PDA

Bekijk de volledige versie : denon avr3802 + kef kht2005 +welke cd speler?



wga
14-11-2002, 21:01
Hoi,

Ik ben nu al (een hele) tijd bezig om mijn systeem samen te stellen en ben tot de volgende conclusie gekomen.

DENON AVR3802
KEF KHT2005
Cyberhome dvd speler (die ik al heb) deze kan ook mp3's afspelen maar daar ben ik niet zo kapot van (hangt vaak, en het duurt lang voordat dat kreng eindelijk begint te spelen)

Ik heb al een paar keer een luister test gedaan maar het blijft moeilijk. zeker als er tussen een luistertest wat tijd zit, dan weet ik al niet meer hoe het de vorige keer precies klonk.

Heeft het zin om dan nog een aparte cd speler aan te schaffen voor muziek??? Ik ben best wel van plan om ook regelmatig muziek luisteren. Ik heb een behoorlijke verzameling mp3 file's op mijn pc staan en die kun je koppelen via digitale ingangen op de 3802. (correct me if i'm wrong).
Daarnaast wil ik toch ook regelmatig een gewone cd afspelen.

Is de geluidskwaliteit van zo'n losse cdspeler dan zo veel beter??? of kan ik betre een nieuwe dvd speler kopen die beide goed kan ??

ps heeft iemand ervaring met de digitale/optische uitgang op de 3802. maw kun je dan ook op je pc geluid opnemen. bv radio , tv of een cd ???

wga

Johan van den D.
14-11-2002, 21:10
DENON AVR3802
KEF KHT2005



Ik ben best wel van plan om ook regelmatig muziek luisteren. Ik heb een behoorlijke verzameling mp3 file's
Daarnaast wil ik toch ook regelmatig een gewone cd afspelen.
ik zal gewoon voor een mooie denon dvd speler kijken, dit gezien je ook al een denon receiver heb/wil
de kwaliteit van mp3 tjes is toch al niet zo best dus het heeft totaal geen zin om hiervoor een aparte/betere cd speler aan te schaffen
mijn advies is dus om gewoon een mooie dvd speler van denon te nemenhttp://216.40.249.192/mysmilies/cwm/cwm/lurk.gif

scorpion69
14-11-2002, 21:12
Is de geluidskwaliteit van zo'n losse cdspeler dan zo veel beter??? of kan ik betre een nieuwe dvd speler kopen die beide goed kan ??


Meestal is het geluid van een losse cd-speler beter dan van een dvd-speler. Misschien dat als je een wat duurdere dvd-speler koopt, het verschil te verwaarlozen is of er zelfs niet eens is. Misschien is een dvd-speler die ook SACD afspeelt wel iets voor jou?

wga
16-11-2002, 12:40
ps heeft iemand ervaring met de digitale/optische uitgang op de 3802. maw kun je dan ook op je pc geluid opnemen. bv radio , tv of een cd ???

Heeft er iemand ervaring : op de meeste pc kaarten zit iets van spdif , (dat staat voor sony philips digital interface)
Is dat dezelfde digitale uit/in gang als op een 3802 ??

groet wga

John
17-11-2002, 20:28
Ik heb zelf de Yamaha RX-V630 receiver met Yamaha S520 DVD speler (die ik ook als CD speler gebruik), met de KEF eitjes, en ik ben er 100% zeker van dat je met deze samenstelling van boxen en receiver niet het verschil hoort tussen DVD en CD speler. ik denk dat dat pas gaat spelen als je high end boxen en receivers gaat aanschaffen. maar voor gewoon ht&k gebruik is een DVD speler prima. (of je moet van klassieke muziek houden, dan denk ik dat je het verschil hoort . maar bij een gemiddeld gitaarcdtje van een gemiddeld bandje als bijv de stones zul je het niet horen).

MAD
17-11-2002, 21:56
Ik heb de Denon 1803 in combinatie met de KEF eitjes. Ik heb hierbij de nieuwe Sony DVP NS705 gekocht. Een kwalitatief goede DVD speler die naast DVD o.a. ook VCD, SACD, CD en MP3 CD's afspeelt. Ik heb hiernaast ook nog een Yamaha CD wisselaar hangen, maar de CD's klinken via de DVD speler mooier (de DVD speler is coaxiaal aangesloten en de CD speler analoog, dus dat scheelt, ondanks dat ik dure kabels heb - v.d. Hul interlink voor coaxiaal en Oelbach voor analoog). Ik ben erg tevreden over de algehele combinatie. De DVD speler was €399,- bij www.audiovision.nl incl. regio- en RCE vrij, maar dan heb je ook wat!