PDA

Bekijk de volledige versie : Lange of korte extra's ?



Mark de Jong
14-11-2002, 07:34
Wat ik me nou afvroeg. Van wat voor soort extra's houden jullie nou ? Van langdurende extra's of kortdurende extra's ? Ikzelf hou van korte extra's en dan bedoel ik als de hele DVD gevuld is :)
Meestal geven die namelijk meer informatie over verschillende dingen en ze zijn nooit echt langdradig.

Waar kiezen jullie voor ?

Mark S
14-11-2002, 08:04
Size does matter.
Bij die kort durende stukjes krijg ik soms het gevoel dat ze de prullenbak leeg hebben geschud op zoek naar extra's.
Theatrical trailers vind ik zelf overbodig.
Of een "Making Of" van 5 minuten waarin je dezelfde quotes als in de Cast & Crew Interviews tegenkomt.
Nee, doe mij dan maar een full-length audiocommentaar, of een "making of" zoals de Hamster Factor.

Christiaan Sauer
14-11-2002, 08:17
mij maakt de lengte van de xtra's niet uit. Zolang ze maar goed van kwaliteit zijn, en wat te melden hebben. Zo kijk ik liever 5 minuten naar een xtra over het maken van een film die ook echt wat te vertellen heeft dan dat ik 50 minuten kijk naar een Making Of waarin helemaal nix boeiends staat.
En die trailers kunnen vaak nog best leuk zijn om te kijken. Zelf keek ik ze nooit, tot een paar weken geleden. Toch wel gaaf, vooral als er goed geluid bijzit (kijk de trailers van LOTR maar eens, die zijn gaaf om te zien).
(voorbeeldje van een xtra waar ik nix aanvindt: de introductie van de hoofdpersonen uit AOTC).

Lesley
14-11-2002, 08:36
Zolang het goede informatie bied (Zoals: From Puppet To Pixels, is voor mij als 3d freak zeer informatief),
En de film er niet onder lijd. Zoals bv Snatch van RCV... "we gooien gewoon de bitrate omlaag, dan kunnen we de extra's op 1 dvd erbij proppen! dat merkt toch niemand" Nou dus wel...!!!

Jeroen Driessen
14-11-2002, 10:10
Heb zelf een hekel aan extra's van 5 minuten waarvoor je steeds weer terug het menu ingeschoten wordt en dat je ook nog een hoop "geklets" hebt. Geef mij maar zoals bijv. Black Hawk Down, verschillende onderdelen, die een geheel vormen, maar tevens apart zijn af te spelen én ook nog wat langer duren.

Johan van den D.
14-11-2002, 15:41
liefst helemaal geen extra,s als het kanhttp://smilies.networkessence.net/s/contrib/sarge/Suave_anim.gif

Xin
14-11-2002, 16:14
Ik ben voor lange extra's. De beste vind ik tot nu toe die van Cleopatra SE. Een extra van 2 uur waar ik dan ook met veel plezier naar heb gekeken. De korte extra's zijn soms een beetje saai en allemaal het zelfde van opzet.

T. van Keeken
14-11-2002, 16:29
Korte extra's zijn leuk voor als het laat op de avond is en je wilt toch nog een paar stukjes kijken, maar persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan de langere documentaires, zoals op The Godfather, Twelve Moneys, The Blues Brothers, Saving Private Ryan en Braveheart. Ook de extra disc bij de Kubrick Collection: Stanley Kubrick: A Life In Pictures is zeer de moeite waard. Soms zijn langere extra's al verdeeld in chapters zoals bijvoorbeeld bij laatstgenoemde en kun je er steeds een gedeelte van kijken. Of zoals in het geval Black Hawk Down is gedaan: in weze 1 lange documentaire opgedeeld in een aantal stukken die per onderwerp te kiezen zijn.

De beste DVD releases hebben van alles wat: HBO special, trailers, making ofs etc. etc.

T. van Keeken
14-11-2002, 16:32
En de film er niet onder lijd. Zoals bv Snatch van RCV... "we gooien gewoon de bitrate omlaag, dan kunnen we de extra's op 1 dvd erbij proppen! dat merkt toch niemand" Nou dus wel...!!!

Snatch was van Colombia Tristar en als er nou 1 maatschappij is geweest waar ik persoonlijk nog nooit iets op aan te merken heb gehad, is dat wel CT, ook niet op de Snatch release dus...

Tommy Brok
14-11-2002, 16:36
Ligt eraan, ik wil gewoon zo veel mogelijk info over de film, en hoe ze alles voor elkaar gekregen hebben! Maar heb gisteren the matrix revisited gekeken en die duurt 2 uur en is me erg goed bevallen!

Tommy!

Philippe
14-11-2002, 18:14
Ik kies voor langere extra's. Krijg je meestal toch wat meer diepgravende informatie dan de gebruikelijke promofilmpjes van enkele minuten.

Jelger
14-11-2002, 18:18
ik vind langer meestal ook wel beter, mits de acteurs en regisseurs niet twintig minuten lang gaan vertellen hoe geweeeeldig ze elkaar wel niet vinden. Het moet wel ergens over gaan.

Lex v/d Moolen
14-11-2002, 18:54
Het ligt er inderdaad aan hoe goed de kwaliteit is, of er werkelijk wat ook verteld wordt. Die slijminterviews over acteurs/regisseurs die elkaar veren in de reet gaan steken komt maar al te vaak voor om de DVD te vullen heb ik idee. Maar er zitten gewoon hele goede programma;'s tussen, waar ik graag een uurtje voor ga zitten.

jokey
14-11-2002, 19:21
Ik vind extra's eigenlijk helemaal niet zo belangrijk bij de meeste films; als ze er toch op staan geef ik de voorkeur aan korte.
Uitzonderingen zijn er wel; bij films die ik echt super vind, is een lange making-of of docu wel interessant.

Jeroen Driessen
15-11-2002, 08:43
Uitzonderingen zijn er wel; bij films die ik echt super vind, is een lange making-of of docu wel interessant. Bij zulke films kijk je idd wel met wat meer interesse naar een making of. Scheelt ook of een film een interessant filmproces heeft gehad, zoals bij LOTR en SW zeker het geval is. Als je al die SFX ziet, dan wíl je gewoon ook weten hoe ze dat toch gedaan hebben. Of als er vanalles gebeurd is op een set, is het leuk als er een waarheidsgetrouwe docu bij de film zit. Voor mindere film in dat opzicht is een commentaartrack vaak al voldoende, gewoon om tijdens de film op de hoogte gebracht worden waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn.

Ro1671
15-11-2002, 09:03
Ik vond de making of en documentaire van de dvd Rose Red (S. King) erg cool!

Menno Hagendoorn
15-11-2002, 09:04
Ik vind het erg irritant als een extra verdeeld is over ± 12 deeltjes en je geen "Play All" functie hebt!!!
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR................

Martijn Beunk
15-11-2002, 10:34
Ik ga voor lange extra's, je ziet het al aan mijn naam, ben een Star Wars fan, dus het kan voor mijn niet lang genoeg zijn!!!!!!1