PDA

Bekijk de volledige versie : welke receiver?



wolsinkpower
17-11-2002, 15:01
Hey ik ga sparen voor receiver maar ikweet niet welke :( ik wil dit kunnen:
dvd speler er op (..................................duh..)
cassettedeck (ik vervang me stereo set gewoon hiermee snappie:)
5 a 6 boxen en sub
en MISSCHIEN nog iets erop (Bijvoorbeeld MD deck of losse cd speler)
en op zo'n receiver kan je toch gewoon radio luisteren? (via tv kabel kan je ook radio ontvangen dus ook hier graag ingang voor :))

is deze wat; PIONEER VSX-D511? gezien bij kieskeurig ;3 audio in (dus kan dvd speler, cassette deck en dan nog iets :))

Greetz
Robert

Pieter
17-11-2002, 15:19
Ik weet niet in welke prijsklasse dit apparaat valt, maar het ziet er niet al te best uit, het beste is altijd, zeker als je niet veel geld wil uitgeven, bijvoorbeeld instapmodellen pakken van de wat betere merken, bijv. Harman kardon's AVR 2550 of de AVR 1802 van Denon, dit is een redelijk vriendelijke prijsklasse, maar voor deze Pioneer zou ik niet gaan.

Johan van den D.
17-11-2002, 16:14
en wat jij erop aan wilt sluiten kan vrijwel altijd wel voor zover ik weet dus dat zal het probleem niet zijn
als je het dus ook vrij vaak voor gewoon muziek gaat gebruiken is harman/kardon inderdaad een goede optie

wolsinkpower
17-11-2002, 16:29
Harman/Kardon jah :) heb ik goede ervaringen mee :P we hebben een oude receiver beneden staan uit jaren '70 en dat krengetje is nog steeds hartstikke goed :D!! maar jah gelukkig kosten ze gelukkig niet allemaal evenveel als ze toen in die tijd waren :) Ik zal ffkes kijken naar instapmodellen van die jah :) (maruh wat is er mis met die pioneer?)


enne Pieter, ik kom net achter iets: lees aub me siggie :) ik ben 15 :) een receiver van 560 euro is niet bepaald een instapmodel eerder een Ferrari die 300 km per uur kan :)

Greetz
Robert

scorpion69
17-11-2002, 16:58
[i]
enne Pieter, ik kom net achter iets: lees aub me siggie :) ik ben 15 :) een receiver van 560 euro is niet bepaald een instapmodel eerder een Ferrari die 300 km per uur kan :)


Ik weet hoe het voelt. Ben zelf wel allang de 15 jaar voorbij maar sinds september studeer ik weer en dat is zeker geen vetpot. Al helemaal niet met zo'n dure hobby. :D Toch zou ik als ik jou was idd voor de instapmodellen van Marantz, HK of Denon gaan. Je betaald idd een stukje meer maar dat is het wel waard. Als je nu zo'n Pioneer koopt wil je over een jaartje weer iets beters hebben dus dan kan je het beter meteen goed doen! :D :D

Pieter
17-11-2002, 17:04
Je betaald idd een stukje meer maar dat is het wel waard. Als je nu zo'n Pioneer koopt wil je over een jaartje weer iets beters hebben dus dan kan je het beter meteen goed doen!

Het instapmodel van HK kost inderdaad rond de 550 a 599 euro, je betaalt nu eenmaal voor kwaliteit maar dan heb je ook wat!
En je koopt iets wat jaren lang mee kan, zo'n Pioneer gaat niet na een paar maanden kapot ofzo maar kwalitatief blijft ie ver achter, en 9 kilo voor een complete receiver? dat kan nooit veel soeps zijn, in 9 van de 10 gevallen kun je de kwaliteit van een versterker zien aan het gewicht (goede voeding)

wolsinkpower
17-11-2002, 18:05
ok...... kan je dan nu ff receivers opnoemen voor een 15 jarige die niet verwend is (:p) en niet rijk is :p

is deze dan wat: SONY STR-DE675 ?

Greetz
Robert

scorpion69
17-11-2002, 19:40
is deze dan wat: SONY STR-DE675 ?


Ik kan die Sony niet eens terugvinden op de Sony-website dus OF ik heb niet goed gekeken OF het is een uitlopend model. Zelf ben ik geen voorstander van Sony.

Neem anders eens een kijkje op mediacheckpoint.de Daar staat de Onkyo TX-SR-500e voor 344,- en de Denon 1603 voor 369,- Volgens mij ongeveer dezelfde prijsklasse als die Sony waar je het over had. Dan zou ik het wel weten.. :)

wolsinkpower
17-11-2002, 19:56
kijk ik wil wel graag in Nederland halen :)

Greetz
Robert

MAAR WEL BEDANKT HOOR ;)

wolsinkpower
19-11-2002, 16:21
trouwens wat is verschil met Dolby Prologic I en II? want bijv de str-de675 heeft wel Prologic II en geen platenspeler aansluiting en 9 surround modes maar de stre-de685 heeft geen prologic II , WEL platen speler aansluiting en 14 surround modes en iets zwaarder ( ene 7,5 de ander 7,9) bij zijn van Sony


Greetz
Robert

scorpion69
19-11-2002, 16:29
trouwens wat is verschil met Dolby Prologic I en II? want bijv de str-de675 heeft wel Prologic II en geen platenspeler aansluiting en 9 surround modes maar de stre-de685 heeft geen prologic II , WEL platen speler aansluiting en 14 surround modes en iets zwaarder ( ene 7,5 de ander 7,9) bij zijn van Sony


Greetz
Robert

Volgens mij kun je met DBII het geluid van een audio-cd weer laten geven door al je speakers dus niet alleen stereo.

JCL
19-11-2002, 16:30
trouwens wat is verschil met Dolby Prologic I en II? want bijv de str-de675 heeft wel Prologic II en geen platenspeler aansluiting en 9 surround modes maar de stre-de685 heeft geen prologic II , WEL platen speler aansluiting en 14 surround modes en iets zwaarder ( ene 7,5 de ander 7,9) bij zijn van Sony


Greetz
Robert

De Sony STR-DE675 heeft GEEN pro logic II en de 685 WEL. Dit kwam ik namelijk ook tegen toen ik onze STR-DE685 heb uitgezocht deze heeft dus WEL prologic II.

De 685 is een goede reciver voor zijn geld waar een lekker aggresief geluid uit komt.

doei Sonyman

wolsinkpower
19-11-2002, 17:44
Sonyman thnq :) of ik ben scheel of kieskeurig heeft het mis :p

wat is trouwens een goede boxen set om mee te beginnen? begin plz niet over Kef :p ik weet hoe giga goed ze zijn maar ook hoe duur ze zijn :p (150+ euro per box)


Greetz
Robert

Pieter
20-11-2002, 14:10
Even alles op een rijtje zetten:
Dolby pro logic II wil zeggen dat het öude"dolby surround en stereo materiaal in een actieve matrix decoder wordt gehaald simpel gezegd van stereo of surround maakt pro logic II 5.1 surround!
Ook slim is om dan voor een nieuwer type te gaan dus die MET pro logic II (overigens muziek NOOIT in surround luisteren).