PDA

Bekijk de volledige versie : Plasma tv bij de Aldi (!)



Marcel Lahaije
21-11-2002, 14:48
Jawel, je leest het goed!

Vanaf 4 december kun je bij de Aldi een plasma televisie kopen!
Hij is van het merk Medion, heeft een afmeting van 42 inch (106 cm) en kost "maar" 3.799,-.
Je krijgt er 3 jaar garantie bij!

Op zich een niet slecht aanbod maar het idee om een plasma tv bij de aldi te kopen spreekt me toch niet zo aan....

Is hopelijk wel een teken dat de prijzen flink aan het zakken zijn en dat we binnenkort voor een acceptabel bedrag een plasma tv kunnen kopen!

Hoe zijn overigens de ervaringen met de gezegenden onder ons die een plasma tv hebben? Hoe staat het met de kwaliteit die je krijgt voor zo'n groot bedrag?

Major Woody
21-11-2002, 14:57
Jawel, je leest het goed!

Vanaf 4 december kun je bij de Aldi een plasma televisie kopen!
Hij is van het merk Medion, heeft een afmeting van 42 inch (106 cm) en kost "maar" 3.799,-.
Je krijgt er 3 jaar garantie bij!

Op zich een niet slecht aanbod maar het idee om een plasma tv bij de aldi te kopen spreekt me toch niet zo aan....

Is hopelijk wel een teken dat de prijzen flink aan het zakken zijn en dat we binnenkort voor een acceptabel bedrag een plasma tv kunnen kopen!

Hoe zijn overigens de ervaringen met de gezegenden onder ons die een plasma tv hebben? Hoe staat het met de kwaliteit die je krijgt voor zo'n groot bedrag?

Hmmm, wel 'goedkoop' voor zo'n formaat. Kan me niet voorstellen dat de kwaliteit net zo goed is als een een duurder model. Heb zelf geen plasma, maar ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit.

PM
21-11-2002, 15:33
Hmmm.. ik zou voor dat geld een projector kopen.. dan heb je mooier en evt. groter beeld voor hetzelfde geld.

Verder vind ik de meeste plasma's niet echt mooi qua beeld.. ik heb op de VAD-show een mooie plasma gezien (geloof van JVC) en verder viel het allemaal toch tegen... in vergelijking met gewone tv's en projectie

Marcel Lahaije
21-11-2002, 15:48
Ik kan me toch niet voorstellen dat een projectie TV een beter beeld oplevert dan een plasma tv !!!

Ik heb projectie tv gezien van diverse merken maar ik vond het toch behoorlijk teleurstellend. Op dat WEGA kreng van Sony na dan, maar die is net zo duur als een plasma tv van thomson.

Als de prijs hetzelfde zou zijn dan ga ik toch echt wel voor plasma tv in plaats van projectie tv.

Het nadeel van een projector is dat het beeld me net iets te groot is voor het "normale" tv kijken. En ik heb begrepen dat een ietwat verduisterde omgeving toch wel wenselijk is.

Interessante discussie trouwens...

Plasma tv vs. projectie tv vs. projectoren !!!!

PM
21-11-2002, 16:19
Yep interessante discussie.. over projectie TV kan ik niet meepraten.. heb ik pas te weinig van gezien.

Het klopt dat vaak bij projectie een verduisterde ruimte een mooier beeld op levert... maar met een projector kan je ook een beeld met een diagonaal van 1.2 meter ofzo projecteren... dan heb je nog een mooier beeld dan Plasma naar mijn idee (met de $$dure uitzonderingen daargelaten) en voldoende lichtopbrengst om bij daglicht te kijken.. wil je groter projecteren... dan kan je een projector met meer lichtopbrengst nemen.. en is pas een leuke 2200 ANSI lumen DLP op de markt.. (weet type zo ff niet).. maar ja.. kost wel een paar centjes.. Hij is niet duurder als een plasma ( als ik een prijs van 6000/7000 voor een plasma reken en deze ene uitzondering even over t hoofd zie :) )

Johan van den D.
21-11-2002, 17:00
Yep interessante discussie.. over projectie TV kan ik niet meepraten.. heb ik pas te weinig van gezien.

en is pas een leuke 2200 ANSI lumen DLP op de markt.. (weet type zo ff niet).. maar ja.. kost wel een paar centjes.. Hij is niet duurder als een plasma ( als ik een prijs van 6000/7000 voor een plasma reken en deze ene uitzondering even over t hoofd zie :) ) pas een projectie tv (thomson)bij mijn zwager gezien
vond het inderdaad ook wel een beetje tegenvallen, had er ieder geval meer van verwacht maar moet ook wel eerlijk zeggen dat het bij dvd weergave allemaal nog wel goed te doen was
bij gewone tv weergave was het dus niks, heel jammer maar goed
wat die projector betref bedoel je volgens mij de sanyo plv-70
deze heeft een lichtopbrengst van 2200 ansi-lumen en deze is van het type LCD
deze kost alleen wel een kleine 12.000 euro http://216.40.249.192/mysmilies/games/poke/021.gif

PM
21-11-2002, 17:04
Oh.. moet ik nog ff nakijken die PLV-70 is inderdaad wel leuk.. maar geen DLP...

Als je geinteresseerd bent kan ik wel ff nakijken welke ik precies bedoelde. Mmm.. het zou kunnen dat ik de specs van de PLV-70 met een DLP die ik ook pas gezien heb door elkaar gegooid heb..
Maar wat ik wil zeggen is dat je voor het geld van een plasma ook een leuke projector kan kopen... dat kan een leuk alternatief zijn!

Jelger
21-11-2002, 17:13
zou het toch niet aandurven om zoveel geld uit te geven aan een tv van de aldi, eerlijk gezegd

Nicole Roques
21-11-2002, 17:15
Mochten jullie bedenkingen hebben over het kopen van elektrische apparaten bij Aldi. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ooit heb ik (1986) een TV van het merk Protech gekocht bij deze winkel en hij doet het nog steeds. Het ding is door de jaren heen zwaar mishandeld maar blijft functioneren. Zo ook de computer, printer, scanner en diverse andere apparatuur.
Als er iets mee is wordt het opgestuurd. Binnen een week heb je of een nieuwe, vervangende en als dat niet kan gewoon je geld terug zonder gezanik.
Ik zou rustig zo'n plasma TV kopen alleen............je raad het vast wel......hij is nog zo duur.

Johan van den D.
21-11-2002, 17:57
Maar wat ik wil zeggen is dat je voor het geld van een plasma ook een leuke projector kan kopen... dat kan een leuk alternatief zijn! absoluut waar
zo,n plasma is dan wel heel erg mooi aan de muur , met zo,n projector heb je toch echt wel wat meer sensatie denk ik
zeker met de kwaliteiten die je vandaag de dag heb
ik zal dus in dit geval ook voor een projector gaan denk ik
al is zo,n mooie grote plasma toch ook wel heel mooi hoor
dat bedoel ik dus, nu weet ik het weer niet en daarom koop ik ze beide nog maar even niethttp://65.68.63.156/mysmilies/contrib/ruinkai/biggrinumbrella1.gif

Edwin V
22-11-2002, 08:01
Als je voor een plasma gaat, ga dan voor een Pioneer of Panasonic. Alleen deze zijn daadwerkelijk goed.

PM
22-11-2002, 08:49
Als je voor een plasma gaat, ga dan voor een Pioneer of Panasonic. Alleen deze zijn daadwerkelijk goed.

En JVC's nieuwe model? Da's volgens mij de beste... naar mijn mening is alleen deze ECHT goed...

Sander Haarmans
24-11-2002, 18:36
http://shopping.bluewin.ch/graphics/productgfx/lid_3/35/86/66/36/76.gif


Het enige wat ik hierover kan vinden is dit plaatje, dit is een Medion plasma tv (de MD5018 die 42 inch is), weet niet of het deze is die bij de aldi vanaf 4 december te koop is.
Is er iemand die misschien ook nog ergens info over de plasma tv heeft die de Aldi gaat verkopen.
Het enige wat ik wel gehoord heb is dat de "tuner" ingebouwd is en dat hij toch wel aardig wat aansluitingen heeft.
Eigenlijk wil ik nog meer over deze tv weten, wie weet is het zeker wel een goede voor deze prijs.

Alvast bedankt.

baltar
04-12-2002, 15:04
Alhoewel ik die plasma tv's enorm interessant vind vanuit technisch oogpunt zal ik er niet snel een kopen. Ik zou ook veel eerder een projector kopen. Inderdaad tv kijken is wat lastiger op een projector (wel te realiseren overigens) maar ik zit niet te wachten op tv-kijken in een groot formaat. In de huiskamer is een groot formaat naar mijn mening alleen interessant voor films. Sinds ik DVD heb en een projector kijk ik nog maar zelden naar films op tv. Ze worden irritant vaak onderbroken door reclame, zijn zelden in breedbeeld en worden niet uitgezonden met Dolby Digital.

Ik ben wel zeer geinteresseerd in zo'n 38cm breedbeeld LCD tv van Sharp, of Samsung etc. voor op de slaapkamer. Ik heb daar niet zoveel ruimte en de beeldkwaliteit vond ik echt goed.

Sander Haarmans
14-12-2002, 22:31
Is er nou ook toevallig iemand die die plasma tv bij de aldi heeft gekocht, zo ja hoe is ie ??

rtoonen
23-12-2002, 11:20
Ben dit weekend bij een bekende handel in Rotterdam wezen kijken naar plasma's. Ze hadden de Philips 9953 in de aanbieding voor 5999. Mooi ding, de prijs begint ergens op te lijken. Echter toen ik de Panasonic 42pw5ex had gezien was ik verkocht. Perfect beeld. Moet alleen nog veel van de prijs af (7999). Op het internet te koop voor 6500. Dan toch maar bestellen via internet? Ik moet nog even nadenken.....;)

Dr Bukkake
07-02-2004, 22:38
Ben dit weekend bij een bekende handel in Rotterdam wezen kijken naar plasma's. Ze hadden de Philips 9953 in de aanbieding voor 5999. Mooi ding, de prijs begint ergens op te lijken. Echter toen ik de Panasonic 42pw5ex had gezien was ik verkocht. Perfect beeld. Moet alleen nog veel van de prijs af (7999). Op het internet te koop voor 6500. Dan toch maar bestellen via internet? Ik moet nog even nadenken.....;)

nu op het internet een panasonic 42 inch series 6 model voor 3.800 euro ( zonder boxen/tuner ) , de prijzen dalen dus wel, volgend jaar een 42 inch van een A merk ( panasonic / philips / hitachi ) voor 2800 euro online....

movie sickness
13-03-2004, 14:36
we willen hier een nieuwe televisie aanschaffen maar wat zijn nu precies de verschillen tussen een lcd-tv en een plasma tv.

en wat zijn de voordelen en nadelen van beide


alvast bedankt

rtoonen
13-03-2004, 15:25
Ben dit weekend bij een bekende handel in Rotterdam wezen kijken naar plasma's. Ze hadden de Philips 9953 in de aanbieding voor 5999. Mooi ding, de prijs begint ergens op te lijken. Echter toen ik de Panasonic 42pw5ex had gezien was ik verkocht. Perfect beeld. Moet alleen nog veel van de prijs af (7999). Op het internet te koop voor 6500. Dan toch maar bestellen via internet? Ik moet nog even nadenken.....;)

nu op het internet een panasonic 42 inch series 6 model voor 3.800 euro ( zonder boxen/tuner ) , de prijzen dalen dus wel, volgend jaar een 42 inch van een A merk ( panasonic / philips / hitachi ) voor 2800 euro online....

Oei wat een oude thread.
Ik heb de Panasonic nu sinds jan 2003 (!) in huis. Via een internetshop gekocht voor 6000,= incl. tuner en speakers (gebruik ik echter niet). Nog steeds heel tevreden met dit apparaat. Ondertussen honderden films gezien en nog steeds verbaasd over de kwaliteit. Ze worden inderdaad steeds goedkoper, al blijven de 50" versies nog steeds stevig geprijsd. Misschien later eens...


gr,

Rob

Falch
13-03-2004, 22:15
we willen hier een nieuwe televisie aanschaffen maar wat zijn nu precies de verschillen tussen een lcd-tv en een plasma tv.

en wat zijn de voordelen en nadelen van beide


alvast bedankt

Dit artikel (http://www.audioholics.com/techtips/specsformats/displays_LCD_DLP_plasma1.html) is een goed begin.

movie sickness
14-03-2004, 10:18
dankje falch la het goed doorlezen (y)

matthe
16-03-2004, 16:40
Wat is nou eigenlijk een goed merk? Volgens de winkelier hier in het dorp is Philips de koploper.

wrcveen
17-03-2004, 22:50
Wat is nou eigenlijk een goed merk? Volgens de winkelier hier in het dorp is Philips de koploper.

De Pioneer PDP-434 is nu de top op het moment met een resolutie van 1024x768 pixels. Philips maakt ook top schermen maar loopt net wat achter in de techniek met aansluitingen e.d. Ook heeft het nog geen progressive scan in Pal.

rtoonen
20-03-2004, 09:29
Wat is nou eigenlijk een goed merk? Volgens de winkelier hier in het dorp is Philips de koploper.

Ga eens naar Panasonic kijken.

Frenkel
20-03-2004, 10:04
Panasonic , Pioneer en Fuijtsu komen bij tests en gebruikerservaringen als beste uit de bus.
Philips is hier vooral in Europa en met name Nederland erg populair , maar in de USA zijn ze toch minder te spreken over Philips (en na mijn mening terecht)

Ik ben van plan om in oktober een plasma te kopen en zal waarschijnlijk voor de Pioneer of Panasonic gaan.
Hopelijk zijn de prijzen tegen die tijd ook weer wat gedaald.
Volgende maand komt Panasonic met nieuwe consumenten modellen en
ook Philips en Sony komen met iets nieuws in de komende maanden.

jeffos
21-03-2004, 18:46
Voor een pak melk ga ik nog niet naar aldi... :!: :x

Xcite
21-03-2004, 18:54
Ik hoor van veel mensen dat ze wel eens van die high tech spullen kopen bij de Aldi en daar tevreden over zijn...maar dan denk ik altijd bij mezelf dat die mensen geen idee hebben van wat kwaliteit nu echt is....maar goed....ik zou eventueel nog wel een computer bij ze kopen....maar een plasma? no thanx

maar qua voedsel komen ze bij kassa wel goed uit de bus...

jeffos
21-03-2004, 18:59
hebben ze campina melk... :!: :?: :D

Xcite
21-03-2004, 19:06
hebben ze campina melk... :!: :?: :D

als dat zo is dan ben ik de paus

jeffos
21-03-2004, 19:13
Broodbeleg is ook niet te vreten... tja sorry hoor.. er zijn grenzen... :evil:

jeffos
21-03-2004, 19:15
Al wat gehoord over de C1000 Plasma... :lol: