PDA

Bekijk de volledige versie : Apple TV +



Pieter Kleine
25-03-2019, 21:10
https://www.apple.com/nl/tv/

Pieter Kleine
19-05-2019, 16:13
De app Apple TV + is inmiddels op de apple tv beschikbaar.

martwout
20-08-2019, 09:51
De dienst komt waarschijnlijk vanaf november: https://tweakers.net/nieuws/156234/apple-tv+-komt-in-november-uit-voor-10-dollar.html

Prijs: 10 dollar per maand. Dan zullen ze toch eerst een flink aanbod moeten regelen.

martwout
14-10-2019, 09:37
Opvolger Band of Brothers naar Apple+: https://www.ad.nl/show/tom-hanks-en-steven-spielberg-komen-met-nieuwe-band-of-brothers~ac77f1ca/

Pieter Kleine
01-11-2019, 12:50
Apple tv + is vandaag live gegaan. Kijk nu naar eerste aflevering van See, beeld is dolby vision (en prachtig), geluid is daloby atmos (en weer prachtig). Proefperiode is 1 week.

edwinvb
01-11-2019, 14:24
jammer dat de smart tv hier niets aan heeft. apple verplicht je weer om hun producten te kopen. nee dank je..

Kev
01-11-2019, 17:59
jammer dat de smart tv hier niets aan heeft. apple verplicht je weer om hun producten te kopen. nee dank je..

AppleTV app komt ook (of is al beschikbaar zelfs) op recente SmartTV's van Sony, Samsung, LG & Vizio en op sommige nieuwe modellen met AirPlay kan je casten als de app niet beschikbaar is. Ook beschikbaar via Roku & Amazon Fire Stick. Op sommige Android devices kan je inloggen op tv.apple.com via de browser en streamen (bevestigd op verschillende fora dat dit wel nog onstabiel is).

Even geduld nog dus, Apple wil meer verdienen aan services dan aan hardware in de toekomst dus dit komt zeker naar nog meer (recente) platformen. Oudere Smart TV's (modellen voor 2018) hebben ze aangekondigd van niet, dat is wel zeker.

Pieter Kleine
01-11-2019, 23:54
Eerste drie afleveringen van See bekeken. Leuke serie!

Indruk van Apple tv plus: aanbod is beperkt, momenteel voor volwassen publiek 4 series in de aanbieding. Voor series bingen moet je paar maanden wachten, zo zijn van See nu 3 afleveringen te bekijken, de rest volgt met 1 aflevering per week.

Apple tv plus lijkt me typisch een streaming dienst waar ik paar keer per jaar abonnement op neem, om in een maand een aantal series te bingen. Een goedkoper jaarabonnement (10 euro korting) is voorlopig niet aantrekkelijk gelet op geringe aanbod.

Voorzover ik kan zien vallen de films niet onder Apple tv plus en moet je deze individueel huren of kopen.

Eindconclusie: nog geen relevante concurrent voor netflix.

edwinvb
02-11-2019, 01:02
Op sommige Android devices kan je inloggen op tv.apple.com via de browser en streamen (bevestigd op verschillende fora dat dit wel nog onstabiel is).

geprobeerd, gaf aan dat het niet beschikbaar was in nederland..

martwout
08-01-2020, 16:33
Gaat ook als app bij LG komen: https://www.iculture.nl/nieuws/lg-televisies-tv-app-apple/

Pieter Kleine
21-01-2020, 00:15
Naast Starzplay is op Apple tv plus, er weer een nieuwe channel bijgekomen: Smithsonian Channel Plus, kosten euro 2,99 per maand.

martwout
21-01-2020, 08:49
Normaal gesproken zou ik niet snel voor Apple+ gaan maar ik kan vanwege een nieuwe Iphone een jaar gratis krijgen.

Pieter Kleine
21-01-2020, 12:52
Apple tv plus sec is momenteel, kijkend naar minimaal aanbod geen - landurig - abonnement waard. Heb dat abonnement dan ook voorlopig stopgezet. Mogelijk dat het aanbod in de zomer verbeterd is. Starzplay is leuker, heeft meer aanbod van series.

jeroeni
10-02-2020, 08:19
Apple tv plus sec is momenteel, kijkend naar minimaal aanbod geen - landurig - abonnement waard. Heb dat abonnement dan ook voorlopig stopgezet. Mogelijk dat het aanbod in de zomer verbeterd is. Starzplay is leuker, heeft meer aanbod van series.

Zit er aan te denken of ik er aan begin.

Staan toch veel films[Bv A Star is Born,Bohemian Rhapsody] op die geen een andere dienst nog heeft.

martwout
10-02-2020, 09:19
Zit er aan te denken of ik er aan begin.

Staan toch veel films[Bv A Star is Born,Bohemian Rhapsody] op die geen een andere dienst nog heeft.

Bohemian staat online bij Ziggo en er wordt geen geld meer voor gevraagd.

jeroeni
10-02-2020, 12:10
Bohemian staat online bij Ziggo en er wordt geen geld meer voor gevraagd.

Weet ik maar de video service van Ziggo is verder niet je van het.

martwout
10-02-2020, 17:06
Weet ik maar de video service van Ziggo is verder niet je van het.

Het is toch streaming.

jeroeni
10-02-2020, 20:26
Het is toch streaming.

Dat ze nu Bohemian Rhapsody gratis aanbieden wil niet zeggen dat ik fan ben van hun service.Het is niet eens 4K/HDR.
Heb op me gemak ook eens op Netflix & Videoland zitten kijken en zelfs zij hebben bv veel titels niet die ik wel verwacht had op hun platformen.

Het is afwachten of de AppleTV+ app naar de Sony schermen komt.Van de Disney+ app ben ik wel onder de indruk.

rogue
11-02-2020, 16:08
Dat ze nu Bohemian Rhapsody gratis aanbieden wil niet zeggen dat ik fan ben van hun service.Het is niet eens 4K/HDR.
Heb op me gemak ook eens op Netflix & Videoland zitten kijken en zelfs zij hebben bv veel titels niet die ik wel verwacht had op hun platformen.

Het is afwachten of de AppleTV+ app naar de Sony schermen komt.Van de Disney+ app ben ik wel onder de indruk.

Heeft AppleTV+ niet het kleinste gratis aanbod van films van alle streamingservices?
Ikzelf ga trouwens echt niet een abonnement op een service afnemen en dan nog eens apart voor films betalen, dat vind ik dubbelop.

jeroeni
11-02-2020, 16:59
Heeft AppleTV+ niet het kleinste gratis aanbod van films van alle streamingservices?
Ikzelf ga trouwens echt niet een abonnement op een service afnemen en dan nog eens apart voor films betalen, dat vind ik dubbelop.

Na wat info gaat ook AppleTV+ het niet worden voor mij.Gezien ik niet echt een serie liefhebber ben houd ik het maar mooi bij de schijfjes;)

Disney+ is op zich een leuke dienst maar ook daar ga ik niet wachten tot de laatste nieuwe Star Wars daar op komt te staan dus m'n abonnement zet ik voor de komende maanden stop.

martwout
11-02-2020, 17:51
Dat ze nu Bohemian Rhapsody gratis aanbieden wil niet zeggen dat ik fan ben van hun service.Het is niet eens 4K/HDR.

Er zijn al 4k-titels erbij als je de Next hebt. Ik heb ze nog niet getest dus kan het niet inhoudelijk beoordelen.

Pieter Kleine
17-05-2020, 00:42
Zojuist 'Home after dark' afgerond, prachtige serie; door mij gewaardeerd op 10 punten. Detective, met een heel jonge journaliste als hoofdpersoon over een ontvoerde jongen. Vaagjes gebaseerd op een echt heel jonge journaliste. Zie voor haar achtergrond: https://en.wikipedia.org/wiki/Hilde_Lysiak. Absoluut een maandabonnement waard.

En zoals alle series van Apple Plus TV 4k, dolby vision en dolby atmos.

Heb zelf overigens, dankzij nieuwe iphone van werk, nu een gratis jaarabonnement.

Oakey
18-02-2021, 18:47
Ook gratis jaarabonnement gekregen bij nieuwe ipad, dus was wel benieuwd. Maar helaas, apple ondersteunt mijn Philips oled niet (geen AppleTv app). Dan heb ik er dus niks aan want streamen kan ook niet via chromecast. En de Sony x800 heeft die appletv app ook niet. Kan dus meteen weer gecanceld.

Rogier Burghout
18-02-2021, 19:03
Je kan het natuurlijk wel op je nieuwe iPad bekijken... ;)

Oakey
18-02-2021, 19:03
Dat doe ik alleen in het vliegtuig maar daar komt voorlopig niks van :grin:

martwout
19-02-2021, 09:16
Ook gratis jaarabonnement gekregen bij nieuwe ipad, dus was wel benieuwd. Maar helaas, apple ondersteunt mijn Philips oled niet (geen AppleTv app). Dan heb ik er dus niks aan want streamen kan ook niet via chromecast. En de Sony x800 heeft die appletv app ook niet. Kan dus meteen weer gecanceld.

Heeft je TV geen airplay?

Hereistom
19-02-2021, 22:54
Op onze Sony A89 staat wel de AppleTV+ app en er zitten best wel leuke series en films tussen ook in 4K HDR.
Je kan het gewoon per maand opzeggen, dus kun je het een maand proberen.
Wij vonden o.a. de serie SEE heel mooi.

Oakey
21-02-2021, 15:10
Heeft je TV geen airplay?
Dat is ook een app toch? Wat ik zo via google vindt zijn dat dezelfe tv's en merken die ook AppleTV ondersteunen. Heb een Philips 65oled803

Hereistom
21-02-2021, 15:50
Dat is ook een app toch? Wat ik zo via google vindt zijn dat dezelfe tv's en merken die ook AppleTV ondersteunen. Heb een Philips 65oled803

Inderdaad even op je TV in de Play store een Airplay app installeren.

Oakey
21-02-2021, 16:23
Inderdaad even op je TV in de Play store een Airplay app installeren.

Dank voor de tip, volgens de handleiding moet dat kunnen idd, ga het vanavond eens proberen. En kun je dan het scherm in 4k en ook de dolby atmos delen?

Hereistom
21-02-2021, 16:55
Dank voor de tip, volgens de handleiding moet dat kunnen idd, ga het vanavond eens proberen. En kun je dan het scherm in 4k en ook de dolby atmos delen?

Dat ligt een beetje aan de app die je op de TV gebruikt, ik zag dat er nu zoveel zijn dat ik ook niet weet welke nu de beste is.
Op mijn Sony A89 zit Airplay er al in en werkt 4K en Dolby Atmos wel via de iPad.

PS. Heb je wel de laatste update op je TV geïnstalleerd, deze is van afgelopen december;

https://www.philips.be/c-p/65OLED803_12/oled-8-series-superslanke-4k-uhd-oled-android-tv-met-driezijdig-ambilight/ondersteuning#XC000013671

Oakey
21-02-2021, 17:23
Ja heb ik, daarvoor was er een bug dat Netflix niet eens meer in hd was.
Maar er is dus niet 1 airplay app maar meerdere begrijp ik.

Heb er twee geprobeerd, AirMirror en AirScreen, en hoewel ik de naam van de app op mijn iphone en ipad zie en ik vanuit iPad app Apple TV daarnaar kan casten gebeurt er vervolgens niks: hij maakt wel verbinding (want gaat het het AirScreen hoofdmenu) maar dan komt een zwart scherm met draaiende cirkel… na 5 min maar uitgezet

Hereistom
21-02-2021, 19:01
Is je Wifi verbinding wel goed en snel genoeg?
En is de TV met Internet kabel of Wifi verbonden?

Misschien kun je hier iets mee;

https://airmore.com/mirror-iphone-to-philips-tv.html

Oakey
21-02-2021, 20:49
Ik kan gewoon en disney+ netflix casten naar de tv via chromecast, wifi is snel genoeg. Tv hangt met kabel aan de router. En hij maakt dus ook verbinding.

Hereistom
21-02-2021, 22:55
Ja dan zou Airplay ook moeten werken, misschien nog eens een paar andere apps proberen.
Soms helpt het ook om van de TV een paar minuten de stekker uit het stopcontact te halen.

Oakey
22-02-2021, 07:24
Ja dan zou Airplay ook moeten werken, misschien nog eens een paar andere apps proberen.
Soms helpt het ook om van de TV een paar minuten de stekker uit het stopcontact te halen.

Andere apps hebben hetzelfde probleem en de tv resetten ook al geprobeerd

Hereistom
22-02-2021, 09:48
Vreemd op mijn Sony A89 werkt het goed, misschien eens contact opnemen met de support van Philips.

Oakey
22-02-2021, 13:21
Het ligt niet aan de Airplay app op de TV want ik kan wel gewoon Youtube vanaf mijn telefoon streamen naar Airplay, dat werk dus wel. Hij maakt ook verbinding als ik met appleTV iets wil streamen, maar zodra hij verbinding heeft blijft dus het zandloperrondje draaien. Heb vanaf iPad en iPhone geprobeerd, beiden hebben de laatste iOS en de laatste update van de AppleTV app en de TV is ook up to date (en daar ook drie verschillende Airplay apps geprobeerd).

Iemand nog een tip? Van Philips support verwacht ik niks, aangezien het over een third-party app gaat en over applespul wat ook niet van hen is.

Hereistom
22-02-2021, 13:35
Mmm... ja vervelend, maar als Airplay van je iPad wel werkt met YouTube en niet met AppleTV+ zou het misschien de Wifi verbinding kunnen zijn. De streams van AppleTV+ met 4K e.d. zijn natuurlijk een stuk groter dan YouTube filmpjes.
Werkt Synchrone weergave wel?

Oakey
22-02-2021, 14:35
Wifi is snel genoeg, zoals gezegd kan ik 4k streamen naar de chromecast
En heb ook op lagere beeldkwaliteit geprobeerd

Wat bedoel je met synchrone weergave?

Hereistom
22-02-2021, 17:31
Als je op je iPad vanuit de rechter bovenhoek veegt krijg je menu daar kun je Synchrone weergave aanzetten, dan krijg jet het scherm van je iPad op je TV.

Oakey
22-02-2021, 20:29
Als je op je iPad vanuit de rechter bovenhoek veegt krijg je menu daar kun je Synchrone weergave aanzetten, dan krijg jet het scherm van je iPad op je TV.

Ja, dat werkt wel!

Kan het niet zijn dat AppleTV met Airplay 2 werkt? Dat is weer wat anders geloof ik en dat wordt ook alleen door LG, Samsung en Sony ondersteund als ik het goed begrijp.

Ik kan wel de audio direct naar mijn Denonversterker sturen maarja daar heb ik ook niks aan.

Hereistom
22-02-2021, 21:14
Geen idee, maar zou best kunnen. Weet het verder ook ff niet meer.

Oakey
23-02-2021, 21:48
Geen idee, maar zou best kunnen. Weet het verder ook ff niet meer.

Dank voor het meedenken iig, (y)
Iemand nog tips?

Rogier Burghout
24-02-2021, 12:18
Dank voor het meedenken iig, (y)
Iemand nog tips?

Ik denk dat Apple dit geblokkeerd heeft voor third party apps maar dat je alleen AppleTV kan streamen via airplay naar een Apple TV kastje(en dan is het niet eens nodig aangezien de AppleTV app op de Apple TV zelf beschikbaar is). Want als Disney+, Netflix en Youtube wel lukken vermoed ik dat Apple het heeft uitgeschakeld in de app.

Oakey
24-02-2021, 14:05
Als je googelt staat er wel dat je AppleTV via airplay naar een tv kan streamen maar als je verder kijkt lijkt dat idd maar bij een beperkt aantal modellen van LG, Sony en Samsung te zijn. Waardeloos dus.

Rogier Burghout
24-02-2021, 14:15
Tja, ik ben zelf in het algemeen geen fan van casten, daarom heb ik gewoon een AppleTV aangeschaft en daarna was ik van al het gedoe af.

Hereistom
24-02-2021, 15:54
Inderdaad daarom maar een Sony A89 TV aangeschaft daar kunnen alle apps op zoals AppleTV+, Netflix,, Prime Video enz.

Oakey
24-02-2021, 19:05
Tja, ik ben zelf in het algemeen geen fan van casten, daarom heb ik gewoon een AppleTV aangeschaft en daarna was ik van al het gedoe af.

Ik ook niet maar de AppleTV app had prima gekund. Losse kastjes is niet meer van deze tijd, dat is toch wat AppleTV is eigenlijk?

Rogier Burghout
24-02-2021, 19:12
Ik ook niet maar de AppleTV app had prima gekund. Losse kastjes is niet meer van deze tijd, dat is toch wat AppleTV is eigenlijk?

Niet meer van deze tijd? Dat valt wel mee hoor. Internet, TV, Apple TV, allemaal kastjes. Die Kodi-achtige dingen, die zijn achterhaald. Maar Apple TV is echt de ultieme streaming hub IMO.

Hereistom
24-02-2021, 19:17
Ik ook niet maar de AppleTV app had prima gekund. Losse kastjes is niet meer van deze tijd, dat is toch wat AppleTV is eigenlijk?

Tja daarom heb ik ook de Sony A89 TV aangeschaft, prachtig TV waarop alles geïnstalleerd kan worden en je geen aparte kastjes meer nodig hebt (y)

Hereistom
13-03-2021, 11:37
Toegevoegd op Apple TV +:


Cherry (2021)


Thriller / Misdaad / Drama


Cherry heeft geen grote dromen en sluit zich als arts aan bij het leger. Hij keert vanuit Irak terug naar de Verenigde Staten met een posttraumatische stressstoornis. Hij raakt verslaafd aan drugs en geraakt in de schulden. Om deze af te betalen beslist hij banken te overvallen.


Trailer:
https://www.imdb.com/title/tt9130508


IMDb 6,3 :
https://www.imdb.com/title/tt9130508


Kijk op Apple TV +:
https://tv.apple.com/nl/movie/cherry/umc.cmc.40gvwq6hnbilmnxuutvmejx4r?ctx_brand=tvs.sb d.4000


https://youtu.be/Nt_wyydppg8

Hereistom
16-03-2021, 17:55
The Elephant Queen (y)


Geweldige natuurfilm op Apple+


Documentaire over olifanten, waaronder de jonge Mimi en de al iets oudere Wewe. Verder is er Athena, een moederolifant die er alles aan doet om de rest van de kudde te beschermen als ze gedwongen worden hun waterbron te verlaten. Vervolgens gaat de kudde op de savanne op zoek naar een nieuwe waterbron.


https://youtu.be/e8TsCQmngFk


https://tv.apple.com/nl/movie/the-elephant-queen/umc.cmc.1ybrwww83rknjtwiuuemjfbvq

Oakey
26-09-2021, 15:29
Ik lees goede verhalen over Foundation, nu nieuw op Apple TV. Ben dus wel benieuwd.

Heb nog steeds een proefabonnement op Apple TV, maar Apple TV+ app was op Philips-tv's nooit beschikbaar (ik heb de Philips 65OLED803/12).
Nu kwam ik dit bericht tegen dat de Apple TV app op Philips TV (zowel nieuwe als oude modellen) nu ook ondersteund wordt sinds juli: https://hifi.nl/artikel/30088/Apple-TV-app-vanaf-nu-beschikbaar-op-Philips-Android-TV.html

Meteen geprobeerd, maar helaas, noch in de Play Store noch in de Philips TV collectie zie ik die Apple TV app staan. Heb alles geüpdate wat te updaten is aan die tv, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.

Iemand hier tips? Alvast dank!

NB: Andere workarounds werken onvoldoende (van laptop via Google Chrome browser inloggen op appletv.com en dan casten naar TV geeft schokkend beeld) of niet (streamen vanaf mobiel Apple device via Airplay werkt niet bij de Apple TV app, omdat dit is geblokkeerd door Apple).

drTree
26-09-2021, 17:33
Ik lees goede verhalen over Foundation, nu nieuw op Apple TV. Ben dus wel benieuwd.

Aha dan ga ik ook maar weer eens op Apple TV kijken op mijn 'oude' Samsung 3D.
Daar 'draait' ook geen Apple, noch Prime op, maar gelukkig heb ik een Playstation die alles aankan.

Hereistom
26-09-2021, 19:23
Ik lees goede verhalen over Foundation, nu nieuw op Apple TV. Ben dus wel benieuwd.

Heb nog steeds een proefabonnement op Apple TV, maar Apple TV+ app was op Philips-tv's nooit beschikbaar (ik heb de Philips 65OLED803/12).
Nu kwam ik dit bericht tegen dat de Apple TV app op Philips TV (zowel nieuwe als oude modellen) nu ook ondersteund wordt sinds juli: https://hifi.nl/artikel/30088/Apple-TV-app-vanaf-nu-beschikbaar-op-Philips-Android-TV.html

Meteen geprobeerd, maar helaas, noch in de Play Store noch in de Philips TV collectie zie ik die Apple TV app staan. Heb alles geüpdate wat te updaten is aan die tv, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.

Iemand hier tips? Alvast dank!

NB: Andere workarounds werken onvoldoende (van laptop via Google Chrome browser inloggen op appletv.com en dan casten naar TV geeft schokkend beeld) of niet (streamen vanaf mobiel Apple device via Airplay werkt niet bij de Apple TV app, omdat dit is geblokkeerd door Apple).

Helaas, wat ik gevonden heb is dat het AppleTV+ in alle landen werkt op een Philips Android TV 8+, behalve in Nederland :cry:

Oakey
26-09-2021, 20:13
Heb je daar een link van?

Heb ook maar eens contact opgenomen met de helpdesk van Philips. Ben benieuwd.

Hereistom
26-09-2021, 20:54
Bij Apple; https://support.apple.com/en-us/HT208083

Oakey
27-09-2021, 08:26
Bij Apple; https://support.apple.com/en-us/HT208083

Dit moet je even toelichten. Ik zie daar nergens de Apple TV app tussen staan, noch enige referentie naar Philips Tv's.
Deze link gaat over andere apps die je (blijkbaar) vanuit de AppleTV app kunt bedienen. Waarom je dat zou willen is me niet duidelijk (ik denk dat dit gaat over Apple TV als kastje, dat is niet wat ik bedoel).

Oakey
27-09-2021, 10:32
Ik heb antwoord op mijn vraag aan Philips gekregen:

Omdat er momenteel teveel "bugs" en problemen zijn met de AppleTV app op de Philips tv's, is de app momenteel inderdaad niet beschikbaar in de Google Playstore. Apple en Philips zijn druk bezig met vinden van oplossing zodat er weer gebruik kan worden gemaakt van de app. Onze excuses voor het ongemak. We kunnen u helaas geen tijdsindicatie geven over hoelang dit onderzoek kan duren. We proberen dit z.s.m. op te lossen.
Klinkt hoopvol, behalve dat 'weer', want de app is er nooit geweest voor Philips-tv's, maar mogelijk is deze tijdelijk wel uitgerold geweest (dat heb ik dan gemist).

rogue
15-11-2021, 12:28
Kreeg vandaag de melding dat de Apple TV+ app te downloaden is op mijn TV (55").

Mooi! IK had geen melding dus anders had ik het niet geweten, bedankt! Ga wel een proefabonnement van een weekje nemen om te kijken.

Mark van L.
15-11-2021, 13:41
Mooi! IK had geen melding dus anders had ik het niet geweten, bedankt! Ga wel een proefabonnement van een weekje nemen om te kijken.

Mocht je interesse hebben, kun je ook films kopen via Itunes. 4k kwaliteit is geweldig, dolby atmos is goed.

rogue
15-11-2021, 19:54
Mocht je interesse hebben, kun je ook films kopen via Itunes. 4k kwaliteit is geweldig, dolby atmos is goed.

Gaat dat dan ook via de Appletv+ app of moet je die eerst via itunes kopen en dan worden ze zichtbaar? Kan het anders ook uitzoeken hoor, maar ben niet echt thuis in apple...

Mark van L.
15-11-2021, 23:16
Gaat dat dan ook via de Appletv+ app of moet je die eerst via itunes kopen en dan worden ze zichtbaar? Kan het anders ook uitzoeken hoor, maar ben niet echt thuis in apple...

Je kan het beste eerst itunes op je laptop installeren en een account aanmaken. Daarna kun je daar films kopen of huren. In de app kun je kijken en daarna ook kopen/huren.

Trouwens vaak zijn er acties van 15% extra tegoed bij ah, trekpleister, kruidvat. Deze wordt bij gehouden op een site.

Nu bij ahonline

rogue
16-11-2021, 19:31
Bedankt voor de uitleg Mark!

Eerste indrukken:
- beeld is indrukwekkend, veel Dolby Vision
- mager aanbod qua films, wel aardige series zoals het enorm goede The Morning Show.

Kijk het nog een weekje aan. Iets houdt mij tegen om een film niet fysiek te kopen, misschien komt dat nog, maar voorlopig eerst maar van appletv zelf kijken.

Mark van L.
16-11-2021, 21:22
Bedankt voor de uitleg Mark!

Eerste indrukken:
- beeld is indrukwekkend, veel Dolby Vision
- mager aanbod qua films, wel aardige series zoals het enorm goede The Morning Show.

Kijk het nog een weekje aan. Iets houdt mij tegen om een film niet fysiek te kopen, misschien komt dat nog, maar voorlopig eerst maar van appletv zelf kijken.

Ik vind de series kwalitatief zeer goed. Beter dan veel meuk op netflix, uitzonderingen ozark, strangest things, breaking bad.... Kreeg op bij mijn apple tv 4k, 1 jaar gratis apple+. Ik koop toch regelmatig films. Meestal degene voor 3,99 in 4k, en bij voorkeur die niet op disc te koop zijn.

Pieter Kleine
16-11-2021, 22:51
Het leuke met Apple TV plus is dat je deze eenvoudig uit en aan kan zetten. Het abonnement kun je tijdelijk stopzetten als je niks meer te zien hebt en weer aanzetten als er wel iets te zien.

rogue
17-11-2021, 12:10
Het leuke met Apple TV plus is dat je deze eenvoudig uit en aan kan zetten. Het abonnement kun je tijdelijk stopzetten als je niks meer te zien hebt en weer aanzetten als er wel iets te zien.
Aha, dat wist ik niet, dat is wel handig ;).

Pieter Kleine
17-11-2021, 12:26
Dit kan ook zijn de andere aanbieders, maar apple maakt dit wel heel makkelijk, in de App Store onder account.

TMH
17-11-2021, 12:48
Nog een tip voor Rogue, maak een Brits account aan (via nieuw e-mailadres. Dan wordt films kopen via iTunes pas echt interessant (y).

Rogier Burghout
17-11-2021, 13:36
Even wat popsts verplaatst naar het juiste topic (y)

rogue
17-11-2021, 18:19
Nog een tip voor Rogue, maak een Brits account aan (via nieuw e-mailadres. Dan wordt films kopen via iTunes pas echt interessant (y).

Wat zijn dan de voordelen? Kan op zich makkelijk met een VPN ;).

TMH
17-11-2021, 18:33
Wat zijn dan de voordelen? Kan op zich makkelijk met een VPN ;).

Betere prijzen (meestal) en meer keuze, o.a. titels van Arrow voor lagere prijzen dan de Blu-ray/4K Blu-ray alternatieven (vorige week bijv. de iTunes versie van The Hills Have Eyes voor £2,99 gekocht die 4K Dolby Vision is).
Ik heb geen sjoege van VPN, maar als je zonder een apart e-mailadres je NL account wisselt naar bijvoorbeeld een Brits account, dan ben je je NL account kwijt. Omzetten kan blijkbaar maar 1 keer per account (zover ik heb begrepen). Vandaar dat ik 2 accounts/e-mailadressen gebruik.

rogue
18-11-2021, 20:09
Bedankt voor je antwoord! Denk niet ik dat snel ga doen, maar dan weet ik dat het bestaat.

Oakey
19-11-2021, 17:18
Ik heb antwoord op mijn vraag aan Philips gekregen:

Klinkt hoopvol, behalve dat 'weer', want de app is er nooit geweest voor Philips-tv's, maar mogelijk is deze tijdelijk wel uitgerold geweest (dat heb ik dan gemist).
Nou, de Apple TV app verscheen opeens in de Play store op mijn Philips 65OLED803, dus was helemaal blij. Installeren ging vlot, maar na opstarten kwam na het Apple TV logo de volgende melding:
https://i.ibb.co/X2C4dBk/tv.jpg (https://ibb.co/h7mMn51)
Tja, dat is natuurlijk niet iets dat ik zelf kan doen (alle software op de TV is up to date en zou Android 8 moeten zijn) :-(
Kortom waardeloos. Apple is ook de enige aanbieder waarvan de app niet werkt. Alle andere streamingsdiensten werken probleemloos. Ik zal Philips helpdesk weer eens mailen, verwacht er weinig van.

Of zie ik hier iets over het hoofd en gaat dit niet over de Androidversie van de TV?

Marcel Hoeve
19-11-2021, 17:38
Heb je de TV al eens even uitgezet en weer aan? Soms vereist nieuwe software een herstart van de apparatuur. Ik weet het niet, maar misschien het proberen waard. Ik ken dit soort meldingen wel uit de Apple-wereld. Heeft alles met beveiliging te maken en Android staat nu niet bepaald bekend als een erg veilig systeem.

Oakey
19-11-2021, 22:43
Heb je de TV al eens even uitgezet en weer aan? Soms vereist nieuwe software een herstart van de apparatuur. Ik weet het niet, maar misschien het proberen waard. Ik ken dit soort meldingen wel uit de Apple-wereld. Heeft alles met beveiliging te maken en Android staat nu niet bepaald bekend als een erg veilig systeem.
Ja, hielp niet

Mark van L.
20-11-2021, 07:38
Gisteren de apple tv+ gezien op een LG C uit 2017, maar die wijkt af van de app op mijn LG G1. De nieuwe tv app heeft de mogelijkheid huur en gekochte films bij itunes te bekijken maar de net uitgerolde versie op oudere modellen niet. Daar kun je uitsluitend apple+ op kijken. Ik heb dit uitgeprobeerd met hetzelfde account.

Oakey
12-12-2021, 10:07
Inmiddels is mijn probleem opgelost! Ik had Philips nog een keer gemaild, nu duurde het even eer er een reactie kwam, maar vorige week kwam het bericht dat ze wel nog de Androidversie gaan updated, en dat dat "binnenkort" zou gebeuren, zodat de compatibiliteitsproblemen met de AppleTv app opgelost zouden zijn.

Afwachten dus dacht ik, maar nu zag ik gisteren dat er daadwerkelijk een Android update klaar stond op de tv. Die gedownload en geinstalleerd, en nu werkt de AppleTV app eindelijk op mijn Philips tv. Alleen loopt nu mijn gratis jaar binnenkort af.... :-P

Nog eens goed naar de content gekeken, behalve Invasion en Foundation zag ik bij de series niks bijzonders, en de films kosten allemaal geld (hoewel ik in afwachting van de 4K UHD wellicht toch een keer Lawrence of Arabia in 4K ga kijken)

Mark van L.
12-12-2021, 13:52
Lawrence of Arabia is voor 0,99 te huur of 5,99 te koop. Valt toch wel mee?

Oakey
12-12-2021, 17:56
Lawrence of Arabia is voor 0,99 te huur of 5,99 te koop. Valt toch wel mee?
Klopt, daarom dacht ik die te huren. De 4k uhd zal ook nog wel een keer los verschijnen, dan koop ik hem sowieso en heb de gewone bluray al, en digitaal kopen is niet mijn ding (wat gebeurt daarmee als je appletv weer opzegt overigens?)

Mark van L.
12-12-2021, 18:51
Klopt, daarom dacht ik die te huren. De 4k uhd zal ook nog wel een keer los verschijnen, dan koop ik hem sowieso en heb de gewone bluray al, en digitaal kopen is niet mijn ding (wat gebeurt daarmee als je appletv weer opzegt overigens?)

Helemaal niks. Itunes en apple+ zijn 2 verschillende dingen. Elke film blijt in je gekochte films staan.
Apple garandeert niet dat ie altijd bereikbaar blijft, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iets weg is. Zelfs niet als je m niet meer via Itunes kunt kopen, wat zelden gebeurt.

Gisteren heb ik Saturday Night Fever directors cut in dolby vision gekocht voor 4,99. Kun je meeste fims niet eens voor huren. En is niet te krijgen op 4k uhd disc, zoals veel titels op itunes.

Oakey
12-12-2021, 19:16
Maar zonder appletv kun je hem toch niet meer afspelen? Althans ik kan hem niet vanuit itunes streamen

Mark van L.
13-12-2021, 10:31
Ik snap je niet.....
Ik bedoel apple+ (streaming service + app) en itunes (andere apple streaming service koop en huur + app) en apple tv (hardware) zijn allemaal andere dingen.

Ik kan met itunes op mijn laptop ook streamen.

Oakey
13-12-2021, 19:43
Ik kan apple tv niet streamen van mijn (Windows) laptop, ipad of iphone naar mijn Philips tv, zie eerder in de thread. Dat is afgeschermd door apple blijkbaar (alle andere apps kan ik gewoon vanaf mijn telefoon streamen naar de tv, zoals netflix, disney, yt etc). Daarom was ik aan het wachten tot de app ook op Philips-tv’s beschikbaar zou komen. En mijn apple TV app is software, geen hardware, maar er is geen iTunes app. Ik koop de film dan ook via mijn apple TV app omgeving.

De vraag is (wellicht niet duidelijk): kan ik op de apple TV app van mijn tv inloggen zonder een betaald account (gewoon met mijn apple account) en dan nog steeds mijn in iTunes gekochte films afspelen? Als dat niet kan heb ik er niets meer aan als ik het abonnement stop zet (ja op de ipad of laptop kijken kan altijd, dat weet ik).

De film koop ik immers ook in de app.

Mark van L.
13-12-2021, 20:02
Ik kan apple tv niet streamen van mijn (Windows) laptop, ipad of iphone naar mijn Philips tv, zie eerder in de thread. Dat is afgeschermd door apple blijkbaar (alle andere apps kan ik gewoon vanaf mijn telefoon streamen naar de tv, zoals netflix, disney, yt etc). Daarom was ik aan het wachten tot de app ook op Philips-tv’s beschikbaar zou komen. En mijn apple TV app is software, geen hardware, maar er is geen iTunes app. Ik koop de film dan ook via mijn apple TV app omgeving.

De vraag is (wellicht niet duidelijk): kan ik op de apple TV app van mijn tv inloggen zonder een betaald account (gewoon met mijn apple account) en dan nog steeds mijn in iTunes gekochte films afspelen? Als dat niet kan heb ik er niets meer aan als ik het abonnement stop zet (ja op de ipad of laptop kijken kan altijd, dat weet ik).

De film koop ik immers ook in de app.

Op mijn app op de nieuwe LG tv kan ik ook mijn gekochte films (gekocht via Itunes) kijken. Mijn tip, huur een film voor 0,99 en probeer het 1 keer. Als dat werkt, werkt het allemaal. Je kunt alle gekochte films ook downloaden.

TMH
13-12-2021, 21:44
De vraag is (wellicht niet duidelijk): kan ik op de apple TV app van mijn tv inloggen zonder een betaald account (gewoon met mijn apple account) en dan nog steeds mijn in iTunes gekochte films afspelen? Als dat niet kan heb ik er niets meer aan als ik het abonnement stop zet (ja op de ipad of laptop kijken kan altijd, dat weet ik).

De film koop ik immers ook in de app.

Lang antwoord: Ja, dat kan. Zo doe ik het zelf. Abonnement op Apple+ staat los van gekochte films/series.

Oakey
13-12-2021, 22:04
Dank voor de info. Ik ga Lawrence of Arabia eerst huren maar zie dat je hem maar 48 hebt na start film, dus moet ik even een lange avond voor vrijmaken ??

TMH
13-12-2021, 22:15
Dank voor de info. Ik ga Lawrence of Arabia eerst huren maar zie dat je hem maar 48 hebt na start film, dus moet ik even een lange avond voor vrijmaken ??

Je kunt de film dan toch over 2 avonden kijken, als je 48 uur de tijd hebt na starten van de film? Als de film boeiend genoeg blijkt, lukt één avond ook natuurlijk ;).

Oakey
14-12-2021, 07:21
Je kunt de film dan toch over 2 avonden kijken, als je 48 uur de tijd hebt na starten van de film? Als de film boeiend genoeg blijkt, lukt één avond ook natuurlijk ;).
Jazeker, maar dan moet de avond wel lang genoeg zijn ivm werk en dat 2x achter elkaar. Meer iets voor het weekend dus.

Oakey
18-12-2021, 22:31
Lawrence of Arabia is voor 0,99 te huur of 5,99 te koop. Valt toch wel mee?

Nou ik zat er helemaal klaar voor vandaag, maar de huurprijs is nu opeens €3,99. Dat vind ik te veel voor 1x kijken. Heb daarom maar de bluray van Spider-Man Far From Home gekeken :)

Mark van L.
19-12-2021, 11:53
Nou ik zat er helemaal klaar voor vandaag, maar de huurprijs is nu opeens €3,99. Dat vind ik te veel voor 1x kijken. Heb daarom maar de bluray van Spider-Man Far From Home gekeken :)

Aanbiedingen wijzigen natuurlijk regelmatig. Ook de huurprijzen.

Oakey
19-12-2021, 15:14
Aanbiedingen wijzigen natuurlijk regelmatig. Ook de huurprijzen.

Ah, had niet door dat het een aanbieding was. Maar heb hem vandaag toch maar gehuurd. Kan toch nergens anders geld aan uitgeven nu :(

Mark van L.
19-12-2021, 15:34
Ah, had niet door dat het een aanbieding was. Maar heb hem vandaag toch maar gehuurd. Kan toch nergens anders geld aan uitgeven nu :(

2 euro meer en je hebt m in bezit....

Oakey
19-12-2021, 15:40
Ik heb hem al in mijn bezit (bluray) en wacht sowieso nog op de losse uitgave van de 4K UHD disc.

rogue
21-08-2023, 14:07
Blijkbaar zouden er meerdere series van Apple op blu-ray uitkomen, zie dit lijstje (https://9to5mac.com/2022/10/12/apple-tv-shows-on-blu-ray-later-this-year/).

Dus:
See seizoen 1 en 2
The Morning Show seizoen 1 en 2
For All Mankind seizoen 1 en 2
Truth Be Told seizoen 1 en 2

Die laatste serie ken ik nog niet, binnenkort maar eens bekijken.

tmvde
21-08-2023, 22:35
Seizoen 3 van For All Mankind is ook al voor te bestellen.

https://www.amazon.co.uk/dp/B0CBSQ481V

rogue
22-08-2023, 12:57
Seizoen 3 van For All Mankind is ook al voor te bestellen.

https://www.amazon.co.uk/dp/B0CBSQ481V

Zo, ze zetten er haast achter. Grote aanrader voor degene die de serie nog niet heeft gezien (jij natuurlijk wel tmvde :))!

kurtg
22-08-2023, 14:42
Zo, ze zetten er haast achter. Grote aanrader voor degene die de serie nog niet heeft gezien!

Voor mij is For All Mankind, naast Ted Lasso, de beste reeks op Apple TV.

Werner
22-08-2023, 14:43
Seizoen 3 van For All Mankind is ook al voor te bestellen.

https://www.amazon.co.uk/dp/B0CBSQ481V

Heb ik gedaan.

kurtg
10-09-2023, 19:55
Net Silo en Shrinking uitgezien. Silo is heel sterk, Shrinking is ook goed.

rogue
13-09-2023, 10:31
Silo staat nog op de lijst!

Wij zitten zelf nu Truth Be Told te kijken (net begonnen aan seizoen 2), ook een aanrader! Geen uitblinker, maar een solide serie met goede acteurs.

kurtg
27-10-2023, 10:59
Nieuwe prijs Apple TV+ is nu 9.99 euro. Ik denk dat ik zelf ga opzeggen en af en toe 1 maand neem om paar series te bingen.

bron : https://tweakers.net/nieuws/214966/apple-verhoogt-prijzen-van-tv+-arcade-en-one-met-2-tot-3-euro-per-maand.html

rogue
27-10-2023, 11:35
Zo, dat is toch percentueel een pittige verhoging. IK heb gelukkig bijna alles wat ik wilde gezien, moet nog Silo, Invasion en The Morning Show (als die compleet is) en dan neem ik ook even een pauze denk ik.

Rogier Burghout
27-10-2023, 11:56
Tja, op één of andere manier heb ik (wij) nog geen interessante serie/film gezien die we dusdanig interessant vinden om een abonnement te nemen.

Mark van L.
27-10-2023, 13:08
Tja, op één of andere manier heb ik (wij) nog geen interessante serie/film gezien die we dusdanig interessant vinden om een abonnement te nemen.

The morning show vind ik tot nu toe toch wel erg goed.

rogue
27-10-2023, 15:16
Om maar een paar te noemen:
Foundation
Black Bird
The Morning Show
See
Severance
Ted Lasso
Shining Girls
Slow Horses
For All Mankind

rogue
10-01-2024, 10:31
Nou, ook Apple opgezegd (eind van de maand). Ik kijk nog Monarch en For All Mankind af, Silo en Invasion komen wel de volgende keer als ik weer een abonnement neem. Het is niet dat ik het niet kan missen, maar we hebben als proef even NPO Start genomen dus er kan wel wat weg denk ik. Amazon zeggen we ook even op, daar hoef ik alleen nog Reacher te kijken.