PDA

Bekijk de volledige versie : Wordt Ian McKellen Dumbledore in Harry Potter 3?



Camille
13-11-2002, 18:39
Wordt Ian McKellen Dumbledore in Harry Potter 3?

Ze zitten er maar mooi mee in hun maag, de producenten van de Harry Potter films. Wie moet toch Dumbledore Richard Harris gaan vervangen vanaf Harry Potter 3?

In eerste instantie deden geruchten de ronde dat Christopher Lee de gedoodverfde vervanger van de overleden Richard Harris zou werden. Hardnekkige geruchten waren het tot ze door Lee zelf ontzenuwd werden. Hoewel Lee ooit gevraagd was voor de rol van Dumbledore, werd hij woest toen verhalen de wereld in werden geholpen dat hij in onderhandeling was met de producent en regisseur Chris Columbus.

Dat sprookje werd dus vrij snel de wereld uit geholpen. Inmiddels is Lee’s Lord of the Rings collega Ian McKellen de naam die de ronde doet. Volgens een Harry Potter insider zoeken de producenten naar iemand die de leeftijd, de zwaarte en het charisma heeft om een rol als die van Dumbledore in te vullen en Ian McKellen is ruim voorzien van alledrie die eigenschappen. McKellen's woordvoerder heeft tot nu toe nog geen commentaar willen geven op de geruchten.

IMDB.com
-----------
Persoonlijk vind ik dit een perfecte keuze. In het begin zag ik het verschil niet eens, ik dacht dat het dezelfde was:D :o

mark t
13-11-2002, 18:46
McKellen's woordvoerder heeft tot nu toe nog geen commentaar willen geven op de geruchten.McKellen zelf wel: "nee".

(http://www.theonering.net/perl/newsview/8/1037127228)

Ghast
13-11-2002, 18:49
lekker boeiend ................. NOT

Camille
13-11-2002, 19:01
lekker boeiend ................. NOT

Wat is dit nu weer voor een post??:confused:
Slaat werkelijk nergens op.:mad: :nono:
Er zijn hier misschien mensen die dat wel interessant vinden....

Bob Hiemstra
13-11-2002, 19:09
Volgens mij wordt de nieuwe dumbledore toch wel Christopher Lee, die zou aanvankelijk al vanaf de eerste film het worden maar had toen geen tijd, hij wil het alleen nog niet toegeven denk ik.

Tommy Brok
13-11-2002, 19:20
Wordt Ian McKellen Dumbledore in Harry Potter 3?Kan iemand mij er even aan herrineren wie Dumbledore is, heb de film gezien maar kan het zo niet voor de geest halen! Alvast bedankt!

Tommy!

BrianB
13-11-2002, 19:22
Die man met die grote witte baard (zo duidelijk genoeg?)

Tommy Brok
13-11-2002, 19:23
Die man met die grote witte baard (zo duidelijk genoeg?) Pfoe, nu weet ik het helemaal niet meer! Kun je niet wat specifieker zijn,:D!

Tommy!

Ps:Thnx!

Ronald Ridderhof
13-11-2002, 19:23
Ik vind Christopher Lee wel het meest geschikt, maar ja, ik ben geen casting director. Ben benieuwd wie het woord.

Splatterhead
13-11-2002, 21:14
Post op de Christopher Lee message board door de administrator v/d message board :
http://christopherleeweb.com



Mr Lee speaking from Vienna said that he is upset at being linked with the role so soon after Harris death.

He says people are congratulating him in the street for getting the role as Professor Albus Dumbledore.

But he says he hasn't been approached by Warner Bros and doesn't know where the rumors have come from.

"I wasn't approached about replacing Richard and it also wasn't true that the role in the first film only went to Richard after I turned it down. I was never asked, and I don't know where these rumors have come from, but I find it all a bit distasteful so soon after his death.

"The only thing that is sure is that I will be in both of the next two Lord of the Rings movies, and I am considering three of four other interesting roles."


Voorlopig geen Christopher Lee dus in Harry Potter.

Daan de G.
13-11-2002, 21:58
Vind persoonlijk Harry Potter geen super film , maar als Christopher Lee erin komt te spelen word het meteen een stuk intressanter ;) aangezien hij aan een nieuwe jeugd is begonnen (Star Wars deel II en III en de LoTR trilogie) hoop ik wel dat hij wil!

M Balje
14-11-2002, 12:13
Er is ook een gerucht dat Sean Connery hem gaat spelen.
Mc Kellen zou wel goed zijn,maar hij speelt ook in LOTR en dat is een grote concurent van Harry Potter.
Sean Connery heeft lang niets gedaan,dus kan wel weer wat gebruiken.
Ik heb wel gestemt voor maakt me niet uit.

Splatterhead
14-11-2002, 12:20
Er is ook een gerucht dat Sean Connery hem gaat spelen.
Mc Kellen zou wel goed zijn,maar hij speelt ook in LOTR en dat is een grote concurent van Harry Potter.
Sean Connery heeft lang niets gedaan,dus kan wel weer wat gebruiken.
Ik heb wel gestemt voor maakt me niet uit.

Ben ik het dus niet mee eens. ;)
Harry Potter is toch meer een jeugd/familie film.
LOTR is dat duidelijk niet.

Allebij fantasie, maar verschillend publiek.
Dat wil niet zeggen dat ik niet naar Harry Potter ga.
Dat doe ik stiekem wel. :cool:

Luther Hartog
14-11-2002, 12:31
Als Sir Ian hem zou spelen dan zou HP qua acteerprestaties er zo'n 500% op vooruit gaan.

Nathan Strik
14-11-2002, 14:16
Ik denk niet dat het verstandig is om McKellen Dumbledore te laten spelen, hij is gewoon té bekend nu van LOTR.

Niets ten nadele van Harry Potter, wat een kei van een film is. Maar ik geloof dat ze echt een serieus castingprobleem hebben nu Richard Harris er niet meer is.

Gabriel B.
09-12-2002, 23:07
Allereerst wil ik duidelijk laten weten geen afbreuk te willen doen aan Mr Harris noch aan de HP-film.

Maar...

Kan het nu echt zo moeilijk zijn om een vervanger voor het Dumbledore-personage vinden ?

Met alle FX- en make-up-mogelijkheden die er momenteel voorhanden zijn, alsook het legertje aan imitators en beroepsacteurs, moet het toch een koud kunstje zijn om een personage te vervangen waarvan de kenmerken een lange baard, snor, bril, lange haren en een muts zijn ?

Werner
09-12-2002, 23:18
Laat ons hopen van niet... Ian McKellen moet na The Return Of The King hopelijk opdraven in Peter Jackson's nieuwste project, de real action-verfilming van The Hobbit....

... is maar wishful thinking, hoor! :o

Pietje
09-12-2002, 23:41
Ik heb 'maakt me niks uit' gestemd, maar eigenlijk hoop ik dattie het niet doet. Dan krijg je Gandalf in Harry Potter...

Is dat trouwens een feit, dat Peter Jackson The Hobbit gaat maken? Links...?

Werner
09-12-2002, 23:48
Is dat trouwens een feit, dat Peter Jackson The Hobbit gaat maken? Links...?

Look closer! Ik zei: wishful thinking!

Tijntje
10-12-2002, 09:55
Ik vind Sinterklaas eigenlijk wel een goede vervanger :D Hij heeft de "looks" en de leeftijd in ieder geval mee.

Nee zonder gekheid, ik denk dat Christopher Lee een uitstekende Dumbledore zou zijn in de volgende HP films. Ik heb wel opmerkingen gehoord dat ie misschien te "evil" zou zijn (i.v.m. rollen als Count Duku en Saruman). Maar het is een geweldige acteur en ik ben er van overtuigd dat ie een hele "goede" en vriendelijke Dumbledore kan neerzetten ;)

En Ian McKellen? Tja ook geen slechte keuze. Alleen dan krijg je inderdaad zoals eerder gezegd een Ghandalf in Harry Potter. Niet dat ik daar wakker van zou liggen. Maar ik heb toch een lichte voorkeur voor Mr. Lee

(ik heb "maakt me niets uit" gestemd)

Luther Hartog
10-12-2002, 09:57
Is dat trouwens een feit, dat Peter Jackson The Hobbit gaat maken?Ik heb er wel vertrouwen in, maar hij gaat iig eerst 2 andere films maken. Hij zal niet te lang kunnen wachten, want voor Gandalf kun je natuurlijk alleen maar Ian Mckellen gebruiken.

PJ zei dat als ie The Hobbit gaat verfilmen, dat hij dat dan als TV-serie wilde doen. Zeg maar dat het dan een 10-delige miniserie wordt.

Matt D
10-12-2002, 10:13
i couldn't care less wie er allemaal mee doet in films als Harry Potter

Matt D
10-12-2002, 10:17
Niets ten nadele van Harry Potter, wat een kei van een film is.

:confused: :eek:

bizar toch dat zoveel leden hier echt gecharmeerd zijn door een film die zich richt op 9 tot 13 jarigen.

Jelger
10-12-2002, 10:18
Maakt mij niks uit...

Gabriel B.
10-12-2002, 10:27
bizar toch dat zoveel leden hier echt gecharmeerd zijn door een film die zich richt op 9 tot 13 jarigen.

Ik merk vooral dat ik gecharmeerd geraak door films met en goed verhaal, ongeacht de leeftijdsgrens.

Luther Hartog
10-12-2002, 10:29
Ik merk vooral dat ik gecharmeerd geraak door films met en goed verhaal, ongeacht de leeftijdsgrens. tja, ik heb allebei de Potter-films nog niet gezien, maar wat ik erover hoor is dat er wel heel veel van LOTR is gejat. Ik word wel steeds meer benieuwd naar Potter, mischien een keertje huren dan maar

Jeroen Driessen
10-12-2002, 10:37
tja, ik heb allebei de Potter-films nog niet gezien, maar wat ik erover hoor is dat er wel heel veel van LOTR is gejat. Ik word wel steeds meer benieuwd naar Potter, mischien een keertje huren dan maar Ik heb de 4 HP boeken gelezen en de eerste film gezien en HP heeft weinig met LOTR te maken. OK, het is beide fantasy, er komen tovenaars in voor en Dobby heeft schijnbaar wat weg van Gollum. That's it!
De schaal van LOTR is veel grootser en de wereld veel diepgaander. Het verhaal is veel volwassener en origineler.
HP is gewoon een heel goed kinder/tienerboek dat ook veel volwassenen leuk vinden.
Ik denk als die-hard LOTR fan je HP vrij mager vind, terwijl het als fantasy liefhebber "wel voldoet". HP is een leuk verhaal met veel spanning en intrige, niet meer niet minder. Ik kon me er best mee vermaken, maar krijg nooit het gevoel dat ik bij LOTR wél heb. Vergelijken is echter totaal nutteloos.

Luther Hartog
10-12-2002, 10:42
Vergelijken is echter totaal nutteloos. Dan zal ik er objectief naar kijken, ok?

Chris Howitt
10-12-2002, 11:08
Misschien gebruiken ze toch wel weer gewoon Richard Harris, maar dan als computer animatie net als in bijv. The Crow.

Techniek tegenwoordig staat voor niets, toch........

Jeroen Driessen
10-12-2002, 12:06
Dan zal ik er objectief naar kijken, ok? Is misschien beter, maar weet wat je gaat kijken. Het is erg makkelijk om HP tegenover LOTR af te gaan kraken, dat doen er al zat. Is erg flauw om te zeggen dat Dumbledore van Gandalf is gejat....tja, elke tovenaar met een lange witte baard is van Gandalf gejat :rolleyes:

Hanna
10-12-2002, 15:10
Ik merk vooral dat ik gecharmeerd geraak door films met en goed verhaal, ongeacht de leeftijdsgrens.

sluit ik me helemaal bij aan.. daarom boeit het me wel degelijk wie de rol van (r.i.p.) harris gaat overnemen.
het had mooi geweest als McKellen dit zou zijn geweest, maar helaas..!

Hanna
10-12-2002, 15:11
Dan zal ik er objectief naar kijken, ok?

dat roep je nu al een jaar geloof ik..:(!!!

kijken nou eens die hap!!!:) het is echt geen tijdverspilling hoor..:)

Hilde
10-12-2002, 21:44
eerst vond ik Ian Mc Kellen een goede kandidaat er voor maar ik vind Sean Connery er meer een type voor om voor Dumbledore te spelen

T. van Keeken
11-12-2002, 20:15
Anders bellen ze de Kerstman... Die heeft toch zat tijd straks! En hij heeft al een witte baard... :D

Jeroen Driessen
11-12-2002, 20:35
Vind niet dat Ian McKellen het moet gaan doen, puur omdat ie nu bekend is als Gandalf. Je krijgt dan zo'n vreemd gevoel bij de films, omdat hij een soortgelijke rol speelt. Hij zou wel perfect passen denk ik, daar niet van.
Sean Connery vind ik niet het type Dumbledore, hij is té ruig ervoor.
Ik vind dat Sinterklaas gewoon het beste is in die rol, die heef toch niks te doen buiten die 2 weken dattie hier op moet draven ;)

Luther Hartog
13-12-2002, 11:12
dat roep je nu al een jaar geloof ik..:(!!!

kijken nou eens die hap!!!:) het is echt geen tijdverspilling hoor..:) Ik zal het kijken, maar ik ben nou eenmaal geen huurder.

PS: Ik zou ook al een jaar geleden een foto van je krijgen;)

Gabriel B.
13-12-2002, 20:00
Originally posted by Jeroen Driessen
Sean Connery vind ik niet het type Dumbledore, hij is té ruig ervoor.

"The shenshation you jusht felt, Potter, ish called the Quickening.

Sorry..couldn't resist. :)

M Balje
14-12-2002, 11:38
De twee maanden geleden overleden acteur Richard Harris zal naar alle waarschijnlijkheid toch nog een keer de rol van Professor Perkamentus spelen. Dat hopen de producenten van de derde Harry Potterfilm althans.

Op dit moment wordt gekeken naar de hoeveelheid geschoten beeldmateriaal dat nog niet is gebruikt. Computerdeskundigen zullen dan zijn gezicht over shots plakken die gespeeld zijn door Harry Robinson, de stand-in van Harris in de eerste twee films.

"Op dit moment wordt al het beeldmateriaal gescand om te kijken wat bruikbaar is", aldus een insider.

De cast van de Potterfilm zal begin 2003 weer bij elkaar komen om 'Harry Potter and the Prisoner of Azkaban' op te nemen. Harry Robinson wordt nu getipt als opvolger van Harris.

Telegraaf 13 December 2002: http://www.telegraaf.nl/crazylife/teksten/crazylife.harry.harris.robinson.richard.potterfilm .html

Gabriel B.
14-12-2002, 11:57
Originally posted by Jeroen Driessen

Sean Connery vind ik niet het type Dumbledore, hij is té ruig ervoor.


Sho, Voldemort, you exshpect me to talk ?
No, Mr. Perkamentus, I exspect you to die !

(Okay, dat was de laatste, beloofd !) :)

Jeroen Driessen
14-12-2002, 11:59
Op dit moment wordt gekeken naar de hoeveelheid geschoten beeldmateriaal dat nog niet is gebruikt. Computerdeskundigen zullen dan zijn gezicht over shots plakken die gespeeld zijn door Harry Robinson, de stand-in van Harris in de eerste twee films.[/url] Hopelijk heeft hij dit dan wel zelf ook goedgekeurd. Maar is wel een goed idee, alhoewel ze straks alsnog iemand anders moeten vinden voor deel 4...

Hanna
14-12-2002, 19:10
Ik zal het kijken, maar ik ben nou eenmaal geen huurder.

PS: Ik zou ook al een jaar geleden een foto van je krijgen;)

ok... das ehm.. 1-0 voor jou:o

JCL
15-12-2002, 08:00
Wat is dit nu weer voor een post??:confused:
Slaat werkelijk nergens op.:mad: :nono:
Er zijn hier misschien mensen die dat wel interessant vinden....

Zoals ik b.v. Lijkt me wel een goed idee. Asl Ian McKellen in HP gaat spelen.

Ik ben benieuwd,

Doei Sonyman

M Balje
31-12-2002, 19:14
De nieuwe Albus Dumbeldore is....
Michael Gambon
http://www.dreuzels.com/nieuws/gambon.jpg

Bron: http://www.dreuzels.com/inhoud.asp?main=/nieuws/michaelgambon.asp

Camille
01-01-2003, 20:20
Lijkt me wel een keuze die ok is.

Ik ken hem niet, maar er zal wel goed over nagedacht zijn......

BrianB
02-01-2003, 10:45
De nieuwe Albus Dumbeldore is....
Michael Gambon
http://www.dreuzels.com/nieuws/gambon.jpg

Bron: http://www.dreuzels.com/inhoud.asp?main=/nieuws/michaelgambon.asp

Ik dacht dat Ian McKellen de nieuwe Dumbledore zou spelen?

Lex v/d Moolen
02-01-2003, 13:00
Ik dacht dat Ian McKellen de nieuwe Dumbledore zou spelen? Gelukkig niet.

McKellen van LOTR naar HP vind ik net zoiets als dat v/d Vaart van Ajax naar Fortuna Sittard gaat.;)

Edwin V
02-01-2003, 13:17
Gelukkig niet.

McKellen van LOTR naar HP vind ik net zoiets als dat v/d Vaart van Ajax naar Fortuna Sittard gaat.;) LOTR met Ajax vergelijken vind ik niet kunnen. Zo goed is Ajax niet.:)

Lex v/d Moolen
02-01-2003, 13:25
LOTR met Ajax vergelijken vind ik niet kunnen. Zo goed is Ajax niet.:) Ze zijn anders beide regerend kampioen:)

timbe
02-01-2003, 13:48
Heb zonet op een Amerikaanse website gelezen dat de rol zou gespeeld worden door Michael Gambon (o.a. Sleepy Hollow, Gosford Park, The Insider)

Edwin V
02-01-2003, 17:20
Ze zijn anders beide regerend kampioen:) Kampioen van de wereld en kampioen van Nederland zijn totaal verschillende dingen. Bovendien brengt LOTR veel geld in het laatje terwijl Ajax alleen maar geld kost.:D