PDA

Bekijk de volledige versie : SuperBit of SuperShit



Jaded
21-11-2002, 14:35
De dvd's zijn nu al een tijdje in de handel en stilaan zijn er meer en meer te verkrijgen.

Maar slaagt het idee ook aan ... wordt het ook daadwerkelijk gekocht?

Wat is je mening erover?
Hoeveel heb je er al gekocht?
Is het kwaliteitsverschil het prijsverschil waard?
Moet men beter wachten op de Deluxe versies?
...

Jaded
21-11-2002, 14:43
Ik bezit geen enkele SuperBit en dat zal zo wel een tijdje blijven.
Buiten dat ik de verpakking lelijk vind (de nieuwe verpakking is iets mooier) is voor mij het verschil in kwaliteit de meerwaarde in prijs niet waard.

rveldhuizen
21-11-2002, 14:44
Wellicht een stomme vraag, maar wat kosten die SB's nu ongeveer? Ik koop ze nooit, heb er ook nooit naar gekeken, eerlijk gezegd...

Jaak
21-11-2002, 14:46
Ik zal nooit superbit dvd's kopen.
Ten eerste om de hoge prijs en ten tweede volstaat de kwaliteit van de gewone dvd releases voor mij ruimschoots, zeker voor de nieuwere films.
De extra's vind ik minder belangrijk maar soms toch leuk meegenomen.

Jaak

Jaded
21-11-2002, 14:48
Wellicht een stomme vraag, maar wat kosten die SB's nu ongeveer? Ik koop ze nooit, heb er ook nooit naar gekeken, eerlijk gezegd...
Ze zijn te verkrijgen voor € 25 op dvdzone2.com.
Geen wereldschokkende hoge prijs, maar ze zijn gerust in de gewone winkels wel te vinden voor € 30 en meer.

Dennis Kuijper
21-11-2002, 14:53
de superbits kosten by media markt Rotterdam 28,99.
de enige superbits die my aanspreken zyn The fifth element en Godzilla,maar da alleen maar voor de dts sound,want in het beeld zie je geen verschil op een normaale tv.

Martin van Tuijl
21-11-2002, 14:58
Ten eerste om de hoge prijs en ten tweede volstaat de kwaliteit van de gewone dvd releases voor mij ruimschoots, zeker voor de nieuwere films.
Helemaal mee eens. En zoals al gezegd, wellicht interesant voor mensen die perse DTS willen...

Rochan
21-11-2002, 15:12
Toen ik indertijd het bericht las van de Superbit dvd's, was ik best wel nieuwsgierig naar de films. Maar toen ze uiteindelijk uitwaren en de verpakking zag en de prijs, hoedfe het niet meer voor mij. En zoals je al zei Jaded, ze zien er nu wel wat beter uit, maar toch geen reden om ze aanschaffen. Ik zal misschien wel eens Superbits deluxe kopen, als ze uberhaupt eens een keer uitkomen (in NL). :o

Matt D
21-11-2002, 15:15
ik heb er zelf nog geen enkele, kan wel niet uitsluiten dat ik er nog eens koop. Ik heb dit weekend een aantal stukken film uit super bit dvds zitten bekijken en vond de kwaliteit op eerste zicht nt spectaculair beter

ik denk dat het toch vooral iets is voor een heel select publiek.

Jelger
21-11-2002, 15:23
ik heb gekozen, zal er ooit wel eens een kopen, maar dan alleen als ze ergens goedkoop liggen anders vind ik het onzin

Charley Baak
21-11-2002, 15:27
Ik wil extra's !!! :D

Johan van den D.
21-11-2002, 15:45
wellicht zal ik er wel een keertje eentje kopen
dit gewoon om te proberen en zo een ,,echte,, mening kan hebben
nu weet ik er wel het een en ander van maar heb het dus nog nooit zelf op mijn eigen set gezien
dit wil ik dus wel een keertje doen om zo een oordeel over dit bitje te hebben
moet er alleen nog wel een film komen die ik ook echt wil hebbenhttp://www.gamers-forums.com/smilies/games/poke/025.gif`

Philippe
21-11-2002, 16:24
Ik heb nog geen enkele suberbit. Sommige films interesseren me niet en andere heb ik al en die ga ik dan niet vervangen door een superbit. Misschien dat ik er in de toekomst wel eentje koop als er nieuwe titels uitkomen.

Sander Haarmans
21-11-2002, 16:33
Ik heb ook nog geen superbit dvd, zal er vast wel eens 1tje aanschaffen maar vindt ze nog te duur voor wat je krijgt.

mark t
21-11-2002, 17:51
De kwaliteit van het beeld en geluid van de gemiddelde dvd is ruim voldoende wat mij betreft. Ik heb liever interessante extra's en/of een schappelijkere prijs dan dat ruimte en budget worden opgeofferd voor superkwaliteit beeld en geluid.
Ik heb die obsessie met superbit nooit begrepen. Wat mij betreft hetzelfde als die figuren die voor een kapitaal een geluidsinstallatie in een auto inbouwen om daar vervolgens alleen wat takkeherrie op te draaien (veel bas, weinig inhoud).

Camille
21-11-2002, 19:51
Ik heb gestemd op: Ik zal er ooit wel eens een kopen.
Het lijkt me gewoon leuk om zo'n ding te hebben en het verschil eens te bekijken. Mocht het bevallen dan koop ik er misschien wel 2:D :D

Alex van den Berg
21-11-2002, 19:59
Ik heb er 3;

Johnny Mnemonic
The Fifth Element
Godzilla

- J.M. heb ik ook als "normale" versie. Hier zie ik duidelijk verschil in de beeldkwaliteit.
- Van T.F.E. heb ik de normale versie niet gezien, maar ik heb begrepen dat de Superbit release duidelijk beter van beeldkwaliteit is.
- Godzilla heb ik wel als normale versie gezien, maar nooit gehad.
Ook bij deze film is het verschil in beeldkwaliteit zichtbaar, maar dat had veel beter kunnen zijn... Men heeft voor deze transfer namelijk gewoon de inferieure oude master gebruikt!! Dom, dom, dom...

Daarbij moet ik misschien nog aangeven dat ik de kwaliteit beoordeel via een Loewe Xelos, welke een meer dan gemiddeld goede beeldkwaliteit biedt.

Conclusie: Heb je echt hele goede ogen waarmee je een PC-monitor (1024x768) op een afstand van 4 meter nog kunt lezen (zoals ik... :D ), dan is het aanschaffen van Superbit misschien nog het overwegen waard.
In alle andere gevallen zou ik me er maar niet zo druk over maken en gewoon de HDTV-opvolger van DVD afwachten... ;)

Niels Simons
21-11-2002, 20:13
ik heb een superbit,fifth element,heb deze film nooit eerder op dvd gezien.

vandaar,ik vind de beeldkwaliteit hier helemaal niet zo super(bit)!
zag geen verschil met mijn andere dvds,of ik moet natuurlijk 4:3 discs pakken....
verwachte superheldere kleur,viel me tegen.

ik heb em gelukkig uit een ruil,t geluid is wel mooi.(dts is altijd beter,al ist maar voor t gevoel he).

groeten,niels

jokey
21-11-2002, 20:37
Zoals anderen al eerder gemeld hebben denk ik er ook over: ik heb er nog geen en zal er misschien een kopen als de prijs wat zakt (onder 20 Euro) en als ik er voor mij een echt interessante titel bijzit.

Mich
21-11-2002, 20:43
heb er nog geen en ben eigenlijk wel van plan dat zo te houden tenzij ze goedkoper worden dan de gewone versies ... tja ik kijk toch nog altijd naar de prijs ... elke EUR gespaar op één DVD kan ik besteden aan een andere :)

Hans De Bisschop
21-11-2002, 20:51
ik heb er nog geen en zal het waarschijnlijk ook nooit doen. Enige overweging zou voor mij The Fifth Element geweest zijn, aangezien hier lange tijd geen DVD release van is geweest. Maar dan kwam het spel New York Racer op de markt dat gebaseerd was op The Fifth Element met daarbij gratis The Fifth Element DVD, die dus op dat moment zo goed als onmogelijk te vinden was. Gevolg die heb ik dus toen gekocht, waardoor alle redenen om ooit nog superbi te kopen wegvallen . Wel brandt bij mij nu de eeuwige vraag welke versie ik nu juist heb van The Fifth Element DVD ? (Op de schijf zelf staat niet veel op buiten dan het Fifth Element Logo / DVD Video Logo / Regio 2 logo / (c) Gaumont / Buena Vista Home Entertainment) Komt dit overeen met een huidig bestaande release ?

Jim Muskee
21-11-2002, 20:57
Ik heb geen superbit DVD's. Ten eerste vind ik ze te prijzig, ten tweede wil ik liever extra's, ten derde vind ik het gebakken lucht en ten vierde is er geen film nog wat me boeit op SB uitgekomen

Johan van den D.
21-11-2002, 20:59
Wat mij betreft hetzelfde als die figuren die voor een kapitaal een geluidsinstallatie in een auto inbouwen om daar vervolgens alleen wat takkeherrie op te draaien (veel bas, weinig inhoud). ook hier zijn liefhebbers voor en geloof me.....het gaat om meer dan alleen bas en takkeherrie(al zijn die er ook wel natuurlijk maar..niet allemaal over een kam scheren)http://www.gamers-forums.com/smilies/cwm/cwm/twirl.gif

Jeroen Driessen
21-11-2002, 21:43
Ik wacht op deluxe versies, als ik er ooit ga kopen. Vind extra's namelijk ook leuk en als je dan ook nog superbitkwaliteit kan krijgen, mij best! Moet de kwaliteit wel zichtbaar en hoorbaar beter zijn, anders zeker niet voor een hogere prijs. Een goeie vergelijkingssite is dan ook nodig wil ik er aan gaan.
Vooralsnog dus eigenlijk SuperShit!

Niels Simons
21-11-2002, 21:52
ik heb dus zon disco in de auto,en int begin ging t vooral voor de bass en de enorme herrie. toen ik echter de dokter hiervoor moest gaan opzoeken is t minder,nu is het ook bruce springsteen en meer normale muziek.

zon installatie is om de muziek als ie hard staat nog steeds helder te laten klinken.

groeten,niels

Steven Maas
21-11-2002, 22:21
Het zal er vast nog wel eens van komen dat ik een Superbit DVD koop, maar dan hoop ik wel op een prijs rond de twintig euro. Tot op heden heb ik dan ook nog geen enkele Superbit in mijn collectie.
Als ik een Superbit wil hebben denk ik aan Johnny Mnemonic of aan Bram Stoker's Dracula (moet geloof ik nog uitkomen binnenkort).

Jelger
21-11-2002, 22:22
Originally posted by Steven Maas
Bram Stoker's Dracula (moet geloof ik nog uitkomen binnenkort).

Volgens mij heb ik die al in de winkel zien liggen.

Steven Maas
21-11-2002, 22:35
Volgens mij heb ik die al in de winkel zien liggen. Dat zou best eens kunnen. Ik houd het allemaal nog niet goed in de gaten i.v.m. de nog veeeeel te hoge prijzen.

Jelger
21-11-2002, 22:37
Originally posted by Steven Maas
Dat zou best eens kunnen. Ik houd het allemaal nog niet goed in de gaten i.v.m. de nog veeeeel te hoge prijzen.

Ik weet ook niet precies wat ze kosten (in elk geval nog meer dan 30 euro), maar deze veel me juist op omdat ik zo'n hoesje nog niet eerder gezien had:)

Edwin V
22-11-2002, 06:31
Ik heb the Fifth Element op superbit (import met NLO) omdat de recensies van de normale versie zo slecht waren.
Ook heb ik Desperado op superbit gekocht bij de MM voor 22,99. Deze is echt heel mooi.
Beide films had ik nog niet.

John
03-12-2002, 18:24
Ik heb 2 Superbits:

Johnny Mnemonic
Ik wilde de film sowieso hebben, en heb hem in de Skyradio actie gekocht voor 23,99. Ik was niet echt overdondert door het beeld en vroeg me toen echt serieus af of al die zogenaamde "kenners" nu helemaal debiel waren geworden....

Gattaca
Nog zo'n film die ik al een tijdje op mijn verlanglijstje had staan. En ook voor een schappelijk prijsje, want de superbit was evenduur op dat moment als de gewone versie: ongeveer 23 euro.

En nog steeds vraag ik me serieus af of het voor de gemiddelde TV en HTset bezitter zoals ik wel zin heeft om speciaal superbit aan te schaffen.
Advies: Koop alleen Superbit als de prijs reeël is, je de DVD nog niet hebt en je niet veel om extra's geeft...

Glenn Smits
03-12-2002, 21:14
mijn mening.
Superbits hebben een belachelijke verpakking. Alleen Tinky Winky springt een gat in de lucht met de verpakking. Ik zie niet in waarom ze een paarse verpakking moeten krijgen. Ze kunnen gewoon een soort gelijke "oude" hoes krijgen maar dan dat er duidelijk bij staat dat het superbit is. Verder is de prijs inderdaad hoog. Ook nog iets. Ik let heel vaak op superbits maar ik zie ze zelden staan. Of ze springen niet in het oog bij mij ofzo. Het kan ook zo zijn dat ik ze niet WIL zien :p

Kortom je staat voor een groot dillemma, nieuwe film met een lelijke verpakking en veel geld of je oude film houden met de mooie hoes die minder is.

Hilde
03-12-2002, 21:31
Ik koop ze niet omdat ik die SuperbitDVD's veel te duur vind voor kale versies

Harry B.
08-12-2002, 14:46
Veel en veels te duur en verschil met 'normale' DVD's zie ik toch nauwelijks.

Sebastiaan
08-12-2002, 15:12
De kwaliteit van het beeld en geluid van de gemiddelde dvd is ruim voldoende wat mij betreft. Ik heb liever interessante extra's en/of een schappelijkere prijs dan dat ruimte en budget worden opgeofferd voor superkwaliteit beeld en geluid.


Helemaal mee eens!
Ik heb ook weinig zin om een superbit te kopen de kwaliteit is niet veel beter op m'n tv en de extra's zijn ook weg!
Over de prijs maar te zwijgen.

M Balje
08-12-2002, 15:52
De kwaliteit van het beeld en geluid van de gemiddelde dvd is ruim voldoende wat mij betreft. Ik heb liever interessante extra's en/of een schappelijkere prijs dan dat ruimte en budget worden opgeofferd voor superkwaliteit beeld en geluid.



Ik koop ze niet omdat ik die SuperbitDVD's veel te duur vind voor kale versies


Ik wil extra's !!! :D
Juist.

T. van Keeken
08-12-2002, 20:15
Misschien dom of zo: maar wat is er nou mis met 'gewone' DVD's Mooi geluid, mooi beeld, lange levensduur, leuke extra's... Top toch, waarom dan nog net iets beters maken met lelijke doosjes en zonder extra's (jaja, ik begrijp dat die eraf moeten ivm met beeld en geluid).
Ik vind het niet nodig om ze aan te schaffen en zal dat dan ook zeker niet gaan doen

Jeff
15-12-2002, 17:32
Ik heb er ééntje nl Crouching tiger, hidden dragon, maar moet tot mijn schaamte bekennen dat ik 'm nog nooit gekeken heb en kan daardoor ook niet beoordelen of de kwaliteit nou zoveel beter is. Ik ben het wel met Jaded eens dat de verpakking er absoluut niet uitziet, wel vind ik de paarse dvd grappig, maar niet extreem opwindend ofzo.

Laterr

Godbluff
16-12-2002, 11:36
Wat bepaalt de waargenomen beeldkwaliteit?:

Waarnemer:

- Gezichtsvermogen
- Mentale toestand
- Inzicht

Dvd:
- kwaliteit bronmateriaal
- kwaliteit encoderen
- bitrate

apparatuur:
- dvd speler
- tv/beamer/monitor

Dat zijn dus nogal wat factoren. Je kunt van mij aannemen (maar er staat een artikel in een oude widescreen review met dezelfde strekking) dat de bitrate een van de minst belangrijke is (behalve als deze extreem laag is uiteraard).
Superbits zouden zinvol kunnen zijn als de extra bandbreedte ook gepaard ging met beter bronmateriaal en betere encodering. Dit is dus meestal niet het geval. Of de hoge aanschafsprijs voldoende om te gaan voor DTS kan ik niet beoordelen. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom dan ook niet gegaan wordt voor een DTS track met volle bandbreedte.
Verder vind ik de term superbit lachwekkend. Ieder special edition die de extra's op de 2e disk heeft staan is in rpincipe dan ook superbit. Het klinkt allemaal meer als een slecht uitgewerkte marketingtruuk. Ik zal er nooit een aanschaffen. Bijvoorbeeld bij de mask of zorro (die al een uitstekende transfer heeft) zijn de extra's toch mooi meegenomen!

Bart
17-12-2002, 12:56
Originally posted by John
[En nog steeds vraag ik me serieus af of het voor de gemiddelde TV en HTset bezitter zoals ik wel zin heeft om speciaal superbit aan te schaffen.

Helemaal mee eens!
Ik heb zelf geen SB film en het is ook nog niet in me opgekomen om er een aan te schaffen. De kwaliteit van het overgrote deel van de 'gewone' dvd's volstaat voor mij. Daarnaast zijn de extra's toch een leuke aanvulling op een dvd.....

greetzzzzz:bier:

Gabriel B.
07-01-2003, 15:27
Ik zie me niet snel een Superbit kopen omdat ik fysisch toch niet in staat blijk te zijn om de variaties in beeldkwaliteit te herkennen.
Hetzelfde geldt voor variaties in geluidskwaliteit.

Martin de Goeij
07-01-2003, 18:02
ik heb er nog geen, zal ooit wel eens gebeuren...moet ook eens me eerste SACD kopenhttp://smiliez.de/img.php/2446.gif

Harry stadman
09-01-2003, 19:19
Ik ben inmiddels ook in het bezit van mijn eerste superbit.

de titel is "mask of zorro" met anthony hopkins, cathrine zeta jones en antonio banderas.

ik vind dit wel een mooie uitgave. een zeer mooi contrastrijk beeld met geen beeldruis( dit vind ik persoonlijk het meest storen).

ook de track klinkt uitgebalanceerd en neutraal.

je moet wel de recensies in de gaten houden omtrent de verschillen tussen de "gewone" en de superbit uitgaven. superbit kan zeker schelen in beeld en geluid, maar is ,zoals voor mij al is aangegeven, afhankelijk van een aantal factoren.

als de verschillen wel dusdanig aanwezig zijn, zal ik zeker weer voor een superbit uitgave gaan, omdat beeld- en geluidskwaliteit prioriteit bij mij hebben.

vaak vind ik de extra's niet eens zo interessant.
er zijn ook genoeg "gewone" uitgaven waar niet of nauwelijks extra's op staan.
in het begin keek ik nog wel veel naar de extra's, maar dat wordt steeds minder, consentreer me meer op de films, die voor mij op een zo hoog mogelijk beeld- en geluidsniveau mogen zijn.

Kasper P.
09-01-2003, 20:25
SuperShit:
- veel verschil is er ook weer niet
- geen extra's
- vreselijk hoesontwerpen!

:o

Johan van den D.
10-01-2003, 17:54
- vreselijk hoesontwerpen!

:o Niet meer
Of je moet de nieuwe ook lelijk vindenhttp://www.kurts-smilies.de/yumyum.gif

Edwin V
10-01-2003, 22:09
Op de Superbit DVD's zijn de extra's weggelaten en die extra beschikbare ruimte is geheel gebruikt om de kwaliteit van beeld en geluid (DTS) tot een ongekend niveau te brengen. De bitrate is 2.5 to 3 keer hoger dan de traditionele DVD. Deze lage compressiegraad garandeert contrastrijker en gedetaileerder beeld. Dit staat op de doosjes. Bij veel superbit DVD's is dit helemaal niet waar. Dat is dus supershit.:o

thomas fabry
12-01-2003, 09:20
Ik heb zelf wat superbits en ik ben er over het algemeen blij mee. Als je eventjes stukjes beeld verglijkt dan zie je mischien niet zo heel veel verschil, maar als je een superbit film echt helemaal kijkt dan merk ik wel een verschil. Het beeld lijkt veel rustiger en prettiger om te kijken, vooral als je een tijdje in het verhaal zit. Extra`s vind ik zelf niet zo belangrijk en ik kijk deze dan ook bijna nooit. Het idee om alle beschikbare ruimte te benutten voor een betere beeld en geluidskwaliteit juich ik dan ook van harte toe.
Dan ligt het er natuurlijk nog wel aan hoe dit wordt uitgevoerd. Sommige superbits worden geloof ik helemaal niet voor de 100% benut maar voor maar 66%.
De prijs is inderdaad wat duur, maar dat is weer typisch nederland. De regio`s 1 kosten op internet meestal onder de 22 euro incl. verzendkosten en soms heb je de extra `s er dan ook nog bij. Ik heb the panic room (R1) laatst voor 18 euro incl. verz. k. gekocht als superbit en dat is dan weer goedkoper dan dat hij in de normale uitvoering in de meeste nederlandse winkels ligt.
Nogmaals het idee is goed en mits goed uitgevoerd vind ik het wel de moeite waard om aan te schaffen.
greetz,
Thomas

Jurgen V
12-01-2003, 14:22
Ik wil er wel ooit 1 gaan kopen, mits het een schappelijke prijs is dan. Tis gewoon dan om uit te proberen.

Mike Philippens
12-01-2003, 14:27
Ik heb alleen The Fifth Element omdat ik hoorde dat de originele release klote was. Voor zover ik de recensies goed begrepen heb, is 5th El. zo'n beetje de enige die ook echt veel beter beeld heeft...en natuurlijk een mooie DTS track. Heeeeel misschien koop ik Dracula nog een keer in een gekke bui, want ik heb de gewone al en daar staat een docudrama op. Maar de SB schijnt een nóg mooiere transfer te hebben. Maar ja...zoals ik al zei...hij staat ergens onderaan de lijst.

Harry stadman
13-01-2003, 11:23
Ik heb alleen The Fifth Element omdat ik hoorde dat de originele release klote was. Voor zover ik de recensies goed begrepen heb, is 5th El. zo'n beetje de enige die ook echt veel beter beeld heeft...en natuurlijk een mooie DTS track. Heeeeel misschien koop ik Dracula nog een keer in een gekke bui, want ik heb de gewone al en daar staat een docudrama op. Maar de SB schijnt een nóg mooiere transfer te hebben. Maar ja...zoals ik al zei...hij staat ergens onderaan de lijst.

Ik heb de franse import met nederlanse subs van "the fiths element". deze schijnt zowiezo al veel beter te zijn dan de nederlandse uitgave!

Hilde
19-04-2003, 18:02
Er komt wat van mijn gading uit op superbit DVD namelijk Lawrence of Arabia maar of ik die ga kopen is nog maar de vraag

The Gr8oNe
10-09-2003, 13:25
Superbit dvd's zijn gelukkig goedkoper geworden voor de prijs wat eerst 1 was heb je er nu 2 ene heb er dus gelijk 14 stuks van gekocht omdat het gewoon zuigt de geluid dan :lol:



HighLight of the Day:
http://www.moviefreakz.nl/dvdtracker/index2.php?user=FreaKZiLLa

Sander Haarmans
10-09-2003, 13:41
De superbit dvd's zijn toch behoorlijk in prijs gedaalt, eerst betaalde je zo'n €30 en nu liggen ze bijna allemaal voor €17,99 in de schappen.
Niet dat dat zo goedkoop is voor een film zonder enige extra's maar waarschijnlijk waren ze genoodzaakt om ze goedkoper te maken want anders koopt geen hond ze meer.

Kevin Baeckelandt
10-09-2003, 14:48
Ik heb maar 1 superbit DVD in mijn collectie. Ik heb onlangs Das Boot (Superbit) gekocht, ik heb maar 17€ betaald in de FRS. Dus dat is nu ook niet overdreven duur.
Ik ben ook niet van plan om mijn collectie veel uit te breiden met superbits, want ik mis toch de extra's :cry:

Rob Verhoeven
10-09-2003, 18:46
Bij Play liggen alle Superbits voor 10 pond (omgerekend: tussen de 14 & 15 euro). De meeste hebben ook nog NL subs....

Gr,
Rob

Rob Verhoeven
10-09-2003, 18:47
Bij Play liggen alle Superbits voor 10 pond (omgerekend: tussen de 14 & 15 euro). De meeste hebben ook nog NL subs....

Gr,
Rob

Edit: Oops...dubbele post...

Frank
10-09-2003, 19:49
Ik heb maar 1 Superbit-DVD in mijn bezit: Labyrinth. Het beeld vind ik wel wat beter, maar het geluid niet echt, ondanks dat er DD 5.1 en DTS 5.1 geluid op staat. Het geluid van de standaarduitgave (in DD 2.0 Surround) klinkt net zo goed. Dus eingelijk is de Superbit-DVD van Labyrinth alleen interessant voor de mensen die extra's niet zo belangrijk vinden en Nederlandse ondertiteling wel, terwijl de standaardversie er is voor mensen die extra's wel belangrijk vinden en Nederlandse ondertitels niet.

The Gr8oNe
10-09-2003, 20:31
Frank schreef:

Ik heb maar 1 Superbit-DVD in mijn bezit: Labyrinth. Het beeld vind ik wel wat beter, maar het geluid niet echt, ondanks dat er DD 5.1 en DTS 5.1 geluid op staat. Het geluid van de standaarduitgave (in DD 2.0 Surround) klinkt net zo goed. Dus eingelijk is de Superbit-DVD van Labyrinth alleen interessant voor de mensen die extra's niet zo belangrijk vinden en Nederlandse ondertiteling wel, terwijl de standaardversie er is voor mensen die extra's wel belangrijk vinden en Nederlandse ondertitels niet.



Vroeg nou echt af van hoe een Dolby Digital 2.0 track nou hetzelfde kan klinken dan een Dolby Digital 5.1 of DTS track dat hoor ik nu voor het eerst. Wat voor een systeem heb je of zijn in instellingen wel goed :D



HighLight of the Day:
http://www.moviefreakz.nl/dvdtracker/index2.php?user=FreaKZiLLa

Johan van den D.
10-09-2003, 20:48
Dus eingelijk is de Superbit-DVD alleen interessant voor de mensen die extra's niet zo belangrijk vinden en Nederlandse ondertiteling wel
En voor mensen die projecteren :wink:
Op een dermate groot beeld zie je toch wel duidelijk de betere kwaliteit van zo,n superbit.
Dan zijn ze zeer zeker de moeite waard en wat het geluid betreft.
Dat geluid is gewoon hetzelfde als de normale uitgave.
Het gaat dus vooral om het beeld bij die superbits. :wink:

Mobie
10-09-2003, 20:56
Ik heb er nu eentje, moet er nog naar kijken, ik hoop dat het wat beter is.

Marcel den Haan
10-09-2003, 20:57
Ik heb er 2 staan hierzo en die waren een mooie prijs (14.95) en ik had ze nog niet dus dan koop ik ze wel. Ik zal er nooit geen DVD voor vervangen maar dus alleen als ik de titel nog niet heb.
De hoesjes zijn niet echt mooi maar dat boeit me eigenlijk, ik zit niet de hele dag naar die hoesjes te gapen dus lekker boeien die hoesjes.
Qua beeldverbetering zie ik het wel sinds ik mijn projectie TV heb van 112 cm maar mijn 85 cm breedbeeld zag ik het niet echt.
De extra's worden vaak erg overschat en kijk ik maar 1 keer gemiddeld als ik ze al kijk, heb bergen DVD's staan waarvan ik de extra's nog nooit bekeken heb dus ik kan best zonder die extra's.

Eddy
21-09-2003, 15:30
Ik heb gisteren voor het eerst een superbit dvd gekocht, namelijk Das Boot. Ik wilde deze film al langer hebben en was ook zeer geïnteresseerd in het audiocommentaar dat op de gwone versie staat. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de superbit versie aangezien men daar gekozen heeft om de lange film (200 minuten!) over twee schijfjes te plaatsen en nog belangrijker, de superbit heeft de originele Duitse taal meegegeven in zowel DTS als DD 5.1 (de gewone versie had slechts 2.0 voor Duits).
Een vriend van mij heeft de gewone versie en die ga ik nog wel een keer lenen om het audiocommentaar te beluisteren, maar uiteindelijk ben ik toch wel erg blij met de veel betere beeld- en geluidskwaliteit van de superbitrelease.
Wat andere films betreft die ik nog van plan ben te kopen zal ik de superbitversie zeker overwegen, maar ik denk toch dat ik vaak zal blijven kiezen voor de gewone versie met extra's.

The Gr8oNe
21-09-2003, 16:22
Ik had gister nacht Bram Stoker's Dracula gekeken (superbit natuurlijk) en tering :o wat een mooie DTS track heeft ie vooral wat er allemaal uit de surround speakers kwam.



HighLight of the Day:
http://www.moviefreakz.nl/dvdtracker/index2.php?user=FreaKZiLLa

Atmosphere
21-09-2003, 20:07
De reden dat de meeste gebruikers niet zo veel verschil zien tussen een "gewone" dvd en een "superbit" dvd komt omdat sony niet tot de limiet durft te gaan...

Een dvd5 kan bv 60 minuten beeld in hoogste kwaliteit bevatten + DTS soundtrack op 1.536 kb/s!
Een dvd9 (dubbel laags) kan dus 120 min + full bitrate DTS bevatten

Wat doet sony nu?
Die stoppen een film van 130 min op een DVD9 (dus kan de video kwaliteit setting niet meer op max staan...en gebruiker ze dus 6.5 mb/s ipv 8 Mb/s)
en ze stoppen ermaar een DTS track op van 768 kb/s (de helft wat het moet zijn!)

Vind je het dan gek dat er veel mensen Superbit met een korreltje zout nemen? ik geef ze groot gelijk, als je het goed wilt doen doe het dan ook goed!

Edwin V
22-09-2003, 06:55
De reden dat de meeste gebruikers niet zo veel verschil zien tussen een "gewone" dvd en een "superbit" dvd komt omdat sony niet tot de limiet durft te gaan...
Daar komt bij dat best een aantal "gewone" DVD's ook al een hoge bitrate (7,5-8Mb) hebben. "Superbit" kan dus best standaard zijn voor DVD's met weinig extra's en een film die niet zo erg lang duurt.
Ik vraag me ook af wat een superbit van Gladiator nog voor zin heeft. :?

Henk Heideveld
22-09-2003, 09:52
Bij Das Boot was het een hele verbetering die superbit. De oorspronkelijke Duitse track stond namelijk in 2.0.
Ligt ook aan de prijs, 31,99 is wel wat grof. De schijf biedt namelijk alleen de film, niks extra. Bij FRS zijn de meeste superbits nu 17,99. Maar nu kwam Lawrence of Arabia uit op superbit, en jawel hoor meteen weer die groffe prijs van 31,99. :evil: :twisted:
Ik heb zelf slechts 2 superbits:
1. Das Boot
2. The Fast and the Furious
De rest van de films die in superbit worden aangeboden vind ik niet bijster. :x

mradem
22-09-2003, 10:34
Ik vind ze wel aantrekkelijk. laatste tijd zijn ze erg goed in prijs bij play. De kwaliteit is meestal goed bij een deluxe versie maar SB is nog wat beter. Extra's kijk ik niet vaak. Ik heb er iets van 5.

The Gr8oNe
22-09-2003, 11:32
Henk Heideveld schreef:
Maar nu kwam Lawrence of Arabia uit op superbit, en jawel hoor meteen weer die groffe prijs van 31,99.


Bij Rodirect kost ie gewoon 14.99 en dat is wel mooi meegenomen toch.



HighLight of the Day:
http://www.moviefreakz.nl/dvdtracker/index2.php?user=FreaKZiLLa

Quinten Duyst
16-04-2004, 13:59
Ik vind de extra's er gewoon bij horen maar deze zitten helaas niet op superbit uitvoeringen dus koop ik ze ook niet. (hopelijk komen ze ooit met een 2 disc versie van de superbit dat bijv. de 2e disc alleen maar extra's bevat) dan wordt het misschien nog eens leuk

Mark de Jong
16-04-2004, 14:06
Snatch Superbit Deluxe heeft 2 DVD's (2de met extra's) dus... ;)

Quinten Duyst
16-04-2004, 14:13
Snatch Superbit Deluxe heeft 2 DVD's (2de met extra's) dus... ;)

Dat zal dus de eerste superbit versie worden die ik aanschaf

R Klemkerk
16-04-2004, 14:23
Ik ben superbit gek.

Ik vind het geluid met name ERG goed en dat hoor je ook duidelijk bij sommige dvd's.

Bij Gladiator snap ik echter niet waarom ze hem op superbit hebben uitgebracht. de dvd zelf bevat al erg goed geluid en muziek.

Ik heb zelf nu 5 superbit dvds maar in de zomer ga ik ze allemaal kopen. sowieso de Regio 2nl versies en de Deluxe versies van verschillende regio's

tolpol
16-04-2004, 14:50
Ik heb enkel de Superbit van The Fifth Element. Voordien had ik de reguliere versie al 'ns gehuurd in de bibliotheek, en 't verschil is echt enorm. Naar 't schijnt is dit niet met alle SB's zo en die andere interesseren me dus niet zo. Ook al omdat 't niet allemaal titels zijn die me veel zeggen.

Werner
16-04-2004, 15:22
Ik heb alleen Das Boot, en wel omdat de originele versie slechts 2.0 Duits geluid bevat. En dat voor een onderzeëerfilm! Voor de rest vind ik die Superbitreleases maar crappy uitzien... geef mij liever maar wat extra's, dank U.

Johan van den D.
16-04-2004, 16:15
Ik vind het geluid met name ERG goed en dat hoor je ook duidelijk bij sommige dvd's.

Bij Gladiator snap ik echter niet waarom ze hem op superbit hebben uitgebracht. de dvd zelf bevat al erg goed geluid en muziek.
Superbits zijn er vooral voor het betere beeld.
Het geluid wordt opzich niet zo gek veel aan gedaan al heb je wel meestal een DTS track erbij.
Ze klinken in de meeste gevallen niet slecht maar of het geluid ook echt beter is als de gewone versie ?

R Klemkerk
16-04-2004, 16:17
Ik vind het geluid met name ERG goed en dat hoor je ook duidelijk bij sommige dvd's.

Bij Gladiator snap ik echter niet waarom ze hem op superbit hebben uitgebracht. de dvd zelf bevat al erg goed geluid en muziek.
Superbits zijn er vooral voor het betere beeld.
Het geluid wordt opzich niet zo gek veel aan gedaan al heb je wel meestal een DTS track erbij.
Ze klinken in de meeste gevallen niet slecht maar of het geluid ook echt beter is als de gewone versie ?

Natuurlijk niet bij alle superbits is dit het geval, maar degene die ik heb gehoord ( met name Charlies Angels, A Knights Tale en Fast and the Furious) merk ik dat de achter kanalen veel beter benut worden en het geluid een stuk zuiverder klinkt ten opzichte van de normale versies. Dit wil niet zeggen dat het voor alle superbits geldt.

Het beeld is bij mijn tv nog niet echt te merken maar ik heb ook een klote tv ;). Maar ik loop liever eventjes voor op de feiten. Superbits zijn een leuke collectors item vind ik! Het blijft toch een hobbie :)

Johan van den D.
16-04-2004, 16:42
Het beeld is bij mijn tv nog niet echt te merken maar ik heb ook een klote tvIk maak gebruik van CRT projector dus dan zie je het wel vandaar. :wink:

Caledonians
16-04-2004, 17:02
Voor de rest vind ik die Superbitreleases maar crappy uitzien... geef mij liever maar wat extra's, dank U.

Dat vind ik dus ook dus ik hou het lekker bij de normale releases!

pavago
18-08-2004, 10:57
Ik heb nu 3 superbit dvds in mijn bezit namelijk:

Desperado
Bram Stoker's Dracula
Das Boot


Verder wacht ik nog op een SB van Legends of the fall en ik was aan het twijfelen over de aanschaf van the bone collector, maar ik had gelezen dat de SB van slechte kwaliteit is, dus ik denk dat dan maar voor de 'gewone' versie ga

Henk Heideveld
18-08-2004, 11:06
Ik heb nu 3 superbit dvds in mijn bezit namelijk:

Desperado
Bram Stoker's Dracula
Das Boot


Verder wacht ik nog op een SB van Legends of the fall en ik was aan het twijfelen over de aanschaf van the bone collector, maar ik had gelezen dat de SB van slechte kwaliteit is, dus ik denk dat dan maar voor de 'gewone' versie ga
The Fast and The Furious vind ik persoonlijk de beste superbit qua geluid en beeld. (y) Legend of the Fall, maar zeker Das Boot zijn al wat ouder, dus wat minder qua geluiskwaliteit.
Hannibal is ook wel een fraaie superbit.

Thijssie
18-08-2004, 11:52
Ik heb geen enkele superbit. Gewoonweg omdat ik het irritant vind dat de film op 2 dvd's staat en ik toch liever veel extra's heb.

De enige superbit waar ik over zit te twijfelen is Das boot, maar het schijnt dat hij nu compleet wordt uitgebracht.

Joost v.d. Ham
18-08-2004, 11:59
Ik heb geen enkele superbit. Gewoonweg omdat ik het irritant vind dat de film op 2 dvd's staat en ik toch liever veel extra's heb.

De enige superbit waar ik over zit te twijfelen is Das boot, maar het schijnt dat hij nu compleet wordt uitgebracht.

Ik heb 8 superbit dvd's en alle films staan gewoon op 1 dvd hoor ....

Ik vind superbit dvd's top!

Eddy
18-08-2004, 12:10
Ik heb geen enkele superbit. Gewoonweg omdat ik het irritant vind dat de film op 2 dvd's staat en ik toch liever veel extra's heb.

De enige superbit waar ik over zit te twijfelen is Das boot, maar het schijnt dat hij nu compleet wordt uitgebracht.

Ik heb 8 superbit dvd's en alle films staan gewoon op 1 dvd hoor ....

Niet alle, uitgerekend Das Boot staat wel op twee disc's.

Deze versie heb ik zelf en vind ik vele malen beter dan de 'normale' versie met extra's. Behalve dat het beeld iets beter is, is het vooral het geluid dat een enorm verschil maakt. De gewone versie kent alleen een 5.1 mix voor het nagesynchroniseerde Engels, het originele Duits staat er slechts als 2.0 op. Op de superbit versie is dit rechtgetrokken en staat de Duitstalige track er in een prima DTS-track op.

Dennis Kuijper
18-08-2004, 13:55
The Fast and The Furious vind ik persoonlijk de beste superbit qua geluid en beeld.

Dan heb jij waarschijnlijk het beeld en geluid van The fifth element niet gezien en gehoord.

Philippe
18-08-2004, 15:56
Ik vind de superbits van Bad Boys, MIB en MIB II heel erg goed.

Wim S.
18-08-2004, 16:08
Zekers geen supershit,van superbit kan je gewoon uitgaan dat je perfect beeld en geluid hebt..

Henk Heideveld
19-08-2004, 10:06
Ik heb geen enkele superbit. Gewoonweg omdat ik het irritant vind dat de film op 2 dvd's staat en ik toch liever veel extra's heb.

De enige superbit waar ik over zit te twijfelen is Das boot, maar het schijnt dat hij nu compleet wordt uitgebracht.
De oorspronkelijke serie in volle lengte komt over een tijdje uit.
Qua film kun je het beste de superbit pakken, want de gewone uitgave heeft een Duitse 2.0. track. In het Engels een 5.1.track maar da's in dit geval janken, al die Duitsers die schoolEngels spreken :cry: :cry:

Henk Heideveld
19-08-2004, 10:08
Ik heb 8 superbit dvd's en alle films staan gewoon op 1 dvd hoor ....

No, no, Das Boot staat op 2, Lawrence of Arabia staat op 2, Snatch staat op 2. Dusse "alle" superbits op 1 schijf klopt voor geen meter :roll: Puur toeval dat jij er nou net 8 hebt die op 1 schijf staan denk ik :?

Léon Bolweg
19-08-2004, 10:23
Ik heb 8 superbit dvd's en alle films staan gewoon op 1 dvd hoor ....

No, no, Das Boot staat op 2, Lawrence of Arabia staat op 2, Snatch staat op 2. Dusse "alle" superbits op 1 schijf klopt voor geen meter :roll: Puur toeval dat jij er nou net 8 hebt die op 1 schijf staan denk ik :?

ik denkt dat hij bedoeld; zijn alle 8 films staan op 1 dvd...

Eddy
19-08-2004, 10:42
Ik heb 8 superbit dvd's en alle films staan gewoon op 1 dvd hoor ....

No, no, Das Boot staat op 2, Lawrence of Arabia staat op 2, Snatch staat op 2. Dusse "alle" superbits op 1 schijf klopt voor geen meter :roll: Puur toeval dat jij er nou net 8 hebt die op 1 schijf staan denk ik :?
Graag even goed quoten, Henk! :wink:

Het was Joost v.d. Ham die dat eerder schreef. Ik had zelf al een reactie gegeven over het feit dat Das Boot over twee schijfjes is verdeeld. Bovendien had ik ook al aangegeven dat op de superbit het originele Duitse geluid in DTS staat itt de normale versie waar het slechts in 2.0 staat.

Joost v.d. Ham
19-08-2004, 10:52
Ik heb 8 superbit dvd's en alle films staan gewoon op 1 dvd hoor ....

No, no, Das Boot staat op 2, Lawrence of Arabia staat op 2, Snatch staat op 2. Dusse "alle" superbits op 1 schijf klopt voor geen meter :roll: Puur toeval dat jij er nou net 8 hebt die op 1 schijf staan denk ik :?

:oops: ik heb ook Lawrence of Arabia en Das Boot op Superbit, alleen nooit gezien. Opzich is het toch niet zo'n probleem om tijdens een 3 uur durende film een keertje een ander schijfje erin te doen....?

wheeler
19-08-2004, 14:54
ik heb 1 Superbit: Fifth Element. Was €12,50 bij de FRS en aangezien een SE van deze film wellicht nooit komt heb ik de gok genomen. Vind het beeld niet adembenemend maar heb de gewone DVD nog niet eerder gereleased.

Jurgen V
19-08-2004, 15:02
ik heb 1 Superbit: Fifth Element. Was €12,50 bij de FRS en aangezien een SE van deze film wellicht nooit komt heb ik de gok genomen. Vind het beeld niet adembenemend maar heb de gewone DVD nog niet eerder gereleased.

Ik heb bij cdwow.net gister een SE besteld. :lol: Ok heeft wel geen NLO maar goed hij is er wel (anamorfisch beeld en dts erop).

ZoekenDVD
19-08-2004, 15:03
Ik heb de superbit Vertical Limit aangeschaft, moet deze nog binnen krijgen via de post

Weet iemand of dit een Superbit release waard is :roll:

Sander Dubbeldam
19-08-2004, 20:36
heb ik laatst dvd van black hawk down gekocht omdat ik dacht dat daar toch geen superbit van uit komt, en ja hoor! komt ie toch uit. Dan wordt het zeker leuk geluid in deze film!

eevano
19-08-2004, 21:10
Ik heb de superbit Vertical Limit aangeschaft, moet deze nog binnen krijgen via de post

Weet iemand of dit een Superbit release waard is :roll:

Ik vind deze heel mooi via de projector.