PDA

Bekijk de volledige versie : Kippenvel.



martin
03-10-2001, 20:03
Hoi.

Wat zijn jullie kippenvel scene's films??
of scene's die je raakt.

Ik wil wel een paar voorbeelden noemen wat bij mij wel iets doet.

BV bij T2 is de scene dat Sarrah Conner wil ontsnappen uit de inrichting, ze komt bij de lift die vlak voor haar neus open gaat en voor het eerst weer in confrontatie komt met de Terminator die de lift uit komt lopen in slowmotion gefilmt, zij valt op de grond en wil weer snel wegrennen. dit is zo goed gefilmt dat deze scene me wel bij blijft.

Een andere is wat me tebinnen schiet is bij de film Heat.
De overval begint in de bank, de opzwepende muziek deuntje maakt dit nog spannender, tot zover gaat het goed op weg naar de auto ziet Vall kilmer een agent en begint gelijk teschieten, de komende 5 minuten zie je een nonstop schiet scene van goede klasse, zeker met het goeie DVD 5.1 geluid maakt dit echter nog completer.

Bob
03-10-2001, 21:04
De openingsscene van Once upon a time in de west.

Uitleg overbodig...

Nathan Strik
03-10-2001, 21:41
WARNING!!! SPOILERS!!!!!!!! Requiem For A Dream en Unbreakable!!!

De scène waar ik echt kippenvel van krijg is de "Marion Barfs"-scène uit Requiem For A Dream. Die scène waarin Marion met haar Psych naar bed is geweest voor drugs en naar buiten loopt (met de camera aan de actrice vast) en overgeeft. Heel aangrijpend dankzij de dramatische muziek en het goede acteerwerk. Ik voel nog iedere keer met haar mee als ik die scène zie...

Ook de scène uit Unbreakable dat Bruce Willis door die stationshal loopt en al die visioenen krijgt van daden van voorbijgangers, ook de laatste scène uit Unbreakable bezorgt me nog steeds kippenvel...

Marco
04-10-2001, 23:35
Kippevel krijg ik bij de soundtracktheme (begin en eindcredits) van T2. Ik flip helemaal als die fantastiche theme in DTS hoor.

Verder heeft het einde van the 6th sense (naast verbazing) ook kippevel bezorgt.

Serge
05-10-2001, 09:20
Rolluiken naar beneden, sfeerverlichting aan, volume de hoogte in, en de DVD van Star Wars Episode I: The Phantom Menace starten. Kippenvel gegarandeerd wanneer de gekende openingcredits over het scherm rollen!

En uiteraard bij de andere drie episodes ook... (alhoewel de video's hier al slijtagesporen begint te vertonen).

RobW
05-10-2001, 14:06
Ik vind het einde van Armageddon geweldig!!!!!!!!!!
RW

bmateijsen
05-10-2001, 16:42
Kippenvelmomenten..... hmmm...

De scene in het huis van de Blair Witch Project..... tevens ook de scene in de tent... very creepy...

Scene uit the Matrix.... waar de helikopter het gebouw in vliegt.... op groot scherm....zonder last van buren!

De allereerste moord in Seven... Gluttony.... absoluut goed...

De theater-scene in The fifht element.... de zang gaf mij de eerste keer, maar ook de 2, 3de en 4de keer kippenvel...

ach en zo hebben we er nog wel meer......

bijv... sleepers..... de verkrachting-scene... je ziet alleen de lange zwarte gang.... en hoort het jongetje huilen en nee roepen.... absoluut kippenvel...

Stir of echoes.... het knakken van de nagel....

Goed, nu stop ik...

Martin van Tuijl
05-10-2001, 18:06
WARNING! BERICHT BEVAT SPOILERS! (Scent Of A Woman en Shindlers List)

The Wall-- Het moment dat Bob Geldof met zijn vingers een scheermesje door midden probeert te breken :o om vervolgens zijn wenkbrouwen af te scheren

Scent Of A Woman-- Het moment dat Al Pachino aan het eind van de film heel hard oewa! (of zoiets) roept als blijkt dat de 'rechtszaak' is gewonnen.

Hell Freezes Over- The Eagels -- Het nummer 'Help me through the night', om persoonlijke redenen lukt het mij niet om hier de oogjes droog bij te houden..

Gladiator-- Het moment dat 'hij' met het snot uit de neus de voeten van z'n vermoorde vrouw beetpakt..

Once Upon A Time In America-- Het moment dat de benjamin van de 'bende' wordt dood geschoten en languit over de keien 'glijd. Dit is in slow-motion en in combinatie met de fantastische muziek van Ennio Moricone staan al mijn haartjes recht overeind. (Deze film zit trouwens vol met prachtige kippevel momenten)

Shindlers List-- Het moment dat een grote groep in de 'douche' in paniek raakt om dat men gas verwacht. Als dan na een zenuwslopend minuutje gewoon water uit de douchjes komt...

Heb helaas even geen tijd meer, maar zo kan ik nog uren door gaan..

Leuke thread trouwens martin!

calex
06-10-2001, 20:12
Hallo Martin

The Haunting, op alle momenten in dat huis,
dat van de bas m,n bank aan de wandel gaat. :D

Grtz. Henny

Psykomike
06-10-2001, 20:31
The Sixth Sense : die scene waarbij Haley Joel Osment nodig naar de wc moet en vervolgens de geest van die dode vrouw in de keuken tegen komt. Erg creepy.

Maikel
06-10-2001, 21:56
From Dusk Till Dawn - Santanico's dans.

Starship Troopers = De scene waarin de gigantische tankerbug de grond uit komt kruipen.

Dawn of the Dead - Wanneer Roger DeMarco 'opstaat uit de dood', en wanneer hij zegt: "Perfect baby. Perfect."

The Blair Witch Project - Wanneer de studenten ergens in de verte takken horen kraken.

The Matrix - Keanu Reeves die na de gigantische schietpartij zijn geweren weggooit en twee anderen tevoorschijn haalt.

Sleepy Hollow - Wanneer de Hoofdloze Ruiter met zijn zwaard zwaait.

En dan nog de kleine details...

Titanic - Wanneer alle lampen in de Titanic uitvallen. Oke het stelt niks voor, maar ik vindt dat het iets heeft.

Mike Philippens
07-10-2001, 02:11
Ik hou het niet droog bij de laatste scene uit 'The Killing Fields' waar Sidney Dith Pran ophaalt in het Rode Kruis kamp. Op de achtergrond de eerste tonen van 'Imagine' en dan de hereniging na alle ellende dit Dith heeft meegemaakt vindt ik dus heel erg aangrijpend.

Verder krijg ik kippenvel bij de briljant geacteerde doodsangst van Haley Joel Osment in 'The 6th sense'. Hoe krijgt het jochie het voor elkaar vraag je je af.
Op hetzelfde nivo is natuurlijk het knulletje in 'Omen'. Die blik van zo'n manneke in een dergelijke rol...

Geen kippenvel-scene, maar wel briljant geacteerd vindt ik de vinger in het wijwaterbakje van Al Pacino in de 'Devil's Advocate'. Meesterlijk, die blik in zijn ogen...

Ook Gary Oldman is erg goed op dreef in 'Bram Stoker's Dracula'.

X-IFNS
07-10-2001, 09:59
De scene in The Matrix waar Fishburne de echte wereld aan Reeves laat zien. Met de sub voluit zijn de donderslagen werkelijk huiveringwekkend.

En, zoals mijn voorganger al meldde is de vinger van Al Pacino in het wijwaterbakje fantastisch. Als je het plot nog niet weet is het misschien iets minder, maar als die eenmaal bekend is wordt het een van de best geacteerde scenes die ik ooit gezien heb...

Menno
07-10-2001, 10:19
In Ring...

Als Reiko de dodelijk video voor het eerst gaat bekijken...

starbuck
08-10-2001, 09:31
De executie van Coffey ( vanaf dat hij uit de cel wordt opgehaald tot zijn daadwerkelijke executie )

uit " the green mile "

Nathan Strik
08-10-2001, 12:43
De spinazie eetwedstrijd tussen David en Martin in A.I.

huip
08-10-2001, 13:09
The Green Mile

de hele film greep mij wel aan, maar vooral de laatste 10 min.

Jason Bourne
08-10-2001, 15:33
Kippenvel momenten voor mij zijn o.a.

Gladiator: als hij zijn masker in de arena afneemt, zich naar de keizer toedraait en zijn naam zegt.

Matrix: als de beveiliging van het bedrijf vraagt of hij iets heeft aan te geven en als Neo dan zijn jas opentrekt en je zijn hele arsenaal aan geweren ziet.

Face/off: De eerste ontmoeting tussen de twee als ze van gezicht verwisseld hebben.

Hannibal: De hele executie van Pazzi.

Robin Hood: Als hij de pijl afschiet om zijn broer te redden en je dan de achtergrond ziet vervagen.

Marty vanluit
10-10-2001, 11:49
The green Mile: Als John Coffey (like the drink, only not spelled the same) de vrouw van de directeur "geneest" (de tumor uit haar hoofd haalt) en wordt bedankt door de vrouw zelf ("I've seen you wandering in the dark"), en uiteraard als hij later wordt geexecuteerd.

Armageddon: Als "daddy" van zijn dochter afscheid neemt vanaf de meteoriet en als de shuttle net is geland en captain Sharp tegen de dochter zegt: "Requesting permission to shake the hand of the daughter of the bravest man I've ever known...". Kippevelllll!!!!!
vooral de muziek van Aerosmith is zeer geslaagd bij deze film...

The devil's Advocate: Als de vrouw van Keano Reeves (kan ff niet op de naam komen) met de andere advokatenvrouwtjes in de paskamer van een kledingwinkel staat en de donkere vrouw een truitje aantrekt en ineens haar ware "aard" laat zien: een monsterachtig gezicht en idem geluiden: over een schrikeffect gesproken....

The sixth sense: Als Bruce er achter komt dat hij zelf ook een ghost is en het huis gaat onderzoeken.

Als ik nog meer fragmenten kom zijn jullie de eersten die het weten..


Marty :cool:

System 3rror
10-10-2001, 12:23
Goh, ook al al uit Green Mile: Het moment dat Coffy dat aan Tom Hanks laat zien dat hij niet degene was die de 2 meisjes vermoorde, maar juist ze probeerde te genezen!

Saving Private Ryan: Het moment dat Tom Hanks dood gaat, hij heeft de hele tijd door gezet om Ryan te bereiken, en als dat dan lukt word hij notabene dood geschoten door de Duister die hij niet wou laten doodschieten toen die gevangen was genomen!

Hannibal: Mooi stukje uit de mond van Dr. Lector: "I have been thinking about eating your wife" tegen Pazzi
Heerlijk, kan niet vaak genoeg terug spoelen!! :D

Ga vanmiddag nog eens de collectie langs om herrineringen op te doen!

Jeroen Klaassen
10-10-2001, 12:46
Face/Off: het moment dat ze in het appartement zijn en ze tegen over elkaar staan en slechtsw een muur tussen beide zit en dat ze dan gaan schieten.

En natuurlijk al eerder vermeld, de 1e ontmoeting tussen de 2

martin
10-10-2001, 16:58
uit The Sixth Sense :

Dat het ventje met zijn moeder in de auto zitten, tewachten omdat er verder op een ongeluk is gebeurd. het ventje verteld aan zijn moeder dat hij een gave heeft om geesten tekunnen zien, zijn moeder gelooft hem eerst niet maar als hij verteld over haar moeder (oma) dan rollen de tranen over haar ( en mijn ) wangen, hele emotionele scene vindt ik dat ( uitstekend geacteerd).

eigenlijk vindt ik deze hele film wel op me gevoel spelen. TOP!!!

Cenobite
10-10-2001, 18:10
"The Sixth Sense" is een aaneenschakeling van creepy scenes , deze film heeft een ongelofelijk dreigende sfeer. Uren nadat ik hem in de bioscoop had gezien , had ik nog steeds kippenvel in mijn nek. :D

Zeer knap dat regisseur Night M. S. eenzelfde "creepy" sfeer weer wist te creeren in "Unbreakable" . :D

Ook zeer "creepy" :

openings scene van "Arlington Road"

De kleine Mason Gamble loopt verdoofd en bloedend op straat en wordt opgevangen door Jeff Bridges.... :D

Johan van de Vossenberg
11-10-2001, 17:52
Wat dachten jullie van het "What The Hell-moment" uit The Usual Suspect, als Verbal Kint (Kevin Spacey) dat politiekantoortje verlaat en die inspecteur effe zijn prikbord bekijkt!

Tjezus wat een film...

GRtZ

aetjansen
12-10-2001, 12:00
Pff, misschien kunnen jullie me helpen uit welke film het komt, maar er is een stukje dat me echt in het geheugen gegrift is... of eigenlijk twee...

Misschien is de eerste wel uit Schindlers list...
Er komen Duisters een huis binnen waar mensen onder gedoken zitten... je ziet niets gebeuren alleen geluid en zwart wit beeld van moeder die in de kelder zit bij het raampje en naar buiten kijkt... en dan zie je twee keer twee paar benen met grote laarzen aan (Duitsers) en daartussen twee kindervoetjes en de onderkant van een jurkje, de voetjes staan niet eens op de grond.. alleen dat zie je... absoluut kippevel moment...

De tweede is van een hele oude film, geen idee hoe die heet ook of wat. Maar het is verfilmd naar een boek geloof ik:
Situatie: Vrouw aan het bevallen in het ziekenhuis, film in zwartwit. In de minuten naar de climax toe hoor je hoe de vrouw bidt dat dit kind wel blijft leven, ze heeft al eerder kinderen verloren bij de geboorte... dan is het geboren... na minuten lang voel je de spanning...je hoopt zooo mee dat dit kind blijft leven... en dan is het gelukt...!!! JOEPIE!!!! De dokter zegt dan ineens "Gefeliciteerd mevrouw Hitler, het is een jongen, hoe gaat u hem noemen?", zegt mevrouw "Ik denk, Adolph"... AU! Dat was echt een vreselijk moment...

B-Molson
12-10-2001, 12:07
echt van die momenten.... inderdaad als die scene in de gladiator..

.......father of a murdered son, husband to a murdered wife, and I will get my revenge, in this life or the next.....


WHAAAAHHHH kippevel.... GO MAXIMUS...

B-Molson

Marty vanluit
12-10-2001, 12:24
Wat dachten jullie van Independence Day: als het Empire State Builing en het witte huis opgeblazen wordt! Dan gaat bij mij de volumeknop op tien, wat mijn vriendin er ook van zegt!

Wel cru trouwens, in het kader van die aanslag op de twin towers, het is nog steeds niet te bevatten dat het werkelijkheid is geworden!

Marty :cool:

aetjansen
12-10-2001, 12:40
Das zeker cru, ook Arlington Road vind ik nogal wrang om nu te zien.

Ik ben blij dat ik er nu niet meer zit. Ik zou me helemaal niet lekker voelen daar!

System 3rror
12-10-2001, 14:26
Oeh...

Gisteraaf gekeken weer: Platoon: Het moment waarop Elias word neergeschoten als iedereen vanuit de helicopter toekijkt!!
Tevens ook het moment dat Barnes (Tom Berenger) Elias (William Dafoe )neerschiet, iets ervoor!

Maikel
12-10-2001, 19:20
Ik ben nog twee belangrijke momenten vergeten, en die zitten in A Time to Kill. Het eerste moment is het moment nadat Carl Lee de misdadigers neerschoot, en Jack komt met tranen in zijn ogen thuis, en gaat op het trapje van de veranda zitten.
Maar het echte kippenvel moment komt pas aan het einde, wanneer Jack zijn slotpleidooi houdt, wanneer hij tranen in zijn ogen krijgt. En het mooiste is nog dat dit niet in het script stond. Geweldig gewoon!

Mike Philippens
14-10-2001, 23:39
Dit weekend gezien: The remains of the day.
Call me a romantic fool, maar die scene waar Miss Kenton (Emma Thomson) wil weten welk boek Mr.Stevens (Sir Anthony Hopkins) leest is echt waanzinnig geacteerd!
Verder natuurlijk een hele mooie film.

dave22
15-10-2001, 04:09
in "Misery" van stephen king de scene waarin hij in bed vastgesnoerd ligt en die vrouw met een moker op zijn enkels inslaat om te voorkomen dat hij kan ontsnappen.

Dit is echt een moment dat je niet snel vergeet/ uit je geheugen krijgt.,

Cenobite
15-10-2001, 09:33
Gisteren weer Battlestar Galactica zitten kijken op Fox 8 , het begin theme van BG is absoluut kippenvel :D :D

Please , please, please release Battlestar Galactica complete orginele serie uncut op DVD ... :D :D

Jason Bourne
15-10-2001, 18:09
In unbreakable, als ze op het einde handen schudden en dat je dan te zien krijgt dat hij de aanslagen heeft gepleegd.

Swordfish: als hij de handrem aantrekt en travolta opstaat in de auto en op de twee auto's naast hem schiet

Dit was het weer voor nu, als ik nog meer scenes tegenkom laat ik weer wat horen

aetjansen
15-10-2001, 18:24
Oh Jason, Ja inderdaad die scene uit Unbreakable ik was em effe kwijt, maar nu ik em lees alleen al krijg ik weer kippevel. Ik heb em van de week gekocht alleen nog niet gezien... snel doen!

SpaceWolve
15-10-2001, 18:51
Goh, ook al al uit Green Mile: Het moment dat Coffy dat aan Tom Hanks laat zien dat hij niet degene was die de 2 meisjes vermoorde, maar juist ze probeerde te genezen!

Saving Private Ryan: Het moment dat Tom Hanks dood gaat, hij heeft de hele tijd door gezet om Ryan te bereiken, en als dat dan lukt word hij notabene dood geschoten door de Duister die hij niet wou laten doodschieten toen die gevangen was genomen!



Wauw alleen toen ik deze 2 griezel momenten las kreeg ik al kippevel, de films nog niet gezien dus snel doen:D

Nathan Strik
15-10-2001, 23:20
Zeg Jason, wil je de volgende keer als je de afloop van een film gaat verklappen in een post even aangeven dat er spoilers in de post zitten. Is anders errug lullig tegen de mensen die de film nog niet hebben gezien.
Thanx.

hitchberg
16-10-2001, 07:38
Japanese submarine slammed two torpedoes into our side, Chief. We was comin' back from the island of Tinny and Delailie, we'd just delivered the bomb. The Hiroshima bomb. Eleven hundred men went into the water. Vessel went down in twelve minutes. Didn't see the first shark for about a half hour. Tiger. Thirteen footer. You know how you know that in the water, Chief? You can tell by lookin' from the dorsal to the tail. What we didn't know, was that our bomb mission was so secret, no distress signal had been sent. They didn't even list us overdue for a week. Very first light, Chief, sharks come cruisin', so we formed ourselves into tight groups. It was sorta like you see in the calendars, you know the squares in the old calendars like the Battle o' Waterloo and the idea was the shark come to the nearest man, that man he starts poundin' and hollerin' and sometimes that shark he go away... but sometimes he wouldn't go away. Sometimes that shark looks right at ya. Right into your eyes. And the thing about a shark is he's got lifeless eyes. Black eyes. Like a doll's eyes. When he comes at ya, he doesn't even seem to be livin'... 'til he bites ya, and those black eyes roll over white and then... ah then you hear that terrible high-pitched screamin'. The ocean turns red, and despite all your poundin' and your hollerin' those sharks come in and... they rip you to pieces. You know by the end of that first dawn, lost a hundred men. I don't know how many sharks, maybe a thousand. I do know how many men, they averaged six an hour. Thursday mornin', Chief, I bumped into a friend of mine, Herbie Robinson from Cleveland. Baseball player. Bosun's mate. I thought he was asleep, Reached over to wake him up. He bobbed up, down in the water, he was like a kinda top. Upended. Well, he'd been bitten in half below the waist. Noon the fifth day a Lockheed Ventura swung in low and he spotted us, a young pilot, lot younger than Mr. Hooper here, anyway he spotted us and a few hours later a big ol' fat PBY come down and start to pick us up. You know that was the time I was most frightened? Waitin' for my turn. I'll never put on a lifejacket again. So, eleven hundred men went into the water. Three hundred and sixteen men come out, the sharks took the rest, June the twenty-ninth, nineteen-forty five. Anyway, we delivered the bomb.

Tijntje
16-10-2001, 14:11
Independence Day
Wanneer de president z'n speech houdt.

Titanic
Wanneer het geschreeuw van de mensen in het water steeds minder wordt. (in de bios kwam dit erg duidelijk over)

The never ending story
Wanneer Athreyu (of hoe heet ie) z'n paard in 't drijfzand zakt. (toen ik nog klein was kwam dit erg dramatisch over :P)

HarryCallehan
06-01-2002, 20:02
Goh, ook al al uit Green Mile: Het moment dat Coffy dat aan Tom Hanks laat zien dat hij niet degene was die de 2 meisjes vermoorde, maar juist ze probeerde te genezen!

Saving Private Ryan: Het moment dat Tom Hanks dood gaat, hij heeft de hele tijd door gezet om Ryan te bereiken, en als dat dan lukt word hij notabene dood geschoten door de Duister die hij niet wou laten doodschieten toen die gevangen was genomen!

Hannibal: Mooi stukje uit de mond van Dr. Lector: "I have been thinking about eating your wife" tegen Pazzi
Heerlijk, kan niet vaak genoeg terug spoelen!! :D



Geinig he, dat we het bij DVD nogsteeds over terugspoelen hebben. Maargoed......

The Green mile en Saving private Ryan zijn inderdaad perfecte kippenvel films.
In Saving pryvate Ryan: het uiticht over de ontelbare witte kruizen.............brrrrr (dan te bedenken dat dit echt is......)

DH

Tom Rood
06-01-2002, 20:18
Kippenvel,

Een van de laatste scenes in bad boys met Will Smith en Martin Lawrence.

Als ze in de porche zitten en achter de bad guy in de crobra aan scheuren...en dan moeten ze hem inhalen anders rammen ze de muur in...

Klinkt misschien wat goedkoop maar als grote will smith fan en super auto freak krijg ik absoluut kippenvel van deze achtervolging..

verder meerdere momenten uit the green mile en saving private ryan.

En nog een topper die ik net heb gezien Enemy at the gates..Erg goed!

En zo kan ik nog wel ff doorgaan..

Alex Bel-Gy-Bel
07-01-2002, 20:09
In Jurassic Park zijn er zo wel verschillende momenten waar ik kippenvel kreeg
bv: op het einde in de keuken waar die 2 dino's(?) achter de kinderen aan zitten.
Ook krijg ik koude rillingen bij het afspelen van "U2 Rattle and Hum" sunday Bloody Sunday.

BrianB
26-01-2002, 20:30
[b]The never ending story
Wanneer Athreyu (of hoe heet ie) z'n paard in 't drijfzand zakt. (toen ik nog klein was kwam dit erg dramatisch over :P)
Vroeger heb ik daar vreselijk om moeten huilen (dom eigenlijk), bij sommige films moet ik nog steeds huilen zoals:
SPOILERS!!!!!
Armageddon: Als Bruce Willis afscheid neemt vanaf de komeet, moet ik altijd janken
The Green Mile: bij Del's executie hou ik het ook niet droog, maar het ging om kippevel-momenten, dus:
Jurassic Park: Als John Hammond 'Welcome to Jurassic Park" zegt krijg ik volop kippevel.

Camille
26-01-2002, 20:33
Rolluiken naar beneden, sfeerverlichting aan, volume de hoogte in, en de DVD van Star Wars Episode I: The Phantom Menace starten. Kippenvel gegarandeerd wanneer de gekende openingcredits over het scherm rollen!

En uiteraard bij de andere drie episodes ook... (alhoewel de video's hier al slijtagesporen begint te vertonen). Video's??????? Wat is dat??
Dit is het DVD forum:D

jwtje
27-01-2002, 21:19
Film: Heat

Scene: helemaal aan 't einde van de film als Robert de Niro doodgaat, da's pas kippevel...

Martin van Tuijl
29-01-2002, 03:56
Scene: helemaal aan 't einde van de film als Robert de Niro doodgaat, da's pas kippevel... Is die dood?! Is schrik me de kolere! :o

Mijn moeder zei altijd: het is niet echt, het is maar een film! ;)

Martin van Tuijl
29-01-2002, 04:03
Ik heb gister een kippevel moment ontdekt op een recente aanwinst: U2 Elevation 2001 (live from Boston).
De overgang tussen 'Bad' en 'Where The Streets Have No Name'.
Zodra je door krijgt dat 'Were The Streets Have No Name' er in klapt, staan alle haren bij mij recht overeind.
En gezien de reactie van het publiek ben ik niet de enige..

ToolkiT
29-01-2002, 04:51
De tweede is van een hele oude film, geen idee hoe die heet ook of wat. Maar het is verfilmd naar een boek geloof ik:
Situatie: Vrouw aan het bevallen in het ziekenhuis, film in zwartwit. In de minuten naar de climax toe hoor je hoe de vrouw bidt dat dit kind wel blijft leven, ze heeft al eerder kinderen verloren bij de geboorte... dan is het geboren... na minuten lang voel je de spanning...je hoopt zooo mee dat dit kind blijft leven... en dan is het gelukt...!!! JOEPIE!!!! De dokter zegt dan ineens "Gefeliciteerd mevrouw Hitler, het is een jongen, hoe gaat u hem noemen?", zegt mevrouw "Ik denk, Adolph"... AU! Dat was echt een vreselijk moment...
Hoe de film heet kan ik je niet vertellen... Wel kan ik je vertellen dat het een verfilming van een verhaal van Roald Dahl moet zijn.
Ik geloof uit de bundel 'Kiss kiss'.

Rob P.
29-01-2002, 23:44
Kippevel kreeg ik bij:

-- Het laatste gevecht in Gladiator, wanneer Maximus vanuit de kelder op de prehistorisch lift omhoog gaat en de arena betreed. Met de bombastische muziek van Hans Zimmer voluit..pfff.

-- Het einde van de Sixth Sense, nee niet HET einde, maar als Haley Joel Osmond met zijn 'moeder' in de auto zit en alles verteld over haar moeder. En de dooie fietser buiten naast de auto.

-- Wanneer de Boondock Saints ondersteboven aan een touw hangen en al draaiend de hele kamer neerknallen. Ook die muziek erbij weer, geweldig.

Lambèrt Guilonard
30-01-2002, 20:41
Naast eerder genoemde fragmenten uit de film sixth sense geeft de film The Shining van Stanley Kubrick mij ook regelmatig kippevel.
O.a. in de scène waarin Danny, het jongetje met "the Shining", al fietsend door de lange gangen van het hotel opeens oog in oog staat met de vermoorde tweeling-zusjes .

Bbbbrrrrrr ......

Marc Raps
23-04-2003, 08:14
The Shawshank Redemption: Als Red naar Andy's boom vertrekt met de bus.
Titanic: Het einde, als iedereen klapt.
E.T. The Extra-Terrestrial: Als de fiets voor het eerst vliegt. Die kleine duik die die maakt, om dan weg te vliegen, met die prachtige muziek (*kwijl*)
The Usual Suspects: Als die inspecteur (hoe heet-ie ook al weer) het prikbord achter het burea bekijkt.
The Godfather Part II: "Holy Mary".

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Marc Raps
23-04-2003, 08:25
In Saving pryvate Ryan: het uiticht over de ontelbare witte kruizen.............brrrrr (dan te bedenken dat dit echt is......)


Oh ja, inderdaad. Eerst zie je een paar kruisjes, dan worden het er meer; je krijgt een gevoel van onbehagen, en dan draait de camera om, en zie je die eindeloze rij kruizen...

Ook in Twister, als ze in het oog van de storm gaan.

Raymond Vonk
23-04-2003, 10:29
Heej mensen... MET SPOILERS

Wat dachten jullie van Vertical Limit theatrical trailer in dolby 5.1 wel flink hard zetten oeeeehooeeeeee geweldig daar krijg ik kippenvel bij.

Bij American History X als ie die vent zijn smoel in 2en trapt op de stoeprand, echt heel erg gruwelijk.

the Fast and the Furious Scene in begin met die groene eclipse wel KEI en KEI hard zetten en ook die scene met die oranje Supra en die zwarte muscle car ooohoo .

en Armageddon als bruce willis dood gaat

Casino als die Nicky (joe pesci) moet toe kijken hoe zijn eigen broer in mekaar wordt gelagen door div. mafia gasten met metalen knuppels en als hij dan vervolgens zelf ook zo tot zijn eind komt.

The Rock als ie op het laatst op zijn knieen met een spuit in zijn hart met die flares aan het zwaaien is zodat ze hem niet bombarderen en het dan net ff te laat zien mooie effecten ...

Niels Haasjes
23-04-2003, 11:02
Wat kippenvelmomenten voor mij! Het zijn er nog al wat. Maar daarom ben ik ook filmliefhebber!!

(Pas op ik SPOIL vast wel wat):

Unbreakable & Sixth Sense (Bruce Willis 2x geniaal)
Green Mile (Wanneer duidelijk wordt hoe de vork in de steel zit)
All Stars (Tijdens het liedje 'When I shouldn't have you')
American History X (Wanneer Edward Norton zich bekeert in de gevangenis en natuurlijk de laatste scene)
As good as it gets Het verdriet van de buurman en de serveerster
A beautiful Mind Wanneer Russel Crow z'n kind vergeet in bad
Blair Witch 1 Als je kinderstemmen buiten de tent hoort
A few good man Did you, or did you not order a code red?
Gladiotor Prachtige film, vrijwel hele film kippenvel!
Instinct De scene waarin de gorilla sterft
Seven De laatste 2 moorden
About a boy & Notting Hill De onvermijdelijke happy ends

Waar ik kippenvel van krijg van irritatie: Te veel Amerikaans nationalisme (patriotisme), zoals in Air Force 1 en dergelijken!

JaapM
23-04-2003, 12:54
American History X (Wanneer Edward Norton zich bekeert in de gevangenis en natuurlijk de laatste scene)
Ik dacht eerder aan die stoeprand

Richard B.
24-04-2003, 20:51
E.T. The Extra-Terrestrial: Als de fiets voor het eerst vliegt. Die kleine duik die die maakt, om dan weg te vliegen, met die prachtige muziek (*kwijl*)

Die staat ook aan de top van mijn lijstje. Da's iedere keer weer raak: zodra ik, terwijl je het shot van E.T.'s hoofd ziet, die muziek voelt aanzetten, en vervolgens die fiets van de rots naar beneden duikt ga ik ie-de-re keer weer voor de bijl. Da's film op zijn best. Die scene waarin Elliot's moeder dat verhaal van Peter Pan voorleest aan Gertie en Elliot zijn arm om E.T. heenslaat is er ook eentje en die scene helemaal aan het einde is hakt er ook wel stevig in.

Een scene uit een andere film die me ook iedere keer weer kippenvel bezorgt is die aan het begin van Rear Window als Grace Kelly voor het eerst in beeld verschijnt om Jimmy Steward te kussen. Dat zijn echt twee bloedstollend mooie shots achter elkaar die me eerdere keer weer raken.

BTW: WTF!?!?! Ik kijk net op IMDB en zie dat E.T. op plaats 222 staat!!!! SCHANDE!!! Hij hoort RUIM in de top 10 te staan!!

Lex v/d Moolen
25-04-2003, 17:32
Lord of the Rings

- Op het moment dat The Fellowship in Moria die hele grote hal met ontelbare kolommen binnenlopen, geholpen door de prachtig juiste muziek van Howard Shore. Elke keer als ik die scene zie, krijg ik de rillingen.

En nog wel een paar momenten:
Als de Nazgul de Prancing Pony binnenkomen;
Als The Fellowship onder de Argonath beelden varen;

Mark de Jong
26-04-2003, 10:16
Philadelphia (tijdens het einde)

Rickje
26-04-2003, 11:21
In het begin van The Ring... dat haar vriendin haar vertelt over een video en dat die andere die video vorige week zag... en dan in die woonkamer enzo.

De muziek in Triple X.... het begin met Rammstein.

En in TFATF de auto's die aan komen scheuren, de groene Eclipse in het begin en de zwarte Dodge Charger en de Supra. Maar ook die Honda 2000 ...geweldig gewoon... En in die film ook de muziek uiteraard :D

Mobie
26-04-2003, 14:24
In The Rock, als ze die jets afkomen om die bommen te droppen en cage die groene rook laat zien.

Bij X-Men als die blackbird vertrekt.


Iets minder leuke kippevelmomenten

Saving Private Ryan, als ze in het begin het strand bestormen en die deuren van die amfibievoertuigen gaan open

Band of Brothers, als ze die mensen uit het kamp moeten zeggen dat ze terug opgesloten worden omdat ze zich anders zouden doodeten.

Camille
26-04-2003, 20:30
Ik krijg altijd kippenvel als er een cool einde is in een film :lol:

dj_klomp
10-05-2003, 14:08
In Sum of all fears als de president uit het stadion wordt gehaald

Crash20
11-05-2003, 18:48
Goh er zitten al onwij sveel stukjes tussen waar ik ook kippenvel bij krijg

Onder andere
matrix de schiet scene in lift hal,
SPR aan het eind van de film als die man huilend neer valt en vraag of ie een goede echtgenoot is geweest,
Green Mile executie en als die man al 108 blijkt te zijn met die muis,
LOTR-FOTR de hal in the mines of moria,
LOTR-TTT aan het eind van de battle of helms deep als gandalf eindelijk terugkeert met de rest van het leger als al die paarden zo die heuvel af rennen echt fantastisch moment gewoon.

En zo zijn er nog zo veel meer.

Jeroen vS
24-01-2006, 22:57
Kippevel? Zeg maar rillingen en dan die van het koude soort, die krijg ik slechts bij één scene en die is uit een film die ik nog nooit gezien heb.

American History X: [spoiler:515bbdd9e0]Als de hoofdpersoon zegt dat die andere meneer even met zijn gebit op de stoeprand moet gaan liggen. Whaaaah. Te erg gewoon.[/spoiler:515bbdd9e0]

Echte (gewone) kippenvel momenten zijn er te veel om op te noemen. Ik kan er niet eens één verzinnen nu. Of ... misschien wel.

* Het einde van Schindler's List [spoiler:515bbdd9e0]als alle overlevenden een steen neerleggen[/spoiler:515bbdd9e0].
* Het einde van Saving Private Ryan als [spoiler:515bbdd9e0]Ryan aan zijn vrouw vraagt of hij een goed leven heeft geleefd[/spoiler:515bbdd9e0].

En nu stop ik even, want het is al laat.

1101
24-01-2006, 23:17
The Devil's Advocate:
Pacino's tirade, zijn epistel dat uitbarst in woede, als hij tegen Keanu vertelt hoe de zaken in elkaar steken.

Gruwelijk goed gebruld.

Philippe
25-01-2006, 12:52
The Rock: openingsequentie waarin Ed Harris in de gietende regen op het kerkhof loopt, ondersteund door de prachtige muziek van Hans Zimmer / Nick Glennie-Smith / Harry Gregson-Williams.

Heat: dinner scène met Pacino en De Niro.