PDA

Bekijk de volledige versie : Whasango!!!/ Volcano High !?!?



Yi-Long
18-11-2002, 08:41
Heeft iemand deze koreaanse film!? (Jaylunar? EvilGoblin!?)
Wat vindt je ervan, welke versie heb je besteld en zyn er ook plannen om hem in nederland te releasen!?

Ik heb er wat recensies over gelezen en ik denk erover om deze maar te bestellen want lykt me wel interresant.

Matt D
18-11-2002, 10:05
ik heb deze Koreaanse dvd versie al een aantal maanden liggen. De dvd op zich is erg goed : het beeld en geluid zijn dik in orde. De extra's heb ik nog niet bekeken gezien ze in het Koreaans zijn. Het verhaal van de film is erg weird en niet echt mijn smaak maar al bij al valt het nog mee. Volcano high speelt zich af in een speciale Koreaanse high school waarin verschillende groepen leerlingen en leraars het gemunt hebben op een mysterieus boek. De helft van de tijd zit je je af te vragen wat er allemaal aan de hand is. De film wordt echter wel redelijk goed recht gehouden door de coole special effects , leuke martial arts scènes en hippe fotografie. Een film waarbij de verpakking (visueel) beter is dan de inhoud (verhaal). Dit lijkt me geen film die de eerste jaren in de benelux of europa zal worden uitgebracht.

JayLunar
23-11-2002, 18:31
Het lijkt me een redelijke coole film, en ik was aan het twijfelen of ik de HK-versie aan zou schaffen, maar op dat moment steeg de prijs zo'n HK$20, dus ik besloot het maar niet te doen. De Koreaanse release (die ook een stuk langer duurt btw) is voor mij sowieso te duur... Ik weet niet of er ergens nog andere releases zijn gepland. Volgens mij niet... maar ik zou iig niet op een Nederlandse editie wachten ;)

Yi-Long
23-11-2002, 18:45
Ik had hem afgelopen week byna besteld, maar toen las op Bulletsandbabesdvd dat de regio 2 rechten aan Medusa zyn verkocht (van HKL) en de regio 4 rechten (lees; CHEAP!!!) aan Madman (geeft erg veel anime uit en op erg goede wyze) dus ik wacht nog ff met het aanschaffen :)
Hy lykt my ook wel leuk ja... Ik was van plan om hem samen met de 2disc set van Sassy Girl te bestellen maar maybe dat ik nu een andere Koreanse film erby uitkies...moet nog ff kyken of Public Enemy een goede film is...1 recensie erover gelezen en die was wel positief...

JayLunar
23-11-2002, 18:49
Wow, da's goed nieuws!

Weet je toevallig of naast Musa en Bichunmoo nog andere Koreaanse films door HKL zullen worden uitgebracht?

Yi-Long
24-11-2002, 18:05
Yeah dat is zeker goed nieuws :)
Hmmm...ik weet zo uit myn hoofd niet of er nog andere Koreaanse films releases krygen in regio's buiten regio 3...
Ik weet wel dat de rechten van Sassy Girl (Iedereen moet deze koreaanse film toch ECHT kyken hoor!!!) en die van My Wife is a Gangster wel verkocht zyn om er Amerikaanse remakes van te maken (tjá...).

riny
27-11-2002, 16:23
als je twijfelt tussen whasango en public enemy, dan zou ik voor de laatste gaan. whasango is leuk om een keer te zien maar had er eigenlijk wat meer van verwacht.. public enemy is een verrassend goede psycho thriller

en my sassy girl is inderdaad een must-see!!!

Edge
29-11-2002, 10:37
Whasango ziet er goed uit qua verpakking, maar inhoud kon ik er niet veel in vinden. Ik kwam zelf de eerste half uur niet door terwijl ik het zeker 4 keer geprobeerd heb, want je ziet niet waar het verhaal heen wilt. En bovendien had ik ook een erge slaap, dat terzijde...

My Sassy Girl is inderdaad een must see, vooral voor de romantic comedy freaks. Of eigenlijk alleen voor de romantic comedy freaks, want als je dit genre niets aan vindt, denk ik niet dat je je de film bijster leuk gaat vinden. Er waren plannen hier een US versie van te maken, is daar wat meer over bekend?

Van Sassy heb ik de Tin Can Edition. Wel geinig en hartstikke OOP. Er is een nieuwe Koreaanse versie, geheten de Time Egg edition ;) Very limited, 2000 stuks, met een hoe kan het ook anders, Time Egg, DVD, prullaria en snoepjes...

mvg Edge

Matt D
29-11-2002, 10:47
als je twijfelt tussen whasango en public enemy, dan zou ik voor de laatste gaan. whasango is leuk om een keer te zien maar had er eigenlijk wat meer van verwacht.. public enemy is een verrassend goede psycho thriller

en my sassy girl is inderdaad een must-see!!!

whasango is inderdaad zo fantastisch niet, kon me nt echt vinden in het verhaal.

My sassy girl is echt wel de moeite

mijn top Korean aanraders :

Nowhere to hide (voor de film, weet nt welke dvd versie)
Shiri (Koreaanse double disk)
My wife is a ganster (Koreaanse double disk)
Friend (Koreaanse tin)
Joint security area (Koreaanse double disk)
Foul King (Koreaanse versie)
My sassy girl (Koreaanse double disk)

Ook goed (maar minder dan voorgaande)

Bichunmoo
Guns and talks
whasango

In mijn collectie maar nt gezien :

Failan (HK versie)
Musa (limited koreaanse versie)
The isle (HK version)
The quiet Family (HK version)

Matt D
29-11-2002, 10:50
Whasango ziet er goed uit qua verpakking, maar inhoud kon ik er niet veel in vinden. Ik kwam zelf de eerste half uur niet door terwijl ik het zeker 4 keer geprobeerd heb, want je ziet niet waar het verhaal heen wilt. En bovendien had ik ook een erge slaap, dat terzijde...

My Sassy Girl is inderdaad een must see, vooral voor de romantic comedy freaks. Of eigenlijk alleen voor de romantic comedy freaks, want als je dit genre niets aan vindt, denk ik niet dat je je de film bijster leuk gaat vinden. Er waren plannen hier een US versie van te maken, is daar wat meer over bekend?

Van Sassy heb ik de Tin Can Edition. Wel geinig en hartstikke OOP. Er is een nieuwe Koreaanse versie, geheten de Time Egg edition ;) Very limited, 2000 stuks, met een hoe kan het ook anders, Time Egg, DVD, prullaria en snoepjes...

mvg Edge


Whasango heeft inderdaad een verhaal dat moeizaam en vreemd op gang komt. Ik heb ook moeten doorbijten om de film in 1 stuk uit te kijken, wat nooit een goed teken is .


My sassy girl : als ik me nt vergis had miramax de rechten gekocht voor een remake (same voor my wife is a gangster).

is er wel uitgebracht in de bios, ik zal trouwens vorige week nog op de apple site de amerikaanse trailer voor take care of my cat

riny
29-11-2002, 17:27
mijn top Korean aanraders :

Nowhere to hide (voor de film, weet nt welke dvd versie)
Shiri (Koreaanse double disk)
My wife is a ganster (Koreaanse double disk)
Friend (Koreaanse tin)
Joint security area (Koreaanse double disk)
Foul King (Koreaanse versie)
My sassy girl (Koreaanse double disk)


Ook goed (maar minder dan voorgaande)

Bichunmoo
Guns and talks
whasango

In mijn collectie maar nt gezien :

Failan (HK versie)
Musa (limited koreaanse versie)
The isle (HK version)
The quiet Family (HK version)

heb alleen bichunmoo niet gezien...de rest is eigenljk allemaal aan te raden. en guns and talks mag van mij in het eerste lijstje! ;)

vooral the quiet family is niet zo bekend maar erg goed.

nog een paar aanraders:
die bad
no blood no tears
sympathy for mr vengeance

Matt D
30-11-2002, 12:23
No blood no tears is indeed ook goed, was vergeten dat ik die ook had. Nog een andere vergeten film die zeker in het top lijstje mag : The last witness

en bij nog nt gezien lijstje : sorum

fransuha
01-02-2003, 12:38
Hoi,

hier een late reply aan JayLunar van nov. 2002.
In Nederland wordt Musa uitgegeven door A-Film (zeer binnenkort al dacht ik... dacht ergens half vaolgende maand). Bichunmoo gaat later dit jaar door Dutch Film Works uitgegeven worden... Weet alleen niet of dit nu onder HKL gaat gebeuren of onder World Wide Cinema.