PDA

Bekijk de volledige versie : Sony Receiver



markie
19-11-2002, 11:51
Hallo allemaal,

Ik ben van plan de sony STR-DE585 receiver aan te schaffen. Is dit een goede keus? Hieronder staan de technische gegevens.

STR-DE585
Specificaties

Midend HiFi range 5 x 100W receiver with Dolby Digital, Dolby Prologic II and dts decoder

5 x 100W
Digital input x 1
Available in black or silver
Dolby Digital / dts decoder
Dolby Prologic II decoder
Digital Cinema Sound EX
32 bit Digital Sound Processor
2 Audio inputs, 1 Audio output
3 AV inputs, 1 AV output
2 digital inputs, 1 digital output
RDS tuner with 30 presets
remote commander supplied
available in black and silver

Gegroet,

mark

NIEMAND??

Johan van den D.
19-11-2002, 17:09
NIEMAND?? is voor ons lastig om te zeggen of dit een goede keuze is voor jou
wat verwacht je er bijvoorbeeld van?
wat is de rest van je set/speakers?
waarom is je keuze op deze gevallen?
hij bezit wel DD en DTS en 5x100 is ook wel ok
de rest van de specificaties is maar minimaal en moet je dus minstens ook bezitten
heb je al diverse merken bekeken en beluisterd?
dus de grote vraag is waarom jezelf deze wil nemen(wellicht de prijs misschien) en wat je er van verwacht

pruiter
20-11-2002, 11:29
De voorganger van dit model had (net als een heleboel andere niet-QS/ES Sony Receivers) last van ruis om de achterkanalen. Ik zou dus eerst eens in de winkel luisteren of dat met dit model opgelost is. Verder biedt Sony vaak een hoop matige DSP-settings maar weer geen (IMHO veel nuttigere) goede 5-channel stereo. Verder is het aantal digitale aansluitingen een beetje beperkt.


Tegenover al deze nadelen staat natuurlijk wel 1 groot voordeel:
De prijs.....

Marty vanluit
20-11-2002, 11:41
De voorganger van dit model had (net als een heleboel andere niet-QS/ES Sony Receivers) last van ruis om de achterkanalen. Ik zou dus eerst eens in de winkel luisteren of dat met dit model opgelost is. Verder biedt Sony vaak een hoop matige DSP-settings maar weer geen (IMHO veel nuttigere) goede 5-channel stereo. Verder is het aantal digitale aansluitingen een beetje beperkt.


Tegenover al deze nadelen staat natuurlijk wel 1 groot voordeel:
De prijs.....

zoals Pruiter al zegt: 1 digitale uitgang is wat karig, vooral als het een optische uitgang betreft (coaxiaal is beter).
Ga eens kijken naar Onkyo of Denon, da's vele malen beter dan sony... ;)

succes!

JCL
20-11-2002, 11:45
opties is hij gloof ik wel. Ik heb de STR-DE685 en die heeft het in ieder geval. En van ruis in de achter kanalen is bij mij geen spake.

doei Sonyman

pepperpointt
20-11-2002, 12:46
Ga eens kijken naar Onkyo of Denon, da's vele malen beter dan sony... (Marty vanluit)

Is dat zo ?

Ik ben toevallig dit weekend heel lang bezig geweest met versterkers beluisteren en vergelijken .
Ik heb vele merken beluisterd en vergeleken maar in een prijsklasse tot 1000,- euro vond IK de sony str-db1080 toch echt het beste klinken.
Vandaar dat ik deze dan ook gekocht heb.
Met de sony dvp-ns900v dvdspeler moet ik toch echt zeggen dat het zeer goed klinkt.
En daar komt bij dat IK vond dat de onkyo tx-sr6ooe en de denon 1803 niet eens in de buurt kwamen kwa geluid.
Dus onkyo en denon vele malen beter als sony ?

IK DACHT HET NIET !!!!!

pepperpointt
20-11-2002, 12:53
Hoi Marty Vanluit

Mag ik vragen wat je zelf heb staan als receiver?

zefram
20-11-2002, 13:02
Kijk eens bij Budgethouse of Eurohopper, misschien heb je dan voor iets meer een model uit de QS-serie. (www.kieskeurig.nl).

JCL
20-11-2002, 13:11
Rustig jongens iedereen zijn mening. Maar ik moet wel zeggen dat het ook op mij niet zo over is gekomen.

doei Sonyman

pepperpointt
20-11-2002, 14:23
Ik ben rustig

Het is alleen het feit dat sommige mensen bij voorbaat sony al gaat afkraken.
En dat is niet eerlijk.
En een ding is zeker alle QS en ES receivers van sony horen zeker weten bij de top in hun prijsklasse.

KIJK IN DE MAGAZINES !!!!

Ronald Dassen
21-11-2002, 16:05
Nu heb ikzelf een pioneer receiver, dus kan niet oordelen over de sony, of dat denon beter is.

Wel weet ik, dat in juni door What Hifi? een supertest is gedaan tussen de Sony STR-VA555ES en de Denon AVR 3802, en daaruit kwam de sony veruit als beste uit de bus....zeker wat betreft het normale stereo audio gebeuren....toch wel een leuk weetje. ;)

markie
21-11-2002, 21:06
[Offtopic]

Jullie hebben het heel de tijd over die digitale aansluitingen.

Waar heb je de digitale ingangen en uitgangen dan precies voor nodig. Volgens mij toch om je dvd speler aan te sluiten??:confused:

En evt mn playstation 2.

Wat moet je er dan allemaal op aansluiten als je er veel moet hebben???

[Offtopic]

gegroet

mark

Johan van den D.
21-11-2002, 21:13
[Offtopic]



Wat moet je er dan allemaal op aansluiten als je er veel moet hebben???

[Offtopic]

cd speler/md speler/dvd speler/.............het kan dus

marcel
21-11-2002, 21:34
En het kan nog veel gekker!!!!
- LD speler
- Satelliet ontvanger
- Playstation 2

Je ziet keuzes genoeg, nu dien je alleen nog deze apparaten te hebben.
Maar indien je alleen een dvd gaat aansluiten en voor de rest niks , is 1 uitgang voldoende en 3 ingangen ook.
Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur, en wie ben ik nou???

pruiter
22-11-2002, 10:27
Ik ben rustig

Het is alleen het feit dat sommige mensen bij voorbaat sony al gaat afkraken.
En dat is niet eerlijk.
En een ding is zeker alle QS en ES receivers van sony horen zeker weten bij de top in hun prijsklasse.

KIJK IN DE MAGAZINES !!!!

Ik kraak Sony toch helemaal niet af, het ging over dit specifieke model. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat de QS en ES modellen vaak goed getest worden.

Alleen is dit model niet uit de QS of ES serie. En de normale sony's zijn kwalitatief een stuk minder. Voor iets meer geld heb je een pioneer die veel muzikaler is en met groter gemak de wat moeilijkere speakers aanstuurt (iets waar trouwens de oudere QS modellen ook nog moeite mee hadden).

JCL
22-11-2002, 11:22
Ik heb anders nog nooit gehad dat ik onze Sony niet goed vond. Wij hebben een STR-DE685 Dat is dus het "topmodel" van de "gewone" serie. Dus daarna kom je bij de QS lijn.
En ik moet zeggen dat deze reciver in de buurt komt van een ES versterker van zo'n 3 jaar geleden.

doei Sonyman

pruiter
22-11-2002, 11:34
Ik heb anders nog nooit gehad dat ik onze Sony niet goed vond. Wij hebben een STR-DE685 Dat is dus het "topmodel" van de "gewone" serie. Dus daarna kom je bij de QS lijn.
En ik moet zeggen dat deze reciver in de buurt komt van een ES versterker van zo'n 3 jaar geleden.

doei Sonyman

Of je nu een 485, 585 of 685 hebt maakt niet uit, de interne opbouw is nagenoeg gelijk en de gebruikte voeding is ook bijna hetzelfde (op het geleverde vermogen na). Van een "topmodel" in de gewone serie kun je dus niet spreken als het om kwaliteit gaat, wel als je het hebt over functies en aansluiting.

En een gewone Sony Receiver van nu in de buurt van een ES versterker van 3 jaar terug. ? Nee, ga nog maar eens luisteren met een paar goede speakers (dus niet die Pascals met hun alles overheersende subwoofer).


Over subwoofer(systemen) gesproken, sluit eens een (niet erg top)systeem als een Bose Acoustimas 10 (met passieve woofer) aan op een Sony Receiver en daarna op een Pioneer en Yamaha en je zult meteen horen waarom ik een voorkeur voor die 2 laatste merken heb.

markie
22-11-2002, 11:35
Ik begin toch echt het idee dat veel mensen hier zonder enige onderbouwing anti-sony zijn...

Ik heb zelf een aantal sony producten: mijn tv, discman, en playstation 2. Ik heb hier nog NOOIT problemen mee gehad.

Maarja iedereen zn eigen mening he:o


gegroet,
mark

pruiter
22-11-2002, 11:46
Zonder onderbouwing ?

Ik werk 7 jaar bij 1 van de grootste Sony dealers in Nederland, en ik heb daar uitgebreid geluisterd naar diverse Sony apparatuur en vergeleken met andere merken in dezelfde prijsklasse.
Daarbij heb ik ruis waargenomen in surround-kanalen, een "dichtgeknepen" geluid bij de genoemde Bose speakers i.c.m. Sony en me ge-ergerd aan het ongebalanceerde geluid van de Pascalspeakers.
En je hoort mij ook niet zeggen dat ALLES van Sony prut is, ze maken ook heel veel mooie spullen, alleen zijn er soms betere alternatieven; maar daar schijnen de Sony-freaks niet aan te willen denken.

markie
22-11-2002, 12:03
Ja oke, maar dat heb ik nog niet eerder gehoord he...

en wat ik dan niet snap he...waarom wil je daar nog werken...
hoe kan je producten verkopen aan mensen waarover je zelf niet tevreden bent? En als je dit geconstateerd heb waarom probeer je er dan geen verandering in te brengen?

gegroet,

mark

pruiter
22-11-2002, 12:21
Heb je mijn post net wel gelezen eigenlijk ?

Ik zeg net dat er genoeg apparatuur is van Sony die wel prima is en die ik dus graag wil verkopen aan klanten. Ook hebben we voor de (in mijn ogen) iets mindere Sony produkten prima alternatieven van andere merken dus die verkoop ik graag aan de klant.

En als de klant graag een bepaald Sony produkt wil hebben waar ik niet zo over te spreken ben ? Ik vertel hem wat ik er van vind, laat het apparaat horen en laat de keuze aan de klant.
Als de klant de Boomy subwoofer of een beetje ruis niet erg vindt wie ben ik om hem dan tegen te spreken, de klant blijft koning.

En er verandering in brengen ? Tja, je kan het aangeven bij Sony en meer niet. Ik heb nog wel eens een Receiver teruggestuurd, maar kreeg die terug met de mededeling dat het binnen de specificaties viel.

Bovendien verkoop ik de laatste tijd eigenlijk alleen nog maar GSM's en Computers.

Even speciaal voor de Sony freaks: De Sony CRT monitoren vind ik top, evenals de vroegere Sony en huidige Sony-Ericsson GSM's
:D :D :D

JCL
22-11-2002, 12:50
Of je nu een 485, 585 of 685 hebt maakt niet uit, de interne opbouw is nagenoeg gelijk en de gebruikte voeding is ook bijna hetzelfde (op het geleverde vermogen na). Van een "topmodel" in de gewone serie kun je dus niet spreken als het om kwaliteit gaat, wel als je het hebt over functies en aansluiting.

En een gewone Sony Receiver van nu in de buurt van een ES versterker van 3 jaar terug. ? Nee, ga nog maar eens luisteren met een paar goede speakers (dus niet die Pascals met hun alles overheersende subwoofer).


Over subwoofer(systemen) gesproken, sluit eens een (niet erg top)systeem als een Bose Acoustimas 10 (met passieve woofer) aan op een Sony Receiver en daarna op een Pioneer en Yamaha en je zult meteen horen waarom ik een voorkeur voor die 2 laatste merken heb.


ik heb ze beide geghoort met B&W 602's

doei Sonyman

markie
22-11-2002, 13:09
Laten we deze onnodige discussie maar stoppen, we worden het toch niet eens.

Als er nog mensen zijn die ON-topic willen reageren, graag!

(y)

gegroet,

mark

pruiter
22-11-2002, 13:18
Goed plan en maar goed ook dat we het niet eens worden. Stel je voor dat iedereen zou kiezen voor dezelfde Receiver of TV, zou wel saai en leeg worden dan in de winkels :D

zefram
22-11-2002, 13:29
Hoi,

Ik kan je alleen adviseren en QS reciever te kopen, als je voor sony gaat. Ik heb zelf een str DB940QS en ben er zeer tevreden over. Zonder twijfel zullen er betere en duurdere zijn. Maar je kan je geld maar 1 keer uitgeven, en er zijn nog veel meer leuke dingen om geld aan uit geven.

MVG Zefram.

Johan van den D.
22-11-2002, 16:21
En je hoort mij ook niet zeggen dat ALLES van Sony prut is, ze maken ook heel veel mooie spullen, alleen zijn er soms betere alternatievenen dit geld dus inderdaad voor alle merken
opzich ben ook ik het wel met pruiter eens maar ik heb zelf ook een sony dvd speler(dvp-s7700)en ik moet zeggen dat ik echt geen andere zou willen op dit moment
het is gewoon zo dat ieder merk zijn mindere en betere spullen in het programma hebben en dus ook sonyhttp://216.40.249.192/mysmilies/cwm/3dlil/idea.gif

DVDdvd
15-02-2004, 17:42
Hallo,

Ik ben van plan een receiver te gaan kopen! Ik orienteer nu eerst even voordat ik tot koop overga. wil hem op mijn geluidskaart aansluiten (Audigy) en later ook op een dvd speler.
Welke aansluitingen zijn nodig?
Voorlopig kijk ik de dvd via de computer, een tv komt later :-)

Mijn budget is niet erg ruim, ik heb dus wat rondgekeken en kwam met de volgende:

JVC 5032 / 5030
Sony 485,495,585lijken zoveel op elkaar welke?
Pioneer d512

Zoiets wil ik dus kopen, maar hebben die de goede uitgangen, ingangen?
Dank je.

AirWave
15-02-2004, 22:00
Hey, om je misschien nog aan een andere receiver te helpen je kan ook eens kijken naar bijv de yamaha rx-v440 ook een goede versterker
in prijs kwaliteit verhouding heeft oveirgens ook een EISA award (voor sommige mensen is dit award heilig).

Maar 1 tip, en dat wordt veel gegeven hier, zelf eerst gaan luisteren en dan pas gaan beslissen.

Greetz

Thomas

Mr.C
15-02-2004, 22:06
Als je een sony reciever kiest dan zou ik wel voor de Sony STR-DB 790.
Die kost waarschijnlijk wel iets van 100 euro duurder maar dat is ie wel waard. Hij ziet er zeer gelikt uit, is 6.1, heeft voor jou iig genoeg aansluitingen en hij behoort tot de QS serie.

marz01
15-02-2004, 22:36
hmm een topic uit 2002 :?

ik denk dat de verschillen tussen deze receivers minimaal zullen zijn en je dus meer moet gaan kijken naar de specs/opties die je nodig hebt.

maar probeer met een eigen cd in een winkel naar deze receivers te luisteren op dezelfde speakers en kijk dan welke klankkleur je het meest aan staat .

neem ook een denon/marantz/onkyo mee in je lijstje dan

Rob Eric Blank
25-02-2004, 14:11
WAt is je budget exact?
Je moet niet te erg naar specs kijken van Receivers maar luisteren in de betere zaken. Ik vind persoonlijk Sony niet fijn, het klinkt mij te agressief. De kwaliteit is zeker wel in orde.
Of kijk eens voor een HK Receiver, er komt een nieuwe lijn dus ze zullen aardig afgeprijst zijn en betreft audio zijn Harman/Kardon Receivers erg sterk. Marantz is ook altijd wel top.

Arjan Veenstra
25-02-2004, 14:18
Sony is meer mijn smaak, heb vroeger Harman Kardon gehad en ik vindt mijn sony veel beter klinken (heb de DB1070). Als je voor Sony gaat, ga dan wel minstens voor de QS serie, kwalitatief een stuk beter en dat is ook te horen.