PDA

Bekijk de volledige versie : Black Panther Wakanda Forever (november2022)



rogue
24-08-2019, 20:17
Zojuist aangekondigd op D23, 6 mei 2022.
Coogler regisseert weer zoals verwacht.
Laat maar komen!

Marcel v/d H.
27-08-2019, 10:33
Geen verrassing vanwege het grote kassucces, vond het zelf echter een erg matige film. Had dit geld liever naar een andere "grote" film zien gaan.

rogue
28-08-2019, 08:49
Ik heb juist het tegenovergestelde: een film die voldeed aan de hooggespannen verwachtingen en ik kijk er zeker naar uit.

Rogier Burghout
28-08-2019, 10:43
Geen verrassing vanwege het grote kassucces, vond het zelf echter een erg matige film. Had dit geld liever naar een andere "grote" film zien gaan.

Ik had ook niet het wow-gevoel bij de eerste film. Vond het allemaal iets te serieus allemaal. Thor Ragnarok vond ik dan weer erg verfrissend en origineel. Naar dat tweede deel kijk ik wel uit.

Claudio Santulli
28-08-2019, 14:33
Vooral een film die profiteerde van de hype die tegenwoordig hip is (maatschappelijk verantwoord). Ik was dus ook zeker niet onder de indruk, maar als ze straks Namor introduceren kan het wel wat worden.

rogue
28-08-2019, 15:28
een zeer matige film die mee wilde doen met de marvel hype en zeer zeker met de maatschappelijke gebeurtenissen...
Ik ben erg benieuwd wat je hiermee bedoelt?

Roger B.
28-08-2019, 17:16
zoals ik het zeg...
duidelijk genoeg
meeliften op het succes van marvel... (zo beter)

Dus een marvel film die wil meeliften op het succes van marvel???

rogue
28-08-2019, 18:08
Dus een marvel film die wil meeliften op het succes van marvel???

Dat bedoel ik, dat slaat nergens op. Dan zou je dat van elke Marvel film kunnen zeggen na het grote succes van de eerste Avengers film. Black Panther is gewoon een (al lang bestaande) Marvel karakter waarvan Marvel een film heeft gemaakt. Net als Dr Strange, GOTG, Antman enz.

rogue
24-07-2022, 13:13
Trailer....


https://www.youtube.com/watch?v=RlOB3UALvrQ

jeroeni
24-07-2022, 14:11
Mooie trailer!

Comic-Con:The Sandman & de nieuwe Lord of the Rings trailer waren voor mij het hoogtepunt.

tmvde
24-07-2022, 17:12
T’Challa is in de trailer duidelijk overleden. Benieuwd hoe ze dat precies in gaan vullen. En Namor!

tmvde
03-10-2022, 14:48
Trailert


https://youtu.be/_Z3QKkl1WyM

jeroeni
03-10-2022, 16:46
Ziet er goed uit maar Marvel en ik dat is over en uit.Op een of andere manier vind ik het niet cool meer.

rogue
28-10-2022, 23:31
En kaartjes zijn besteld! Verwachtingen zijn hooggespannen...

tmvde
29-10-2022, 09:36
En kaartjes zijn besteld! Verwachtingen zijn hooggespannen...

Die van mij ook! Er is nog erg weinig over het plot weggegeven, dus ik ben ook erg benieuwd.

tmvde
09-11-2022, 18:51
Van begin tot eind genoten, bijna een traantje gelaten bij de mid credit scène.

crocs
13-11-2022, 19:20
Ik vond Black Panther Wakanda Forever een niet al te beste film. Zo vond ik de tempo van de film slecht, weer veelal onsympathieke karkaters waar Marvel de laatste tijden vol mee zit, voor een BP film zit er niet veel Black Panther en een door elkaar gegooide rommelige verhaal. Het script was al geschreven voordat Chadwick Boseman voorgoed wegging. En dan krijgen we Black Panther Wakanda Forever als eind resultaat. :roll:

De film doet sowieso al geen eer aan Chadwick Boseman. want de manier waarop T'Challa.het loodje legt is te dom voor woorden. Trots om te vragen voor (eerdere) hulp. :???::-( Vrij beledigend voor een geliefde karakter van Chadwick Boseman.


Nou las ik op IMDb het volgende

Chadwick Boseman's brother, Derrick Boseman has spoken out against the idea of retiring the character of T'Challa rather than recasting. He believes that his brother wouldn't have been so egotistical as to wanting the character to die with him and would instead want the character's journey to continue.
Helemaal mee eens. Marvel heeft in MCU wel meerdere recasting gedaan. Weliswaar met nog levende acteurs.
Maar dat is al doorbroken met Harrison Ford als Ross in de Thunderbolts film.

Mark van L.
14-11-2022, 11:21
Ik vind de film ook niet geweldig. Rommelig.

rogue
14-11-2022, 12:10
Er was al een script (een draft) geschreven voordat hij overleed, maar die zag er (natuurlijk) heel anders uit dan de uiteindelijke film. Dus dat klopt niet dat het script al geschreven was crocs.

Ik heb de film zaterdag gezien en vond het een mooi eerbetoon aan Boseman. Het begin, de bekende Marvel intro, het eind, echt prachtig. De opmerking van crocs dat het geen eer doet aan Boseman snap ik dan ook niet; de manier waarop hij in de film sterft spiegelt toch ook deels zijn echte dood door een ziekte. De film draait dan ook eigenlijk niet om zijn dood, maar wat de invloed van zijn dood is.

Een recast was voor mij ook geen optie dus ik ben blij dat Coogler niet dat pad gekozen heeft.

Wel verrassend dat Killmonger te zien is, dat was een sterk stukje in de film. Namor was qua acteur gelukkig wat beter dan ik vooraf verwacht had. Ergens vind ik het wel jammer dat zijn hele origin story van de comics losgelaten is. Dit werkt op zich wel, maar misschien beter als je het karakter niet kent. Wat van mij niet had gehoeven was Ironheart. ik snap dat ze geïntroduceerd moest worden in de MCU, maar dat was voor mij beter in een andere film geweest. Het verhaal was al aardig 'vol' en dit had mooi de film wat ingekort.

Al bij al is deze laatste film van phase 4 zeker de moeite waard voor mij en ik kijk al uit naar hopelijk weer een 4K/3D combo uit Japan....

tmvde
14-11-2022, 12:31
Dit was het oorspronkelijke idee voor BP2: Black Panther 2's Original Story Focused on the Events of Avengers: Endgame - IGN (https://www.ign.com/articles/black-panther-2s-original-story-focused-on-the-events-of-avengers-endgame)

crocs
14-11-2022, 20:16
Er was al een script (een draft) geschreven voordat hij overleed, maar die zag er (natuurlijk) heel anders uit dan de uiteindelijke film. Dus dat klopt niet dat het script al geschreven was crocs.Waar heb je het over? :???: Begrijp je iets niet of zo?
Zal ik het nogmaals uitleggen.


While the film is being released in 2022, Ryan recently revealed that the original Wakanda Forever script was completed before Chadwick's death two years ago.
https://www.buzzfeed.com/noradominick/chadwick-boseman-black-panther-wakanda-forever-script

Dus er was toch een script geschreven voor de dood van Chadwick Boseman. Natuurlijk moest het script herschreven worden, want A) Chadwick Boseman was helaas overleden en B) Chadwick Boseman werd niet hercast. Eind resultaat is toch Black Panther Wakanda Forever die we te zien kregen in de bioscoop. Of niet dan?


De opmerking van crocs dat het geen eer doet aan Boseman snap ik dan ook niet;Nee, natuurlijk snap je dat niet.
Je snapt mij sowieso al niet :lol: Waarschijnlijk te kritisch voor je. Kijkend zonder roze Marvel bril is voor sommigen eenmaal beter weggelegd dan anderen.


de manier waarop hij in de film sterft spiegelt toch ook deels zijn echte dood door een ziekte.
Wauw. Wat laag van je. Chadwick Boseman is gestorven aan darmkanker. Een ziekte waar ik helaas ook mee bekend ben, dus ik weet wat het is en wat voor impact het kan hebben. En dat wordt dan zogenaamd "gereflecteerd" c.q. "vergeleken" met een fictionele ziekte in een fictionele film, waarbij T'Challa ook nog eens enorm uit karakter speelt (niet eerder vraagt voor hulp). Nee, dat vind ik nou bepaald geen eerbetoon. Een held zou eigenlijk moeten sterven in het harnas, als ze dan toch T'Challa/BP zouden laten sterven.

Oh ja nog een scherpe opmerking van mij. T'Challa is buiten het beeld gestorven! Dat noem je dus een eerbetoon voor Chadwick en voor het karakter T'Challa :roll: O.k. :???:

Het enige gepaste eerbetoon vind ik, was de Marvel Studios logo intro. Zelfde principe als die van Stan Lee bij Captain Marvel.

Enfin, ik kan mijn tijd beter gebruiken ipv over een film die niet waard is om over te discussiëren.
Ik eindig wel met een positieve afsluitende zin. Ik wil geen tere Marvel zieltjes kwetsten, daar is het internet al te giftig voor. :roll:
Goed voor je dat je genoten hebt van de film (y)

Rogier Burghout
15-11-2022, 07:40
Tja, ik ben op zich wel benieuwd naar deze, en zal deze zeker wel gaan bekijken via de IMAX Enhanced versie van Disney+. Heb er niet hele hoge verwachtingen van, want de eerste film vond ik wel oke, maar niet wonderbaarlijk zoals hij door sommige fans in de hemel werd/wordt geprezen. Om de collectie compleet te houden komt deze er ook in via de Japanse MovieNex-editie, dat uiteraard dan weer wel. :)

Werner
15-11-2022, 08:00
De tijd dat ik voor elke Marvelfilm naar de bioscoop trok is wel voorbij denk ik. Ik wacht wel op de UHD-release. Het is ook een overaanbod, alle drie maanden een nieuwe film. Alleen voor Guardians of the Galaxy wil ik nog wel eens een uitzondering maken.

Rogier Burghout
15-11-2022, 08:06
De tijd dat ik voor elke Marvelfilm naar de bioscoop trok is wel voorbij denk ik. Ik wacht wel op de UHD-release. Het is ook een overaanbod, alle drie maanden een nieuwe film. Alleen voor Guardians of the Galaxy wil ik nog wel eens een uitzondering maken.

Voor mij exact hetzelfde, nu ga ik zelf al veel minder naar de bioscoop (is ook te merken aan het aantal bioscoop-recensies hier ;)) en mijn vrouw is geen fan van Marvel, dus dan houdt het al snel op. Mijn vrienden vinden het ook niks, dus dan blijft er niks anders over dan Disney+ en de 4K/3D versie.

jeroeni
15-11-2022, 08:23
Guardians of the Galaxy vind ik tof maar de rest vam Marvel vind ik meh!

Claudio Santulli
15-11-2022, 08:24
Hier eigenlijk hetzelfde, terwijl ik mijn hele jeugd diehardfan ben. Het wordt langzamerhand een karaktuur van zichzelf. Wacht wel op de Disney+ release...

rogue
15-11-2022, 09:24
Wat een aparte heftige reactie van je. Maar goed, blijkbaar ben ik niet duidelijk genoeg geweest, dus ik zal proberen je post te antwoorden zodat het misschien duidelijker is.


Waar heb je het over? :???: Begrijp je iets niet of zo?
Zal ik het nogmaals uitleggen.

https://www.buzzfeed.com/noradominick/chadwick-boseman-black-panther-wakanda-forever-script

Dus er was toch een script geschreven voor de dood van Chadwick Boseman. Natuurlijk moest het script herschreven worden, want A) Chadwick Boseman was helaas overleden en B) Chadwick Boseman werd niet hercast. Eind resultaat is toch Black Panther Wakanda Forever die we te zien kregen in de bioscoop. Of niet dan?

Ik ontken toch ook niet dat er al een script geschreven was voor zijn dood? Ik begrijp inderdaad niet waar je over valt. Wat is zei was:


Er was al een script (een draft) geschreven voordat hij overleed, maar die zag er (natuurlijk) heel anders uit dan de uiteindelijke film.

En ik kan quotes uit je eigen link gebruiken om dit te ondersteunen:


Of course, following Chadwick's death, the script that Ryan had wanted to share with him changed significantly. Namely, the sequel's focus shifted from King T'Challa to Shuri, who is now front and center as she now learns to live without her brother, who has been with her since day one.


While the film we see might not have been the original plan, I just know Wakanda Forever is going to be another masterclass MCU movie led by Ryan Coogler and this all-star cast of actors, who wanted nothing more than to honor Chadwick Boseman's legacy.

Duidelijker?


Nee, natuurlijk snap je dat niet.
Je snapt mij sowieso al niet :lol: Waarschijnlijk te kritisch voor je. Kijkend zonder roze Marvel bril is voor sommigen eenmaal beter weggelegd dan anderen.

Ik zal niet ontkennen dat ik blij ben dat de MCU bestaat en altijd wel uitkijk naar de films (en series). En dat ik misschien wat meer vergevensgezind ben dan anderen die er niet zoveel mee hebben. Dat mag jij best een roze bril noemen, daar heb ik geen moeite mee. Hoewel ik echt wel een paar punten opgegeven heb die mij niet bevielen aan de film (waarvan 1 grote). Maar mijn voorliefde voor de MCU is niet anders dan iemand die een voorliefde heeft voor bijvoorbeeld een filmgenre, zoals film noir of martial arts films. Of iemand die altijd wel van films kan genieten van een bepaalde acteur. Of een ander die cinema van een bepaald land wel beter kan waarderen. Ook jij zal je voorkeuren hebben, misschien vind je bijvoorbeeld sci-fi films leuk en ben je daar minder kritisch over. Niets mis mee toch?


Wauw. Wat laag van je. Chadwick Boseman is gestorven aan darmkanker. Een ziekte waar ik helaas ook mee bekend ben, dus ik weet wat het is en wat voor impact het kan hebben. En dat wordt dan zogenaamd "gereflecteerd" c.q. "vergeleken" met een fictionele ziekte in een fictionele film, waarbij T'Challa ook nog eens enorm uit karakter speelt (niet eerder vraagt voor hulp). Nee, dat vind ik nou bepaald geen eerbetoon. Een held zou eigenlijk moeten sterven in het harnas, als ze dan toch T'Challa/BP zouden laten sterven.

Oh ja nog een scherpe opmerking van mij. T'Challa is buiten het beeld gestorven! Dat noem je dus een eerbetoon voor Chadwick en voor het karakter T'Challa :roll: O.k. :???:

Zo, dit is best een nare opmerking van je. Ik hoop dat je dit terugleest en ziet dat dit niet echt fijn is. Ik begrijp dat je er misschien gevoeliger voor bent hoe Boseman in het echte leven gestorven is omdat je bekend ben met darmkanker, maar ik vind het wel vreemd van je om te denken dat ik er iets verkeerds mee bedoel. We weten in de film niet aan welke ziekte hij gestorven is, dus het hoeft helemaal geen fictionele ziekte te zijn. Maar de vergelijking tussen zijn echte dood (een ziekte en hoe hij er mee omgegaan is) en de film is er wel degelijk, daarom zei ik dat het zijn echte dood spiegelt.

Lees eens dit artikel: https://collider.com/how-did-tchalla-die-black-panther-wakanda-forever/, misschien is dat wat duidelijker.

Die 'scherpe' opmerking is van je is trouwens imo juist netjes van Coogler. Had jij liever gewild, dat ze een CGI versie van hem hadden gemaakt voor een sterfscene? Dat was pas onsmakelijk geweest. Hetzelfde geldt voor je opmerking dat "helden in het harnas moeten sterven", ook zeker in een scene met een CGI versie? Gelukkig niet. Zoals ze het nu gedaan hebben, maakt het juist menselijker. Ook helden zijn in eerste instantie gewoon mensen.


Het enige gepaste eerbetoon vind ik, was de Marvel Studios logo intro. Zelfde principe als die van Stan Lee bij Captain Marvel.

Enfin, ik kan mijn tijd beter gebruiken ipv over een film die niet waard is om over te discussiëren.
Ik eindig wel met een positieve afsluitende zin. Ik wil geen tere Marvel zieltjes kwetsten, daar is het internet al te giftig voor. :roll:
Goed voor je dat je genoten hebt van de film (y)

Nog als laatste over je opmerking dat het internet al te giftig is: zie je niet dat je daar zelf aan bijdraagt met een post met zo'n nare reactie? Dat had anders gekund denk ik. En maak je geen zorgen, mijn 'teer Marvel zieltje" is niet gekwetst.

tmvde
12-01-2023, 18:13
Rogier en rogue kunnen hun hart weer ophalen ;-)

https://www.amazon.co.jp/Black-Panther-Wakanda-Forever-4K-and-3D-Blu-ray/dp/B0BRR5YTRS?tag=bluraycom-22&linkCode=ogi&th=1&psc=1&m=AN1VRQENFRJN5

Rogier Burghout
12-01-2023, 18:26
Rogier en rogue kunnen hun hart weer ophalen ;-)

https://www.amazon.co.jp/Black-Panther-Wakanda-Forever-4K-and-3D-Blu-ray/dp/B0BRR5YTRS?tag=bluraycom-22&linkCode=ogi&th=1&psc=1&m=AN1VRQENFRJN5

Haha bedankt! (y) Ik kon em al niet vinden. Meteen even besteld :-D

rogue
16-01-2023, 08:11
Rogier en rogue kunnen hun hart weer ophalen ;-)

https://www.amazon.co.jp/Black-Panther-Wakanda-Forever-4K-and-3D-Blu-ray/dp/B0BRR5YTRS?tag=bluraycom-22&linkCode=ogi&th=1&psc=1&m=AN1VRQENFRJN5

Bedankt, ook besteld!

Pastichio Rocker
04-02-2023, 12:04
Gisteren met een vriend gekeken op Disney+. De eerste vond ik al weinig bijzonder, maar dit was echt shit. En waarom moeten al die films tegenwoordig een lengte van 2,5 - 3 uur hebben?? Dit verhaal kon makkelijk binnen de 2 uur verteld worden. Superheldenfilms zijn niet Coogler's sterkste kant.

rogue
04-02-2023, 12:09
Mooi om te horen!

rogue
26-03-2023, 14:33
De verzendkosten van de 3D versie zijn 800 yen lager als je opnieuw besteld, niet heel veel maar toch....

Rogier Burghout
27-03-2023, 10:15
De verzendkosten van de 3D versie zijn 800 yen lager als je opnieuw besteld, niet heel veel maar toch....

Ik wacht nog even totdat de disc zelf ook nog wat in prijs daalt (Thor Ragnarok is ook al iets gedaald). Deze hoef ik niet persé op releasedag te hebben.

rogue
27-03-2023, 14:23
Dat zou inderdaad zo'n €13 schelen. Mmm, ik heb dat geduld niet denk ik.