PDA

Bekijk de volledige versie : dvd.nl TOP 25 ALLER TIJDEN



rkrijger
09-11-2002, 13:00
Hoi,

Ik wil het volgende doen: een dvd.nl TOP 25 ALLER TIJDEN samenstellen. Het werkt als volgt: stuur je 5 favoriete films aller tijden via PM (private mail) naar mij op. Ik zal een overzicht en een ranglijst bijhouden van alle inzendingen. In de week voor kerst zal ik de nummers 11 t/m 25 posten en in de week tussen kerst en oud en nieuw de nummers 1 t/m 10.

De puntentelling werkt als volgt;

Nr. 1 krijgt 8 punten
Nr. 2 krijgt 6 punten
Nr. 3 krijgt 4 punten
Nr. 4 krijgt 3 punten
Nr. 5 krijgt 2 punten

===============================
Let op:
Graag alleen inzenden via PM. Als via dit forum wordt ingezonden, dan denk ik dat we elkaar teveel beïnvloeden.

Om het nog wat leuker en aantrekkelijker te maken worden er onder de inzendingen wat CD's verloot.
================================

Ok, ik ga nu eerst mijn Inbox leegmikken ;)

Ik zal af en toe in deze thread bijhouden hoeveel inzendingen er zijn!

Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen!!!

Art
09-11-2002, 13:01
Leuk idee, ik zal is even goed gaan nadenken welke ik naar je PM :) Heb geduld :D ;)

System 3rror
09-11-2002, 13:25
Gaaf idee...

Ik PM je meteen mijn lijstje, aangzien ik die toch al klaar heb/had liggen.

Art
09-11-2002, 13:26
Leuk idee, ik zal is even goed gaan nadenken welke ik naar je PM :) Heb geduld :D ;)
Je hebt een PM :)

Jelger
09-11-2002, 13:29
Leuk, ik ga ook even wat verzinnen:)

Edwin vd Ende
09-11-2002, 13:34
Of mogen er ook muziek dvd's bij ?

Moet ik wel even weten voor ik mijn hofod ga breken over de beste 5 dvd's....of films (op dvd).

Jelger
09-11-2002, 13:34
foutje, ik las verkeerd heb er per ongeluk tien gestuurd, neem daar de eerste vijf maar van:)

Lex v/d Moolen
09-11-2002, 13:35
PM vestuurd

Art
09-11-2002, 13:37
Lex, je moet ze niet zeggen :D Lees de eerste post is goed :D ;)

System 3rror
09-11-2002, 13:39
Mijn top 5:
Heb ze maar weg gehaald :)Slechte keuze Lex :p

Onee, was niet de bedoeling dat er hier ge discuseerd zou worden voor de bekendmaking van de lijst :rolleyes: :cool:

Lex v/d Moolen
09-11-2002, 13:39
Lex, je moet ze niet zeggen :D Lees de eerste post is goed :D ;) Sorry, ik haal ze weg:o

rkrijger
09-11-2002, 14:10
Of mogen er ook muziek dvd's bij ?

Moet ik wel even weten voor ik mijn hofod ga breken over de beste 5 dvd's....of films (op dvd).

Alleen films is de bedoeling... Misschien later of iemand anders eens met muziek of alleen muziek...

Donovan
09-11-2002, 14:28
Even voor de duidelijkheid, het gaat om de top 25 van FILMS en niet per se van de DVD RELEASE, als ik het goed heb? Dus een goeie film op een kl*te release (zegge Goodfellas) kan best hoog komen?

BLACKENED
09-11-2002, 14:32
je hebt PM :)

rkrijger
09-11-2002, 14:36
Even voor de duidelijkheid, het gaat om de top 25 van FILMS en niet per se van de DVD RELEASE, als ik het goed heb? Dus een goeie film op een kl*te release (zegge Goodfellas) kan best hoog komen?

Het gaat inderdaad enkel en alleen om de film. Voor de DVD release hebben we de lijst van dvd.nl al...

Gerben van der Leun
09-11-2002, 14:38
Even een tip:
Op het dvd.nl top 50 gaan de films die gelijk eindigen qua score op Alfabet. Persoonlijk vind ik dat niet eerlijk. Daarom hoop ik dat jij ook kijk naar het aantal stemmen op een film.

JCL
09-11-2002, 14:53
Die van mij zijn gepost ;)

doei Sonyman

rkrijger
09-11-2002, 15:00
Even een tip:
Op het dvd.nl top 50 gaan de films die gelijk eindigen qua score op Alfabet. Persoonlijk vind ik dat niet eerlijk. Daarom hoop ik dat jij ook kijk naar het aantal stemmen op een film.

Je hebt gelijk. Ik zal deze opmerking dan ook zeker meenemen. Bij deze "officieel": bij gelijke scores wordt er gekeken naar het *aantal* vermeldingen en krijgt de films met de meeste vermeldingen een hogere positie op de ranglijst.

Rotterdam
09-11-2002, 15:09
PM comming up

rkrijger
09-11-2002, 15:11
Het gaat lekker met die inzendingen. Iedereen krijgt een persoonlijke bevestiging als zijn of haar inzending verwerkt is. Als je geen mail terug krijgt, dan is er iets misgegaan bij de verzending of bij mij.

rkrijger
09-11-2002, 15:28
Nog een naunce: als films EN een gelijke eindscore hebben EN evenveel vermeldingen, dan geldt het aantal Nr. 1 vermeldingen. Hiervoor geldt: hoe meer hoe beter.

Als ook dat gelijk is... dan scoort de film met de lekkerste vrouwen het best! :)

JayLunar
09-11-2002, 17:24
Leuk initiatief, maar ik heb het gevoel dat het zo'n LOTR, Star Wars en Spielberg lijst gaat opleveren, en om die reden wil ik er geen deel van uit wil maken...

Oakey
09-11-2002, 17:27
Leuk initiatief, maar ik heb het gevoel dat het zo'n LOTR, Star Wars en Spielberg lijst gaat opleveren, en om die reden wil ik er geen deel van uit wil maken...

Exactly, de titels die er in komen kunnen nu al voorspeld worden: LotR, SW-I, SW-II, HP, en dan natuurlijk allemaal titels die net uit zijn en die iedereen nu "gaaf" vindt en over een jaar vergeten...

Lex v/d Moolen
09-11-2002, 18:15
Leuk initiatief, maar ik heb het gevoel dat het zo'n LOTR, Star Wars en Spielberg lijst gaat opleveren, en om die reden wil ik er geen deel van uit wil maken... Maar het is juist de bedoeling om een zo gemeleerd mogelijke lijst te maken uit dvd.nl
Dus iedereen: doe gewoon mee;)

netfox
09-11-2002, 18:19
Waarom dan een top 25 maken? Misschien leuker dat je gewoon de complete lijst online gaat zetten?

Louis Bouduin
09-11-2002, 18:20
Ik doe alleen mee als dit op zich minst een top 100 of 200 mag zijn. 25 films is een gevecht met mezelf waar ik alleen maar als verliezer kan uitkomen. Sorry.

rkrijger
10-11-2002, 10:16
Waarom dan een top 25 maken? Misschien leuker dat je gewoon de complete lijst online gaat zetten?

Oh, dat wil ik ook best overwegen hoor. Inmiddels zijn er (zo op de schat af) zo'n vijftig verschillende titels opgestuurd. Met hele mooie én hele verassende ertussen.

rkrijger
10-11-2002, 10:18
Ik doe alleen mee als dit op zich minst een top 100 of 200 mag zijn. 25 films is een gevecht met mezelf waar ik alleen maar als verliezer kan uitkomen. Sorry.

PM het me maar! Gewoon meedoen! Overigens tellen toch alleen de eerste vijf mee voor de telling, maar ik zal de vermeldingen meenemen bij een gelijke stand. Lijkt me fair deal...

rkrijger
10-11-2002, 10:19
Leuk initiatief, maar ik heb het gevoel dat het zo'n LOTR, Star Wars en Spielberg lijst gaat opleveren, en om die reden wil ik er geen deel van uit wil maken...

Tsja, op dit moment in de tussenstand staan geen van bovengenoemde films bij de eerste vijf... Dus doe nou maar gewoon mee! :)

JayLunar
10-11-2002, 10:41
Tsja, op dit moment in de tussenstand staan geen van bovengenoemde films bij de eerste vijf... :)
Kijk, da's interessant. Misschien doe ik dan toch nog mee. Eerst vanmiddag nog een potentiële top 5-film zien, en verwacht dan mijn pm :)

Daan de G.
10-11-2002, 11:36
heb je ook een PMetje gestuurt :D

adelante
10-11-2002, 12:31
heb je ook een PMetje gestuurt :D

me 2 :+

moeten de films trouwens gereleased zijn op dvd :?

bijv. Disney's Lion King vond ik een superfilm, maar
hij is helaas nog steeds niet op dvd verkrijgbaar :(

Danielle Gerards
10-11-2002, 18:46
Hmmm, leuk idee, maar zinloooz; je "haalt" geen top 25 met een handvol stemmen

Joost v.d. Ham
10-11-2002, 18:51
ik zal je ook maar een pm sturen....

Danielle Gerards
10-11-2002, 18:54
Ok ok, ik help dan ook mee:D mijn top fijv komt d'r aan:D

JayLunar
10-11-2002, 18:57
Die van mij is ook al verstuurd inmiddels :)

rkrijger
10-11-2002, 19:03
me 2 :+
moeten de films trouwens gereleased zijn op dvd :?
bijv. Disney's Lion King vond ik een superfilm, maar
hij is helaas nog steeds niet op dvd verkrijgbaar :(

Nee, de film hoeft niet per se op DVD gereleased zijn...

rkrijger
10-11-2002, 19:06
Ok ok, ik help dan ook mee:D mijn top fijv komt d'r aan:D

Oooh, dank! Dank! Dank! Tesamen met mijn top 5 heben we dan nu twee stemmen!!! ;)

Judge Drek
10-11-2002, 20:20
Heb je ge- pm maar nog geen bevestiging gehad ?
EDIT: sorry heb hem wel gehad !!!

Sander Haarmans
10-11-2002, 20:35
Je hebt PM

rkrijger
10-11-2002, 21:02
Ik doe alleen mee als dit op zich minst een top 100 of 200 mag zijn. 25 films is een gevecht met mezelf waar ik alleen maar als verliezer kan uitkomen. Sorry.

Nou, vooruit... Laat ze maar komen die mooiste 200... :)

Regards,
Robin...

Joost v.d. Ham
10-11-2002, 21:29
Oeps.....heb ik mn top 5 verstuurd.....vergeet ik een van de beste films.....stom!

rkrijger
10-11-2002, 21:29
Het loopt als een trein! Al enige tientallen inzendingen en al bijna 75 verschillende films genoemd!

Doet u allen mee a.u.b.

rkrijger
10-11-2002, 21:34
Oeps.....heb ik mn top 5 verstuurd.....vergeet ik een van de beste films.....stom!

PM me ff wat je had en wat het moet zijn en ik verwerk het gewoon... Zo ben ik... :)

Joost v.d. Ham
10-11-2002, 21:46
PM me ff wat je had en wat het moet zijn en ik verwerk het gewoon... Zo ben ik... :)

thx, ik pm morgen wel. Anders vergeet ik er nog meer:o

Niels Simons
10-11-2002, 21:51
ook ik heb een pm gestuurd.

mazzel,niels


applesauce bitch!

Richard B.
10-11-2002, 22:34
Hmm.. eigenlijk vindt ik dit WAANZIN maar volgzaam schaap dat ik ben komt mijn PM er aan.

rkrijger
11-11-2002, 07:21
Hmm.. eigenlijk vindt ik dit WAANZIN maar volgzaam schaap dat ik ben komt mijn PM er aan.

Je was vast vroeger, net als ik, verslaafd aan de Top 100 Aller Tijden. Of de CD Top 25 Aller Tijden die zo rond de kerst weer bekend gemaakt werden...

Dit is ook zoiets... Op weg naar een lange historie! :D

Acinony
11-11-2002, 08:13
PM = verstuurd

rveldhuizen
11-11-2002, 08:25
PM verstuurd... Wat een breinbreker, 5 favoriete films selecteren... Eigenlijk onmogelijk

Jeroen Groot
11-11-2002, 09:37
Ook mijn 5 favorieten heb je binnen (helaas maar vijf, want ik kan er zo nog 20 verzinnen :))

Richard B.
11-11-2002, 11:14
Je was vast vroeger, net als ik, verslaafd aan de Top 100 Aller Tijden. Of de CD Top 25 Aller Tijden die zo rond de kerst weer bekend gemaakt werden...

Ja, maar tegenwoordig vindt ik dat soort lijstjes ook nergens op slaan. Als mensen in dat soort lijsten nog steeds zoiets als 'Bohemian Rhapsody' op 1 durven te zetten dan kan ik dat soort top 100's nauwelijks serieus nemen.

rkrijger
11-11-2002, 13:40
Ja, maar tegenwoordig vindt ik dat soort lijstjes ook nergens op slaan. Als mensen in dat soort lijsten nog steeds zoiets als 'Bohemian Rhapsody' op 1 durven te zetten dan kan ik dat soort top 100's nauwelijks serieus nemen.

Ha! Maar ik heb niet de eis: de film moet minimaal 1 jaar oud zijn... :-)

rkrijger
11-11-2002, 13:43
Even voor alle duidelijkheid: alle bijdragen die niet in het weekend worden ingeleverd, worden 's avonds verwerkt. Tsja, overdag is het gewoon werken geblazen hè...

Ik krijg inmiddels al PM's binnen in de trant van: "ik heb mijn bijdrage een half uur geleden naar je ge-PM'd en ik heb nog steeds geen bevestiging gekregen"...

Ok, ik chargeer een beetje... ;)

rkrijger
11-11-2002, 18:53
Zo, weer ff een update: inmiddels heb ik bijna 50 inzendingen binnen en zijn er bijna 90 verschillende films genoemd. Het ziet er naar uit dat we wel een top 100 kunnen maken.

Op zich ben ik wel tevreden over het feit dat we de inzendingen dus "blind" doen (via PM en niet via het forum).

Ik ben van plan om een aantal DivX CD's of DVD's te verloten zo halverwege december bij het sluiten van de termijn.

Heb je nog niets ingeleverd, lever dan je bijdrage via PM in. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Steven Maas
13-11-2002, 08:51
Ik heb een 5-voudig gedeelde eerste plaats. :D
PM is overigens verstuurd.

rkrijger
13-11-2002, 09:35
Ik heb een 5-voudig gedeelde eerste plaats. :D
PM is overigens verstuurd.

Ik heb hem gezien. Bedankt voor je bijdrage.

Overigens aan jou en alle inzenders van gisteren: gisteravond heb ik voetballen gekeken (als PSV fan niet echt genoten overigens) en vanavond moet ik/mag ik naar een theatervoorstelling van Tineke Schouten (hopelijk valt er dan wel te lachen). Met andere woorden vanaf morgen worden inzendingen weer verwerkt...

Geen paniek dus... ;)

rkrijger
14-11-2002, 19:56
Goed mensen, ik "schop" deze thread weer even naar boven, want ik kom op dvd.nl nog steeds mensen tegen die hun foriete top 5 aller tijden nog niet hebben ingeleverd!

Inmiddels zijn er wel al meer dan honderd films genoemd. Dus da's een mooie mijlpaal.

Waar gaat het om: stuur je favoriete top 5 aller tijden via pm naar mij op. Mbv een puntentelling (zie eerste mail van deze thread) ontstaat een top 25, wat later een top "allemaal" werd...

Onder de inzenders worden wat leuke film-dingetjes verloot. Als er nog mensen zijn die DVD's ter beschikking willen stellen voor de verloting, dan hou ik me aanbevolen!

DOET U ALLEN MEE!!!

Laurens-Jan
15-11-2002, 20:36
PM verstuurd! :)

MAD
15-11-2002, 21:32
PM verstuurd. Ben inmiddels wel benieuwd naar de lijst... ;)

Rochan
16-11-2002, 00:09
PM naar je gestuurd met mijn top 5. Ben benieuwd naar de lijst:)

Jason Bourne
16-11-2002, 10:55
heb je ook een pm gestuurd. Succes met het samenstellen van de lijst!

Groetjes,

J.

Pierketja
16-11-2002, 11:26
Heb m'n lijstje ondertussen ook gestuurd, heb het gevoel dattek een aantal films over het hoofd heb gezien, maar kom, het is een momentopname.

rkrijger
16-11-2002, 21:15
Menschen, even een tussenstand, er zijn inmiddels bijna 60 inzendingen en er zijn al 116 verschillende films genoemd. Volgende week een lijstje van alle films die genoemd zijn (op alfabet) :)

Regards,
Robin...

Edwin V
16-11-2002, 21:22
Exactly, de titels die er in komen kunnen nu al voorspeld worden: LotR, SW-I, SW-II, HP, en dan natuurlijk allemaal titels die net uit zijn en die iedereen nu "gaaf" vindt en over een jaar vergeten... LOTR ben ik over een jaar nog niet vergeten, en jij ook niet durf ik te wedden. Die vergeet ik nog niet in 3000 jaar.

rkrijger
17-11-2002, 15:43
Hmmm, leuk idee, maar zinloooz; je "haalt" geen top 25 met een handvol stemmen

We halen de 125 zelfs wel!

Regards,
Robin...

VdB
18-11-2002, 15:43
Heb m'n top 5 net gestuurd, maar zoveel goede films moeten laten vallen is hééél moeilijk. Dus een TIP voor volgend jaar:
laat iedereen een top 10 opsturen.

Kaplan
18-11-2002, 18:35
Top 5 verzonden

rkrijger
18-11-2002, 19:02
Heb m'n top 5 net gestuurd, maar zoveel goede films moeten laten vallen is hééél moeilijk. Dus een TIP voor volgend jaar:
laat iedereen een top 10 opsturen.

Dank voor de tip. Inderdaad, het is de meest gehoorde "klacht": ik kan niet kiezen. Maar dat wordt dan zo veel werk voor mij...

Misschien is er een manier om het wat geautomatiseerder te doen, maar ja, das voor latere zorg...

Toch bedankt dat je het gedaan hebt. Ik ga zo meteen alle inzendingen ff rangschikken op alfabet en dan verstuur ik de lijst met "genomineerden"...

Inzendingen zijn nog steeds welkom!!!

Regards,
Robin...

rkrijger
18-11-2002, 19:21
Dames en heren,
Dit zijn alle tot nu toe genoemde films van A t/m M. In alfabetische volgorde.

2001: A Space Odyssey
39 Steps, The
Alien
Aliens
Almost Famous
Amadeus
Amarcord
American Beauty
American History X
Apocalypse Now Redux
Armegeddon
Back to the Future
Bad Boys
Basic Insinct
Battleship Potemkin
Beyond, The
Black Hawk Down
Blue Velvet
Boondonck Saits
Bram Stoker's Dracula
Braveheart
Cast Away
Child's Play
Citizen Kane
Cleopatra
Clockwork Orange
Commando
Crow, The
Die Hard
Discovery of Heaven
Dr. Strangelove
Dungeons and Dragons
E.T. The Extra-Terrestrial
Evil Dead, The
Exorcist, The
Face/Off
Failan
Fargo
Fifth Element, The
Fight Club
Final Fantasy
Forrest Gump
From Dusk till Dawn
Game, The
Gladiator
Godfather I, The
Godfather II, The
Goldeneye
Good, the bad and the ugly, The
Goodfellas
Grease
Green Mile, The
Harry Potter 1
Heat
Hustler, The
Indiana Jones and the Temple of Doom
Instict
Jackie Brown
Jacob's Ladder
John Q
Jurassic Park
Killer, The
Lawrence of Arabia
Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain
Leon
Lion King
Lock, Stock and two Smoking Barrels
Lord of the Rings
Magnolia
Matrix, The
Memento
Men of Honor
Minority Report
Monsters Inc.
Monty Python and the Holy Grail
Moulin Rouge

rkrijger
18-11-2002, 19:22
...en dit zijn de nominaties van N-Z:

Napoleon
Network
Notting Hill
One Flew over the Cuckoo's Nest
Other, The
Patriot, The
Pearl Harbor
Pi
Prince of Egypt, The
Pulp Fiction
Raging Bull
Raiders of the lost Arc
Rear Window
Requiem for a Dream
Reservoir Dogs
Rio Lobo
Rock, The
Rocky
Saving Private Ryan
Scarface
Seven
Shawshank Redemption, The
Shrek
Silence of the Lambs, The
Sixth Sense, The
Snatch
Speed
Spider-Man
Star Wars 1 (The Phantom Menace)
Star Wars 2 (Attack of the Clones)
Star Wars 4 (A new Hope)
Star Wars 5 (The Empire strikes back)
Stigmata
Terminator 2
Terminator, The
Thing, The
Titanic
Tomorrow never dies
Training Day
Usual Suspects, The
Wall, The
Warriors, The
Weird Science
Wicker Man, The
Wild Bunch, The

rkrijger
18-11-2002, 19:24
Nog even voor alle duidelijkheid: je kunt nog steeds stemmen! Het is ook toegestaan om meerdere keren te stemmen als je vind dat je echt jezelf en de lijst tekort gedaan voelt met slechts 5 vermeldingen. Ik heb de indruk dat "meerdere keren stemmen" de lijst alleen in de subtop in de breedte uitbreidt. En dat kan geen kwaad. Je kunt ook nog steeds andere films in jouw top 5 PM'men...

Stemt allen!

JayLunar
18-11-2002, 19:27
Nog even voor alle duidelijkheid: je kunt nog steeds stemmen! Het is ook toegestaan om meerdere keren te stemmen als je vind dat je echt jezelf en de lijst tekort gedaan voelt. Ik heb de indruk dat "meerdere keren stemmen" de lijst alleen in de subtop in de breedte uitbreidt. En dat kan geen kwaad. Je kunt ook nog steeds andere films in jouw top 5 PM'men...

Stemt allen!
Dus ik mag m'n top 5 herzien?? Dat komt mooi uit, want ik heb sinds zaterdag een nieuwe nr. 1 :) (niet dattie in de uiteindelijke lijst komt, maar goed :D )

rkrijger
18-11-2002, 19:31
Dus ik mag m'n top 5 herzien?? Dat komt mooi uit, want ik heb sinds zaterdag een nieuwe nr. 1 :) (niet dattie in de uiteindelijke lijst komt, maar goed :D )

Tuurlijk! Stuur maar op!
Costa gezien zeker in tipsy toestand? :D

JayLunar
18-11-2002, 19:35
Tuurlijk! Stuur maar op!
Costa gezien zeker in tipsy toestand? :D
Hehe, Costa is alleen maar te zien in een tipsy toestand. Anders wordt het Kotsa... :D

rkrijger
18-11-2002, 19:40
Hehe, Costa is alleen maar te zien in een tipsy toestand. Anders wordt het Kotsa... :D

Hihi, maar euh, welke was het nou wel?

Regards,
Robin...

JayLunar
18-11-2002, 19:41
Hihi, maar euh, welke was het nou wel?

Regards,
Robin...
Heb je net een PM gestuurd :)

rkrijger
19-11-2002, 10:57
De "nominaties" zijn gepost.
Heeft niemand een film waarvan hij/zij zegt: "Goh, dat die er niet bij staat"... of "Goh, dat die er bij staat, wat bijzonder"...
Ik moet wel zeggen dat ik nogal verrast ben door een aantal inzendingen maar ook door het aantal vermeldingen van bepaalde films. Maar goed, dat laatste kan ik op dit moment alleen zelf zien...

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat de hoogste is in de lijst van imdb.com die *niet* bij de genomineerden staat... Wie heeft er tijd teveel :)

Luther Hartog
19-11-2002, 11:08
De "nominaties" zijn gepost.
Heeft niemand een film waarvan hij/zij zegt: "Goh, dat die er niet bij staat"... of "Goh, dat die er bij staat, wat bijzonder"...
Ik moet wel zeggen dat ik nogal verrast ben door een aantal inzendingen maar ook door het aantal vermeldingen van bepaalde films. Maar goed, dat laatste kan ik op dit moment alleen zelf zien...

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat de hoogste is in de lijst van imdb.com die *niet* bij de genomineerden staat... Wie heeft er tijd teveel :) Waar staat die lijst dan?

Jeroen Driessen
19-11-2002, 11:09
Waar staat die lijst dan? Ja, ik was al aan het begin van deze thread aan het kijken.... Ben nu wel benieuwd.

rkrijger
19-11-2002, 11:22
Waar staat die lijst dan?

Je hebt het vast al gezien, maar de lijst staat op pagina 3 van de thread. Wat vindt je ervan? Nogmaals: de lijst is op alfabetische volgorde. De puntentelling hou ik nog even voor me zolang er nog inzendingen binnenkomen (en in ieder geval tot medio december).

Luther Hartog
19-11-2002, 11:26
Je hebt het vast al gezien, maar de lijst staat op pagina 3 van de thread. Wat vindt je ervan? Nogmaals: de lijst is op alfabetische volgorde. De puntentelling hou ik nog even voor me zolang er nog inzendingen binnenkomen (en in ieder geval tot medio december). owh...je gaat geen tussenstand geven, eigenlijk wel goed...anders gaan mensen op films stemmen om ze hoger te krijgen dan andere films

Kevin Baeckelandt
19-11-2002, 11:37
je hebt een pm

Jeroen Groot
20-11-2002, 09:28
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat de hoogste is in de lijst van imdb.com die *niet* bij de genomineerden staat... Wie heeft er tijd teveel :)
Mmm, zoveel tijd kostte dat niet hoor :)
Schindler's List staat niet in jouw lijst en staat bij IMDb op 5 :eek:


Nummer 7 en 8 uit de IMDb Top 250 staan er trouwens ook niet bij in de jouw lijst: Casablanca en Shichinin no samurai

Jeroen Groot
20-11-2002, 09:33
De "nominaties" zijn gepost.
Heeft niemand een film waarvan hij/zij zegt: "Goh, dat die er niet bij staat"... of "Goh, dat die er bij staat, wat bijzonder"...
Ik moet wel zeggen dat ik nogal verrast ben door een aantal inzendingen maar ook door het aantal vermeldingen van bepaalde films. Maar goed, dat laatste kan ik op dit moment alleen zelf zien...
Ik ben erg verbaasd over Discovery of Heaven, Instinct en Dungeons and Dragons. Wat leuk dat smaken zo kunnen verschillen :)

Jeroen Driessen
20-11-2002, 10:08
Mmm, zoveel tijd kostte dat niet hoor :)
Schindler's List staat niet in jouw lijst en staat bij IMDb op 5 :eek:Misschien omdat die nog niet op DVD uit is, terwijl ik denk dat de meesten daar toch wel rekening mee gehouden hebben...

Jelger
20-11-2002, 10:13
Ik mis een paar goede niet-amerikaanse films als La vita e bella en amelie:)

Jelger
20-11-2002, 10:14
sorry ik keek verkeerd, amelie stond er wel bij, maar niet bij de A:D

R. Schaap
23-11-2002, 14:37
Ik ben erg verbaasd over Discovery of Heaven, Instinct en Dungeons and Dragons. Wat leuk dat smaken zo kunnen verschillen :)
Haha!

Instinct is mijn pakkie an!

Jaap22
23-11-2002, 14:40
Ehh.. tis Boondock Saints, niet Boondonck Saits ofzo..

rkrijger
23-11-2002, 15:00
Ehh.. tis Boondock Saints, niet Boondonck Saits ofzo..

Is inmiddels aangepast. Dank voor je opmerkzaamheid!

rkrijger
23-11-2002, 15:00
Haha!
Instinct is mijn pakkie an!

Maar, ben je de enige? :)

Jelger
23-11-2002, 15:00
misschien heeft het al ergens gestaan hoor, maar wanneer plaats je een uitslag?:)

rkrijger
23-11-2002, 16:10
misschien heeft het al ergens gestaan hoor, maar wanneer plaats je een uitslag?:)

Lees het aller, aller, aller, aller eerste berichtje uit de thread maar eens.

Orgineel eigenlijk bedoeld om een aantal blockbusters (HP2, LOTR2, 007) mee te laten doen...

Het aantal inzendingen loopt natuurlijk dagelijks terug aangezien de meeste bezoekers inmiddels al 1x hebben ingevuld, maar ik denk toch dat ik tot dan wacht...

Tot nu toe krijg ik nog elke dag nieuwe inzendingen...

Regards,
Robin...

R. Schaap
23-11-2002, 16:31
Maar, ben je de enige? :)
geen idee! Dat weet jij.

Jelger
23-11-2002, 18:57
Originally posted by rkrijger
Lees het aller, aller, aller, aller eerste berichtje uit de thread maar eens.

Oh ja, ik zie het:) , was ik er iets te snel overheen gelezen

rkrijger
06-12-2002, 13:08
Dit is even een reminder voor iedereen die deze thread nog niet kent. Lees de allereerste posting maar eens. Het gaat om het samenstellen van een Top 25 ALLER TIJDEN van films. Wie weet wordt dit een traditie aan het eind van elk jaar. Nog een weekje kan er ingezonden worden. Daarna volgt de uitslag. Heb je al ingezonden: je *mag* meerdere keren inzenden als je echt geen keuze kan maken...

Acinony
06-12-2002, 16:17
je *mag* meerdere keren inzenden als je echt geen keuze kan maken...
Dan krijg je toch geen goed beeld !!!!:confused:

Jaap22
06-12-2002, 16:33
Dan krijg je toch geen goed beeld !!!!:confused:

Nee, dit vind ik ook een beetje jammer

netfox
06-12-2002, 16:36
En ik ben er ook geen grote fan van, dat mensen meerdere keren mogen stemmen. Kun je dat nog terug draaien? Of is dat echt teveel werk?

Lex v/d Moolen
06-12-2002, 16:46
Dan krijg je toch geen goed beeld !!!!:confused: Mee eens, meerdere keren stemmen geeft een verkeerd beeld; zie de dvd.nl top 50, een half jaar geleden...

Acinony
06-12-2002, 16:52
Wat mij ook opvalt is dat er een dvd top 25 word gemaakt...
En toch zijn er mensen die films insturen die niet of net op dvd zijn verschenen naar mijn weten!

vb:
Indiana Jones trilogy
Minority report
Spiderman
LOTR

Meestal bij een top aller tijden moeten de titels minstens 1 jaar oud zijn.

(dan hebbie volgend jaar weer een verandering in de top 25)
Of ben ik teveel met de regio 2 bezig ? :D

Lex v/d Moolen
06-12-2002, 17:09
Wat mij ook opvalt is dat er een dvd top 25 word gemaakt...
En toch zijn er mensen die films insturen die niet of net op dvd zijn verschenen naar mijn weten!
Het gaat ook om de top25 films, kijk maar in de eerste post. De top 25 van dvd.nl leden.

Acinony
06-12-2002, 17:56
Het gaat ook om de top25 films, kijk maar in de eerste post. De top 25 van dvd.nl leden.
My mistake, sorry :rolleyes:

rkrijger
06-12-2002, 18:48
Dan krijg je toch geen goed beeld !!!!:confused:

Er is nog geen gebruik gemaakt tot nu toe van deze optie. Dus...

Acinony
06-12-2002, 19:51
Er is nog geen gebruik gemaakt tot nu toe van deze optie. Dus...
..... komt hij weer te vervallen ?? :D

rkrijger
06-12-2002, 22:06
..... komt hij weer te vervallen ?? :D

Welnee joh...

rkrijger
18-12-2002, 20:40
Mijne dames, mijne heren,

Hierbij de uitslag van de dvd.nl TOP 25 ALLER TIJDEN. Op veler verzoek wordt niet alleen de top 25 gepubliceerd, maar heel de lijst...

Iedereen ontzettend bedankt voor zijn of haar bijdrage. In totaal hebben 145 dvd.nl-ers gereageerd. Ze hebben voor behoorlijk wat werk gezorgd! Maar ik heb het graag gedaan.

Tot volgend jaar!!!

Geniet and discuss!

Regards,
Robin...

1 Lord of the Rings
2 Godfather I, The
3 Seven
4 Gladiator
5 Matrix, The
6 Saving Private Ryan
7 Silence of the Lambs, The
8 Fight Club
9 Pulp Fiction
10 Godfather II, The
11 Shawshank Redemption, The
12 Braveheart
13 Usual Suspects, The
14 Requiem for a Dream
15 Star Wars 2 (Attack of the Clones)
16 Moulin Rouge
17 Forrest Gump
18 Terminator 2
19 Aliens
20 Apocalypse Now Redux
21 Shrek
22 Citizen Kane
23 Clockwork Orange
24 Titanic
25 Leon
26 Raging Bull
27 2001: A Space Odyssey
28 American History X
29 Star Wars 5 (The Empire strikes back)
30 Thing, The
31 American Beauty
32 Goodfellas
33 Lion King
34 Rock, The
35 Exorcist, The
36 Magnolia
37 One Flew over the Cuckoo's Nest
38 Snatch
39 Grease
40 Green Mile, The
41 E.T. The Extra-Terrestrial
42 Monsters Inc.
43 Pearl Harbor
44 Warriors, The
45 Almost Famous
46 Reservoir Dogs
47 Speed
48 Amadeus
49 Crow, The
50 Final Fantasy
51 Heat
52 Hustler, The
53 Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain
54 Minority Report
55 Monty Python and the Holy Grail
56 Napoleon
57 Rocky
58 Scarface
59 Solyaris
60 Wicker Man, The
61 Dawn of the Dead
62 Ice Age
63 Alien
64 Star Wars 4 (A new Hope)
65 Weird Science
66 Face/Off
67 Memento
68 Fargo
69 Taxi Driver
70 39 Steps, The
71 Bad Boys
72 Boondonck Saints
73 Dungeons and Dragons
74 Fifth Element, The
75 Instinct
76 Jacob's Ladder
77 Prince of Egypt, The
78 Rear Window
79 Wall, The
80 Third Man, The
81 Conan the Barbarian
82 Lawrence of Arabia
83 Star Wars 1 (The Phantom Menace)
84 Spider-Man
85 Amarcord
86 Back to the Future
87 Blue Velvet
88 Bram Stoker's Dracula
89 Child's Play
90 Cleopatra
91 Goldeneye
92 Lock, Stock and two Smoking Barrels
93 Network
94 Pi
95 Sixth Sense, The
96 Terminator, The
97 Wild Bunch, The
98 AI: Artificial Intelligence
99 On the Waterfront
100 Philedelphia
101 Resident Evil
102 Armegeddon
103 Cast Away
104 Commando
105 Evil Dead, The
106 From Dusk till Dawn
107 Game, The
108 Good, the bad and the ugly, The
109 Harry Potter 1
110 Indiana Jones and the Temple of Doom
111 Jackie Brown
112 Jurassic Park
113 Men of Honor
114 Other, The
115 Patriot, The
116 Star Wars X (Return of the Jedi)
117 Stigmata
118 Tomorrow never dies
119 Last of the Mohicans
120 Army of Darkness
121 Bugs Life, A
122 Basic Insinct
123 Battleship Potemkin
124 Beyond, The
125 Black Hawk Down
126 Die Hard
127 Discovery of Heaven
128 Dr. Strangelove
129 Failan
130 John Q
131 Killer, The
132 Notting Hill
133 Raiders of the lost Arc
134 Rio Lobo
135 Training Day
136 Stalingrad
137 La Vita e bella
138 Predator
139 Braindead
140 Toy Story

netfox
18-12-2002, 20:45
Vanaf welk nummer in de lijst, kent een film slechts één stem?

rkrijger
18-12-2002, 20:49
Vanaf welk nummer in de lijst, kent een film slechts één stem?

119

SanderSpil
19-12-2002, 09:34
Is dit een verassende "top" volgens de kenners of niet?

ik moet toch The Godfather maar es gaan bekijken ("schaam"):D

Groeten Sander

Luther Hartog
19-12-2002, 10:13
Is dit een verassende "top" volgens de kenners of niet?
Ik wil me niet als een kenner betitelen, maar het klopt aardig denk ik...LOTR op 1 is toch wel een verrassing voor me (al had ik hem ook op 1 staan). Maar na LOTR 2 gezien te hebben staat ie terecht op 1(y)

Art
19-12-2002, 10:39
Ik zie dat mijn top5 hoog staat in de lijst :) Het is niet echt een verrassende lijst, ik had wel zoiets verwacht ;)

Renny Collard
19-12-2002, 10:40
Het was toch beste DVD en niet beste film toch? Ik heb het idee dat sommigen uitgingen van beste film. Er kan wat de keuzes betreft verschil in zitten. Waarom ik dit zeg komt doordat Godfather 1+2 apart vermeld staan. Volgens mij zijn ze alleen als trilogie te krijgen, of heb ik het mis?:(

Art
19-12-2002, 10:43
Het was toch beste DVD en niet beste film toch? Ik heb het idee dat sommigen uitgingen van beste film. Er kan wat de keuzes betreft verschil in zitten. Waarom ik dit zeg komt doordat Godfather 1+2 apart vermeld staan. Volgens mij zijn ze alleen als trilogie te krijgen, of heb ik het mis?:(
Lees de eerste post eens goed van deze thread ;)

Renny Collard
19-12-2002, 11:00
Lees de eerste post eens goed van deze thread ;)

Je hebt gelijk Art, mijn fout:o . Zou wel wat aan mijn lijst veranderd hebben. Ik vraag me dan wel af hoe een opgegeven trilogie verwerkt wordt in die lijst:( .

Art
19-12-2002, 11:04
Je hebt gelijk Art, mijn fout:o . Zou wel wat aan mijn lijst veranderd hebben. Ik vraag me dan wel af hoe een opgegeven trilogie verwerkt wordt in die lijst:( .
Geeft niks ;) Tja dat is een goede vraag het zou kunnen zijn dat alleen deel 1 in een trilogie wordt gerekend. Het lijkt me sterk dat alle drie de delen meegerekend worden :o

rkrijger
19-12-2002, 11:49
Je hebt gelijk Art, mijn fout:o . Zou wel wat aan mijn lijst veranderd hebben. Ik vraag me dan wel af hoe een opgegeven trilogie verwerkt wordt in die lijst:( .

In geval van The Godfather is een opgegeven trilogy verwerkt als een stem voor de eerste film. Er zijn bij mijn weten (zo uit mijn hoofd) geen andere "boxen" gemeld...

Renny Collard
19-12-2002, 14:35
In geval van The Godfather is een opgegeven trilogy verwerkt als een stem voor de eerste film. Er zijn bij mijn weten (zo uit mijn hoofd) geen andere "boxen" gemeld...


Wat mij betreft kan dat kloppen (enige box die ik op dat moment had). Ik heb ook puur uit eigen collectie gekozen met de gedachte dat het om de beste DVD zou gaan. Maar nogmaals is het m'n eigen fout. Hoe zou die lijst eruit zien als we zouden kiezen wat onze favoriete DVD's zijn.

Lex v/d Moolen
19-12-2002, 16:23
Niet echt een verassend lijstje. Van de top 10 heb ik alleen Silence of the lambs niet. Maar ik zit ook te wachten op en trilogy-box over Hannibal Lecter :)

VdB
19-12-2002, 19:30
Leuk, van de top 20 heb ik alleen Aliens niet op DVD.
Verder ben ik aangenaam verrast door de hoge notering van Requiem for a dream en Moulin Rouge (ze mochten zelfs nog hoger staan als het enkel aan mij lag). Ook het feit dat Magnolia, mijn all-time favoriete film, door nogal wat mensen is vernoemd is cool (mooie 36ste plaats). Alleen The Godfather I had nog moeten wisselen van stek met LOTR volgens mij, maar dat is misschien iets voor volgend jaar.

Oakey
19-12-2002, 20:22
Is dit een verassende "top" volgens de kenners of niet?

Bepaald niet nee, leg deze lijst maar eens naast de Top 250 van de imdb... Zie ook mijn eerdere post in deze thread.

rkrijger
19-12-2002, 21:17
Exactly, de titels die er in komen kunnen nu al voorspeld worden: LotR, SW-I, SW-II, HP, en dan natuurlijk allemaal titels die net uit zijn en die iedereen nu "gaaf" vindt en over een jaar vergeten...

Je kan dan wel doodleuk verwijzen naar deze posting, maar dat is het toch niet helemaal geworden hoor...

No hard feelings verder...

Lex v/d Moolen
19-12-2002, 21:40
Bepaald niet nee, leg deze lijst maar eens naast de Top 250 van de imdb... Zie ook mijn eerdere post in deze thread. Dus jij denkt dat deze titels in de top 10 van dit lijstje over een jaar zijn vergeten? Ik verwacht van niet.

Renny Collard
19-12-2002, 21:46
Dus jij denkt dat deze titels in de top 10 van dit lijstje over een jaar zijn vergeten? Ik verwacht van niet.

Ik ook niet:D

Jaap22
19-12-2002, 21:51
Heej,

Wie heeft er nog meer op boondock saints gestemd??

goeie keus! ;)

Oakey
19-12-2002, 22:12
Je kan dan wel doodleuk verwijzen naar deze posting, maar dat is het toch niet helemaal geworden hoor...

No hard feelings verder...

:confused: Hoezo niet :confused: Ik zie ze er toch allemaal in staan, HP, SW1 t/m weet ik hoeveel, LotR, de Godfathers.

Over 5 jaar vergeten zijn o.a. Shrek, The Rock, Grease, Snatch, Boondock Saints, Predator, Pearl Harbor (deze staan er allemaal in omdat deze net in een leuke editie op dvd zijn verschenen).

Nee, mijn lijstje is het bepaald niet. Maar het klopt wel dat dit allemaal films zijn die het grote publiek leuk vindt. Niet erg hoor, maar wel te voorspellen.

Acinony
20-12-2002, 06:42
Over 5 jaar vergeten zijn o.a. Shrek, The Rock, [/b]Grease[b], Snatch, Boondock Saints, Predator, Pearl Harbor (deze staan er allemaal in omdat deze net in een leuke editie op dvd zijn verschenen).

Nou, om Grease te vergeten moet er wel heel wat gebeuren !! :D
BS, Snatch & Predator ben ik met je eens.
Misschien was het beter om een dvd top 25 te maken, met dvd's van minimaal een jaar oud..... hint.....hehehe

Jeff
20-12-2002, 07:00
Ik heb nooit geweten dat er zoveel delen van Star Wars zijn gemaakt, hoewel ik toch wel een redelijke fan ben. Ik maar denken dat er maar vijf delen gemaakt zijn en er nog eentje op het programma staat.
Maar nou zie ik tot mijn grote verbazing deel 10 ineens in de top 140 staan en wel op 116......;)

Laterrr

Jaap22
20-12-2002, 07:28
Over 5 jaar vergeten zijn o.a. Shrek, The Rock, Grease, Snatch, Boondock Saints, Predator, Pearl Harbor (deze staan er allemaal in omdat deze net in een leuke editie op dvd zijn verschenen).

Nee, mijn lijstje is het bepaald niet. Maar het klopt wel dat dit allemaal films zijn die het grote publiek leuk vindt. Niet erg hoor, maar wel te voorspellen.

Ik zal Boondock Saints over 5 jaar zeker nog kiezen, het is al sinds lange tijd een van mijn fav films en trouwens komt er een boondock saints 2 volgend jaar, dus zo snel wordt het niet vergeten..

Mag ik weten wat jouw lijstje wel was dan?

rkrijger
20-12-2002, 11:28
Mensen,

Lezers blijven deze thread ontdekken in bijdrages insturen. Echter, de inschrijving is reeds gesloten en de uitslag is al bekend gemaakt.

Iedereen nogmaals bedankt voor de interesse. Let's discuss the list!

R. Schaap
20-12-2002, 15:52
Bepaald niet nee, leg deze lijst maar eens naast de Top 250 van de imdb... Zie ook mijn eerdere post in deze thread.

komt omdat de leden van dvd.nl over het algemeen jong zijn en fims als Citizen Kane vaak niet kennen. Daar doe je niets aan, en het geeft ook niet.


Robin, ik vind het super dat je het gedaan hebt en vind het een mooie lijst geworden. Het is niet mijn top 120 maar dat geeft niet. Gaaf dat Instinct op 75 terug te vinden is.

Art
20-12-2002, 16:22
:confused: Hoezo niet :confused: Ik zie ze er toch allemaal in staan, HP, SW1 t/m weet ik hoeveel, LotR, de Godfathers.

Over 5 jaar vergeten zijn o.a. Shrek, The Rock, Grease, Snatch, Boondock Saints, Predator, Pearl Harbor (deze staan er allemaal in omdat deze net in een leuke editie op dvd zijn verschenen).

Nee, mijn lijstje is het bepaald niet. Maar het klopt wel dat dit allemaal films zijn die het grote publiek leuk vindt. Niet erg hoor, maar wel te voorspellen.
Het komt ook denk ik doordat veel mensen hebben gedacht dat het ging om de beste dvd terwijl het juist om de beste film gaat :o

Jelger
20-12-2002, 16:23
Het komt ook denk ik doordat veel mensen hebben gedacht dat het ging om de beste dvd terwijl het juist om de beste film gaat :o ja:(

Jaap22
20-12-2002, 16:24
Het komt ook denk ik doordat veel mensen hebben gedacht dat het ging om de beste dvd terwijl het juist om de beste film gaat :o

Misschien, maar om toch weer terug te komen op de boondock saints. De dvd die ik hier van thuis heb is anders een behoorlijke saaie versie zonder extra's. Niet eens een scene selection.

Donovan
20-12-2002, 17:29
Ik zat vanmiddag weer eens even een film te kijken die ik, bedacht ik achteraf, onterecht niet in mijn top 5 heb vermeld. Dus nu even de lijst doorgelopen, en het blijkt dus dat niemand hem ook maar genoemd heeft:

Full Metal Jacket

We zouden ons allemaal moeten schamen dat dit meesterwerk niet onze lijst voorkomt. :o

Art
20-12-2002, 19:53
Ik zat vanmiddag weer eens even een film te kijken die ik, bedacht ik achteraf, onterecht niet in mijn top 5 heb vermeld. Dus nu even de lijst doorgelopen, en het blijkt dus dat niemand hem ook maar genoemd heeft:

Full Metal Jacket

We zouden ons allemaal moeten schamen dat dit meesterwerk niet onze lijst voorkomt. :o
Ja en zo kun je nog wel wat films opnoemen ;)

hallee
21-12-2002, 11:35
ik zie op 11 "Shawshank Redemption, The" staan....ik die dus even huren in de dvdtheek, :O:O:O:O echt een puike film zeg :D

Lex v/d Moolen
21-12-2002, 12:31
ik zie op 11 "Shawshank Redemption, The" staan....ik die dus even huren in de dvdtheek, :O:O:O:O echt een puike film zeg :D Zeker weten, deze staat bij mij op de tweede plaats na LOTR.

Renny Collard
21-12-2002, 15:42
ik zie op 11 "Shawshank Redemption, The" staan....ik die dus even huren in de dvdtheek, :O:O:O:O echt een puike film zeg :D


Heb je ook The Green Mile gezien van dezelfde makers. Ook een must!

Jaded
21-12-2002, 15:53
1 Lord of the Rings
2 Godfather I, The
3 Seven
4 Gladiator
5 Matrix, The
7 Silence of the Lambs, The
8 Fight Club
9 Pulp Fiction
10 Godfather II, The
11 Shawshank Redemption, The
12 Braveheart
13 Usual Suspects, The
14 Requiem for a Dream
15 Star Wars 2 (Attack of the Clones)
16 Moulin Rouge
18 Terminator 2
19 Aliens
20 Apocalypse Now Redux
21 Shrek
27 2001: A Space Odyssey
31 American Beauty
36 Magnolia
37 One Flew over the Cuckoo's Nest
45 Almost Famous
46 Reservoir Dogs
50 Final Fantasy
53 Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain
58 Scarface
63 Alien
67 Memento
82 Lawrence of Arabia
83 Star Wars 1 (The Phantom Menace)
86 Back to the Future
90 Cleopatra
94 Pi
95 Sixth Sense, The
96 Terminator, The
98 AI: Artificial Intelligence
105 Evil Dead, The
106 From Dusk till Dawn
121 Bugs Life, A
126 Die Hard
137 La Vita e bella
138 Predator
139 Braindead

Van de 140 heb ik er zelf 45 liggen.
Sommige heb ik niet omdat deze simpelweg nog niet op dvd verkrijgbaar zijn. Of over een veel te slechte release beschikken.
Met die erbij kom ik ongeveer op een 50-55.
Uit de top 10 heb ik er 1 niet.

Deze top is blijkbaar dus vrij representatief voor mijn 'smaak'.
Alhoewel mijn smaak en voorkeur vooral bepaald wordt door titels die niet in deze top 140 staan.
Volgen wie volgen kan ...

Renny Collard
21-12-2002, 16:10
Heb jij Saving Private Ryan Geeneens??:(

Jaded
21-12-2002, 16:14
Heb jij Saving Private Ryan Geeneens??:(
Die heb ik enkel eens geruild met de bedoeling om hem door te ruilen.
Ik heb de film wel eens gezien op video, maar hij kon me niet overtuigen.

Harry B.
21-12-2002, 16:30
1 Lord of the Rings
2 Godfather I, The
3 Seven
5 Matrix, The
8 Fight Club
9 Pulp Fiction
10 Godfather II, The
15 Star Wars 2 (Attack of the Clones)
20 Apocalypse Now Redux
23 Clockwork Orange
46 Reservoir Dogs
61 Dawn of the Dead
83 Star Wars 1 (The Phantom Menace)
105 Evil Dead, The
106 From Dusk till Dawn
125 Black Hawk Down
131 Killer, The
139 Braindead


Tjeez, van mijn dvd-collectie staan er maar 18 in deze top 140, heb ik nou echt zo'n slechte smaak :D (6)?
Wel een beetje jammer dat Star wars 2 op 15 staat en Star wars 1 op 83, ik vond the phantom menace toch aanzienlijk beter dan AOTC :o

Lex v/d Moolen
21-12-2002, 16:36
Wel een beetje jammer dat Star wars 2 op 15 staat en Star wars 1 op 83, ik vond the phantom menace toch aanzienlijk beter dan AOTC :o Meen je dat? Ik vind TPM veruit de slechtste SW film.

Renny Collard
21-12-2002, 16:39
Die heb ik enkel eens geruild met de bedoeling om hem door te ruilen.
Ik heb de film wel eens gezien op video, maar hij kon me niet overtuigen.

Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen:D .

VdB
21-12-2002, 17:45
[QUOTE]Originally posted by rkrijger
[B]

1 Lord of the Rings
2 Godfather I, The
3 Seven
4 Gladiator
5 Matrix, The
6 Saving Private Ryan
7 Silence of the Lambs, The
8 Fight Club
9 Pulp Fiction
10 Godfather II, The
11 Shawshank Redemption, The
12 Braveheart
13 Usual Suspects, The
14 Requiem for a Dream
15 Star Wars 2 (Attack of the Clones)
16 Moulin Rouge
17 Forrest Gump
18 Terminator 2
20 Apocalypse Now Redux
21 Shrek
24 Titanic
28 American History X
31 American Beauty
32 Goodfellas
36 Magnolia
38 Snatch
40 Green Mile, The
42 Monsters Inc.
46 Reservoir Dogs
48 Amadeus
51 Heat
62 Ice Age
67 Memento
77 Prince of Egypt, The
92 Lock, Stock and two Smoking Barrels
94 Pi
95 Sixth Sense, The
96 Terminator, The
98 AI: Artificial Intelligence
108 Good, the bad and the ugly, The
114 Others, The
125 Black Hawk Down
137 La Vita e bella

Ik heb 43 titels van de lijst liggen op DVD

rkrijger
22-12-2002, 10:18
Originally posted by VdB
Ik heb 43 titels van de lijst liggen op DVD

Hmm, wie zou hier het hoogst scoren? Ik ga ook eens tellen. Maar ja, met een totaal van 39 kom ik niet boven jou uit :)

rkrijger
22-12-2002, 10:20
Robin, ik vind het super dat je het gedaan hebt en vind het een mooie lijst geworden. Het is niet mijn top 120 maar dat geeft niet. Gaaf dat Instinct op 75 terug te vinden is.

Dank Rein, ik vond het leuk om te doen. Sinds ik een paar keer wat gewonnen heb (heel lang geleden bij CD-TOP-25-ALLER-TIJDEN bij de CD-show op zondagavond) ben ik verslaafd aan TOP-25-ALLER-TIJDEN lijstjes :)

Jelger
22-12-2002, 10:21
Dank Rein, ik vond het leuk om te doen. Sinds ik een paar keer wat gewonnen heb (heel lang geleden bij CD-TOP-25-ALLER-TIJDEN bij de CD-show op zondagavond) ben ik verslaafd aan TOP-25-ALLER-TIJDEN lijstjes :)

Doen ze dit jaar niet weer een top 1000 op de radio met beste nummers alle tijden? Vind ik ook altijd leuk:)

Art
22-12-2002, 14:47
Doen ze dit jaar niet weer een top 1000 op de radio met beste nummers alle tijden? Vind ik ook altijd leuk:)
Zelfs een Top 2000 :D Op Radio 2 komt ie :)

Acinony
22-12-2002, 19:39
'k heb er "slechts" 32 uit het lijstje...:rolleyes:

Lex v/d Moolen
22-12-2002, 19:51
1 Lord of the Rings
2 Godfather I, The
3 Seven
4 Gladiator
5 Matrix, The
6 Saving Private Ryan
8 Fight Club
9 Pulp Fiction
10 Godfather II, The
11 Shawshank Redemption, The
13 Usual Suspects, The
14 Requiem for a Dream
15 Star Wars 2 (Attack of the Clones)
17 Forrest Gump
18 Terminator 2
19 Aliens
20 Apocalypse Now Redux
23 Clockwork Orange
24 Titanic
26 Raging Bull
27 2001: A Space Odyssey
28 American History X
29 Star Wars 5 (The Empire strikes back)
31 American Beauty
34 Rock, The
38 Snatch
39 Grease
41 E.T. The Extra-Terrestrial
42 Monsters Inc.
46 Reservoir Dogs
47 Speed
48 Amadeus
51 Heat
63 Alien
64 Star Wars 4 (A new Hope)
83 Star Wars 1 (The Phantom Menace)
86 Back to the Future
91 Goldeneye
96 Terminator, The
98 AI: Artificial Intelligence
102 Armegeddon
104 Commando
108 Good, the bad and the ugly, The
110 Indiana Jones and the Temple of Doom
112 Jurassic Park
115 Patriot, The
116 Star Wars X (Return of the Jedi)
118 Tomorrow never dies
122 Basic Insinct
125 Black Hawk Down
126 Die Hard
128 Dr. Strangelove
133 Raiders of the lost Arc
135 Training Day
138 Predator
Ik zit op 56 uit de lijst.

T. van Keeken
22-12-2002, 20:16
1 Lord of the Rings
2 Godfather I, The
3 Seven
4 Gladiator
5 Matrix, The
6 Saving Private Ryan
7 Silence of the Lambs, The
8 Fight Club
9 Pulp Fiction
10 Godfather II, The
11 Shawshank Redemption, The
12 Braveheart
13 Usual Suspects, The
14 Requiem for a Dream
15 Star Wars 2 (Attack of the Clones)
16 Moulin Rouge
17 Forrest Gump
18 Terminator 2
19 Aliens
20 Apocalypse Now Redux
21 Shrek
23 Clockwork Orange
24 Titanic
26 Raging Bull
27 2001: A Space Odyssey
28 American History X
31 American Beauty
34 Rock, The
35 Exorcist, The
38 Snatch
39 Grease
40 Green Mile, The
42 Monsters Inc.
43 Pearl Harbor
45 Almost Famous
46 Reservoir Dogs
47 Speed
49 Crow, The
51 Heat
58 Scarface
63 Alien
66 Face/Off
69 Taxi Driver
71 Bad Boys
74 Fifth Element, The
83 Star Wars 1 (The Phantom Menace)
84 Spider-Man
86 Back to the Future
88 Bram Stoker's Dracula
92 Lock, Stock and two Smoking Barrels
95 Sixth Sense, The
96 Terminator, The
98 AI: Artificial Intelligence
99 On the Waterfront
100 Philedelphia
102 Armegeddon
106 From Dusk till Dawn
107 Game, The
109 Harry Potter 1
111 Jackie Brown
112 Jurassic Park
114 Other, The
115 Patriot, The
121 Bugs Life, A
122 Basic Insinct
125 Black Hawk Down
126 Die Hard
128 Dr. Strangelove
132 Notting Hill
133 Raiders of the lost Arc
135 Training Day
138 Predator
140 Toy Story

72 uit de lijst in bezit. Niet slecht vooral als je ook nog eens bedenkt dat er een aantal nog niet gereleaste films tussen staan (oude Star Wars, Indiana Jones...)

Op naar alle 140... (op die paar k*tfilms uit de lijst na dan...)

Jelger
22-12-2002, 20:27
ik kom op 37:)

Jelger
22-12-2002, 20:28
Zelfs een Top 2000 :D Op Radio 2 komt ie :)

2000 zelfs:) De laatste dag van zo'n lijst vind ik altijd leuk om te luisteren, dan komen de voor mij wat bekendere nummers langs:o Ik gok dat Bohemian rhapsody op 1 staat:rolleyes:

Camille
22-12-2002, 20:41
1 Lord of the Rings
2 Godfather I, The
4 Gladiator
5 Matrix, The
8 Fight Club
10 Godfather II, The
21 Shrek
34 Rock, The
43 Pearl Harbor
48 Amadeus
51 Heat
62 Ice Age
109 Harry Potter 1
126 Die Hard
132 Notting Hill
135 Training Day
140 Toy Story

Ik heb er dus maar 17 van.
Wat ik opvallend vind is dat ik Full Metal Jacket niet ben tegengekomen:confused:

Mich
22-12-2002, 20:45
Heb er 42 en vind het spijtig dat het nu al afgesloten is.

Oakey
22-12-2002, 23:25
Ik zal Boondock Saints over 5 jaar zeker nog kiezen, het is al sinds lange tijd een van mijn fav films en trouwens komt er een boondock saints 2 volgend jaar, dus zo snel wordt het niet vergeten..

Mag ik weten wat jouw lijstje wel was dan?

Hm, ik vind een top 10 van beste films wel erg moeilijk, maar het zou zoiets zijn:
1. 2001 - A space odyssey
2. The elephant man
3. The adventures of Priscilla, queen of the desert
4. Billy Elliot
5. Beauty and the beast
6. La cité des enfants perdus
7. Halloween
8. Reservoir dogs
9. Funny games
10. The sixth sense (vanwege de clou)

Acinony
23-12-2002, 07:29
2000 zelfs:) De laatste dag van zo'n lijst vind ik altijd leuk om te luisteren, dan komen de voor mij wat bekendere nummers langs:o Ik gok dat Bohemian rhapsody op 1 staat:rolleyes:
Vind zelf de laatste dag de minst leuke.... dat zijn altijd dezelfde :(
Het is juist leuk om de minder bekende nummers een keer weer te horen....

rkrijger
23-12-2002, 07:38
Heb er 42 en vind het spijtig dat het nu al afgesloten is.

Hoe bedoel je: "spijtig dat het nu al afgesloten is?" Heb je niet ingezonden?

Luther Hartog
23-12-2002, 08:08
Niet echt een verassend lijstje. Van de top 10 heb ik alleen Silence of the lambs niet. Maar ik zit ook te wachten op en trilogy-box over Hannibal Lecter :) dan kun je beter wachten op een kwartet-box...Anthony Hopkins wil namelijk nog een 4e film maken, waarin Hannibal doodgaat.

Olivier Laemont
23-12-2002, 08:12
1 Lord of the Rings
2 Godfather I, The *
3 Seven
4 Gladiator
5 Matrix, The
6 Saving Private Ryan
7 Silence of the Lambs, The
8 Fight Club
9 Pulp Fiction
10 Godfather II, The *
12 Braveheart
13 Usual Suspects, The
15 Star Wars 2 (Attack of the Clones)
16 Moulin Rouge
17 Forrest Gump
18 Terminator 2
19 Aliens
21 Shrek
24 Titanic
30 Thing, The *
33 Lion King *
34 Rock, The
35 Exorcist, The
40 Green Mile, The
41 E.T. The Extra-Terrestrial *
42 Monsters Inc.
43 Pearl Harbor
47 Speed
51 Heat
57 Rocky
62 Ice Age
63 Alien
66 Face/Off
77 Prince of Egypt, The
83 Star Wars 1 (The Phantom Menace)
84 Spider-Man
86 Back to the Future
88 Bram Stoker's Dracula
91 Goldeneye
95 Sixth Sense, The
98 AI: Artificial Intelligence
102 Armegeddon
103 Cast Away
106 From Dusk till Dawn
109 Harry Potter 1
110 Indiana Jones and the Temple of Doom *
112 Jurassic Park
113 Men of Honor
115 Patriot, The
118 Tomorrow never dies
119 Last of the Mohicans
121 Bugs Life, A *
122 Basic Insinct
125 Black Hawk Down
126 Die Hard
132 Notting Hill
133 Raiders of the lost Arc *
135 Training Day
138 Predator
140 Toy Story [/B][/QUOTE]

* heb ik op VHS (8), rest op DVD (52). Totaal: 60.

Luther Hartog
23-12-2002, 08:18
1 Lord of the Rings
2 Godfather I, The
3 Seven
4 Gladiator
5 Matrix, The
6 Saving Private Ryan
7 Silence of the Lambs, The
8 Fight Club
9 Pulp Fiction
10 Godfather II, The
11 Shawshank Redemption, The
12 Braveheart
13 Usual Suspects, The
14 Requiem for a Dream
16 Moulin Rouge
17 Forrest Gump
20 Apocalypse Now Redux
21 Shrek
25 Leon
28 American History X
31 American Beauty
36 Magnolia
38 Snatch
40 Green Mile, The
42 Monsters Inc.
45 Almost Famous
46 Reservoir Dogs
50 Final Fantasy
51 Heat
58 Scarface
62 Ice Age
67 Memento
72 Boondock Saints
92 Lock, Stock and two Smoking Barrels
98 AI: Artificial Intelligence
115 Patriot, The
117 Stigmata
121 Bugs Life, A
125 Black Hawk Down
140 Toy Story Deze heb ik...leuk he?

Jelger
23-12-2002, 12:16
Deze heb ik...leuk he?

enorm leuk!(6)

Lex v/d Moolen
23-12-2002, 13:25
dan kun je beter wachten op een kwartet-box...Anthony Hopkins wil namelijk nog een 4e film maken, waarin Hannibal doodgaat. Die man krijgt er geen genoeg van om Hannibal te spelen:)

Winand
23-12-2002, 13:53
Ik mis Ben Hur in het rijtje.....daar baal ik van...:(

Mich
23-12-2002, 20:36
Hoe bedoel je: "spijtig dat het nu al afgesloten is?" Heb je niet ingezonden?

neen, ik ken niet alle threads op het forum ;)

Art
23-12-2002, 21:40
dan kun je beter wachten op een kwartet-box...Anthony Hopkins wil namelijk nog een 4e film maken, waarin Hannibal doodgaat.
Wel even je informatiebron vermelden :D :D :D ;)

Kaplan
23-12-2002, 22:49
ik zie dat ik 43 van de 140 films op dvd heb.
Dat zullen er denk ik ook niet veel meer worden.
Het valt me op dat er maar een stuk of 10 films van voor 1960 in de lijst staan. Dat zie je vaak bij filmlijstjes.

Er staan toch nog 5 van de beste 10 amerikaanse films aller tijden (AFI) in het lijstje. en dus 5 niet te weten

Casablanca
Gone with the wind
the Graduate
Schindler's list
Singin in the rain

Ik heb thuis een pocket "beste films aller tijden" uit 1993.
Daar staan ook een aantal top tien lijstjes in van bekende Nederlanders en Belgen.

Die lijstjes zijn zeer uiteenlopend

een paar voorbeelden

Maarten 't Hart, Schrijver geboren 1944
1.Shadow of a Doubt(1943-USA)
2. Rear Window(1954-USA)
3. The Best Years of our Lives(1946-USA)
4. The Apartment(1960-USA)
5. Some Like it Hot(1959-USA)
6. Smultronstllet(1957-S)
7. The Verdict(1982-USA)
8. Kramer vs. Kramer(1979-USA)
9. Mon Oncle(1957-F/I)
10. Down by law(1986-USA)

Marijke Höweler, Schrijfster geboren 1938
1. First Blood (1982-USA)
2. Rambo(1985-USA)
3. The Towering inferno (1974-USA)
4. Back to the future (1985-USA)
5. Back to the future II (1989-USA)
6. Back to the future III (1990-USA)
7. Police Academy (1984-USA)
8. Police Academy II(1985-USA)
9. Flight 90: Disaster on the Potomac (1984-USA)
10 The Naked Gun (1988-USA)

De top tien Aller tijden van de lezers van het omroepblad Veronica in 1993
1. Silence of the Lambs(1991-USA)
2. Dances With Wolves (1990-USA)
3. Top Gun (1986-USA)
4. E.T (1982-USA)
5. Pretty Woman (1990-USA)
6. Dirty Dancing (1987-USA)
7. Terminator 2 (1991-USA)
8. A Licence to Kill (1989-GB)
9. Rain Man (1988-USA)
10. The Godfather (1972-USA)

In de top 100 uit zaten toen voornamelijk films uit de laatste twintig jaar. De enige uitzondering is Gone with the wind.
Commentaar in de pocket hierop " Dit bewijst hoe betrekkelijk top-tienlijstjes zijn. We raden u aan om uw eigen hitparade te maken , want alleen met die lijst zult u tevreden zijn."

Lex v/d Moolen
24-12-2002, 00:07
Die lijstjes zijn zeer uiteenlopend

een paar voorbeelden
Marijke Höweler, Schrijfster geboren 1938
1. First Blood (1982-USA)
2. Rambo(1985-USA)
3. The Towering inferno (1974-USA)
4. Back to the future (1985-USA)
5. Back to the future II (1989-USA)
6. Back to the future III (1990-USA)
7. Police Academy (1984-USA)
8. Police Academy II(1985-USA)
9. Flight 90: Disaster on the Potomac (1984-USA)
10 The Naked Gun (1988-USA)
Zo'n soort lijstje verwacht je toch eigenlijk niet van een dame uit 1938, maar goed waarom ook niet.
Wat schreef zij overigens?

Kaplan
24-12-2002, 08:34
Zo'n soort lijstje verwacht je toch eigenlijk niet van een dame uit 1938, maar goed waarom ook niet.
Wat schreef zij overigens?

Zij Schreef bijvoorbeeld "Van geluk gesproken" in 1982 welk boek in 1987 werd verfilmd door Pieter Verhoeff (het teken van het Beest, Jiskefet, Nynke) en bekroond met een gouden kalf.

Als verklaring voor haar top tien lijstje schreef zij het volgende:
(Zij woont al jaren in Amsterdam en Luxemburg)

"Ons culturele leven houdt al een decennium lang gelijke tred met het aanbod in onze plaatselijke videotheek in Wiltz (Luxemburg). Afgezien van de pornofilms, hadden wij de afgelopen tien jaar de keuze uit liefst twintig rolprenten. Teveel om op te noemen dus. mag ik de top tien aanbevelen? First Blood: let daarbij vooral op het fruitkarretje dat aangereden wordt! Rambo: let op het fruitstalletje dat omgereden wordt. Brand in den etagegebäude (towering inferno) let op: onder in de flat bevindt zich een fruithandel! Back to the future: fruitmarkt! Back to the future II: fruitmarkt!. Back to the future III: fruitmarkt!. Police academy:fruitmarkt plus veiling! Police academy 2: groente en fruit! Het verdient aanbeveling om The naked Gun telkens te draaien na dat men één van de overige negen films heeft gezien. De fruitscène is daardoor des te verrassender."

Lex v/d Moolen
24-12-2002, 10:58
Het verdient aanbeveling om The naked Gun telkens te draaien na dat men één van de overige negen films heeft gezien. De fruitscène is daardoor des te verrassender." Nou ben ik toch wel nieuwsgierig :D

Art
24-12-2002, 11:00
Nou ben ik toch wel nieuwsgierig :D
Inderdaad :D

rkrijger
27-12-2002, 15:49
Menschen,

Ik wil nog 1x wat leven in deze thread schoppen en dan is het mooi geweest.

Ik wil eigenlijk nog wat feedback over de verkiezing. Zouden jullie de volgende statements willen voorzien van jullie commentaar. "Mee eens" of "Niet mee eens" en eventueel wat commentaar is voldoende.

I. In plaats van 5 moet iedereen 10 titels kunnen opgeven...
II. Er moet een aantal keer een tussenstand worden geplaatst...
III. Er moet gekozen worden voor "DVD Release" ipv voor de film...
IV. ... (???) Hebben jullie zelf nog wat feedback?

De feedback zal voor volgend jaar gebruikt worden...

Niels Simons
27-12-2002, 16:01
1 Lord of the Rings*
2 Godfather I, The*
3 Seven-
4 Gladiator*
5 Matrix, The*
6 Saving Private Ryan/
7 Silence of the Lambs, The
8 Fight Club*
9 Pulp Fiction*
10 Godfather II, The*
11 Shawshank Redemption, The/
12 Braveheart/
13 Usual Suspects, The*
14 Requiem for a Dream-
15 Star Wars 2 (Attack of the Clones)*
16 Moulin Rouge*
17 Forrest Gump*
18 Terminator 2*
19 Aliens-
20 Apocalypse Now Redux
21 Shrek*
23 Clockwork Orange-
24 Titanic-
26 Raging Bull-
27 2001: A Space Odyssey-
28 American History X
31 American Beauty-
34 Rock, The*
35 Exorcist, The-
38 Snatch/
39 Grease*
40 Green Mile, The*
42 Monsters Inc.
43 Pearl Harbor/
45 Almost Famous-
46 Reservoir Dogs*
47 Speed*
49 Crow, The
51 Heat*
58 Scarface
63 Alien-
66 Face/Off*
69 Taxi Driver-
71 Bad Boys-
74 Fifth Element, The*
83 Star Wars 1 (The Phantom Menace)*
84 Spider-Man*
86 Back to the Future*
88 Bram Stoker's Dracula-
92 Lock, Stock and two Smoking Barrels
95 Sixth Sense, The*
96 Terminator, The*
98 AI: Artificial Intelligence
99 On the Waterfront-
100 Philedelphia
102 Armegeddon*
106 From Dusk till Dawn*
107 Game, The*
109 Harry Potter 1-----------------
111 Jackie Brown*
112 Jurassic Park-
114 Other, The-
115 Patriot, The/
121 Bugs Life, A-
122 Basic Insinct-
125 Black Hawk Down-
126 Die Hard*
128 Dr. Strangelove-
132 Notting Hill-
133 Raiders of the lost Arc
135 Training Day*
138 Predator*
140 Toy Story-


ik heb er 33 uit de lijst,5 uit de lijst heb ik gehad maar weer verkocht.

erg veel films zou ik niet hoeven hebben...staat een - achter

dus al met al heb ik van tgeen in de lijst t meeste wel in huis.....

Niels

R. Schaap
27-12-2002, 16:02
Menschen,

Ik wil nog 1x wat leven in deze thread schoppen en dan is het mooi geweest.

Ik wil eigenlijk nog wat feedback over de verkiezing. Zouden jullie de volgende statements willen voorzien van jullie commentaar. "Mee eens" of "Niet mee eens" en eventueel wat commentaar is voldoende.

I. In plaats van 5 moet iedereen 10 titels kunnen opgeven...
II. Er moet een aantal keer een tussenstand worden geplaatst...
III. Er moet gekozen worden voor "DVD Release" ipv voor de film...
IV. ... (???) Hebben jullie zelf nog wat feedback?

De feedback zal voor volgend jaar gebruikt worden...

I. 5 titels zorgt juist voor exclusiviteit, houden zo
II. Ja dat is wel leuk (mee eens dus), maar beinvloed wel de keuzes van nieuwe
III. Niet mee eens, je moet bij Film blijven. Er kan er natuurlijk wel 1 naast komen die gaat over DVD Release. Maarja, daarvan weet toch iedereen al dat Lord of the Rings 4 disc wint.

Ga zo door is vooral mijn feedback!

Lex v/d Moolen
27-12-2002, 16:13
I. In plaats van 5 moet iedereen 10 titels kunnen opgeven..
Nee, niet mee eens. Een top-5 is lastig zat kiezen :D

II. Er moet een aantal keer een tussenstand worden geplaatst...
Dat hoeft van mij niet. 1x per jaar is denk ik voldoende. Het maakt me niet uit, laat ik dat maar zeggen.

III. Er moet gekozen worden voor "DVD Release" ipv voor de film...
Nee, absoluut niet. Ik heb liever een goede film met slechte release dan andersom.

IV. ... (???) Hebben jullie zelf nog wat feedback?
De mogelijkheid om meerdere keren te stemmen moet niet mogelijk zijn. Als iemand zijn top-5 wil aanpassen, moet dat wel kunnen vind ik.

Acinony
28-12-2002, 07:01
I. In plaats van 5 moet iedereen 10 titels kunnen opgeven...
II. Er moet een aantal keer een tussenstand worden geplaatst...
III. Er moet gekozen worden voor "DVD Release" ipv voor de film...
IV. feedback?

I. niet mee eens, 5 was moeilijk genoeg
II. niet mee eens, dit beïnvloed teveel
III. mee eens, iig een top "zoveel" naast "films" ook een top voor dvd's !!
IV. misschien leuk: om naast de maandelijkse dvd top 30 (gebaseerd op aankoop vanuit de winkels) een dvd top 30 bij te houden gebasseerd op aankopen gemeld op dvd.nl :D

rveldhuizen
30-12-2002, 10:57
In het kader van mosterd na de maaltijd...

Heb er 49 van de 140 (en uiteraard de gehele top 10).... Het verbaast me overigens dat Seven zo hoog staat. Wel een goede film, maar in de top 3????

rkrijger
15-01-2003, 19:21
In het kader van mosterd na de maaltijd...

Heb er 49 van de 140 (en uiteraard de gehele top 10).... Het verbaast me overigens dat Seven zo hoog staat. Wel een goede film, maar in de top 3????

Persoonlijk vind ik Seven te traag...
Hoort wel in de top 100 though...

VdB
16-01-2003, 00:26
Vind Se7en helemaal niet te hoog staan in het rijtje.
Is één van de weinige films die geen minpunten heeft.
(de meetste kaskrakers hebben ergens wel een zwakke plek)

Se7en heeft zowel ijzersterke acteerprestaties (Pitt, Freeman, Spacey), fantastische stijl en vormgeving, wonderbaarlijk in beeld gebracht (elk shot is een foto waard), perfecte belichting i.f.v. de sfeer van het verhaal, heel sterk scenario, puur filmisch helemaal af (visitekaartje David Fincher), sfeervolle muziek, verrassende plotwendingen en een overweldigend einde. Deze combinatie zie je maar zelden terug.

Zelfs bij films die ik persoonlijk hoger inschat als Se7en zijn al deze elementen niet altijd zo evenwichtig aanwezig.

Bas van Dijk
16-01-2003, 09:54
III. Niet mee eens, je moet bij Film blijven. Er kan er natuurlijk wel 1 naast komen die gaat over DVD Release. Maarja, daarvan weet toch iedereen al dat Lord of the Rings 4 disc wint.


Ja... net als in de lijst op dvd.nl zeker :nono:

gr,

Bas

Ronald Stiebolt
16-01-2003, 09:56
Ik heb er 6 uit de lijst NIET, maar gauw in orde maken..... :D

Isis
16-01-2003, 10:00
Ik heb er 6 uit de lijst NIET, maar gauw in orde maken..... :D


:eek:
Stel je voor!!(6)(6)
Welke 6 nog niet, Ronald?

Ronald Stiebolt
16-01-2003, 10:05
:eek:
Stel je voor!!(6)(6)
Welke 6 nog niet, Ronald?

Oeps! Nog een keer goed gekeken, ik mis er 8.....

1) Requiem for a Dream
2) Almost Famous
3) The crow (ik wacht op de SE)
4) Bram Stoker's Dracula
5) Lock, Stock and two Smoking Barrels
6) On the Waterfront
7) From dusk till dawn (ik wacht op een SE)
8) A bug's life

0) Raiders of the lost ark (nog niet zo best verkrijgbaar :D )

Jelger
16-01-2003, 10:06
Oeps! Nog een keer goed gekeken, ik mis er 8.....

1) Requiem for a Dream
2) Almost Famous
3) The crow (ik wacht op de SE)
4) Bram Stoker's Dracula
5) Lock, Stock and two Smoking Barrels
6) On the Waterfront
7) From dusk till dawn (ik wacht op een SE)
8) A bug's life

0) Raiders of the lost ark (nog niet zo best verkrijgbaar :D )

Heb jij a bug's life niet? :nono: (6)

Verder zeg ik niets, want de rest van mijn collectie heb je wel in bezit vrees ik:D

Mark de Jong
16-01-2003, 10:09
Van alle titels heb ik er 49 en nog 6 die ik in m'n bezit heb gehad.

Mark de Jong
16-01-2003, 10:10
1) Requiem for a Dream

Ronald, dan kan niet he ?

Marty vanluit
16-01-2003, 11:16
waarom staat in godsnaam The Green Mile zo laag op de lijst? :confused:

Als er 5 "beste" films op deze wereld zijn, is dit er toch zeker 1 van?

marty :cool:

VdB
16-01-2003, 14:54
Zie, dan heb je zo'n grote verzameling als Ronald en dan mis je zo'n pareltje van een film als Requiem for a Dream.;)

rkrijger
16-01-2003, 20:30
Zie, dan heb je zo'n grote verzameling als Ronald en dan mis je zo'n pareltje van een film als Requiem for a Dream.;)

Die zag ik laatst "ergens" voor heel erg weinig. Ik meen €9...
Is dat echt zo'n mooie film?

Jaded
16-01-2003, 20:33
Requiem is wel een goede film, maar ik vind Pi net ietsje beter.
Wel minder 'toegankelijk', zoals ze zeggen.

Mark de Jong
16-01-2003, 20:38
Die zag ik laatst "ergens" voor heel erg weinig. Ik meen €9...
Is dat echt zo'n mooie film?

Waar, waar ? Want ik heb 'em afgelopen week aangeschaft voor meer dan €20. Kon 'em nergens goedkoper vinden.

VdB
18-01-2003, 14:06
Requiem is wel een goede film, maar ik vind Pi net ietsje beter.
Wel minder 'toegankelijk', zoals ze zeggen.

Requiem is misschien als film toegankelijker, maar naar mijn mening toch ook net iets sterker als het al fantastische Pi.
Je ziet gewoon dat Aranofski is gegroeid als regisseur.
Zowel het scenario, het camerawerk als de montage zijn gewoonweg fenomenaal.
En nu maar hopen dat hij The Fountain toch nog kan/mag maken.
Darren A. is in ieder geval één van de meetst veelbelovende Amerikaanse cineasten.

rkrijger
19-01-2003, 20:53
Requiem is misschien als film toegankelijker, maar naar mijn mening toch ook net iets sterker als het al fantastische Pi.


Minder toegankelijk... Leg eens uit...

Jaap22
19-01-2003, 21:12
Waar, waar ? Want ik heb 'em afgelopen week aangeschaft voor meer dan €20. Kon 'em nergens goedkoper vinden.

cd-wow.com 6,99 pond

VdB
19-01-2003, 21:29
Minder toegankelijk... Leg eens uit...

Ik herhaal alleen wat Jaded zei, dat Pi misschien minder toegankelijk is als Requiem.
Omdat Pi toch net iets verder afwijkt van de doorsnee film die een doorsnee kijker gewoon is.

Jaded
19-01-2003, 21:48
Met minder toegankelijk bedoel ik dat Requiem een veel groter Hollywood karakter heeft. Vind ik.
Mooier in beeld gebracht vooral, waar Pi nogal ruw en hard overkomt.

rkrijger
22-10-2004, 19:03
Kijk inmiddels hebben we de top 100 van DVD.nl, dus maar even geen vervolg lijkt me...

Paul H.
22-10-2004, 20:31
Of je moet er een film top 5 van maken. Toch iets anders als een dvd top 5.