PDA

Bekijk de volledige versie : volle maan hit of shit



Gemm22
09-11-2002, 15:06
wat vindt jij van volle maan
volgens de recensies is het een geweldige film
nou ik ben er heen geweest en ik vindt het dus shit vooral omdat bijna iedereen een dialect spreekt en dus is het onverstaanbaar voor mensen die geen dialect spreken althans niet dat dialect het enige goede aan de film was georgina verbaan die ondanks haar weinige tekst een goede acteerprestatie neerzetten maar genoeg over wat ik vindt wat vindt jij vertel het me

netfox
09-11-2002, 18:20
Nog niet gezien... en laat dat 'nog' eigenlijk maar weg; ik ben niet echt van plan om de film ooit te gaan kijken.

R. Schaap
09-11-2002, 18:21
shit

Ik had mijn zusje te logeren en ze wilde perse met me naar Volle Maan. Wat een klotefilm. ik ben blij voor al die mensen die er nooit naartoe zullen gaan!

System 3rror
09-11-2002, 18:28
Mwah, vond hem nog wel meevallen... Costa was dan wel een betere film, maar ik had niet zoiets van tijd verspilling. "Leuk" om eens een keertje kijken maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik ben er toen naar toe geweest omdat Bourne Identity toen uitverkocht was, en mn vriendin wilde hem erg graag zijn, dus had eigenlijk geen andere keus.

Hilde
09-11-2002, 18:36
Ik heb hem wel gezien in de bios maar vond er niet veel aan. het is te soapig

T. van Keeken
09-11-2002, 19:04
Volgens de recenties een goeie film, volgens mij en verder iedereen die ik ken die zo stom is geweest er een kaartje voor te kopen een regelrechte k*tfilm! Hoe durft mijnheer Nijenhuis zijn zakken te vullen verdiend met geld afkomstig van cinematografisch afval als dit. En, eigenlijk nog erger: hoe durven de kranten te berichten over een 'goede Nederlandse film', 'een duidelijk groeiproces van Nijenhuis'. Ze schamen zich voor hun slechte recenties naar aanleiding van Costa!, wat een hit bleek te zijn... Het is geen ramp als je een film afkraakt en het wordt een hit! Het was een slechte film en dat mocht gezegd worden. Kijk dat er duizenden leeghoofdige mensen zo gek waren om er een kaartje voor te kopen dat is dan allemaal erg fijn voor Johan, maar het was afval. Om zichzelf niet een tweede maal voor de kop te stoten schreven ze maar over de pracht en praal van Volle Maan: "De Nederlandse Breakfast Club" kom op zeg! Maar goed, ook ondergetekende is geweest, dat blijkt, want anders had ik geen mening kunnen geven. Maaaaaar ik had een goede reden om te gaan: ik MOEST mee! onvrijwillig gedwongen dus! Laat dat duidelijk zijn! De rest zou zich moeten schamen! Ik ben dan ook voor een landelijke boycot van Costa 2! Inschrijven kan vanaf heden bij het ANC (Anti Nijenhuis Comite)

jokey
09-11-2002, 19:32
Ik vond 'm "wel leuk" om eens gezien te hebben, maar ik hoef 'm niet op dvd te hebben. Ik heb 'm gezien op de galapremiere in Antwerpen. Was wel leuk want wij zaten precies in de rij achter de gehele cast! En dat maakt zo'n filmavondje toch wel speciaal. Maar de film op zich vind ik zoals gezegd wel aardig.

Harry B.
09-11-2002, 19:34
Ik ben dan ook voor een landelijke boycot van Costa 2! Inschrijven kan vanaf heden bij het ANC (Anti Nijenhuis Comite)

Daar sluit ik me geheel bij aan

T. van Keeken
09-11-2002, 19:36
dat is lid 1, wie volgt? Kom op geef het allemaal maar toe: Costa! en Volle Maan waren prullenbakvoer!

T. van Keeken
09-11-2002, 19:46
Om onduidelijkheden te voorkomen, het is het Anti Neijenhuis Comite en niet het Anti Nijenhuis Comite. Dus mocht je nou een grafhekel hebben aan Nijenhuis, dan zit je bij mij verkeerd en kunnen je kosteloos de, in mijn geval, foutieve naam overnemen. Heb je een hekel aan Neijenhuis (niet de persoon, maar de troep die hij uitkotst...) schrijf je dan nog steeds in!

T. van Keeken
09-11-2002, 19:47
O en dat neem ik allemaal weer terug, want na enige research blijkt dat de beste man wel Nijenhuis heet.........

Niels Simons
09-11-2002, 19:50
ik heb in principe een hekel aan alle nederlandse films...

niels

T. van Keeken
09-11-2002, 19:53
AmnesiA, Wilde Mossels en Minoes waren zonder moeite uit te zitten hoor...

Harry B.
09-11-2002, 20:58
ik heb in principe een hekel aan alle nederlandse films...

niels

Hoezo een beetje bevooroordeelt???:D

Jim Muskee
09-11-2002, 21:06
Kijk films als Ciske de rat en kruimeltje dat vind ik hele leuke nederlandse films maar films als costa en volle maan vind ik niks aan en ik wil ze ook niet zien. Evenals oesters van nam kee. ook zo waardeloos

Joost v.d. Ham
09-11-2002, 23:01
Volle Maan ga ik hopelijk nooit zien....
Alleen te denken aan Costa...BLeeeeeuh (ik had em op dvd...sorry).

Maar zeg nu niet dat er geen goede NL films zijn.

Harry B.
09-11-2002, 23:46
Maar zeg nu niet dat er geen goede NL films zijn.

Inderdaad, er zijn zat goede NL films maar volle maan hoort daar, getuige de huidige stand van de poll, duidelijk niet bij

Slayerboy
10-11-2002, 00:09
ik vind em echte zhit.
en heb em nog niet gezien ^_^

Rochan
10-11-2002, 00:18
Heb de film nog niet gezien en ik zal hem ook niet in de bioscoop zien. Maar alssie op huur komt, dan huur ik hem wel, want mjn dochtertje wil hem zker zien (zij vond Costa ook leuk, en heeft ook S.E. dvd van de film).

En ik las ergens dat ze bezig zijn om het verhaal van Volle Maan in Amerika te verkopen. Dus misschien krijgen we wel Amerikaanse remake van de film :D

Theo B
10-11-2002, 00:26
Eh, goede recensies?

NRC (Beerekamp): Hoe graag ik ook aardige dingen zou zeggen over Volle Maan, ze zouden vals klinken. Het acteren is nog steeds erg zwak... ...Er wordt weinig overtuigend en inconsequent dialect gesproken, veel van de personages zijn vette cliche's en de meeste verhaallijnen worden slordig afgewikkeld. De fotografie doet denken aan een rumreclame, de mise-en-scene is zo plat als een dubbeltje.

Trouw (vd Graaf): Het is een met production value opgeklopte variant van 'GTST', de serie die Johan Nijenhuis produceerde en die hij vooralsnog amper weet te ontstijgen.

AD (Kleijn): slechts 2 sterren van 5.

En ook de Volkskrant (Ekker) is allesbehalve positief.

Kasper P.
10-11-2002, 10:01
dat is lid 1, wie volgt? Kom op geef het allemaal maar toe: Costa! en Volle Maan waren prullenbakvoer! Ik sluit me hier volkomen bij aan: commercieel publiek vermaak mag maar dit is vervuiling!

System 3rror
10-11-2002, 10:23
Geen goede Nederlande films??

- Lek
- Soldaat van Oranje
- Ik ook van jou (vond het zelf mindere film, maar goede kritieken van buitenlandse pers voor deze film)

Jaap22
10-11-2002, 10:33
Ik heb Costa en Volle Maan nog nooit gezien en volgens mij mag ik daar behoorlijk blij om zijn. Ik heb wel eens een klein stukje van de serie gezien.. weet niet eens of dit costa heette, maar in ieder geval die katja schuurfiguur speelde erin, maar eehhh fuck wat een shit.
Als je eerst een Scarface kijkt en dan dat soort troep dan val je toch uit elkaar van ellende? Niks voor mij, bah.

Ghast
10-11-2002, 10:34
SHIT net als costa

Echt de zwaarste bagger van eigen bodem.

Yi-Long
10-11-2002, 13:04
Belachelyk dat een welvarend land als Nederland zo'n slechte filmindustrie heeft, als je het vergelykt met landen als Japan, Hong Kong, Korea, Italié, India, Thailand zelfs, Frankryk en Zweden.

Toch is dit soort shit-films wél nodig om geld binnen te halen om artistiekere en betere films mogelyk te maken.

En dat is uiteraard erg jammer maar tja...het moet dan maar.

Gemm22
10-11-2002, 15:10
ho ho nu moet je niet gaan katten hoor ik zeg niet dat alle nederlandse film slecht zijn er zijn ook heel veel goede tot nu toe vindt ik alleen volle maan niks aan en superslecht maar voor de rest mogen de andere nederlandse film best blijven hoor we hebben zelfs ooit een oscar voor een nederlandse film mogen ontvangen ik noem maar antonia dus niet gaan zeiken nou he we hebben het hier alleen over volle maan oke en ga me niks vertellen over film uit china japan en dat soort ik heb die ook weleens bekeken maar daar kan ik alleen maar van kotsen hoor totaal geen verhaal in die film allemaal maar vechten en als er dan een romantische drama ofzo bestaad dan is een kusje al verboden flikker toch op je kan me niet vertellen dat je dat mooi vindt of ben je iemand uit zo'n land en wil je alleen die film promoten nou ik zou zeggen go for it en de groeten maar ik denk niet dat er meer mensen zijn die die mening delen hoor

Matt D
10-11-2002, 15:49
k heb zelf nog nooit over deze film gehoord :confused:

Harry B.
10-11-2002, 15:53
k heb zelf nog nooit over deze film gehoord :confused:

Houden zo! :D :D :D :D :D

Jaap Poot
10-11-2002, 16:11
Ik heb ooit voor mijn dochter Costa gekocht en dat is al van een zeer bedenkelijk GTST nivo, ik zag kortgeleden een preview in de bioscoop van volle maan. Wel als dit het beste is wat de nederlandse film kan bieden, dan kijk ik voortaan alleen nog maar nederlandse films als Minoes en loenetiks.

Camille
10-11-2002, 19:14
Nog niet gezien... en laat dat 'nog' eigenlijk maar weg; ik ben niet echt van plan om de film ooit te gaan kijken.

Hier sluit ik me bij aan:o

WitteGijt?
10-11-2002, 21:44
Hier sluit ik me bij aan:o

Heb 'm destijds in de sneak gezien in Enschede. Heb in het begin moeten huilen, toen ik er achter kwam welke film het was. daarna heb ik moeten lachen, vanwege de reacties van de twentenaren op het slechte gespeelde twentse accent.
Vond de film helemaal niks, heb hem wel uitgekeken want ben van mening dat je pas over 'n film kunt oordelen als je 'm helemaal gezien hebt.
Mijn conclusie is: Volle Maan is 'n film voor meisjes onder de 15 en niet voor jongens boven de 20 :D

Jeroen Groot
11-11-2002, 09:40
Dikke shit, zeker die accenten en ik word helemaal moe van die Nederlandse acteurs van nu (vooral Georgina Verbaan, wat is die dom)

Daan de G.
11-11-2002, 10:51
De enige die nog een beetje leuk is in de film is Georgina, de rest is gewoon totaal bagger
(en ja heb hem met tegenzin gezien ;))

Menno Hagendoorn
11-11-2002, 11:06
Hebben jullie trouwens al gehoord dat miramax een amerikaanse release overweegt!!!!!!!
Zijn geinteresseerd geraakt door het feit dat volle maan minority report van de eerste plaats in de top 10 afhield (als enige land in europa!!!) dit is geen grap!:confused: :eek:

Joris Springer
11-11-2002, 11:07
ik ben er met mijn volle verstand bewust naar toe gegaan en heb me prima vermaakt, ik vond het een leuke film waar je alleen niet al te veel bij na moet denken, doe je dat wel dan is hij prut.

GalO
11-11-2002, 11:11
film was *** maar de MUZIEK WAS op een SPECTACULAIR HOLLYWOOD niveau!

Gemm22
11-11-2002, 12:28
ik ben er met mijn volle verstand bewust naar toe gegaan en heb me prima vermaakt, ik vond het een leuke film waar je alleen niet al te veel bij na moet denken, doe je dat wel dan is hij prut. vond je hem niet voorspelbaar dan ik wist van te voren al wat er met de personages ging gebeuren maarja ik kon dan ook niet net doen als of ik een leeghoofd was (ik bedoel er niks mee hoor )

Joris Springer
11-11-2002, 13:48
vond je hem niet voorspelbaar dan ik wist van te voren al wat er met de personages ging gebeuren maarja ik kon dan ook niet net doen als of ik een leeghoofd was (ik bedoel er niks mee hoor )

Nee ik denk dat ik snap wat je wilt zeggen, inderdaad, het verhaal is voorspelbaar ja, al gebeuren er wel een paar verassingen. Als je er goed naar kijkt is het toch wel een film die jongeren flink aanspreekt, doe daarbij een populaire cast en je hebt een goeie film.
Veel films zijn voorspelbaar maar dan hoeft die film niet per se slecht te zijn.
Deze film wordt leuk gebracht, houdt je even bezig maar zorgt ervoor dat je later er niet mee bezig blijft, zeg maar het ene oor in het andere oor weer uit principe.
Gewoon om je te vermaken en daar is die film goed in gelukt.

Winand
14-11-2002, 20:14
[QUOTE]Originally posted by Gemm22
[B]wat vindt jij van volle maan
niet gezien, ga ik ook niet zien...want de vraag kan beter zijn: alle nederlandse films shit?
daarop kan ik antwoorden, voor 99% wel.
soldaat van oranje was wel oke

Danielle Gerards
14-11-2002, 20:57
Nederland ERWACHE! wat een nare ***film zeg; FULL MOON jazeker; het is een gewoon een dubbele aflevering van Costa

netfox
14-11-2002, 22:33
niet gezien, ga ik ook niet zien...want de vraag kan beter zijn: alle nederlandse films shit?
daarop kan ik antwoorden, voor 99% wel.
soldaat van oranje was wel oke Wat heb jij eens ongelijk zeg. Er zijn zoveel goede Nederlandse films... alleen dat zijn vaak onbekende onafhankelijke kleine films. Daarnaast verschijnen er zat goede en leuke korte televisiefilms.

Cenobite
21-11-2002, 11:44
Bleeeeeeeehhhhhhh.... :D :D

Hanna
24-11-2002, 15:10
Ik vond volle maan een heerlijke film. maar ga dan wel inder de zelfde omstandigheden als ik

* heb voorpret; reserveer van tevoren kaarten en kijk er een week naar uit

* heb voorpret 2; ga uit eten voor de film!

* ga in het weekend; zodat je daarna nog uitkunt als het toch naadje bleek te zijn, verdriet kan namelijk verdronken worden!

* ga met vriendinnen! zelf ben ik met vijf vriendinnen (allen 17) naar volle maan geweest. we hadden allemaal the hots voor Michiel Huisman, en we kwamen niet bedrogen uit! maar ja, wie ziet er nou niet goed uit; gebruind en op een jacht in de zee?

* wij hoefden de derde tip dus niet toe te passen, voor ons was de film gewoon leuk! we hebben er een leuke avond van gemaakt, das dan ook de moraal van mijn verhaal! we hebben gegeten, daarbij veel wijn gedronken, en gefantaseerd over michiel en de zijnen... na afloop alsnog wezen stappen in r'dam...

je moet niet naar een serieuze film gaan als je met zes vrouwen bent. je moet tussendoor reacties kunnen geven zonder dat je niet meer weet waar het over gaat, daar was VOLLE MAAN de ideale film voor!

ZO KAN HET DUS WEL ERG GEZELLIG ZIJN! daarom heeft de film dan voor mij ook 'hit' gekregen

btw: hoe kun je zeggen dat hij slechter was dan Costa??? das nou weer wel een bere slechte film. daar heb ik bij gelachen, maar dat was echt uitlachen.. nee dat vat ik niet System Error!

Gemm22
25-11-2002, 11:12
ik vindt het heel fijn voor je dat je een leuke avond hebt beleefd met je vriendinnen maar heb je dan ook wel iets van de inhoud van de film begrepen vast niet jij hebt zitten giebelen met je vriendinnetjes om dat lijf van michiel waarschijnlijk dus kan ik niet zeggen dat ik je oordeel nou zo geweldig vindt want als je een film wilt beoordelen moet je hem ook kijken en dan bedoel ik serieus en niet giebelend snap je want met die tips van jou kan iedere film wel leuk zijn ik heb dat zelf ook regelmatig gedaan hoor maar toch luek voor je hoor zo´n gezellige avond groetjes gemma;)

Hanna
26-11-2002, 21:49
ik vindt het heel fijn voor je dat je een leuke avond hebt beleefd met je vriendinnen maar heb je dan ook wel iets van de inhoud van de film begrepen vast niet jij hebt zitten giebelen met je vriendinnetjes om dat lijf van michiel waarschijnlijk dus kan ik niet zeggen dat ik je oordeel nou zo geweldig vindt want als je een film wilt beoordelen moet je hem ook kijken en dan bedoel ik serieus en niet giebelend snap je want met die tips van jou kan iedere film wel leuk zijn ik heb dat zelf ook regelmatig gedaan hoor maar toch luek voor je hoor zo´n gezellige avond groetjes gemma;)


ehm... weleens van leestekens gehoord?
dat zijn dus punten, komma's en vraag -en uitroeptekens!
anyway..
misschien heb jij mijn boodschap niet doorgekregen!
mijn stukje was bedoeld zo van:
ok het is niets.. wil je er toch nog iets van maken.. doe het dán op de volgende manier!!
enne.. dat dat lijf van michiel dan genoemd wordt is misschien een beetje flauw... maar dan ben ik dat maar. ik vind het in ieder geval een onlosmakelijk ingrediënt van volle maan.
groetjes,
hanna...

Peedeepee
27-11-2002, 09:10
.... Maaaaaar ik had een goede reden om te gaan: ik MOEST mee! onvrijwillig gedwongen dus! Laat dat duidelijk zijn!

Jaja...:D

Hanna
27-11-2002, 16:54
Jaja...:D

daar sluit ik me bij aan...

kijk IK kom er gewoon voor uit dat ik van nonsens-films hou...
en dat alle mensen dan (voor even) over me heen vallen.. das toch leuk...:)!

Roberto G
17-12-2002, 03:15
IK HAAAAT deze Commerciele shit films.

Sjef
17-12-2002, 05:42
Die film komt mijn thuisbioscoop NIET in.:D
Wat een waardeloze film. Echt beneden het niveau