PDA

Bekijk de volledige versie : Blade Runner Poll



Danielle Gerards
10-11-2002, 20:11
Welke versie is de betere? De orginele of de director's cut?

mark t
10-11-2002, 20:23
op het moment de director's cut. En dan meer om het einde dan om het ontbreken van de voice-over. Dit laatste vond ik nog niet zo slecht -zeker gezien het feit dat het eigenlijk een soort film noir is.
Maar er zit weer een nieuwe 'cut' aan te komen. Ben benieuwd wanneer, want door juridisch getouwtrek is de release weer eens verschoven. Er zijn nog een aantal scènes die niet in de 7 of 8 (!) uiteindelijke versies terecht zijn gekomen die niet zouden misstaan in een 'ultieme' versie.

Patrick Deckard
10-11-2002, 20:23
Welke versie is de betere? De orginele of de director's cut?

Ik zou er graag op antwoorden, want ben nogal grote fan van de film. Maar het is al zolang geleden dat ik de versie uit 1982 zag (minstens 15 jaar, want niet te verkrijgen op video, noch DVD, noch uitgezonden op tv), dat ik tot 4 DECEMBER (een 3 disc SE van Blade Runner) zal moeten wachten om ze beide nog 's te zien.

Danielle Gerards
10-11-2002, 20:26
Yesss, mensen er komt een DERDE versie; een versie die tussen de orginele en die ene 1999 Seattle screening versie in zit. Tenminste dat was de bedoeling, maar niets is zeker in de moviebusiness:D

Lex v/d Moolen
10-11-2002, 21:01
Ik moet met schaamte toegeven dat ik de orginele versie nooit heb gezien, maar de DC is een fantastisch stuk cinematisch meesterwerk.

Patrick Deckard
10-11-2002, 21:06
Welke versie is de betere? De orginele of de director's cut?

Danielle... misschien weet jij dat... ik ben een nogal grote fan van het werk van Philip K. Dick (ik kijk dus ook uit naar 2 december wanneer Minority Report op DVD uitkomt!). Ik heb gehoord dat John Woo bezig is aan een Philip K. Dick verhaal. Heb jij daar iets over gehoord. Waar je me ook altijd een plezier mee kan doen, is het opsommen van alle Dick verfilmingen. Screamers, Blade Runner, Total Recall, Imposter ken ik al...
Thx!!!

lieshout84
10-11-2002, 21:08
Wat is the fifth admetment ofzo!?

Patrick Deckard
10-11-2002, 21:11
Wat is the fifth admetment ofzo!?

Het recht om te zwijgen!

Pepijn Wildbret
10-11-2002, 21:12
Wat is the fifth admetment ofzo!?

Dat is in de Vs het artikel in de grondwet (het 5e artikel dus) dat er voor zorgt dat een verdachte niet verplicht is om te praten (en dus geen antwoord hoeft te geven op vragen)

Toch?, of was het net weer ietsje anders?

rkrijger
10-11-2002, 22:27
Welke versie is de betere? De orginele of de director's cut?

De voice over in de orginele versie wordt node gemist in de DC. Het maakt de film persoonlijker vanuit het oogpunt van Harrison Fords personage...

Richard B.
11-11-2002, 00:25
Ik heb beide versies gezien en vindt de DC duidelijk beter: JUIST het ontbreken van de voice over is een enorm pluspunt omdat deze nogal 'droog' en teveel aanwezig was. Vanwege de toegevoegde scenes en het verwijderen van het oorspronkelijke einde vindt ik deze versie ook de te prefereren editie.

Btw, hier is een overzicht van de verschillen zoals ze op IMDB genoteerd staan:

- This version completely deletes all Deckard voice-overs, adds a 12 second scene showing a unicorn while Deckard plays the piano, deletes all additional violence shown in the European version, has a digitally remixed soundtrack and eliminates the happy ending (the film ends with the elevator doors closing).
- In the Director's Cut while Deckard waits for a seat at the noodlebar, the advertising slogan from the blimp is longer than in the original version (to fill the void from the missing voice over) and adds the phrase "This announcement is brought to you by the Shimato Dominguez Corporation - helping America into the New World."

Martin van Tuijl
11-11-2002, 01:48
Director's cut, weg met die voice-over :o

mark t
11-11-2002, 07:47
Als ik me niet vergis zit er ook nog een verschil in het fragment waarin Deckard droomt over de eenhoorn. Dit is juist een sleutelscène, omdat het de vraag oproept of Deckard zelf een replicant is.

Ronald Stiebolt
11-11-2002, 08:00
Als ik me niet vergis walgt Ridley Scott zelf van de DC. Die moest nl. met grote haast in elkaar geflanst worden om de film nog verder uit te melken.....

De meest uitgebreide info over Bladerunner vind je m.i. op www.bladezone.com

mark t
11-11-2002, 12:22
De meest uitgebreide info over Bladerunner vind je m.i. op www.bladezone.com Voor de liefhebbers kan ik het volgende boek wel aanraden: Future Noir, the making of Blade Runner door Paul M. Sammon.
Meer dan 400 pagina's achtergrond-informatie.

Jeroen de Weger
12-11-2002, 12:02
Blade runner is überhaupt een briljante film, of je nou naar de 1982 of de 1993 versie kijkt. Maar volgens mij zijn er meer dan deze twee versies. In ieder geval een Amerikaanse en een Europese versie uit 1982.

MAD
12-11-2002, 12:28
Ik ben zeker een fan van de film. Mijn mening: de voice-over geeft meer diepte aan Deckard (Harrison Ford) en vind het zeker geen overbodige toevoeging!!!

Al die regisseurs die maar blijven sleutelen aan hun films zou verboden moeten worden. Een film is zo nooit af, gezien ze over 10 jaar of zo er toch weer anders over denken. Nu komt er WEER een nieuwe DC uit, terwijl velen met mij nog steeds wachten op de originele versie MET o.a. voice-overs.

En die Eenhoorn scene voegt echt niets toe, hij schept alleen maar verwarring (open einde) in een film die naar mijn mening duidelijk en af was... Ik vind de dood van Roy (Rutger Hauer) in de DC ook veel te lang duren. Ik gun hem meer de snelle versie.

rkrijger
12-12-2004, 08:11
Graag met voice over. Al zou je eerst eens zonder moeten kijken, en daarna MET om het echt te kunnen waarderen. Anders denk je die voice 0ver er gewoon bij. Had ik namelijk...

chimera01
12-12-2004, 13:36
Wanneer komt hiervan nou eens een goede versie???