PDA

Bekijk de volledige versie : Superbit DVD's van Columbia makkelijk te kopiëren



Eric van Ballegoie
17-11-2002, 11:25
Superbit DVD's van Columbia makkelijk te kopiëren



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=642)

Jibbe Stuijts
17-11-2002, 13:13
Superbit dvd is bedoeld om een erg goede beeld en geluidskwaliteit over te brengen in de huiskamer.. Dit gaat volledig verloren op het moment dat dit gekopieerd word op VHS.Zie het nut er niet van in om dit dus te doen. Mensen zonder een dvd speler zullen er desalniettemin wel erg blij mee zijn.

Johan van den D.
17-11-2002, 13:29
Superbit DVD's van Columbia makkelijk te kopiëren



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=642) wil niet moeilijk doen maar ook dit bericht staat al 2 x op dit forum waarvan er inmiddels al een gesloten is
vandaar de weinnige reacties op deze thread

Eric van Ballegoie
17-11-2002, 17:39
wil niet moeilijk doen maar ook dit bericht staat al 2 x op dit forum Niet iedere bezoeker van de site komt ook op het forum, vandaar dat hier soms berichten staan die eerder op het forum al aan bod zijn gekomen.

Johan van den D.
17-11-2002, 17:41
Niet iedere bezoeker van de site komt ook op het forum, vandaar dat hier soms berichten staan die eerder op het forum al aan bod zijn gekomen. aahhh
ik snap het
in dit geval heb ik niks gezegd

RobW
17-11-2002, 19:14
Ik wist het bijvoorbeeld nog niet.

Maar goed, ik koop toch geen SuperBit, dus ik heb er toch niks aan.

Olaf van der Kroon
17-11-2002, 19:56
Ik wist het bijvoorbeeld nog niet.

Maar goed, ik koop toch geen SuperBit, dus ik heb er toch niks aan.

Sorry hoor maar dan ben je dus geen liefhebber van kwaliteit!!

Jelger
17-11-2002, 20:32
Originally posted by Olaf van der Kroon
Sorry hoor maar dan ben je dus geen liefhebber van kwaliteit!!

Dat hoeft toch niet, misschien meer een liefhebber van zijn portemonnee?

Johan van den D.
17-11-2002, 21:02
Dat hoeft toch niet, misschien meer een liefhebber van zijn portemonnee? dat hoef niet nee
maar ik ben danwel een film liefhebber maar als die dvd,s in de kwaliteit van de vhs banden waren dan had ik ze dus echt niet gekocht
ik heb trouwens nog geen superbits om de simpele reden dat de films die ik heb/wilde er niet in superbit waren
kwaliteit kom bij mij dus wel voorop in deze ht-hobby
al is de film zelf nog zo goed als de kwaliteit het laat afweten dan hoef ik m niet te hebben endus mag die kwaliteit best wat extra,s kosten maar dat is mijn mening
we nemen wel de moeite om een goede speler/receiver/tv/kabels/speakers en weet ik wat al niet meer uit te zoeken maar de dvd schijfjes zelf mogen dan een matige kwaliteit hebben omdat het anders ten koste gaat van onze potemonnee??nee toch zeker
wel moet het zo zijn dat wanneer je meer betaal voor een superbit deze ook daadwerkelijk beter moet zijn

RobW
17-11-2002, 21:28
Nou, ten eerste heb ik nog geen home theater system met DTS enzo. Ten tweede vind ik het ook wel leuk dat er een aantal leuke extra's op een DVD staan, daar heb ik meer aan dan mooier beeld, ik vind het al mooi genoeg(hoewel ik na het zien van Star Wars 2 toch de mankementen van beeld op DVD ben gaan inzien).

Jelger
17-11-2002, 22:43
Originally posted by j.vandendool
dat hoef niet nee
maar ik ben danwel een film liefhebber maar als die dvd,s in de kwaliteit van de vhs banden waren dan had ik ze dus echt niet gekocht
ik heb trouwens nog geen superbits om de simpele reden dat de films die ik heb/wilde er niet in superbit waren
kwaliteit kom bij mij dus wel voorop in deze ht-hobby
al is de film zelf nog zo goed als de kwaliteit het laat afweten dan hoef ik m niet te hebben endus mag die kwaliteit best wat extra,s kosten maar dat is mijn mening
we nemen wel de moeite om een goede speler/receiver/tv/kabels/speakers en weet ik wat al niet meer uit te zoeken maar de dvd schijfjes zelf mogen dan een matige kwaliteit hebben omdat het anders ten koste gaat van onze potemonnee??nee toch zeker
wel moet het zo zijn dat wanneer je meer betaal voor een superbit deze ook daadwerkelijk beter moet zijn

Ja, maar ik vind het verschil tussen de kwaliteit van een video en een dvd wat anders dan 18 euro meer betalen voor een superbit dvd dan de gewone versie van die film, maar das mijn mening;)

Hans De Bisschop
18-11-2002, 07:44
Ikzelf vind dat de suberbits er wel mogen zijn, maar dat ze in de toekomst misschien toch een beetje overbodig zullen worden, aangezien nu al voor vele titels de 2 Disc editie formule wordt gehandhaafd is het dus al zo dat de eerste disc enkel en alleen de film bevat en de 2de disc de extra's.
Voor oudere films daarentegen is het wel "super" aangezien deze dan over een veel betere geluid/beeld kwaliteit beschikken .... qlhoewel welfs het 2 disc systeem al wordt toegepast voor oudere films die worden uitgebracht op dvd....

Jibbe Stuijts
18-11-2002, 09:52
Superbit is allemaal wel leuk en aardig, maar als 90% van wat tot nu toe is uitgebracht op superbit waardeloze films zijn, heb je er nog weinig aan. Mag de kwaliteit nog zo goed zijn, aanschaffen doe ik dan echt niet... Snatch, Crouching Tiger, Dracula, zijn wel goeie films maar had ik al op dvd. De rest wat er is uitgebracht ligt niet in mijn straatje........

phuitema
18-11-2002, 12:11
Het probleem met superbit is natuurlijk dat jan modaal de DVD laat staan. Hij gaat voor de extra's waarin de medewerkers van de film elkaar een vinger in de reet stoppen.

Superbit zegt ook alleen wat over de transfer en niet over de kwaliteit van de film. Ergens zal er wel een martk onderzoek zijn gedaan over wat wel en niet kan maar vaak is dit in NTSC land gedaan. Hopelijk zijn de nieuwe superbit geen goedkope hercodering van het NTSC matriaal want zoals vaak gaan dit soort kwaliteits labels gebukt onder de comerciele druk.

We hebben superbit versie van 5 element op 3 HT sets bekeken en met veel plezier het verschil kunnen zien. Zeker bij een grootbeeld projectie is het overdonderend. Ik vraag me dan ook af wat mijn Finlux buurman met z'n dvd doet ... maar misschien is het gevoel dat je kwaliteit in handen hebt tegenwoordig al genoeg.

Dadaveke
18-11-2002, 12:30
Die superbit dvd vind ik persoonlijk grote bullshit , kijk maar eens naar het beeld van Starwars 2 of lord of the ring of gladiator om een oudere film te noemen bij deze films is het beeld perfect en het geluid ook , want bekijk de superbit desperado of de normale gladiator eens , dan valt desperado vies tegen, maarja, voor mensen die dat niet veel intresseert het beeldkwaliteit en geluid is het toch wel verrektes handing om deze op vhs te zetten en de mensen die nog geen dvd-speler hebben kunnen dan ook genieten zonder er een centje voor te betalen.

groeten dave

Luchtgordijn Bogey
18-11-2002, 12:49
Ik weet niet waarom dit zo'n nieuws is, want volgens mij is lang niet elke DVD (en VHS) met Macrovision beveiligd. Het gelijknamige bedrijf dat deze beveiliging bedacht heeft doet het (net als THX) ook niet voor niets, dus voor elke beveiligde titel zullen licentiekosten moeten worden afgedragen.
In plaats van "verwijderd" uit het artikel had natuurlijk ook kunnen staan: "niet toegevoegd", maar ja dat wordt een 'het glas is half leeg/half vol'-discussie.

Iets anders: ik heb wel eens gelezen dat juist bezitters van projectoren baat hebben bij een Macrovision-vrijgemaakte DVD-speler. Heeft iets te maken met de andere wijze van aansluiting van sommige projectoren, waardoor Macrovision storingen in het beeld veroorzaakt.

Omdat Columbia met Superbit-uitvoeringen met name op deze doelgroep mikt: kan het niet gewoon een strategische keuze zijn om geen Macrovision te gebruiken?
Uiteraard niet iets voor Columbia om aan de grote klok te hangen of reclame mee te maken, maar wel iets wat mogelijk gewaardeerd wordt door de doelgroep.

Johan van den D.
18-11-2002, 15:50
Ja, maar ik vind het verschil tussen de kwaliteit van een video en een dvd wat anders dan 18 euro meer betalen voor een superbit dvd dan de gewone versie van die film, maar das mijn mening;) hier ben ik het ook helemaal mee eens hoor
4 a 5 euro meer vind ik ok maar 18 euro meer(voor welke films trouwens?)is gewoon gekke werk
dit doe ik dus ook niet want zoveel zijn die superbits nu ook weer niet beter,in iedergeval geen 18 euro verschil waard

Johan van den D.
18-11-2002, 15:53
aangezien nu al voor vele titels de 2 Disc editie formule wordt gehandhaafd is het dus al zo dat de eerste disc enkel en alleen de film bevat en de 2de disc de extra's.
dat alleen die film op disc 1 staat en geen extra,s wil natuurlijk niet zeggen dat dit hetzelfde is als de ,,superbit,, kwaliteit

Hans De Bisschop
18-11-2002, 16:05
Ik beschouw superbit maar als een reeksnaam van een bepaalde firma, als je de kwaliteit van een Lord of the Rings / Star Wars bekijkt dan is dit geen Superbit en dan nog wel om de reden dat Superbit een reeksnaam is van Columbia en dat MGM / 20th Century Fox / A Film etc etc hier niks mee te maken hebben ... ze kunnen dus ook niet Superbit zijn .... Superbit is een goede kwaliteit maar dat wil zeker niet zeggen vind ik dat de kwaliteit van films die dit label niet hebben niet goed van kwaliteit zijn, persoonlijk heb ik dan ook nog nooit een superbit gekocht en ik zal het ook nooit doen ... als je echt zulke perfecte kwaliteit wil dan moet je in de toekomst maar bij de filmmaatschappijen om de originelen gaan zagen want die zijn dan het "beste" ... over een jaar is er dan weer een "super super bit" die dan weer eens de "beste" kwaliteit levert ...

Persoonlijk vind ik het dus vrij stom dat er bij een superbit dvd niet gewoon een 2e disc kan bijzijn met extra's ... dit zou het geheel heel wat aantrekkelijker maken (evenals misschien die lelijke hoezen eens te dumpen) Ik vind het ook vrij raar dat Superbit dus gelijk zou moeten staan aan geen extra's bij een titel ... Zet ze gewoon op een 2e disc zoals nu al zoveel gedaan wordt en dan heb je een "gewone" dvd release met als uitzondering dat de kwaliteit van beeld en geluid van de film excellent zouden moeten zijn !!

Eigenlijk zou je er nog iets anders kunnen gaan achter zoeken ook : slim gezien van Columbia om die Superbits te introduceren, ze hoeven geen extra's meer te produceren voor heruitgaven van titels, aangezien ze het in Superbit uitbrengen wat dus gelijkstaat aan geen extra's .... vreemd toch als je het zo bekijkt ... dan vind ik de aanpak van A-Film / New Line toch beter met de LOTR editie ! dus Columbia : :nono: A-Film / New Line : (y)

Dus eigenlijk : WAAROM ZOU SUPERBIT MOETEN GELIJKSTAAN AAN GEEN EXTRA'S ?? :confused: :confused:

Hans De Bisschop
18-11-2002, 16:07
hier ben ik het ook helemaal mee eens hoor
4 a 5 euro meer vind ik ok maar 18 euro meer(voor welke films trouwens?)is gewoon gekke werk
dit doe ik dus ook niet want zoveel zijn die superbits nu ook weer niet beter,in iedergeval geen 18 euro verschil waard

ja dat vind ik ook, 18 euro is het mij echt niet waard voor het beetje verschil dat ik zie ... tenslotte projecteer ik mijn dvd's ook niet op een muur van 6 bij ... meter waardoor het mindere detail ook niet zichtbaar zal zijn op mijn TV / PC ...

Dane
18-11-2002, 17:31
Zodra de prijs zakt (mag wel iets duurder zijn, maar dit is gekkenwerk) en er zit een 2e disc bij met extra's zal ik voor sommige films zeker voor superbit gaan.

Ik zag vanmiddag trouwens dat ze eindelijk de verpakking hebben aangepast, gewoon een zilverkleurige keep-case in een zilveren sleeve, zo ziet het er nog wel leuk uit, maar ze hebben de wat oudere superbits volgens mij ook nu deze verpakking gegeven of niet? Dat is balen voor de mensen die de ouder verpakking nog hebben.....;)

Elwood.

Jelger
18-11-2002, 22:14
Originally posted by Elwood Blues
Zodra de prijs zakt (mag wel iets duurder zijn, maar dit is gekkenwerk) en er zit een 2e disc bij met extra's zal ik voor sommige films zeker voor superbit gaan.

Maar superbit houdt juist in dat er geen extra's op staan, dus die 2-disc versies zullen wel niet komen

Danielle Gerards
19-11-2002, 00:33
Een vriend van me kopieert van zijn macrovisionvrije dvdspeler naar (s)-vhscassettes met zijn svhs videorecorder (hij kan anamorph opnemen met dat ding!). Dit doet hij vrij lang; een lege 4 uurs vhsbanf koop je voor 2 euro plus een huurkosten van een dvd bij een videotheek (da's 2 a 3 euro) , of hij 'leent' het van een vriend die bij freerecordshop werkt.
Hij zegt dat de kwaliteit van die eigengemaakte kopietjes niet verschilt van de meeste koopvideo's; het is zelfs beter. Alleen huurvideo's zijn beter qua kwaliteit.
Wat denken jullie van deze "approach"?:D :D

Alex van den Berg
19-11-2002, 00:51
Wat denken jullie van deze "approach"?Nou... simpel... Dat je daarover niet moet beginnen bij en nieuwsbericht... En dat je op het forum zowiezo niet moet discusseren of macrovisionvrije videorecorders...

Einde discussie.

jeroenenagnes
19-11-2002, 03:53
Maar superbit houdt juist in dat er geen extra's op staan, dus die 2-disc versies zullen wel niet komen

Op regiocode 1 zijn echter al WEL Superbit Deluxe versie's te verkrijgen waaronder:

Snatch
The Mask Of Zorro
The Patriot
Hollow Man

Zie link: Superbit Deluxe DvD's @ Amazon.com (http://www.amazon.com/exec/obidos/search-handle-form/103-1711931-0538228)

Jeroen & Agnes.

Hans De Bisschop
19-11-2002, 06:53
Maar superbit houdt juist in dat er geen extra's op staan, dus die 2-disc versies zullen wel niet komen

En dat is dan ook voor mij voldoende reden om ze niet te kopen, want het een pure leugen dat Superbit gelijk moet staan aan geen extra's :nono:

Jelger
19-11-2002, 07:33
Originally posted by jeroenenagnes
Op regiocode 1 zijn echter al WEL Superbit Deluxe versie's te verkrijgen

Dan vind ik het idee helemaal onzin, ik dacht dat ze alle schijfruimte voor een betere beeldkwaliteit wilden gebruiken. Op deze manier is het helemaal geldklopperij

Hans De Bisschop
19-11-2002, 07:36
Dan vind ik het idee helemaal onzin, ik dacht dat ze alle schijfruimte voor een betere beeldkwaliteit wilden gebruiken. Op deze manier is het helemaal geldklopperij

Dat is een heel flauw excuus om geen extra's te geven hoor !!! Waarom worden die anders nu al bij zoveel niet "Superbit" films op een 2de disc gezet ? Dan wordt de 1e disc toch al enkel voor de betere beeld en geluidskwaliteit gebruikt ???? :confused:

Jelger
19-11-2002, 07:41
Originally posted by Hans de Bisschop
Dat is een heel flauw excuus om geen extra's te geven hoor !!! Waarom worden die anders nu al bij zoveel niet "Superbit" films op een 2de disc gezet ? Dan wordt de 1e disc toch al enkel voor de betere beeld en geluidskwaliteit gebruikt ????

Ja, maar er zijn toch ook gewone uitgaves van films, waarbij de film over 2 dvd's is verspreid (godfather 2. lotr). Daar verwacht ik dan ook een goede beeldkwaliteit van. Daar staan dan ook geen extra's op, dus ik vind het hele systeem een beetje onzin. Maar jij bent er ook niet echt een voorstander van volgens mij!;)

jeroenenagnes
19-11-2002, 12:15
Dan vind ik het idee helemaal onzin, ik dacht dat ze alle schijfruimte voor een betere beeldkwaliteit wilden gebruiken. Op deze manier is het helemaal geldklopperij

Deze Deluxe uitvoeringen bestaan echter wel uit 2 DVD's waardoor dus net als nu op de eerste DVD alleen de film staat.


Jeroen & Agnes.

phuitema
19-11-2002, 13:34
Ja lekker !, de massa wil extras .. heerlijke blur NTSC VHS troep op en ultra hoge bitrate zodat je alle chroma-bugs nog beter kun zien.

DVD zou moeten staan voor een goede kwaliteit films maar vaak zie een bitrate waar je kots neigingen van krijgt. Mijn buurman met zijn finlux ziet het verschil niet en brult ook al om extras.

Nee van mij mag elke bit zo effectief mogelijk gebruik worden om de film en haar geluid op een zo hoog mogelijk bitrate te coderen. Als die spiegeltjes en kraaltjes bewaren ze maar als ruilwaar voor een andere bevolkingsgroep, ik hoef geen trage full motions menu en het standaard bruine vingerwerk ... ik wil kwaliteit die mij als consument belooft is door de commerciele rakkers ;)

Hans De Bisschop
19-11-2002, 14:04
Ja lekker !, de massa wil extras .. heerlijke blur NTSC VHS troep op en ultra hoge bitrate zodat je alle chroma-bugs nog beter kun zien.

DVD zou moeten staan voor een goede kwaliteit films maar vaak zie een bitrate waar je kots neigingen van krijgt. Mijn buurman met zijn finlux ziet het verschil niet en brult ook al om extras.

Nee van mij mag elke bit zo effectief mogelijk gebruik worden om de film en haar geluid op een zo hoog mogelijk bitrate te coderen. Als die spiegeltjes en kraaltjes bewaren ze maar als ruilwaar voor een andere bevolkingsgroep, ik hoef geen trage full motions menu en het standaard bruine vingerwerk ... ik wil kwaliteit die mij als consument belooft is door de commerciele rakkers ;)

Leg mij maar eens uit hoe er detail verloren gaat als er 1 disc integraal dient voor de film en 1 voor de extra's !!??

Als je je film dan persé wil gaan verdelen over 2 discs nou mij ook goed, maar denk er dan wel aan dat de kwaliteit minder goed zal als wanneer je ze over 3 discs gaat zetten ... en ga zo maar voort

Dave
19-11-2002, 18:31
Ik denk ook dat het niet erg is dat er geen RMarcovision op zit, de kopers van deze dvd's kopen het voor de echte klwaiteit niet om het over te nemen...

phuitema
20-11-2002, 08:47
Die extras mogen van mij op een aprte DVD verkocht worden .. meestal voegt dat niets toe aan de kwaliteit van de film. een film over 2 dvd's verdelen heeft denk ik niet zoveel zin (of het moet een erg lange film zijn) omdat er een maximale bitrate bestaat.
Maar ik denk dat hier een paar planken mis gelsagen worden. Als je denkt dat een film de gelijke kwaliteit heeft als een superbit dan zul eerst eens de bitrate naast elkaar moeten leggen. Onze zintuigen laten zich wel vaker bedriegen ..

Patrick

Dave
20-11-2002, 11:04
Toch lijkt het er nu meer van te komen, de FRS heeft ze eindelijk op haar site staan:

http://www.freerecordshop.nl/search/default.asp?searchtype=product&searchstring=superbit

30.99 ps - 10% of 4 euro chips actie ;)