PDA

Bekijk de volledige versie : Downloaden van films



johan1962
03-10-2001, 11:52
Heb zojuist 1ste deel van planet of the apes gedownload.Rechtstreeks op vd gezet en op men dvd gaat hij heel goed.Alleen jammer dat het met Chinese ondertekst !is.

RobW
03-10-2001, 15:00
Leuk vooor je, maar wat wil je dat we daarop zeggen?
(niet dat mijn posts altijd boeien)

Alex van den Berg
03-10-2001, 17:22
maar wat wil je dat we daarop zeggen?
Ach... Johan is waarschijnlijk super trots... net als een ieder van ons die voor het eerst filmpjes van het net plukt en via een zelfgebrande VCD op zijn DVD-speler afspeelt :)

Proficiat Johan!! :D

johan1962
03-10-2001, 17:35
Inderdaad,ik ben zo fier als een gieter(zoals hier in Antwerpen zeggen)

En was aangenaam verast dat ik een film gevanden had met bestand dat rechtstreeks op dvd bekeken kan worden.Meestal zijn dat avi bestanden en moeten die omgezet worden.

Ik ben een echte "newbie" dus was wel verast dat ik iets op men tv zag
Sorry aan alle slimme mannen,maar we moeten ergens beginnen he.

Jeroen Klaassen
09-10-2001, 14:48
OK, het lukt jullie wél allemaal en waarom mij dan niet?

Ik gebruik WinOnCD 3.7 en een Video-CD lukt me nieteens te kopiëren! Ik heb een import CD-tje uit Indonesië en heb deze bestanden op mn HD gezet. Vervolgens heb ik het DAT-bestandje op CD gezet, maar het lukt gewoon niet.
Kan iemand mij hiermee helpen?
En is er ook een mogelijkheid om DivX om te zetten, zodat ik deze op mn DVD-speler kan kijken?
Weet iemand hier antwoord op?

Alvast heeeeel erg bedankt!

Jeroen:cool:

johan1962
09-10-2001, 15:54
Een bestand *.DAT speelt op mijn dvd.
Divx omzetten gaat ook zeer goed maar de files worden zeer groot.Om van divx naar mpg(voor dvd) te gaan gebruik ik TMPGEnc een programma te doawnloaden op www.tmpgenc.com

Verder blijven proberen!!

Jeroen Klaassen
09-10-2001, 22:08
Ok, alvast onwijs bedankt.
Maar welk programma gebruiken jullie om de bestanden (vermeld ook ajb welke precies) op CD te zetten?
Ik vind het zeer frustrerend dat t mij niet lukt!:(

Jeroen Klaassen
09-10-2001, 22:11
Nog even voor de duidelijkheid.
Ik praat nu over een stand-alone DVD-speler.
Dus NIET over een DVD-speler in mn computer.
Ik wil dus weten hoe je die CD'tjes brandt en ze vervolgens op je DVD-speler op de TV kan bekijken....

Nathan Strik
09-10-2001, 23:41
Gewoon omzetten naar de VCD standaard met TMPEG Encoder of iets dergelijks.
Daarna brand ik ze altijd met VideoCD creator van Easy CD Creator Deluxe. Kun je ook menu´s mee maken...

Alex van den Berg
10-10-2001, 01:19
welk programma gebruiken jullieIk gebruik WinOnCD 3.6 (!!!) om de met TMPGEnc gemaakte bestanden als VCD (1150 kbps/74 minuten) of als SVCD (2500 kbps/32 minuten) te branden....
Hier kun je dus helaas geen menu's mee maken...

VCD en SVCD werkt prima in mijn Sony DVP-CX860... mits ik ze op CD-RW brand... CD-R wordt door de meeste Sony spelers NIET geslikt...

Meer info over alle soorten Video-CD's vind je op VCDhelp.com (http://www.vcdhelp.com/)

johan1962
10-10-2001, 08:05
sorry infamous_J ,ik heb verkkerd program gegeven (enkele letters verkeerd getypt)het is inderdaadTMPGEnc
Bij instellingen moet mpeg1 aanvinken,en je moet ook een template aanduiden,ik doe altijd de laatste in de rij.
Het omzetten kan je dan starten,maar let op duurt zeer lang en file wordt groot.
Dan zet ik die file op cd met Nero burning.Niet branden als een gewone audio cd maar als video bestand.Het is mij al 4 keer gelukt.
Probeer eerst met een klein filmpje(probeer kazaa eens,daar is veel te vinden)en hopelijk kan rw cd's afspelen op je dvd(kan je blijven proberen.Geluk en blijf posten.

johan1962
10-10-2001, 08:09
IK SLAAP NOG VERGEET EERSTE REGEL VAN REPLY HIERBOVEN MAAR:eek: :eek: :eek:

Jeroen Klaassen
10-10-2001, 10:17
Onwijs bedankt jongens!
Ik zit nu nog op mn werk, dus kan het helaas nog niet proberen, maar het zal het 1e zijn wat ik doe als ik thuis ben!
Ik probeer het allemaal gewoon op CD-RW te zetten, dan kost het me ook geen extra CD-R's. Gelukkig slikt mijn Pioneer DV-535 zowel CD-R als CD-RW.

Ik ga t wel ff uitvogelen thuis. Als het me niet lukt, plaats ik wel weer ff een berichtje hier..


Jeroen :p

Jeroen Klaassen
11-10-2001, 14:03
Jongens, het lukt me niet.
Ik heb heel de pagina vcdhelp.com doorgenomen en alle tips gebruikt, maar het lukt me niet!
Ik gebruik WinOnCD én EZ CD Creator 4.0 en het lukt me gewoon NIET.
Ik sleep de mpg-file en maak een VCD, maar geen beeld.
Nog andere suggesties??

Nathan Strik
11-10-2001, 19:02
Is het wel de DELUXE versie van EZCD creator?!?

Jeroen Klaassen
11-10-2001, 22:36
Ja. Het is Deluxe.
Maar als ik de Video Creator opstart en de wizard volg, dan lukt t al nieteens om de MPG te adden.
Dan geeft ie een fout aan dat ie verkeerd is compressed of iets dergelijks. Hij doet dit met elke MPG. Ook degene die ik heb geconvert met TMPGEnc.
Kan iemand mij stap voor stap hoe ik een VCD kan maken??? :confused:

DANKJEWEL!!!!!!!!!

johan1962
12-10-2001, 14:06
Ik werk met Nero burning en het werkt prima,dat ander program ken ik niet.Welke file heb je na het omzetten?

Jeroen Klaassen
12-10-2001, 15:12
Het is me eindelijk gelukt hoor! Ik snapte eerst nix van dat convert-programma, maar nu gelukkig wel. Nu alleen nog 1 vraagje: wat is beter op mijn 4:3 televisie? Om het om te zetten naar PAL of naar NTSC?

Nathan Strik
12-10-2001, 18:01
Hangt van de bron af. Is de bron Internet, dan moet je 9 van de 10 keer gaan voor NTSC, aangezien het meeste spul uit Amerika komt. Check echter altijd even de eigenschappen van de videoclip die je wilt omzetten.
En nogmaals, niet elke MPG is VCD formaat. Gebruik gewoon de standaard VCD template bij TMPEGEnc om zeker te weten dat EZCD-Creator hem pakt.

Jeroen Klaassen
13-10-2001, 00:02
Het gaat ook vooral om video-clips te bekijken op mn TV. En wat is dan precies het verschil tussen PAL en NTSC? Kwaliteit? Grootte van het scherm? You got me puzzled alright!! :confused:

Nathan Strik
13-10-2001, 00:19
PAL is de TV-standaard die wij gebruiken.
NTSC is de standaard gebruikt oa. in Amerika en Japan.

Ze hebben allebei hun voor- en nadelen, maar hou maar als vuistregel aan dat je uit moet gaan van het aantal beeldjes per seconde van het bronmateriaal. Is de bron 30 beeldjes per seconde (fps) of 29,97 fps? Ga dan voor NTSC. Is het origineel in 25 fps, dan ga je voor PAL.
Nogmaals, hier heb je hele goede templates voor in TMPEGEnc. Vaak herkent hij het zelf welke standaard het is...

Eric van Ballegoie
13-10-2001, 00:38
Ik heb deze thread een tijdje laten gaan, maar onderhand wordt het echt een handleiding voor het rippen van films. Dit is zoals een ieder weet illegaal en daarom sluit ik deze thread. Het is niet de bedoeling dat ons forum wordt gebruikt voor uitleg over illegale praktijken. Sorry.