PDA

Bekijk de volledige versie : SkyShowTime (o.a. Peacock en Paramount+) komt naar Nederland



martwout
19-08-2021, 12:57
SkyShowTime komt naar Nederland:
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5248798/skyshowtime-showtime-streamingdienst-peacock-paramount?fbclid=IwAR3f-p1iSdwWZI2NU76ai6cnZm04YZmXF7Y39QGFZq_ICNR55FPajND ySzQ

martwout
19-08-2021, 13:03
Persbericht van ze: https://www.businesswire.com/news/home/20210818005282/en/

Werner
19-08-2021, 13:27
Hoppa, wéér een streamingdienst erbij.

tmvde
19-08-2021, 13:38
Hoppa, wéér een streamingdienst erbij.

Maar in de VS zijn het er 2, dat is er dan toch eentje minder ;-)

rogue
20-08-2021, 13:19
Paramount+? Zou dat nog invloed hebben op waar de Star Trek series te zien zijn...ben benieuwd.

Johan1967
14-08-2022, 13:46
SkyShowtime in september in Nederland verkrijgbaar

UPDATE: Paramount meldt aan Totaal TV dat de eerder genoemde lanceerindicatie van september ondanks vermelding in een persbericht onjuist is. Het bedrijf stelt nu dat SkyShowtime later dit jaar in Nederland beschikbaar komt.

Bron: totaaltv.nl https://www.totaaltv.nl/nieuws/skyshowtime-in-september-in-nederland-verkrijgbaar/

tmvde
20-09-2022, 14:07
SkyShowtime start op 25 oktober: Nieuwe streamingdienst SkyShowtime op 25 oktober van start in Nederland | RTL Nieuws (https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5334433/skyshowtime-nederland-25-oktober-video-streaming)

Rogier Burghout
21-09-2022, 13:03
SkyShowtime start op 25 oktober: Nieuwe streamingdienst SkyShowtime op 25 oktober van start in Nederland | RTL Nieuws (https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5334433/skyshowtime-nederland-25-oktober-video-streaming)

Tja, eerst even naar het aanbod kijken, vooral de series. De goede films van Paramount en Universal heb ik al op BD/UHD. Dus voor die hoef ik het in ieder geval niet te nemen.

HBx2000
18-10-2022, 10:06
https://www.youtube.com/watch?v=lgg1yJkdmks

SkyShowtime zal € 6,99 per maand gaan kosten in Nederland.

tmvde
24-10-2022, 20:59
Er gaan geruchten dat ze net als HBO Max met een levenslange 50% kortingsactie gaan komen. In dat geval zou ik het wel overwegen.

https://www.streamwijzer.nl/skyshowtime-levenslange-korting-50-procent/

Wat ik wel vreemd vind, is dat Star Trek: Discovery nog zal ontbreken in het aanbod, terwijl de serie al maanden niet meer op Netflix staat en seizoen 4 nooit op Netflix is verschenen.

rogue
25-10-2022, 08:38
Sterker nog: het is zo: https://www.skyshowtime.com/nl.

Voor die € 3,49 heb ik mij wel aangemeld, even kijken of het wat is. Ik zit er wel sterk aan te denken om netflix nu de deur uit te doen, die is nu in vergelijking wel erg duur i.v.m. hoeveel we kijken.

rogue
25-10-2022, 08:56
Wel vreemd inderdaad, je zou verwachten dat bijna alles van Star Trek hierop staat. Ik zie van de series alleen TNG, Prodigy en Strange New Worlds staan. Qua films alleen de Kelvin films en Nemesis.

Ben wel benieuwd waar Discovery straks komt, of helemaal niet zoals vorig seizoen.

Verder wel vreemd dat sommige series zoals The Good Fight en Madam Secretary maar 4 seizoenen hebben staan. Waarom niet de latere seizoenen?

Voor degene die het nog niet hebben gezien en het willen proberen: de absolute aanrader qua series is Batllestar Galactica. Wel eerst de mini-series kijken....

Driekus
25-10-2022, 09:26
Ik heb de serie Battlestar Galactica in mijn bezit, als ook vele Star Trek series en films.
Maar ik ga het toch eens proberen dit streamings kanaal.

Ben benieuwd wat er allemaal op te zien zal zijn,

Ik denk dat er veel bijkomt de komende maanden.

rogue
25-10-2022, 10:41
Ik heb de serie Battlestar Galactica in mijn bezit, als ook vele Star Trek series en films.
Maar ik ga het toch eens proberen dit streamings kanaal.

Ben benieuwd wat er allemaal op te zien zal zijn,

Ik denk dat er veel bijkomt de komende maanden.

Ja, ik heb ook alles van Star Trek en Battlestar Galactica wat er uit is gekomen. Ik vermoed ook wel dat er de komende tijd veel bijkomt, vooral op filmgebied, ze hebben een flinke catalogus om uit te putten.

pascal b
25-10-2022, 10:42
Dacht ga het ook maar eens proberen, krijg alleen op geen enkele manier surround geluid bij afspelen van films of series.

Claudio Santulli
25-10-2022, 12:08
Mochten er mensen een levenslange korting willen, creëer je account op de website en niet via een telefoon app, want dan krijg je de korting niet. Het enige wat dat rest is annuleren en met een nieuw emailadres een nieuw account aanmaken.

TMH
25-10-2022, 13:59
Ook een abonnement genomen.
Als ik één film per maand kijk, heb ik het gevoel dat ik het geld er al uit haal.

mrjohn
25-10-2022, 15:14
Ik wou een abonnement nemen maar brak het af toen ik zag dat je alleen maar kan betalen met een credit card of paypal; typisch Amerikaans. Daarnaast hebben ze nog nooit gehoord van 4K/UHD. We moeten het doen met HD en HD is bij nagenoeg alle streamingdiensten van een matige kwaliteit en bij prime is het zelfs meer videokwaliteit (ET). Voor het geluid hebben ze het geweldige dolby 5,1 en dat stamt dus ook uit de video/dvd-tijdperk. Hier moeten we het meedoen en kunnen we binnenkort kijken naar Jurassic world dominion en Top gun maverick in dvd-videokwalitiet en dat voor slechts € 3,49. Ben ik de enige die denkt dat er wat goed mis is met de streamingdiensten op het gebied van kwaliteit van beeld en geluid.

TMH
25-10-2022, 15:47
Ik wou een abonnement nemen maar brak het af toen ik zag dat je alleen maar kan betalen met een credit card of paypal; typisch Amerikaans. Daarnaast hebben ze nog nooit gehoord van 4K/UHD. We moeten het doen met HD en HD is bij nagenoeg alle streamingdiensten van een matige kwaliteit en bij prime is het zelfs meer videokwaliteit (ET). Voor het geluid hebben ze het geweldige dolby 5,1 en dat stamt dus ook uit de video/dvd-tijdperk. Hier moeten we het meedoen en kunnen we binnenkort kijken naar Jurassic world dominion en Top gun maverick in dvd-videokwalitiet en dat voor slechts € 3,49. Ben ik de enige die denkt dat er wat goed mis is met de streamingdiensten op het gebied van kwaliteit van beeld en geluid.

Heb de kwaliteit zelf nog niet bekeken (zag wel dat er geen 4K HDR, Dolby Vision, Atmos was), dus daar kan ik niet op reageren.
Wat ik wel even wil laten weten is dat ik via iDeal (Rabobank) heb betaald, dus waarom je dat niet te zien kreeg snap ik niet. Het zou dus zeker mogelijk moeten zijn.

Mark van L.
25-10-2022, 16:52
Ik neem aan dat 4K snel volgt, evenals dolby atmos of dts. Was bij Disney ook de eerste dagen.
Bij HBOmax zijn alleen de nieuwste titels in 4k.
Wat dat betreft is Disney tot nu toe de beste.

rogue
25-10-2022, 17:39
Ik wou een abonnement nemen maar brak het af toen ik zag dat je alleen maar kan betalen met een credit card of paypal; typisch Amerikaans. Daarnaast hebben ze nog nooit gehoord van 4K/UHD. We moeten het doen met HD en HD is bij nagenoeg alle streamingdiensten van een matige kwaliteit en bij prime is het zelfs meer videokwaliteit (ET). Voor het geluid hebben ze het geweldige dolby 5,1 en dat stamt dus ook uit de video/dvd-tijdperk. Hier moeten we het meedoen en kunnen we binnenkort kijken naar Jurassic world dominion en Top gun maverick in dvd-videokwalitiet en dat voor slechts € 3,49. Ben ik de enige die denkt dat er wat goed mis is met de streamingdiensten op het gebied van kwaliteit van beeld en geluid.

Ik heb gewoon met ideal betaald hoor? Kwaliteit heb ik nog niet bekeken, dat komt hopelijk ergens van het weekend wel. Maar voor die € 3,49 maak ik mij niet heel druk hoor.

Claudio Santulli
25-10-2022, 17:41
https://hd-report.com/showtime-list-of-4k-dolby-vision-movies-shows/

Weliswaar niet de NL-versie, maar ze doen wel 4k DV. Ik ga zo kijken of er wel een tv app is en wat de resolutie is. Als blijkt dat 4K geen optie is straks, dan houdt het voor mij snel op.

Driekus
25-10-2022, 18:10
Betaling gedaan maar geen beeld.
Het is ook van mijn rekening af.
Er staat steeds neem een abonnement.:twisted:

https://i.postimg.cc/dZqMS4CZ/2022-10-25-19-02-20-Sky-Showtime-Manage-Profile.png (https://postimg.cc/dZqMS4CZ)

Claudio Santulli
25-10-2022, 18:29
Wel gelijk een app op mijn LG, maar vooralsnog heb ik (even snel) nog niks in 4K kunnen vinden. Dan kijk ik wat ik interessant vindt en dan houdt het vooralsnog op. Natuurlijk is het nieuw, maar vooral in Nederland. Dus het niveau moet omhoog. Ik neem niks wat niet 4K is...

tmvde
25-10-2022, 19:31
Ja, er is verschil tussen HD en 4K, maar dat verschil is in mijn ogen toch een stuk kleiner dan toen het van DVD naar blu-ray ging. Om daar nou over te vallen ;-)

Voor wie een abo hebben afgesloten, staat er bij jullie in de app bij Account en abonnement ook € 6,99 per maand? Bij mijn HBO Max abonnement wordt de 50% korting vermeld en staat er € 3,99. Wel met iDeal kunnen betalen (€ 3,49), al was selectie bank niet zo handig gedaan, moest m’n scherm draaien om de juiste bank te kunnen selecteren.

Zo en dan nu aflevering 1 van Star Trek: Strange New Worlds kijken.

Claudio Santulli
25-10-2022, 19:55
4K is uiteraard veel meer dan resolutie en een hogere bitstream, dus het verschil is weldegelijk aanwezig. Maar het is natuurlijk gewoon wat voor jou belangrijk is. Het is anno 2022 natuurlijk wel zo simpel als dat de concurrentie het wel biedt. En er zullen zo langzamerhand keuzes gemaakt moeten worden. Het helpt ook niet dat veel films die ze bieden ik ook graag op disc wil hebben of heb, dus het is al een soort van dubbeldip. ;-)

Mark van L.
26-10-2022, 05:33
Ja, er is verschil tussen HD en 4K, maar dat verschil is in mijn ogen toch een stuk kleiner dan toen het van DVD naar blu-ray ging. Om daar nou over te vallen ;-)

Voor wie een abo hebben afgesloten, staat er bij jullie in de app bij Account en abonnement ook € 6,99 per maand? Bij mijn HBO Max abonnement wordt de 50% korting vermeld en staat er € 3,99. Wel met iDeal kunnen betalen (€ 3,49), al was selectie bank niet zo handig gedaan, moest m’n scherm draaien om de juiste bank te kunnen selecteren.

Zo en dan nu aflevering 1 van Star Trek: Strange New Worlds kijken.

In de app staat 6,99. Op de website 3,49.

Hombre
26-10-2022, 07:02
Het lijkt me een kwestie van geduld!

SkyShowtime in het kort:
Kost 6,99 euro per maand, tijdelijk 50 procent korting
Lanceringsactie geldt tot 6 december
Streamen in full-hd (later ook in 4K)
Downloaden van titels is mogelijk
Op drie apparaten tegelijk streamen
Meerdere gebruikersprofielen mogelijk

Oude lijst gevonden
Showtime List of 4k Dolby Vision HDR Movies & Shows
https://hd-report.com/showtime-list-of-4k-dolby-vision-movies-shows/


Bij HBO was dat in het begin ook weing 4k en er stond zelfs 1080i25 content op al bv GOT.
Nu is dat 4K DV + DA.

Disney+ heeft inmiddels Zells de oude films van Disney Channel uit '60 en '70 in een aantal die in 4K + DV zijn.

Verschil in 4k, ja voor mij wel en ik vindt Willow in 4K + DV er prachtig uitzien op ons 83" scherm :-)

Ik ga eerst een weekje gratis en dan zie ik wel. De 50 procent actie loopt t/m 6 december.

DVDProfilersFilmgek
26-10-2022, 10:50
Sterker nog: het is zo: https://www.skyshowtime.com/nl.

Voor die € 3,49 heb ik mij wel aangemeld, even kijken of het wat is. Ik zit er wel sterk aan te denken om netflix nu de deur uit te doen, die is nu in vergelijking wel erg duur i.v.m. hoeveel we kijken.

Ben nu ook lid van SkyShowtime, aangemeld via de webbrowser op mijn laptop en betaald met iDeal, ging nadat ik me wat had ingelezen op diverse sites in 1x goed en alles werkt ook nog eens zoals ze beloofd hebben, heb nl subs en ondertitels naar smaak kunnen instellen, ook de app op mijn Sony TV doet het zonder haperen en ben gelijk begonnen met Star Trek Strange New Worlds. Wordt aangeboden in 1080 met Dolby surround, op mijn 85inch ziet het er goed uit en geluid gaat via de home cinema, die maakt het altijd wel te pruimen.

Ja.... die Netflix met zijn dreigement om extra te gaan vragen als je je abbo zou delen.....heb 3 gebruikers...... heel vaak kijkt er maar 1 tegelijk en wordt het door anderen niet gebruikt als ze weer gestart zijn met een serie op HBO Max of iets op Prime. Ja en als ik het zelf dan niet gebruik..... laat ik het abbo doorlopen zodat zussie lief gewoon kan blijven kijken. Gaat Netflix zijn dreigement waarmaken..... dan ik ook.... en stop hem dan, jammer voor zus lief, maar als Netflix het onderste uit de kan wil krijgt Netflix het deksel op zijn neus.
Krijgt zussie van mij naast het HBO Max ook de code van SkyShowtime en wie weet neem ik dan ook Disney+ er weer een tijdje bij..... en vergeet zussie helemaal het bestaan van Netflix wel..... heb wel eens eerder Netflix er een jaartje uitgegooid en helemaal niet gemist, was nadat ze gingen rommelen met de kwaliteit omdat de Fransen het zo moeilijk hadden met hun internet.

Voor 3,49 in de maand.... de prijs van 1 M3 aardgas van het energietuig, kan ik me toch niet druk maken en bij het kijken naar Star Trek Strange New Worlds vergeet je helemaal dat er nog zoiets als Netflix bestaat.:grin:(y)

DVDProfilersFilmgek
26-10-2022, 11:03
4K is uiteraard veel meer dan resolutie en een hogere bitstream, dus het verschil is wel degelijk aanwezig. Maar het is natuurlijk gewoon wat voor jou belangrijk is. Het is anno 2022 natuurlijk wel zo simpel als dat de concurrentie het wel biedt. En er zullen zo langzamerhand keuzes gemaakt moeten worden. Het helpt ook niet dat veel films die ze bieden ik ook graag op disc wil hebben of heb, dus het is al een soort van dubbeldip. ;-)

Had een oude Star Trek serie gekeken op Netflix, in een beroerde resolutie en zeer lage bitstream, het gaat soms om de inhoud en niet om de beeld- en geluidskwaliteit, maar om het genieten van een serie en als de inhoud boeit...... dan valt er wat te vergeven.

Sommige hedendaagse films moeten het hebben van beeld en geluidskwaliteit en goede effecten...... want de inhoud van het verhaal is vaak flinterdun en al ben je zo stoned als een garnaal nog met gemak te volgen..... dat flinterdunne...... dat moet worden gecompenseerd, anders loop je er hard hollend bij weg:mrgreen:

Keuzes maken...... een goede film doet het bij mij ook wel in iets lagere resolutie en lage bitrate en aub zonder DV.

Ja, kwaliteit en kwaliteit, tis maar net waar je naar kijkt;)

pretorian22
28-10-2022, 14:25
Ik heb de dienst alvast afgenomen ivm de 3,49 / 50% korting, maar wat een baggerkwaliteit hoor.

Matige hd kwaliteit en ligt het aan mij of is er anno 2022 geeneens een simpel dolby digital 5.1 aanwezig zelfs? Ik ga dus echt geen films kijken zonder normaal surround. Eigenlijk liever al niet zonder 4k hdr / dolby vision.

Claudio Santulli
28-10-2022, 14:53
Later in 4K is ook een vaag begrip. Hoe lang gaat dat duren? Een maand, een half jaar, een jaar..? Inderdaad anno 2022, waar de concurrentie inmiddels flinke stappen heeft gemaakt, vind ik dit best vreemd. Ik heb het ook genomen voor de korting, maar los van een film die ik echt wil zien, zal ik er zo nog maar weinig gebruik van maken. Aan de andere kant, me dagelijkse broodje bij de bakker kost meer.

Rogier Burghout
28-10-2022, 15:06
Ik heb een account aangemaakt en de eerste betaling gedaan van €3.49 via de website op mn telefoon. Later stond alleen het abbo van €6.99in mn account en de volgende dag werd de €3.49 terug geboekt en stond er een nieuwe afschrijving klaar van €6.99. Meteen mn abonnement opgezegd en over een maand nog maar een keer proberen. Werkt nog niet echt lekker dus...

tmvde
28-10-2022, 15:18
Ik heb een account aangemaakt en de eerste betaling gedaan van €3.49 via de website op mn telefoon. Later stond alleen het abbo van €6.99in mn account en de volgende dag werd de €3.49 terug geboekt en stond er een nieuwe afschrijving klaar van €6.99. Meteen mn abonnement opgezegd en over een maand nog maar een keer proberen. Werkt nog niet echt lekker dus...

Vreemd. Bij mij in de app staat ook die € 6,99, maar als ik via de website kijk, dan staat er het volgende:

12951

Dus voorlopig ga ik er vanuit dat het bij mij goed gaat.

reusla
28-10-2022, 17:06
Hopelijk komen er gauw ook Apps uit voor XBox of Playstation. M'n ouwe trouwe Philips 3D UltraHD TV heeft geen SkyShowTime app en speakers van die TV zelf zijn echt te belabberd om te luisteren buiten de Homecinema set dus een Chromocast aansluiten gaat 'm ook niet worden.
Rest van de streaming platforms heeft wel XBox/Playstation ondersteuning en aangezien deze platforms nog vrij populair zijn snap ik niet waarom er nog geen Apps hiervoor zijn.
Toch maar abbonement genomen en kijk nieuwste Star Trek serie dan voorlopig maar ff op tablet tot er een andere oplossing is.

tmvde
28-10-2022, 17:42
Hopelijk komen er gauw ook Apps uit voor XBox of Playstation. M'n ouwe trouwe Philips 3D UltraHD TV heeft geen SkyShowTime app en speakers van die TV zelf zijn echt te belabberd om te luisteren buiten de Homecinema set dus een Chromocast aansluiten gaat 'm ook niet worden.
Rest van de streaming platforms heeft wel XBox/Playstation ondersteuning en aangezien deze platforms nog vrij populair zijn snap ik niet waarom er nog geen Apps hiervoor zijn.
Toch maar abbonement genomen en kijk nieuwste Star Trek serie dan voorlopig maar ff op tablet tot er een andere oplossing is.

Een Chromecast kun je ook op een HDMI poort van je receiver aansluiten, dus dan gaat het geluid via de home cinema.

Claudio Santulli
28-10-2022, 18:21
Ik heb een account aangemaakt en de eerste betaling gedaan van €3.49 via de website op mn telefoon. Later stond alleen het abbo van €6.99in mn account en de volgende dag werd de €3.49 terug geboekt en stond er een nieuwe afschrijving klaar van €6.99. Meteen mn abonnement opgezegd en over een maand nog maar een keer proberen. Werkt nog niet echt lekker dus...

Volgens moet je dan echt met een ander emailadres aanmelden, omdat het systeem denkt dat je een keer geannuleerd hebt en dus niet meer in aanmerking komt voor de korting. Denk dat contact zoeken beter werkt. ;)

Claudio Santulli
28-10-2022, 18:23
Hopelijk komen er gauw ook Apps uit voor XBox of Playstation. M'n ouwe trouwe Philips 3D UltraHD TV heeft geen SkyShowTime app en speakers van die TV zelf zijn echt te belabberd om te luisteren buiten de Homecinema set dus een Chromocast aansluiten gaat 'm ook niet worden.
Rest van de streaming platforms heeft wel XBox/Playstation ondersteuning en aangezien deze platforms nog vrij populair zijn snap ik niet waarom er nog geen Apps hiervoor zijn.
Toch maar abbonement genomen en kijk nieuwste Star Trek serie dan voorlopig maar ff op tablet tot er een andere oplossing is.

Denk dat de apps er allang zijn (buiten Nederland), alleen nog geactiveerd moeten worden in Nederland. Dat is eerlijk gezegd wel een aanname...

DVDProfilersFilmgek
29-10-2022, 08:01
Ik heb de dienst alvast afgenomen ivm de 3,49 / 50% korting, maar wat een baggerkwaliteit hoor.

Matige hd kwaliteit en ligt het aan mij of is er anno 2022 geeneens een simpel dolby digital 5.1 aanwezig zelfs? Ik ga dus echt geen films kijken zonder normaal surround. Eigenlijk liever al niet zonder 4k hdr / dolby vision.

Snap de hele hype over Dolby Vision niet, die eigenwijze Sony van mij laat mij er verplicht naar kijken als het zo wordt aangeleverd en ben ik verplicht te kijken naar de instellingen van de prutser die het zo bedoeld heeft. Dus bloedhekel aan Dolby Vision en op dat gebied ook aan mijn Sony TV die mij niet de vrijheid geeft om te kijken naar de eigen instellingen. Kijk het meeste in de gebruikers stand, ook wel in de bioscoop stand. Met Dolby Vision vind ik de instellingen van de heren prutsers die mij dwingen om te kijken naar hun instellingen over het algemeen waardeloos, ze hebben 2 standen Dolby Vision licht of donker, wil er nog 1 stand bij, DOE MAAR NIET! Soms kan ik de stand Levendig nog kiezen voor HDR, vind ik dan weer beter dan dat bagger Dolby Vision. Ik haat het om verplicht te moeten kijken in settings van eikels die mij hun visie opdringen, is zoiets als verplicht worden om te geloven en dat is toch zo verkeerd als het maar kan. Dolby Vision de Poetin van het beeld. Met Dolby geluid kan ik tenminste mijn eigen ei nog in kwijt of het over de DTS decoders gooien.

Ja, de kwaliteit van die streaming diensten zou in het algemeen stukken beter kunnen, maar kwaliteit kost ook een hoop data en de groep die die hoeveelheid data moeten verwerken over hun netwerken zijn daar weer niet blij mee. Blijft denk ik nog wel even een strijd, Dolby en kwaliteit gaat ook alleen samen met een heel hoge hoeveelheid data en daar wordt op geknepen.....

Hoe wordt er nog meer geknepen/bezuinigd op data.......? Zogenaamd hoge kwaliteit leveren, maar dan maar de helft van je scherm vullen, zogenaamd in het "nieuwe" kijken. Dikke vette zwarte balk aan de bovenkant van je scherm en een dikke vette zwarte balk aan de onderkant van je scherm. Fijn voor de OLED bezitters, kunnen ze zien hoe mooi diep zwart hun TV kan weergeven. Maar als ik heel eerlijk ben, doe mij maar gewoon beeldvullend beeld ipv dat achterlijke gedoe met die vette balken onder en boven het beeld. Gingen we van 4:3 naar 16:9 met in den beginne vaak nog grote zwarte balken links en rechts, nu lijken ze het spelletje te gaan herhalen met onder en boven. Kregen ze eindelijke de TV's vlak, gingen ze ze krom buigen de andere kant op en noemden het heel bekakt curved. Dat kromme heeft gelukkig niet lang geduurd, 4K is normaal en geen zinnig mens koopt een 8K, zoals we ondertussen weten mag je al blij zijn als je gewoon HD al knap aangeboden krijgt. Het 4K aanbod is nog steeds niet overweldigend en dat bieden ze je dan het liefst aan met maar een voor de helft gevuld scherm....... past de hoeveelheid data beter op de schijfjes die ze ook nog steeds proberen te verkopen....

Skyetcetc beloofd in de toekomst hogere kwaliteit, zal misschien ook wel zo'n spel met de prijzen worden, net als bij Netflix dat er in 3 kwaliteiten is met nu nog 3 verschillende prijzen.

Het geluid van Sky is daar ook een voorbeeld van, wel surround, maar dan wel met de mindere kwaliteit en dus ook lagere bitrate.

Aanbod van Sky is iets dat ik bijna allemaal al gezien heb en wat ik veelal ook al in de kast heb staan, hoef het nu alleen niet meer uit die kasten te halen en kan zodoende de spelers sparen. Waar ik wel heel blij mee was is de nieuwste Star Trek, heb ik echt van genoten. (alleen niet van die gigantische vette zwarte balken onder en boven in het beeld)

Voorlopig mag Sky van mij nog wel even blijven om te laten zien waar zij gaan verbeteren, want met het huidige aanbod en huidige kwaliteit is men in het algemeen wel snel uitgekeken en gaan ze weer klanten verliezen die ze met veel moeite hebben gelokt.

Ben echt benieuwd welke kant ze op gaan, die van de kwaliteit of die van de prijsvechter. Momenteel denk ik dat de massa heel langzaam de Appies links gaan laten liggen en meer gaan voor de Lidl's, je wilt er tijdens het eten toch tenminste ook nog een beetje warm bij zitten als je begrijpt wat ik bedoel.

Keuzes keuzes keuzes

Gerco Stuivenberg
30-10-2022, 10:17
Snap de hele hype over Dolby Vision niet, die eigenwijze Sony van mij laat mij er verplicht naar kijken als het zo wordt aangeleverd en ben ik verplicht te kijken naar de instellingen van de prutser die het zo bedoeld heeft. Dus bloedhekel aan Dolby Vision en op dat gebied ook aan mijn Sony TV die mij niet de vrijheid geeft om te kijken naar de eigen instellingen.
Ik weet dat mijn Panasonic een instelling heeft waarmee je het uit kan schakelen. Deze zit bij mij niet in het menu voor beeld, maar diep in die voor de HDMI-ingangen.


Ja, de kwaliteit van die streaming diensten zou in het algemeen stukken beter kunnen, maar kwaliteit kost ook een hoop data en de groep die die hoeveelheid data moeten verwerken over hun netwerken zijn daar weer niet blij mee. Blijft denk ik nog wel even een strijd, Dolby en kwaliteit gaat ook alleen samen met een heel hoge hoeveelheid data en daar wordt op geknepen.....
Ze kunnen er ook voor zorgen dat er minder gebruik wordt gemaakt van hun diensten.
Minder gebruik>Minder data>Meer bandbreedte>Hogere Kwaliteit>Betere beleving. :lol:


Zogenaamd hoge kwaliteit leveren, maar dan maar de helft van je scherm vullen, zogenaamd in het "nieuwe" kijken. Dikke vette zwarte balk aan de bovenkant van je scherm en een dikke vette zwarte balk aan de onderkant van je scherm. Fijn voor de OLED bezitters, kunnen ze zien hoe mooi diep zwart hun TV kan weergeven. Maar als ik heel eerlijk ben, doe mij maar gewoon beeldvullend beeld ipv dat achterlijke gedoe met die vette balken onder en boven het beeld.
Dat heet geen kwaliteit, maar aspect-ratio. Er zijn mensen die de volle breedte van het beeld willen en die alles schermvullend willen. ;)


Skyetcetc beloofd in de toekomst hogere kwaliteit, zal misschien ook wel zo'n spel met de prijzen worden, net als bij Netflix dat er in 3 kwaliteiten is met nu nog 3 verschillende prijzen.

Het geluid van Sky is daar ook een voorbeeld van, wel surround, maar dan wel met de mindere kwaliteit en dus ook lagere bitrate.

Ben echt benieuwd welke kant ze op gaan, die van de kwaliteit of die van de prijsvechter.
Hoe laag is die dan?
128,256,320,448,384 of toch 640?

Marcel Hoeve
30-10-2022, 11:05
Streamingdiensten zijn volgens mij alleen maar geïnteresseerd in zoveel mogelijk klanten en dus zoveel mogelijk inkomsten. Dat is hun verdienmodel. Beeld- en geluidskwaliteit komen echt op de tweede plaats volgens mij omdat het gros van de klanten dat helemaal niet zo belangrijk vindt, Er zijn zelfs abonnees die films en series naar hun tablet of smartphone streamen... En abonnees die beeld- en geluidskwaliteit wél belangrijk vinden, kunnen terecht bij de duurdere abonnementen.

Claudio Santulli
30-10-2022, 11:08
Gisteren The Lost City gekeken. Mijn versterker geeft aan DD+, maar het geluid was stereo en omdat het verpakt is in een DD+codec, kun je dat ook niet meer aanpassen. Het systeem denkt namelijk dat er 5.1 aangeboden wordt, maar de overige kanalen zijn leeg. Een probleem wat je 10 jaar geleden nog wel eens tegenkwam bij brakke tv-boxen, maar anno 2022 voor een betaaldienst is dat eigenlijk not done.

Nou ja, desondanks, als ik 1 film per maand kijk heb je dat er al uit, maar dan gaan we er gemakshalve vanuit dat dit ouderwetse probleem getackeld gaat worden, zeer binnenkort, anders is het evengoed gewoon duurkoop.

reusla
30-10-2022, 11:32
Denk dat de apps er allang zijn (buiten Nederland), alleen nog geactiveerd moeten worden in Nederland. Dat is eerlijk gezegd wel een aanname...
Klopt, ik had via een website een link gezien naar een ShowTime App voor XBox maar na installatie gaf die aan dat ShowTime server niet bereikt kon worden. Even geduld dus nog...

reusla
30-10-2022, 11:35
Een Chromecast kun je ook op een HDMI poort van je receiver aansluiten, dus dan gaat het geluid via de home cinema.
Thanks tmvde, dat weet ik, maar helaas geen HDMI poort meer vrij op m'n Reveiver (vergeten te vermelden in originele post) en om nou ook nog ff een nieuwe Receiver, die mij uitermate goed bevalt, met meer HDMI poorten te kopen gaat mij ff wat te ver om alleen maar een extra stream app te kunnen bekijken. En HDMI splitters ben ik ook geen fan van.

rogue
18-08-2023, 11:05
Volegns mij heeft Sky een heleboel films erbij gekregen? We zagen gisteren een hele lijst die we nog niet eerder zagen.

tmvde
18-08-2023, 11:24
Volegns mij heeft Sky een heleboel films erbij gekregen? We zagen gisteren een hele lijst die we nog niet eerder zagen.

Volgens JustWatch op 1 augustus:

New releases on SkyShowtime - movies and tv shows (justwatch.com) (https://www.justwatch.com/nl/provider/skyshowtime/new)

Mark van L.
18-08-2023, 14:22
Hoop mooie titels.
The six million dollar man.
Weird science

Nu nog 4k hdr......

TMH
18-08-2023, 22:26
Laat ze eerst maar eens fatsoenlijk 5.1 audio uitzenden, i.p.v. alles als 2.0-stereo.
Het is toch godverdomme geen 1985 meer?
Nog een wonder dat die minkukels niet alles in SD vertonen.

rogue
21-08-2023, 12:17
Volgens JustWatch op 1 augustus:

New releases on SkyShowtime - movies and tv shows (justwatch.com) (https://www.justwatch.com/nl/provider/skyshowtime/new)

Grappig, ik gebruik JustWatch al een tijdje maar puur om te zoeken waar een film staat. Die nieuwe releases is ook wel een erg handige functie!

mrjohn
21-08-2023, 13:14
Nagenoeg alle streamingdiensten zenden nauwelijks in 4K uit. Disney Plus is de enige met een grote collectie 4K. Alleen zijn alle Pixar films wel 4K maar met 5.1. HBO max gaat wel, maar niet echt veel. Laten we het maar niet over Sky of Viaplay hebben. Zij denken dat het 1980 is. Prime heeft ook nauwelijks 4K. Alleen de Amazon origimals. Soms krijg ik het idee dat ze in de VS denken dat wij nog in de middeleeuwen leven en dat we niet weten wat cd. dvd, blu-ray, 4K etc is en dat een land dat tot redelijk recent nog films op video of dvd met fullscreen uitbracht.

rogue
21-08-2023, 13:31
Nagenoeg alle streamingdiensten zenden nauwelijks in 4K uit. Disney Plus is de enige met een grote collectie 4K. Alleen zijn alle Pixar films wel 4K maar met 5.1. HBO max gaat wel, maar niet echt veel. Laten we het maar niet over Sky of Viaplay hebben. Zij denken dat het 1980 is. Prime heeft ook nauwelijks 4K. Alleen de Amazon origimals. Soms krijg ik het idee dat ze in de VS denken dat wij nog in de middeleeuwen leven en dat we niet weten wat cd. dvd, blu-ray, 4K etc is en dat een land dat tot redelijk recent nog films op video of dvd met fullscreen uitbracht.

Ik ben het niet met je oneens, maar als je weet dat meer dan de helft van de films nog op DVD verkocht word, dan is er nog een lange weg te gaan.....
Ga maar eens op zo'n als Videoland kijken, dat is ook niet best. Je bent Apple vergeten in je lijstje trouwens.

mrjohn
21-08-2023, 13:51
Ik ben het niet met je oneens, maar als je weet dat meer dan de helft van de films nog op DVD verkocht word, dan is er nog een lange weg te gaan.....
Ga maar eens op zo'n als Videoland kijken, dat is ook niet best. Je bent Apple vergeten in je lijstje trouwens.

Er wordt inderdaad veel op dvd verkocht omdat veel mensen denken dat een film op bluray of 4K heel duur is. Terwijl het niet echt veel schilt en vaak is de bluray of 4K goedkoper (in de aanbieding)

rogue
22-08-2023, 12:14
Er wordt inderdaad veel op dvd verkocht omdat veel mensen denken dat een film op bluray of 4K heel duur is. Terwijl het niet echt veel schilt en vaak is de bluray of 4K goedkoper (in de aanbieding)

Nou.....dat scheelt toch best nog wel veel, zeker bij release betaal je tegenwoordig in Nederland al gauw €35 - €40 voor een UHD.
Voorbeelden:

Fast X:
- UHD €39,99
- blu-ray en DVD: €22,99

The Meg 2 - The Trench:
- UHD €43
- blu-ray €24,99
- DVD: €22,99

Johan1967
22-08-2023, 20:11
Ziggo stopt met Movies & Series XL en vervangt het met SkyShowtimeBron: tweakers.net https://tweakers.net/nieuws/212832/ziggo-stopt-met-movies-en-series-xl-en-vervangt-het-met-skyshowtime.html

Mark van L.
22-08-2023, 20:46
Nou.....dat scheelt toch best nog wel veel, zeker bij release betaal je tegenwoordig in Nederland al gauw €35 - €40 voor een UHD.
Voorbeelden:

Fast X:
- UHD €39,99
- blu-ray en DVD: €22,99

The Meg 2 - The Trench:
- UHD €43
- blu-ray €24,99
- DVD: €22,99

Buitenland importeren is beter

rogue
23-08-2023, 07:41
Buitenland importeren is beter

Ja, dat snap ik ;). Maar veel mensen hier zijn verknocht aan Nederlandse ondertiteling.

pascal b
23-08-2023, 07:53
Inmiddels een jaar verder en nog steeds matig beeld en belachelijk slecht geluid. Beeld kan nog al zou 4K mooi zijn, maar na een jaar nog geen fatsoenlijk 5.1 geluid dat is toch echt belachelijk.

rogue
23-08-2023, 08:13
Ik stoor mij nog het meeste aan de ondertiteling die zo groot is. Ik kijk dan via een chromecast (is niet als app op mijn tv beschikbaar) en het lukt maar niet om de ondertiteling aan te passen. Ik heb het ook via de site aangepast, maar daar zie ik niets van terug als ik het op tv kijk.

tmvde
23-08-2023, 09:54
Ik stoor mij nog het meeste aan de ondertiteling die zo groot is. Ik kijk dan via een chromecast (is niet als app op mijn tv beschikbaar) en het lukt maar niet om de ondertiteling aan te passen. Ik heb het ook via de site aangepast, maar daar zie ik niets van terug als ik het op tv kijk.

Ik kijk ook met een Chromecast en volgens mij is het dan niet aan te passen. Mij stoort vooral het massieve zwarte blok achter de ondertitels.

Nog een kleine ergernis, de auto-play die niet af te zetten is.

Hombre
03-09-2023, 09:26
Jee, nog steeds geen echte verbetering na een jaar!
Wat een amateurs :evil:

Goed dat ik het in het voorjaar heb opgezegd ;)




Inmiddels een jaar verder en nog steeds matig beeld en belachelijk slecht geluid. Beeld kan nog al zou 4K mooi zijn, maar na een jaar nog geen fatsoenlijk 5.1 geluid dat is toch echt belachelijk.

Gerco Stuivenberg
01-11-2023, 09:31
Mij stoort vooral het massieve zwarte blok achter de ondertitels.
Wanneer je inlogt op je account, kun je het lettertype en de achtergrond van de ondertitels instellen.
Heb je daar een vinkje gezet bij "half-transparant"?

Het zou handig zijn als dit met de app gedaan kon worden en dat ze evt. zelf de kleur aan kunnen passen op de bron, zodat het minder opvalt. ;)

tmvde
01-11-2023, 09:46
Wanneer je inlogt op je account, kun je het lettertype en de achtergrond van de ondertitels instellen.
Heb je daar een vinkje gezet bij "half-transparant"?

Nee, ik zal vanavond eens kijken of dat werkt. Bedankt voor het meedenken!

Gerco Stuivenberg
01-11-2023, 09:48
Jee, nog steeds geen echte verbetering na een jaar!
Wat een amateurs :evil:

Goed dat ik het in het voorjaar heb opgezegd ;)
Volgens mij kost een los abonnement €6,99 en in sommige gevallen zelfs de helft. Wanneer je dit vergelijkt met de prijs voor het huren van een film, vind ik het niet amateuristisch. Het kan zijn dat ze zo dom zijn om niet te investeren in de kwaliteit van beeld en geluid om zo de prijs laag te kunnen houden. :???:

Om die kwaliteit te kunnen verbeteren moet er geïnvesteerd kunnen worden en dat kan alleen als er veel mensen een abonnement nemen en ook wat meer willen betalen en anders moet Dolby of een ander vergelijkbaar bedrijf daarvoor gaan zorgen. :-|

rogue
01-11-2023, 13:08
Nee, ik zal vanavond eens kijken of dat werkt. Bedankt voor het meedenken!

Bij mij doet de chromecast niets met de instellingen die ik via de browser heb ingevoerd. Je zal wel de app nodig hebben, maar die is er helaas niet op mijn tv.

tmvde
01-11-2023, 17:41
Bij mij doet de chromecast niets met de instellingen die ik via de browser heb ingevoerd. Je zal wel de app nodig hebben, maar die is er helaas niet op mijn tv.

Je hebt gelijk, met casten helpt bovenstaande niet.

Gerco Stuivenberg
02-11-2023, 07:59
Bij mij doet de chromecast niets met de instellingen die ik via de browser heb ingevoerd. Je zal wel de app nodig hebben, maar die is er helaas niet op mijn tv.
Het kan soms lang duren voor dat een wijziging doorgevoerd is, omdat sommige kleine wijzigingen vaak door heel veel andere apparaten verwerkt of doorgestuurd moeten worden. Veel apparaten hebben andere prioriteiten zoals het ervoor zorgen dat de stream stabiel blijft en dat iedereen er zonder problemen er gebruik van kan maken. Ik zal het in ieder geval ook zelf proberen. 8-)

Edit 15/11/2023:
Heb het geprobeerd. Na het kijken van een aflevering van Rabbit hole heb ik de instellingen veranderd. Toen ik een minuut later de volgende aflevering startte waren ze nog niet doorgevoerd, maar na het opnieuw aanmelden wel.

Rogier Burghout
02-11-2023, 08:06
Het kan soms lang duren voor dat een wijziging doorgevoerd is, omdat sommige kleine wijzigingen vaak door heel veel andere apparaten verwerkt of doorgestuurd moeten worden. Veel apparaten hebben andere prioriteiten zoals het ervoor zorgen dat de stream stabiel blijft en dat iedereen er zonder problemen er gebruik van kan maken. Ik zal het in ieder geval ook zelf proberen. 8-)

Als je een instelling verandert in een apparaat heb ik echt nooit, maar dan echt nooit gehad dat het apparaat deze instelling pas met vertraging doorvoerde. Soms moet je wel opnieuw opstarten om de verandering te laten activeren, maar als je dat doet zit er verder geen vertraging in. Welk voorbeeld heb je hiervan Gerco?

Gerco Stuivenberg
02-11-2023, 08:32
Opnieuw opstarten is ook een goeie. (y)

Wanneer ik bij voorbeeld op dit forum bericht geplaatst heb en ik wil dat kort daarna wijzigen. Als iemand op hetzelfde moment een ander bericht plaatst krijgt deze voorrang en duurt het voor mij langer om het bericht aan te (kunnen) passen. Dat is voor mij vervelend, maar ik weet dat ik daar weinig tegen kan doen en zal er daarom geen probleem van maken als dat gebeurt. ;)

Rogier Burghout
02-11-2023, 08:39
Wanneer ik bij voorbeeld op dit forum bericht geplaatst heb en ik wil dat kort daarna wijzigen. Als iemand op hetzelfde moment een ander bericht plaatst krijgt deze voorrang en duurt het voor mij langer om het bericht aan te (kunnen) passen. Dat is voor mij vervelend, maar ik weet dat ik daar weinig tegen kan doen en zal er daarom geen probleem van maken als dat gebeurt. ;)

Ik heb dat nog nooit gehad. Volgens mij is dat dan meer iets in je browser en de instelling daarin. Als jij een post plaatst en past die vervolgens aan, dan wordt een nieuwe post van een ander die een latere origine-tijd heeft altijd eronder geplaatst, want jouw post heeft een eerdere origine-tijd dan die van de ander.

rogue
02-11-2023, 09:46
Ik heb dat ook nooit gehad. En dan nog zou het geen dagen duren. Het werkt gewoon niet zo met een chromecast.

Jeffrey
02-11-2023, 12:24
Nou.....dat scheelt toch best nog wel veel, zeker bij release betaal je tegenwoordig in Nederland al gauw €35 - €40 voor een UHD.
Voorbeelden:

Fast X:
- UHD €39,99
- blu-ray en DVD: €22,99

The Meg 2 - The Trench:
- UHD €43
- blu-ray €24,99
- DVD: €22,99

je vergelijkt nu de steelbook uhd met de amaray bluray
ik heb Fast X amaray uhd voor €28.99 gekocht en dus is het helemaal niet zo veel verschil meer
maar mensen blijven graag hangen in iets wat vertrouwd is

rogue
02-11-2023, 15:32
je vergelijkt nu de steelbook uhd met de amaray bluray
ik heb Fast X amaray uhd voor €28.99 gekocht en dus is het helemaal niet zo veel verschil meer
maar mensen blijven graag hangen in iets wat vertrouwd is

Dat is een post van meer dan 2 maanden geleden en ik gaf aan wat op dat moment gold qua prijzen (en dat ging volgens mij niet om de steelbook). Nu staat de reguliere UHD van Fast X trouwens bij bol voor €36,99. Bij release zijn de prijzen van de UHD's standaard een stuk hoger dan de blu-ray's/DVD. Dat verzin ik niet, dat is een feit.

Ik heb nog wat voorbeelden van nu van populaire pre-orders als je wilt van bol:

Oppenheimer
UHD: 41
Blu-ray: 22,99

Gran Turismo
UHD: 29,99
Blu-ray: 20,99

Driekus
03-11-2023, 08:10
In de jaren 80, toen een film uit kwam op VHS, kostte die ook al zo'n 60 gulden hoor, dat was bijvoorbeeld Ghostbusters op VHS in Amerika zelfs 80 dollar.
Ik weet nog de film aankopen in de videotheek voor verhuur was 550 gulden per band. We hadden er toen 20.

Hombre
03-11-2023, 12:03
Ik heb uitgebreid contact met Showtime gehad over hun lage kwaliteit en rare incomplete programmering.
En eindelijk kwam het antwoord waarom dat is. Het heeft namelijk met rechten te maken en die heeft men niet.
Dus daarom geen 4K, 5.1 (op een handvol na) en Dolby Atmos.

Skyshowtime is namelijk geen origine streamer van Paramount en Universal, maar een licentie houder net als bv o.a. Ziggo en Netflix.
Hier door heeft NF wel films in 4k en 5.1/Atmos. Of dat snel ging veranderen en wanneer de geadverteerde 4K komt, kon men niet zeggen, maar wsl pas bij licentie aanpassingen in de toekomst.

Ik heb dus opgezegd en zie wel of er nog een "echte" streaming platform van P en U komt.

NB dit heeft dus niets met de door Gerco gehate Dolby te maken ;-)


Volgens mij kost een los abonnement €6,99 en in sommige gevallen zelfs de helft. Wanneer je dit vergelijkt met de prijs voor het huren van een film, vind ik het niet amateuristisch. Het kan zijn dat ze zo dom zijn om niet te investeren in de kwaliteit van beeld en geluid om zo de prijs laag te kunnen houden. :???:

Om die kwaliteit te kunnen verbeteren moet er geïnvesteerd kunnen worden en dat kan alleen als er veel mensen een abonnement nemen en ook wat meer willen betalen en anders moet Dolby of een ander vergelijkbaar bedrijf daarvoor gaan zorgen. :-|

tmvde
03-11-2023, 12:40
Ik heb uitgebreid contact met Showtime gehad over hun lage kwaliteit en rare incomplete programmering.
En tijdelijk kwam het antwoord waarom dat is. Het heeft namelijk met rechten te maken en die heeft men niet.
Dus daarom geen 4K, 5.1 (op een handvol na) en Dolby Atmos.

Skyshowtime is namelijk geen origine streamer van Paramount en Universal, maar een licentie houder net als bv o.a. Ziggo en Netflix.
Hier door heeft NF wel films in 4k en 5.1/Atmos. Of dat snel ging veranderen en wanneer de geadverteerde 4K kon men niet zeggen, maar wsl pas bij licentie aanpassingen in de toekomst.

Ik heb dus opgezegd en zie wel of er nog een "echte" streaming platform van P en U komt.

NB dit heeft dus niets met de door Gerco gehate Dolby te maken ;-)

Dan hebben ze je niet helemaal goed ingelicht, want SkyShowtime is een joint venture van Comcast en Paramount.

Showtime (TV network) - Wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Showtime_(TV_network)#SkyShowtime)
SkyShowtime - Wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/SkyShowtime)

Hombre
04-11-2023, 09:52
Dan hebben ze je niet helemaal goed ingelicht, want SkyShowtime is een joint venture van Comcast en Paramount.

Showtime (TV network) - Wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Showtime_(TV_network)#SkyShowtime)
SkyShowtime - Wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/SkyShowtime)

Je geeft dus zelf het antwoord al:

Een joint venture (gezamenlijke onderneming) is een afspraak tussen bestaande bedrijven om samen te werken. De bedrijven houden hun zelfstandigheid en eigen producten en diensten. Door samen te werken in een joint venture kunt u meer, grotere of buitenlandse opdrachten aannemen.

Samenwerken beteken niet gelijke rechten en daar is waar het om gaat.
Want Anders zou er niet z'n verschil in aanbod en kwaliteit zijn met Parmount+ (CBS All Access), Peacok (NBCUniversal) en Skyshowtime.
Daarnaast hebben beide overeenkomsten/contracten met Live-TV en andere Streaming services.

Maar goed als je het beter weet zonder zelf contact met ze gehad te hebben, prima.

Gerco Stuivenberg
12-11-2023, 14:41
Ik heb uitgebreid contact met Showtime gehad over hun lage kwaliteit en rare incomplete programmering.
En tijdelijk kwam het antwoord waarom dat is. Het heeft namelijk met rechten te maken en die heeft men niet.
Dus daarom geen 4K, 5.1 (op een handvol na) en Dolby Atmos.

Skyshowtime is namelijk geen origine streamer van Paramount en Universal, maar een licentie houder net als bv o.a. Ziggo en Netflix.
Hier door heeft NF wel films in 4k en 5.1/Atmos. Of dat snel ging veranderen en wanneer de geadverteerde 4K kon men niet zeggen, maar wsl pas bij licentie aanpassingen in de toekomst.
Ik vind het aannemelijk dat SkyShowtime en andere streamingdiensten geen 5.1, 4K of andere hoogwaardige technologie mogen gebruiken vanwege licenties.

Door het "exclusieve" en "premium" karakter verwacht ik dat die streamingdiensten ook daarvoor zouden betalen of dat die rechten bij streams zijn inbegrepen die een bepaalde kwaliteit hebben, zoals 4K of HD. Als 4K dan bij voorbeeld een Atmos/DD+ zou hebben van 1024Kbps en HD een Atmos/DD+ van 768kbps is het denk ik voor de abonnee duidelijk wat deze mag verwachten. Dit is iets waarvan ik vind dat ook Dolby daarvoor moet zorgen, want anders zal daar weinig van het "premium" overblijven. :???:

Ze kunnen dan abonnementen aanbieden die dezelfde kwaliteit hebben als andere grote diensten voor een vergelijkbare prijs. ;)

Johan1967
18-02-2024, 19:21
SkyShowtime verhoogt prijs en introduceert goedkoper abonnement met reclamesBron: tweakers.net https://tweakers.net/nieuws/218752/skyshowtime-verhoogt-prijs-en-introduceert-goedkoper-abonnement-met-reclames.html

rogue
19-02-2024, 11:13
Weer eentje die omhoog gaat. Ik heb nog het abo waarmee je de helft betaalt, dus het zal wel meevallen.
Maar ik hou sinds dit jaar wel bij hoe vaak ik nou iets kijk per streamingdienst.

Rogier Burghout
19-02-2024, 12:06
Weer eentje die omhoog gaat. Ik heb nog het abo waarmee je de helft betaalt, dus het zal wel meevallen.
Maar ik hou sinds dit jaar wel bij hoe vaak ik nou iets kijk per streamingdienst.

Ik ga veel meer rouleren tussen diensten. Als we series via de ene bekijken, dan zeg ik de ander op. Je zit zo tegen de 30 euro aan per maand voor alle diensten.

rogue
20-02-2024, 08:37
Ik ga veel meer rouleren tussen diensten. Als we series via de ene bekijken, dan zeg ik de ander op. Je zit zo tegen de 30 euro aan per maand voor alle diensten.

Dat is nog steeds maar de prijs van 1 UHD ;). Maar inderdaad, wij hebben nu ook even Apple en amazon opgezegd (al heeft mijn dochter ook amazon, dus die was dubbelop).
Voor HBO en Sky hebben we die actie die ze bij introductie hadden dat je levenslang (zolang je lid blijft) de helft betaalt.

Marcel Hoeve
20-02-2024, 09:20
Ik ga veel meer rouleren tussen diensten. Als we series via de ene bekijken, dan zeg ik de ander op. Je zit zo tegen de 30 euro aan per maand voor alle diensten.
Ik zou 30 euro per maand voor zoveel abonnementen juist heel erg goedkoop vinden. Grappig hoe verschillend wij dan denken over prijzen. Een maandabonnement van 29,95 voor 1 streamingsdienst zou ik veel normaler vinden. En die kant gaat het zeker op, de komende jaren.

rogue
21-02-2024, 09:55
Ik zou 30 euro per maand voor zoveel abonnementen juist heel erg goedkoop vinden. Grappig hoe verschillend wij dan denken over prijzen. Een maandabonnement van 29,95 voor 1 streamingsdienst zou ik veel normaler vinden. En die kant gaat het zeker op, de komende jaren.

Zolang er nog zoveel concurrentie is, zal €30 nog teveel zijn voor 1 dienst. Hoe minder er straks zijn, hoe meer je zal moeten betalen, dat geloof ik ook wel.

Rogier Burghout
21-02-2024, 10:12
Ik zou 30 euro per maand voor zoveel abonnementen juist heel erg goedkoop vinden. Grappig hoe verschillend wij dan denken over prijzen. Een maandabonnement van 29,95 voor 1 streamingsdienst zou ik veel normaler vinden. En die kant gaat het zeker op, de komende jaren.

30,- per streamingdienst valt niet te handhaven, zeker niet in dit huidige landschap van concurrentie en vraag/aanbod.

Frank
28-02-2024, 18:21
Ik ben al vanaf het begin geabonneerd op SkyShowtime en krijg het abonnement altijd voor de helft van de prijs, maar vanaf 23 april gaat de naam van het abonnement veranderen in Standaard Plus (er komt ook een nieuw abonnement: Standaard met reclame) en wordt de prijs verhoogd van € 3,49 naar € 4,49. Dat stond in een mail die ik zojuist gekregen heb.

Mark van L.
28-02-2024, 18:29
Ik ben al vanaf het begin geabonneerd op SkyShowtime en krijg het abonnement altijd voor de helft van de prijs, maar vanaf 23 april gaat de naam van het abonnement veranderen in Standaard Plus (er komt ook een nieuw abonnement: Standaard met reclame) en wordt de prijs verhoogd van € 3,49 naar € 4,99. Dat stond in een mail die ik zojuist gekregen heb.

Typefout? Mijn nieuwe prijs is 4,49 .

Frank
28-02-2024, 19:10
Inderdaad een typefout. Ik heb mijn bericht aangepast.

tmvde
28-02-2024, 20:11
Die prijsverhoging werd al in een post van 18 februari gemeld ;-)

Frank
29-02-2024, 06:27
Over het hoofd gezien. :oops:

Gerco Stuivenberg
29-02-2024, 14:24
Inmiddels een jaar verder en nog steeds matig beeld en belachelijk slecht geluid. Beeld kan nog al zou 4K mooi zijn, maar na een jaar nog geen fatsoenlijk 5.1 geluid dat is toch echt belachelijk.

Heb het geprobeerd met de app van Ziggo en Transformers: Rise of the beasts. Die heeft Dolby Digital+ 5.1 met DRC, dus je kan ook kiezen met welk dynamisch bereik je het wilt horen. (y)

Het meeste is nog steeds stereo, zelfs fillms en series die niet zo lang geleden uitgebracht zijn en waarvan je verwacht dat ze 5.1 hebben. :cry:

rogue
01-03-2024, 09:20
Typefout? Mijn nieuwe prijs is 4,49 .

Tsja, nog steeds een schijntje natuurlijk. En daar is de kwaliteit ook wel naar moet ik zeggen.