PDA

Bekijk de volledige versie : Apocalypse Now [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:02
Apocalypse Now [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=94)

Henk Heideveld
19-10-2001, 14:00
Een prachtige film met een intigrerend verhaal. Fraaie beelden, goed geluid, actievol, macaber, afwisselend.
Maar Martin Sheen zet een flutrol neer. Duval en Brando steken daar met kop en schouders boven uit. Ook andere bijrolspelers zijn al beter. Kortom een slechte keus, een ongeloofwaardige figuur.
Jammer, jammer, jammer want de film verdient over de gehele linie verder echt een pluim.

martin
20-10-2001, 14:31
Bere film, één van me favo's, of Martin Sheen een slechte rol neer zet betwijvel ik. Ik denk dat hij juist erg goed speelt een in zich zelf gekeerde soldaat op zoek naar een legende (brando) om hem tevermoorden.

Top DVD ook kwa beeld en geluid.

Marco
20-10-2001, 23:15
Nu actueel vanwege Redux (en die komt ook uit op DVD). Wat ik zo jammer van deze DVD dat er geen Heart of drakness erop zit.

Maar goed, deze film is beroemd ook vanwege de vele problemen tijdens het maken van deze film. Genoeg soap materiaal :)
B.v. dat Harvey Keitel is vervangen door Martin Sheen. En dat Sheen een hartaanval heeft gekregen (of dat tijdens een opname was weet ik niet). Hopper was zo stoned als een garnaal, enz, enz.

Henk Heideveld
22-10-2001, 09:13
Zag gisteren op de televisie dat er gewerkt wordt aan een facelift van Apocalypse Now. Er liggen nog niet vertoonde scenes in de kast. Restaurateur vindt dat er wezenlijke delen ontbreken. Men heeft nog 500 uren filmmateriaal liggen. Men wil middels toevoeging van wezenlijke scenes de film meer samenhang en body geven. Film gaat straks uiteindelijk circa 3,5 uur duren. Toendertijd bij release vond men 2 uur de limit.
Ben benieuwd naar dit nieuwe product.

Theo B
23-10-2001, 02:21
Waarschijnlijk ging dat tv-programma dan over Apocalypse Now Redux want die duurt bijna 3,5 uur (197 minuten). Ik neem niet aan dat er nog een versie komt. Gisteren die Redux gezien, maar vind niet echt dat de film nu beter is geworden (ook niet slechter hoor). Het is nu wel een erg lange lange zit.

Rob P.
24-10-2001, 11:52
Klopt het dat die redux niet in de Rotterdamse bioscopen gaat draaien?!

Super matig, moet ik helemaal naar Groningen of weer een half jaar wachten op de DVD release!!

Henk Heideveld
24-10-2001, 12:06
Blijf niet bij de Erasmus-universiteit hangen. Ga je toch gewoon in Groningen studeren. Met een studentenpas kom je overal.:D :D

Rob P.
20-02-2002, 11:22
Ik neem aan dat jullie de posters ook al hebben zien hangen maar toch:
Apocalypse Now Redux, verkrijgbaar vanaf 5 maart op Video en DVD.
Betekent dus dat ie vanaf 1 maart in de FRS ligt.;)

Jeroen Driessen
20-02-2002, 14:49
Deze was ik helemaal vergeten, maar ik wil hem wel hebben. Heb hem nog nooit eerder gezien, maar ben erg benieuwd. Begin maart weer naar de winkel dus...
Heeft iemand hem al R1 ofzo? Hoe is ie?

Henk Heideveld
20-02-2002, 15:29
In oktober 2001 hadden we het er al over. Gaat het nu dan eindelijk komen? Ik heb de aanschaf van deze film daarom steds uitgesteld, maar hem al 4 keer in de blbliotheek gehuurd. Zoiets hoort echt in mijn collectie.

Theo B
20-02-2002, 17:29
Toch jammer dat het beeldformaat waarschijnlijk weer 2.1:1 ipv 2.35:1 (zoals in de bios) gaat worden.:mad:

http://www.dvdfile.com/software/review/dvd-video_4/apocalypsenowredux.html

When the original Apocalypse Now was released on DVD, Paramount claimed they were presenting it in its original theatrical aspect ratio of 2.35:1. However, to eagle-eyed cinephiles it seemed more like 2.0:1. So with this new release, fans hoped the studio would finally come across with the 2.35:1 presentation they felt the film deserved. However, Paramount announced that the "Redux" DVD would feature a 2.1:1 anamorphic widescreen transfer, which even led to an online petition (at petitiononline.com) to get Paramount (or, more appropriately, American Zoetrope and Francis Ford Coppola) to change its mind. And while such grass roots action may have convinced Warner Home Video to release a widescreen edition of "Willy Wonka and the Chocolate Factory," no such change of heart was in the offing at Zoetrope. However, it should be noted that the 2.1 aspect ratio is the preferred composition of director of photography Vittorio Storaro, and does not reflect a compromise of the filmmaker's intentions.

hitch_fan
20-02-2002, 22:25
Klopt het dat die redux niet in de Rotterdamse bioscopen gaat draaien?!

Super matig, moet ik helemaal naar Groningen of weer een half jaar wachten op de DVD release!!

Apocalypse Now Redux maakt deel uit van de klassiekertour van het Nederlands Filmmuseum. En volgens de site http://www.filmmuseum.nl/klassiekertour/home.html heb je geluk en hoef je niet helemaal naar Groningen ;). Wel moet je langer wachten dan een half jaar want hij draait tussen 19 December en 1 Januari a.s pas in Rotterdam.

Henk Heideveld
08-03-2002, 15:22
De redux is er dus nu. Ik lag al vanaf oktober vorig jaar op scherp.
Ik moet zeggen een aardige vooruitgang. Heb gisteren weer geboeid zitten kijken.
De eerste keer vind je hem leuk.
De tweede keer zie je hem echt.
De derde keer ga je hem echt goed begrijpen.
De vierde keer boeit hij van begin tot einde.
Zal mij benieuwen als ik hem voor de 5e keer bekijk.
Maar wat een flut-hoes, die is er dus echt op achteruitgegaan.

Richard B.
21-10-2003, 21:56
Apocalypse Now! is mijn favoriete film allertijden. Punt. :)