PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer



Reservoir Dog
02-10-2001, 11:27
Heb thuis een DVD speler en receiver van Pioneer. Deze allemaal goed aangesloten. Er komt toch geluid uit de boxen ;)
Nu is mijn vraag : Wat is de beste manier om deze met elkaar te verbinden ?

DVD : Pioneer DV-530
Receiver : VSX-409RDS

Momenteel is deze verbonden met een simpel rood-wit stekkertje DVD <-> receiver. Misschien is er wel een betere manier om deze met elkaar te verbinden ? Hopelijk is hier een Pioneer kenner aanwezig !

Robin Meijerman (666)
02-10-2001, 12:21
Reservoir Dog,
Ik heb zelf een maatje groter van Pioneer:
717-G DVD-Speler
859 RDS-G Receiver
Allebei in gold finish (kwijl, kwijl) heb ze zowel met tulp-stekkers aangesloten (voor het down-mix stereosignaal) als met een Coaxiale kabel (Monster) voor het DD/DTS gebeuren zo heb je tenminste 5.1 geluid uit je speakers ip alleen stereo :D.

Succes met je set, wat voor speakers heb je eraan hangen??

Reservoir Dog
02-10-2001, 13:08
Mooi pioneer setje, in hout afgewerkt, zeer mooi. Klein, maar is dan ook voor in de slaapkamer ; )

forzavado
04-10-2001, 15:49
Hé Robin, heb jij toevallig een Monster datalink 100.
Weet jij waar ik die monster interlinks kan kopen (waar ze ze op voorraad hebben)

Martin van Tuijl
04-10-2001, 17:38
Wat is de beste manier om deze met elkaar te verbinden ?

DVD : Pioneer DV-530
Receiver : VSX-409RDS


Als je Dolby Digital of DTS geluid wil, dan kan je dat jammer genoeg vergeten bij deze set. De VSX-409RDS is 'dolby digital ready' wat inhoud dat je je dvd speler op de 5.1 Channel Input moet aansluiten. Helaas heeft je DVD speler geen 5.1 Channel Output...

Het is me niet helemaal duidelijk of je een surround speakersetje hebt, maar mocht dat het geval zijn, dan moet je op zoek naar een andere receiver :D
Een redelijk goedkoop alternatief is bv de VSX-709RDS. Meer info hiero: http://www.pioneer-eur.com/products/home/vsx13en.htm

Reservoir Dog
05-10-2001, 09:53
Ik versta het niet goed ?!
Volgens de site van Pioneer heeft de 530 wel degelijk een digital output -> Coaxial Digital Output : 1
Maar de receiver heeft geen digital input. Dus als ik het goed versta kan ik met de digital output op de DVD niks doen ? En enkel analoog verbinden (rood-wit). Zo is het nu toch en dit klinkt niet slecht, alhoewel dat digital waarschijnlijk veel beter is ?
Moet nog veel leren over al dat surround gedoe, maar het komt ;)

Martin van Tuijl
05-10-2001, 12:50
Dus als ik het goed versta kan ik met de digital output op de DVD niks doen ? En enkel analoog verbinden (rood-wit). Zo is het nu toch en dit klinkt niet slecht, alhoewel dat digital waarschijnlijk veel beter is ?


Je begrijpt het goed. Op dit moment heb je niks aan je digital output. Die is bedoeld om het Dolby Digital en DTS geluid door te geven. Voor muziek gebruik je de analoge aansluiting.

Reservoir Dog
05-10-2001, 13:23
OK. Maar verlies ik dan zoals het nu aangesloten is veel van het surroundeffect of valt dit al bij al nog mee ? Het spijtige is , dat ik de boxen en de receiver als één pakket gekocht heb voor een mooie prijs. Anders zou ik de receiver gauw omwisselen. Maar de boxen zou ik graag houden. Heb dit al voorgestelt in de winkel. Maar dit ging niet. Het is alles of niets :(

Martin van Tuijl
05-10-2001, 13:28
Als ik het goed begrijp heb je dus die receiver met een surround setje gekocht. (2 voor, 1 midden, 2 achter, subwoofer).?
En waar heb je die DVD speler gekocht? Bij de zelfde zaak?

Reservoir Dog
05-10-2001, 13:30
Yep. Maar de DVD speler had ik al een paar maand !

forzavado
05-10-2001, 13:32
Je apart opgenomen achter en centerkanalen zullen wegvallen (dit zijn de effecten en de stemmen, deze heeft ie niet gedecodeert)
Dus je hoort alleen de front kanalen, misschien valt er met DSP effecten nog wat van te maken, maar als ik het zo hoor ziet het er niet best uit (of interpreteer ik hier iets totaal fout?)

Reservoir Dog
05-10-2001, 13:36
Maar ik hoor wel degelijk geluid uit de rears !! De receiver staat dan op functie : DVD 5.1. Persoonlijk denk ik dat het nu zo het geval is dat de receiver zelf het geluid voor de rears genereert. Maar wanneer ik nu digital zou kunnen gebruiken. Dat dan wel deglijk het juiste geluid weergegeven wordt. Dus zoals het op de DVD staat. Perfect gescheiden dan, zoals het hoort. Of heb ik het hier mis ?

forzavado
05-10-2001, 13:40
Als je het uit een enkel rood -wit kabeltje haalt lijkt het me dat de reciever het genereerd.
Je had toch geen digitale ingang op die reciever?

Martin van Tuijl
05-10-2001, 13:47
Het juiste digitale signaal kan je inderdaad alleen verkrijgen met een digitale kabel (gaat voor jou receiver dus niet op) of een aansluiting op je 5.1 Channel Input die je wel hebt. Maar dat gaat ook niet op, want daar is dvd speler niet geschikt voor zoals ik al zei.
Kijk hier maar eens voor de juiste aansluitmogelijkheden: http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=5

Je hebt dus voor echt bioscoop geluid echt een verkeerde set.
Het enigste wat je kan doen denk ik is om te proberen je dvd-speler om te ruilen voor 1 met een 5.1 channel output. Dat ze die receiver niet willen omruilen lijkt me logisch omdat het hier om een setje gaat..

forzavado
05-10-2001, 13:49
Deze indruk kreeg ik ook al

Reservoir Dog
05-10-2001, 13:54
Dankjewel Martin. Nu heb ik het beet !! ;)
Ach ja. Zoals ik al zei. Wanner ik het huis uit ben zal ik alles wel wat beter kopen. Heb dit nu gekocht omdat de prijs niet slecht was en wegens plaatsgebrek voor meer. Ik kan bijna zelf een electrowinkel beginnen op mijn slaapkamer ;)

Maar nu zou ik juist nog willen weten, of dit echt veel verschil zal maken. (Moest ik nu een andere DVD speler hebben) - Het klinkt al bij al niet zo slecht - Of dat ik het beter zo laat en later dan wat beter koop. Of gaat er echter te veel verloren van het effect op deze manier ?

Martin van Tuijl
05-10-2001, 14:01
Of dat ik het beter zo laat en later dan wat beter koop. Of gaat er echter te veel verloren van het effect op deze manier ?

Geen dank. Zoals je misschien al gelezen hebt krijg je nu slechts een "down-mix" van het 5.1 signaal. Mocht je hier tevreden mee zijn, mij best. Maar als antwoord op je vraag: Ja, je verliest enorme veel van het effect. Zo niet alles. Ik wou dat ik je het kon laten horen want dan ga je gelijk overstag! :)

Reservoir Dog
05-10-2001, 14:08
Heb juist een vriend gebeld die in de desbetreffende winkel werkt. Hij ging de modellen van Pioneer + prijs die in de winkel aanwezig zijn mij zo snel mogelijk bezorgen. Deze heb ik 13000 Bfr betaalt. Hoop nu dat er iets is dat mij gelukkig zal maken :D

Ik zal jullie allesinds op de hoogt houden. Bedankt voor de hulp tot nu toe. (Wanneer je in de winkel wat vraagt :mad: ; die verkopertjes zouden je nog een videorecorder verkopen als DVD speler !!)

Martin van Tuijl
05-10-2001, 14:14
Ik zal jullie allesinds op de hoogt houden. Bedankt voor de hulp tot nu toe. (Wanneer je in de winkel wat vraagt :mad: ; die verkopertjes zouden je nog een videorecorder verkopen als DVD speler !!)

Doe dat, ik ben altijd erg nieuwsgierig! :D
Tip voor een volgende keer: stap bij een echte speciaalzaak binnen als het om 'thuisbioscoop' gaat. Daar werken (meestal) echte kenners, en niet van die snotapen die alleen maar aan verkopen denken, en er de ballen verstand van hebben..
Good Luck!

Reservoir Dog
05-10-2001, 20:54
Waarschijnlijk kan ik de set nog omruilen voor een iets duurdere. De boxen zijn praktisch hetzelfde (SV-39), eveneens 80 W, deze zijn niet mooi in hout (SV-30) afgewerkt maar volledig zwart :(
En de receiver is de volgende : Pioneer VSX-D510.
Hiermee zijn mijn problemen toch opgelost ? Hoop ik toch.
Wat denken jullie hier van ?

Martin van Tuijl
05-10-2001, 22:22
Wat denken jullie hier van ?

Perfect! Mooie receiver. Inderdaad jammer van die speakers qua hout, ik ken ze namelijk, een kennis heeft ze ook. Echter, als je het geluid hoort ben je dat snel vergeten, geloof mij maar! :)
Nog even een digitaal kabeltje erbij kopen en de ellende met de buren kan beginnen! :D

Als het door gaat, laat me even weten wat je er van vind!

Reservoir Dog
10-10-2001, 14:28
Heb juist antwoord gekregen ! Ik mag alles omwisselen. Dus dan heb ik de zwarte boxen (SV-39 geloof ik) en de 510 van Pioneer.
Er is wel een groot prijsverschil. Het vorige heb ik 17000 Bfr - 421,42 EUR betaalt en het zal mij nu 25000 Bfr - 619,73 EUR kosten !! Ach ja. Het zal allesinds veel beter klinken :D

Reservoir Dog
10-10-2001, 15:08
Ik begin hier serieus te twijfelen. Ik hoop dat jullie mij even kunnen helpen. Voorlopig heb ik dus de 409 receiver van Pioneer.
Ik kan dus enkel het geluid van de DVD's afspelen via Dolby Prologic en niet Digital. Aangezien ik dus de DVD-speler of de receiver moet veranderen. Ik kan dus wel de receiver omwisselen met de 510 en dan heb ik de zwarte boxen. En hou er rekening mee dat dit enkel voor in een slaapkamertje is. Dus nu is mijn vraag zou ik niet beter houden wat ik heb. Rekening houdend met volgende punten :

a) het prijsverschil is groot (toch voor in een slaapkamertje)
b) de zwarte boxen vergeleken met de houten vind ik afschuwelijk
c) de subwoofer blijft nog steeds passief (zie vorige thread van mij -> Subwoofer)
d) binnen 2 jaar ben ik het huis uit en koop ik waarschijnlijk dan na verloop van tijd grotere boxen, betere versterker, ...
e) al bij al klinkt het nu zeker niet slecht (heb laatst Any Given Sunday bekeken en dit vond ik toch al zeer goed klinken :D )

Is het verschil met Digital nu echt zo groot ? Of zou ik het hiermee nog wel even kunnen uithouden ?

Graag raad ...

Reservoir Dog
10-10-2001, 15:28
Nog iets. Op de DVD-speler. Heb ik een 5 jaren contract. Dus herstellingen steeds gratis en ik kan hem steeds omruilen. Er gaat dan wel steeds per jaar een bepaald percentage van de prijs af ! Dus zo kan ik het later dan ook nog oplossen. Een ander model van DVD (nu Pioneer 530) kopen (met 5.1 aansluitingen, dit kan gebruikt worden op de VSX409RDS - digital ready - ). Ik heb hem toen gekocht voor 13000 Bfr - 322,26 EUR.

Nu jullie al deze info hebben hoop ik dat jullie mij wat meer kunnen helpen bij een keuze maken.