PDA

Bekijk de volledige versie : DTS zonder DTS versterker!!



Chickendorp
03-10-2001, 13:47
Ik zat is na te denken, als je een dvdspeler hebt met een ingebouwde DTS decoder, heb je dan ook 6 van die plugjes op de achterkant net als een DD DVDspeler?
Als dat zo is, zou je 2 of 3 versterkertjes daarop aan kunnen sluiten en dus DTS geluid hebben.
Of kan je dan ook alleen een Dolby Digital nemen?

Nog andere ideen?
Me pa wil namelijk zo min mogelijk uitgeven en ik wil het beste geluid (maarja ik denk dat hij meer te willen heeft dan ik)

Alvast bedankt

Geert Kranendonk
03-10-2001, 15:11
Ik zat is na te denken, als je een dvdspeler hebt met een ingebouwde DTS versterker, heb je dan ook 6 van die plugjes op de achterkant net als een DD DVDspeler?
Als dat zo is, zou je 2 of 3 versterkertjes daarop aan kunnen sluiten en dus DTS geluid hebben.


Volgens mij bedoel je een ingebouwde DTS decoder in bovenstaande vraag ?

En in dat geval is het antwoord ja, ik heb bv. een Pioneer DV-626D DVD speler (met ingebouwde DD&DTS decoder), en daar komt dus inderdaad het surround signaal op 6 tulp plugjes aan de achterkant uit.

Dat gaat bij mij naar een versterker met 5 kanaals input en een aparte subwoofer, maar het zou ook naar aparte versterkers kunnen. Het wordt op meerdere versterkers alleen wel lastig om het volume te regelen zonder de onderlinge balans van de kanalen totaal te verstoren.....

Een speler met decoder is over het algemeen wel duurder dan een speler met alleen digitale uitgangen, dus of je hier nou echt veel geld mee bespaart vraag ik me af ! ;)

Misschien kun je nog even aangeven welke apparatuur je al hebt en hoeveel geld je ongeveer nog te besteden hebt, dan kunnen de mensen hier je wat makkelijker tips geven over goede apparatuur voor jou denk ik...

Olaf M.
03-10-2001, 15:19
Er zitten toch alleen tulpjes op als er juist geen decoder inzit.
Bij mijn prologic versterker igg wel, daar zaten alleen tulpjes op.
Op mijn DD / DTS versterker zitten alleen optical en coax.

Maar als je dus een DD/DTS dvdspeler hebt moet je een DD/DTS ready versterker hebben. Ik weet of het met drie versterkers gaat werken.

Geert Kranendonk
03-10-2001, 15:26
Een DVD speler met decoder heeft naast een digitale uitgang (optisch en/of coax) dus ook nog uitgangen voor het analoge (gedecodeerde) signaal, dit zijn meestal 6 tulpjes voor de 6 signalen.

Het klopt dat een versterker met decoder meestal geen tulpjes heeft, maar voor een DVD speler geldt juist het omgekeerde.....

Olaf M.
03-10-2001, 15:51
Oh dat wist ik niet, ik heb nl. een ps2, en die heeft alleen een optical out.

Chickendorp
03-10-2001, 16:53
Eigenlijk hebben we nog maar 1 ding dat is onze Philips Breedbeeld (wel een hele goeie hoor)
En natuurlijk 2 boxen met versterker, versterkers zijn het probleem niet dacht ik en ook boxen kan je op de rommelmarkt voor een prikkie krijgen.
Het is natuurlijk mooier als je een DTS versterker kan kopen.
Wat is de alleraller goedkoopste??

Ja ik weet het, waarschijnlijk is het geluid dan wel iets minder, maar ben toch geen echte audiofiel, hoor het verschil tussen 192 en 320Kbit MP3 al niet :rolleyes:

Geert Kranendonk
03-10-2001, 17:08
Ik weet niet of je per se je huidige versterker wilt blijven gebruiken, maar volgens mij is zo'n alles-in-een home cinema set dan waarschijnlijk redelijk aantrekkelijk.

Dan heb je DVD speler en versterker, een subwoofer en 5 speakers voor een hele redelijke prijs. En je hebt dan meteen DD en DTS 5.1 geluid !

Maar misschien heeft iemand anders wel een hele andere suggestie.... Anyone ?

Eric van Ballegoie
03-10-2001, 17:23
Hej,

Wat je wilt kan wel, maar dan moet je wel zeker weten dat de DVD speler ook volume control heeft, anders moet je steeds op alle drie de versterkers het volume aanpassen, en dat is uiteraard niet werkbaar.

forzavado
04-10-2001, 11:26
Mij lijkt het goekkoopste gewoon een goedkope DVD-speler voor zo'n 4 a`500 gulden. Vervolgens een simpele reciever met DD en DTS decoders aan boord (moet zeker te krijgen zijn voor zo'n 1000 gulden, bijv. Denon 1801)
Als je namelijk een DVD met ingebouwde decoders wil ben je volgens mij al zo'n 1600 gulden kwijt en daar moet je dan nog één monoversterker en één stereo versterker aanhangen om hetzelfde effect te krijgen als wat ik hierboven beschreef.
Ik zou zo snel geen goedkopere oplossing weten.

eisbaer
18-10-2001, 20:51
Een DVD speler met decoder heeft naast een digitale uitgang (optisch en/of coax) dus ook nog uitgangen voor het analoge (gedecodeerde) signaal, dit zijn meestal 6 tulpjes voor de 6 signalen.

Eens kijken of ik het intussen begrijp. Mijn pioneer 444 heeft geen 6 tulpjes, wel een coax/optical uitgang. Ik kan dus alleen dd of dts geluid krijgen als ik een versterker heb met een dd en dts decoder die via coax/optical aangesloten kan worden. Ik vraag me dan nog af wat die symbooltjes dts en dd op de voorkant van de speler te zoeken hebben. Het betekent blijkbaar niet dat de speler een dd/dts decoder bevat. Betekent het alleen dat het dd/dts signaal geleverd kan worden via de coax/optical output? En, heeft niet iedere dvd-speler een digital output?

eisbaer

Edwin V
19-10-2001, 06:46
Ja ik weet het, waarschijnlijk is het geluid dan wel iets minder, maar ben toch geen echte audiofiel, hoor het verschil tussen 192 en 320Kbit MP3 al niet :rolleyes:

Waarom wil je dan DTS? Neem dan gewoon DD5.1 die staat ook op alle DVD's met DTS tracks

forzavado
19-10-2001, 10:50
Dit klopt dus niet helemaal. Zeg nooit alle. Er zijn genoeg uitzonderingen te noemen met name op regio 1 disc's zit vaak alleen DTS als 6 kanaals formaat. Daarnaast vaak gewoon een 2 kanaals dolby. Zit er DD 5.1 op dan staat het vaak met grote letters naast het DTS logo vermeld. Simpele zoekactie op dvdexpress leverde niet echt veel disc's op die én DTS en DD 5.1 bevatten.

hamakerse
19-10-2001, 14:00
Ik heb mij een DVD speler gekocht voor fl. 399,00 bij Gistron. Deze heeft een digitale uitgang, geen interne decoders. En heb voor fl 1000,00 een Sony DD/DTS versterker incl. speakers gekocht. DVD speler is regiovrij, speelt mp3 en heeft een goede prijs kwaliteit verhouding. In Engeland word deze uitgebracht als Yelo. Deze kreeg daar het predikaat goed tot zeer goed in de vermelde prijsklasse (Zelfde kwaliteit als duurdere Sony DVD spelers). Deze heeft zelfs nog meer opties. Voor het totaal van 1400 gulden heb ik een uitstekende thuisbioscoop.