PDA

Bekijk de volledige versie : Prijs voor Minoes / 200.000 exemplaren verkocht



Eric van Ballegoie
09-11-2002, 09:46
Prijs voor Minoes / 200.000 exemplaren verkocht



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=628)

T. van Keeken
09-11-2002, 12:50
Het is gewoon een geweldige film. Helaas worden Nederlandstalige films van enig niveau, zoals pijnlijk bekend, te weinig uitgebracht. Liever vervelen producenten en filmstudio's ons met troep als Costa! en Volle Maan (onze eigen Breakfast Club road/seamovie!?! Yeah Right...!!!) Gelukkig zijn er de sinds Abeltje rond de kerst leuke films te bewonderen. Minoes en waarschijnlijk straks Kruimeltje zijn hier goede voorbeelden van. Is het dan zo dat kinderen in Nederland op intelligente hoger worden ingeschat dan de tieners? Hopelijk komen 'de studio's' ooit nog tot bezinning en wordt er eens een keer een doordachte tienerfilm uitgebracht..... Tot die tijd moeten we het doen met Costa! 2, die ongetwijfeld de kassalades weer zal laten rinkelen... Helaas, helaas en nog eens helaas!

Maaaaaar aan de andere kant, what the f*ck maakt het ook uit...? Amerika voorziet ons al jarenlang trouw van de meest uiteenlopende films. DE oplossing: grote kwantiteit, dan zit er altijd wel iets tussen wat op kwaliteit berust.

netfox
09-11-2002, 14:06
Minoes en waarschijnlijk straks Kruimeltje...
straks Kruimeltje? Je bedoelt de film Pietje Bell? Een film die me trouwens erg waardeloos lijkt... walgelijke trailer.

T. van Keeken
09-11-2002, 15:02
dat zeg ik ja Pietje Bel, alleen kwam het er wat anders uit...

Marcel A. de Vrije
10-11-2002, 08:44
Het is toch geweldig dat Nederlandse familiefilms het kunnen opnemen tegen internationale films als Harry Potter 2!! Natuurlijk stelt het kwa opbrengst wereldwijd gezien niet veel voor, maar ik denk toch dat we er best trots op mogen zijn.
En er is nog een hoop kinderliteratuur dat in aanmerking komt: De Kameleon (komt eraan), enkele boeken van Paul Biegel, o.a. De Rode Prinses, de Meester Jaap verhalen van Jacques Vriens als tv serie.... wie vult me aan?

netfox
10-11-2002, 10:59
Het is toch geweldig dat Nederlandse familiefilms het kunnen opnemen tegen internationale films als Harry Potter 2!! Natuurlijk stelt het kwa opbrengst wereldwijd gezien niet veel voor, maar ik denk toch dat we er best trots op mogen zijn.
Ik vind het fantastisch dat er ook Nederlandse producties zijn; maar ga dan wel wat zorgvuldiger om met het geld. De producties uit Nederland draaien voornamelijk om zoveel mogelijk geld te verdienen, in een zo kort mogelijke periode. Het lijkt alsof de regisseurs gewoon geen meesterwerkje kunnen, durven, of willen maken. Minoes is hierop een uitzondering. Het is een leuke film geworden, en er is ook nog eens geld mee verdient!

Bartholdy
25-11-2002, 08:56
En..... niet Anamorph.....!!!!