PDA

Bekijk de volledige versie : Maximale lengte 'Membernames'



Alexander de Mol
02-10-2001, 13:47
Vanwege het feit dat sommige members of hele lange namen hebben of gebruik maken van een 'nick' die erg lang is klopt de kolomverhouding van sommige threads niet meer.

Wellicht dat het veld 'membername' een maximale (of in ieder geval kortere..) veldlengte moet krijgen zodat e.e.a. weer wat strakker oogt?

Alexander
(die het toch al jammer vind dat er steeds meer nicknames verschijnen en steeds minder persoonlijke registraties...)

Nathan Strik
02-10-2001, 13:55
Geen commentaar... :D :D

Alexander de Mol
02-10-2001, 14:00
De spaties in jouw naam, Nathan, zorgen er waarschijnlijk voor dat jouw replies er qua kolomindeling wel netjes uitzien!

Alexander de Mol
02-10-2001, 14:04
Vergelijk het maar eens met de reactie van 'maurice' dit topic (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=1073).

Geert Kranendonk
02-10-2001, 15:01
(die het toch al jammer vind dat er steeds meer nicknames verschijnen en steeds minder persoonlijke registraties...)

Absoluut mee eens. Ik vind het een stuk prettiger om gewoon iemand bij naam te kunnen noemen, in plaats van een of andere nickname die naar een film verwijst of zo. Het geeft gewoon het gevoel van een wat persoonlijker contact.....

(Just my $0.02)

Remco de Swart
02-10-2001, 15:48
Evenals Geert en Alexander vind ik het jammer dat er steeds meer gebruik wordt gemaakt van Nicknames. Dit is zover ik weet ook de mening van de DVD crew. Ik heb reeds eerder in dit forum gelezen dat mensen die Nicknames gebruiken vinden dat dit ze beter beschrijft aangezien ze hun eigenlijke namen grotendeels niet zelf gekozen hebben. De oplossing van Nathan Strik vindt ik wel aardig. Hij gebruikt zijn eigen naam met daarin als herkenbare toevoeging zijn Nickname. En om op het eigenlijke onderwerp terug te komen deze oplossing beinvloedt de kolommen niet.

Nathan Strik
02-10-2001, 17:18
Ja, dat is inderdaad een voorbeeld van hoe het niet moet. Maar ja, je krijgt dit ook als iemand een lange, of een dubbele naam heeft. Maar hele e-mail adressen is inderdaad een beetje extreem. Straks gaat iemand nog de URL naar zijn website als nickname gebruiken.


Vergelijk het maar eens met de reactie van 'maurice'

Ruben J.
03-10-2001, 04:26
Hmmm...

Het probleem is een beetje dat we graag willen dat men zich onder de eigen naam inschrijft, dat houdt dus ook langere namen in...
Ik ben me overigens weldegenlijk bewust van het feit dat de layout toch te lijden heeft onder de heel lange namen [neem voorgaande poster [Nathan -ZeroDown- Strik -> no offence :) ] als voorbeeld] en ergens is dat dus een beetje een padstelling: wat is belangrijker. Als webdesigner is het logisch dat ik voor een max aantal karacters van zeg 15 ben, maar dat is dus vanuit het cosmetische oogpunt bekeken...

Het is iig de moeite van het nader bekijken waard, bedankt voor het meedenken! :)

Geert Kranendonk
03-10-2001, 08:41
Volgens mij zijn het voorlopig niet de lange eigennamen die voor het probleem zorgen, maar een aantal enorm lange "schuilnamen" en mensen die zowel hun naam als een nickname gebruiken.


Ik heb reeds eerder in dit forum gelezen dat mensen die Nicknames gebruiken vinden dat dit ze beter beschrijft aangezien ze hun eigenlijke namen grotendeels niet zelf gekozen hebben.

:D Ik zag dat we sinds gisteren een nieuwe gebruiker hebben die zich wceend noemt, dan vraag ik me dus meteen af hoe erg zijn/haar echte naam moet zijn als dit al meer zegt :D

Koen Crijns
03-10-2001, 21:44
Heren,

Ik zie tot nu toe slechts één iemand waarbij 't verkeerd gaat, te weten die persoon met z'n email-adres als login. Inderdaad is deze situatie niet helemaal ideaal, maar er is maar weinig aan te veranderen. vBulletin heeft namelijk geen mogelijkheden om dit tegen te gaan. We zullen er mee moeten leven benk ik bang. ;)

Laurens-Jan
05-10-2001, 19:29
Zou het niet handig zijn als er twee regels voor 2 namen zou zijn?
Dus bv. 1e regel: voornaam (en evt. achternaam)
en dan de regel eronder: evt. een nickname

Dan kunnen de mensen die aan hun nick gehecht zijn, die toch 'showen' en weet je toch wie er achter die nick zit.

En er is toch zat ruimte voor? De 'linkerblokken' vd reacties hebben meestal een paar lege regels, die dan (gedeeltelijk) gebruikt kunnen worden.

Alex van den Berg
05-10-2001, 21:34
Nickname en Realname... het maakt toch niet uit waar het staat? Gebruik b.v. de Signature-regel ook eens een keer voor dat doel... :)

Alleen... Afkortingen vind ik toch wel een beetje TE onpersoonlijk worden.... Ruben J. klinkt b.v. meteen weer zo crimineel :D

Alex van den Berg
05-10-2001, 21:39
...dat de layout toch te lijden heeft onder de heel lange namen [neem voorgaande poster [Nathan -ZeroDown- Strik -> no offence :) ] als voorbeeld] Slecht voorbeeld... denk ik... Nathan gebruikt tenminste nog spaties in zijn naam, zodat er een automatische linebreak optreed, wat dus geen invloed op de layout heeft... :)

Nathan Strik
05-10-2001, 23:43
Ja, helemaal eens met Open Mind... het gaat pas mis als mensen hele lange namen zonder spaties gebruiken. Zoals een compleet e-mail adres!!!

Ik vind dat mijn nick-name, en een aantal mensen met iets langere namen (zoals Geert Kranendonk) nog wel acceptabel zijn hoor. Dit is niet zo´n vreselijk groot verschil met korte namen als Open Mind.

Ik zie inderdaad tot nu toe ook maar 1 iemand waarbij het echt de spuigaten uitloopt en dat is onze broeder met het e-mail adres...

Alex van den Berg
06-10-2001, 00:19
korte namen als Open MindIs zelfs nog korter dan mijn echte naam... :D

Ruben J.
06-10-2001, 15:12
Slecht voorbeeld... denk ik... Nathan gebruikt tenminste nog spaties in zijn naam, zodat er een automatische linebreak optreed, wat dus geen invloed op de layout heeft... :)
Het is een prima voorbeeld, er wordt namelijk geen linebreak gebruikt...

Koen Crijns
06-10-2001, 15:14
Bij Nathan (en andere mensen met een spatie in de naam) gaat 't toch gewoon goed? Ik snap niet helemaal waar je 't over hebt Ruben.

Alleen die persoon die z'n hele email-adres als login gebruikt, daar loopt de lay-out in de soep.

Alex van den Berg
06-10-2001, 16:51
Ik snap niet helemaal waar je 't over hebt RubenGewoon... Een eigenwijze computer nerd... :D

Ruben J.
07-10-2001, 00:37
Bij mij wordt die naam niet afgebroken halverwege, dus de cell wordt breder. "nowrap"

Alex van den Berg
07-10-2001, 13:04
"nowrap"
Netscape of Internet Explorer ?
Binnen IE6 worden alle namen netjes gewrapped bij een spatie... ook al is er in de HTML-code een NOWRAP binnen de TD-tags geplaatst.... En da's maar goed ook anders zouden velen van ons met afkortingen moeten gaan werken.

Nathan Strik
07-10-2001, 15:27
Ik gebruik Netcape 6 en heb ook nergens last van...