijkste gedeelte van de versterker (een 2x 10 watt versterker met een 100 watt voeding klinkt immers beter dan een 2 x 100 watt versterker met een 10 watt voeding)

Sjoerd V
10-11-2002, 15:11
[QUOTE]Originally posted by Pieter
[B]Onkyo klinkt in surround inderdaad zeer indrukwekkend maar in stereo (dus muzikaal gezien) vallen ze door de mand; ze klinken in stereo voor geen ene meter!

nogal een boute bewering!!
Onkyo receivers hebben juist altijd een goede reputatie gehad wat 2ch muziekweergave betreft.
ik ben met mijn 595 best tevreden ook in stereo.
men moet echter wel beseffen dat een 5 kanaalsHT reciever een compromis blijft tussen muziek en film, zeker in het middenklasse segment (400 tot 1000 Eur)

groet
Sjoerd

Pieter
10-11-2002, 15:17
nogal een boute bewering!!

Zelfs in de klasse tot 1000 euro klinken ze gewoon niet in stereo, ik weet niet of je ook wel eens iets anders gehoord hebt maar Onkyo klinkt schril en schel, als je daarvan houdt is het natuurlijk goed, maar muzikaal en neutraal is het absoluut niet (de toptypes klinken trouwens ook niet super), dat een surround receiver een compromis is tussen streo en surround ben ik volledig met je eens, maar dat vind ik bij Onkyo dus echt niet het geval, de klankkleur is klinkt in mij oren gewoon niet juist en onngedetailleerd (vooral in het mid), Maar nogmaals: in surround sound is het allemaal zeer indrukwekkend en jaag je de buren op stang.

thijs colpa
10-11-2002, 16:14
Dit bedoel ik nu met subjectieve oordelen, schril, schel, koud, warm. Dit zijn m.i. allemaal persoonlijke meningen en heeft allemaal te maken met persoonlijke voorkeur. Daarom is het heel lastig om iemand een bepaald merk te adviseren. Ik ben overigens erg tevreden met mijn Onkyo 600E, zowel in stereo als in HT gebruik.

scorpion69
10-11-2002, 19:21
Dat is ook zo, en daarom is er ook eigenlijk maar één advies: zelf gaan luisteren.

Ja maar eerst ff sparen want het is wel een dure hobby. Maar ik heb nu echt dat punt bereikt dat ik niet meer tevreden ben met wat ik heb en iets beters wil. Ik weet alleen niet of ik nog voor een receiver ga: ik heb niet echt de kamer voor homecinema (woon nog bij mijn ouders). Voorlopig zit ik dus toch vast aan stereo en dan kan ik denk ik beter een losse versterker aanschaffen i.p.v. een receiver. Volgens mij klinken die gewoon beter in stereo.

PS. Trouwens bedankt voor alle reacties!! :) :)

Johan van den D.
10-11-2002, 20:36
ik heb niet echt de kamer voor homecinema (woon nog bij mijn ouders).
geen idee hoe oud je ben maar misschien moet je vast vooruit kijken want als je binnen een beperkt aantal jaren wel op jezelf gaat wonen moet je weer nieuwe kopen,indien je dan ht wil natuurlijkhttp://65.68.63.156/mysmilies/contrib/blackeye/all_coholic.gif

Marty vanluit
11-11-2002, 14:28
Dit bedoel ik nu met subjectieve oordelen, schril, schel, koud, warm. Dit zijn m.i. allemaal persoonlijke meningen en heeft allemaal te maken met persoonlijke voorkeur. Daarom is het heel lastig om iemand een bepaald merk te adviseren. Ik ben overigens erg tevreden met mijn Onkyo 600E, zowel in stereo als in HT gebruik.

Mag ik vragen waar je die Onkyo gekocht hebt ? Ik zie hem wel ziten namelijk. Ik heb nu de TX-DS575 uit 2000, maar die heeft 1 zeer irritante kuur (brom in de sub die niet weg te krijgen is, ziedeze link (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=13319) . Als dat niet verholpen kan worden, koop ik die TX-SR600e.



marty :cool:

thijs colpa
11-11-2002, 17:17
Ik heb mijn Onkyo TX-SR600E in Duitsland gekocht, zie onderstaande link:

Audio Vision Shop (http://www.audiovision-shop.de)

Groet

scorpion69
11-11-2002, 19:17
geen idee hoe oud je ben maar misschien moet je vast vooruit kijken want als je binnen een beperkt aantal jaren wel op jezelf gaat wonen moet je weer nieuwe kopen,indien je dan ht wil natuurlijkhttp://65.68.63.156/mysmilies/contrib/blackeye/all_coholic.gif

Ik studeer nog en komende 3 jaar ben ik er nog wel zoet mee. Misschien dat ik voortijdig wel op kamers ga maar dan kom je meestal in zo'n kippenhokje terecht.. Verder is het zo dat ik stereo het belangrijkste vind en als ik zo hoor dat een receiver een compromis is tussen stereo en multichannel dan denk ik dat ik met een gewone versterker beter uit ben. Ik neem tenminste aan dat die in regel beter klinken dan een (duurdere) receiver.

Correct me if I'm wrong. ;)

Johan van den D.
11-11-2002, 20:11
Verder is het zo dat ik stereo het belangrijkste vind
in dat geval is het beter om naar een 2ch versterker te kijken ja
dan is harman/kardon ook zeker een optie om eens nader te beluisteren
mijn inziens zeer muziekaal en zeer gedetaileerdhttp://smilies.crowd9.com/cwm/cwm/spit.gif

scorpion69
12-11-2002, 08:00
in dat geval is het beter om naar een 2ch versterker te kijken ja
dan is harman/kardon ook zeker een optie om eens nader te beluisteren
mijn inziens zeer muziekaal en zeer gedetaileerdhttp://smilies.crowd9.com/cwm/cwm/spit.gif

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd op welke manier jullie naar muziek luisteren. Hebben jullie daar dan een aparte set voor of luisteren jullie gewoon naar muziek via 5.1 bijvoorbeeld?

Martin de Goeij
12-11-2002, 19:16
Kan jij of iemand anders me dan uitleggen waarom je toch Yamaha of Denon boven Onkyo verkiest? Ik heb gehoord dat Yamaha tamelijk schel klinkt en daar houd ik eerlijk gezegt niet zo van. Ik hou meer van "warme" sound.
<Knip!;) Ik heb zelf de Onkyo TS-DS575X, en daarvoor had ik een Yamaha (die later gejat werd :mad: van een vergelijkbare prijsklasse (destijds: f 1500,-), maar ik vond juist de Yamaha beter klinken.:) Ondertussen kijk ik stilletjes naar de Pioneer VSX-D1011-S:D Of toch maar Yamaha..?

Johan van den D.
12-11-2002, 20:09
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd op welke manier jullie naar muziek luisteren. Hebben jullie daar dan een aparte set voor of luisteren jullie gewoon naar muziek via 5.1 bijvoorbeeld? ik heb daar inderdaad een apart setje voor staan
ikzelf luister niet vaak meer naar cd,s maar als ik luister wil ik wel een goede kwaliteit hebben
deze ,,muziek,,set is dan ook meer voor mijn vrouw die er meer gebruik van maak dan ikzelf
dus een aparte muziek set ja http://smilies.networkessence.net/s/games/poke/183a.gif

Peter Porrio
28-01-2003, 11:56
Ik heb zelf een Onkyo TX-DS575X reciever en ik ben daar heel erg tevreden mee. Zowel in 5.1 als in 2 ch stereo is het geluid geweldig, maar dat kan ook aan m'n Phonar speakers (front: P300, surround: P200 en center: Centric) liggen.

De ouders van m'n vriendin hebben een Denon 3801 staan in combinatie met Infinity Delta Speakers. Dit klinkt ook erg mooi en doet niet onder voor mijn eigen set.

Ook Yamaha klinkt erg goed. Ik weet even niet meer welke reciever het was, maar in combinatie met Tannoy speakers klonk ook dit niet verkeerd.

Kortom: het ontloopt elkaar niet veel. Belangrijk is echter wel de combinatie van reciever en speakers. Je MOET daarom ook EERST gaan luisteren naar verschillende combinaties. Dan komt er vanzelf een combinatie uit die naar je zin is.

Christiaan Sauer
28-01-2003, 12:17
geen idee hoe oud je ben maar misschien moet je vast vooruit kijken want als je binnen een beperkt aantal jaren wel op jezelf gaat wonen moet je weer nieuwe kopen,indien je dan ht wil natuurlijkhttp://65.68.63.156/mysmilies/contrib/blackeye/all_coholic.gif

als die nu voor een stereo versterker gaat kan die later toch nog altijd weer voor een extra receiver gaan? Ik doe precies het tegenovergestelde. Eerst een receiver, en dan een stereoversterker.
Maar dat lijkt me ook een mogelijkheid.

Pieter
29-01-2003, 21:25
Ik heb een Hi end set voor het stereo geluid (Vincent SV238 versterker en B&W Nautilus 804 luidsprekers), voor home cinema (zo vaak kijk ik geen film) ga ik binnenkort een HK receivertje aanschaffen niet TE duur de 4550 of de 5550. Met een set Infinity luidsprekers, voor stereo heb ik een groter budget, de 804's ga ik binnenkort vervangen.

Johan van den D.
29-01-2003, 21:55
de 804's ga ik binnenkort vervangen. Al een idee voor wat ?

scorpion69
30-01-2003, 07:16
...voor home cinema (zo vaak kijk ik geen film) ga ik binnenkort een HK receivertje aanschaffen niet TE duur de 4550 of de 5550.

Ik heb afgelopen week de HK4500 in stereo gehoort met Mission speakers maar dat vond ik erg tegenvallen maar ik neem aan dat ie in multichannel stukken beter is! Ik vond hem er trouwens echt schitterend eruit zien, super strak gewoon! :D De 5550 is volgens mij nog niet uit, die moet nog komen. Of heb ik het nu bij het verkeerde eind?

MarcoV
31-01-2003, 23:20
Als het meer om muziek gaat, waarom overweeg je geen Marantz AV-receiver? Die zijn over het algemeen vooral op muziekweergave gericht bij mijn weten.

scorpion69
01-02-2003, 07:49
Als het meer om muziek gaat, waarom overweeg je geen Marantz AV-receiver? Die zijn over het algemeen vooral op muziekweergave gericht bij mijn weten.

IK heb afgelopen week naast de HK ook een Marantz SR5200 beluistert en die vond ik in stereo behoorlijk tegenvallen: klonk vrij schel, het geluid was vrij dun maar hij was wel krachtig. Wat geluid betreft, leek hij vrij veel op mijn huidige Philips. Hij was alleen wat krachtiger.

jng deen
01-02-2003, 09:50
ik heb zelf sinds kort de marantz SR5200 staan, maar ik vindt het geluid helemaal niet dun, eerder meer subtiel. ik had hiervoor een sr4000 ( philips met marantz front) maar deze(sr5200) vindt ik veel beter, vooral in stereo.....

MarcoV
01-02-2003, 09:50
Wat grappig, ik heb thuis een SR5200 receiver staan, gekoppeld aan Floating Cameleon Princess speakers. Ik ben heel tevreden over de neutrale totaalweergave, maar moet er wel bijzeggen dat wij de speakers als eerste hebben uitgezocht. Ik heb niet verschillende combinaties apparatuur geprobeerd, dus weet niet of andere (betere) versterkers beter zouden klinken. Tja, het blijft persoonlijk...:D

PS zie net het antwoord van jng (die was net wat sneller dan ik) en daar ben ik het dus helemaal mee eens!(y)

scorpion69
01-02-2003, 11:48
Ik had waarschijnlijk het geluid van de HK en de NAD nog in mijn hoofd. :) Als je die beide gehoort hebt, klinkt de Marantz er heel schel bij vergeleken. ;) Kan natuurlijk ook liggen in de combinatie met de Mission speakers etc. waarmee ik ze beluistert heb. Vond mijn Philips heel dicht bij de Marantz komen. De Marantz klonk alleen iets krachtiger en had iets meer detail. Al met al vond ik dat het verschil met mijn huidige receiver het grote prijsverschil niet rechtvaardigde maar ik heb ze niet in multi-channel beluistert dus alleen in stereo en dat vond ik erg tegenvallen.

MarcoV
01-02-2003, 12:23
Misschien kun je eens uitleggen hoe je nu geluidsverschillen bij versterkers kunt horen als je andere speaker setups gebruikt en in andere ruimtes? Ik heb nl altijd gedacht dat je luidsprekers in eerste instantie bepalend zijn voor het geluid. Of anders gezegd: als je een verschil wil waarnemen ten opzichte van de huidige situatie, verander je een ding tegelijk, toch?

scorpion69
01-02-2003, 12:26
Misschien kun je eens uitleggen hoe je nu geluidsverschillen bij versterkers kunt horen als je andere speaker setups gebruikt en in andere ruimtes? Ik heb nl altijd gedacht dat je luidsprekers in eerste instantie bepalend zijn voor het geluid. Of anders gezegd: als je een verschil wil waarnemen ten opzichte van de huidige situatie, verander je een ding tegelijk, toch?

Das heel makkelijk: de HK, Marantz, NAD maakten allemaal gebruik van dezelfde speaker en de bron. D.m.v. een schakelaar schakel je over naar een een andere receiver. Makkelijk zat om zo duidelijk de verschillen te horen. Ze stonden trouwens allemaal in dezelfde ruimte dus dat gaat ook niet op.

MarcoV
01-02-2003, 12:38
Ik bedoel meer hoe je de verschillen met jouw systeem thuis beoordeelt, terwijl het je om de versterker zelf gaat. Dat het in een winkel met switchboxen werkt, dat snap ik ook :D

Tommy Brok
01-02-2003, 12:54
Ik ben zelf in het bezit van de Onkyo TX-SR500E, en ik ben er erg tevreden over! Ben naar de speciaalzaak in de buurt gegaan en gevraagd wat een goeie receiver was maar dat ik niet duizenden euros wilde uitgeven! Hij bevool me deze aan en heb deze dan ook gekocht!

Hier een link naar mijn eigen website waar ook de specs enzo van de receiver staan: http://www.geocities.com/tommybrok/hometheater

stefan
01-02-2003, 13:30
Zelf heb ik ook de Onkyo TX-SR600E en ben hier echt wel tevreden over, zowel op het HT als stereo geluid.

Heb er 5 mooie B&W boxen op aangesloten en dat klinkt echt super!!!...

scorpion69
01-02-2003, 14:34
Ik bedoel meer hoe je de verschillen met jouw systeem thuis beoordeelt, terwijl het je om de versterker zelf gaat. Dat het in een winkel met switchboxen werkt, dat snap ik ook :D

Ik heb mijn vloerstaande speakers en mijn receiver ff meegesjouwd en daar aangesloten. :D Nee, ik ken mijn set gewoon heel goed. Verder had ik eigen cd's bij me die ik door en door ken. Met die dingen in mijn achterhoofd ben ik gaan luisteren. Verder viel het me gewoon op toen hij overschakelde naar de Marantz (de verkoper vertelde niet welke receiver er toen aan het spelen was) dat ik ontzettend veel overeenkomsten hoorde wat klankkleur met mijn Philips.

Maar ik vond die Marantz helemaal niet slecht klinken hoor maar ik vond het verschil niet groot genoeg om daarvoor zo diep in de buidel te tasten. :) Let wel, ik praat nu puur alleen over stereo want dat is voor mij het belangrijkste.

MarcoV
01-02-2003, 16:38
Ik snap je, je bent gewoon een heel sterk baasje :D

scorpion69
01-02-2003, 17:27
Ik snap je, je bent gewoon een heel sterk baasje :D

Ja idd! Waar al dat fitnessen niet allemaal goed voor is. :D

Johan van den D.
01-02-2003, 22:46
Ik bedoel meer hoe je de verschillen met jouw systeem thuis beoordeelt, terwijl het je om de versterker zelf gaat. Dat het in een winkel met switchboxen werkt, dat snap ik ook :D Als je veel verschillende versterkers of speakers hoort dan hoor je die verschillen ook gewoon
Soort van ervaring of iets dergelijkshttp://www.smilies.org/basesmilies/1036946307.gif

Marty vanluit
03-02-2003, 10:25
Zelf heb ik ook de Onkyo TX-SR600E en ben hier echt wel tevreden over, zowel op het HT als stereo geluid.

Heb er 5 mooie B&W boxen op aangesloten en dat klinkt echt super!!!...

Ik ben ook van plan mijn "oude" onkyo TS-ds575 in te ruilen voor de TX-SR600e... En ik heb ook 5 B&W speakers (zie "mijn set")
Kun je wat meer vertellen over de ervaringen die je hebt met die receiver? en waar heb je hem voor hoeveel gekocht?

thanx! (y)