PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is jou favoriete Star Trek?



Rob Technoid
13-11-2002, 19:22
...in navolging van de favo SW thread:

geef je voorkeurslijstje voor je favo Star Treks (alleen biosfilms dan he)....

Pour moi:

1 - First Contact/The undiscovered Country (gedeelde 1e plek dus)
3 - Wrath of Kahn
4 - Generations
5 - The Voyage Home (beetje kulthema, maar wel grappig)
6 - The Motion picture (deel 1 dus)
7 - The Final Frontier
8 - Insurrection
9 - Search For Spock

Waarbij ik wil toevoegen dat ik de laatste drie behoorlijk slechte films vind...

hemiparo
13-11-2002, 20:37
1 - First Contact
2 - The Undiscovered Country
3 - The Voyage Home
4 - Insurrection
5 - Wrath of Kahn
6 - Generations
7 - The Motion picture
8 - The Final Frontier
9 - Search For Spock

(voor alle duidelijkheid: vind alle Star Trek films wel de moeite waard... elke film heeft wel iets)

Ohjajoh!?
14-11-2002, 08:25
1. The Wrath of Kahn
2. The Undiscovered Country
3. The Motion Picture
4. The Search For Spock
5. First Contact
6. The Final Frontier
7. The Voyage Home
8. Generations
9. Insurrection

Ben benieuwd naar nemesis, verwacht veel van deze nieuwe film.

Rob Technoid
14-11-2002, 09:32
Ben benieuwd naar nemesis, verwacht veel van deze nieuwe film.

De teaser trailer zag er veelbelovend uit, in ieder geval leek deze groots van opzet en met veel actie zoals First Contact...

T. van Keeken
14-11-2002, 15:41
NR 1: First Contact! Duidelijk de beste tot nu toe!

Matt D
14-11-2002, 15:48
nu nt onmiddellijk allemaal gaan roepen dat ik niet constructief ben maar ik vind echt star trek echt wel sucken. Tot nu toe heb ik nog geen enkele film gezien maar als ik tijdens het zappen op de tv series ervan terecht kom vind ik er niets aan. Star wars vind ik vb wel geweldig (de eerste drie dan). Als ik dan toch met iets met iets moet beginnen wat moet ik als eerste bekijken met de bedoeling om overtuigd te worden van de charme van start trek?

hemiparo
14-11-2002, 16:59
Beginnen met de series... was voor mij tenminste een goede zet!

Altijd geroepen dat Star Trek niks was... bij de gedachte alleen al dacht ik al aan mensen die in een pak aan het rondlopen waren (hoe naief kon ik zijn).
Dit veranderde toen ik (uit nieuwsgierigheid) de eerste 5 delen van TNG op video had gekocht: hoewel het acteren niet alles was bleef e.e.a. me wel boeien. Hoe verder we in het eerste (en daarna de volgende) seizoen kwamen hoe meer de karakters zich ontwikkelden.

Zoals je nu Star Trek op TV kijkt is er echt niks aan: series, seizoenen en afleveringen lopen kris/kras door elkaar, er is echt geen touw aan vast te knopen :mad:
Maar begin gewoon maar eens vooraan te kijken... misschien ga je het nog leuk vinden ook!
(mijn favoriete serie is trouwens DS9!)

GalO
14-11-2002, 17:14
1. Generations (Ik geloof dat ik de enigste ben :))

2. First Contact (Ja vanwege de vele actie en goed plot)

3. The Voyage Home (Gewoon de beste uit de oude series)

4. The Wrath of Kahn (ook heel goed en leuk dat kahn in een star trek film zit)

5. The Search for Spock (vind hem leuk van leuke Sci-Fi scenes)

6. The Final Frontier (William Shatner weet wel hoe je een aardige Sci Fi maakt)

7. The Undiscovered Country (het idee leek me leuk maar pakte verkeerd uit bij mij...)

8. the motion picture (leuke film maar veels te SAAAAAAI)

9. Insurrection (ik weet het niet maar deze was niet echt de stijl die mij beviel)

Rob Technoid
14-11-2002, 17:50
nu nt onmiddellijk allemaal gaan roepen dat ik niet constructief ben maar ik vind echt star trek echt wel sucken. Tot nu toe heb ik nog geen enkele film gezien maar als ik tijdens het zappen op de tv series ervan terecht kom vind ik er niets aan. Star wars vind ik vb wel geweldig (de eerste drie dan). Als ik dan toch met iets met iets moet beginnen wat moet ik als eerste bekijken met de bedoeling om overtuigd te worden van de charme van start trek?

JE BENT NIET CONSTRUCTIEF! ;-)

Ligt eraan wat je zoekt in een SF serie. Feitelijk zijn er 5 verschillende series en ze hebben allemaal een ander karakter. Als je op zoek bent naar een goed plot en goed uitgediepte personages, dan raad ik je aan om Deep Space Nine te kijken, en dan met name vanaf het derde seizoen. Zoek je meer technobabble en rechttoe-rechtaan-we-hebben-een-probleem-en-dat-lossen-we-in-45-minuten-op-scenario's dan zou je eens naar Next Generation of Voyager moeten kijken. Persoonlijk ben ik na al die jaren nog steeds zeer gecharmeerd door de oude serie uit de jaren 60, ondanks dat de effecten gedateerd zijn.

In ieder geval varieert de kwaliteit van de afleveringen heel erg, zo zijn bepaalde afleveringen zeer goed en andere het aanzien niet waard, maar dat geldt waarschijnlijk voor de meeste tv series.

Maar als je iets in de trant van Star Wars zoekt, dan ben je bij Star Trek bij het verkeerde adres, die is namelijk compleet anders van karakter.

Jelger
14-11-2002, 17:53
laat ik ook eens niet constructief zijn;) :

star trek, bah!:mad:

KiV
16-11-2002, 22:41
Ik ben van deze generatie dus definitely

FIRST CONTACT !!!!

:D

mjlfadriaans
30-11-2002, 08:03
1 - deel 6 The Undiscovered Country
2 - deel 1 The Motion picture
3 - deel 4 The Voyage Home
4 - deel 8 First Contact
5 - deel 2 Wrath of Kahn
6 - deel 3 Search For Spock
7 - deel 9 Insurrection
8 - deel 7 Generations
9 - deel 5 The Final Frontier

Marco

mjlfadriaans
30-11-2002, 08:08
Rob ik ben het overigens grotendeels met je eens .... vergeet alleen niet de anti-climax van DS9 erbij te vermelden. Het is mijn favoriete serie van de 5.

Marco

skin
01-12-2002, 10:40
[QUOTE]Originally posted by evilgoblin66
[B]tv series vind ik niets aan.

Star trek moet je zien als een space-soap
3 a 4 afleveringen kijken tot je de karakters een beetje kent en dan is het geweldig.
Zeker de moeite van het proberen waard, als je het leuk begint te vinden heb je nog vele honderden afleveringen te kijken.

IMO: begin met The Next Generation (the Original is toch wel erg gedateerd)

Bas de Jong
01-12-2002, 11:28
1: First Contact
2: The Undiscovered Country
3: The Motion Picture
4: Insurrection
5: The Voyage Home
6: Generations
7: Search for Spock
8: The Final Frontier


Ik heb The Wrath of Kahn nog niet gezien :eek: en anders heel lang geleden gezien. Die moet dus nog ergens in dat rijtje komen. Aankomende woensdag ga ik echter die nieuwe editie (net zoals The Motion Picture) kopen :D