PDA

Bekijk de volledige versie : Star Wars anachronismen



Pagina's : 1 [2]

Rob Technoid
26-11-2002, 15:12
Moeder dood --> terug naar de maker?
Al lijkt het me wel dat de Lars's veel meer aan hem hadden gehad ...

Anakin is blijkbaar een smerige dief!

Nee, eigenlijk is die scene gedelete. Er is wel een scene geschoten waarin Owen C3PO teruggeeft aan Anakin, maar die is dus niet op de DVD gekomen :(

Lex v/d Moolen
26-11-2002, 15:33
Anakin is blijkbaar een smerige dief!

Nee, eigenlijk is die scene gedelete. Er is wel een scene geschoten waarin Owen C3PO teruggeeft aan Anakin, maar die is dus niet op de DVD gekomen :( Ook niet in de deleted scenes? Ik kan het me ook niet herinneren.

Rob Technoid
26-11-2002, 16:55
Ook niet in de deleted scenes? Ik kan het me ook niet herinneren.

Er zijn meer scenes die ook niet op de deleted scenes terecht zijn gekomen, zoals eentje waarin Padme C3PO van afdekplaten voorziet (dus als ze aankomen is C3PO met zijn 'parts showing', zoals in TPM) en eentje waar Dooku met 2 lightsabers vecht tegen Yoda...

Lex v/d Moolen
26-11-2002, 17:00
Er zijn meer scenes die ook niet op de deleted scenes terecht zijn gekomen, zoals eentje waarin Padme C3PO van afdekplaten voorziet (dus als ze aankomen is C3PO met zijn 'parts showing', zoals in TPM) en eentje waar Dooku met 2 lightsabers vecht tegen Yoda... Jammer! Het zal me niets verbazen als deze nog eens op een volgende uitgave komt te staan, de ultimate collectors edition I t/m VI ofzo.
Overigens zag ik in de extra's ook fragmenten uit opnames van achter de schermen uit Eps IV t/m VI voorbij schieten, die ik nog niet eerder had gezien.

Rob Technoid
26-11-2002, 17:23
Jammer! Het zal me niets verbazen als deze nog eens op een volgende uitgave komt te staan, de ultimate collectors edition I t/m VI ofzo.
Overigens zag ik in de extra's ook fragmenten uit opnames van achter de schermen uit Eps IV t/m VI voorbij schieten, die ik nog niet eerder had gezien.

Met een beetje goed zoeken op internet kun je zelfs deleted scenes van ANH vinden.

Ik heb trouwens ooit toen ik nog een klein(er) Robje was op de middelbare school een docu gezien over het maken van Ep 4, was erg interessant, dus ik hoop dat de DVD's van ep4/5/6 vol met van die retrodocu's komen te staan. Lijkt me leuk om een jonge Lucas te horen zeggen dat "we're doing stuff that has never been done before" :)

Lex v/d Moolen
26-11-2002, 18:24
Met een beetje goed zoeken op internet kun je zelfs deleted scenes van ANH vinden.
Deleted scenes heb ik op CD-ROM: Insider Guide. Een prachtig stukje naslagwerk. Hier zie je oa een lange scene met Biggs en Luke op Tatooine.

Eelco Manders
29-11-2002, 17:32
Waarom verdwijnt het lichaam van Obi-Wan in Ep. 4 als hij neer gehakt wordt door Darth Vader, maar verdwijnt het lichaam van Qui-Gonn niet als hij in Ep. 1 vermoord wordt door Darth Maul??

Lex v/d Moolen
29-11-2002, 18:20
Waarom verdwijnt het lichaam van Obi-Wan in Ep. 4 als hij neer gehakt wordt door Darth Vader, maar verdwijnt het lichaam van Qui-Gonn niet als hij in Ep. 1 vermoord wordt door Darth Maul?? Dat is ook altijd al een discussie geweest, Yoda verdwijnt ook na diens dood en Anakin niet, toch zie je later Anakin als 'geest'. Misschien heeft het met leeftijd te maken ?

Rob Technoid
29-11-2002, 18:52
Dat is ook altijd al een discussie geweest, Yoda verdwijnt ook na diens dood en Anakin niet, toch zie je later Anakin als 'geest'. Misschien heeft het met leeftijd te maken ?

Anakin zou best buiten beeld kunnen verdwijnen en Luke verbrandt zijn lege pak...

Daarnaast kan blijkbaar niemand nog terugkomen na zijn dood ten tijde van QuiGonn, alleen in Ep2 hoor je zijn stem tijdens de slachting van de Tusken Raiders.

Voorlopige conclusie luidt dus dat Qui-Gon de truuk als eerste door zal hebben en de kennis aan Yoda enzo zal doorgeven.

(Leuk he dat je al het kromme van SW recht kan praten :))

Lex v/d Moolen
29-11-2002, 18:58
Anakin zou best buiten beeld kunnen verdwijnen en Luke verbrandt zijn lege pak...
Zou kunnen, ik had het idee dat Anakin op die trap in de Death Star al dood was.

Rob Technoid
29-11-2002, 19:02
Zou kunnen, ik had het idee dat Anakin op die trap in de Death Star al dood was.

Misschien zat er een kleine delay in het doodgaan-verdwijnen, waardoor het net buiten beeld viel :)

RobW
29-11-2002, 19:07
Er was een tijdje terug ergens een regeltje te lezen over die geestverschijning, en dat verklaarde al heel veel. Het was dacht ik op JediNet.

Rob Technoid
29-11-2002, 19:09
Er was een tijdje terug ergens een regeltje te lezen over die geestverschijning, en dat verklaarde al heel veel. Het was dacht ik op JediNet.

Als je dat regeltje opzoekt, vinden we je een toffe peer :D

mark t
29-11-2002, 19:43
Als je dat regeltje opzoekt, vinden we je een toffe peer :D O.a. op de site van www.moviemistakes.com
If all the other Jedi in the previous movies disappear, why doesn't Qui-Gonn do so when he is killed by Darth Maul? [Multiple explanations for this. My preferred one is that he didn't accept his death (Yoda and Obi-Wan both do), and as such he doesn't disappear].
Andere mogelijkheden die links en rechts geopperd werden:
-Qui-Gonn zag z'n dood niet aankomen en kon daarom de 'overgang' naar een nieuw bestaan niet maken.
-Kenobi groeit uit tot een machtiger jedi dan Qui-Gonn, Yoda was dit al. Qui-Gonn was niet machtig genoeg.
-Qui-Gonn heeft een verkeerde keuze gemaakt door Anakin toch te willen opleiden. Diep van binnen wist hij dit, waardoor hij niet 'in harmonie' kon sterven. Misschien is dit laatste een vereiste om na de dood op te gaan in de Force.

Overigens gaat het contact met overleden jedi waarschijnlijk een rol spelen in episode 3. In de commentaartrack wordt hier een duidelijke toespeling op gemaakt in het stuk waar Yoda 'voelt' dat er iets mis is met Anakin (hij slacht n.l. een heel dorp af).

Bas de Jong
29-11-2002, 19:46
Zoekt en gij zult vinden! :D

http://forums.jedi.net/phpBB2/viewtopic.php?t=9111&highlight=ghost

http://forums.jedi.net/phpBB2/viewtopic.php?t=9022

Lex v/d Moolen
29-11-2002, 19:48
-Qui-Gonn heeft een verkeerde keuze gemaakt door Anakin toch te willen opleiden. Diep van binnen wist hij dit, waardoor hij niet 'in harmonie' kon sterven. Misschien is dit laatste een vereiste om na de dood op te gaan in de Force.
Dit zou nog verklaarbaar kunnen zijn.

En Anakin zelf ? Een soort beloning, door de beslissing te nemen Palpatine in de diepte te gooien?

Bas de Jong
29-11-2002, 19:53
Ik heb net deze vraag op starwars.com gesteld aan de Jedi Council. Ben benieuwd of er een antwoord op komt... (als iedereen nou even begint met die vraag stellen ;) Meer kans :)

mark t
29-11-2002, 20:26
Dit zou nog verklaarbaar kunnen zijn.

En Anakin zelf ? Een soort beloning, door de beslissing te nemen Palpatine in de diepte te gooien? Hij is uiteindelijk weer in het reine gekomen met zichzelf (en met de Force).

Graven
02-12-2002, 08:19
Ik heb net deze vraag op starwars.com gesteld aan de Jedi Council. Ben benieuwd of er een antwoord op komt...

Op www.starwars.com staat een link naar expanded universe.
hierin worden al een hoop vragen (over de geschiedenis) uitgelegd. Er wordt onder andere geschreven over Jedi met kinderen (zelf ook Jedi). Er wordt ook verteld over force gebruikers die geen Jedi of Sith zijn (Mara Jade, toekomstige vrouw van Luke).

Daarnaast wordt verteld dat Sidious zichzelf kloond en zijn geest overzet naar de nieuwe kloon, door de enorme haat die hem beheerst moet dit regelmatig gebeuren. Dit zou betekenen dat Sidious eeuwen heeft gehad om de val van de republiek voor te bereiden. Om keizer te worden zou hij een leger nodig hebben. zo'n leger is niet voorhanden. Daarom manipuleert hij over langere tijd een aantal facties zodat langerzamerhand de dreiging voor de republiek steeds groter wordt. Zijn bewegingen blijven onopgemerkt door de Jedi, zelfs Yoda zegt dat alles vertroebelt is door de donkere kant.
Vlak voor de Clone Wars is de dreiging duidelijk merkbaar, een aantal facties binnen de republiek roepen om een leger (precies zoals Sidious heeft bedoeld). Het ligt dus voor de hand dat Sidious zelf het leger heeft besteld. Het kloon leger ligt aan de basis van het leger van het Imperium.

Het lijkt me dat in Ep3 een aantal zaken aan bod zullen komen.
1) Sidious wordt keizer.
2) het geloof in de Jedi bereikt een dieptepunt. zover zelfs dat de oude republiek zich zal afzetten tegen de Jedi, zij zullen de schuld krijgen van de huidige problemen. De Republiek wordt dus het Imperium.
3) Anakin zal zich verder afzetten van de Jedi, en uiteindelijk de Beul van de Jedi worden (vrij duidelijk)
4) Er zullen twee nieuwe lokaties geintroduceert worden (een daarvan waarschijnlijk Alderaan). Lucas doet dit in elke S.W. film.
De details zijn nu alleen nog bekend bij George Lucas.

Mijn idee is dat Anakin wel degelijk degene is waarover de Prophecy gaat. De verstorende macht is Sidious, die al eeuwen bezig is zijn macht uit te breiden en al zover is dat hij volledig onzichtbaar is voor de Jedi. de Dark Side is zo machtig dat duizenden Jedi er niet tegenop kunnen. Anakin maakt hier een einde aan door Sidious tegen te houden (tijdelijk............... ;))

Lex v/d Moolen
02-12-2002, 09:26
Het lijkt me dat in Ep3 een aantal zaken aan bod zullen komen.
1) Sidious wordt keizer.
4) Er zullen twee nieuwe lokaties geintroduceert worden (een daarvan waarschijnlijk Alderaan). Lucas doet dit in elke S.W. film.
De details zijn nu alleen nog bekend bij George Lucas.
Dus Palpatine is een kloon van Sidious ? Want dat zijn toch dezelfde personen.

Ik denk dat we Dagobah ook nog zullen zien, met misschien een gevecht tussen Yoda en Darth Tyrannus.

Graven
02-12-2002, 09:32
Dus Palpatine is een kloon van Sidious ? Want dat zijn toch dezelfde personen.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het nooit bevestigd dat Palatine en Sidious dezelfde personen zijn

Lex v/d Moolen
02-12-2002, 09:41
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het nooit bevestigd dat Palatine en Sidious dezelfde personen zijn In de credits-rol staat van wel. Verder zie je hints in AOTC en TPM dat het er wel naar lijkt. Bv de houding van de handen op sommige momenten is precies hetzelfde.

Graven
02-12-2002, 09:47
In de credits-rol staat van wel. Verder zie je hints in AOTC en TPM dat het er wel naar lijkt. Bv de houding van de handen op sommige momenten is precies hetzelfde.

Maar dat betekend alleen dat ze door dezelfde persoon worden gespeeld. Ik denk ook dat het een en dezelfde persoon is, het zou alleen kunnen dat Lucas misschien nog een verrassing in petto heeft.

Rob Technoid
02-12-2002, 10:45
...expanded universe is niet canon zoals dat heet, dus in ep3 kan Sjors Lucash nog alle kanten op...

Graven
02-12-2002, 11:43
...expanded universe is niet canon zoals dat heet, dus in ep3 kan Sjors Lucash nog alle kanten op...

Klopt, maar hij heeft wel accoord gegeven voor de E.U. dus al te veel zal hij er niet vanaf wijken, tenzij hij z'n eigen franchise om zeep wil helpen................

Rob Technoid
02-12-2002, 12:42
Klopt, maar hij heeft wel accoord gegeven voor de E.U. dus al te veel zal hij er niet vanaf wijken, tenzij hij z'n eigen franchise om zeep wil helpen................

Hij behoudt zich ook het recht om alles wat in de EU gebeurt keihard tegen te spreken of dood te zwijgen. Persoonlijk denk ik dat ie juist weinig tot niet zal ingaan op de achtergrond van Palpatine, juist zodat ze er een hele zooi boeken van kunnen maken.

mark t
02-12-2002, 17:52
4) Er zullen twee nieuwe lokaties geintroduceert worden (een daarvan waarschijnlijk Alderaan). Lucas doet dit in elke S.W. film.
De details zijn nu alleen nog bekend bij George Lucas.Lucas heeft tijdens de recente uitbarstingen van de Etna opnamen laten maken voor gebruik in Episode 3. Dit betekent dat de toekomstige 'woonplaats' van Darth Vader (een planeet waar het oppervlak door lava gedomineerd wordt) ook zal voorkomen in deze film. Waarschijnlijk vindt hier het langverwachte duel tussen Anakin en Obi Wan plaats.

Rob Technoid
02-12-2002, 18:00
Lucas heeft tijdens de recente uitbarstingen van de Etna opnamen laten maken voor gebruik in Episode 3. Dit betekent dat de toekomstige 'woonplaats' van Darth Vader (een planeet waar het oppervlak door lava gedomineerd wordt) ook zal voorkomen in deze film. Waarschijnlijk vindt hier het langverwachte duel tussen Anakin en Obi Wan plaats.

Waarom de moeite nemen om opnamen bij een echte vulkaan te maken terwijl ze waarschijnlijk veel betere shots kunnen maken op de computer? Tenzij ze het als study-material gaan gebruiken?

Lex v/d Moolen
02-12-2002, 18:12
Lucas heeft tijdens de recente uitbarstingen van de Etna opnamen laten maken voor gebruik in Episode 3. Dit betekent dat de toekomstige 'woonplaats' van Darth Vader (een planeet waar het oppervlak door lava gedomineerd wordt) ook zal voorkomen in deze film. Waarschijnlijk vindt hier het langverwachte duel tussen Anakin en Obi Wan plaats. Dat zal dan geen Endor worden :D

mark t
02-12-2002, 18:25
Waarom de moeite nemen om opnamen bij een echte vulkaan te maken terwijl ze waarschijnlijk veel betere shots kunnen maken op de computer? Tenzij ze het als study-material gaan gebruiken? Het realistisch weergeven van vuur schijnt erg moeilijk te zijn. Kijk maar eens naar de extra over het maken van de Balrog op de extended edition van Lord of the Rings. Dit werkt schijnbaar efficiënter.

Edit: En goedkoper. Dat schijnt dus de reden te zijn. Even gegoogled: http://www.swfanclub.nl/nieuwsdet.phtml?nr=699 en voor de Italianen: http://quotidiano.liberta.it/archivio/ArchivioDettagli.asp?IDArt=215929&Hilight=Etna&Y=2002&M=11&D=9

Jeroen Driessen
02-12-2002, 20:17
Lucas heeft tijdens de recente uitbarstingen van de Etna opnamen laten maken voor gebruik in Episode 3. Dit betekent dat de toekomstige 'woonplaats' van Darth Vader (een planeet waar het oppervlak door lava gedomineerd wordt) ook zal voorkomen in deze film. Waarschijnlijk vindt hier het langverwachte duel tussen Anakin en Obi Wan plaats. En daar zal hij dus ook wel verbranden...de puzzlestukjes beginnen in elkaar te vallen....beetje dan.

mark t
03-12-2002, 17:59
Originally posted by Rob Technoid [B]...expanded universe is niet canon zoals dat heet, dus in ep3 kan Sjors Lucash nog alle kanten op...
Originally posted by Graven [B]Klopt, maar hij heeft wel accoord gegeven voor de E.U. dus al te veel zal hij er niet vanaf wijken, tenzij hij z'n eigen franchise om zeep wil helpen................ Zie: http://www.starwars.com/community/askjc/steve/askjc20021202.html
Volgens het zogenaamde expanded universe komt Bobba Fett levend uit Sarlacc. Lucas vindt het prima, maar wat hem betreft komt Bobba Fett toch echt aan z'n einde in de buik van Sarlacc.

Met andere woorden: Het expanded universe is zeker niet bindend. Hetgeen overigens weer niet uitsluit dat Palpatine géén kloon is.

Graven
03-12-2002, 19:54
Zie: http://www.starwars.com/community/askjc/steve/askjc20021202.html
Volgens het zogenaamde expanded universe komt Bobba Fett levend uit Sarlacc. Lucas vindt het prima, maar wat hem betreft komt Bobba Fett toch echt aan z'n einde in de buik van Sarlacc.

Met andere woorden: Het expanded universe is zeker niet bindend. Hetgeen overigens weer niet uitsluit dat Palpatine géén kloon is.

blijft mooi he, dat science fiction, je kan er alle kanten mee op. vooral als je george lucas heet

Ackbar
03-12-2002, 20:46
Er zijn zo veel van die dingen

dat c-3po zijn geheugen moet gaan wissen enzo

maar we zullen pas weten of alles klop als deel 3 er is