PDA

Bekijk de volledige versie : Duran Duran op dvd?



Isis
12-11-2002, 23:54
Op dit moment zit ik wat nummers van Duran Duran te beluisteren en ik blijf 't wel leuk vinden...jeugdsentiment..:o
Weet iemand of er toevallig iets van deze groep op dvd is verschenen?(Ik bedoel hier eigenlijk een concertregistratie mee; clips zit ik niet op te wachten!)
Ies.;)

Richard B.
13-11-2002, 00:54
Duran Duran was een van de eerste bands waar ik naar luisterde toen ik naar popmuziek begon te luisteren en 'The Reflex' was het allereerste singletje wat ik ooit kocht. Jeugdsentiment indeed...

Ik meen me te herinneren dat er wel een soort Greatest Hits (clips) uit is op dvd maar het lijkt me sterk dat er ooit concerten uitgebracht zijn. Een korte zoektocht op Google leverde in ieder geval niets op.

Isis
13-11-2002, 01:04
Duran Duran was een van de eerste bands waar ik naar luisterde toen ik naar popmuziek begon te luisteren en 'The Reflex' was het allereerste singletje wat ik ooit kocht. Jeugdsentiment indeed...

Een korte zoektocht op Google leverde in ieder geval niets op.

Hmm...:( bedankt in ieder geval...
Ik vind vooral de nummers vóór The reflex leuk; de 1e 2 albums.
(En ik vind nummers van Arcadia ook wel wat hebben!)

Richard B.
13-11-2002, 11:13
Hmm...:( bedankt in ieder geval...
Ik vind vooral de nummers vóór The reflex leuk; de 1e 2 albums.
(En ik vind nummers van Arcadia ook wel wat hebben!)

Van Arcadia heb ik geloof ik ook ooit nog een singletje gekocht. Wel aparte muziek was dat ja. Ik heb verder eigenlijk alleen Seven and the Raged Tiger en hun 'best of' op lp en cd. Het schijnt dat ze binnenkort weer wat uit gaan brengen in hun oorspronkelijke bezetting, dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden.

Patrick van Nassau
13-11-2002, 11:31
Het enige wat er ooit is verschenen is een video-cd die bij de Japanse Greatest zat. Dit zijn alleen maar clips. Jammergenoeg geen concertregistraties.

Op dit moment zijn de vijf originele leden bezig met de nieuwe cd die volgend voorjaar uitkomt. Dan zijn er ook plannen om o.a. hun optreden in VH1 Storytellers uit te brengen op dvd.

En ja, ik ben een een grote liefhebber van hun muziek :D

Arcadia - So Red The Rose is één van mijn favoriete albums allertijden. Licht uit, hoofdtelefoon op......kippevel......

Alles wat er is verschenen op cd en vinyl is zowat in mijn bezit.
(dit gaat richting de 300 stuks). Dvd is niet mijn enige verslaving ;)

Oh ja, neem eens een kijkje op www.duranduran.com

Isis
13-11-2002, 13:12
Arcadia - So Red The Rose is één van mijn favoriete albums allertijden. Licht uit, hoofdtelefoon op......kippevel......

Oh ja, neem eens een kijkje op www.duranduran.com

Op Kazaa heb je ook aardig wat remixen van Arcadia...maar waarschijnlijk heb je die al?
Ik ga zeker 's op die site kijken, bedankt! (y)

raampie
13-11-2002, 18:27
Arcadia - So Red The Rose is één van mijn favoriete albums allertijden. Licht uit, hoofdtelefoon op......kippevel...... idd een goede cd! ik ga hem meteen weer eens opzetten :) .

Isis
13-11-2002, 18:48
idd een goede cd! ik ga hem meteen weer eens opzetten :) .

:D Is deze thread toch nog érgens goed voor geweest! (6)

Patrick van Nassau
13-11-2002, 19:27
Op Kazaa heb je ook aardig wat remixen van Arcadia...maar waarschijnlijk heb je die al?


Idd, de meeste mixen komen van de cd Heaven's Eyes. Een "officiële" bootleg.


[b]Ik ga zeker 's op die site kijken, bedankt!


Graag gedaan!

F.Y.I.:
Ik hoorde net trouwens bij RTL Boulevard dat er onderhandelingen zijn om de volgende Bond titelsong weer door Duran Duran te laten maken. Dit mede door de minder succevolle single van Madonna "Die Another Day".
Maar dit gerucht steekt voor iedere nieuwe Bond film wel de kop op. Dit doordat A View To A Kill één van de meest succesvolle Bondsongs ooit is.

Kasper P.
13-11-2002, 22:42
F.Y.I.:
Ik hoorde net trouwens bij RTL Boulevard dat er onderhandelingen zijn om de volgende Bond titelsong weer door Duran Duran te laten maken. Dit mede door de minder succevolle single van Madonna "Die Another Day".
Maar dit gerucht steekt voor iedere nieuwe Bond film wel de kop op. Dit doordat A View To A Kill één van de meest succesvolle Bondsongs ooit is. En ook een geweldige plaat (en band!) ik als 14 jarige kindje vind Duran Duran echt top: Wild boys, A view to a kill, The reflex echt geweldig (Y)

Oakey
13-11-2002, 22:57
Dit is heeeeel raar. Toevallig heb ik net de LP(!) van Arcadia gedraaid...(na een pauze van 2 jaar)

Geen Duran op DVD nee, wel die video-cd van Greatest (zonder de "expliciete" clips van The Chauffeur en Girls on film trouwens), via het web te bestellen. EMI is helaas niet erg scheutig met heruitgaven op DVD. Alle concertregistraties (Arena, Working for the skin trade en de "comeback" tours in de jaren '90) zijn op VHS ook "out of print".

Het wachten is inderdaad op de nieuwe cd, ben erg benieuwd. Er komt ook een tour, en dan zal een concert-dvd (zie A-Ha) ook wel volgen.

Wist niet dat hier zoveel Duran-fans zaten :D A view to a kill is wel één van de toppers, maar Hold back the rain mag er anders ook wezen.

bobeldijk
13-11-2002, 23:04
Ik had ook nog wel verwacht dat er een greatest hits DVD uit zou komen van Duran Duran. Beetje hetzelfde als A-Ha en Dire Straits. Alleen de videoclips.

Krijg nog steeds erg veel kippevel van Save a Prayer.
Misschien als we nu eens veel reacties sparen en die opsturen naar de platenmaatschappij.... wie weet!

Duran Duran verdient het om al hun hits vereeuwigd te zien op DVD!

Oakey
13-11-2002, 23:09
Inderdaad: Duran rulez !!
:D

Maar het komt dus door PMI/EMI, zo wacht ik ook nog steeds op de dvd-releases van alle oude Pet Shop Boys VHS'jes en Bowie-concerten.... Tevergeefs vrees ik (jammer, want Warner heeft bijv. wel zowat hun hele video-backcatalogue opnieuw uitgebracht)

BTW: Waar kopen we die Heaven's eyes CD? Ik wist tot nu niet dat die bestond!

Richard B.
13-11-2002, 23:11
Ik merkte dat ik van 'A View To a Kill' de single ook nog bezit. Ik heb al in geen tijden meer iets van Duran Duran beluisterd maar ga de 'Best of' maar weer eens uit de kast trekken denk ik, want krijg er toch weer enigzins nostalgische gevoelens bij die muziek.

Patrick van Nassau
14-11-2002, 08:34
Inderdaad: Duran rulez !!
:D
BTW: Waar kopen we die Heaven's eyes CD? Ik wist tot nu niet dat die bestond!

Het is dus een promo-cd dus niet zomaar te krijgen in de winkel.
Een aantal jaren geleden waren deze nog wel te krijgen op platenbeurzen. Maar het aantal bootlegs dat te krijgen is is niet meer zo groot.

Je kan het nog proberen bij www.medazzaland.net.
Deze heeft nog heel wat zeldzamere uitgaven.

Mocht je trouwens echt geïnteresseerd zijn in Heaven's Eyes wil ik wel een kopietje voor je maken hoor, geen probleem.

Leuk, zo'n Duran Duran thread. Is weer eens wat anders dan dat mensen zeggen: "Goh, bestaan die dan nog?" :D

weststar
14-11-2002, 09:10
"Goh, bestaan die dan nog?"

Ik ken het gevoel, ben zelf een aardige fan van A-Ha en moet die kreet menigmaal aanhoren.
Als liefhebber van de muziek uit de jaren 80 lijkt het me ook gaaf om een Duran Duran concert op dvd te hebben (alsmede ook the Simple Minds)
A-Ha heeft al het goede voorbeeld gegeven met de VallHall DVD (een aanrader trouwens!)
Nu hopen dat Duran Duran nog beseft dat ze nog een heleboel "fans" hebben en dat ze daarvoor een mooie concert registratie op dvd zetten. :D

EVO
14-11-2002, 11:05
volg duran duran sinds 1983...en ben er een redelijke fan van...

heerlijke musica...:D

Isis
14-11-2002, 11:46
. Ik heb al in geen tijden meer iets van Duran Duran beluisterd maar ga de 'Best of' maar weer eens uit de kast trekken denk ik, want krijg er toch weer enigzins nostalgische gevoelens bij die muziek.

Dar vind ik af en toe ook zo leuk(niet speciaal van DD hoor..) om weer 's lekker wat oude nummers te beluisteren...sommigen blijven mooi, anderen vallen toch wat tegen..
Bij Kazaa ook wat oude nrs. van Level 42, Supertramp etc. gedownload...idd jeugdsentiment! (y)

Isis
14-11-2002, 11:48
A-Ha heeft al het goede voorbeeld gegeven met de VallHall DVD (een aanrader trouwens!)


Grrr...een paar weken geleden(met 2 andere muziekdvd's) bij Ezydvd besteld...en nóg steeds niet binnen...klotezooi! :mad:

Isis
14-11-2002, 11:51
vind Duran Duran echt top: Wild boys, A view to a kill, The reflex echt geweldig (Y)


Ik hou meer van de wat oudere nummers:
Girls on film
Hungry like the wolf
Rio

Wat vonden jullie btw van Powerstation?
Heb ik ook nog een lp van gehad!

EVO
14-11-2002, 11:56
Wat vonden jullie btw van Powerstation?
Heb ik ook nog een lp van gehad!

was ook niet verkeerd, maar had , vind ik minder sfeer dan arcadia...
ken je nog meer bijproducten van duran duran??
heb nog een cd staan "requiem for the america's" waar le bon nog een deuntje op meezingt...meer weet ik niet...?

Isis
14-11-2002, 12:08
was ook niet verkeerd, maar had , vind ik minder sfeer dan arcadia...
ken je nog meer bijproducten van duran duran??


Powerstation vond ik ook wat te rauw op m'n dak vallen...na een paar nrs. werd ik 't altijd wel weer zat..:D
Ik moet je eerlijk bekennen dat de laatste albums van DD ik niet heb/ken.
Dus daar weet ik niets van....t/m Seven and the ragged tiger en Arena had ik wel alles..

EVO
14-11-2002, 12:12
Ik moet je eerlijk bekennen dat de laatste albums van DD ik niet heb/ken.
Dus daar weet ik niets van....t/m Seven and the ragged tiger en Arena had ik wel alles..
die latere daar zit wat stijlverandering in...gaat wat volwassener klinken...is zeker de moeite waard...
notorious ligt het dichts bij arcadia...of is het andersom :D...


ik heb nog een exemplaar van pop trash in de aanbieding...;)

Patrick van Nassau
14-11-2002, 12:55
ken je nog meer bijproducten van duran duran??


John Taylor is een paar jaar weggeweest en heeft een aantal solo-cd's gemaakt. Vooral de cd John Taylor Terroristen is geweldig. Kijk maar eens op www.trusttheprocess.com.

Kijk ook eens naar mijn DD collectie (http://www.nascom.nl/Startpagina/DD%20Collectie.html).
Hier staat een groot deel van m'n collectie. Hij is een tijdje niet bijgewerkt, weinig tijd. Maar dan heb je toch een aardig idee wat er te krijgen is.

Wat ook heel aardig is, is de nieuwe cd van The Devils.
Deze groep bestaat uit Nick Rhodes (huidige toetsenist van DD) en Stephen Duffy, de allereerste zanger van Duran Duran.

En nu maar hopen dat ze volgend jaar naar Nederland komen.
In 1994 ben ik naar Brussel geweest voor een concert (mijn eerste!). En in 1998, 1999 en 2000 moest ik in december naar Londen toe om ze te kunnen zien. Geen straf natuurlijk, maar het zou wel fijn als ze ons landje weer eens aan deden. Als de nieuwe single aanslaat (en goede promotie krijgt) dan krijgen ze makkelijk Ahoy vol.

EVO
14-11-2002, 13:07
Kijk ook eens naar mijn DD collectie (http://www.nascom.nl/Startpagina/DD%20Collectie.html).
Hier staat een groot deel van m'n collectie. Hij is een tijdje niet bijgewerkt, weinig tijd. Maar dan heb je toch een aardig idee wat er te krijgen is.


hele mooie verzameling broeder...
ik heb zelf een 62 geluids en beelddragers van duran...misschien kunnen we wat uitwisselen??


heb ze 1 x live gezien in ahoy...ik dacht in 89...zou ik ff uit moeten zoeken...maar misschien dat ik als ze hierheen komen er weer naartoe ga.

Isis
14-11-2002, 13:10
John Taylor is een paar jaar weggeweest en heeft een aantal solo-cd's gemaakt.


Jezus! Jij hebt echt onwijs veel van ze!!:eek:
(Jij had beter deze thread kunnen beginnen! ;) )

Grappig is dat, ik had nooit gedacht dat John Taylor zoveel nog zou doen; ik vond 't altijd een beetje een lakse playboy als ik 'm zo zag tokkelen op z'n bas...:o

Zijn er nog meer bands('80-'90) waar je zoveel van hebt?

Oakey
14-11-2002, 13:10
John Taylor is een paar jaar weggeweest en heeft een aantal solo-cd's gemaakt. Vooral de cd John Taylor Terroristen is geweldig. Kijk maar eens op www.trusttheprocess.com.


En vergeet the Neurotic Outsiders niet :)
JT had natuurlijk in 1985 al een hitje met I do what I do uit de film 9½ Weeks, erg leuk vooral in de 12"-versie.

Nick Rhodes heeft naar ik meen ook de nieuwe CD van the Dandy Warhols geproduceerd.

Die-hard fan was ik van 1987 tot 1990 (heb ze helaas maar 1 x live gezien, in 1988). Maar ik volg ze nog steeds wel en koop op rommelmarkten e.d. nog steeds oud vinyl.

Top 5:
1. Hold back the rain (12"-versie)
2. A view to a kill (heel erg Arcadia ook)
3. Meet El Presidente (single mix)
4. Love voodoo
5. Planet earth (night version)

Arcadia stukken beter dan Power Station, toch iets te Robert Palmer. Je hebt natuurlijk ook nog de soloplaten van Andy Taylor (hoewel ikzelf na Thunder ben afgehaakt, heb wel nog wat soundtracks met songs van hem, o.a. Miami Vice II)

P.S: Iemand van de crew mag deze thread inmiddels wel verplaatsen naar General Chat :D:D

Patrick van Nassau
14-11-2002, 15:38
Zijn er nog meer bands('80-'90) waar je zoveel van hebt?

Nee, samen met m'n dvd's slurpt dit al genoeg geld van mijn rekening :D

Patrick van Nassau
14-11-2002, 15:52
[b]Originally posted by Oakey
En vergeet the Neurotic Outsiders niet :)
Oeps! Hoe kan ik die vergeten. Heerlijk keihard in de auto!


[b]Nick Rhodes heeft naar ik meen ook de nieuwe CD van the Dandy Warhols geproduceerd.
Klopt idd.


[b]Top 5:
1. Hold back the rain (12"-versie)
2. A view to a kill (heel erg Arcadia ook)
3. Meet El Presidente (single mix)
4. Love voodoo
5. Planet earth (night version)
Mmmmoeilijk. Die van mij verandert wekelijks.
Op dit moment:

1. Come Undone
2. Night Boat
3. Secret October
4. Out Of My Mind
5. A View To A Kill


[b]Je hebt natuurlijk ook nog de soloplaten van Andy Taylor (hoewel ikzelf na Thunder ben afgehaakt, heb wel nog wat soundtracks met songs van hem, o.a. Miami Vice II)
Hier ben ik absoluut geen liefhebber van. Als ik nog eens iets tegenkom op een beurs dan wil ik wel iets meenemen van hem, mits het erg goedkoop is


[b]P.S: Iemand van de crew mag deze thread inmiddels wel verplaatsen naar General Chat :D:D
Ik had verwacht dat deze thread heel snel dood zou bloeden maar dat valt reuze mee :)

Oakey
14-11-2002, 15:59
3. Secret October
Hier vond ik nooit veel aan, geef mij maar Like an angel :)
Bij mij verandert het ook wekelijks trouwens.

raampie
14-11-2002, 20:43
Leuk jeugdsentiment topic! Ik heb hier wat cd's en vinyl (notorious album+12", big thing en singe the flame van arcadia) van ze wat ik af en toe nog wel eens draai. Een (half?) jaartje geleden was er nog een leuke docu op de BBC over deze heren.

Arcadia vond ik beter dan de Powerstation hoewel ik some like it hot ook wel een lekker nummer vind (net als dat 'miami vice nummer' van Andy Taylor wat wel een stuk harder was dan DD). Arcadia was als geheel interessanter.

wat favorieten:
-Rio
-New moon on monday
-Ordenarry World
-Do you belive in shame

Ik merk dat ik qua muziek smaak soms toch behoorlijk in de jaren 80 ben blijven hangen. Bands als Depeche Mode (persoonlijk favoriet van mij), de Pet Shop Boys, New Order en U2 koop/download ik nog steeds. Verder hebben zij denk ik aardig wat invloed gehad op mijn huidige smaak (Dandy Warhols vind ik bijvoorbeeld ook erg oke).

Isis
14-11-2002, 20:54
Ik merk dat ik qua muziek smaak soms toch behoorlijk in de jaren 80 ben blijven hangen. Bands als Depeche Mode (persoonlijk favoriet van mij), de Pet Shop Boys, New Order en U2 koop/download ik nog steeds.

Van Depeche Mode heb ik pas de nrs. Everything counts, Enjoy the silence en Strangelove gedownload(de remixen) en ik blijf 't leuk vinden! De cd Black Celebration...wat was die zwartgallig..prachtig...
Van New Order zijn er ook wel wat leuke nrs, alleen die vervelen me vaak wat sneller..maar Blue Monday en True faith blijven geweldig!(y)
The Petshopboys vind ik ook leuk; heb er wat cd's van..alleen Neil Tennant's stem heb ik na een paar nrs wel een beetje gehoord....:(

Richard B.
15-11-2002, 21:19
Toch nog een klein beetje Duran Duran op dvd. :D

Ik keek vanmiddag Donnie Darko (briljante film btw) en tijdens het optreden van Sparkle Motion (don't ask: see the movie) werd Notorious gedraait.

EVO
16-11-2002, 10:02
mmm...favo's..
ff denken, omdat er meerderen zijn die dit geplaatst hebben gingen de raderen ff draaien...

1.Drive By
2.The Seventh Stranger.
3.Love Voodoo.
4.Lonely in Your Nightmare
5.Venice Drowning.

gelukkig zijn er meerdere juweeltjes.. :D

Cat
18-11-2002, 12:00
Hier dan ook nog even mijn wekelijks veranderende top 5 van DuranDuran:

1. I don't want your Love
2. Come Undone
3. New moon on Monday
4. Ordinary World
5. Rio

Het begin van het nummer van "All she wants is" klinkt ook lekker hoor!

Oakey
26-10-2003, 12:01
De DVD-versie van "Greatest" is dan nu eindelijk verkrijgbaar :D 2 discs en een hele zooi extra's en achter-de-schermen-informatie.

In NL ligt ie natuurlijk weer voor belachelijke prijzen te koop (tegen de €30), maar bij de bekende webwinkels is ie een stuk goedkoper (cd-wow als goedkoopste denk ik). Nu is het wachten op een bespreking... (en op een DVD van de reünietournee natuurlijk)

Ricochan36
27-10-2003, 09:03
Ze zijn al aan het touren, voornamelijk in the states, ben benieuw of nederland eerdaags aangedaan wordt..
Ik was "vroeger" wel een fan van Duran Duran, heb alle cd's/platen.

De laatste keer dat ze hier waren in Ahoy hield simon le bon het na 5 minuten voor gezien omdat hij zijn stem kwijt was, en hij was ook een beetje de weg kwijt volgens mij :wink:

Rico
:D

Oakey
04-11-2003, 20:08
De easter eggs op de GREATEST DVD zijn behoorlijk lastig te vinden, voor de liefhebber hier een lijstje:

Disc 1:

Ga naar de Gallery door op de A van GREATEST te klikken; hier bevinden zich de meeste extra’s:

Planet earth (club version)
- Ga met de roze pijl naar het eerste album
- Enter
- Markeer de Planet Earth hoes
- Enter
- Markeer de Girls on Film hoes
- Druk op de linkerpijl toets
- De roze pijl staat nu boven de vergrote Planet Earth hoes
- Enter of Play

Girls on film (gecensureerde single-versie)
- Ga met de roze pijl naar het eerste album
- Enter
- Markeer de Girls on Film hoes
- Enter
- Met de linker pijltoets op Play
- Enter of Play

A day in the life featurette
- Ga met de roze pijl naar het Rio album
- Enter
- Markeer de My own way hoes
- Druk op de rechter pijltoets
- De roze pijl staat nu boven de vergrote albumhoes
- Enter of Play

Interview over Seven and the ragged tiger
- Ga met de roze pijl naar het Seven and the ragged tiger album
- Enter
- Ga met de rechter pijltoets naar “Next”
- Druk op de bovenste pijltoets
- De roze pijl staat nu boven de vergrote albumhoes
- Enter of Play

Interview over The wild boys
- Ga met de roze pijl naar het Arena album
- Enter
- Markeer de hoes van The wild boys
- Enter
- Druk op de bovenste pijltoets
- De roze pijl staat nu boven de vergrote singlehoes
- Enter of Play

Interview over A view to a kill
- Ga met de roze pijl naar de hoes van A view to a kill
- Enter
- Ga met de rechter pijltoets naar “Play”
- Druk op de rechter pijltoets
- De roze pijl staat nu boven de vergrote singlehoes
- Enter of Play

De overige vier easter eggs zijn hier te vinden:

Girls on film (2 ongecensureerde versies):
- Hoofdmenu, letter R van GREATEST, markeer het nummer, Play (of Fast Forward)
- Wanneer de track hierna nogmaals wordt afgespeeld, krijg je de andere versies te zien

Union of the snake (2 versies)
- Hoofdmenu, eerste letter T van GREATEST
- Eerste versie: track markeren, Play
- Tweede versie: Track markeren, linker pijltoets, er verschijnt een roze poppetje, Play

New moon on monday (5 versies)
- Hoofdmenu, eerste letter T van GREATEST, markeer het nummer, Play (of Fast Forward)
- Wanneer de track hierna nogmaals wordt afgespeeld, krijg je de andere versies te zien

The wild boys (single en extended versie)
- Hoofdmenu, letter S van GREATEST, markeer het nummer, Play (of Fast Forward)
- Wanneer de track hierna nogmaals wordt afgespeeld, krijg je de maxi-versie te zien


Disc 2:

Ga naar de Gallery door op de A van GREATEST te klikken; hier bevinden zich alle extra’s van deze disc:

Liberty (album EPK)
- Ga met de roze pijl naar het Liberty album
- Enter
- 3 x op bovenste pijltoets drukken
- De roze pijl staat nu boven de albumhoes
- Enter of Play

Serious (multi-angle)
- Ga met de roze pijl naar het Liberty album
- Enter
- Markeer de hoes van Serious
- Enter
- 3 x op rechter pijltoets drukken
- De roze pijl staat nu boven de singlehoes
- Enter of Play

Wedding album (TV commercial)
- Ga met de roze pijl naar de hoes van The wedding album
- Enter
- Ga met de rechter pijltoets naar “Next”
- Druk op de onderste pijltoets
- De roze pijl staat nu boven de albumhoes
- Enter of Play


Come undone (gecensureerde versie)
- Ga met de roze pijl naar de hoes van The wedding album
- Enter
- Markeer de hoes van Come undone
- Enter
- Druk 2x op de linker pijltoets
- De roze pijl staat nu boven de singlehoes
- Enter of Play

Patrick van Nassau
04-11-2003, 23:18
Leuk!! Deze thread wordt weer een beetje actief!

Zal ik nog ff een update geven?

Het zijn drukke tijden voor Duran Duran.
MTV Lifetime Achievement Award, Q Award. Uitverkochte concerten in Japan, USA (meer dan 25) en één in 4 minuten(!) uitverkocht concert in Londen!
Iedere concert-recensie is lovend over hun optreden. Ik heb een video gezien van een concert uit Japan, WOW!
Wat vooral belangrijk is, ze hebben gigantisch veel lol tijdens hun optreden.
Dat was bij hun laatste optreden samen (Live Aid) wel anders.
En dan samen met Robbie Williams touren in Australië. En niet zomaar als voorprogramma, het is echt een dubbel-optreden!
Maar het zal ws. wel wachten voordat ze de rest van Europa weer aandoen.
Via www.themusic.com zijn trouwens alle Japanse concerten (5) te bestellen. Als het goed is krijg ik mijn box met allemaal binnenkort binnen :-)

Dit was weer even mijn "Tell Sell" praatje over Duran Duran :wink:

Als laatste wil ik dit nog even kwijt: KOOP "GREATEST"!!!!!

Isis
05-11-2003, 09:01
Dit was weer even mijn "Tell Sell" praatje over Duran Duran :wink:

Als laatste wil ik dit nog even kwijt: KOOP "GREATEST"!!!!!


Na wat rondgekeken te hebben vielen 2 dingen me op...ik vind de dvd (nog)veel te duur en...'t geluid is 2.0!!! :? Daar wil ik geen 25,-/30,- euro voor neertellen...iemand 'm goedkoper gezien?! ;)

Ricochan
05-11-2003, 09:04
Dit was weer even mijn "Tell Sell" praatje over Duran Duran :wink:

Als laatste wil ik dit nog even kwijt: KOOP "GREATEST"!!!!!


Na wat rondgekeken te hebben vielen 2 dingen me op...ik vind de dvd (nog)veel te duur en...'t geluid is 2.0!!! :? Daar wil ik geen 25,-/30,- euro voor neertellen...iemand 'm goedkoper gezien?! ;)


cd-wow met korting....

R :D

Patrick van Nassau
05-11-2003, 12:23
Ik heb hem bij CDWOW HongKong gekocht voor 17,84 euro (inclusief verzenden). En binnen vier dagen ontvangen. Perfect toch?

Mark van Voorthuizen
05-11-2003, 12:50
't geluid is 2.0!!! :?

Dat valt mee, Er is een nieuwe re-mix gemaakt, en het is meer dolby pro-logic, b.v. The Chauffeur klinkt zeer ruimtelijk (y)

Voor meer info, zie http://www.duranduran.com/
Klik op forum, dan askkaty.

Loggie
05-11-2003, 14:38
Na wat rondgekeken te hebben vielen 2 dingen me op...ik vind de dvd (nog)veel te duur en...'t geluid is 2.0!!! :? Daar wil ik geen 25,-/30,- euro voor neertellen...iemand 'm goedkoper gezien?! ;)


Nog even bij MM Rotterdam gechecked...was daar 27.99 of zoiets.
Maar ja aan de andere kant wat jeugdsentiment en dat 195 min lang....misschien toch niet zo duur?

Het prettigste album van hun vind ik nog steeds Rio eigenlijk :D

Oakey
05-11-2003, 19:08
...
Via www.themusic.com zijn trouwens alle Japanse concerten (5) te bestellen. Als het goed is krijg ik mijn box met allemaal binnenkort binnen :-)

Ben erg benieuwd hoe die concert-cd's van kwaliteit zijn (post maar even hier als je ze hebt). Ik zit er ook over te denken om er één aan te schaffen (hoef er geen vijf, aangezien ze vroeger al niet heel erg veel varieerden tussen shows), maar vond hem door alle extra verzendkosten toch nog best prijzig. Sommige US-concerten zijn inmiddels toch ook verkrijgbaar?

Wel een goed initiatief van artiesten BTW, om van ieder concert een cd uit te brengen.

Oakey
06-04-2004, 22:29
Binnenkort komen nog 2 DVD's van Duran Duran uit, het betreft de tourdocumentaire uit 1984 Sing Blue Silver en de muziekfilm Arena, deze laatste bevat ook de Making of.

http://www.ezydvd.com.au/g/i/p/226944.jpg http://www.ezydvd.com.au/g/i/p/226945.jpg

Richard B.
16-09-2004, 20:38
Vandaag heb ik 'Arena' gekocht. Leuk dvdtje met wat aardige extra's. De beeld- en geluidskwaliteit zijn heel netjes (alhoewel de audio PCM Stereo is en het beeldformaat 4:3) en de tourfilm is toch wel erg geinig om te bekijken: hij is heeeeeel anders als wat je gewend bent van een gemiddelde tourfilm. In de mooi vormgegeven verpakking zit trouwens ook nog een kleine poster en een aantal stickers.

Binnenkort toch maar eens 'GREATEST' kopen denk ik: ik heb wel weer zin om die mooie clips te zien.

Oakey
17-04-2005, 17:07
Ik heb ze afgelopen woensdag live aan het werk gezien in Madison Square Garden (NYC) en kan niet wachten op de DVD Live in Wembley die al tijden wordt aangekondigd. Naar verluidt is ie nu wegens technische problemen verschoven naar juni of juli 2005 :( Het goede nieuws is wel dat hij op HD-formaat is geschoten en het een puike release wordt. Hij is wel al hier (http://www.virginmegastores.co.uk/invt/634858) te pre-orderen.

Het album Astronaut is (in de VS althans) nu ook te verkrijgen als hybride CD/DVD met op de DVD-kant het album in DD5.1 en 3 video-documentaires (Back together again + The making of the video for Sunrise + Astronaut lauch).
http://images.amazon.com/images/P/B0007SL2J8.01._SCMZZZZZZZ_.jpg

En Greatest is daar verkrijgbaar met bonus-DVD (met daarop een selectie van Greatest-clips).
http://images.chapters.indigo.ca/covers/music/780/724387337800_b.jpg

pavko
18-04-2005, 00:15
Ik heb ze afgelopen woensdag live aan het werk gezien in Madison Square Garden (NYC)


Tut Tut.... :roll: :shock: :twisted:

Lijkt me een uitstekende vulling van een woensdagavond ;)

Oakey
20-04-2005, 23:58
Lijkt me een uitstekende vulling van een woensdagavond ;)
Er zijn inderdaad ergere dingen te bedenken :)

Richard B.
21-04-2005, 01:04
Lijkt me een uitstekende vulling van een woensdagavond ;)
Er zijn inderdaad ergere dingen te bedenken :)
Ja. Bijvoorbeeld "ALLE andere dingen". :lol:

Richard B.
02-05-2005, 20:45
Eindelijk 'Greatest' gekocht. Hij zit momenteel in de "2 voor 25" actie van Van Leest. (y)

Ik zit er ook over te denken om naar het concert van 30 juni te gaan in de HMH. Zijn er hier nog meer mensen die gaan?

Erwin vd H
02-05-2005, 21:29
Ik zit er ook over te denken om naar het concert van 30 juni te gaan in de HMH. Zijn er hier nog meer mensen die gaan?

Ik ga de 31ste, ik werk 5 minuten van de HMH dus ik ga gelijk na mijn werk door.

Het concert is 30 mei, ipv juni btw, en dus ook de 31ste maar dat was geloof ik uitverkocht.

Richard B.
03-05-2005, 23:36
30 mei komt alweer wat minder handig uit. Toch nog eens over nadenken dus. Het was de eerste band waar ik 'fan' (als je het zo mag noemen) van was, maar ik heb eigenlijk weinig benul van hun kunsten op het podium. Is het eigenlijk wel een beetje een goeie live-band?

Richard B.
04-05-2005, 00:08
Damn, 'Greatest' is echt wel een zalige dvd! Bijna vergeten wat voor geweldige clips Duran Duran in zijn historie allemaal heeft opgenomen. En de muziek is nog steeds geweldig: niet alleen het materiaal uit de jaren 80 maar ook in de 90-er jaren deden ze nog geweldige dingen (die onterecht nauwelijks succesvol waren). Een van de weinige eighties-bands die eigenlijk nog net zo goed klinkt in 2005 als in 1985!

Ik heb Astronaut nog niet maar die ga ik morgen als de bliksem maar eens ophalen bij de lokale dvd-boer.. :P

Oakey
04-05-2005, 18:29
30 mei komt alweer wat minder handig uit. Toch nog eens over nadenken dus. Het was de eerste band waar ik 'fan' (als je het zo mag noemen) van was, maar ik heb eigenlijk weinig benul van hun kunsten op het podium. Is het eigenlijk wel een beetje een goeie live-band?

Zeker, het is juist een echte liveband. Sinds 1981 hebben ze alleen in 1985 en in 1990/1991 niet getourd; verder zijn ze zowat onafgebroken op tournee geweest. Ik vond ze in NYC bijzonder hecht klinken ook; de songs werden niet afgeraffeld maar ze leken er echt lol in te hebben.

Misschien ga ik ze ook nog wel een keer zien in Amsterdam (hoewel Randstadconcerten altijd kl**e te bereiken zijn met de trein vanuit regio Arnhem/Nijmegen; laatste trein vanuit Duivendrecht gaat 1 minuut voor 12, dan moet je dus om half 12 op pad en dan maar hopen dat het concert al klaar is). HMH werkt ook niet echt sfeerverhogend.

The Scratcher
05-05-2005, 10:20
Misschien ga ik ze ook nog wel een keer zien in Amsterdam (hoewel Randstadconcerten altijd kl**e te bereiken zijn met de trein vanuit regio Arnhem/Nijmegen; laatste trein vanuit Duivendrecht gaat 1 minuut voor 12, dan moet je dus om half 12 op pad en dan maar hopen dat het concert al klaar is). HMH werkt ook niet echt sfeerverhogend.

Ja, wilde ze ook graag zien deze tour. Maar HMH is zo`n godskolere end weg van mij en die HMH schijnt idd niet zo sfeervol te zijn dat ik er maar van heb afgezien. Ontzettend jammer, maar helaas... :?

Oakey
08-05-2005, 20:53
Misschien ga ik ze ook nog wel een keer zien in Amsterdam (hoewel Randstadconcerten altijd kl**e te bereiken zijn met de trein vanuit regio Arnhem/Nijmegen; laatste trein vanuit Duivendrecht gaat 1 minuut voor 12, dan moet je dus om half 12 op pad en dan maar hopen dat het concert al klaar is). HMH werkt ook niet echt sfeerverhogend.

Ja, wilde ze ook graag zien deze tour. Maar HMH is zo`n godskolere end weg van mij en die HMH schijnt idd niet zo sfeervol te zijn dat ik er maar van heb afgezien. Ontzettend jammer, maar helaas... :?

16 juni komen ze in Bonn (Duitsland), dat is misschien minder ver?

Dennis V.
11-05-2005, 12:57
en kan niet wachten op de DVD Live in Wembley die al tijden wordt aangekondigd. Naar verluidt is ie nu wegens technische problemen verschoven naar juni of juli 2005 :( Het goede nieuws is wel dat hij op HD-formaat is geschoten en het een puike release wordt. Hij is wel al hier (http://www.virginmegastores.co.uk/invt/634858) te pre-orderen.



Het wordt dus een regio 0 release die nu wordt aangeboden voor 14.99 gbp ... wellicht dat het de moeite loont om nog even te wachten op play.com of cd-wow voor lagere prijzen en geen verzendkosten ...

Oakey
12-05-2005, 19:02
Het wordt dus een regio 0 release die nu wordt aangeboden voor 14.99 gbp ... wellicht dat het de moeite loont om nog even te wachten op play.com of cd-wow voor lagere prijzen en geen verzendkosten ...

Dat moet zeker goedkoper kunnen. Pas als er hoesinfo is en een definitieve releasedate ga ik pre-prderen 8)

Oakey
28-05-2005, 19:28
Op de site van de productiemaatschappij (http://www.cominghomestudios.com/chs.swf) van de DVD staat nu als releasedatum juli genoemd. Er is echter nog steeds geen hoesinfo, tracklisting etc. bekend gemaakt. Wie weet meer? Hij staat er wel als CD/DVD Combo, dat is leuk :)

Intussen is de CD+DVD van "Greatest" ook in Europa uitgebracht (i.t.t. de US-release met alle videoclips die ook op de normale DVD staan, maar zonder de extra's en alternatieve versies). Bij cd-wow (http://www5.cd-wow.us/detail_results.php?affid=14282&pp_nr=1&product_code=18278) het goedkoopste denk ik.

Later dit jaar staat ook nog een CD+DVD van Arcadia's "So red the rose" gepland door EMI!! Wordt net zoiets als de Power Station release, dus de Arcadia video als DVD en op de CD zelf extra tracks (de "Heaven's Eyes" mixen neem ik aan).

Oakey
12-06-2005, 12:50
De pre-order-mogelijkheid bij Virgin is inmiddels weer verdwenen en geruchten gaan dat de zaak is uitgesteld tot september 2005, maar hier (http://www.wellgousa.com/fd/WD-111.asp) staat wel meer informatie en een plaatje van de hoes.

http://www.wellgousa.com/assets/WD-111.jpg


Duran Duran Alpha 7 captures the original line-up of Duran Duran during a record setting five sold out night's at London's prestigious Wembley Arena during their 25th Anniversary Reunion Tour.

The momentous occasion coincided with the release of their brand new studio album Astronaut and UK Top 10 hit single (Reach Up For The) Sunrise. The result was five nights of ecstatic thunderous applause as the band performed some of their biggest hits including Girls On Film, Planet Earth, Hungry Like The Wolf, Save A Prayer, A View To A Kill, Wild Boys, and Rio.

Manned with 14 state-of-the-art high-definition cameras, Coming Home Studios in conjunction with Done & Dusted and SRS Labs captured the magic, excitement, and pure adrenaline of the final two Wembley concerts on April 30th and May 1st, 2004.

The live DVD showcases the talents of the original Duran Duran line-up: Simon LeBon (vocals), Nick Rhodes (keyboards), John Taylor (bass), Andy Taylor (guitar), and Roger Taylor (drums).

During the blistering, high-energy 2-hour set, the band performed their classic hits including The Reflex, Union Of The Snake and Ordinary World, plus their recent hit singles (Reach Up For The) Sunrise and What Happens Tomorrow.

The DVD, presented in Stereo, 5.1 DTS, 5.1 Multichannel, and SRS Labs Circle SurroundR 5.1, recreates the experience of the concert in the privacy of your own sitting room. Coming Home Studios’ hi-definition cameras make you feel as if you’re at the actual concert.

An absolute must-have for all Duran Duran fans, the documentary on the DVD features never-before-scene, behind-the-scenes footage of the original band members interacting back stage, negotiating set lists, recording Astronaut, revisiting the band's origins in Birmingham, and being greeted by their legions of adoring, screaming fans.

Richard B.
12-06-2005, 13:21
Klinkt geweldig. Vooral de extra's trouwens. (y)

Dennis V.
12-06-2005, 15:10
op deze (http://www.cominghomestudios.com/chs.swf) site wordt zelfs gesproken over een dvd-cd combo ...

zou dus niet slecht zijn ...

Oakey
12-06-2005, 15:24
Klinkt geweldig. Vooral de extra's trouwens. (y)
Zeker. Hoewel de extra's altijd even afwachten blijft. Bij de Astronaut DVD's zat ook al achter de schermen footage en interview, maar vond het niet echt heel bijzonder.

Oakey
22-07-2005, 23:45
De Wembley-DVD is weer tot nader order uitgesteld.


At this time, there is neither a title nor approved cover for this DVD. The band want it out as much as you do and are hoping the company behind it releases it by the Fall.

Balen :cry:

Dennis V.
23-07-2005, 07:51
In feite is dit iets wat keer op keer gebeurt met releases van Duran. Keer op keer wordt de hele handel uitgesteld.

Oakey
10-08-2005, 11:52
EINDELIJK! Het is officieel, 31 oktober komt Duran Duran - Live from London uit! Zowel een 1-disc-release als een 2-disc SE.

http://www.noblepr.co.uk/duran_duran.gif

SINGLE DISC DVD PACKAGE
Bonus features will include:
Documentary
Photo Gallery
4 page booklet
Audio-track voice-over on ten of the songs (two by each member of the band)

DOUBLE DISC BOX SET
Bonus Features will include:
10 song live CD (featuring the hits)
'I Don't Want Your Love' 3D Bonus Song
Documentary
Photo Gallery
12 page booklet
Audio-track voice-over on ten of the songs (two by each member of the band)
Deluxe packaging

DVD Song List
(Reach Up For The) Sunrise
Hungry Like the Wolf
Is There Something I Should Know
Union Of The Snake
Come Undone
A View to a Kill
What Happens Tomorrow
The Chauffeur
Planet Earth
I Don't Want Your Love
New Religion
Ordinary World
Waiting For The Night Boat
Save a Prayer
Notorious
The Reflex
Careless Memories
Wild Boys
Girls On Film
Rio

CD Song List for Live CD
(Reach Up For The) Sunrise
Hungry Like The Wolf
Planet Earth
Ordinary World
Save A Prayer
Notorious
Careless Memories
Wild Boys
Girls On Film
Rio

Meer info, zie hier (http://www.noblepr.co.uk/Press_Releases/coming_home/duran_duran.htm)

Dennis V.
10-08-2005, 12:19
Met dit bericht en deze link breng je me toch weer aan het twijfelen (in positieve zin) of ik alsnog een keer een dvd zal gaan kopen.

Oakey
10-08-2005, 13:20
Met dit bericht en deze link breng je me toch weer aan het twijfelen (in positieve zin) of ik alsnog een keer een dvd zal gaan kopen.

Twijfel lijkt me niet nodig, gewoon doen :)

Dennis V.
10-08-2005, 13:22
dat snap ik, maar ik was / ben gestopt met dvd's kopen ....

Dit zou echter een aanleiding zijn om een uitzondering te maken.

Oakey
10-08-2005, 13:32
dat snap ik, maar ik was / ben gestopt met dvd's kopen ....

Dit zou echter een aanleiding zijn om een uitzondering te maken.

O, maar dit is toch gewoon een CD waar gratis een DVD bij zit? 8)

Dennis V.
10-08-2005, 13:34
dat snap ik, maar ik was / ben gestopt met dvd's kopen ....

Dit zou echter een aanleiding zijn om een uitzondering te maken.

O, maar dit is toch gewoon een CD waar gratis een DVD bij zit? 8)

Maar ook met de zilveren muziekdragende schijfjes ben ik gestopt. ....

Maar ik snap je wel. Daarom denk ik er toch over om wellicht deze release te gaan kopen. Ik wacht dan alleen wel even de prijsontwikkelingen af. Het moet zeker goedkoper kunnen dan de 13.99 GBP die Play.com nu vraagt ...

Oakey
15-10-2005, 13:42
Arena en Sing blue silver zijn inmiddels ook als box samen te krijgen:
http://images-eu.amazon.com/images/P/B0002RK8X0.08.LZZZZZZZ.jpg

jeroendendunnen
15-10-2005, 14:27
http://www.wellgousa.com/assets/WD-111.jpg

Check deze preview van de DVD in High Definition (Quicktime 7 required).
Denk dat veel mensen dit wel zullen waarderen!

link: http://www.srslabs.com/duranduranp1.asp

Dennis V.
15-10-2005, 15:07
Ik heb hem een poosje terug al bekeken en het ziet er erg netjes uit wat de heren neerzetten.

btw ... ik ben overigens benieuwd of er op dvd.nl een recentie van deze release gaat komen. Het wordt wel tijd hiervoor vind ik.

jeroendendunnen
15-10-2005, 15:09
Ik heb hem een poosje terug al bekeken en het ziet er erg netjes uit wat de heren neerzetten.

btw ... ik ben overigens benieuwd of er op dvd.nl een recentie van deze release gaat komen. Het wordt wel tijd hiervoor vind ik.

Dit ben ik volledig met je eens, een recentie zou op zijn plaats zijn en niet misstaan in de dvd.nl database.

Oakey
16-10-2005, 17:43
Als we het dan toch over DD-DVD's hebben. Voor de liefhebber (waarvan er blijkbaar toch een aantal op dvd.nl rondhangen :)) is bij koreandvds.com voor $3.50 de DVD "Duran Duran" te koop.

http://www.dvdtitle.co.kr/image/titleimg/9422.jpg

Dit is een DVD-uitgave van hun video album uit 1983 (de eerste 11 clips) in niet geweldige kwaliteit, maar leuk voor degenen waarvan de VHS-versie het aanzien niet meer waard is. Er staan nl. een aantal clips op die niet op de Greatest DVD staan: Lonely In Your Nightmare, Careless Memories, My Own Way en Nightboat.

De hoes is ook erg lelijk (met de namen van de pre-Simon Le Bon line-up!), maar aangezien hij niets kost leuk om toe te voegen bij een koreandvds-bestelling.

(offtopic: overigens is het net verschenen boek "Notorious" (http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=BOOK&title=661773&searchtype=genre&id=0&p=91&g=148&adudisc=y&who=&cpage=1&pa=cart&Cur=258) van Steve Malins ook een aanrader)

Gaat er trouwens nog iemand naar het optreden in Antwerpen op 13 december?

Oakey
29-10-2005, 16:11
Ik heb vandaag mijn exemplaar van Duran Live from London (deluxe edition) gekocht maar ik ben niet blij :(
Alle audio-tracks zijn nl. namelijk out of sync tijdens de concertfilm! Je merkt het vooral bij de DD5.1 en de DTS track (zie bijv. het begin van Is there something I should know? of A view to a kill; de drums die je ziet zijn later dan het geluid, heel irritant!). Ik heb de disc uitgeprobeerd op mijn stand-alone DVD+TV en op mijn 2 PC's en allemaal hebben ze dit probleem.

Ik heb meteen een mailtje gestuurd naar info@cominghomestudios.com (die meteen gebounced werd :() en naar info@rounder.com

Ik ben benieuwd of meer mensen dit opgevallen is.

The Scratcher
31-10-2005, 17:42
Ik heb vandaag mijn exemplaar van Duran Live from London (deluxe edition) gekocht maar ik ben niet blij :(
Alle audio-tracks zijn nl. namelijk out of sync tijdens de concertfilm! Je merkt het vooral bij de DD5.1 en de DTS track (zie bijv. het begin van Is there something I should know? of A view to a kill; de drums die je ziet zijn later dan het geluid, heel irritant!). Ik heb de disc uitgeprobeerd op mijn stand-alone DVD+TV en op mijn 2 PC's en allemaal hebben ze dit probleem.


Shit, zal toch niet waar zijn he? :roll: Hebben hier meer mensen last van?

Oakey
31-10-2005, 19:11
Shit, zal toch niet waar zijn he? :roll: Hebben hier mensen last van?
Ben erg benieuwd naar jullie reacties. Laat even weten of het jullie ook opvalt of dat het aan mijn exemplaar ligt.

Oakey
01-11-2005, 20:48
Niemand hem al in huis??

erol
03-11-2005, 20:20
heb hem vandaag gekocht en het viel mij ook al op, dacht eerst dat het de vertraging was van het lcd scherm, maar nu ik deze reacties zie vrees ik het ergste :lol: :lol:

The Scratcher
03-11-2005, 23:58
Had hem gisteren gekocht bij MM Maastricht en was al een beetje huiverig dus gelijk bij thuiskomst de dvd in de speler geschoven. En inderdaad! Out of sync en niet zo`n beetje ook!!! :evil:
Bovendien bleef de speler compleet vasthangen bij de 3D extra. Dus vandaag teruggegaan. Heb hem echter geruild bij MM Heerlen. En wat schetst m`n verbazing? Het out of sync probleem is weg! Erg vreemd dit. Er zijn dus waarschijnlijk foute exemplaren in omloop. Dus terugbrengen die hap en omruilen!

Oakey
04-11-2005, 19:04
Had hem gisteren gekocht bij MM Maastricht en was al een beetje huiverig dus gelijk bij thuiskomst de dvd in de speler geschoven. En inderdaad! Out of sync en niet zo`n beetje ook!!! :evil:
Bovendien bleef de speler compleet vasthangen bij de 3D extra. Dus vandaag teruggegaan. Heb hem echter geruild bij MM Heerlen. En wat schetst m`n verbazing? Het out of sync probleem is weg! Erg vreemd dit. Er zijn dus waarschijnlijk foute exemplaren in omloop. Dus terugbrengen die hap en omruilen!

Ok, dank! Ik ben dus niet gek. Ga morgen meteen ruilen. Is er nog een serienummer of nummer op het schijfje zelf waarop je aan kunt zien of je met een goed exemplaar van doen hebt? (oftewel Scratcher, kijk even op je disc wat voor nr daar op staat; op mijn slechte exemplaar staat CHS10032DVD)

De 3D extra heb ik nog geeneens bekeken...
En er zijn ook nog geen reviews verschenen online, ben benieuwd of het probleem alleen bij ons speelt.

Oakey
05-11-2005, 11:17
Vandaag mijn exemplaar omgeruild maar die had hetzelfde probleem :( Volgens de verkoper ook wel te verwachten want het was dezelfde persing. Dan maar wachten tot ze hem weer opnieuw bestellen .... geld terug geven deden ze niet.

The Scratcher
05-11-2005, 11:28
Heb hetzelfde serienummer als jou. Begin het me nou zelfs af te vragen of ie écht wel zo out of sync was. Maar ik weet gewoon héél zeker dat het bij sommige nummers echt niet om aan te zien was. Je hoorde Simon heel duidelijk zingen maar je zag z`n mond niet bewegen en andersom ook. Nu is het wel goed. Erg vreemd, zou wel eens willen weten hoe het zit. Heb gelukkig het geluk gehad dat ik hem ergens heb kunnen ruilden dan waar ik hem gekocht had anders had ik waarschijnlijk ook pech gehad.

Maar voor de rest een óóóóóngelooflijk gaaf concert gewoon! Werkelijk fantastisch die performance die ze geven. De nummers klinken better than ever wat mij betreft en vooral Careless Memories is helemaal DA BOMD!!! Subliem gewoon! (y) :bier:

Oakey
05-11-2005, 14:02
Maar voor de rest een óóóóóngelooflijk gaaf concert gewoon! Werkelijk fantastisch die performance die ze geven. De nummers klinken better than ever wat mij betreft en vooral Careless Memories is helemaal DA BOMD!!! Subliem gewoon! (y) :bier:

Ben ik het helemaal mee eens. CM is echt de topper, ook een erg coole anime-projectie.

Wat betreft het out-of-sync, even afwachten dan maar. Ik heb nog een mailwisseling met de fabrikant lopen...

Patrick van Nassau
09-11-2005, 11:25
Van dd.com:

Due to the many queries we are getting, to follow are the FAQs for the LIVE FROM LONDON DVD:

DVD FAQ

Q: Do I need a special DVD player to watch the “Live From London” DVD?

A: Most DVD players should be able to play the “Live From London” DVD. For the optimal viewing experience, however, it is recommended that you use high quality equipment. Because of the high data rate on the DVD, viewers using older equipment or TV/DVD combo units may experience some latency between the audio and video streams. Some of the less expensive DVD players are also notorious for not playing DVDs properly.

Q: The audio on my DVD appears to be noticeably out of sync with the video. Why is this happening?

A: As mentioned above, the “Live From London” DVD has a very high data rate. If you experience audio sync issues, it may be because you have a sub-optimally manufactured DVD player. DVD/TV combo units are also well known for having DVD playback issues. If the DVD player you are using was not manufactured in the last few years that could also be the cause. If you are using high-end equipment and you're experiencing sync issues, try cleaning the laser. Laser cleaning kits are available from most home electronics stores and on-line retailers. Also make sure the DVD is free from dust and scratches.

Q: I've chosen one of the 5.1 options on the DVD, but I'm not hearing surround sound.

A: The 5.1 surround sound streams will only work if the amplifier and DVD player are connected using a digital cable (also known as a digital optical, TOSLINK, or S/PDIF cable). If the amplifier and DVD player are connected using RCA cables (the round-ended ones, usually colored red and white), you will not hear surround sound because this is an analog connection. Check your user manual for further instructions on connecting your DVD player with a digital link.

Q: I've chosen the 5.1 DTS option and I don't hear anything.

A: To listen to the DTS audio stream, you must have a DVD player and amplifier that are DTS compatible.

Q: How can I get the full effect from the 3D song?

A: Tips on watching the 3D:

o Make sure that the red lens is over the left eye and the cyan lens is over the right eye.

o Watch the 3D song in a room with a low ambient light level. The lights don't need to be completely off, but any light shining on your TV will harm the 3D effect.

o Watch on a CRT television or on a laptop computer. Most LCD, DLP, Plasma, and front-projection systems are not bright enough for the 3D effect to work properly.

o Sit far enough back from the screen so that the entire 3D image fits in your field of vision. Focus on the center of the screen and allow your eyes to adjust to the 3D effect.

Q: Are there Easter Eggs on the DVD?

A: There are, but Coming Home Studios would like viewers to find the Easter Eggs for themselves.

Oakey
09-11-2005, 21:02
Q: The audio on my DVD appears to be noticeably out of sync with the video. Why is this happening?

A: As mentioned above, the “Live From London” DVD has a very high data rate. If you experience audio sync issues, it may be because you have a sub-optimally manufactured DVD player. DVD/TV combo units are also well known for having DVD playback issues. If the DVD player you are using was not manufactured in the last few years that could also be the cause. If you are using high-end equipment and you're experiencing sync issues, try cleaning the laser. Laser cleaning kits are available from most home electronics stores and on-line retailers. Also make sure the DVD is free from dust and scratches.

Wat een bullocks!!! :evil: "sub-optimally manufactured DVD player", yeah right! Ik heb een Pioneer DVD-470 van dik een jaar oud en op mijn PC een DVD-speler van een paar maanden. Zwaar irritant, om naar een concert te kijken waar het geluid bijna een sekonde achterloopt bij het beeld!

Jeroen vS
13-04-2006, 01:16
Ik heb zowat de hele avond deze fantastische DVD zitten bekijken en beluisteren met het geluid flink hard en ik begrijp niet, dat ik deze gasten niet eerder gevolgd heb. Ik ben nooit fan van ze geweest, al vond ik de meeste nummers wel goed. Maar sinds ik deze DVD heb gezien, begrijp ik dat niet zo goed. Die gasten zetten gewoon een zeer goede show neer, werkelijk fantastisch. De muziek en de zang zijn goed op elkaar afgestemd, zodat je alles even goed kan horen.
Als je Duran Duran fan bent, heb je deze DVD natuurlijk al lang, maar heb je deze nog niet, dan zou ik em zeker aanraden. Er zitten zowaar rocknummers tussen, waar ik dacht dat ze vooral popnummers maakten.
Ik kreeg enorm veel energie van deze DVD en ik ben blij dat ook Simon Le Bon een artiest is, die live nog net zo goed klinkt als op CD/LP. Er zitten namelijk soms mensen tussen ...


Wat de sync problemen betreft heb ik die op mijn DVD-speler niet kunnen ontdekken.

Dennis Kuijper
13-04-2006, 02:04
Hoort deze tread niet in dit topic:
http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=46

Jeroen vS
13-04-2006, 11:46
Dan is ie misschien nog niet overgezet.

Oakey
26-10-2006, 20:45
En Andy Taylor is alweer uit de groep gegooid :(

Kan wel eindelijk de documentaire Three to get ready uit 1987 op DVD worden uitgebracht; daarin halen de drie toen achtergebleven leden ook nogal fel uit naar AT... (leuk als bonusfeature bij Working for the skin trade) ;)

Richard B.
19-05-2007, 21:25
En Andy Taylor is alweer uit de groep gegooid :(

Nou, het schijnt deze keer redelijk netjes gegaan te zijn. Inmiddels zitten we trouwens alweer in 2007 en deze zomer zou er weer een nieuw album moeten verschijnen.

Ik heb inmiddels Live in London aangeschaft en die is inderdaad erg goed. Niet alleen het concert is erg de moeite waard maar ook de documentaire is leuk en interessant. (y)

Dennis Kuijper
19-05-2007, 23:04
Hoort deze tread niet in dit topic:
http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=46
Een moderator misschien die dit leest.;-)

Oakey
15-12-2008, 20:35
Vandaag in de serie Classic Album DVDs 'Rio" van Duran Duran binnengekregen. Erg leuk om te zien, met een aantal nummers live in de studio opgenomen en een hoop ge-nerd met synthesisers, basgitaars en drums. Erg prettig :grin:

http://images.play.com/covers/6411930m.jpg

Oakey
13-04-2009, 20:54
Voor wie het nog interesseert (het topic is aardig dood :?:): op 29 juni a.s. komt de DVD+CD Duran Duran - Live Hammersmith '82! uit. Circuleerde al jaren als (audio) bootleg en het concert is ook (in de 80s) vaker op tv uitgezonden (ik heb het ooit op video opgenomen van de Belgische zender Tele21). Een erg leuk concert, nog zonder alle spanningen die een jaar of 2 later hun tol gingen eisen, maar gewoon nog als onschuldige jonkies. Als bonus ook nog de clips uit 1982 en 2 Top of the Pops optredens. De Cockney Rebel cover Make Me Smile (Come Up And See Me) die hier werd opgenomen werd later de B-kant van de single The Reflex.

De volgende tracklisting wordt gegeven voor de DVD op duranduran.com:

Live at Hammersmith ’82
Rio
Hungry Like The Wolf
Night Boat
New Religion
Save A Prayer
Planet Earth
Friends Of Mine
Careless Memories
Make Me Smile (Come Up And See Me)
Girls On Film

Rio era videos
My Own Way
Hungry Like The Wolf
Save A Prayer
Lonely In Your Nightmare
Rio
The Chauffeur

Top Of The Pops Performances
Hungry Like The Wolf (May 13th, 1982)
Rio (November 18th, 1982)

Deze komt er bij mij meteen in. De cd zal denk ik het hele concert bevatten (duurt iets van een uur als ik het me goed herinner). De clips My own way en Lonely in your nightmare staan ook niet op de Greatest DVD (alleen op hun Video Album dat alleen nog op VHS is verschenen), dat is dus ook wel aardig. Artwork heb ik nog nergens gezien.

(tegelijk komt er ook een 2-CD SE uit van het Rio album, maar daar zit geen DVD o.i.d. bij)

joepmens
18-04-2009, 20:26
Vandaag in de serie Classic Album DVDs 'Rio" van Duran Duran binnengekregen. Erg leuk om te zien, met een aantal nummers live in de studio opgenomen en een hoop ge-nerd met synthesisers, basgitaars en drums. Erg prettig :grin:

http://images.play.com/covers/6411930m.jpg

Deze hele serie is trouwens geweldig.

Joep

Oakey
19-04-2009, 17:38
Deze hele serie is trouwens geweldig.
Hm, verder zitten er toch te weinig artiesten bij die mij boeien. Teveel classic rock.

joepmens
19-04-2009, 22:14
Hm, verder zitten er toch te weinig artiesten bij die mij boeien. Teveel classic rock.
Het zijn ook CLASSIC albums :smile:

Joep

Oakey
19-07-2009, 17:17
De releasedatum van Hammersmith 82 is uitgesteld naar 7 september, maar het artwork ziet er wel al prima uit (kwaliteit van dit plaatje is niet heel hoog, maar het idee is duidelijk):
http://images.play.com/covers/11102697x.jpg

Oakey
22-09-2009, 19:28
Heb deze dvd+cd vandaag binnengekregen. Wat ik al vreesde, de beeldkwaliteit is precies zoals ik me herinnerde van tv, namelijk belabberd (grain, colour bleeding, onscherp, af en toe videostrepen). Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met deze release, maar kan me niet voorstellen dat deze dvd voor veel mensen interessant zal zijn. Geluid is naast gewoon stereo ook DD5.1/DTS, niet echt een spectaculaire mix echter.

Op zich ook wel verrassend dat EMI met deze release komt; de dvd had m.i. veel beter als 3e disc bij de nieuwe relaese van Rio gepast dan als aparte uitgave.

Ben benieuwd wat anderen ervan vonden.

Oakey
08-12-2009, 20:51
Voor de liefhebbers van deze 80's band (als die er nog zijn, ben de enige poster hier lijkt het wel ;-))

De Duran Duran concertfilm As The Lights Go Down wordt in maart 2010 op DVD uitgebracht! Dit is de Arena-footage, maar dan zonder de (bijzonder gedateerde en suffe) verhaallijn. Het wordt onderdeel van een 3-disc special edition van het album Seven and the ragged tiger. Bevat ook Top of the Pops opnames:

Duran Duran: Seven & The Ragged Tiger
Limited edition 3 Disc set including a DVD of live and TOTP footage and album era videos

CD 1:
Original album
1. The Reflex
2. New Moon On Monday
3. (I’m Looking For) Cracks In The Pavement
4. I Take The Dice
5. Of Crime And Passion
6. Union Of The Snake
7. Shadows On Your Side
8. Tiger Tiger
9. The Seventh Stranger

CD 2:
B-sides, live and mixes
1. Is There Something I Should Know?
2. Faith In This Colour
3. Faith In This Colour (alternate slow mix)
4. Secret Oktober
5. Tiger Tiger (Ian Little remix)
6. The Reflex (single version)
7. Make Me Smile (Come Up And See Me) (Live)
8. New Religion (live at the LA Forum 9/2/84)
9. The Reflex (live at the LA Forum 9/2/84)
10.Is There Something I Should Know? (Monster Mix)
11.Union Of The Snake (Monkey Mix)
12.New Moon On Monday (Dance Mix)
13.The Reflex (Dance Mix)

DVD:
As The Lights Go Down:
Intro: Tiger Tiger
Is There Something I Should Know?
Hungry Like the Wolf
Union of the Snake
New Religion
Save a Prayer
Rio
The Seventh Stranger
The Chauffeur
Planet Earth
Careless Memories
Girls On Film
The videos:
Is There Something I Should Know?
Union Of The Snake
New Moon On Monday (E.P Version)
The Reflex
New Moon On Monday (movie version)
Top Of The Pops performances:
Is There Something I Should Know? 23/3/83
The Reflex 26/4/84

En op 9 februari 2010 verschijnt het album So Red The Rose van zijproject Arcadia ook als een 3-disc SE, met daarin de DVD met de clips en de making of, die eerder al op VHS is uitgebracht. Deze release is qua audio eigenlijk interessanter dan Seven and the ragged tiger, omdat de 12" en 7" mixen nooit officieel op CD zijn uitgebracht (i.t.t. de DD 12"-es en B-kantjes die al op tig verzamelaars staan). Zie voor tracklist www.duranduran.com (http://www.duranduran.com)

Richard B.
25-08-2010, 21:21
Voor de liefhebbers van deze 80's band (als die er nog zijn, ben de enige poster hier lijkt het wel ;-))

Nou, ik volg het ook nog wel hoor. :)

Naast die prachtige SE's van Seven and the raged tiger en het Arcadia-album is er ook een vergelijkbare set uitgebracht van het debuutalbum. De inhoud van daarvan ziet er als volgt uit:


Duran Duran Special Edition - 2010
CD1:

1. Girls On Film
2. Planet Earth
3. Anyone Out There
4. To The Shore
5. Careless Memories
6. Night Boat
7. Sound Of Thunder
8. Friends Of Mine
9. Tel Aviv
10. Late Bar [from `Planet Earth' 7" & 12" single - released February 21, 1981]
11. Khanada [from `Careless Memories' 7" & 12" single - released May 9, 1981]
12. Fame [from `Girls On Film' 12" single - released July 25, 1981]
13. Faster Than Light [from `Girls On Film' 7" & 12" single - released July 25, 1981]

CD2:

1. Girls On Film - Previously Unreleased (AIR Studios Versions [recorded July 29, 1980])
2. Tel Aviv - Previously Unreleased (AIR Studios Versions [recorded July 29, 1980])
3. Anyone Out There - Previously Unreleased (Manchester Square Demos (recorded December 8, 1980))
4. Planet Earth - Previously Unreleased (Manchester Square Demos (recorded December 8, 1980)
) 5. Friends Of Mine - Previously Unreleased (Manchester Square Demos (recorded December 8, 1980))
6. Late Bar - Previously Unreleased (Manchester Square Demos (recorded December 8, 1980))
7. Night Boat - Previously Unreleased (BBC Radio 1: Peter Powell Session [recorded June 19, 1981 / transmitted August 11, 1981])
8. Girls On Film - Previously Unreleased (BBC Radio 1: Peter Powell Session [recorded June 19, 1981 / transmitted August 11, 1981])
9. Anyone Out There - Previously Unreleased (BBC Radio 1: Peter Powell Session [recorded June 19, 1981 / transmitted August 11, 1981])
10. Like An Angel - Previously Unreleased (BBC Radio 1: Peter Powell Session [recorded June 19, 1981 / transmitted August 11, 1981])
11. Planet Earth (Night Version) [from `Planet Earth' 12" single released February 21, 1981]
12. Girls On Film (Extended Night Version) - Previously Unreleased
13. Planet Earth (Night Mix) [first released on `Strange Behaviour' remix album, March 27, 1999]
14. Girls On Film (Night Mix) - Previously Unreleased

DVD:

1. Planet Earth (Music video)
2. Planet Earth (Club Version) (Music video)
3. Careless Memories (Music video)
4. Girls On Film (Long Uncensored Version - explicit) (Music video)
5. Girls On Film (Short Censored Version) (Music video)
6. Night Boat (Music video)
7. A Day In The Life featurette
8. Planet Earth [March 5, 1981] - Previously Unreleased ("Top Of The Pops" TV Performance)
9. Careless Memories [May 21, 1981] - Previously Unreleased ("Top Of The Pops" TV Performance)
10. Girls On Film [July 30, 1981] - Previously Unreleased ("Top Of The Pops" TV Performance)
11. Night Boat - Previously Unreleased ("Old Grey Whistle Test" TV Performance [July 7, 1981])
12. Anyone Out There - Previously Unreleased ("Old Grey Whistle Test" TV Performance [July 7, 1981])
13. Girls On Film - Previously Unreleased ("Get Set For Summer" TV Performance [August 8, 1981])
14. Friends Of Mine - Previously Unreleased "Multi-Coloured Swap Shop" TV Performance [February 27, 1981])
15. Girls On Film - Previously Unreleased "Multi-Coloured Swap Shop" TV Performance [February 27, 1981])


Erg leuke sets dit. Ik heb beide Duran Duran-boxen en die van Arcadia gaat er ook nog zeker komen. (y)

peptalk
25-08-2010, 21:24
Ik heb geen DVD's van Duran Duran dat zet ik toch niet op, maar wel een hoop op vinyl en CD, al belanden die ook niet vaak in een speler;-)

Oakey
25-08-2010, 22:44
Er komen eind van de maand weer 2 DVD's van Duran Duran uit, als onderdeel van de geremasterde limited edition 2CD+DVD-sets van Notorious en Big Thing.

Notorious heeft het Working for the Skin Trade concert uit 1987 (eerder op VHS uitgebracht) + de videoclips van de 3 singles en een TOTP-optreden, Big Thing het concert in Milaan uit 1989 en de video's van de 3 singles. Dat Milaan-concert is nooit eerder op VHS verschenen.

Zie hier (http://www.slicingupeyeballs.com/2010/02/28/duran-duran-notorious-big-thing-reissues-june/) voor alle details (releasedatum zou eerst in juni zijn, wordt nu dus eind september).

Richard B.
25-08-2010, 23:25
Er komen eind van de maand weer 2 DVD's van Duran Duran uit, als onderdeel van de geremasterde limited edition 2CD+DVD-sets van Notorious en Big Thing.

Notorious heeft het Working for the Skin Trade concert uit 1987 (eerder op VHS uitgebracht) + de videoclips van de 3 singles en een TOTP-optreden, Big Thing het concert in Milaan uit 1989 en de video's van de 3 singles. Dat Milaan-concert is nooit eerder op VHS verschenen.

Zie hier (http://www.slicingupeyeballs.com/2010/02/28/duran-duran-notorious-big-thing-reissues-june/) voor alle details (releasedatum zou eerst in juni zijn, wordt nu dus eind september).
Ik las er al iets over. Het zijn voor mij wat minder interessante albums, maar misschien dat ik ze ook nog wel aanschaf.

Op Notorious staan trouwens ook opnamen van een Nederlands concert zie ik nu. Grappig.

Oakey
26-08-2010, 18:57
Ik las er al iets over. Het zijn voor mij wat minder interessante albums, maar misschien dat ik ze ook nog wel aanschaf.
Klopt, BT is zeker geen hoogvlieger, maar 1986-1989 is wel de periode dat ik er erg fan van was. Ben in 1988 naar het BLT-concert in Rotterdam geweest, dus een beetje jeugdsentiment is het wel.

Op Notorious staan trouwens ook opnamen van een Nederlands concert zie ik nu. Grappig.
Dat is de 'Duran Goes Dutch' EP, die destijds als US promo op vinyl is verschenen (opgenomen in 1987 in Ahoy'). De remixen/12"-es die erop staan zijn ook alleen als vinyl verschenen. Die Working for the Skin Trade video kijkt lekker weg als je van concerten houdt, wel erg jaren '80 maar betere beeldkwaliteit dan Hammersmith 82 en niet die irritante Arena-stukjes erdoor zoals op As The Lights Go Down. Als je geen superfan bent, moet je gewoon de Notorious 2CD+DVD kopen en de Big Thing special edition lekker laten liggen.

rogue
26-08-2010, 19:41
Duran Duran....dat is een tijd geleden voor mij.
Ik was er al bij met Girls on Film, en heb de eerste LP's en diverse maxisingles nog.....ook de LP van Arcadia zelfs nog.
Tijd om weer wat op te zetten van ze (y).

Oakey
30-09-2010, 15:35
De SE's van Notorious en Big Thing zijn uit, alleen is de prijs belachelijk. Ik heb ze nog nergens online voor minder dan €22 gezien. Heeft iemand ze ergens goedkoper gespot?

DD, Rio en 7&RT SE's heb ik voor rond de €15 gekocht.

Richard B.
30-09-2010, 22:24
De SE's van Notorious en Big Thing zijn uit, alleen is de prijs belachelijk. Ik heb ze nog nergens online voor minder dan €22 gezien. Heeft iemand ze ergens goedkoper gespot?

DD, Rio en 7&RT SE's heb ik voor rond de €15 gekocht.
Ik heb nog niet echt rondgekeken, maar dat soort prijzen zag je voor die eerste paar SE's ook destijds. Ze zullen tzt wel goedkoper worden.

Voor mezelf hebben ze wat minder prio dus ik wacht wel. Eerst ga ik binnenkort maar eens die Arcadia-set aanschaffen.

Oakey
02-10-2010, 18:51
Ik heb nog niet echt rondgekeken, maar dat soort prijzen zag je voor die eerste paar SE's ook destijds. Ze zullen tzt wel goedkoper worden.

Voor mezelf hebben ze wat minder prio dus ik wacht wel. Eerst ga ik binnenkort maar eens die Arcadia-set aanschaffen.
Voor mij ook low priority, maar de eerste SE's waren op de releasedatum bij play, cdwow of amazon voor minder dan 15 pond te koop. Maar EMI zit in de problemen, dus wellicht hopen ze zo nog wat cashflow binnen te halen.

Oakey
23-12-2010, 21:12
Al reacties van dvd.nl-ers op het nieuwe album All You Need Is Now? Vooralsnog alleen als download uit, maar in februari ook fysiek. Zal ongetwijfeld ook wel een dvd bij zitten.

http://image.bayimg.com/fabbaaade.jpg

Ik heb het album sinds 2 dagen op mijn iPhone en moet zeggen dat het hun beste album sinds tijden is. Een album met lekkere catchy pop tunes, minder "old school" 80's dan alle reviews suggereren, met uitzondering van het nummer Girl Panic dat heel erg 80's is, maar dan meer Human League dan DD, wel leuk trouwens. De rest is eerder "modern 80's" zoals The Killers enzo (die overigens flink leentjebuur spelen bij DD). Ik neurie sommige nummers al bij de afwas ;) De eerste keer dat ik de nieuwe single All You Need Is Now hoorde vond ik alleen het refrein leuk, nu blijft ook de rest van het nummer hangen. Andere toppers zijn Blame The Machines, Being Followed, en Runaway Runaway. Safe (featuring Ana Matronik) is heel erg Killers. Kortom een leuk album. De ballad Leave a Light On is wel echt een draak, sommige reviews noemen het de nieuwe Save a Prayer, maar dat nummer vind ik ook vreselijk). The Man Who Stole a Leopard is een grower (niet helemaal mijn ding, maar ergens wel catchy). Dit nummer leunt wel heel erg op The Chauffeur, net als Before the Rain (waar ik weinig aan vind). De bonustrack Mediterranea is niks bijzonder.

Als geheel behoort het album tot hun beste werk en is zeker het beste van de 00's incarnatie van DD (al kan het lang niet tippen aan Rio en de 2 titelloze albums), vooral omdat er weinig fillers op staan. Een hele verbetering in vergelijking met het zielloze en saaie Red Carpet Massacre dat ik misschien 2x heb beluisterd (ik denk dat ik zelfs Pop Trash nog vaker gedraaid heb). Van Astronaut vond (en vind) ik ongeveer de helft van de nummers echt goed, de rest is ook van het niveau ene oor in, andere weer uit.

Voor wie het interesseert hier mijn persoonlijke top 13 van de albums (let wel, ik neem hier de kwaliteit van het hele album als criterium, sommige nummers op slechte albums zijn wel ijzersterk):
1. Rio (y)
2. Duran Duran (1981) (y)
3. Duran Duran (The Wedding Album) (y)
4. Seven and the Ragged Tiger :toppie:
5. Notorious :cool:
6. All you need is now :cool:
7. Astronaut :)
8. Big Thing :-|
9. Pop trash :?
10. Thank you :sleep:
11. Liberty :sleep:
12. Red Carpet Massacre :nono:
13. Medazzaland :ban:

Oakey
05-11-2011, 19:54
Als er nog Duranies out there zijn... The Hague Jazz is nu dan echt failliet verklaard, dat betekent dat iedereen die kaartjes had voor het 2x uitgestelde concert nu definitief naar zijn geld kan fluiten :(

Oakey
03-03-2012, 13:51
Duran Duran has announced that footage shot at the band's recent show in Manchester, England, is coming to DVD and Blu-ray in mid-May

Die releasedate is alweer achterhaald, wordt nu zomer, en over de bluray geen woord meer op de officiële site:

Duran Duran has announced the name of their forthcoming DVD, A Diamond in the Mind, Duran Duran – A Performance – 2011, which was filmed live in Manchester at the MEN Arena on December 16th, 2011 . The film, directed by Gavin Elder, is to be released in early Summer, 2012

Hoeplijk wordt het een beter product dan die vorige DVD Live from London uit 2005, waarbij men het klaarspeelde om van de vier audiosporen (DTS, DD5.1, stereo en een of andere vage 'surroundmix' zonder toegevoegde waarde) er geen enkele synchroon te laten zijn met het beeld...

Richard B.
08-05-2012, 21:28
Meer details over de komende dvd/blu-ray/cd:



“A Diamond In The Mind” DURAN DURAN LIVE IN CONCERT 2011

Recorded At Manchester’s MEN Arena

Stand-alone DVD, Blu-ray and CD
Deluxe Edition with all three formats and bonus features
Set for Release 02-07-12
Eagle Records & Eagle Vision

Following the phenomenal success of their recent “All You Need Is Now” UK arena tour, and the announcement that they will be representing England as one of the headliners at the BT London Live Opening Ceremony Concert in Hyde Park, to celebrate the London 2012 games, iconic British rock band, DURAN DURAN, are shortly set to release “A DIAMOND IN THE MIND” – a stunning recording of one of the band’s live concert performances on DVD, Blu-ray and CD.

Slated to hit stores on Monday 2nd July 2012, through Eagle Vision and Eagle Records, “A Diamond In The Mind” was filmed and recorded at Manchester’s MEN Arena in December of last year, where the band garnered some of the finest reviews of their career.

Shot in high definition by long-time Duran collaborator, director Gavin Elder, the recording of the show will be simultaneously released on multiple formats: standard DVD (Cat. No. EREDV941), Blu-ray (Cat. No. ERBRD5156), CD (EAGCD487), and the triple-pack Deluxe Edition, containing all three formats (Blu-ray, DVD & CD – Cat. No. ERBRD5158) in an 8 panel digipack with bonus features, and an expanded 20 page booklet, all inside a foil blocked slip-case.

The band’s first live release in almost a decade, “A Diamond In The Mind” bristles with classic hits alongside new tracks taken from their critically acclaimed album “ALL YOU NEED IS NOW”, which was produced by Grammy award winner Mark Ronson and hit the #1 spot on Download Charts in 15 countries (including the UK).

Known for their epic productions, amazing visuals, ground-breaking stage sets and iconic style, this is only the second time in ten years that the band have recorded one of their concerts in glorious high definition sound and vision, giving fans a rare and unique opportunity to relive the experience.

In addition to the songs themselves, both the DVD, Blu-Ray and Deluxe Edition releases also feature interviews with the band, alongside behind-the-scenes footage of the 2011 tour, together and bonus tracks ”Come Undone” and “Is There Something I Should Know.”

Talking from Brazil, where the band are currently on the South American leg of their world tour, keyboardist, NICK RHODES said “We wanted to create a dynamic, interactive show, combining new technology with edgy design. The brief for our lighting designer was ‘Pixel Punk’. This manifested itself in the convergence of hi-tech screens with a powerful, asymmetrical lighting rig. The primary aim was to re-invent our songs visually and introduce material from the new album as a unique sensory experience. With this in mind, the screens were populated by science fiction, supermodels, anime, psychedelic patterns and graphic design. Four massive mechanical arms were programmed to swoop down over the stage, firing beams of light, like the aliens in War of the Worlds. And the audience was integrated with the show, as live cameras were turned on them, projecting their images behind the band. Hanging high above the stage, four giant heads presented another dimension to the production, as they came alive as band members, skulls, robots and a girl transforming into a leopard.

The show is a journey. It was already our movie, but the challenge loomed to translate this into a film that tells the same story for those who were not there on the night. In this case we used many cameras, to ensure no detail escaped. We deployed both slow motion, animation and various stylized film grades, which give the performance a dreamlike quality in places; but most of all, I think A Diamond in the Mind truly captures the widescreen energy and vibrancy of what really transpired that night, when Duran Duran played live in Manchester.”

Adding to this, lead singer SIMON LE BON said; “The 2011 UK tour was particularly significant for all of us on a number of levels. In the early part of the year, I lost my voice and we were forced to cancel several months of touring, including all of our British dates. It was a really difficult time for us as a band as we had a new album out that we were just breaking in and loving playing live. When I blew my voice out in Cannes, at the film festival in mid-May, we weren’t sure when we would be able to resume and the summer wait was long and full of anxiety – especially for me. The UK shows which were finally rescheduled for December, proved to be some of the best we’ve ever done – so the year that had been rather a roller-coaster, ended on a really high note.”

Track listing for the DVD, Blu-ray & Deluxe Edition includes:

Return To Now 2) Before The Rain 3) Planet Earth 4) View To A Kill 5) All You Need Is Now 6) Blame The Machines 7) Safe (In The Heat Of The Moment) 8)The Reflex 9)Man Who Stole A Leopard 10) Girl Panic! 11) White Lines 12) Careless Memories 13) Ordinary World 14) Notorious 15) Hungry Like The Wolf 16) (Reach Up For The) Sunrise 17) Wild Boys/Relax 18) Rio 19) A Diamond In The Mind

Bonus tracks are: Come Undone and Is There Something I Should Know?

Track listing for the Live CD includes;

1) Before The Rain 2) Planet Earth 3) View To A Kill 4) All You Need Is Now 5) Come Undone 6) Blame The Machines 7) The Reflex 8)Girl Panic! 9) Ordinary World 10) Notorious 11) Hungry Like The Wolf 12) (Reach Up For The) Sunrise 13) Wild Boys 14) Rio

DURAN DURAN have become one of the most iconic British bands of the last three decades. Widely recognized as THE band that defined the MTV Video generation, Duran Duran single-handedly transformed music videos from a gimmicky marketing tool into one of the music industry’s most valued assets. Fusing pop music with art, fashion and technology, exotic locations, beautiful girls and stunning special effects, they took the visual imperatives of the New Romantic movement to another level.

Today with over 80 million records sold, 30 UK Top 30 hits and 18 American hit singles, they are an unstoppable force, with no fewer than six prestigious ‘Lifetime Achievement Awards’ under their belt in the last few years from MTV VMA’s, the BRITS’s, the IVOR NOVELLOS, Q Magazine, the Spanish Ondas, and GQ Magazine.

“A DIAMOND IN THE MIND”

Released 2nd July on Eagle Vision and Eagle Records
www.duranduran.com & www.eagle-rock.com

http://www.duranduran.com/wordpress/wp-content/uploads/2012/05/Screen-Shot-2012-05-08-at-11.52.03-AM.png
Zie http://www.duranduran.com/wordpress/2012/a-diamond-in-the-mind%E2%80%9D-duran-duran-live-in-concert-2011/

Oakey
06-09-2012, 10:12
Heb de bluray eindelijk kunnen bekijken na 3 maanden buitenlandverblijf. Toch wel een heel goed concert en mooi in beeld gebracht. Alle nummers zijn sterk gespeeld. Wat ik persoonlijk een beetje jammer vind is het beeldformaat van 2.35:1 voor een direct-to-video-release, toch bedoeld om op een 16:9-tv te bekijken (Depeche Mode heeft dit ook bij hun laatste bluray). Ik had liever fullscreen gehad. Bij het geluid lijkt de PCM track ook wat krachtiger dan de HD-audiomix. De twee bonustracks hadden ook gewoon in het concert opgenomen kunnen worden wat mij betreft. Maar verder niets dan lof.

In de setlist miste ik Being Followed en i.p.v. die suffe White Lines cover (wat hebben ze daar toch mee?) had ik liever iets bijzonders als Late Bar gehad dat ze nog bij Songbook (http://youtu.be/0adWXB5DaGc) hebben gespeeld, of Sound Of Thunder, mijn favoriet, die nog op geen enkele offiële videorelease is verschenen (idem Hold Back The Rain). En Relax tijdens Wild Boys?? Had van mij ook niet gehoeven. Pluspunt is dat Save A Prayer niet werd gespeeld ;) En eindelijk eens een goede live-versie van The Reflex. Niet mijn favoriet, maar live altijd bijzonder rommelig omdat de Nile Rodgers singlemix (die iedereen kent) behoorlijk gepitcht is t.o.v. de albumversie en het fle-fle-flex/sha-nanana hier vanuit de mix naar voren is gehaald, wat live nooit zo goed uit de verf kwam door het gebruik van backingtapes. En de albumversie die in 1983-1985 werd gespeeld is ronduit saai. Maar op deze bluray klinkt het nummer wel goed (hoewel nog steeds met veel backingtapes, maar vooruit).

Hier een review op bluray.com (http://www.blu-ray.com/movies/Duran-Duran-A-Diamond-In-the-Mind-Blu-ray/43701/) en een artikel van de director of photography over hoe het gefilmd is (http://www.fstopacademy.com/blog/duran-duran-a-diamond-in-the-mind-2011-how-we-filmed-it/).

peptalk
06-09-2012, 12:02
Je link naar de review linkt naar youtube Oakey.

Oakey
06-09-2012, 12:18
Je link naar de review linkt naar youtube Oakey.
Gecorrigeerd.

Richard B.
10-10-2012, 19:56
Ik heb hem vandaag voor het eerst bekeken. Het concert is uitstekend maar het 2.35:1 ratio is inderdaad wel erg vreemd. Misschien dat sommige regisseurs (of de band zelf) de zwarte balken als een artistiek iets zien, maar voor een opname die toch alleen voor thuisvertoning bedoeld is is het een erg stomme keuze. Daar komt trouwens nog bij dat de Blu-ray een 1080i-transfer bevat: waar was dat voor nodig? Dit concert is toch niet live uitgezonden op tv of zo? Dan hadden ze het net zo goed meteen in 1080p kunnen opnemen. :roll: :???:

Laten we het er op houden dat de inhoud van deze release verder wel goed is. (y)

Oakey
13-10-2012, 15:09
Daar komt trouwens nog bij dat de Blu-ray een 1080i-transfer bevat: waar was dat voor nodig? Dit concert is toch niet live uitgezonden op tv of zo? Dan hadden ze het net zo goed meteen in 1080p kunnen opnemen.
Concertregistraties zijn om de een of andere reden meestal 1080i, geen idee waarom