PDA

Bekijk de volledige versie : Filmdiscussie: Harry Potter 2 (SPOILERS)!



Werner
21-11-2002, 13:56
Ben gisteren naar HP2 gaan kijken. Gave SFX, maar qua plot zit ik nog met een paar vraagjes:

* Waarom is er niemand eerder op het idee gekomen om aan die Jammerende Jenny te vragen hoe ze gestorven is? Een geleerde piet als Dumbledore had daar toch zelf op kunnen komen zeker?

* Als die toverdrank bij Hermoine langer werkt, en ze naar de ziekenboeg moet omdat ze zichzelf per ongeluk in een reuzekat heeft omgetoverd, waarom wordt het trio dan niet gestraft? Want uit de feiten blijkt toch duidelijk dat ze hebben zitten knoeien met een Wisseldrank, en ongetwijfeld breken Harry, Ron en Hermoine daar weer enkele regels mee. Aangezien ze voor de rest voor elke misstap een pak straf krijgen, waarom nu dan niet?

* In de vorige film was Voldemort geïncarneerd als één van de professoren; nu blijkt echter dat zijn geest al vijftig jaar, sinds de vorige opening van de Chamber of Secrets, zit te wachten op een lichaam om zich terug in het vlees te kleden. Hoe is hij dan in de eerste film uit de Chamber geraakt? Of andersom, aangenomen dat hij er kan in en uitwandelen naar believen, waarom heeft hij Harry dan al geen jaar vroeger aangevallen? En waarom richtte hij zijn aandacht dan eerst op Ginny?

* Hoe kan men het mandragora-sap toedienen aan een geest zoals Nearly Headless Nick????

rkrijger
22-11-2002, 13:14
Ik heb de film gisteren ook gezien. Inderdaad leuke film, qua sfeer komt hij af en toe (vind ik) zelfs in de buurt van LOTR (al zal niet iedereen het met me eens zijn. Maar ik bedoel: donkere kelders, rare monsters...

Goed, op je vragen:

[dood JJ]
Ik dacht dat JJ een beetje "geheimpje" was van de damestoilet. Zoiets zegt Hermelijn (volgens mij ook). Het kan zijn dat Dumbledore niet eens van haar bestaan af wist.

[katje Hermelijn]
Ik had niet de indruk dat ze naar de ziekenboeg is geweest om te "genezen", maar dat het drankje op een gegeven moment gewoon uitgewerkt was.

[Voldemort en Ginny]
Voldemort had iemand als Ginny nodig om op krachten te komen voordat hij zich weer wilde meten met iemand als Harry Potter. "Hoe zwakker Ginny wordt, hoe krachtiger ik", zei hij op een gegeven ogenblik.

[Sappen en geesten]
Dat weet ik ook niet...

Marco VC
22-11-2002, 22:18
Zijn jeugd geest zat in zijn dagboek opgesloten! Dat zegt ie zelf als ie het uitlegt aan HP!

JCL
23-11-2002, 06:52
Ben gisteren naar HP2 gaan kijken. Gave SFX, maar qua plot zit ik nog met een paar vraagjes:

* Waarom is er niemand eerder op het idee gekomen om aan die Jammerende Jenny te vragen hoe ze gestorven is? Een geleerde piet als Dumbledore had daar toch zelf op kunnen komen zeker?



Dat is vrij simpel, ik neem aan dat hij ook niet weet hoe sir nealy headless nick is gestorven. En als zij dat al zou vertellen dan zegt dat nog niets.

Waar ik nou weer benieuwd naar ben is of Harry en Hermelijn nog "iets" krijgen? Op het einde van de film zie je ook dat zijn Harry compleet plat knuffelt en ron alleen een hand geeft.

doei Sonyman

Ronald Dassen
24-11-2002, 10:01
Gisteren avond met m'n vriendin naar Harry Potter And The Secret Chamber geweest.
Ik was echt zeer benieuwd, en ik moet zeggen dat ik het echt een hele leuke film vind. Ontzettend veel special effects, maar voor de kinderen die wat jonger zijn vind ik hem niet zo geschikt. Ik heb trouwens ergens een advertentie gezien dat deze film een keuring heeft voor 16 jaar en ouder. (vind ik dan wel weer wat overdreven, ik zou zeggen 12 jaar.

Ik heb deze film bekeken in Arcaplex in Spijkenisse...moest er wel een eindje voor rijden, maar dan zit je ook wel in een THX gecertificeerde zaal. Wat een beeld en geluid.....dat verschil merk je dus echt goed met andere bioscopen.

Ik heb echt genoten van deze film, en komt zeker in m'n DVD collectie terrecht.

(y)

JCL
24-11-2002, 10:19
idd een 12 logo zou zeer op zijn plaats zijn.

Achter mij zaten kleine kinderen in de bios. Die moeder hield steeds har handen voor de ogen van die kinderen, maar de laatste 20 minuter (!) het gevechte met die slang, Voldemort en ookal bij die spin. Toen mochten ze allemaal niet kijken. Die kinderen waren 4 misschien een keer 5 en eentje kan ook wel 6 zijn geweest. ZEKER niet ouder.

doei Sonyman

Ronald Dassen
24-11-2002, 10:30
Wat ik dan zowieso niet begrijp is, als deze film een keuring heeft voor 16 jaar, dat een bioscoop toch zoveel kleine kinderen naar binnen laat gaat, want bij ons zaten er gisteren ook wel aardig wat kleintjes van 6 á 7 jaar, en ook ik merkte dat ouders van zulke kinderen het toch allemaal iets te veel voor hun kroost vond.

Maar goed, wat die ouders betreft, een gewaarschuwd mens telt voor twee zeggen ze vaak....op de filmposters kan je dus de keuring zien, en op tv is ook al vaak genoeg gezegd dat deze film niet écht geschikt is voor kleine kinderen.

Dus die ouders moeten na afloop natuurlijk niet gaan klagen dalijk.:D

JCL
24-11-2002, 10:42
16 heb ik nog nooit gezien en de ook op de posters staar 6MG misschien een drukfout 16? Want daar komt het niet bij in de buurt, maar goed, we voeren deze discusie anders wel in het andere topic over HP

doei Sonyman

Tim Weisselberger
24-11-2002, 10:43
Deze film heeft een MG6 keuring.

Berry vd Pluijm
24-11-2002, 20:01
"In loving memory of Richard Harris"

Misschien ben ik wel een klein beetje sentimenteel ofzo, maar ik had het op zijn minst verwacht...

Verder mis ik een hele hoop in deze film. Pas geleden nog heb ik het boek gelezen, had ik niet moeten doen, want in zekere zin viel de film dus ver van mijn verwachting af.

- Het kabouter-vrij-maken van de tuin van de familie weasley.. Demn wat heb ik mezelf hierbij vermaakt tijdens het lezen..

- Het zoveel-jaar-dood-feestje van Henk.. Had er in principe ingemoeten zodat duidelijker werd waarom Harry, Ron en Hermelien niet bij het eten waren..

- De concierge is iemand die niet kan toveren (ben even de benaming kwijt).. Staat heel duidelijk in het boek, maar wordt in de film niet eens besproken..

En dan het ergste:

Het boek waarin Hermelien de formule van de wisseldrank leest, is in het boek te vinden op de verboden afdeling. Hiervoor heeft ze toestemming nodig van een leraar, waarvoor ze een handtekening van Smalhart regelt omdat hij overal een handtekening op zet!

Behoorlijk erge missers voor de fans van het boek vindt ik.. Maar verder was het een toppertje.. Veel meer vaart en spanning dan de eerste film die al heel goed was.. Ik zit nu al te wachten op deel 3 :)

BTW.. Ouders met kinderen die bang zijn voor spinnen en slangen: Zeg van te voren even heel goed dat deze film maar een film is!

M Balje
25-11-2002, 15:31
Smallhart zien we niet meer in deel 2,nadat hij met Harry,Ron en Ginny is weg gevlogen.
Als ze nu ff in deel 3 door Perkamentus laten zeggen dat hij op de trein is gestapt naar huis en dat ze een nieuwe leerraar krijgen,dan is het goed.

Berry vd Pluijm
23-04-2003, 13:18
Ik zie nu dat 2 punten van mijn "ergernissen-lijstje" in de deleted scenes zitten :)

Jason Bourne
23-04-2003, 21:34
Smallhart zien we niet meer in deel 2,nadat hij met Harry,Ron en Ginny is weg gevlogen.
Als ze nu ff in deel 3 door Perkamentus laten zeggen dat hij op de trein is gestapt naar huis en dat ze een nieuwe leerraar krijgen,dan is het goed.

nou, kijk dan maar eens op imdb bij de crazy credits van deze film.