PDA

Bekijk de volledige versie : De 5 Beste Sportfilms



Ludo Keeris
24-06-2020, 19:37
De 5 Beste Sportfilms - Wat is jouw favoriete sportfilm?

Lees dit artikel

(https://allesoverfilm.nl/achtergronden/de-5-beste-sportfilms/)

rogue
24-06-2020, 21:39
Het is natuurlijk jouw keus, maar geen Raging Bull? Geen Million Dollar Baby? Poeh.

Rogier Burghout
24-06-2020, 22:20
Ik mis Any Given Sunday danig in de rij. En ook films als Rush of Grand Prix.

peptalk
24-06-2020, 22:33
Moneyball en Any Given Sunday voor mij

Marcel Hoeve
25-06-2020, 08:17
Ik neem aan dat dit het favoriete lijstje van Ludo is, want alleen Rocky heb ik ooit wel eens gezien. Van de films waarin sport een rol speelt en die ik ook gezien heb steekt voor mij Million Dollar Baby er met kop en schouders bovenuit. Bovendien: er is geen objectieve meetlat om te bepalen wat de beste sportfilm is, hoogstens subjectieve criteria. En dan is de term "favoriet" dus passender.

tmvde
25-06-2020, 08:35
Geen Mighty Ducks? ;-) Kwek kwek.

Rogier Burghout
25-06-2020, 08:41
Geen Mighty Ducks? ;-) Kwek kwek.

Of Cool Runnings :mrgreen: :lol:

BigLebowski
25-06-2020, 08:53
Million Dollar Baby is niet verkeerd maar zelf dacht ik aan deze vijf:

Raging Bull
The Big Lebowski (ja, bowling schijnt ook een sport te zijn :lol:)
The Wrestler
Rocco and his Brothers
Touching The Void

Ludo Keeris
25-06-2020, 09:23
Het is natuurlijk jouw keus, maar geen Raging Bull? Geen Million Dollar Baby? Poeh.

Het is niet direct mijn keuze, maar meer een algemene indruk van beste sportfilms.
Zo heb ik geprobeerd per sport (ijshockey, voetbal, American Football, honkbal en boksen) geprobeerd de meest aansprekende film te kiezen.
Voor boksen is het lastig, met meerdere goede mogelijkheden en zelfs twee films die Oscar beste film hebben gewonnen: Rocky en Million Dollar Baby en Raging Bull een nominatie.
Rocky spreekt het algemene publiek net iets meer aan dan de andere twee, dus daarom op één.
Maar natuurlijk is het mogelijk om voor jezelf een andere titel als favoriet te hebben. Daarom ook de eindzin: Andere boksfilms die je kunt overwegen zijn THE FIGHTER (2010), RAGING BULL (1980), MILLION DOLLAR BABY (2004), THE HURRICANE (2000)

Ludo Keeris
25-06-2020, 09:26
Ik neem aan dat dit het favoriete lijstje van Ludo is, want alleen Rocky heb ik ooit wel eens gezien. Van de films waarin sport een rol speelt en die ik ook gezien heb steekt voor mij Million Dollar Baby er met kop en schouders bovenuit. Bovendien: er is geen objectieve meetlat om te bepalen wat de beste sportfilm is, hoogstens subjectieve criteria. En dan is de term "favoriet" dus passender.

Nee, helemaal niet zelfs. Van de vijf heb ik er drie zelf nooit gezien: Slap Shot, Remember the Titans en ook Rocky heb ik - tot mijn schande :oops: - nog nooit gezien (heb 'm inmiddels wel, dus het moet er maar eens van komen). En hoewel Field of Dreams een hele goede honkbalfilm is, heb ikzelf meer met The Rookie (2002).
Het is een lijst van - wat over het algemeen gezien wordt - als sportfilms die door een breed publiek gewaardeerd worden.
Maar natuurlijk is het een kwestie van smaak. Wat de een goed vindt, vindt de ander weer helemaal niks. En daarom mag er hier lekker over gediscussieerd worden :)