PDA

Bekijk de volledige versie : Western Genre... zit er nog leven in?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Buscemi
12-11-2002, 12:43
Als liefhebber van westerns vind ik het zeer jammer dat in dit genre momenteel zeer weinig tot niets meer gemaakt wordt.
De laatste heuglijke film in dit genre was voor mij DANCES WITH WOLVES van Kevin Costner uit 1990 !!!
Verder bewaar ik goede herrinneringen aan Pale Rider, Silverado, The Unforgiven, The Quick and the Dead...
En natuurlijk aan de voor mij absolute TOPPERS:
HIGH NOON (1952) van Fred Zinneman met Gary Cooper en THE SEARCHERS (1956) van de meester in dit genre: JOHN FORD.

Ik vraag me af of er meer liefhebbers op dit forum zijn en hoe zij over een en ander denken.
Graag reakties....;)

Marcel Lahaije
12-11-2002, 12:47
De beste westerns zijn toch de wat oudere westerns zoals The Searchers, Rio Bravo en wat te denken van Once Upon A Time In The West (wanneer komt-ie op dvd)....

Is jammer dat er van dat genre zo weinig op dvd wordt uitgebracht. Niks zo fijn als een "oude" western met opgepoetst beeld en geluid te aanschouwen in breedbeeld!!!

John Wayne rulez!!

Haay1971
12-11-2002, 13:07
Ik vraag me af of er meer liefhebbers op dit forum zijn en hoe zij over een en ander denken.
Graag reakties....;)
Nou, er zijn wel enkele goede Western films die ik kan waarderen. Een van de eerste films op DVD die ik kocht was Dances With Wolves. Verder vind ik Unforgiven ook erg goed. Laatst nog met een vriend van mij die erg van Westerns houdt een Western film avond gehouden (hij nam de DVDs mee). The Magnificent Seven, The Quick and the Dead en The Good, The Bad and the Ugly 's avonds gekeken en de volgende dag naar Pale Rider gekeken.

De Western die in mijn collectie nog zwaar gemist wordt is de classieker Once Upon a Time in the West. Onvoorstelbaar dat die prachtige film nog niet op DVD is uitgekomen!

Buscemi
12-11-2002, 14:33
inderdaad Once Upon A Time In The West een echte topper die je toch op DVD zou mogen verwachten. Heb ik gelukkig wél op VHS... maar begint na 10 jaar behoorlijk te verslijten.

Lex v/d Moolen
12-11-2002, 17:36
De laatste heuglijke film in dit genre was voor mij DANCES WITH WOLVES van Kevin Costner uit 1990 !!!Unforgiven uit 1992 vond ik ook een goede film, maar niet te vergelijken met de klassiekers zoals Once Upon A Time, Good Bad Ugly, enz..

Daniël van Zanten
12-11-2002, 17:54
Ik vind de beide Young Guns films toch ook zeer vermakelijk.

En wat dachten jullie van The Wild Bunch?

Tombstone heb ik ook nog niemand over gehoord.

Ja, van mij mag er wel weer een goede western gemaakt worden.
Dan wel met een goed/vermakelijk verhaal en een hoop harde aktie. En wat droge humor is ook niet weg.

System 3rror
12-11-2002, 18:28
Qua "grote producties/meesterwerken" ligt het inderdaad even stil op de markt van de westerns. Laatste grote produktie dat ik me even kan voorhalen is American Outlaws.

Heb de film nog niet gezien, maar op IMDB krijgt hij een 5,6. Niet echt bijzonder hoog, maja, het is een Western ;)

Verder staat nog ergens in mn geheugen dat er binnenkort ook weer een western aan zat te komen. Ik heb het ook ooit eens ergens op geschreven op mn lijsten die ik nog wil zien. Ik zal het eens nazoeken.

System 3rror
12-11-2002, 18:37
Na het even op te hebben gezocht ben ik er achter: The Alamo met naar allerwaarschijnlijkheid Russel Crowe, Ethan Hawke en Billy Bob Thornton . Lijkt me een mooie film te woorden als het allemaal klopt.

Jeroen Driessen
12-11-2002, 18:56
Ik denk dat het erg moeilijk is om nog iets origineels te verzinnen voor een Western, alles lijkt me immers al gedaan. Zelf vind ik er weinig aan, alhoewel ik er vroeger wél van kon genieten. Misschien is het maar beter om gewoon geen nieuwe westerns meer uit te brengen, aangezien het oude materiaal gewoon erg goed is. SFX ofzo kun je toch niet gebruiken en de creativiteit van Hollywood is volgens de kenners ook ver te zoeken de laatste tijd. Geen nieuwe westerns dus voor mij!

Hilde
12-11-2002, 19:31
Ik heb heleboel westerns uit de jaren 40 en 50 van de TV opgenomen op VHS.
Op DVD heb ik the Searchers, Vera Cruz, Cowboy, 3:10 to Yuma, The man who shot Liberty Valance en The man from Laramie. Enik ben het er mee eens. Er komen van het westerngenre maar heel weinig uit op DVD maar misschien komt dat nog. Op dit moment komen er veel SF en Fantasy uit. Ik hoop dat er ook snel een tijd aan komt dat er veel westerns op DVD uitkomen

P@rick
13-11-2002, 00:42
Ja, hier nog een liefhebber van westerns. Alleen ga ik iets zeggen dat een aantal van jullie in het verkeerde keelgat zal schieten:D...John Wayne is a wuss. Zijn films zijn van die overgeacteerde politiek correcte amerikaanse films (dit is mijn mening). Geef mij maar een western waar ze wel iemand in de rug schieten...dus met andere woorden...geef mij maar CLINT EASTWOOD. Zijn westernfilms vind ik dus helemaal top. Vandaar dat ik al zijn westerns op DVD heb (zover ze R2 NL te verkrijgen zijn)

Nog een topper (en dat vind elke westernliefhebber) is natuurlijk Once Upon A Time In The West. Schande dat deze nog niet op DVD is:( . Nog een rijtje waar ik wel op zit te wachten is:
- Two Mules For Sister Sara (Clint :D)
- Joe Kidd (Clint :D)
- Dances with Wolves
- Long Riders
- The Wild Bunch
- Tombstone
en verder weet ik het nu even niet.

Van mij mogen er wat meer westerns in de maak komen en ook de westernDVDwishlijsen wat beter worden bijgewerkt.

Groetjes Patrick

Alex van den Berg
13-11-2002, 01:34
- Two Mules For Sister Sara (Clint :D)Deze is ondertussen in Nederland uit... Zie mijn collectie voor details.
Helaas heb ik nog geen tijd gehad om 'm te bekijken... :(

Attachment: Front cover.

Marcel Lahaije
13-11-2002, 09:09
Nog een rijtje waar ik wel op zit te wachten is:
- Two Mules For Sister Sara (Clint )
- Joe Kidd (Clint )
- Dances with Wolves
- Long Riders
- The Wild Bunch
- Tombstone
en verder weet ik het nu even niet.


M.u.v. the Long Riders (voor zover ik weet) zijn ze allemaal verkrijgbaar op DVD.

Ronald Stiebolt
13-11-2002, 09:11
Wild wild West (gatverdegatverdegatver....)

Marcel Lahaije
13-11-2002, 09:15
Ja, inderdaad!!!

Dat mag zich nog niet eens tot de categorie "westerns" rekenen.

Dat Will Smith zich bezig houd met andere dingen.

Kent trouwens iemand de western "Posse" ?
Zeer ondergewaardeerde film. Ik geloof niet dat hij verkrijgbaar is op DVD, jammer genoeg!

Haay1971
13-11-2002, 09:23
Ja, hier nog een liefhebber van westerns. Alleen ga ik iets zeggen dat een aantal van jullie in het verkeerde keelgat zal schieten:D...John Wayne is a wuss. Zijn films zijn van die overgeacteerde politiek correcte amerikaanse films (dit is mijn mening). Geef mij maar een western waar ze wel iemand in de rug schieten...dus met andere woorden...geef mij maar CLINT EASTWOOD. Zijn westernfilms vind ik dus helemaal top. Vandaar dat ik al zijn westerns op DVD heb (zover ze R2 NL te verkrijgen zijn)

Oh, ik ben het helemaal met je eens wat betreft John Wayne westerns. Akteurs die ten alle tijde gladgeschoren en met schone kleding rondlopen, zelfs als ze volgens het verhaal al een week niet meer in een stadje geweest zijn. Totaal niet geloofwaardig voor mij.

Sinds de Spaghetti westerns (en dat zijn de westerns die mijn kennismaking met de westernfilms bepaalden) moeten de personages er ongeschoren, ongewassen, en met bestofte kleding rondlopen, tenzij ze net een badhuis/bordeel ofzo bezocht hebben waar ze weer geschoren zijn en zich opgefrist hebben.

Trouwens... Als kind was ik helemaal weg van de Winnetoe en Old Shatterhand boeken van Karl May. Ik weet dat er Duitse films van gemaakt zijn, maar ja, een Duits sprekende Winnetoe gaat er bij mij niet in. Ik zou wel eens een GOEDE big-budget verfilming van die boeken willen zien. Zeg maar op dezelfde manier hoe Peter Jackson The Lord of the Rings aangepakt heeft. Dus een trouwe verfilming naar de geest van het boek, met indianen die echt Apache en Sioux en Oglala praten, en hun gebruiken en cultuur ook recht doen. Maar dat zal waarschijnlijk wel altijd een droom blijven...

Ronald Stiebolt
13-11-2002, 09:24
Oh ja, deze nog: Back to the future III

Natuurlijk geen 'echte' western maar wel eentje met alle benodigde elementen....

Haay1971
13-11-2002, 09:25
Ja, inderdaad!!!

Dat mag zich nog niet eens tot de categorie "westerns" rekenen.

Dat Will Smith zich bezig houd met andere dingen.

Kent trouwens iemand de western "Posse" ?
Zeer ondergewaardeerde film. Ik geloof niet dat hij verkrijgbaar is op DVD, jammer genoeg!
Ja, Wild Wild West was een regelrechte aanfluiting. Heb die film een stukje gekeken in het vliegtuig, maar vond het ZO ontzettend slecht dat ik een ander kanaal opzocht!

Verder is Posse volgens IMDB wel op DVD verkrijgbaar...

Jeroen Driessen
13-11-2002, 09:37
Ja, Wild Wild West was een regelrechte aanfluiting. Heb die film een stukje gekeken in het vliegtuig, maar vond het ZO ontzettend slecht dat ik een ander kanaal opzocht! Dat bedoel ik met zinloze SFX voor Westerns... Heb de film niet gezien, maar het lijkt me waardeloos.

Buscemi
13-11-2002, 10:14
John Wayne is a wuss.
Hier kan ik me wel enigzins in vinden. John Wayne was ook nooit mijn favoriet, maar toch kan ik me niemand anders voorstellen in de rol van Ethan Edwards (The Searchers).

P@rick
13-11-2002, 18:11
Deze is ondertussen in Nederland uit... Zie mijn collectie voor details.
Helaas heb ik nog geen tijd gehad om 'm te bekijken... :(

Attachment: Front cover.

Shit man, je hebt gelijk. Ik check www.dvd-home.nl altijd voor nieuwe releases, maar daar staat hij niet bij. Thanx for the info.

Groetjes Patrick

P@rick
13-11-2002, 18:16
Nog een rijtje waar ik wel op zit te wachten is:
- Two Mules For Sister Sara (Clint )
- Joe Kidd (Clint )
- Dances with Wolves
- Long Riders
- The Wild Bunch
- Tombstone
en verder weet ik het nu even niet.


M.u.v. the Long Riders (voor zover ik weet) zijn ze allemaal verkrijgbaar op DVD.

De enige die R2 NL is uitgebracht is Two Mules For Sister Sara ( kom ik nu net achter:D), maar de rest volgens mij niet. Long Riders is wel in de UK met NL subs verkrijgbaar, maar daar is in gecut.

P@rick
13-11-2002, 23:06
BTW, ik heb vandaag Boots Hill gekocht. Niet dat dit een spectaculaire western is, maar ik vond "vroeger" Bud Spencer en Terence Hill geweldig en dit is dan een leuke combinatie van jeugdsentiment en favoriete genre(y) (zeker als je hem voor 4,49 bij klein duimpje op de kop weet te tikken).

P@rick
14-11-2002, 23:00
Western Genre...zit er nog leven in?

Om even op jouw vraag terug te komen, waarmee jij dit topic opende...zo te zien niet Buscemi:D . Helaas:( .

Tim Weisselberger
14-11-2002, 23:14
nog wat recentere westerns;

The Last of the Mohicans 1992
Dead Man 1995

maarjah, dit is duidelijk genre die uitgestorven is... :(

MAD
14-11-2002, 23:18
Het is inderdaad jammer dat sommige films nog niet op DVD zijn. Ik is bv. nog mijn favoriet: Rio Lobo (John Wayne). Nee, niet Rio Bravo, die is al lang uit... In deze film speelt John Wanye een kolonel uit het Yankee leger die na de burgeroorlog met hulp de voormalige rovers (Confederate leger) op zoek gaat naar de veraders van een goudtransport... Mooie film!!!

Marcel Lahaije
15-11-2002, 08:50
als ik de reacties zo lees dan zit er nog genoeg leven in het western genre. Er zijn vele schitterende westerns gemaakt, er wordt alleen niet zoveel uitgegeven op DVD....op een enkeling na.

Als ze zou eens een leuk assortiment tegen een betaalbare prijs zouden uitbrengen dan zijn er genoeg liefhebbers voor.

... en Rio Lobo is inderdaad ook een geweldige western. Als ik me niet vergis dan vormen Rio Lobo en Rio Bravo tesamen met nog een andere western een trilogie.... ben alleen de titel van die andere film vergeten....

MAD
15-11-2002, 14:56
Weet het niet zeker maar volgens mij was dat El Dorado (welke overigens heel erg lijkt op Rio Bravo, vind alleen persoonlijk Rio Bravo beter)... Niet dan, toch? Kenners van het genre??? ;)

hitch_fan
17-11-2002, 10:58
Weet het niet zeker maar volgens mij was dat El Dorado (welke overigens heel erg lijkt op Rio Bravo, vind alleen persoonlijk Rio Bravo beter)... Niet dan, toch? Kenners van het genre??? ;)

Inderdaad El Dorado.
Rio Bravo, El Dorado en Rio Lobo zijn alle 3 door Howard Hawks geregisseerd. Ik zou het overigens geen echte trilogie willen noemen maar meer een remake (Rio Lobo) van een remake (El Dorado) van het origineel Rio Bravo (de beste voor mij).

hitch_fan
17-11-2002, 11:01
John Wayne is a wuss.

Duh, Clint Eastwood is een mietje.

Wat lopen er hier toch een hoop cultuurbarbaren rond ;).

hitch_fan
17-11-2002, 11:16
Trouwens... Als kind was ik helemaal weg van de Winnetoe en Old Shatterhand boeken van Karl May. Ik weet dat er Duitse films van gemaakt zijn, maar ja, een Duits sprekende Winnetoe gaat er bij mij niet in. Ik zou wel eens een GOEDE big-budget verfilming van die boeken willen zien. Zeg maar op dezelfde manier hoe Peter Jackson The Lord of the Rings aangepakt heeft. Dus een trouwe verfilming naar de geest van het boek, met indianen die echt Apache en Sioux en Oglala praten, en hun gebruiken en cultuur ook recht doen. Maar dat zal waarschijnlijk wel altijd een droom blijven...

Karl May is natuurlijk een Duitse schrijver en buiten Duitsland bijna volslagen onbekend. De kans dat er dan ook ooit een big-budget produktie gebaseerd op de boeken van May gaat komen, is vrijwel nihil imho. Er is recentelijk overigens in Duitsland wel een parodie op de Duitse Winnetoufilms gemaakt: "Der Schuh Des Manitu".
Wat betreft de Duitse May films uit de jaren 60 - puur jeugdsentiment waar ik persoonlijk zeer van geniet. Kinowelt heeft in Duitsland een viertal DVD's uitgebracht (Der Schatz Im Silbersee, Winnetou I t/m III) met prachtig gerestaureerd beeld en geluid. Ten zeerste aanbevolen voor fans.
Er zijn ook een tweetal films (Old Shatterhand en Winnetou Und Shatterhand Im Tal Der Toten) door Polyband uitgebracht op DVD maar die zou ik mijden als de pest - P&S verminkingen en slecht beeld naar verluid.
Voor de liefhebbers nog een leuke link: http://www.karl-may-filme.de/index.htm

hitch_fan
17-11-2002, 11:26
als ik de reacties zo lees dan zit er nog genoeg leven in het western genre. Er zijn vele schitterende westerns gemaakt, er wordt alleen niet zoveel uitgegeven op DVD....op een enkeling na.


Er zijn al veel goede westerns op DVD verschenen. Als ik in DVDProfiler filter op genre western heb ik er toch zo'n 60 in mijn collectie. Maar meer is natuurlijk altijd beter. Persoonlijk kan ik niet wachten op de klassieke Anthony Mann en Budd Boetticher westerns.

P@rick
17-11-2002, 19:23
Duh, Clint Eastwood is een mietje.

Wat lopen er hier toch een hoop cultuurbarbaren rond ;).

Mijn motivatie om John Wayne een "wuss" te noemen stond in het bericht erbij. Zonder duidelijke argumenten zou mijn mening maar een losse flodder zijn. Kun je jouw mening ook beargumenteren zodat het niet meer een losse flodder is:D:D:D?

Nicholas F
27-11-2002, 15:56
Ik ben een western fan. Ik vond The Wild Bunch (1969) toch wel de beste western ooit. Ook behoren de Sergio Leone westerns Fistful of Dollars, For A Few Dollars More, The Good The Bad And The Ugly, Once Upon A Time In The West tot de favorieten. Allemaal jaren '60 westerns!
Verder behoren Eastwood's classic Pale Rider, Unforgiven, The Outlaw Josey Wales etc. tot de favorieten.
Van de jaren '80 en '90 vond ik Young Guns en Tombstone wel goed!
Behalve Shane (1953) heb ik weinig westerns uit de jaren '50 gezien. :(

Winand
27-11-2002, 16:25
en wat dachten we van:
the good the bad and the ugly
for a few dollars more
pale rider
the outlaw joshey wales

onvergetelijke clint eastwood westerns
winand

Gabriel B.
04-12-2002, 16:39
Het lijkt me dat de Western een genre is dat er in slaagt om telkens wanneer iemand zegt dat het een dood genre is, weer tot leven te komen.

Mijn bewijsstukken :
Silverado
Unforgiven
The Quick and The Dead.

Buscemi
04-12-2002, 17:45
Behalve Shane (1953) heb ik weinig westerns uit de jaren '50 gezien. :(
Wordt het toch tijd dat je de juweeltjes uit die periode eens gaat bekijken, zeker omdat je stelt dat je westernfan bent....;)

Art
04-12-2002, 18:04
Tijdje geleden heb ik The Jack Bull gezien en dat is wel een goede moderne western maar niet vergelijkbaar met de klassiekers :) Ride with the Devil van Ang Lee is ook nog zo'n voorbeeld :)

martin
04-12-2002, 18:13
Tombstone heb ik ook nog niemand over gehoord.



Toevallig heb ik die regio 1 met DTS en THX van de Vista Serie's in me collectie.....Super film!!!!!!

martin
04-12-2002, 18:16
Duh, Clint Eastwood is een mietje.

Wat lopen er hier toch een hoop cultuurbarbaren rond ;).

Don't fok whit the Clint....Clint Rulezzz

wil al zijn films/dvd's kopen.

Buscemi
04-12-2002, 18:53
Ride with the Devil van Ang Lee is ook nog zo'n voorbeeld :)
Yes, Ride With The Devil, Ang Lee, Tobey Maguire....
Klasse film en met een prachtrol van JEWEL!!!

martin
27-12-2002, 15:03
sinds dat ik de hele dvd collectie van clint eastwood aan het sparen bent kom je ook veel westerns tegen nu vond ik High plains drifter (http://www.dvdzine.nl/reviews/reviews.php?id=464) toch wel héél erg gaaf, veel coole humor. Maar goed zo kunnen we nog wel een hele waslijst maken.

vraagje:

Hoe is magnificent seven eigenlijk ? want die staat ook op me verlanglijstje.

Gabriel B.
27-12-2002, 16:32
Originally posted by Martin
[B]Hoe is magnificent seven eigenlijk ?

Een klassieker.
Persoonlijk vind ik het niet meteen het allerbeste in het genre (doch zeker een plaatsje in de top 5) maar het is nu eenmaal een "klassieker".
Je zal zeker niet ontgoocheld worden.

Lex v/d Moolen
27-12-2002, 16:41
Ik zag eergisteren een groot deel van Silverado. Leek me wel aardig en er deden een hoop goede acteurs in mee. Ik heb alleen John Cleese niet gezien, die zat zeker in het begin. Maar dat John Cleese een western had gedaan heb ik nooit geweten.

Peter Koelewijn
27-12-2002, 17:18
Denk dat er onder ons liefhebbers genoeg zijn, ben zelf ook een groot liefhebber van Westerns.
Deze zijn in mijn bezit:
Blazing Saddles - komedie western met Mel Brooks
Boots Hill
Rio Bravo
The Cowboys
The Searchers
Hombre
Hang ém High
The Alamo

Ook ik wacht op de uitgave van Onc Upon A Time In The West, en ook Stagecoach zo ik graag in mijn collectie hebben.
Even over het "nette" uiterlijk van John Wayne is films uit die tijd was iedereen altijd correct gekleed, alleen de echte zwervers en dronkaards waren vuil.

Er zal wel weer een tijd komen dat de Western weer wat populairder wordt als er een kaskraker wordt gemaakt dan volgen er vaak meer.

martin
27-12-2002, 18:31
De westerns die ik nu heb zijn het volgende:

Tombstone.DTS & THX. #1
Bronco Billy ( semi western)
Desperado.
Fist full of Dollars.
For a few Dollars More.
Good the Bad and the Ugly.
Hang 'Em High.
High Plains Drifter
Outlaw Josey Wales
Pale Rider
Quick and the Dead.
Silverado.
Two Mules for Sister Sara
Unforgiven. SE

martin
27-12-2002, 18:34
Een klassieker.
Persoonlijk vind ik het niet meteen het allerbeste in het genre (doch zeker een plaatsje in de top 5) maar het is nu eenmaal een "klassieker".
Je zal zeker niet ontgoocheld worden.

Bedankt, ik ga hem zeker kopen.

Upon once a time in the west zou volgend jaar in de zomer uitkomen ( als het goed is)

Renny Collard
27-12-2002, 18:39
Bedankt, ik ga hem zeker kopen.

Upon once a time in the west zou volgend jaar in de zomer uitkomen ( als het goed is)

Hoe kom je aan die info??
Dit is nou mijn meest gewilde...en niet alleen onder de westerns.

martin
27-12-2002, 19:06
Paramount has a number of interesting projects in the works for DVD release in 2002. First of all, the studio has confirmed that Star Trek: The Next Generation: Season Two will street in May. The Star Trek II: The Wrath of Khan - Special Edition is also in production for release this summer (rumor is June, but that's not confirmed). The studio has, however, confirmed that June will see the release of another batch of classic Westerns to DVD. The specific titles are yet to be announced, but don't expect Once Upon a Time in the West until late in the year at the very earliest. You can, on the other hand, assume that Gunfight at the O.K. Corral will be released this year


laten we hopen dat het waar is...

http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html

Martin X
28-12-2002, 17:44
Hierbij een paar reacties.
- Sedert de jaren zeventig worden er geen topwesterns meer gemaakt. Jazeker, "Pale Rider", The Unforgiven"... goeie films maar geen toppers. De moderne western is toch niet vergelijkbaar met wat er vooral in de forties en fifties aan westerns gepleegd werd? Ieder diertje zijn pleziertje, maar degenen die de nieuwerwetse westerns top vinden en het oude spul maar niks, hebben toch niet die echte "westernfeeling", zijnde begeesterd worden door die archetypische structuur van filmen en verhaal. Daar zat tenminste spirit in (inderdaad, geen glitter). Maar alleen gelijkgestemden zullen jammer genoeg begrijpen wat ik bedoel.
- De echte topwesterns zijn toch uit de oude doos? "The Man Who Shot Liberty Valance", "The Searchers" en ook oneindig veel films zonder dat John Wayne hoefde op te draven; kijk bijvoorbeeld eens naar "Shane". Prachtwestern!
- Vroeger was daarom alles ook niet beter. Zo vind ik "High Noon" tamelijk vervelend en de spanningsopbouw eerder krampachtig.
- John Wayne een "Wuss"? Ieder zijn mening natuurlijk, zo vind ik bijvoorbeeld Bruce Willis een rotventje. Maar zonder dear old John was de western nooit geworden (of beter gezegd: geweest) wat het was.
- Afgeborstelde kereltjes? Niet altijd. Maar dat hoorde gewoon bij het tijdsbeeld toen. Over tien jaar vinden we misschien acteurs met een stoppelbaard wel degoutant.
- Ach ja, spaghettiwesterns? Goed, maar dan alleen die van Sergio Leone, maar het is niet echt spek naar mijn bek.

Jaap22
28-12-2002, 18:01
Ik vond Django (de naam eindelijk gevonden door hulp van leden van deze forum) echt een hele goeie western. Het is lang geleden dat ik deze gezien heb, maar dat ik deze film nog herinner zegt al genoeg.

Het ging over een gozer die de hele tijd een doodskist achter zich aansleept. Gedurende de film een aantal gevechten, maar op het eind krijg je eindelijk te zien wat er in die doodskist zit....

martin
29-12-2002, 10:11
Hierbij een paar reacties.
- Sedert de jaren zeventig worden er geen topwesterns meer gemaakt. Jazeker, "Pale Rider", The Unforgiven"... goeie films maar geen toppers. De moderne western is toch niet vergelijkbaar met wat er vooral in de forties en fifties aan westerns gepleegd werd? Ieder diertje zijn pleziertje, maar degenen die de nieuwerwetse westerns top vinden en het oude spul maar niks, hebben toch niet die echte "westernfeeling",
- Ach ja, spaghettiwesterns? Goed, maar dan alleen die van Sergio Leone, maar het is niet echt spek naar mijn bek.

Ben wel met een groot gedeelte met je eens over de nieuwe wetse en ouderwetse keboyfilms, maar heb gisteren avond weer eens Unforgiven SE gezien maar is toch wel een toppertje hoor, goeie cast, goed gespeeld, beeld en geluid is toch ook wel belangrijk ( meer impact). Toch is Tombstone ook wel een goeie...maar goed smaken verschillen.

martin
29-12-2002, 12:13
Wie kent deze film met Patrick Steward ??

http://images.amazon.com/images/P/B00007AJFY.01.LZZZZZZZ.jpg

martin
29-12-2002, 13:20
Ik heb even zitten kijken welke hier in NL tekrijgen zijn met NL subs....welke zijn intressant om tekopen van deze onderstaande lijst:

3:10 To Yuma
Alamo, the
Cowboys, the
Dollar For The Dead
Geronimo
Hombre
Long Riders, The
MacKenna's Gold
Rio Bravo
Searchers, the
Vera Cruz

Martin X
29-12-2002, 13:22
Nope.
Misschien een tv-film of alleen in Amerika uitgebracht?
Mooie pruik van Patrick!

Martin X
29-12-2002, 13:25
Beste naamgenoot. Je was me effe te vlug af met jouw reply.
OK, over die aanraders nu: eigenlijk zijn het allemaal musts. In dergelijke gevallen laat ik me leiden door de verkoopprijs, zo is bvb The Alamo nog aan dure prijs, terwijl The Searchers al goodkoop te verkrijgen is. Effe afwachten?

Martin X
29-12-2002, 13:26
The Searchers? Is inderdaad al goedkoop te verkrijgen, maar bedoelde dus Rio Bravo.

martin
29-12-2002, 13:41
bij ro-direct zijn de meeste onder de €20 verkrijgbaar, dus dat valt dan nog wel mee.

nou dan heb ik in iedergeval weer iets om aanteschaffen, alleen jammer dat me vrouw niet zo western fan is, cowboy'tje spelen is eigenlijk ook een mannen ding om tedoen. :)

http://www.rodirect.nl/displayers/index.asp

kijk onder westerns.

hitch_fan
31-12-2002, 12:11
Hierbij een paar reacties.
- Sedert de jaren zeventig worden er geen topwesterns meer gemaakt. Jazeker, "Pale Rider", The Unforgiven"... goeie films maar geen toppers.

"The Unforgiven" is een western uit 1960 met Burt Lancaster en Audrey Hepburn maar je bedoelt natuurlijk Clint Eastwood's Unforgiven. Unforgiven is naast Cimarron uit 1931 en Costner's Dances With Wolves de enige western die ooit de Oscar voor beste film heeft gewonnen. Nu zegt dat niet zoveel (Cimarron heeft de tand des tijds niet zo goed doorstaan en is niet zo goed meer) maar in het geval van Unforgiven was dat imho toch wel terecht. Ik ken nl geen andere western waarin de western mythe van de macho held door Eastwood op zo'n prachtige wijze ontmanteld wordt.

De western als filmgenre is sinds begin jaren 60 al met een teruggang bezig en sinds begin jaren 80 is het genre bijna dood. Verantwoordelijk hiervoor is voornamelijk de tv (hoewel sommigen ook Cimino's Heaven's Gate uit 1980 als boosdoener aanwijzen - was een gigantische flop die een complete studio (United Artists) de vernieling indraaide). Sinds begin jaren 60 worden namelijk niet alleen westernfilms op tv vertoond maar zijn we ook doodgegooid met tvseries als Bonanza, The Virginian, Gunsmoke, Alias Smith And Jones etc. etc. Waarom zou iemand nog naar de bioscoop gaan voor een western als hij hetzelfde elke week op tv kan zien? Overigens heeft dit ook prachtig materiaal opgeleverd. De serie Lonesome Dove kan zich bv met het beste in het genre meten.

hitch_fan
31-12-2002, 12:20
Ik heb even zitten kijken welke hier in NL tekrijgen zijn met NL subs....welke zijn intressant om tekopen van deze onderstaande lijst:

3:10 To Yuma
Alamo, the
Cowboys, the
Dollar For The Dead
Geronimo
Hombre
Long Riders, The
MacKenna's Gold
Rio Bravo
Searchers, the
Vera Cruz

Ik zou zeggen begin met Rio Bravo en The Searchers. Dit zijn 2 absolute topfilms. Daarna 3:10 To Yuma (een High Noon kloon), Hombre, The Long Riders (zeer gewelddadige film die je zeker leuk zult vinden ;)) en Vera Cruz. The Alamo is een gigantische epische film maar doet wat gedateerd aan. Geronimo is een wat onderschatte moderne film; Mackenna's Gold vind ik persoonlijk wat minder en Dollar For The Dead ken ik niet.

Martin X
31-12-2002, 17:18
Originally posted by martin

Ieder zijn gedacht, maar op een paar uitzonderingen na zijn dit allemaal fantastiche Westerns, en het hangt een beetje van persoonlijke voorkeur af welke je beter vind dan de andere, alhoewel er over het meesterschap van The Searchers weinig discuOriginally posted by martin
Ik heb even zitten kijken welke hier in NL tekrijgen zijn met NL subs....welke zijn intressant om tekopen van deze onderstaande lijst:

De uizonderingen:

Dollar For The Dead is mij onbekend. Gaat het om een spaghettiwestern?

The Long Riders en MacKenna's Gold vind ik maar knudde. Zoals ik hier eerder al gezegd heb, heb ik het niet voor de nieuwerwetse westerns, en het verhaal en acteerwerk van Mackenna's Gold kunnen me niet bekoren..

Nog iets: Van Geronimo bestaan drie versies met totaal uiteenlopende verhaallijnen: een uit de thirties (en een van de zeldzame slechte oude westerns, een uit de sixties (goed) en een uit de nineties (maar jullie weten al hoe ik daarover denk).

martin
01-01-2003, 11:46
Beste wensen allemaal.

Bedankt voor de western info, hier kan ik wat mee.

Ik ga Donderdag als de winkels weer open zijn kijken voor:

Geronimo (€ 19.99)
Hombre (€ 16.15)
Magnificent seven (€ ?)
Rio Bravo (€ 12.95)
The Searchers (€ 12.95)
Alamo (€ 16.15)
The Cowboy's (€ 12.95)
Vera Cruz (€ 19.95)

Prijzen vallen mee...

martin
01-01-2003, 11:49
Dollar for the dead.

http://www.rodirect.nl/displayers/showImage.asp?type=article&id=16801

met:
Emilio Estevez
Howie Long
William Forsythe

uit gebracht door bridge entertaiment groep, nou laat dan maar...;)

martin
01-01-2003, 11:54
Wat me wel opval is dat ik bijna geen westerns ziet met LEE van Cleef...of zit ik er naast ??


haha kom ik dit ff tegen wel import...

http://www.rodirect.nl/displayers/showImage.asp?type=article&id=19827

Lee van Cleef Box (3-DVD) € 40.
Bad Man's River, Blood Money, Captain Apache

foxmulder
26-04-2003, 01:22
Ik hoor bijna niemand over de betere non-leone spaghetti westerns, zoals de films van Corbucci and Sollima: Django, The great silence, the big gundown en Death Rides a horse.....weliswaar zijn deze films vaak alleen op regio 0 en 1 te verkrijgen, maar dan nog zijn ze beter dan menig amerikaanse productie. Kortom: allemaal naar de DVD speciaalzaak!

Harry V.
26-04-2003, 03:45
The Last of the Mohicans 1992

Niet echt een western te noemen. Een western zie ik meer als cowboy tegen cowboy of indiaan. Niet kolonist tegen kolonist geholpen door indiaan, die beetje te verliefd wordt....

Mijn aanrader: My Name Is Nobody. Henry Fonda tegenover de Wild Bunch (yeah baby!). Wel beetje veel comedy, maar nog altijd een topper wat mij betreft.

Dennis Kuijper
26-04-2003, 17:42
De pas uitgebrachte western op dvd met Jack Nicholson Goin South is op zich ook wel een aardige western.

martin
26-04-2003, 18:18
De pas uitgebrachte western op dvd met Jack Nicholson Goin South is op zich ook wel een aardige western.

Die heb ik ook pas binnen, samen met Five Card Stud en Will Penny allemaal van Paramount Pictures.

Er is nu ook een nieuwe versie van Young Guns met DTS wel regio 1.

martin
26-04-2003, 18:29
Welke westerns hebben jullie allemaal?
Hier mijn lijstje:

Tombstone.DTS & THX.
Alomo, the
Big Country
Bronco Billy
Coogan's Bluff.
Cowboys, the
Dances Whit Wolves
Desperado.
Fist full of Dollars.
Five Card Stud.
For a few Dollars More.
Geronomo.
Goin'South.
Good the Bad and the Ugly
Hang 'Em High
High Plains Drifter
Hombre.
Mackenna's Gold
Magnificent Seven.
Outlaw Josey Wales
Paint Your wagon.
Pale Rider.
Quick and the Dead.
Red River.
Rio Bravo.
Searchers, the
Silverado.
Two Mules for Sister Sara.
Unforgiven.SE
Vera Cruz.
Will Penny

hitch_fan
28-04-2003, 20:50
Welke westerns hebben jullie allemaal?


3:10 To Yuma
The Alamo
Bad Company
The Big Country
Butch Cassidy And The Sundance Kid
Cat Ballou
The Cowboys
Dances With Wolves
Duel In The Sun
El Dorado
A Fistful Of Dollars
For A Few Dollars More
Fort Apache
Geronimo: An American Legend
The Good, The Bad And The Ugly
Gunfight At The OK Corral
The Hallelujah Trail
High Noon
Hombre
The Horse Soldiers
How The West Was Won
The Iron Horse
Jeremiah Johnson
Lonesome Dove
The Long Riders
The Magnificent Seven
The Man From Laramie
The Man Who Shot Liberty Valence
McCabe And Mrs Miller
My Name Is Nobody
Nevada Smith
The Outlaw Josey Wales
The Professionals
Red River
Rio Bravo
Rio Grande
River Of No Return
Der Schatz Im Silbersee
The Searchers
Shane
She Wore A Yellow Ribbon
The Shootist
Silverado
The Sons Of Katie Elder
Stagecoach
Support Your Local Sheriff
Tombstone
True Grit
Unforgiven
Vera Cruz
Wagon Master
The Wild Bunch
Will Penny
Winnetou I
Winnetou II
Winnetou III

De komende weken/maanden komen daar bij :):

Little Big Man
Rio Lobo
Big Jake
Night Passage
Shenandoah
Bend Of The River
Winchester '73
The Far Country
Destry Rides Again
The Unforgiven (1960)
The Indian Fighter
Chisum
North To Alaska
The Big Trail
The Comancheros
The Ox-Bow Incident

Kaplan
28-04-2003, 22:17
Ik heb slechts 8 westerns in mijn collectie
er is niet zoveel op regio 2 te krijgen.

The Searchers
The Magnificent seven
Butch Cassidy and the Sundance kid
The Good, the bad and the ugly
Blazing saddles
Dancing with wolves
Back to the future part III
Unforgiven

Daar wil ik een aantal van de volgende titels nog wel bij

Once upon a time in the west (als die ooit nog eens uit komt)
Cat Ballou (net uit op regio 2)
The big trail
Destry rides again
Giant (3 dvd set)
Gunfight at the O.K. corral
High Noon 50th anniversary edition
Little big man
The man who shot liberty Valance
My name is nobody
The Oxbow incident
The professionals
Der schatz in silbersee
Shane
Stagecoach
The wild bunch
Sun of Paleface

Kaplan
29-04-2003, 00:05
Welke westerns hebben jullie allemaal?


Winchester '73


Moet de moeite waard zijn.
DVD schijnt met commentaar van Jimmy Stewart (zelfde als op de Laserdisc) te verschijnen.

Erwin_W
29-04-2003, 00:13
Mijn top 3:

1. Back To The Future 3
2. Shanghai Knights (met Jackie Chan)
3. Maverick (geloof dat ie zo heet)

Geloof dat het geen van allen echte westerns zijn maarre verder hou ik niet zo van het genre :wink:

starbuck
29-04-2003, 10:14
Ik heb onlangs bij Bart Smit blind een Western aangeschaft voor € 5
De titel "The long Kill"

Ik kon er maar weinig over vinden op het net, het bleek dat het een TV-productie is die ook onder de naam "Outlaw Justice" bekend is. Deze komt 1999 dus redelijk recent.

Acteurs zijn onder andere Willie Nelson en Kris Kristofferson.

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het een mega topper is, maar gezien mijn groeiende voorliefde voor westerns een leuke aanvulling op mijn western-titels:

*Young guns
*Butch Cassidy and the sundance kid
*Ride with the devil
*shanghai noon
*boots hill
*The Jack bull
*The sons of Katie elder
*Hombre
*Far and away
*Pale rider
*The cowboy's
*Rio bravo
*The searchers
*unforgiven
*Maverick
*Wild wild west
*Blazing saddles
*silverado
*Dances with wolves

MAD
01-05-2003, 13:38
Nu deze draad ook weer nieuw leven is ingeblazen, wilde ik gelijk even mijn aanschaffen voor de komende tijd melden (NB: er zitten wel nieuwbakken westerns bij die niet iedereen geloof ik kunnen bekoren ;)).



Young Guns SE

http://www.dvdsoon.com/servlet/imageloader?uid=48068&width=135&height=185&quality=0.8

In regio 1 op 8 april eindelijk uitgeven met juiste beeldformaat en 5.1 DTS geluid. :D Op één of andere manier was het daar nooit van gekomen. Ofwel hij had het juiste beeldformaat, maar DD2.0 (goedkope NL uitgave) ofwel 5.1 geluid, maar weer 4:3 beeld (US uitgave). :( Maar nu dus wel helemaal goed (weet niet of hij ook in regio 2 ook zo zal uitkomen)... :wink:



Dances With Wolves SE

http://www.dvdsoon.com/servlet/imageloader?uid=48424&width=135&height=185&quality=0.8

Wederom in regio 1. Komt uit op 20 mei. De lange 4 uurs versie die hier in NL ook al eens is uitgegeven maar al tijden OOP was. Ik zag onlangs plaatjes van het gehele artwork van deze DVD ergens op het net en ik moet zeggen: errug mooie uitgave!



Rio Lobo

http://www.dvdsoon.com/servlet/imageloader?uid=48092&width=135&height=185&quality=0.8

Ook net uit (29 april) in regio 1 (Verassend niet? Waar blijven toch de regio 2 uitgaves? Deze komt wel, maar wanneer?). Al besproken in deze thread. In ieder geval mijn favoriete western. Uit het trio: Rio Bravo / El Dorado / Rio Lobo. Waarvan de eerste 2 nog erg op elkaar lijken maar ik dit toch echt een heel ander verhaal vind en niet echt een remake (van Rio Bravo) zou willen noemen. Eindelijk weer een goede klassieke John Wayne western op DVD erbij.



Big Jake

http://www.dvdsoon.com/servlet/imageloader?uid=48095&width=135&height=185&quality=0.8

Ook net uit (29 april) in regio 1. Wederom een John Wayne waar ik al een tijdje op zat te wachten (regio 2 staat ook al tijden in de planning, maar het is nog niet duidelijk wanneer hij komt).



Nou dat waren de nieuwe voor mij weer. Voorlopig maar weer wachten op Once Upon a Time in the West die wederom op de lange baan is geschoven... :( En binnenkort komt er een heruitgave van My name is nobody in Australie (R4) met Terrence Hill uit '73 die dan ook heel schappelijk geprijsd is.

hitch_fan
01-05-2003, 16:04
Welke westerns hebben jullie allemaal?


Winchester '73


Moet de moeite waard zijn.
DVD schijnt met commentaar van Jimmy Stewart (zelfde als op de Laserdisc) te verschijnen.

Is zeker de moeite waard. De westerns van Anthony Mann samen met James Stewart zijn zeer zeer goed. Misschien nog wel beter dan de Ford/Wayne samenwerkingen (behalve The Searchers natuurlijk ;)). Ik kijk dan ook zeer uit naar de drie die volgende week uitkomen (Winchester '73, Bend Of The River, The Far Country).

hitch_fan
01-05-2003, 16:15
En binnenkort komt er een heruitgave van My name is nobody in Australie (R4) met Terrence Hill uit '73 die dan ook heel schappelijk geprijsd is.

My Name Is Nobody is recentelijk ook in de UK uitgebracht. Prachtige anamorfe 2.35:1 transfer, extra oa interview met Terence Hill. Ik heb hem aangeschaft ter vervanging van mijn Deense niet-anamorfe 2.00:1 uitgave en ben zeer tevreden.

Welke westerns ik je ook zeker zou aanraden te kopen zijn Gunfight At The OK Corral (net uit op R1 en fantastisch) en de 3 Anthony Mann/James Stewart titels die volgende week uitkomen op R1.

starbuck
01-05-2003, 16:46
Ik kom net terug van de free , waar tot mijn grote schrik opeens een dvd van "bonanza" lag.
Ik heb echt wat gemist want ik had er nog niets over gelezen, alleen dat er een regio 1 uitgave was.

Maar goed, blind aangeschaft dus..

10 afleveringen op 3 dvd's

8 uur nostalgie!!

ik ben weer blij :D

MAD
01-05-2003, 17:00
Ik kom net terug van de free , waar tot mijn grote schrik opeens een dvd van "bonanza" lag.

....

8 uur nostalgie!!


Tataratata tatata Bonanza! (6)

MAD
01-05-2003, 17:07
My Name Is Nobody is recentelijk ook in de UK uitgebracht. Prachtige anamorfe 2.35:1 transfer, extra oa interview met Terence Hill. Ik heb hem aangeschaft ter vervanging van mijn Deense niet-anamorfe 2.00:1 uitgave en ben zeer tevreden.

Maar die is niet echt schappelijk geprijsd met 15 GBP :shock:


Welke westerns ik je ook zeker zou aanraden te kopen zijn Gunfight At The OK Corral (net uit op R1 en fantastisch) en de 3 Anthony Mann/James Stewart titels die volgende week uitkomen op R1.

I love Steward, dus die gaan zeker op de verlanglijst dan!

hitch_fan
01-05-2003, 17:54
I love Steward, dus die gaan zeker op de verlanglijst dan!

James Stewart is ook een van mijn favoriete acteurs en hoe meer ik van Anthony Mann zie/herzie hoe beter ik hem vind. De combinatie Mann en Stewart heeft een aantal prachtige klassiekers opgeleverd.
Er is al een zeer goede Mann/Stewart western op zowel R1 als R2 verkrijgbaar: The Man From Laramie. Wachten is nog op The Naked Spur. Een andere Mann/Stewart samenwerking die de moeite waard is en die verkrijgbaar is op R1 is The Glenn Miller Story.

Volgende goede Stewart westerns komen er ook aan:

Destry Rides Again
Shenandoah
Night Passage

En voor fans van Anthony Mann komt in Augustus ook nog de oorlogsfilm The Heroes Of Telemark uit op DVD :D.

hitch_fan
01-05-2003, 18:08
Ik kom net terug van de free , waar tot mijn grote schrik opeens een dvd van "bonanza" lag.


Wist ook niet dat die uitgebracht zouden worden :shock:.
Als je een aflevering gezien hebt, kun je dan een idee geven van de beeldkwaliteit? Hebben de afleveringen de originele begintune (in USA schijnen ze vanwege een rechtenkwestie zonder de bekende begintune te zijn uitgebracht)? Ik neem aan dat het met 10 afleveringen helaas niet een uitgave is die een volledig seizoen bevat?

Bonanza brengt bij mij ook nostalgische gevoelens naar boven. Werd volgens mij vroeger altijd op zaterdagavond op Duitsland uitgezonden. Ken ook alleen de Duitse stemmen van Hoss, Adam en Little Joe ;).
Mijn favoriete westernserie is The Virginian (later The Men From Shiloh). Wat zou ik daar graag alle afleveringen van op DVD willen hebben. Helaas zal dat wel nooit gebeuren. Hoewel, ... het eerste seizoen van Mr Ed en Green Acres wordt in November op R1 uitgebracht.

starbuck
01-05-2003, 19:37
Ik kom net terug van de free , waar tot mijn grote schrik opeens een dvd van "bonanza" lag.


Wist ook niet dat die uitgebracht zouden worden :shock:.
Als je een aflevering gezien hebt, kun je dan een idee geven van de beeldkwaliteit? Hebben de afleveringen de originele begintune (in USA schijnen ze vanwege een rechtenkwestie zonder de bekende begintune te zijn uitgebracht)? Ik neem aan dat het met 10 afleveringen helaas niet een uitgave is die een volledig seizoen bevat?

.

De bekende begintune is inderdaad niet aanwezig :cry:

Beeldkwaliteit is redelijk, ik heb niet het idee dat er iets aan de kwaliteit is opgeknapt, dat wordt overigens ook niet beweerd, er ziten wat witte vlekjes door het beeld, voor mij geen ramp .dat maakt voor mij het nostalgische gevoel compleet.

Uiteraard 4-3 , dd 2.0 , kleur , 500 minuten, geen extra's

Wat seizoenen betreft wordt er helemaal niets op de hoes vermeld, ik ben helaas ook niet goed op de hoogte van de bonanza-ontwikkelingen dus het zou zomaar 10 bijeengeraapte afleveringen kunnen zijn;

dvd1;

*The gunman

*The fear merchants

*the spanish Grant

dvd2;

*Blood on the land

*desert justice

*the stranger

dvd3;

*escape to ponderosa

*the avenger

*The last trophy

*san fransisco holiday

martin
02-05-2003, 10:06
Haai Cowboy's...

Ik wil binnekort Wild Bunch aanschaffen, maar zit tetwijvelen tussen welke ik zal nemen de regio 4 of regio 1 er zitten geloof ik wel wat verschillen in qua kwaliteit....graag raad. Ik meende dat ik eens gelezen had dat van wild bunch een DTS uitgave zou komen maar dat weet ik niet meer zeker?????

MAD
02-05-2003, 10:31
Hoewel, ... het eerste seizoen van Mr Ed en Green Acres wordt in November op R1 uitgebracht.

Mr. Ed! Man, hier wacht ik al zo lang op. Volgde vroeger altijd met veel plezier de herhalingen op Sky Channel. Nostalgie op en top...

A horse is a horse, of course, of course...
And no one can take to a horse, of course...
That is, of course, unless the horse is the famous Mr. Ed! (6)

starbuck
02-05-2003, 10:37
A horse is a horse, of course, of course...
And no one can take to a horse, of course...
That is, of course, unless the horse is the famous Mr. Ed! (6)

Tataratata tatata Bonanza!




Je bent aardig op de hoogte van de western-tunes :D :D

Helaas, je had het waarschijnlijk al hierboven gelezen, Bonanza is niet voorzien van de o zo bekende begintune :cry:

starbuck
02-05-2003, 16:47
Ik neem aan dat het met 10 afleveringen helaas niet een uitgave is die een volledig seizoen bevat?



Ik heb even wat "research" gedaan, deze 10 afleveringen zijn de afleveringen 19 tot en met 28 van seizoen 1.

Wel een beetje raar zo midden in een seizoen??, maar in ieder geval wel 10 afleveringen op volgorde.

hitch_fan
02-05-2003, 17:32
Ik neem aan dat het met 10 afleveringen helaas niet een uitgave is die een volledig seizoen bevat?



Ik heb even wat "research" gedaan, deze 10 afleveringen zijn de afleveringen 19 tot en met 28 van seizoen 1.

Wel een beetje raar zo midden in een seizoen??, maar in ieder geval wel 10 afleveringen op volgorde.

Bedankt voor alle info. Ik twijfel om de set aan te schaffen. Blijf toch een beetje hopen op volledige seizoenen (en dan met de originele begintune).

hitch_fan
02-05-2003, 17:39
Haai Cowboy's...

Ik wil binnekort Wild Bunch aanschaffen, maar zit tetwijvelen tussen welke ik zal nemen de regio 4 of regio 1 er zitten geloof ik wel wat verschillen in qua kwaliteit....graag raad. Ik meende dat ik eens gelezen had dat van wild bunch een DTS uitgave zou komen maar dat weet ik niet meer zeker?????

The Wild Bunch R1 is een flipper met een goede niet-anamorfe 2.35:1 transfer. The Wild Bunch R4 (en R2) is ook een flipper maar is anamorf. Geen idee of de beeldkwaliteit goed is.
Er staat voor zover ik weet geen re-release gepland maar het zou me zeker niet verbazen wanneer Warner in de toekomst een SE van The Wild Bunch uitbrengt.

FLEPSER
02-05-2003, 17:54
Mijn favorieten zijn zonder uitzondering.
* Once Upon A Time in The West ( praaaaaaachtige muziek EN charles Bronston)
* Unforgiven. ( Oscarwinnen & nu de S.E. in de aanbieding bij de slanke weken bij BOL.COM)

martin
02-05-2003, 18:04
The Wild Bunch R1 is een flipper met een goede niet-anamorfe 2.35:1 transfer. The Wild Bunch R4 (en R2) is ook een flipper maar is anamorf. Geen idee of de beeldkwaliteit goed is.
Er staat voor zover ik weet geen re-release gepland maar het zou me zeker niet verbazen wanneer Warner in de toekomst een SE van The Wild Bunch uitbrengt.

Oke bedankt... (y)

Kaplan
02-05-2003, 20:02
Nog een goede western die ik zeker zal aanschaffen is
Life and times of judge Roy Bean van John Huston met script van John Milius. Komt 3 juni uit op regio 1 bij WB.

MAD
02-05-2003, 23:02
A horse is a horse, of course, of course...
And no one can take to a horse, of course...
That is, of course, unless the horse is the famous Mr. Ed! (6)

Tataratata tatata Bonanza!

Je bent aardig op de hoogte van de western-tunes :D :D

Helaas, je had het waarschijnlijk al hierboven gelezen, Bonanza is niet voorzien van de o zo bekende begintune :cry:

Mr. Ed gaat welliswaar over een paard, maar is geen western... (6)

En van Bonanza heb ik slechts een aantal afleveringen mogen aanschouwen, maar die serie kon mij op één of andere manier totaal niet boeien.... op de begintune na dan... OEI,OEI,OEI (duikt onder tafel om het nu volgende commentaar en gegooide bierglazen van vele westernliefhebbers te ontwijken) (6)

Hilde
02-05-2003, 23:17
Mijn favoriete westerns zijn Beast of the Hollow Mountain en the Valley of Gwangi.
In beide films vechten cowboys niet tegen outlaws maar tegen prehistorische monsters zoals een T-Rex
Ray Harryhausen rulez.....

starbuck
03-05-2003, 10:14
maar die serie kon mij op één of andere manier totaal niet boeien.... op de begintune na dan... OEI,OEI,OEI (duikt onder tafel om het nu volgende commentaar en gegooide bierglazen van vele westernliefhebbers te ontwijken) (6)

Bierglazen, wat dacht je whiskey flessen naar je hoofd :D

Buscemi
03-05-2003, 19:52
"WESTERNS - I NEVER LOOK AT THEM, BUT I LOVE TO MAKE THEM. WHY? BECAUSE THEY'RE MADE MOSTLY ON LOCATION. YOU'RE OUT THERE IN THE OPEN, AWAY FROM THE SMOG AND THE FREEWAYS. YOU'RE WITH A BUNCH OF STUNT MEN WHO ARE YOU'RE FRIENDS, AND THEY KEEP A PITCH GAME GOING ALL THE TIME. YOU EAT WELL - I ALWAYS INSISTED ON THE BEST POSSIBLE FOOD ON LOCATION. YOU WORK FROM DAWN UNTIL SUNSET, AND YOU SLEEP LIKE A BABY AT NIGHT. IT'S A GRAET LIFE - WHO WOULDN'T LIKE IT?" John Ford
Elke bespreking van het westerngenre is onvolledig zonder vermelding van John Ford. Deze regisseur, die tot de grootste van de Amerikaanse cineasten gerekend mag worden, heeft het genre verrijkt met vele klassiekers, van "THE IRON HORSE"(1924) tot "THE MAN WHO SHOT LIBERTY VALANCE"(1962).

Daarom kijk ik uit naar dé western op DVD die het westerngenre in 1939 nieuw leven inblies:
STAGECOACH.
http://www.thailandsilk.net/images/movie/large/g297.jpg
Ik weet dat deze film op DVD in Regio 1 verkrijgbaar is, maar zou deze klassieker ooit het levenslicht zien op Regio 2…?

“STAGECOACH” vertelt het verhaal; van een reisgezelschap in een postkoets. Om verschillende redenen ziet een aantal mensen zich gedwongen om de postkoets naar Lordsburg te nemen, ondanks de dreiging van de oorlogszuchtige Apachen.
Zo worden Dallas, een prostituee, en Doc Boone, een alcoholistische dokter door de eerbare burgers gedwongen het stadje te verlaten. Hatfield, een gokker uit de zuidelijke staten, is op een elegante manier suïcidaal en gaat wellicht daarom mee met de postkoets, Lucy Mallory is hoogzwanger en wil voor de geboorte van haar kind bij haar man zijn. Gatewood heeft zijn eigen bank opgelicht en wil op deze manier onopgemerkt verdwijnen en Mr.Peacock is een timide handelsreiziger. Halverwege de rit neemt men nog iemand mee: Ringo Kid (John Wayne). Ringo Kid wordt door de wet gezocht en moet naar Lordsburg omdat daar de moordenaars van zijn broer zijn. In het verdere verloop van de reis zal de zwangere vrouw haar kind krijgen en zullen de Apachen uiteindelijk de koets aanvallen…
http://www.cowboyhalloffame.org/images/Stage.jpg

John Ford (1894-1973) kwam al op jonge leeftijd bij de film terecht. Hij regisseerde zijn eerste film toen hij 23 jaar was: “STRAIGHT SHOOTING (1917). In de zwijgende periode maakte Ford talloze westerns, waaronder enkele klassiekers, zoals “THE IRON HORSE” en “THREE BAD MEN” (1926). In de jaren dertig maakte Ford nauwelijks westerns en “STAGECOACH” was na 13 jaar zijn terugkeer naar het genre dat hem het beste lag.
John Ford kwam op het idee van “STAGECOACH” toen hij “Stagecoach to Lordsburg” van Ernest Haycox las. Producent Walter Wanger wilde in eerste instantie de hoofdrollen laten vertolken door Gary Cooper en Marlene Dietrich, maar John Ford wees dit idee af. Hun aandeel zou een té grote aanslag op het budget zijn. En daarnaast: Ford had al een andere acteur voor de hoofdrol op het oog, iemand die in 1930 in de grote western “THE BIG TRAIL” jammerlijk was geflopt, maar naar de mening van Ford na 9 jaar een nieuwe kans verdiende: John Wayne (1907-1979)
Na “STAGECOACH” zou John Ford nog verschillende klassiekers binnen het genre maken. Voor John Wayne bleek deze film een springplank te zijn voor zijn verdere carrière.

http://imagecache2.allposters.com/images/54/039_7505.jpg

En zoals reeds gezegd, voor het genre van de western zelf zorgde “STAGECOACH” voor een opleving die in de jaren vijftig tot grote bloei zou komen...

Buscemi
03-05-2003, 20:30
James Stewart is ook een van mijn favoriete acteurs en hoe meer ik van Anthony Mann zie/herzie hoe beter ik hem vind. De combinatie Mann en Stewart heeft een aantal prachtige klassiekers opgeleverd.

In de jaren vijftig maakte Mann een reeks zeer hoogwaardige westerns. In de geschiedschrijving over films worden ze vaak genegeerd of krijgen ze niet de erkenning die ze verdienen.

In 1950 vroeg de studio Universal James Stewart voor de hoofdrol in
"WINCHESTER 73". Universal was destijds echter een kleine studio en kon slechts beperkte budgetten in films investeren. Het normale gage van Stewart kon de studio zeker niet opbrengen. Vandaar dat men met Stewart een ongebruikelijk contracy afsloot: Stewart zou de film maken voor een lager salaris dan normaal, maar hij zou aanvullend een percentage van de opbrengst van de film krijgen. Zo begon in 1950 de vruchtbare samenwerking tussen Mann en Stewart. Ze maakten ook een aantal niet-westerns zoals "THUNDERBAY" (1953), "THE GLENN MILLER STORY"(1954) en "STRATEGIC AIR COMMAND"(1955), maar het zijn de westerns die de meeste indruk maakten (-en maken). Titels: BEND OF THE RIVER"(1952), "THE NAKED SPUR"(1953), THE FAR COUNTRY"(1955) en "THE MAN FROM LARAMIE"(1955). In deze westerns speelt Stewart op een weergaloze manier een gefrustreerde man, een gekweld iemand met duistere kanten. En in de westerns komt Manns rijke visuele stijl veel beter tot zijn recht dan in de niet-westerns.
http://www.filmsite.org/posters/manfr.gif
"THE MAN FROM LARAMIE", in mijn ogen het meesterwerk van hun samenwerking, is een western die zeer geweldadig is, bijna tot op het sadistische af. Met name Dave Waggoman (Alex Nicol) wordt geschetst als een psychopaat, die genoegen schept in geweld. Dat blijkt al uit de eerste scène, waar het onmiddelijk tot een geweldadig treffen komt tussen hem en Will Lockhart (James Stewart). Hij laat Lockhart achter een paard binden en jaagt het dier door een kampvuur. Vervolgens steekt hij Lockharts wagen in brand en schiet zijn muildieren dood...

Hamilcar54
03-05-2003, 20:41
Angel and the badman (1947) is ook nog maar net uit, ben wel enorm teleurgesteld in het beeld, men heeft hier duidelijk zijn werk niet van gemaakt ! :(

Jammer want het is een leuke film.

Sjef
03-05-2003, 20:59
Mijn favoriete westerns zijn Beast of the Hollow Mountain en the Valley of Gwangi.
In beide films vechten cowboys niet tegen outlaws maar tegen prehistorische monsters zoals een T-Rex
Ray Harryhausen rulez.....
Die eerste ken ik niet maar ik heb The Valley of Gwangi op VHS.
Hoewel het tegen een western-achtergrond afspeelt, vind ik het niet echt een western, maar meer een Fantasy.

hitch_fan
04-05-2003, 00:10
Deze regisseur, die tot de grootste van de Amerikaanse cineasten gerekend mag worden

Ford staat op eenzame hoogte. Hij was dan ook de grootste Amerikaanse cineast. Zie sig ;).

Overigens was het niet Walter Wanger maar David Selznick die er bij Ford op aandrong om Gary Cooper en Marlene Dietrich te casten voor Stagecoach (de film zou namelijk in eerste instantie gefinancierd worden door Selznick International Pictures). Volgens Selznick was Stagecoach "just another western" die wel wat sterren kon gebruiken om ueberhaupt enige kans te maken om uit de kosten te komen. De onafhankelijke Ford en de bemoeizuchtige Selznick (die Ford met memo's bleef bombarderen) konden totaal niet met elkaar overweg. Ford brak dan ook met Selznick en ging vervolgens met Stagecoach langs bijna alle Hollywoodstudio's. Uiteindelijk kwam hij bij Wanger uit.

Als je meer van Ford wilt weten, kan ik je Tag Gallaghers "John Ford, The Man And His Films" aanraden. Het is een van de beste filmboeken die ik ooit heb gelezen. De nadruk in dit boek ligt namelijk niet zozeer op het persoonlijke leven van Ford zoals in zoveel andere biografische boeken het geval is, maar bijna uitsluitend op zijn werk. Werkelijk elke film die Ford ooit maakte wordt uitgebreid geanalyseerd.
Van Stagecoach is trouwens ook een prachtig boekje verkrijgbaar in de relatief goedkope BFI Film Classics reeks (geschreven door Edward Buscombe). Ook een aanrader.

hitch_fan
04-05-2003, 00:40
In de jaren vijftig maakte Mann een reeks zeer hoogwaardige westerns. Inde geschiedschrijving over films worden ze vaak genegeerd of krijgen ze niet de erkenning die ze verdienen.

Tja, dat lot is wel meer regisseurs van westerns ten deel gevallen. Waar zijn bijvoorbeeld de westerns van Budd Boetticher met Randolph Scott?
Zelfs John Ford is denk ik voor de meeste mensen op dit forum een onbekende grootheid.


En in de westerns komt Manns rijke visuele stijl veel beter tot zijn recht dan in de niet-westerns

Ben ik niet met je eens. Visueel vind ik zijn vroege film noirs die hij samen met cameraman John Altman maakte zoals T-Men en Raw Deal indrukwekkender. Als je noir in noir wilt zien dan kan ik je deze films aanraden. Beide zijn zeer goedkoop verkrijgbaar op R1.

Het hoogtepunt van de samenwerking tussen Mann en Stewart is voor mij The Naked Spur. Als je Stewart alleen kent uit zijn Capra of Hitchcock films dan is deze film een eye-opener. De waanzin straalt werkelijk uit Stewarts ogen. En dan heeft deze film ook nog de wonderschone Janet Leigh als attractie :).

Anthony Mann heeft een groot aantal prachtige films gemaakt. Hij verdient zeker meer aandacht imho. Naast zijn westerns uit de jaren 50 (oa ook nog The Tin Star en Man Of The West zijn zeer goed) zijn ook de genoemde film noirs en de epics El Cid en Fall Of The Roman Empire ware topfilms die iedere filmliefhebber zou moeten zien. Al was het maar 1 keer ;).

Lex v/d Moolen
04-05-2003, 00:47
Deze regisseur, die tot de grootste van de Amerikaanse cineasten gerekend mag worden

Ford staat op eenzame hoogte. Hij was dan ook de grootste Amerikaanse cineast. Zie sig ;).
In Monument Valley, waar ik dacht Stagecoach is opgenomen is zelfs een locatie naar hem vernoemd, Ford's point. Dat soort hommage's kom je daar volgens mij niet vaak tegen in Nationale Parken.

starbuck
04-05-2003, 20:49
Bonanza brengt bij mij ook nostalgische gevoelens naar boven. Werd volgens mij vroeger altijd op zaterdagavond op Duitsland uitgezonden. Ken ook alleen de Duitse stemmen van Hoss, Adam en Little Joe ;).
.

Dat heb ik ook, ik vind trouwens de Western het enige filmgenre waar een duitse nasynchronisatie me totaal niet stoort.

Ik vond de voicecasting van die duitse stemmen zeer goed bij de Cowboy's passen. volgens mij werden ook vaak dezelfde mensen gebruikt bij elke western.

Voor de goede orde, bij elke andere film of serie gruwel ik van de nasyn, maar bij westerns dus niet??? Vreemd toch??

MAD
04-05-2003, 22:42
Daarom kijk ik uit naar dé western op DVD die het westerngenre in 1939 nieuw leven inblies:
STAGECOACH.

Ik weet dat deze film op DVD in Regio 1 verkrijgbaar is, maar zou deze klassieker ooit het levenslicht zien op Regio 2…?

Volgende week! :D

http://www.splashdvd.com/splash/mimages/72/812372.jpg

Kijk even bij www.splashdvd.com waar ze claimen dat hij op 12 mei uitkomt en dat hij ook maar £6.49 / €9.50 (incl. verz.) kost! :shock:

Weer iemand gelukkig gemaakt...? ;)

Ik heb hem na je lovende woorden ook maar even hier besteld. By the way: The Man from Laramie is bij www.play.com deze maand €12,- incl. verz. ;)

hitch_fan
04-05-2003, 22:44
In Monument Valley, waar ik dacht Stagecoach is opgenomen is zelfs een locatie naar hem vernoemd, Ford's point. Dat soort hommage's kom je daar volgens mij niet vaak tegen in Nationale Parken.

Stagecoach is inderdaad opgenomen in Monument Valley. De lokatie Ford's Point is geloof ik naar hem vernoemd omdat hij veel heeft gedaan voor de Navaho's die er wonen en omdat hij er zoveel films heeft opgenomen (naast Stagecoach ook The Searchers, She Wore A Yellow Ribbon, Fort Apache, Sergeant Rutledge, My Darling Clementine en Cheyenne Autumn).

Buscemi
04-05-2003, 22:57
Ik weet dat deze film op DVD in Regio 1 verkrijgbaar is, maar zou deze klassieker ooit het levenslicht zien op Regio 2…?
Volgende week! :D
Weer iemand gelukkig gemaakt...? ;)
Mijn dank is groot... :wink: :lol:

MAD
04-05-2003, 23:05
Ik weet dat deze film op DVD in Regio 1 verkrijgbaar is, maar zou deze klassieker ooit het levenslicht zien op Regio 2…?
Volgende week! :D
Weer iemand gelukkig gemaakt...? ;)
Mijn dank is groot... :wink: :lol:

:wink:

Nu maar hopen dat hij daadwerkelijk op die datum uitkomt. Volgens deze link (http://www.digitaleyes.net/Details.cfm?info=DEL82330DVD) is hij overigens R0, Mono en Full Frame 4:3 (de laatste 2 waren niet ongebruikelijk in die tijd, dus ik neem aan dat dit bij het origineel ook zo is)

hitch_fan
04-05-2003, 23:34
Nu maar hopen dat hij daadwerkelijk op die datum uitkomt.

Mocht hij niet uitkomen dan kun je altijd nog de Franse release kopen die volgens mij al een tijdje verkrijgbaar is: http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/B00004VY4L/qid=1052083045/sr=2-3/ref=sr_2_3_3/171-8047468-5241017



Mono en Full Frame 4:3 (de laatste 2 waren niet ongebruikelijk in die tijd, dus ik neem aan dat dit bij het origineel ook zo is)

99,9% van alle films van voor 1953 hebben een origineel aspect ratio van 4:3. Eerste film met meer dan 1 kanaal geluid was volgens mij Disney's Fantasia maar tot de jaren 50 zijn de meeste films in mono uitgebracht.

MAD
04-05-2003, 23:42
Nu maar hopen dat hij daadwerkelijk op die datum uitkomt.

Mocht hij niet uitkomen dan kun je altijd nog de Franse release kopen die volgens mij al een tijdje verkrijgbaar is: http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/B00004VY4L/qid=1052083045/sr=2-3/ref=sr_2_3_3/171-8047468-5241017



Mono en Full Frame 4:3 (de laatste 2 waren niet ongebruikelijk in die tijd, dus ik neem aan dat dit bij het origineel ook zo is)

99,9% van alle films van voor 1953 hebben een origineel aspect ratio van 4:3. Eerste film met meer dan 1 kanaal geluid was volgens mij Disney's Fantasia maar tot de jaren 50 zijn de meeste films in mono uitgebracht.

Wel grappig, want bij de link naar de Franse editie die jij zelf geeft staat:


Détails de l'édition :
Titre Original : La Chevauchée fantastique
Zone 2 (Europe, Moyen-Orient & Japon seulement)
Origine : France
PAL
Image : 1.66:1
Mono
Mono
Autres langues : Français, Anglais
ASIN : B00004VY4L


(6) Dat kan dus dan niet...

hitch_fan
04-05-2003, 23:48
Dat kan dus dan niet...

Jawel hoor. Informatie van Amazon is niet accuraat (zoals zo vaak). Hier een andere Franse site met wel de goede info: http://www.cinestore.com/html/fiche_produits.php?id=1814

Enkele reviews van de Franse DVD:
http://www.dvdrama.net/fiche.php?472
http://www.dvdrama.net/fiche.php?2868

MAD
05-05-2003, 00:07
Dat kan dus dan niet...

Jawel hoor. Informatie van Amazon is niet accuraat (zoals zo vaak). Hier een andere Franse site met wel de goede info: http://www.cinestore.com/html/fiche_produits.php?id=1814

Enkele reviews van de Franse DVD:
http://www.dvdrama.net/fiche.php?472
http://www.dvdrama.net/fiche.php?2868

Ik bedoelde dus ook dat Amazon weer eens fout was... :D

Ik vond het gewoon wel grappig dat je reageert op het 4:3 verhaal en vervolgens een link geeft waarin staat dat de desbetreffende film 1.66:1 zou zijn...

MAD
05-05-2003, 00:28
Pfff. Dure avond. Nou ja duur...

Eerst "Stagecoach" voor €9,50 bij SplashDVD, toen de "the Man from Laramie" bij Play voor €12,- en nu net "Winchester '73", "Bend of the River", "The Far Country" en "Gunfight at the O.K. Corral" voor €45,- bij DVDSoon.

Totaal: €66,50 voor 6 klasse westerns! Niet slecht...

Mijn westernlijst nu (als alles binnen is ;)):

Bend of the River
Big Jake
The Cowboys
Dances With Wolves: Special Edition
El Dorado
The Far Country
A Fistful of Dollars
For a few Dollars More
The Good, The Bad and The Ugly
Gunfight at the O.K. Corral
High Noon: 50th Anniversary Edition
The Magnificent Seven: Special Edition
The Man from Laramie
The Man Who Shot liberty Valance
Rio Bravo
Rio Lobo
The Searchers
Stagecoach
The Sons of Katie Elder
True Grit
Winchester '73
Young Guns: Special Edition
Young Guns II

Buscemi
05-05-2003, 13:42
Overigens was het niet Walter Wanger maar David Selznick die er bij Ford op aandrong om Gary Cooper en Marlene Dietrich te casten voor Stagecoach

Dan heb ik tijdens mijn lessen filmgeschiedenis foute informatie gekregen.
Een kenner als jij durf ik dan ook niet tegen te spreken... :wink: :lol:



Als je meer van Ford wilt weten, kan ik je Tag Gallaghers "John Ford, The Man And His Films" aanraden. Het is een van de beste filmboeken die ik ooit heb gelezen. De nadruk in dit boek ligt namelijk niet zozeer op het persoonlijke leven van Ford zoals in zoveel andere biografische boeken het geval is, maar bijna uitsluitend op zijn werk. Werkelijk elke film die Ford ooit maakte wordt uitgebreid geanalyseerd.
Van Stagecoach is trouwens ook een prachtig boekje verkrijgbaar in de relatief goedkope BFI Film Classics reeks (geschreven door Edward Buscombe). Ook een aanrader.
Dank voor deze waardevolle tips. Ik ga ze gelijk bestellen...

hitch_fan
05-05-2003, 17:46
Dan heb ik tijdens mijn lessen filmgeschiedenis foute informatie gekregen.


Of je hebt niet goed opgelet :lol:.

Nog een aanrader in de BFI reeks is trouwens hun boekje over John Ford's The Searchers (voor mij de beste film aller tijden). Eveneens door Edward Buscombe geschreven.

MAD
05-05-2003, 23:22
Big Jake en Rio Lobo zijn al binnen! :D 6 dagen na bestelling: klasse levering door Play.com. Jammer dat ik ze pas morgen kan kijken... :(

Drexl
08-05-2003, 21:19
Ik heb niet de hele thread gelezen en ik weet niet goed wat er al besproken werd maar 'Unforgiven' is zonder twijfel de laatste "echte" western. Ik heb een haast abnormale adoratie voor Sam Raimi's naar mijn bescheiden mening lumineus bizarre 'The Quick And The Dead' maar dat is dan ook meer een freaky homage dan een volbloed western.

Nu vernam ik vandaag dat Jan Kounen (van 'Dobermann' fame - love that movie!) een prent die 'Blueberry' heet uitbrengt, gebaseerd op een gelijknamige stripreeks. Michael Madsen, Juliette Lewis en de onverbetelijke maar in soms dwaze films gecaste Tchéky Karyo vertolken naast Vincent Cassel (the luckiest man in the world!) de hoofdrollen. Iemand enig idee wat dit precies is? Het is in ieder geval een western.

Waarom ik Cassel the luckiest man in the world noem?! Omdat zijn vrouwtje Monica Belluci is godamnit!!!

Drexl out

Hilde
08-05-2003, 21:44
De laatste tijd komen er ook veel oude westerns uit zoals Abilene Town en Angel and the Badman. Jammer dat het beelkwaliteit minder is maar dat komt omdat ze al ruim 50 jaar geleden zijn gemaakt

MAD
08-05-2003, 23:33
Ik kwam deze late John Wayne ook nog tegen. Komt in juni in regio 1 uit en augustus in regio 2.

http://www.dvdboxoffice.com/images/90038323.jpg

Buscemi
09-05-2003, 11:19
Nu vernam ik vandaag dat Jan Kounen (van 'Dobermann' fame - love that movie!) een prent die 'Blueberry' heet uitbrengt, gebaseerd op een gelijknamige stripreeks. Michael Madsen, Juliette Lewis en de onverbetelijke maar in soms dwaze films gecaste Tchéky Karyo vertolken naast Vincent Cassel (the luckiest man in the world!) de hoofdrollen. Iemand enig idee wat dit precies is? Het is in ieder geval een western.
Klopt, Drexl. Dit is inderdaad een (Franse) western :D . De titel is echter MURAYA(l'expérience secrète de Mike Blueberry). Vincent Cassel speelt een US Marshall, Michael Madsen speelt de moordenaar van diens vriendin. Vermeldenswaardig is verder dat Djimon Hounsou (Amistad, Gladiator) een rol heeft evenals Dennis Hopper en Ernest Borgnine.
zie: http://us.imdb.com/Title?0276830

RDV
09-05-2003, 18:26
De classic tv serie Bonanza komt ook op dvd uit.
http://212.123.210.144/ProductImages/autoimport/339500_339599/000000p339527_front.JPG

Op de hoes staat 3 afleveringen, maar ik heb ook ergens gelezen dat er een box set met alle afleveringen komt.

Hilde
09-05-2003, 18:50
Die Bonanza-boxet die ik afgelopen maandag heb gekocht bevat ECHT NIET alle afleveringen.
Jaren geleden zond Superchannel die er niet meer is die serie dagelijks op TV uit. ER zijn echt veel meer afleveringen dan er op die 3-diskboxet staan

starbuck
10-05-2003, 16:24
De classic tv serie Bonanza komt ook op dvd uit.
http://212.123.210.144/ProductImages/autoimport/339500_339599/000000p339527_front.JPG

Op de hoes staat 3 afleveringen, maar ik heb ook ergens gelezen dat er een box set met alle afleveringen komt.

De Bonanza-box die nu in de winkel ligt is een andere dan deze, degene in de winkel bevat 10 episodes ( episodes 19 tot en met 28 uit seizoen 1 )

starbuck
10-05-2003, 16:35
Na mijn nostalgische schok van Bonanza was er weer een nieuwigheidje in de winkel.

Deze keer heb ik 3 dvd's van Winnetou ( karl May ) gekocht.
Over de kwaliteit kan ik kort zijn, volgens mij een regelrechte vhs kopie, 4-3 en dolby 2.0 ( 6.99 bij Free )

per dvd 1 aflevering van 52 minuten

*Winnetou Van bloed en zand

*Winnetou duels

*winnetou Een bloem op de prairie

Dit zijn dus niet de bioscoopfilms met Lex Barker als Old Shatterhand maar een tv-serie. Overigens wel met de orginele Winnetou ( Pierre Brice )

MAD
11-05-2003, 11:02
Zal hem hier ook plaatsen (voor de liefhebbers, die de andere classic thread niet lezen ;))

Van Once Upon a Time in the West (C'era una volta il West) zie ik wel vaak deze Duitse release voor het najaar (4 september) gepland, maar ik heb nog nergens een bevestiging van een Engelse release gezien. De Duitse release heeft overigens alleen een DD 2.0 Duitse track en geen subs :( :x

http://images-eu.amazon.com/images/P/B00006LIGM.03.LZZZZZZZ.jpg

hitch_fan
11-05-2003, 11:53
Dit zijn dus niet de bioscoopfilms met Lex Barker als Old Shatterhand maar een tv-serie. Overigens wel met de orginele Winnetou ( Pierre Brice )

Pierre Brice heeft Winnetou in een aantal tv-series gespeeld, oa Mein Freund Winnetou en Winnetou's Ruckkehr. Ik vond beide series minder geslaagd. Ik miste denk ik Lex Barker ;).

In Duitsland heeft Kinowelt DVD's uitgebracht van een aantal bioscoopfilms:
Der Schatz Im Silbersee
Winnetou I
Winnetou II
Winnetou III
Films zijn gerestaureerd tot de originele lengte en hebben zeer goede beeldkwaliteit. Toppers voor de liefhebber (y).

Uitgebracht door Polyband in Duitsland:
Old Shatterhand
Winnetou Und Shatterhand Im Tal Der Toten
Beide DVD's zijn helaas pan & scan :(. Geen aanraders dus.

Voor degenen die zwelgen in nostalgie bij het aanschouwen van hun jeugdhelden nog een tweetal leuke sites:

http://mitglied.lycos.de/stefan_sk/index3.html
http://www.karl-may-filme.de/index2.htm

hitch_fan
11-05-2003, 12:06
Mijn favoriete DVD reviewer Glenn Erickson heeft een aantal prachtige reviews over de nieuwe Mann/Stewart DVD's geschreven:

Winchester '73: http://www.dvdtalk.com/dvdsavant/s806winch.html
Bend Of The River: http://www.dvdtalk.com/dvdsavant/s800bend.html
The Far Country: http://www.dvdtalk.com/dvdsavant/s802far.html

Jammer dat de beeldkwaliteit wat minder schijnt te zijn :(. Desondanks sta ik te springen van ongeduld om ze in mijn DVD speler te kunnen stoppen.

MAD
11-05-2003, 12:14
Desondanks sta ik te springen van ongeduld om ze in mijn DVD speler te kunnen stoppen.

Bij DVDSoon hebben ze afgelopen donderdag alleen Winchester '73 nog maar verstuurd. De rest moet nog volgen... Terwijl ik dacht dat ze allen tegelijkertijd zouden uitkomen. :(

Ik vind overigens de voorkantjes wel iets te fel. Ik persoonlijk niet zo van die felle kleuren, doet een beetje goedkoop aan (lees: lijkt op ingekleurde zwart-wit films :D).

Ik heb de afgelopen week wel kunnen genieten van Rio Lobo en Big Jake. Hiervan kan ik melden dat het beeld erg mooi was. Het geluid echter was geremixd naar 5.1, maar ik moest mijn oor tegen de achterspeakers aanhouden om te concluderen dat er inderdaad ook geluid uit kwam. 90% was gericht op de fronts, maar die mochten er wel zijn! Lekker zuiver. Met al: toppertjes dus!

hitch_fan
11-05-2003, 12:36
Bij DVDSoon hebben ze afgelopen donderdag alleen Winchester '73 nog maar verstuurd. De rest moet nog volgen... Terwijl ik dacht dat ze allen tegelijkertijd zouden uitkomen. :(

Ik vind overigens de voorkantjes wel iets te fel. Ik persoonlijk niet zo van die felle kleuren, doet een beetje goedkoop aan (lees: lijkt op ingekleurde zwart-wit films :D).


DVDBoxoffice heeft alle 3 afgelopen week naar mij opgestuurd. Ik hoop ze dus binnenkort te hebben :D. De hoesjes kunnen mooier (lelijke banner ook) maar uiteindelijk kunnen ze me weinig schelen. Als ik de films maar in mijn hebberige handjes heb ;).



Ik heb de afgelopen week wel kunnen genieten van Rio Lobo en Big Jake. Hiervan kan ik melden dat het beeld erg mooi was. Het geluid echter was geremixd naar 5.1, maar ik moest mijn oor tegen de achterspeakers aanhouden om te concluderen dat er inderdaad ook geluid uit kwam. 90% was gericht op de fronts, maar die mochten er wel zijn! Lekker zuiver. Met al: toppertjes dus!

Da's toevallig ;). Gisteren genoten van Big Jake en paar dagen daarvoor van Rio Lobo. Het was een hele tijd geleden dat ik ze gezien had op tv. Big Jake was verbazingwekkend gewelddadig. Prachtige teksten ook ("I though you were dead. Not Hardly!" :)). Onderschatte film imo.
Rio Lobo is ook een goede film maar vind ik toch de mindere van Hawks' Rio Bravo en El Dorado. Die twee voorgangers hebben imo een betere cast (hoewel Hank Worden geweldig blijft) en hoewel iets anders gebracht is Rio Lobo toch een herhaling van zetten.

MAD
11-05-2003, 13:05
Rio Lobo is ook een goede film maar vind ik toch de mindere van Hawks' Rio Bravo en El Dorado. Die twee voorgangers hebben imo een betere cast (hoewel Hank Worden geweldig blijft) en hoewel iets anders gebracht is Rio Lobo toch een herhaling van zetten.

Dat hoor ik nou zo vaak, maar ik zie dit niet zo. Rio Bravo en El Dorado zijn qua verhaal bijna een kopie van elkaar, maar Rio Lobo heeft wel dezelfde ingredienten (maar welke western uit die tijd heeft die niet?), maar is qua verhaal toch wel wat origineler dan boven genoemden.

In Rio Bravo wordt een man om een half vage reden opgesloten (gevechten werden wel vaker met het pistool opgelost zonder dat er een haan om kraaide en deze vent heeft nog niet eens iemand vermoord). Hij gaat vervolgens het gevang in, OK fine. Maar waarom daar nou een county marshall voor gehaald moet worden is mij niet duidelijk. Ze hadden hem veel sneller en eenvoudiger zelf meteen kunnen brengen. En dan wordt er vervolgens alles door zijn vrienden aan gedaan om hem te bevrijden, terwijl het zoveel eenvoudiger zou zijn om hem te bevrijden als hij door de marshall vervoerd wordt van de ene stad naar de andere in plaats van uit een bijna oninneembaar "fort". Verder is het vehaal opgebouwd met de ene bokkesprong na de andere. Colorado die zich heel cool en nobel toch maar aanbiedt om te helpen na eerst te weigeren... :? Vage introductie van Angie Dickinson, die nota bene gezocht wordt door de wet, maar niet eens wordt gearresteerd (ik dacht dat pek + veren en dan de stad uit in die tijd voor dit soort lui werd toegepast ;)). Haar verhaal wordt nog niet eens gecheckt, sterker nog zij gaat om welke vage reden dan ook het clubje nog helpen ook. En dan ook nog Colorado (Ricky Nelson) die natuurlijk even zonnodig een liedje moet zingen...

Nee, dan Rio Lobo: veel logischer verhaal! Kolonel gaat op zoek naar de verrader uit zijn gelederen, omdat bij één van de verraden overvallen zijn kameraad is gestorven en hij de stervende man heeft beloofd dat hij de daders zal grijpen. Kijk dat gaat ergens over... Geen bokkesprongen, het verhaal is vrij continu. Ook de mensen die hem helpen hebben een logisch belang hierbij (Cordana helpt vriend Tuscarora en diens vader, Shasta helpt als wraakactie op haar beschermheer, Maria helpt haar vriend Tuscarora en de rest is bestolen door Ketcham -die zijn rijkdom waarschijnlijk dankt aan de verkoop van informatie aan de rebellen-).

Mijn mening: misschien wel dezelfde ingredienten, maar Rio Lobo wint het bij mij van Rio Bravo én El Dorado! Just my 2 cents...

hitch_fan
11-05-2003, 17:33
misschien wel dezelfde ingredienten\

Zeer zeker dezelfde ingredienten. Centraal in alle 3 de films staat een stadje dat geterroriseerd wordt door een bende schurken. Tot de Duke en zijn groepje vrienden (dat in alle 3 de films bestaat uit 1 of 2 jonge heethoofden en 1 wat idiote oude man) in actie komen en met wat hulp van de goede inwoners de stad schoonvegen. Het script van alle 3 films is overigens door dezelfde persoon geschreven: Leigh Brackett.

Rio Bravo is van de drie mijn favoriet. Ik vind het de leukste en origineelste met een prachtige soundtrack van Dimitri Tiomkin.
Ik moet nog ergens een MP3 hebben met Dean Martin's en Ricky Nelson's "My Rifle, My Pony And Me" met een introductie door John Wayne. Prachtig en voor mij totaal niet storend in de film :).
Terzijde: het Mexicaanse thema Deguello genaamd (geloof ik) dat je in het midden van Rio Bravo kunt horen werd later door Tiomkin uitgewerkt en gebruikt als centraal thema in de soundtrack van John Wayne's The Alamo.

Misschien nog interessant om te weten is dat Howard Hawks Rio Bravo maakte als reactie op de in zijn ogen wat on-Amerikaanse westerns High Noon en 3:10 To Yuma. In zowel High Noon als 3:10 To Yuma neemt 1 man het op tegen een bende schurken. In tegenstelling tot de Hawks films blijft de hoofdpersoon in zowel High Noon als 3:10 To Yuma er echter alleen voorstaan en krijgt hij geen hulp van zijn vrienden/inwoners die uit lafheid liever de andere kant uitkijken. En dan wordt Marshal Kane in High Noon uiteindelijk ook nog eens gered door een vrouw ...
Hawks maakte daarom Rio Bravo waarin de mannen echte mannen zijn en vrienden echte vrienden die zoals het in een echte Amerikaanse gemeenschap gebruikelijk is (althans in Hawks visie), door dik en dun pal achter elkaar blijven staan.

hitch_fan
11-05-2003, 17:46
pek + veren en dan de stad uit in die tijd voor dit soort lui werd toegepast ;)

Dat doet mij denken aan Little Big Man waarin 2 personen daadwerkelijk de pek en veren behandeling krijgen :lol:.
Little Big Man is een western van Arthur Penn uit 1970 die het fictieve levensverhaal verteld van de 111 jaar oude Jack Crabb (gespeeld door Dustin Hoffman). Het bijzondere aan de film is de ongelooflijke wijze waarop humor en drama zich afwisselen en met elkaar vermengd zijn. De film biedt een kritische kijk op het verleden van de USA en dan met name de behandeling van de indianen. Pas verschenen op DVD en een zeer grote aanrader.

MAD
11-05-2003, 21:31
En dan wordt Marshal Kane in High Noon uiteindelijk ook nog eens gered door een vrouw ...

Hé, nothing bad about Grace! :x

Deze vrouw is naar mijn mening één van de mooiste diva's die het filmdoek gesierd heeft. Jammer dat ze zonodig prinses van een dwergstaat moest worden en vervolgens het publiekelijke oog niet langer als filmster mocht strelen.

Maar man: wat een vrouw! Zeg mij als Hitchcock fan dat je niet geroerd was van haar entree in Rear Window (zelfs nog in de documntaire aangehaald)...? :?

Zij was alleen al de reden dat ik High Noon in mijn collectie heb (ondanks dat de film misschien iets minder was). ;)

Lex v/d Moolen
11-05-2003, 21:36
De Duitse release heeft overigens alleen een DD 2.0 Duitse track en geen subs :( :x

http://images-eu.amazon.com/images/P/B00006LIGM.03.LZZZZZZZ.jpgAi ai ai. :shock:

Dat ziet er toch niet uit, zo'n titel? Wat een verkrachting van een prachtige titel en ook film om die in het Duits af te spelen :evil: :evil: (is mijn eerlijke mening hoor...)

MAD
11-05-2003, 21:47
Zeer zeker dezelfde ingredienten. Centraal in alle 3 de films staat een stadje dat geterroriseerd wordt door een bende schurken. Tot de Duke en zijn groepje vrienden (dat in alle 3 de films bestaat uit 1 of 2 jonge heethoofden en 1 wat idiote oude man) in actie komen en met wat hulp van de goede inwoners de stad schoonvegen.

Nee, dat is origineel. Dat thema en die ingredienten bestaan al zolang als Seven Samurai (uit 1954) dat is gebruikt voor The Magnificent Seven (in 1960, één jaar na Rio Bravo, maar de rechten van het Seven Samurai verhaal had de regisseur al sinds 1954 in handen! Lijkt mij stug dat hij dit niet sinds 1954 heeft geprobeert te slijten bij meerdere maatschappijen. ;) )

MAD
11-05-2003, 21:59
Dat ziet er toch niet uit, zo'n titel? Wat een verkrachting van een prachtige titel en ook film om die in het Duits af te spelen :evil: :evil: (is mijn eerlijke mening hoor...)

OFF TOPIC:

Ach, dit valt nog mee. Ik vind deze veel erger:

http://www.dvd-shop.ch/prodbild/02100/2191-01.jpg

En als je dan bedenkt dat dit de enige versie van "Als je begrijpt wat ik bedoel..." (Duits nagesynchroniseerd :shock: ) die er te krijgen is van nota bene ons eigen erfgoed...

http://www.smilies.nl/bawling.gif http://www.smilies.nl/bawling.gif http://www.smilies.nl/bawling.gif

En wat dacht je van de Verhoeven films als Turks Fruit en Soldaat van Oranje (etc.) die ze alleen in de UK en de US hebben uitgebracht (gelukkig dan weer wel in Nederlands met uitschakelbare UK subs :D)...

Nog zo'n mooie classic die in Duitsland te krijgen is, is El Cid. De Duitse versie is de enige widescreen versie. In alle andere landen (en regio's) is hij 4:3 :?

hitch_fan
11-05-2003, 23:39
Hé, nothing bad about Grace! :x


Het was ironisch bedoeld. Leigh Brackett die de scripts van de 3 Hawks films schreef was namelijk een vrouw ;).

Grace Kelly is niet mijn favoriet. Van Hitchcock's "icey blondes" prefereer ik Joan Fontaine en Tippi Hedren. Maar dit is voor mij de mooiste vrouw die ooit op een filmdoek te zien was:
http://i.imdb.com/Photos/Mptv/1183/33-2298.jpg

hitch_fan
11-05-2003, 23:55
Nee, dat is origineel.

Nee, is zeker niet origineel. Het is de strijd tussen goed en kwaad, tussen de "law" en de "outlaws" die in een heeeleboel westerns centraal staat. De setting in een stadje komt ook al voor in John Ford's My Darling Clementine (1946), het al genoemde High Noon (1952) en Shane (1953). Ongetwijfeld komt hetzelfde idee voor in heel wat nog oudere westerns.
Ik ben geen Kurosawa expert maar werd hij niet erg beinvloed door Amerikaanse westerns en met name John Ford?

Wat betreft de Hawks westerns - Rio Bravo was de eerste en dus voor mij de origineelste van de drie. Leigh Brackett zei overigens dit over haar script voor Rio Lobo:
I was unhappy that he went back to the same old ending of the trade, because it was done beautifully in Rio Bravo and done over again in El Dorado..

Lex v/d Moolen
12-05-2003, 00:04
En als je dan bedenkt dat dit de enige versie van "Als je begrijpt wat ik bedoel..." (Duits nagesynchroniseerd :shock: ) die er te krijgen is van nota bene ons eigen erfgoed...
http://www.smilies.nl/bawling.gif http://www.smilies.nl/bawling.gif http://www.smilies.nl/bawling.gif
En wat dacht je van de Verhoeven films als Turks Fruit en Soldaat van Oranje (etc.) die ze alleen in de UK en de US hebben uitgebracht (gelukkig dan weer wel in Nederlands met uitschakelbare UK subs :D)...
Ook iets onbegrijpelijks idd dat er geen Nederlandse initiatieven zijn voor deze films. :x

hitch_fan
12-05-2003, 00:04
El Cid. De Duitse versie is de enige widescreen versie.

Er bestaat ook een Franse en een Japanse anamorfe 2.35:1 versie van El Cid. De Franse en Duitse DVD's hebben niet de Roadshow versie van de film op de schijf staan - dwz met overture, intermission en exit muziek. De Japanse heeft wel de overture en exit muziek maar helaas niet de intermission. Beeldkwaliteit van de Franse DVD is ietsje beter dan van de Japanse. Desondanks heb ik recentelijk mijn Franse versie ingeruild voor de Japanse. De Franse DVD had namelijk een zeer groot nadeel: de ondertiteling was niet uitschakelbaar op mijn speler :(.

MAD
26-05-2003, 21:37
Ik heb net Winchester '73 zitten kijken en daarna nogmaals maar dit keer met audiocommentaar van James Steward. Echt fantastisch: hele grote aanrader. James Steward praat over zijn band met zijn paard, het oefenen met zijn revolver, hoe sommige stunts in de film werden uitgevoerd (zoals het raakschieten van opgegooide munten) en zijn band met of kijk op verschillende acteurs zoals bv. John Wayne. Ook blijft de interviewer niet hangen in eindeloze detailbesprekingen van alleen deze film (iets dat je zowel vervelend als erg welkom kunt vinden: voor mij het laatste! ;)) maar hij haalt ook bv. zijn relatie met Hitchcock aan en heeft het nog even over The Man Who Knew too much en Rear Window. Hij vraagt ook vrij gedetaillerd door over het acteurschap in die jaren wat ik erg amasant vond. Al met al is het eigenlijk een uniek 1h38 interview (!) met één van mijn favoriete acteurs. Het enige jammere vond ik de presentatie als audiocommentaar. Vooral ook omdat het niet altijd over Winchester '73 ging, had ik liever een gefilmd interview afgewisseld met beelden en foto's uit de film of die tijd gezien (of andere films die besproken werden). Zag dat er in deze "Classical Western Collection" de volgende films zaten. Iemand tips over deze films (Bend of the river en the Far Country staan al in bestelling ;)):

Bend of the River*
Shenandoah*
Winchester '73*
The Far Country*
Law and Order
Night Passage*
Rare Breed*
The Redhead From Wyoming
Destry Rides Again*
Two Mules for Sister Sara
The Duel at Silver Creek

Ik denk dat ik de James Steward films (met *) misschien wel wil bestellen, tenzij het draken van films zijn. Op de beoordeling van IMDb kun je ook niet echt bouwen, gezien dit soort films altijd door een heel klein publiek bekeken worden (lees: liefhebbers) en daarmee altijd wel een redelijk hoog cijfer krijgen... :?

martin
26-05-2003, 21:44
Two Mules for Sister Sara

is met clint eastwood de film/verhaal zelf is best wel aardig, beeld en geluid is ook niet echt slecht.

axie
26-05-2003, 21:54
Voor alle western fans: Once upon a time in the west (SE 2disc) vanaf september in de winkels!

hitch_fan
27-05-2003, 00:57
Iemand tips over deze films (Bend of the river en the Far Country staan al in bestelling ;)):

Bend of the River*
Shenandoah*
Winchester '73*
The Far Country*
Law and Order
Night Passage*
Rare Breed*
The Redhead From Wyoming
Destry Rides Again*
Two Mules for Sister Sara
The Duel at Silver Creek



De beste heb je al in bestelling ;).
Destry Rides Again en Night Passage zijn ook goed. Destry Rides Again is een komische western (de eerste in zijn soort). Het was de come-back film van Marlene Dietrich die oa het beroemde "See what the boys in the backroom will have" zingt.
Night Passage is een western die oorspronkelijk door Anthony Mann geregisseerd zou worden. Mann stapte op het allerlaatste moment echter uit de produktie omdat hij bij nader inzien het script wat zwakjes vond. Dit tot ongenoegen van Stewart en de twee hebben nadien dan ook nooit meer samengewerkt. Het script is overigens van Borden Chase. Chase schreef ook de scripts voor Winchester '73, Bend Of The River en The Far Country. Grootste zwakte van de film zijn de muzikale interludes met een zingende en trekharmonica spelende James Stewart. De film is dan ook niet zo duister van aard als de Mann westerns maar het is zeker niet een slechte film. Pluspunten zijn de prachtige cinematografie en een groot aantal mooie momenten met zeer slechte bandieten ;).

Shenandoah en Rare Breed zijn niet mijn favorieten. Ik had Shenandoah maar heb hem al weer weggedaan - had hem toch wat beter in herinnering. Rare Breed heb ik nog niet zo lang geleden gedeeltelijk op tv gezien. Kon mij niet bekoren. Beide films zijn geregisseerd door Andrew McLaglen (de zoon van Victor, acteur in heel wat John Ford films), ook wel de "poor man's John Ford" genoemd. McLaglen kan echter niet tippen aan Ford en is als regisseur inderdaad "poor" in alle opzichten.

Van de rest van de films ken ik alleen Two Mules For Sister Sarah. Middelmatige Eastwood western imo en niet mijn favoriet. Rest van de titels ken ik dus niet maar is volgens mijn pas aangeschafte Western encyclopedie niet bijzonder en dus voor mij een aanschaf niet waard.

Een onbekende oude western die ik je nog kan aanraden is deze: http://us.imdb.com/Title?0039737 Redelijk goedkoop op R1 DVD verkrijgbaar.

MAD
27-05-2003, 01:16
....

Thanks voor de tips en uitleg! Ik neem het mee in de overweging tot aanschaf, maar voor €10,- incl. verz. p.st. kan je eigenwijs zijn en nog eens een miskoopje doen... ;)

By the way: Ik vond "The Man from Laramie" iets beter dan "Winchester '73" (zei het niet dat het audiocommentaar op Winchester '73 erg waardevol was, zie post hierboven). Zit nog steeds te wachten op "Bend of the River" en "The Far Country". Ze zijn "on order"... :? :? :?

Is de Steward / Mann film "Strategic Air Command" nog wat... Staat mij maar vaag iets van bij (misschien ooit in een grijs verleden wel eens gezien geloof ik)

hitch_fan
27-05-2003, 02:30
voor €10,- incl. verz. p.st. kan je eigenwijs zijn en nog eens een miskoopje doen... ;)


De prijzen zijn tegenwoordig inderdaad meer dan redelijk voor klassieke films. Niet alleen bij Universal maar ook bij andere maatschappijen. Lage dollar helpt natuurlijk :). Naast gerichte aankopen, koop ik nu ook een hoop films die ik me vaag als goed herinner of die ik niet ken maar die interessant lijken. Aantal van mijn recente aankopen bleken bij nader inzien miskopen (Bridge At Remagen, 633 Squadron, Shenandoah) maar andere waren weer leuke verrassingen (oa The Blue Max, Ice Cold In Alex). Bevallen ze niet dan zijn de miskopen zo weer verdwenen uit mijn collectie en met deze prijzen val ik me er geen buil aan.



By the way: Ik vond "The Man from Laramie" iets beter dan "Winchester '73" (zei het niet dat het audiocommentaar op Winchester '73 erg waardevol was, zie post hierboven). Zit nog steeds te wachten op "Bend of the River" en "The Far Country". Ze zijn "on order"... :? :? :?


Alle Mann/Stewart westerns vind ik zeer goed maar mijn favoriet is "The Naked Spur". Deze moet je zeker ook wel eens gezien hebben, is zo vaak op tv geweest. Helaas nog niet op DVD :(. "Bend Of The River" is ook top. "Man From Laramie" zou bij mij op de derde plaats komen als ik werd gedwongen te kiezen. Heb nog niet naar het audiocommentaar geluisterd op Winchester '73 maar ga dat zeker binnenkort doen na je positieve commentaar.


Is de Steward / Mann film "Strategic Air Command" nog wat... Staat mij maar vaag iets van bij (misschien ooit in een grijs verleden wel eens gezien geloof ik)

Strategic Air Command heb ik volgens mij nog nooit gezien. Ik heb even gekeken op de imdb maar er gaat geen belletje rinkelen. Is ook nog niet op DVD verkrijgbaar volgens mij. De enige Mann/Stewart film (naast de westerns) die wel verkrijgbaar is op DVD is "The Glenn Miller Story". "The Glenn Miller Story" is een goede biografische film met natuurlijk veel Glenn Miller muziek. De R1 DVD heeft een redelijke beeldkwaliteit en een goede DD 2.0 stereo geluidstrack.

Naast de Mann/Stewart films heeft Anthony Mann nog een aantal zeer goede films gemaakt die meer dan de moeite waard zijn. Op DVD verkrijgbaar zijn oa de film-noirs "T-Men" en "Raw Deal" (beide zeer goede films met indrukwekkend camerawerk van John Alton; zeer goedkoop verkrijgbaar op redelijke R1 DVD's) en de epics "El Cid" en "Fall Of The Roman Empire" (beide ook zeer goed en verkrijgbaar op goede R2 DVD's - Duitsland en Japan).
De oorlogsfilm "Heroes Of Telemark" komt in Augustus op R2 uit. Ik hoop dat ook de toppers "Border Incident", "The Naked Spur", "The Tin Star" en "Man Of The West" een keer uitgebracht gaan worden.

Haay1971
27-05-2003, 15:21
Voor alle western fans: Once upon a time in the west (SE 2disc) vanaf september in de winkels!
Oh ja? Waar haal je die informatie vandaan? Of ben je misschien in de war met Once Upon a Time in America, welke eind juni (UK) / begin juli (NL) op 2-disc DVD uitkomt :?:

Buscemi
28-05-2003, 10:21
Mijn Western-collectie begint aardig vorm te krijgen (oops... ik moet mijn profiler eens bijwerken)
Gisteren The Man Who Shot Liberty Vallance gekocht.
Vorige week Fort Apache en High Noon staat in bestelling :wink:

MAD
08-06-2003, 15:16
Heeft iemand de regio 2 van "Stagecoach" (1939, John Wayne) al? Of weet iemand iets van een eventuele vertraging in deze uitgave. Ik had hem bij SplashDVD besteld en hij zou 12 mei uit zijn, maar na een mailtje mijner zijde, meldden ze mij dat hun nog geen reactie van hun distributie hebben m.b.t. deze disk. Ik kon hem wel cancellen, maar voor GBP 6,49 incl. verz. vond ik dat ook weer niet nodig (vooral niet nu ze de prijs naar GBP 9,99 incl. verz. hebben verhoogd ;)). Bij Play staat hij nog op TBA (To Be Announced).

http://www.splashdvd.com/splash/mimages/72/812372.jpg

Voor de liefhebbers: op 23/06 komt er in regio 2 een Deluxe Series Box Set van The Searchers (John Wayne) uit met CD (filmmuziek denk ik?) en een filmframe. Voor GBP 39,99 te krijgen bij Play

En op 11/08 komt er in regio 2 een 15 disk John Wayne box uit met vroeg werk. De box bevat volgende films (ook los verkrijgbaar):

Blue Steel
The Dawn Rider
The Desert Trail
The Lawless Frontier
The Lucky Texan
The Man From Utah
Neath The Arizona Skies
Paradise Canyon
Randy Rides Alone
Riders Of Destiny
Sagebrush Trail
The Star Packer
Texas Terror
The Trail Beyond
West Of The Divide

De box kost bij Play GBP 44,99 incl. verz. en de losse delen GBP 5,99 incl. verz.

MAD
08-06-2003, 15:44
Ik was nog op zoek naar een aantal leuke Western DVD docu's en kwam deze tegen. Weet iemand of het wat is?

The American West Of John Ford

http://www.playserver4.com/covers/100138m.jpg



John Wayne Anthology

http://www.playserver4.com/covers/114511m.jpg

Buscemi
01-07-2003, 20:50
Zojuist mijn gestaag groeiende westernDVDcollectie aangevuld met twee juweeltjes: High Noon en My Name is Nobody... :wink:

Harry V.
01-07-2003, 21:05
Zojuist mijn gestaag groeiende westernDVDcollectie aangevuld met twee juweeltjes: High Noon en My Name is Nobody... :wink:

Aangestoken door m'n pa (zijn favoriet), maar My Name Is Nobody is gewoon magisch... Geen ander woord voor.

Buscemi
02-07-2003, 18:23
Zojuist mijn gestaag groeiende westernDVDcollectie aangevuld met twee juweeltjes: High Noon en My Name is Nobody... :wink:

Aangestoken door m'n pa (zijn favoriet), maar My Name Is Nobody is gewoon magisch... Geen ander woord voor.
Ik heb hem vanmiddag gekeken. Ik wist me zelfs geen enkele scene meer te herinneren maar wat heb ik genoten van Terence Hill en vooral van Henry Fonda...

MAD
02-07-2003, 23:11
Ik zag onlangs weer The Big Country (1958) met Gregory Peck en Jean Simmons. Ook wel een aanrader! Gelijk maar even besteld ;)

Hamilcar54
03-07-2003, 08:01
The Big Country is inderdaad een aanrader, ik heb hem zelf ook nog maar een maand in mijn bezit.

Dit najaar, met dank aan Paramount, komen alvast Once upon a time in the West en ook nog Shane uit !

MAD
03-07-2003, 10:07
Dit najaar, met dank aan Paramount, komen alvast Once upon a time in the West en ook nog Shane uit !

Once upon a time in the West staat bij mij (en bij denk ik velen) al geruime tijd op de verlanglijst. Zoals het er naar uit ziet, gaat het er in september dan toch eindelijk van komen. Shane zal ik inderdaad ook wel gaan aanschaffen.

Terugkomende op My name is Nobody: Ik had ergens gelezen dat er binnenkort een ook nieuwe R1 van gaat komen, gezien de oude inmiddels OOP is. Kleine hoop dat ze hem misschien opschonen of wat meer leuke extra's bij stoppen...?? ;)

Buscemi
03-07-2003, 11:54
Ik zag onlangs weer The Big Country (1958) met Gregory Peck en Jean Simmons. Ook wel een aanrader! Gelijk maar even besteld ;)
Kocht ik ook vorige week. Helaas nog niet kunnen bekijken...

MAD
09-07-2003, 10:26
Hier het artwork voor "Once upon a Time in the West". Ziet er goed uit!

http://212.123.210.144/ProductImages/autoimport/366400_366499/000000p366469_scr1.jpg

Bron: Van Leest (http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?ProductID=366469#)

Buscemi
09-07-2003, 10:42
Hier het artwork voor "Once upon a Time in the West". Ziet er goed uit!
Dit is toch wel de DVD waar is ik sinds het begin van het dvd-tijdperk het meest naar uitkijk...

Edwin V
09-07-2003, 10:43
Hier het artwork voor "Once upon a Time in the West". Ziet er goed uit!
Dit is toch wel de DVD waar is ik sinds het begin van het dvd-tijdperk het meest naar uitkijk...
Zo wil ik 't niet stellen, maar hij staat zeker in mijn top 10. :)

The Scratcher
09-07-2003, 23:00
Ik hoop maar dat we hier ook dat bovenstaande artwork krijgen want dat vind ik er toch wel heel mooi uitzien.

Op www.dvd-home.nl staat onderstaand artwork welke ik toch op z`n zachtst gezegd minder vind. Welke wordt het nou?


http://www.dvd-home.nl/pers/images/paramount/oncewest.jpg

P.S.: Ik had deze reactie ook al in de pricewatch topic geplaatst maar denk dat het hier toch meer geschikt is. 8)

The Scratcher
09-07-2003, 23:04
Hier het artwork voor "Once upon a Time in the West". Ziet er goed uit!
Dit is toch wel de DVD waar is ik sinds het begin van het dvd-tijdperk het meest naar uitkijk...

Ja idd. Toch ongelooflijk dat sommige films ondanks de hoge leeftijd de tand des tijds doorstaan hebben en niks van hun magie verloren hebben. Hij moet natuurlijk wel mooi opgepoetst worden. Ben eens benieuwd wat de kwaliteit uiteindelijk wordt. Deze zal ik zeker gaan aanschaffen.

Buscemi
09-07-2003, 23:23
Ik zag onlangs weer The Big Country (1958) met Gregory Peck en Jean Simmons. Ook wel een aanrader! Gelijk maar even besteld ;)
Ik zag hem afgelopen nacht. Ik wilde eigenlijk de helft kijken maar bleef geboeid tot het einde.
Gelukkig op mijn werk een beetje kunnen bijslapen. :twisted:

Hamilcar54
10-07-2003, 08:36
Dat is nu nog eens prachtige artwork, knappe cover ook ! Men heeft er bij Paramount lang genoeg over gedaan om deze film op dvd uit te brengen, hopelijk is de afgeleverde kwaliteit het wachten waard.

Buscemi
10-07-2003, 10:43
Omdat Ang Lee op dit moment hot is (The Hulk) ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie van Ride With the Devil vinden.
Ik vind dit namelijk een van de betere (moderne) westerns met mooie rollen van Tobey Maguire, Skeet Ulrich, Jewel Kilcher en Jeffrey Wright.
Maar vooral Jonathan Rhys-Meyers die de rol van de verderfelijke Pitt Mackeson speelt vond ik zeer goed.

martin
10-07-2003, 13:44
Vandaag EL Dorado gekocht
en in bestelling Wildbunch UK en The Professionals UK.

Ludo Keeris
10-07-2003, 22:14
Eindelijk, eindelijk, daar komt ie dan; 10 september - McCabe & Mrs. Miller. Een van mijn alltime western favorieten. Hoewel western? Het is geen John Wayne achtige film, maar Warren Beatty die een ranzige gokker speelt en in een klein stadje samen met Julie Christie een bordeel gaat beginnen. Meesterlijk spel, een van de betere rollen van Beatty, en met Altman voor de regie. Bijzonder mooi is ook de muziek van Leonord Cohen. Past precies bij de sfeer van de film. Helaas heb ik nog nooit de soundtrack kunnen vinden. Dus als iemand 'm heeft...

Edwin V
11-07-2003, 17:48
Ik heb 'r zojuist drie besteld voor 20 pond bij play.
The Big Country
The Good the Bad and the Ugly
Fist full of Dollars

The Scratcher
30-07-2003, 09:45
In het OUATITW topic wordt er ook al naar gerefereerd. Men heeft The Good, The Bad And The Ugly naar het schijnt helemaal opgepoetst en voorzien van een nieuwe audiotrack en naar originele lengte terug gebracht (langer dus).

Zie hier voor meer info: http://www.dvdtalk.com/dvdsavant/s745GBU.html

Grote hamvraag is natuurlijk nu: `wanneer komt ie in deze vorm uit op dvd?`
Zijn er misschien al dvd-ofielen die hier al iets meer info over hebben? 8) Dit vindt ik samen met OUATITW de beste westerns ooit en wil ik dus héél graag aan m`n collectie toevoegen. :bier:

Ik hoop dat hier snel wat meer info over bekend wordt.

martin
30-07-2003, 09:53
wel gaaf die nieuwe uitgave....

het enigste wat ik heb kunnen vinden ( en dat had jij al gelezen) is

Now what about a DVD?

No DVD of the new restoration is in the works as yet. A special edition was planned in 2001 but cancelled. Savant would guess that if one came out, it would be 2004 at the earliest.

Kaplan
30-07-2003, 11:56
....Is de Steward / Mann film "Strategic Air Command" nog wat... Staat mij maar vaag iets van bij (misschien ooit in een grijs verleden wel eens gezien geloof ik)

Ik heb hem wel eens gezien, maar was er niet echt van onder de indruk dan kun je inderdaad beter met dezelfde acteurs the Glenn Miller story kopen. Heb ik vorig jaar in het buitenland nog een keer gezien op tv en blijft leuk om naar te kijken.

Ik ben nog op zoek naar de titel van een western met Kirk Douglas waarin hij een lonely cowboy speelt, werkt op een cattle ranch en waarin veel gedoe is over wire fences.

hitch_fan
30-07-2003, 20:36
Ik ben nog op zoek naar de titel van een western met Kirk Douglas waarin hij een lonely cowboy speelt, werkt op een cattle ranch en waarin veel gedoe is over wire fences.

Man Without A Star van King Vidor uit 1955 misschien?

MAD
08-08-2003, 22:19
In de reeks Fox Studio Classics:

The Ox-Bow Incident (1943) met Henry Fonda: 02/12/2003

http://www.playusa.com/covers/126233m.jpg

Special Features: Commentary; Biography: Henry Fonda; Theatrical trailer; Still Gallery; Fox Studio Classics cross-promo trailers


Goede film! Was al uit, maar dit is waarschijnlijk een opgeschoonde versie (?)

hitch_fan
10-08-2003, 09:50
Goede film! Was al uit, maar dit is waarschijnlijk een opgeschoonde versie (?)

Ik kan mij vergissen maar volgens mij is dit de eerste keer dat The Ox-Bow Incident op DVD verschijnt.

Een andere zeer goede western die binnenkort (15 September volgens Play) op R2 verschijnt is Ulzana's Raid:

http://www.blackstar.co.uk/img/video/cover/front-sorted/7000000/08/21/73.jpg

Keiharde, cynische western van Robert Aldrich uit 1972. (y)

MAD
10-08-2003, 10:55
Ik kan mij vergissen maar volgens mij is dit de eerste keer dat The Ox-Bow Incident op DVD verschijnt.

Je hebt gelijk. Ik had hem al wel eerder gezien maar dat bleek VHS te zijn... ;)

Verder is in regio 1 er ook een hele reeks Gene Autry films (onder het logo: The Gene Autry Collection) uitgekomen (en meer volgen). Aan het eind van het jaar volgt de complete verzameling in een box set. Dit zijn een soort van musical westerns en ik ben hier zelf niet zo'n fan van. Ik vind dit meer in de catogorie B-films thuishoren, maar misschien zijn er fans onder ons, vandaar dat ik het even meld.

http://www.dvdsoon.com/product-images/51302.jpg?width=135&height=185&quality=0.8 http://www.dvdsoon.com/product-images/51314.jpg?width=135&height=185&quality=0.8 http://www.dvdsoon.com/product-images/47246.jpg?width=135&height=185&quality=0.8

A.J
10-08-2003, 12:37
Als antwoord op de vraag of er nog leven zit in het Western genre: JA !
Kevin Costner komt binnenkort met een western die door hem geregiseerd is, en waar hij ook nog eens een van de hoofdrollen vertolkt.
Ook Robert Duvall en Annette Bening spelen er in mee.

bekijk hieronder de trailer van OPEN RANGE
http://www.apple.com/trailers/touchstone/open_range/large.html

MAD
07-09-2003, 11:21
Ik kwam drie verschillende R2 versies van "McLintock!" (John Wayne) en maar één regio 1 versie tegen. Gezien de R2 versies van 3 verschillende maatschappijen zijn, vroeg ik mij af of de transfer (kwaliteit) ook verschilde. Wie weet hier antwoord op of heeft ergens een vergelijk gezien? Of is juist de R1 beter? De bovenste R2 is maar 2,99 GBP incl. verz. (€4,35 :shock: :shock:) bij Play.com (die daaronder is 3,99 GBP en de onderste 10,99 GBP). De prijs van de R1 ligt er een beetje tussen in.

R2's

http://www.play.com/covers/110204m.jpg
McLintlock! (Waterfall Edition)

http://www.dvdsoon.com/product-images/39598.jpg?width=135&height=185&quality=0.8
McLintock! (Pickwick)

http://www.play.com/covers/104032m.jpg
McLintock! (??)

R1

http://www.dvdboxoffice.com/images/10015227.jpg
McLintock! (Good Times)

Henk Heideveld
08-09-2003, 11:47
Heb niet alles teruggelezen, weet niet of ie al genoemd is, maar ik kocht recentelijk "Texas Rangers.".
Zoals bij velen inmiddels bekend: natuurlijk vanwege de DTS-track :oops: :oops: :oops:
Once Upon A Time in The West: hiju komt er aan, geheel gerestaureerd. (y)

hitch_fan
13-09-2003, 20:00
McLintock

Op R1 zijn er ook een stuk of 4 verschillende uitgaven en die zijn allemaal 4:3 P&S. Geen idee of een van de R2's wel het juiste aspect ratio bezit maar ik vermoed van niet. McLintock is namelijk een film die public domain is (John Wayne's familie die de rechten tot 1991 bezat vergat het copyright te verlengen!) wat betekent dat jan-en-alleman er een DVD van mag uitbrengen. In bijna alle gevallen zijn deze DVD's van mindere kwaliteit want jan-en-alleman heeft meestal niet de beschikking over goed materiaal.

Een leuke western met John Wayne die binnenkort op R2 uitkomt (of al uit is?) is deze:

http://www.blackstar.co.uk/img/video/cover/front-sorted/7000000/08/21/75.jpg

Daarnaast is deze B-western uit 1954 een aanrader:

http://images.amazon.com/images/P/B000067J2J.01.LZZZZZZZ.jpg

Geregisseerd door Allen Dwan (bekend van vooral The Sands Of Iwo Jima), in beeld gebracht door het cinematografische genie John Alton, en met een topcast bestaande uit John Payne, Dan Duryea en Lizabeth Scott, vormt Silver Lode een nauwelijks verhulde parabel voor de McCarthy jaren in de USA en Hollywood. Zeer leuke en interessante film. Films met Lizabeth Scott zijn trouwens altijd leuk :wink:.

MAD
17-09-2003, 00:19
TIP: Alle delen de "Universal Western Collection" (Regio 1) worden bij DVDSoon op 23/9 gere-released. Ze zijn nu tijdelijk weer maar CAD$ 13,98 per stuk incl. verz. (€9,10!!!)
Hierbij zitten ook de erg goede (en reeds eerder in dit topc beproken) Steward westerns onder regie van Anthony Mann:

Bend of the River
Winchester '73
The Far Country

Andere aanraders in deze serie (wel iets minder dan de bovenste 3, maar toch zeker niet onaardig):

Destry Rides Again (Steward/Dietrich)
Shenandoah (Steward)
Night Passage (Steward)
Two Mules For Sister Sara (Eastwood/McClaine)

Ik zou zeggen: Grijp die kans! Als je een beetje combineert tot min. CAD$60 krijg je met coupon nog CAD$3,- korting (zie topics over DVDSoon) ;)

MAD
20-11-2003, 00:42
Even deze draad nieuw leven inblazen en ook nog eens on-topic: Western Genre ... Zit er nog leven in?

Misschien zijn er hier ook westernliefhebbers die vroeger (of nog) strips lezen. Die kennen dan vast wel "Blueberry" van Jean Giraud (de tekenaar ook wel bekend als Moebius in het SF genre). Deze strip, gebaseerd op de klassieke western, krijgt een verfilming. Zie hier de teaser (http://www.blueberry-lefilm.com/). Als de film half zo goed als de serie is, die ik vroeger met liefde las, dan kan het nog een mooie film worden.

martin
20-11-2003, 11:20
Bij mij zit er nog steeds leven in, vandaag nog 2 titels gekocht nl.

Young Guns. DTS regio 1
Young Guns 2. regio 2

MAD
20-11-2003, 14:25
Ja, die nieuwe SE van Young Guns was ik ook erg blij mee. Het zijn in ieder geval sterk ondergewaarde westerns. Iedereen doet er altijd zo lacherig over als je zegt dat je dit goede westerns vind, maar ik vond ze echt top! :D

martin
22-11-2003, 09:25
Ja, die nieuwe SE van Young Guns was ik ook erg blij mee. Het zijn in ieder geval sterk ondergewaarde westerns. Iedereen doet er altijd zo lacherig over als je zegt dat je dit goede westerns vind, maar ik vond ze echt top! :D

Precies, er zit genoeg aktie in. Ik had wel stiekem gehoopt dat het DTS geluid wat meer inpact zou geven zoals in Tombstone DTS (regio 1). Maar neemt niet weg dat hij vele malen beter is dan de regio 2 versie.

Kaplan
22-11-2003, 10:56
Even deze draad nieuw leven inblazen en ook nog eens on-topic: Western Genre ... Zit er nog leven in?

Misschien zijn er hier ook westernliefhebbers die vroeger (of nog) strips lezen. Die kennen dan vast wel "Blueberry" van Jean Giraud (de tekenaar ook wel bekend als Moebius in het SF genre). Deze strip, gebaseerd op de klassieke western, krijgt een verfilming. Zie hier de teaser (http://www.blueberry-lefilm.com/). Als de film half zo goed als de serie is, die ik vroeger met liefde las, dan kan het nog een mooie film worden.

Er zit dus zeker nog leven in. Ik ken de strip nog wel uit de PEP.
Mijn dvd verzameling is de laatste tijd uitgebreid met de nodige westerns
Shane
Once upon a time in the west
High Noon (regio 1 collector's edition)

Hamilcar54
24-11-2003, 13:31
Shane heb ik recent ook aangeschaft, het is duidelijk dat Clint Eastwood veel uit deze film hergebruikt heeft voor zijn Pale Rider...wat ik trouwens ook een goeie western vindt :P

cubik
24-11-2003, 14:12
Weinig tot niets? Check de nieuwe verfilming van Blueberry (http://www.blueberry-lefilm.com/). Ziet er veel belovend uit.

MAD
25-11-2003, 01:20
Weinig tot niets? Check de nieuwe verfilming van Blueberry (http://www.blueberry-lefilm.com/). Ziet er veel belovend uit.

Zie mijn post, 6 posts boven die van jou, met ook nog eens dezelfde link ;)


Even deze draad nieuw leven inblazen en ook nog eens on-topic: Western Genre ... Zit er nog leven in?

Misschien zijn er hier ook westernliefhebbers die vroeger (of nog) strips lezen. Die kennen dan vast wel "Blueberry" van Jean Giraud (de tekenaar ook wel bekend als Moebius in het SF genre). Deze strip, gebaseerd op de klassieke western, krijgt een verfilming. Zie hier de teaser (http://www.blueberry-lefilm.com/). Als de film half zo goed als de serie is, die ik vroeger met liefde las, dan kan het nog een mooie film worden.

hitch_fan
02-12-2003, 20:45
Een absolute must-have voor elke zichzelf respecterende western liefhebber is:

The Ox-Bow Incident
http://images.amazon.com/images/P/B00008LDO3.01.LZZZZZZZ.jpg

Pas verschenen op R1 op een prachtige DVD.

Edit - zie net dat deze film al een keer genoemd is. Niettemin, deze film verdient alle aandacht, dus kopen!

Kaplan
02-12-2003, 21:36
Ik zag vorige week op de BBC de film "Naked Spur" 1953 van Anthony Mann met James Stewart in de hoofdrol. Zo ver ik weet nog niet op dvd.
Een mooie sobere western. Kan ik iedereen aanraden

MAD
03-12-2003, 01:07
Ik zag vorige week op de BBC de film "Naked Spur" 1953 van Anthony Mann met James Stewart in de hoofdrol. Zo ver ik weet nog niet op dvd.
Een mooie sobere western. Kan ik iedereen aanraden

Heb ik ook gezien. :D Jammer genoeg is dit de enige Mann/Steward combi film die nog niet op DVD uit is!

Voor degenen die het gemist hebben in een ander topic. Deze heb ik net binnen en is ook erg leuk als aanvulling voor je "western" collectie:

Dances With Wolves: Limited Edition 4-disk (R0 Korea) met hierin zowel de 3 uurs versie als de 4 uurs versie (met DTS). Deze Giftset kost bij www.yesasia.com maar €35,- en daar kun je hem niet voor laten liggen!

http://hanbooks.com/lib/hanbook/danceswolves.jpg

hitch_fan
03-12-2003, 18:02
Ik zag vorige week op de BBC de film "Naked Spur" 1953 van Anthony Mann met James Stewart in de hoofdrol. Zo ver ik weet nog niet op dvd.
Een mooie sobere western. Kan ik iedereen aanraden

Een van de beste westerns ooit gemaakt en helaas, helaas nog niet op DVD. Er komt wel een andere western van Anthony Mann aan. The Tin Star uit 1957 met Henry Fonda en Anthony Perkins wordt op 11 Mei door Paramount uitgebracht (R1).

MAD
26-03-2004, 23:49
Er komt de komende maanden een hele golf van klassieke westerns aan en heb ze even verzameld.

De Universal Western Collection (R1) wordt op 1/6/'04 uitgebreid met de volgende titels:

Albuquerque (1948)
http://images.amazon.com/images/P/B0001FVDVO.01.LZZZZZZZ.jpg

No Name on the Bullet (1959)
http://images.amazon.com/images/P/B0001FVDW8.01.LZZZZZZZ.jpg

The Plainsman (1937)
http://images.amazon.com/images/P/B0001FVDWS.01.LZZZZZZZ.jpg

The Spoilers (1942)
http://images.amazon.com/images/P/B0001FVDX2.01.LZZZZZZZ.jpg

War Arrow (1954)
http://images.amazon.com/images/P/B0001FVDXC.01.LZZZZZZZ.jpg

When the Daltons Rode (1940)
http://images.amazon.com/images/P/B0001FVDXM.01.LZZZZZZZ.jpg

Whispering Smith (1948)
http://images.amazon.com/images/P/B0001FVDY6.01.LZZZZZZZ.jpg

Op 11 mei komen ook deze uit:

The Tin Star (1957)
http://images.amazon.com/images/P/B0001JXPWU.01.LZZZZZZZ.jpg

Posse (1975)
http://images.amazon.com/images/P/B0001JXPVQ.01.LZZZZZZZ.jpg

Rustler's Rhapsody (1985)
http://images.amazon.com/images/P/B0001JXPW0.01.LZZZZZZZ.jpg

En op 25 mei deze:

Shalako (1968)
http://images.amazon.com/images/P/B0001GF2KQ.01.LZZZZZZZ.jpg

The Magnificent Seven Ride (1972)
http://images.amazon.com/images/P/B0001GF2JM.01.LZZZZZZZ.jpg

Guns of the Magnificent Seven (1969)
http://images.amazon.com/images/P/B0001GF2I8.01.LZZZZZZZ.jpg

Junior Bonner (1972)
http://images.amazon.com/images/P/B0001GF2JC.01.LZZZZZZZ.jpg

Duel in the Sun (1946)
http://images.amazon.com/images/P/B0001GF2HY.01.LZZZZZZZ.jpg

Zelf heb ik deze schitterende Special Edition heruitgave met toevoeging van de oude Deleted Scenes aan de film al een tijdje in de pre-order (18 mei) staan:

http://www.dvdtown.com/media/coverart/big/11733_1.jpg

Alex van den Berg
27-03-2004, 05:00
:shock: *KWIJL* :P

Lex v/d Moolen
27-03-2004, 10:55
Zelf heb ik deze schitterende Special Edition heruitgave met toevoeging van de oude Deleted Scenes aan de film al een tijdje in de pre-order (18 mei) staan:

http://www.dvdtown.com/media/coverart/big/11733_1.jpgDit is de R1 neem ik aan? Heeft een mooiere cover dan de R2 zo op het oog. 8)


Wist trouwens niet dat Sean Connery en Birgitte Bardot ooit een Western hebben gemaakt. :lol:

MAD
27-03-2004, 11:49
Zelf heb ik deze schitterende Special Edition heruitgave met toevoeging van de oude Deleted Scenes aan de film al een tijdje in de pre-order (18 mei) staan:

http://www.dvdtown.com/media/coverart/big/11733_1.jpgDit is de R1 neem ik aan? Heeft een mooiere cover dan de R2 zo op het oog. 8)

Ja, dit is de R1 SE! Meningen verschillen over de versies. Er zijn mensen die de R2 SE echt mooier vinden, maar ik vind hem afzichtelijk. Ik vind de R1 echt prachtig. Ik hoop alleen wel dat hij heel aankomt (lijkt mij weer zo'n kwetsbaar doosje).



Wist trouwens niet dat Sean Connery en Birgitte Bardot ooit een Western hebben gemaakt. :lol:

Nee. John Wayne en Marlene Dietrich vond ik ook wel een aparte combi. Ik vond haar overigens in de western Destry Rides Again (met James Steward) wel aardig, maar vond dat toen ook al een vreemde combi. Als ik aan Marlene Dietrich denk, komen nou niet echt westerntitels als eerste in mij op. ;)

MAD
27-03-2004, 11:51
:shock: *KWIJL* :P

Helaas voor jou zijn dit voorlopig allemaal nog de R1 versies. De R2 NL's zullen vast ook nog wel komen, maar je moet dan vaak wat langer wachten. ;)

Lex v/d Moolen
27-03-2004, 12:19
Er zijn mensen die de R2 SE echt mooier vinden, maar ik vind hem afzichtelijk. Ik vind de R1 echt prachtig. Ik hoop alleen wel dat hij heel aankomt (lijkt mij weer zo'n kwetsbaar doosje).Ik vind de R2 niet echt afzichtelijk, maar het lijkt me weer zo'n standaard MGM slipcase met keepcase erin. Zo'n doosje als die R1 geeft het toch iets apart. :)

Kevin Baeckelandt
27-03-2004, 12:26
Er zijn mensen die de R2 SE echt mooier vinden, maar ik vind hem afzichtelijk. Ik vind de R1 echt prachtig. Ik hoop alleen wel dat hij heel aankomt (lijkt mij weer zo'n kwetsbaar doosje).Ik vind de R2 niet echt afzichtelijk, maar het lijkt me weer zo'n standaard MGM slipcase met keepcase erin. Zo'n doosje als die R1 geeft het toch iets apart. :)
Zitten de DVD's bij de R1 in een amaray of niet? Lijkt mij niet echt duidelijk?

Lex v/d Moolen
27-03-2004, 12:40
Er zijn mensen die de R2 SE echt mooier vinden, maar ik vind hem afzichtelijk. Ik vind de R1 echt prachtig. Ik hoop alleen wel dat hij heel aankomt (lijkt mij weer zo'n kwetsbaar doosje).Ik vind de R2 niet echt afzichtelijk, maar het lijkt me weer zo'n standaard MGM slipcase met keepcase erin. Zo'n doosje als die R1 geeft het toch iets apart. :)
Zitten de DVD's bij de R1 in een amaray of niet? Lijkt mij niet echt duidelijk?Het lijkt erop dat ze in het kartonnen doosje zitten.

martin
28-03-2004, 10:53
Zit dat boekje en die kaarten ook in de nieuwe R2 SE van good,bad and ugly ???

martin
28-03-2004, 10:59
gevonden op DVD-home


100 minuten bonusmateriaal - 15 minuten aanvullend beeldmateriaal - luxe slipcase
Dé westernklassieker, gerestaureerd en met schitterende extra's
The Good, The Bad and The Ugly
2 disc Special Edition te koop vanaf 7 april



maar of er een boekje met die kaarten bijzitten is mij nog niet duidelijk

Kevin Baeckelandt
29-03-2004, 13:07
Er zijn mensen die de R2 SE echt mooier vinden, maar ik vind hem afzichtelijk. Ik vind de R1 echt prachtig. Ik hoop alleen wel dat hij heel aankomt (lijkt mij weer zo'n kwetsbaar doosje).Ik vind de R2 niet echt afzichtelijk, maar het lijkt me weer zo'n standaard MGM slipcase met keepcase erin. Zo'n doosje als die R1 geeft het toch iets apart. :)
Zitten de DVD's bij de R1 in een amaray of niet? Lijkt mij niet echt duidelijk?Het lijkt erop dat ze in het kartonnen doosje zitten.
Dat lijkt mij niet echt handig :(

MWestrenen
31-03-2004, 11:37
Westerns is een altijd interessant genre. Helaas ontbreekt op het moment aan een jonge Clint Eastwoord.
Zit echter wel met smart te wachten op de uitgave van Tombstone (heel goed) op dvd (medio mei).

MAD
22-05-2004, 22:56
Heb net Anthony Mann's The Tin Star met Henry Fonda en Anthony Perkins gezien. Geweldige western! Gekocht bij DVDSoon voor zo'n €7,- incl. verz. Voor dat geld moet je hem zeker niet laten liggen.

Heb gisteren overigens "North To Alaska" met John Wayne gezien (ook gekocht bij DVDSoon voor zo'n €7,-!). Ook leuk, maar niet zo goed "The Tin Star"

Kevin Baeckelandt
23-05-2004, 01:02
Wanneer komt de SE van For A Few Dollars More en A Fistful Of Dollars uit :?

MAD
23-05-2004, 10:13
Wanneer komt de SE van For A Few Dollars More en A Fistful Of Dollars uit :?

Ik hoop snel en in dezelfde vorm als de R1 van The Good, the Bad and the Ugly! ;) Ben hier nog steeds erg blij mee. Geweldige uitgave!

martin
23-05-2004, 10:54
Vandeweek nog een paar westerns gekocht.

Nevada Smith
Buck and the Preacher
Duel at Diablo ( deze schijnt niet zo goed te zijn kwa verhaal?? als ik de reviews mag geloven)

Daniel1974
23-05-2004, 16:57
Over Tombstone, koop de Vista Series, het is een Directors Cut en daarnaast een DTS waar je werkelijk U tegen zegt. So search no more. Daarnaast ben ik ook erg benieuwd naar de SE van the Good, The Bad & Ugly. Hij is vrijdag opgestuurd door Soon, dus ik ben erg erg benieuwd. De remaster schijnt echt supergaaf te zijn.

Een andere zeer gave DVD vond ik Open Range, ook een ongelofelijk gave DTS track. Die onweer en die geweerschoten, supergaaf !!! Maar verder komt er op western gebied weinig nieuws uit. Ook al zou ik graag ook een SE zien van de andere Leone Westerns.

Dennis Kuijper
23-05-2004, 23:36
Wanneer komt de SE van For A Few Dollars More en A Fistful Of Dollars uit :?

Dat gaat nog wel ff duren denk ik(als ze uberhaupt komen)
Er is net weer een kaale 5.1 versie uit van Fistful of dollars.


Wyatt Earp S.E. komt 18-07-2004,ook een toppertje voor western liefhebbers.

scheur
24-05-2004, 16:52
Tombstone ligt ook vanaf nu in de winkels voor slecht 9'95, zonder extra's overigens en uitgebracht door Indies.... :wink:

Kevin Baeckelandt
24-05-2004, 17:10
Tombstone ligt ook vanaf nu in de winkels voor slecht 9'95, zonder extra's overigens en uitgebracht door Indies.... :wink:
Je moet de R1 versie aanschaffen, een zeer mooie release (DTS en heel wat extra's) in een mooie digipack met boekje en plannetje :wink:

Kaplan
26-05-2004, 23:07
De laatste western die ik gezien heb was een tijdje terug op de BBC.
Johnny Guitar. Een western met Joan Crawford als eigenaar van een slecht lopende saloon. Maar western cliché nummer zoveel De railroad komt binnenkort langs de saloon te liggen. Het mooie van de film is dat de Good guys eigenlijk de bad guys zijn en andersom.
Zover ik weet nog niet uit op dvd.

hitch_fan
27-05-2004, 19:39
Johnny Guitar.
Zover ik weet nog niet uit op dvd.

Johnny Guitar is verkrijgbaar op DVD in Duitsland. Beeldkwaliteit is redelijk, de DVD heeft de originele Engelse soundtrack en de ondertiteling is uitschakelbaar. Helaas geen extras.

Binnenkort komen er weer een aantal goede tot zeer goede westerns uit op DVD:

The Gunfighter (Henry King, 1950) R2 (UK) op 5 Juni
Man Of The West (Anthony Mann, 1958) R2 (Frankrijk) op 3 Juni
Forty Guns (Samuel Fuller, 1957) R2 (Frankrijk) op 3 Juni
Man From Colorado (Henry Levin, 1948) R1 op 8 Juni
Hangman's Knott (Roy Huggins, 1952) R1 op 15 Juni
No Name On The Bullet (Jack Arnold, 1959) R1 op 1 Juni
Three Godfathers (John Ford, 1948) R2 (UK) op 17 Juli
Soldier Blue (Ralph Nelson, 1970) R2 (Duitsland) op 20 Juli

Renny Collard
27-05-2004, 23:14
Waar blijft The Wild Bunch?

MAD
27-05-2004, 23:56
The Gunfighter (Henry King, 1950) R2 (UK) op 5 Juni
Man Of The West (Anthony Mann, 1958) R2 (Frankrijk) op 3 Juni

Ik zal alleen deze 2 toevoegen aan mijn verzameling. Geweldig alweer een Anthony Mann western (met Gary Cooper)! Jammer dat het een R2 FR uitgave is... Wellicht wordt hij ook in de Benelux of in de US uitgebracht???

Nu alleen mijn favoriet "The Naked Spur" (met James Stewart) nog!

Dennis Kuijper
28-05-2004, 01:08
Bad girls schijnt ook uit te zijn in the uk met nederlandse subs.

A fistful Of Dynamite regio 2 met ned,subs 9,99( bij ro-disc),hoor ook in iedere western collectie thuis

martin
28-05-2004, 17:26
A fistful Of Dynamite regio 2 met ned,subs 9,99( bij ro-disc),hoor ook in iedere western collectie thuis

Ik heb deze film nog nooit gezien, moet hem dan maar snel aanschaffen.
Morgen maar even naar ro-disc toe.

Kaplan
28-05-2004, 19:04
Nu alleen mijn favoriet "The Naked Spur" (met James Stewart) nog!
Wacht ik ook nog op plus "man without a star" met Kirk Douglas

Dennis Kuijper
29-05-2004, 19:26
A fistful Of Dynamite regio 2 met ned,subs 9,99( bij ro-disc),hoor ook in iedere western collectie thuis

Ik heb deze film nog nooit gezien, moet hem dan maar snel aanschaffen.
Morgen maar even naar ro-disc toe.

Heb hem ook maar even gehaald.Op 01-07-2004 komt volgens dvd-home deze film ook uit,das denk ik gewoon de nederlandse ipv de uk versie die wij nu hebben,dusd verder geen verschil. :D

Dennis Kuijper
30-05-2004, 00:52
A fistful Of Dynamite regio 2 met ned,subs 9,99( bij ro-disc),hoor ook in iedere western collectie thuis

Ik heb deze film nog nooit gezien, moet hem dan maar snel aanschaffen.
Morgen maar even naar ro-disc toe.

Heb hem ook maar even gehaald.Op 01-07-2004 komt volgens dvd-home deze film ook uit,das denk ik gewoon de nederlandse ipv de uk versie die wij nu hebben,dusd verder geen verschil. :D

Weet alleen niet of de (does not include the 3 minute flashback scene at the end) volgens dvdcompare niet in de Uk versie zit,misschien wel in de nederlandse versie zal zitten.

Kaplan
05-10-2004, 18:14
Op digital bits is een uitgebreid overzicht van nog te verschijnen Westerns de komende tijd.


digital bits (http://www.thedigitalbits.com/articles/barriemaxwell/maxwell100404.html)

Joost v.d. Ham
05-10-2004, 19:07
Ik heb altijd iets tegen westerns gehad, kan niet zeggen dat ik ooit een leuke heb gezien. Gelukkig een genre dat ik aan me voorbij kan laten gaan.... :)

Bart de Rechter
05-10-2004, 19:15
Ik heb maar weinig westerns gezien, maar Tombstone is mijn favoriet.
Vanavond ga ik Open Range kijken, ben benieuwd.

Rotwang
05-10-2004, 19:26
en laten we niet vergeten The unforgiven uit 1992 met Clint Eastwood....

Kees Hoekerd
05-10-2004, 19:59
Ik heb er ook niet echt veel,alleen die van leone en ik heb the outlaw josey wales (5 eury :D ) en unforgiven SE (digipack voor 9,99 :P ) sinds vandaag (ro disc)


ben benieuwd,de western heeft me nooit teleurgesteld,maar ik kan niet zeggen dat ik er echt veel van heb. :(

Caledonians
05-10-2004, 20:01
Ik ben erg benieuwd naar de laatste Western Open Range. Heb hem op mn wishlist staan dus die beland zeker nog eens in mn collectie.

Evil Hobbit
05-10-2004, 20:02
Unforgiven uit 1992 vond ik ook een goede film, maar niet te vergelijken met de klassiekers zoals Once Upon A Time, Good Bad Ugly, enz..

Die vind ik dus echt wel van het kaliber als the Good, the Bad and the Ugly. Ikzelf vond Open Range ook wel een toffe. Heel mooi gefilmd, lekker sfeervol en hard geweld. Hmmm.

Ik vond Rawhide ook altijd wel een leuke serie. Wil die graag op dvd.

En ik hoop dat ze A fistfull of dollars en For a few dollars more dezelfde behandeling geven als the Good the Bad and the Ugly en dan deze box opnieuw uitbrengen met de nieuwe versies:

http://images.amazon.com/images/P/0792842502.01.LZZZZZZZ.jpg

Daan de G.
05-10-2004, 23:48
Open Range & The Missing zijn toch beide prima westerns van deze tijd. Open Range heeft hele mooie landschappen,[spoiler:6e715c0a1d]een geweldige shoot out[/spoiler:6e715c0a1d] en dito acteerprestaties.
The missing heeft een leuk verhaal, spannende scene's en ook geweldige acteerprestaties van vooral Jones & Blanchet.
Ben zelf geen fan van het genre, maar deze 2 films konden mij zeker bekoren.

The Alamo vond ik echter wat minder, een stuk saaier en hij bleef niet boeien en duurde mij veelste lang!

Bart de Rechter
06-10-2004, 10:13
Gisteren Open Range gezien.
Het is inderdaad een hele goede film. Absoluut een aanrader (y)

Paul H.
06-10-2004, 12:38
Butch Cassidy and the Sundance Kid ook een zeer mooie film met Paul Newman en Robert Redford.

Heb zelf de volgende westerns in bezit:

Once upon a time in the West
The Good, The Bad and the Ugly
For a few Dollars more
Butch Cassidy and the Sundance Kid
The Outlaw Josey Wales
Unforgiven

en Wyatt Earp van Kevin Costner in bestelling.

HermanEastwood
06-10-2004, 14:06
De mini serie "How the west was won" op DVD zou een mooie toevoeging aan m'n western collectie zijn!

Dennis Kuijper
02-02-2005, 22:16
Kent iemand deze film en/of heeft hem gezien?Ik lees er gemengde meningen over namelijk.Ligt nu voor 5,99 bij o.a. Frs.
Beeld=2:35:1 geluid DTS.

South of Heaven, West of Hell (2000) http://www.imdb.com/title/tt0179473/

Kevin Baeckelandt
11-03-2005, 13:02
Nieuwe SE die uitkomen of zijn die al uit?

http://users.pandora.be/madrox086/fistfull.jpg
http://users.pandora.be/madrox086/dynamite.jpg
http://users.pandora.be/madrox086/dollars.jpg

Dennis Kuijper
11-03-2005, 15:01
Nieuwe SE die uitkomen of zijn die al uit?
KNIP

Hier staan treads over in het regio 2 gedeelte,deze komen ook in Nl uit.
Worden zeker door mij aangeschaft.

Kees Hoekerd
11-03-2005, 15:11
Nieuwe SE die uitkomen of zijn die al uit?

(plaatjes)


wow gaaf,komen deze in nederland ook als digipack?Dit zou echt bijzonder mooi zijn,ik koop die edities zoiezo al gelijk,ik heb de eerste 2 dollar delen tot nu toe alleen op video gezien,maar nu ga ik hem pas weer zien als ze op SE zijn. :)

westerns in mijn collectie:

-The outlaw josey wales
-Unforgiven SE
-Open Range
-Once upon a time in the west SCE
-The good,the bad and the ugly SE
-High plains drifter
-Pale Rider
-Rio Bravo
-Hang 'm high
-The magnificent seven SE

Westerns op Wishlist:

-The man who shot liberty valance
-The searchers
-El Dorado
-Two mules for sister Sarah
-Joe Kidd
-High Noon
-Red River
-Rio Grande
-Rio Lobo
-Last train from Gun Hill

Harry stadman
11-03-2005, 15:13
Gisteren Open Range gezien.
Het is inderdaad een hele goede film. Absoluut een aanrader (y)

Dat kan ik zeker beamen! sinds kort ook open range in mijn collectie en moet zeggen dat deze film mij zeker positief heeft verrast. :wink:
Opmerkelijk goede moderne western, die zeker in het rijtje past van good, bad, ugly- once upon a time in the west en unforgiven.

Paul H.
11-03-2005, 17:14
Van Open Range moet je eigenlijk de R1-versie aanschaffen, geweldige dvd-uitgave namelijk. Alleen jammer genoeg geen Engelse ondertiteling alleen maar Spaans.

Dennis Kuijper
11-03-2005, 17:20
Van Open Range moet je eigenlijk de R1-versie aanschaffen, geweldige dvd-uitgave namelijk. Alleen jammer genoeg geen Engelse ondertiteling alleen maar Spaans.

Dan alleen voor de extra,s denk ik,want ik vind de regio 2 versie kwa film
uitstekend.

Paul H.
11-03-2005, 17:42
Van Open Range moet je eigenlijk de R1-versie aanschaffen, geweldige dvd-uitgave namelijk. Alleen jammer genoeg geen Engelse ondertiteling alleen maar Spaans.

Dan alleen voor de extra,s denk ik,want ik vind de regio 2 versie kwa film
uitstekend.

Ja klopt maar deze keer zijn we wel erg klein afgescheept in Nederland tegenover de R1-release. Weet ik alleen niet meer zeker of de R2NL-versie ook DTS heeft.

Dennis Kuijper
11-03-2005, 17:54
Van Open Range moet je eigenlijk de R1-versie aanschaffen, geweldige dvd-uitgave namelijk. Alleen jammer genoeg geen Engelse ondertiteling alleen maar Spaans.

Dan alleen voor de extra,s denk ik,want ik vind de regio 2 versie kwa film
uitstekend.

Ja klopt maar deze keer zijn we wel erg klein afgescheept in Nederland tegenover de R1-release. Weet ik alleen niet meer zeker of de R2NL-versie ook DTS heeft.

Ja die heeft ook DTS.

TheGodfather
12-03-2005, 07:38
Heb afgelopen week voor t eerst Unforgiven gezien. Zeer goede film met (alweer) een zeer sterke Clint Eastwood.
Ik wilde m altijd al eens aanschaffen, maar ik was op zoek naar de digipack. Zag m liggen bij t prijzencircus van de V&D voor maar € 14,99 :lol:
Geen verkeerde prijs dacht ik zo ;)
Verder heb ik nog Once Upon A Time In The West en The Magnificent Seven.

Die nieuwe SE`s van de Dollar Trilogie ga ik ook zeker aanschaffen, maar ik wacht wel nog ff de recensies af. Kijken of ze ook wel echt zo goed zijn in vergelijking met de oude uitgaves

HarryCallehan
12-03-2005, 09:46
Na het zien van Open Range weet ik het zeker:
Er zit duidelijk nog toekomst in dit genre..

Prima film die op mijn wishlist komt.

Trouwens; als ik de nieuw uitgebrachte Eastwoodfilms bekijk wordt ik ook weer vrolijk.. Dat is nog eens cinema !
HC

Paul H.
20-03-2005, 20:47
Vorige week Dust besteld dit moet een aardige western zijn van een paar jaartjes terug. Alleen jammer genoeg niet op R2 verschenen dus heb maar de R1-versie aangeschaft.

Iemand die nog leuke titels weet die de afgelopen tijd zijn uitgekomen.

Lex v/d Moolen
20-03-2005, 20:50
Vorige week Dust besteld dit moet een aardige western zijn van een paar jaartjes terug. Alleen jammer genoeg niet op R2 verschenen dus heb maar de R1-versie aangeschaft.

Iemand die nog leuke titels weet die de afgelopen tijd zijn uitgekomen.Tombstone misschien?
De film zelf is van de jaren 90 overigens..

Hotse
20-03-2005, 21:21
Fistful of Dynamite 2-discs (release 11-05-05) :!:
For A Few Dollars More 2-discs (release 11-05-05) :!:
er staat nix over Fistful of Dollars SE :?: :?:

volgens dvd-home.nl special edition release lijst

H. Stadman
20-03-2005, 21:25
Fistful of Dynamite 2-discs (release 11-05-05) :!:
For A Few Dollars More 2-discs (release 11-05-05) :!:
er staat nix over Fistful of Dollars SE :?: :?:

volgens dvd-home.nl special edition release lijst

Rechten kwestie. Een andere maatschappij heeft de rechten van die film en heeft hem in het buitenland al uitgebracht.

Paul H.
22-03-2005, 10:14
Vorige week Dust besteld dit moet een aardige western zijn van een paar jaartjes terug. Alleen jammer genoeg niet op R2 verschenen dus heb maar de R1-versie aangeschaft.

Iemand die nog leuke titels weet die de afgelopen tijd zijn uitgekomen.Tombstone misschien?
De film zelf is van de jaren 90 overigens..

Heb de dvd gehad, maar weer verkocht vond de film nogal tegenvallen vond de film met Kevin Costner Wyatt Earp een stuk beter. Maar toch bedankt Lex.

Kees Hoekerd
25-08-2005, 11:22
Ik heb nu nog in bestelling:

-Bend of the River (Anthony Mann,met james stewart)
-Coogan's Bluff (don siegel,met clint eastwood)

Pas heb ik nog the wild bunch gezien,natuurlijk een meesterlijke western,waar zeker een betere dvd editie van mag komen.Robert Ryan is gewoon een typische bad guy. :wink:
Aantal wayne films gezien als Chisum en Rio Grande (john ford).Ook beiden zeer goed.Die eerste gaat over land bezitter Wayne die in gevaar is vanwege een nietsontziende grootgrond bezitter die het land van Wayne wil hebben en verder heel Lincoln County.Hier was toendertijd een oorlog,die nu weer verfilmd is,aanrader. :wink:
Rio Grande is van de cavalerie trilogie van John Ford,ook weer met John Wayne.Dit zijn wel klassiekers qua cinematografie,maar verhaal is niet erg goed te noemen,de Amerikanen vechten tegen de Apaches,die erg plat neer worden gezet helaas.Verhaal is niet het belangrijkste punt bij dit soort films,john wayne is hier gewoon erg goed en nog niet erg oud,ook is dit niet een van zijn standaard films.

Eerstvolgende westerns die ik wil aanschaffen zijn high noon,the quick and the dead en the man from laramie.Die tweede heb ik vroeger wel eens gezien,is toch een van de laatste bekende westerns,en met een top cast.De dvd uitgave stamt al uit '98,ik weet niet of er betere edities zijn in het buitenland,zal zien.
High Noon heb ik nog nooit gezien.. :oops:
Ik geloof dat de R1 hier het beste van is,met een aantal extra's.Deze heeft geen engelse subs als ik dvd profiler mag geloven,maar ik hoor van anderen weer van wel. :roll:

Paul H.
06-09-2005, 18:29
Van het weekend Hang'em High met Clint Eastwood gezien. De eerste western die hij maakte na de Dollars-trilogie. Vond deze film niet geweldig omdat er niet echt iets van spanning wordt gecreerd en de plotlijn erg doorzichtig was. Ook de tegenstanders van Clint spraken niet echt aan. Weinig karakterontwikkeling bij deze personages. Dus de ultieme confrontatie is dan ook niet echt spannend omdat het Clint tegen enkele mensen is die je niks zeggen.

Kees Hoekerd
06-09-2005, 20:26
Klopt helemaal,ik vind die samen met Coogan's Bluff zijn minste films. Toevallig komen ze beiden uit 1968,rond de tijd dat Eastwood net aan de bak ging in Hollywood (films).
Hang 'm high heeft ook een nogal matige uitleg waarom hij in de intro wordt opgehangen,rare redenen.
Je kunt beter naar Clints andere westerns kijken,van Leone en die hij zelf heeft geregisseerd.