PDA

Bekijk de volledige versie : Star Wars anachronismen



Pagina's : [1] 2

Ronald Stiebolt
21-11-2002, 15:42
Nu deel 1 & 2 uit zijn vraag ik me iets af...

Heeft iemand al fouten (indien van toepassing) gezien m.b.t. het onderlinge 'linken'.

Hypothetische (!) voorbeelden:

- Darth vader is linkshandig en Anakin rechtshandig
- Een personage is veel te oud om in de 2e trilogie te zijn
- etc.

De bedoeling van mijn vraag is om te achterhalen of die Lucas nou echt zo'n genie is..... Hij had het beeld van drie (!) trilogieen al in z'n hoofd voordat hij met het script van SW-IV begon...

Een vraag die ik bv. heb is waarom komt Anakin/Darth vader in de 2e trilogie Luke NIET zoeken bij z'n oom Owen en tante Beruu? Ondanks het feit dat hij duidelijk de aanwezigheid van een nieuwe 'Jedi' voelt is hij niet in staat de link te leggen naar Luke. Zou Luke wellicht in deel 3 'sterven'?

Ben benieuwd!

NB: heb zelf (nog) niks kunnen ontdekken....

Patrick Deckard
21-11-2002, 15:46
Ik zou deel 4 nog 's moeten zien om goed op je vraag te kunnen antwoorden, maar... C3 zit al bij Beru en dergelijke in deel 2. Hoe komt het dan dat hij in deel 4 de plaats (waar hij aan beru en owen verkocht wordt) niet herkent?

Ronald Stiebolt
21-11-2002, 15:47
Daar heb ik ergens iets over gelezen in een interview met of Lucas of McCallum. Schijnt iets te maken te hebben met geheugen resetten of zoiets....

Lekker makkelijk, dat wel....

Wacht ff: das dan niet helemaal correct want waarom worden de droids dan niet omgekeerd herkent door Owen en Beruu, hmmmmmmm....

Hebben we er eentje? :bier:

WitteGijt?
21-11-2002, 15:59
Een van mijn favo Episode's van Clerks animated series, behandelt dit probleem ook. hier 'n stukje tekst uit die episode waarin George Lucas wordt ondervraagd in de rechtbank.

Randal Graves: Do you think Phantom Menace is as good of a movie as Empire?
George Lucas: Well, certainly, I think it's the best movie I've made yet.
Randal Graves: Permission to treat this witness as hostile. Mr. Lucas, how do you explain that in Star Wars Obi-Wan tells Luke when he met his father he was a great pilot, but in Menace he's just a little boy?
George Lucas: Well, my kids thought...
Randal Graves: And how come Obi-Wan tells Luke that Yoda is the Jedi that trains him, but in the movie Liam Neeson trains him?
George Lucas: Um, well, the power of myth...
Randal Graves: Isn't it true you knew this was a bad movie, that you wrote it over a weekend but told people you had it written for years?
Lawyer: Objection! The pod race was pretty cool.

Oftwel 2 duidelijke verschillen tussen de eerste en tweede trilogie.

Lex v/d Moolen
21-11-2002, 16:56
Een vraag die ik bv. heb is waarom komt Anakin/Darth vader in de 2e trilogie Luke NIET zoeken bij z'n oom Owen en tante Beruu? Ondanks het feit dat hij duidelijk de aanwezigheid van een nieuwe 'Jedi' voelt is hij niet in staat de link te leggen naar Luke. Zou Luke wellicht in deel 3 'sterven'?
Dat Padme zwanger wordt is bij Anakin niet bekend, want dat is die al weg naar de Dark Side. Dus Anakin weet niet dat hij vader is. En het 'voelen' van andere Jedi of zijn familie is niet onbeperkt in afstand had ik het idee.

Lex v/d Moolen
21-11-2002, 16:59
Daar heb ik ergens iets over gelezen in een interview met of Lucas of McCallum. Schijnt iets te maken te hebben met geheugen resetten of zoiets....

Lekker makkelijk, dat wel....

Wacht ff: das dan niet helemaal correct want waarom worden de droids dan niet omgekeerd herkent door Owen en Beruu, hmmmmmmm....

Hebben we er eentje? :bier: Dat heb ik me ook wel afgevraagd. Het zou kunnen dat mensen in die tijd meerdere droids hebben in hun leven zoals wij bv een auto of tv. Maar iemand met een redelijk geheugen zou die irritante stem van C3PO toch moeten herkennen.:D

Bas van Dijk
21-11-2002, 17:25
Hoi,

Ik heb met verbazing gekeken naar een vliegende R2D2... In de latere delen kan hij dat niet meer... tenminste daar ga ik van uit, omdat er een aantal momentem in de tweede trilogie zitten waarbij het heel handig was geweest als R2D2 zou kunnen vliegen.

gr,

Bas

Rob Technoid
21-11-2002, 17:39
* Er lopen erg veel protocol droids rond en eerlijk gezegd, wie hier weet nog alle typenummers van alles gebruiksapparaten die je ooit hebt gehad. Let wel, ANH speelt zich ruim 20 jaar na AOTC af. Ik weet ook het typenummer van mij tv, radio, pick up enz enz van 20 jaar geleden niet meer.

* Wie weer worden die rockets van R2 er in ep3 afgesloopt, tegelijkertijd als zijn memory gewiped wordt (of ze vergeten de drivers voor rocket boosters te installeren...)

* Anakin moet wel weten dat Padme zwanger is, tenslotte hoort hij aan Obi-Wan te vragen of ie zijn lichtzwaardje aan zijn zoon wil geven. Echter, noch Obi-Wan, noch Anaking lijken op de hoogte van het bestaan van Leia te zijn...

Met andere woorden, zolang je je in bochten kan wringen, kun je alles in SW verklaren. Of het plausibel is, dat is een andere kwestie :)

Charley Baak
21-11-2002, 17:43
Net ook nog wat gevonden op Starwarsnet.co.uk:

When Dooku tries to make the tower fall on Obi-Wan and Anakin, why does Yoda struggle so much to levitate it and move it out the way, when in Episode V he gives Luke a lecture about things not being heavy for a Jedi?

The Lars will have the same homestead that they had in Episode IV, completely recreated on site in Tunisia by the trusty folks at LucasFilm, and they also have possession of C-3PO, since he was left with Shmi in Episode I. One of the major problems that is going to occur here is how the presence of C-3P0 and R2-D2 on the Lars homestead is explained. How could a droid's memory be so bad, or better - how could Owen, Beru, and Kenobi not recognize the droids in A New Hope. Especially Owen, who buys the droids from the Jawas. Can he not remember that C-3P0 was there previously (who couldn't with the mouth on him?)? Serious continuity problems here.

In addition, the Official Site recently discussed the Obi-Wan Kenobi/Owen Lars relation in which it was somewhat debunked that the two were brothers. Only time and Episode II will tell. However, chances are that Obi-Wan would have said something in Episode I to Qui-Gon if he in fact had a 'brother' on Tatooine, it would have made the trip a whole lot easier, and they would have never picked up 'another pathetic lifeform.'

As always droids are a major part of the Star Wars galaxy. Episode II is no exception. R2-D2 and C-3PO already made an appearance in Episode I, however, C-3PO was left on Tatooine while R2 had more exciting adventures. C-3PO is completed on Tatooine (last pieces put on by Padme) and R2 is with the party for most of the voyage. The biggest problem to date with the appearance of the droid duo is the fact that the Lars do not remember them in A New Hope, and that Obi-Wan doesn't remember the droids (he doesn't ever remember owning any droids).

Lex v/d Moolen
21-11-2002, 18:00
*Anakin moet wel weten dat Padme zwanger is, tenslotte hoort hij aan Obi-Wan te vragen of ie zijn lichtzwaardje aan zijn zoon wil geven. Echter, noch Obi-Wan, noch Anaking lijken op de hoogte van het bestaan van Leia te zijn...Mja, maar Obi-wan was toch al bezig met niet helemaal de waarheid te vertellen, dus kan dit ook een leugentje van Obi-wan zijn.

Maar inderdaad, zo kan je overal wat op verzinnen.:)

WitteGijt?
21-11-2002, 18:07
Het verschil met C3PO in eerste en tweede trilogie is dat hij in de tweede goudkleurig is en in de eerste zilverkleurig, dat zou ook 'n reden kunnen zijn waarom ze C3PO in a new hope niet meer herkennen. Vooral omdat je zo'n droid kunt vergelijken met 'n apparaat in onze tijd.

Rob Technoid
21-11-2002, 18:55
Het verschil met C3PO in eerste en tweede trilogie is dat hij in de tweede goudkleurig is en in de eerste zilverkleurig, dat zou ook 'n reden kunnen zijn waarom ze C3PO in a new hope niet meer herkennen. Vooral omdat je zo'n droid kunt vergelijken met 'n apparaat in onze tijd.

Exactly my point, droids zijn zeg maar net zo gewoon als een blender of koffiezetapparaar in onze wereld...

Rob Technoid
21-11-2002, 18:56
Mja, maar Obi-wan was toch al bezig met niet helemaal de waarheid te vertellen, dus kan dit ook een leugentje van Obi-wan zijn.

Maar inderdaad, zo kan je overal wat op verzinnen.:)

Ik doelde meer op de scene in TESB waarin Ob zegt "He's our only hope". Yoda zegt dan "No, there is another one".

Het lijkt me dat Obi niet tegen Yoda zou liegen in dit geval, n'est ce pas?

Lex v/d Moolen
21-11-2002, 19:02
Ik doelde meer op de scene in TESB waarin Ob zegt "He's our only hope". Yoda zegt dan "No, there is another one".

Het lijkt me dat Obi niet tegen Yoda zou liegen in dit geval, n'est ce pas? Dat is wel vreemd ja, ik had ook ergens eens gelezen of gehoord dat Lucas pas veel later heeft besloten dat Luke en Leia broer en zus waren.

Rob Technoid
21-11-2002, 19:06
Dat is wel vreemd ja, ik had ook ergens eens gelezen of gehoord dat Lucas pas veel later heeft besloten dat Luke en Leia broer en zus waren.

Mwah, in TESB moest het al min of meer besloten zijn, aangezien aan het eind zij aanvoelt (middels de Force) waar die hangt. Aan de andere kant, in TESB geeft ze Luke wel een flinke pakkerd op de mond. Nou weet ik niet hoe Lucas met zijn zus omging...maareh beetje vaag if u ask me.

Overigens, je zou George Lucas In Love voor de gein moeten zien...

Lex v/d Moolen
21-11-2002, 19:15
Mwah, in TESB moest het al min of meer besloten zijn, aangezien aan het eind zij aanvoelt (middels de Force) waar die hangt. Aan de andere kant, in TESB geeft ze Luke wel een flinke pakkerd op de mond. Ja maar dat was toch meer om Han Solo te sarren. Vanaf dat moment in die ijsgang op Hoth was het toch wel duidelijk dat er iets gaande was. De manier waarop Han en Leia langzaam naar elkaar toegroeien is ook veel beter gedaan dan Anakin en Padme.





Overigens, je zou George Lucas In Love voor de gein moeten zien... Die moet ik nog steeds een keer zien. Ik heb wel American Graffitti laatst aangeschaft, wel een leuke, aparte film.

Rob Technoid
21-11-2002, 19:20
Ja maar dat was toch meer om Han Solo te sarren. Vanaf dat moment in die ijsgang op Hoth was het toch wel duidelijk dat er iets gaande was. De manier waarop Han en Leia langzaam naar elkaar toegroeien is ook veel beter gedaan dan Anakin en Padme.


Mee eens.


[B]
Die moet ik nog steeds een keer zien. Ik heb wel American Graffitti laatst aangeschaft, wel een leuke, aparte film.

Ik heb American Graffitti nooit gezien, het thema sprak me namelijk niet zo aan. Opgroeien in VS van jaren 50, mwah deed me teveel aan Happy Days denken :)

Overigens heb ik wel 1x op tv THX-1138 gezien, alleen weet ik niet eens meer wat ik ervan vond. Vond het geloof ik wel vaag...

rrrick
22-11-2002, 10:28
Ondanks dat ik een groot liefhebber van de gehele StarWars serie ben, heb ook ik nogal wat moeite met de positie van R2D2 en C3PO in de film. Wat mij betreft is het maken van C3PO door Anakin er in Phantom Menace met de haren bijgesleept. Lucas zal in Episode III echt met een hele goede verklaring moeten komen waarom er in de latere delen geen enkel teken van herkenning is tussen de droids en Vader. Het volledig ontbreken van ook maar de geringste verwijzing naar Qui-Gon Jinn in delen IV t/m VI komt ook niet heel erg sterk over. En zo zijn er nog wel wat meer vraagtekens. Maar wie weet zeggen we met z'n allen na deel III: Oh, zat het zoooooooooooo!!! ;)

Dat Lucas het hele StarWars verhaal , dus I t/m IX al helemaal in zijn hoofd had voordat ie met A New Hope begon, lijkt me echter op zijn zachtst gezegd nogal onwaarschijnlijk.

Alex T
22-11-2002, 10:36
Ondanks dat ik een groot liefhebber van de gehele StarWars serie ben, heb ook ik nogal wat moeite met de positie van R2D2 en C3PO in de film. Wat mij betreft is het maken van C3PO door Anakin er in Phantom Menace met de haren bijgesleept. Lucas zal in Episode III echt met een hele goede verklaring moeten komen waarom er in de latere delen geen enkel teken van herkenning is tussen de droids en Vader. Het volledig ontbreken van ook maar de geringste verwijzing naar Qui-Gon Jinn in delen IV t/m VI komt ook niet heel erg sterk over. En zo zijn er nog wel wat meer vraagtekens. Maar wie weet zeggen we met z'n allen na deel III: Oh, zat het zoooooooooooo!!! ;)
Dat Lucas het hele StarWars verhaal , dus I t/m IX al helemaal in zijn hoofd had voordat ie met A New Hope begon, lijkt me echter op zijn zachtst gezegd nogal onwaarschijnlijk.

Ik heb er ook een beetje moeite mee dat Anakin C3PO had gecreerd. Als je de later delen kijkt, dan zie je dat C3PO een type model is waarvan vele copieen/ versies van bestaan!!
Dat er geen teken van herkenning is komt omdat de robots qua geheugen in deel 3 "gewist" worden.
Verder had G. Lucas niet het gehele verhaal in zijn hoofd. Hij wist alleen in grote lijnen hoe deel 1, 2 en 3 zouden moeten zijn.
Het echte schrijfwerk kwam geloof ik pas toen ik daadwerkelijk besloot op de prequels te filmen.

Hans De Bisschop
22-11-2002, 10:39
ikzelf heb serieuze vragen bij het ontstaan van de Death Star, want alle bronnen spreken elkaar precies tegen ?1 Ik heb uit boeken opgemaakt dat deze was ontworpen voor Tarkin door een rijksingenieur en nu ineens komt count dooku op de proppen met de Death Star op Geonosis ?! verwarrend hoor !!

Hans De Bisschop
22-11-2002, 10:42
Daar heb ik ergens iets over gelezen in een interview met of Lucas of McCallum. Schijnt iets te maken te hebben met geheugen resetten of zoiets....

Lekker makkelijk, dat wel....

Wacht ff: das dan niet helemaal correct want waarom worden de droids dan niet omgekeerd herkent door Owen en Beruu, hmmmmmmm....

Hebben we er eentje? :bier:

Ten eerste is C-3PO eindelijk voorzien van zijn goudkleurige laagje en zijn de geheugens van de droids gewist waardoor ze elkaar onmogelijk unnen herkennen, aangezien de beide droidstypes massaproductie waren .. das denk ik de enige verklaring ...

rrrick
22-11-2002, 11:06
ikzelf heb serieuze vragen bij het ontstaan van de Death Star, want alle bronnen spreken elkaar precies tegen ?1 Ik heb uit boeken opgemaakt dat deze was ontworpen voor Tarkin door een rijksingenieur en nu ineens komt count dooku op de proppen met de Death Star op Geonosis ?! verwarrend hoor !!

Is het niet zo dat Lucas van die boeken zegt dat ze tot de Expanded Universe behoren? En dus niet direct met de films te maken hebben? Ik heb zelf nog nooit een StarWars boek gelezen trouwens dus is maar een gokje...

Ik vond het trouwens een fantastisch moment om in AOTC opeens het model van de Death Star te zien.

Major Woody
22-11-2002, 11:12
Ok jongens. Ik denk het allemaal komt door Osama Bin Laden.

Wel grappig om te lezen hoor, maar slaan we niet een beetje door? Maar goed, ga vooral verder.

Rob Technoid
22-11-2002, 11:54
Is het niet zo dat Lucas van die boeken zegt dat ze tot de Expanded Universe behoren? En dus niet direct met de films te maken hebben? Ik heb zelf nog nooit een StarWars boek gelezen trouwens dus is maar een gokje...


Lucas behoudt zich het recht om alles wat in de Expanded Universe gebeurt keihard in zijn films tegen te spreken. Alleen de films gelden als 'canon' zoals dat heet...


[B]Ok jongens. Ik denk het allemaal komt door Osama Bin Laden.

Wel grappig om te lezen hoor, maar slaan we niet een beetje door? Maar goed, ga vooral verder.

Euh...dat is toch de lol van een dergelijke thread? Dat je kan discussieren over vragen die rijzen naar aanleiding van een serie films :)

Lex v/d Moolen
22-11-2002, 13:04
ikzelf heb serieuze vragen bij het ontstaan van de Death Star, want alle bronnen spreken elkaar precies tegen ?1 Ik heb uit boeken opgemaakt dat deze was ontworpen voor Tarkin door een rijksingenieur en nu ineens komt count dooku op de proppen met de Death Star op Geonosis ?! verwarrend hoor !! Dat was een interpretatie uit de boeken van Timothy Zahn, niet door Lucas zelf. Overigens een prachtige trilogy ook die boeken van Zahn.

Hans De Bisschop
22-11-2002, 13:09
Dat was een interpretatie uit de boeken van Timothy Zahn, niet door Lucas zelf. Overigens een prachtige trilogy ook die boeken van Zahn.

Ik heb er eens over zitten nadenken en het kan feitelijk wel hoor aangezien bij de gebeurtenissen in het boek De Naderende Storm Tarkin zich al vrij vreemd gedraagd en een opstandige generaal van de oude republiek is, is het goed mogelijk dat hij al in opdracht van Darth Sidious / Count Dooku / De Separatisten de Death Star liet ontwerpen

Rob Technoid
22-11-2002, 13:28
Ik heb er eens over zitten nadenken en het kan feitelijk wel hoor aangezien bij de gebeurtenissen in het boek De Naderende Storm Tarkin zich al vrij vreemd gedraagd en een opstandige generaal van de oude republiek is, is het goed mogelijk dat hij al in opdracht van Darth Sidious / Count Dooku / De Separatisten de Death Star liet ontwerpen

Zou Tarkin dan ook diegene kunnen zijn die zich voordeed als Sifo-Dyas en de clones bestelde?

Lex v/d Moolen
22-11-2002, 13:31
Zou Tarkin dan ook diegene kunnen zijn die zich voordeed als Sifo-Dyas en de clones bestelde? Dat zou heel goed kunnen, het zou leuk zijn als Tarkin ook in EP III ten tonele komt.

JCL
22-11-2002, 13:41
Zo heb ik er nog een

Hoe kan Lea een princes zijn als Padmeé geen konigin meer is in 2?!?!?!?!

Verder kan het zijn dat Vader b.v. niet meer kan vechten met rechts of dat hij in 3 vecht met links omdat hij zijn rechter hand niet meer heeft.

doei Sonyman

Hans De Bisschop
22-11-2002, 13:46
Zo heb ik er nog een

Hoe kan Lea een princes zijn als Padmeé geen konigin meer is in 2?!?!?!?!

Verder kan het zijn dat Vader b.v. niet meer kan vechten met rechts of dat hij in 3 vecht met links omdat hij zijn rechter hand niet meer heeft.

doei Sonyman

Leia is geadopteerd door het koninklijk huis van Alderaan met het logisch gevolg dat ze prinses is !!!

Hans De Bisschop
22-11-2002, 13:47
Zou Tarkin dan ook diegene kunnen zijn die zich voordeed als Sifo-Dyas en de clones bestelde?

Was dat niet Count Dooku ?

Jaded
22-11-2002, 13:48
Was dat niet Count Dooku ?
Hij bestelde de Droides, niet de Clones denk ik.

JCL
22-11-2002, 13:52
Sifo-Dyas = sidius = palpetine

Doei Sonyman

Jaded
22-11-2002, 14:05
Sifo-Dyas = sidius = palpetine


Denk je?
Ik weet het niet. Sifo-Dyas was toch gestorven?

Rob Technoid
22-11-2002, 14:09
Was dat niet Count Dooku ?

Count Dooku rekruteerde Jango Fett, daarmee is niet gezegd dat hij ook de clones bestelde...

Denk wel dat Count Dooku degene was die Kamino uit de Jedi archives heeft gewist...

Rob Technoid
22-11-2002, 14:10
Sifo-Dyas = sidius = palpetine

Doei Sonyman

Misschien. Misschien ook niet. Voor hetzelfde geld heeft Darth Maul zich als Sifo-Dyas voorgedaan.

Rob Technoid
22-11-2002, 14:13
Leia is geadopteerd door het koninklijk huis van Alderaan met het logisch gevolg dat ze prinses is !!!

Idd, ze heeft ook de naam Leia Organa, net als haar adoptief vader Bail Organa (overigens gespeeld door Jimmy Smits in AOTC). Voor de buitenwereld lijkt ze dus gepresenteerd te zijn als de 'echte' dochter van Bail.

Padme was trouwens een gekozen koningin, dus lijkt me sterk dat op basis hiervan uberhaupt iemand een prins/prinses titel zou krijgen als nageslacht...

Jaded
22-11-2002, 14:17
Voor hetzelfde geld heeft Darth Maul zich als Sifo-Dyas voorgedaan.
Was Sifo-Dyas geen Jedi?
Lijkt me héél sterk als Darth Maul ooit Jedi is geweest. :)

Rob Technoid
22-11-2002, 14:21
Was Sifo-Dyas geen Jedi?
Lijkt me héél sterk als Darth Maul ooit Jedi is geweest. :)

Sifo-Dyas was wel een Jedi, maar ik heb uit AOTC begrepen dat iemand die zich voordeed ALS Sifo-Dyas de clones heeft besteld.

Of zit ik verkeerd met die gedachte?

Jaded
22-11-2002, 14:25
Of zit ik verkeerd met die gedachte?
Als het Sifo-Dyas zelf niet was ... en dus iemand anders zich als hem voordeed, dan denk ik dat het Count Dooku wel was.
Wat ik eerst tegensprak. :p

Aangezien de Kamino's (hoe je het ook schrijft) dachten dat Obi-Wan al iemand anders was ... lijken ze me nogal een goedgelovig ras.

Matt D
22-11-2002, 14:25
Sifo-Dyas was wel een Jedi, maar ik heb uit AOTC begrepen dat iemand die zich voordeed ALS Sifo-Dyas de clones heeft besteld.

Of zit ik verkeerd met die gedachte?

zit wel iets in :)

Lex v/d Moolen
22-11-2002, 14:30
Als het Sifo-Dyas zelf niet was ... en dus iemand anders zich als hem voordeed, dan denk ik dat het Count Dooku wel was.
Wat ik eerst tegensprak. :p

Aangezien de Kamino's (hoe je het ook schrijft) dachten dat Obi-Wan al iemand anders was ... lijken ze me nogal een goedgelovig ras. Maar als Dooku de clones heeft besteld, is het toch vreemd dat hij door die clones wordt aangevallen. Maar ik heb het idee dat het een groot vooropgezet plan is van Sidious.

Jaded
22-11-2002, 14:34
Maar ik heb het idee dat het een groot vooropgezet plan is van Sidious.
Zoals al gezegd wordt in AOTC is Palpotine een meester in het bespelen van de verschillende partijen (in de Senaat).
Sidious is duidelijk vele malen 'sterker' dan Yoda en kan dit alles wel in scene zetten denk ik.


Maar als Dooku de clones heeft besteld, is het toch vreemd dat hij door die clones wordt aangevallen.
Het lijkt mij dat de Clones enkel luisteren naar hun 'baas'.
Zij hebben geen weet van Dooku of wie dan ook de besteller zou zijn.
Enkel dat ze nu de volgelingen van de Republic zijn.

Jordé den Tenter
22-11-2002, 14:34
Hij bestelde de Droides, niet de Clones denk ik.
Hij bestelde ze allebij en deed zich als sifo-dias voor die toen al een tijd dood was.

Rob Technoid
22-11-2002, 14:35
Als het Sifo-Dyas zelf niet was ... en dus iemand anders zich als hem voordeed, dan denk ik dat het Count Dooku wel was.
Wat ik eerst tegensprak. :p

Aangezien de Kamino's (hoe je het ook schrijft) dachten dat Obi-Wan al iemand anders was ... lijken ze me nogal een goedgelovig ras.

Wanneer zijn de clones dan besteld? Obi-Wan zegt dat Sifo-Dyas al meer dan 10 jaar dood is. Als de clones na zijn dood zouden zijn besteld, dan had Lama Su dus wantrouwig moeten zijn en zoiets hebben van "who the fuck ordered these clones then?". Als ze voor zijn dood zijn besteld, dan kan het Count Dooku niet zijn omdat ie toen nog niet met Palpatine werkte, die werkte met Darth Maul, wat de sith code van 2 (master-apprentice) zou breken. Aan de andere kant, Jango zegt door Tyrannus (=Dooku) gerekruteerd te zijn, dus ze zijn blijkbaar niet zo heel lang met die clones bezig.

Volgen jullie het nog?

Rob Technoid
22-11-2002, 14:37
Maar als Dooku de clones heeft besteld, is het toch vreemd dat hij door die clones wordt aangevallen. Maar ik heb het idee dat het een groot vooropgezet plan is van Sidious.

Voor zover de kaminoans en de clones weten, zijn ze besteld door de Jedi Order, en zijn ze daar dus ook trouw aan...

Jaded
22-11-2002, 14:38
Als ze voor zijn dood zijn besteld, dan kan het Count Dooku niet zijn omdat ie toen nog niet met Palpatine werkte, die werkte met Darth Maul, wat de sith code van 2 (master-apprentice) zou breken.
Yoda zegt dat Dooku door hem is opgeleid, tijdens het gevecht.

Rob Technoid
22-11-2002, 14:40
Yoda zegt dat Dooku door hem is opgeleid, tijdens het gevecht.

...zegt nog niks over het wanneer
Lijkt me dat Dooku al veeeeeel eerder door Yoda is opgeleid dan dat de clones zijn besteld...

Jordé den Tenter
22-11-2002, 14:41
En ik heb nog 2 dingen het zijn niet echt fouten maar toch wel een beetje raar.
Joda kan in heel deel 2 amper lopen maar als hij moet vechten doen z'n poten het weer als de beste.

In deel 1 + 2+ 3??? gaat de tijd heel snel Anikin klein deel een
Anikin Groot deel II
Anikin zoon luke en wordt Darth Vader in deel II
En dan in deel 4 +5 +6 Deel 4 Luke jongeMan Deel 5 Luke jongeMan Deel 6 Luke jongeMan.
Ofwel in deel 1 2 3 gaat de tijd heel snel en in deel 4 5 6 gaat het bijna niet vooruit als je het vergelijkt.

En de zoon van Jango Fett wordt toch de Bounty Hunter die Han Solo te pakken krijgt in deel 6 voor Jaba of niet?

Jaded
22-11-2002, 14:41
...zegt nog niks over het wanneer
Lijkt me dat Dooku al veeeeeel eerder door Yoda is opgeleid dan dat de clones zijn besteld...
Zou kunnen.
De Jedi-code zegt dat je geen twee leerlingen mag hebben.
Maar geldt dit ook voor zij die naar de dark side zijn overgegaan?

Alex T
22-11-2002, 14:43
...zegt nog niks over het wanneer
Lijkt me dat Dooku al veeeeeel eerder door Yoda is opgeleid dan dat de clones zijn besteld...

Dat lijkt mij ook gezien zijn leeftijd. :D

hmm, 1 master, 1 apprentice...
Hoe kan het dat Yoda op een gegeven moment een hele klas kinder jedi's aan het opleiden is:confused:

Rob Technoid
22-11-2002, 14:44
Zou kunnen.
De Jedi-code zegt dat je geen twee leerlingen mag hebben.
Maar geldt dit ook voor zij die naar de dark side zijn overgegaan?

Ja, zie TPM daarin zegt Yoda "Always two there are, no more, no less. A master and an apprentice" over de Sith.

Dus de code is nog strikter dan bij de jedi, er zijn ten allen tijde slechts twee Sith warriors...

Jaded
22-11-2002, 14:44
En de zoon van Jango Fett wordt toch de Bounty Hunter die Han Solo te pakken krijgt in deel 6 voor Jaba of niet?
Idd, Boba Fett.

Hij is niet echt de zoon, het is gewoon een exacte kopie.

Jordé den Tenter
22-11-2002, 14:44
Officialy opgestuurd door: Rob Techdroid
[B]

...zegt nog niks over het wanneer
Lijkt me dat Dooku al veeeeeel eerder door Yoda is opgeleid dan dat de clones zijn besteld...
Moet ook tenzij Dooku ze al toen hij een peuter was bestelde want in deel een wordt er gezegdt dat Jedi's al op jonge leeftijd de opleiding moeten doen voor Jedi en zelf Anikin is al te oud maar voor hem maken ze een uitzondering omdat hij een heel hoog FORCE-gehalte heeft ofzo (ik weet niet precies hoe ze het ook weer noemen).

Rob Technoid
22-11-2002, 14:45
Dat lijkt mij ook gezien zijn leeftijd. :D

hmm, 1 master, 1 apprentice...
Hoe kan het dat Yoda op een gegeven moment een hele klas kinder jedi's aan het opleiden is:confused:

Goeie...

Jordé den Tenter
22-11-2002, 14:47
Idd, Boba Fett.

Hij is niet echt de zoon, het is gewoon een exacte kopie.
Ja maar ik vind het zijn ZOON en dat is ook raar als hij een "exacte " kopie is had hij ook net zo goed kunnen vechten en had hij zijn vader kunnen helpen tijdens de gevechten.

Rob Technoid
22-11-2002, 14:47
Joda kan in heel deel 2 amper lopen maar als hij moet vechten doen z'n poten het weer als de beste.


Usa La Forza, Yoda! ;)

Jaded
22-11-2002, 14:47
hmm, 1 master, 1 apprentice...
Hoe kan het dat Yoda op een gegeven moment een hele klas kinder jedi's aan het opleiden is:confused: Misschien
mag de basisopleiding zo gegeven worden?
Als ze groter zijn en de force beter voelen of onder handen hebben, moeten ze zich misschien 'specialiseren' aan de hand van een privé-leraar?

Rob Technoid
22-11-2002, 14:48
Ja maar ik vind het zijn ZOON en dat is ook raar als hij een "exacte " kopie is had hij ook net zo goed kunnen vechten en had hij zijn vader kunnen helpen tijdens de gevechten.

Hoezo, Boba is toch nog niet volgroeid?

Jaded
22-11-2002, 14:48
Ja maar ik vind het zijn ZOON en dat is ook raar als hij een "exacte " kopie is had hij ook net zo goed kunnen vechten en had hij zijn vader kunnen helpen tijdens de gevechten.
Euhm het is nog maar een kind hé. :)

Jordé den Tenter
22-11-2002, 14:50
Ja maar dan is het dus geen "EXACTE"kopie.

Hans De Bisschop
22-11-2002, 14:51
Zoals al gezegd wordt in AOTC is Palpotine een meester in het bespelen van de verschillende partijen (in de Senaat).
Sidious is duidelijk vele malen 'sterker' dan Yoda en kan dit alles wel in scene zetten denk ik.

Het lijkt mij dat de Clones enkel luisteren naar hun 'baas'.
Zij hebben geen weet van Dooku of wie dan ook de besteller zou zijn.
Enkel dat ze nu de volgelingen van de Republic zijn.

Als Sidious dan zoveel sterker was hoe komt het dan dat hij nooit geweten heeft dat Yoda nog leefde evenals Kenobi. Toch nog zo'n straffe Sith niet hoor. Als hij zelfs de sterkste Jedi in het universum niet kan opsporen ?!

Rob Technoid
22-11-2002, 14:51
Ja maar dan is het dus geen "EXACTE"kopie.

genetisch gezien wel, daar gaat het om bij clones

Jaded
22-11-2002, 14:51
Ja maar dan is het dus geen "EXACTE"kopie.
Zijn DNA is precies hetzelfde als zijn 'vader'.

Rob Technoid
22-11-2002, 14:53
Als Sidious dan zoveel sterker was hoe komt het dan dat hij nooit geweten heeft dat Yoda nog leefde evenals Kenobi. Toch nog zo'n straffe Sith niet hoor. Als hij zelfs de sterkste Jedi in het universum niet kan opsporen ?!

Misschien doordat zij zichzelf hebben verborgen zoals Sidious zich voor de Jedi heeft verborgen (die in grotere aantallen waren)?

Blijkbaar maakt macht arrogant en blind...

Lex v/d Moolen
22-11-2002, 14:53
Het lijkt mij dat de Clones enkel luisteren naar hun 'baas'.
Zij hebben geen weet van Dooku of wie dan ook de besteller zou zijn. Enkel dat ze nu de volgelingen van de Republic zijn. Daar heb je wel gelijk in, het ging Palpatine/Sidious en Dooku/Tyrannus er gewoon om dat ze de macht kregen over de clones, en door handig een oorlogje te creeeren heeft Palpatine/Sidious precies wat hij wou. Een groot kloonleger. Je zag ook dat Dooku het geen bal interesseerde dat het hele droidleger in de pan werd gehakt.

Jaded
22-11-2002, 14:54
Als Sidious dan zoveel sterker was hoe komt het dan dat hij nooit geweten heeft dat Yoda nog leefde evenals Kenobi.
Hij zal andere dingen aan zijn hoofd hebben gehad zeker? :)
Als je iets niet verwacht (of denkt dat hij al dood is) dan ga je er ook niet achter zoeken.
Misschien ligt het daaraan?

Who knows ...

Jordé den Tenter
22-11-2002, 14:54
Officially gestuurd door Rob Techdroid
[B]

genetisch gezien wel, daar gaat het om bij clones
Juist een "Genetisch EXACTE" KOPIE.
;) Toch of niet Techdroid (Zie boven Originally posted.

Alex T
22-11-2002, 14:54
Misschien mag de basisopleiding zo gegeven worden?
Als ze groter zijn en de force beter voelen of onder handen hebben, moeten ze zich misschien 'specialiseren' aan de hand van een privé-leraar?

Leuke uitgangspunt, maar wat deed die klas nou?
Die jochies zaten met lasersabels en gesloten helmen te trainen.
Lijkt mij geen basis training.
Basis training lijkt mij meer een beetje joggen etc..zoals Yoda als basis Luke trainde. Op een gegeven moment klaagde Luke dat hij alleen maar zat te joggen....

Lex v/d Moolen
22-11-2002, 14:55
Als Sidious dan zoveel sterker was hoe komt het dan dat hij nooit geweten heeft dat Yoda nog leefde evenals Kenobi. Toch nog zo'n straffe Sith niet hoor. Als hij zelfs de sterkste Jedi in het universum niet kan opsporen ?! Het gekke is dat in de boeken van Episode VI de keizer wel wist van Yoda, maar in de film spreekt hij er niet over.

Jordé den Tenter
22-11-2002, 14:57
Leuke uitgangspunt, maar wat deed die klas nou?
Die jochies zaten met lasersabels en gesloten helmen te trainen.
Lijkt mij geen basis training.
Basis training lijkt mij meer een beetje joggen etc..zoals Yoda als basis Luke trainde. Op een gegeven moment klaagde Luke dat hij alleen maar zat te joggen....
Ze zaten blind schoten tegen te houde met hun sabel dit zie je luke ook doen in deel 4 of 5 als hij op han Solo's zijn schip is.

Jaded
22-11-2002, 14:57
Leuke uitgangspunt, maar wat deed die klas nou?
Die jochies zaten met lasersabels en gesloten helmen te trainen.
Lijkt mij geen basis training.
Basis training lijkt mij meer een beetje joggen etc..zoals Yoda als basis Luke trainde. Op een gegeven moment klaagde Luke dat hij alleen maar zat te joggen.... En in de eerste trilogy zat Luke ook geblinddoekt achter zo'n balletje te kloppen denk ik?
En eigenlijk was Anakin al op jonge leeftijd de leerling van Obi-Wan.
Dus mijn redenering klopt ook niet helemaal.

Ofwel zijn er meer leerlingen dan meesters ... dan heb je dus een probleem. :)
En zit je als oude rot met een klas jedi's op je dak. ;)

Rob Technoid
22-11-2002, 14:57
Leuke uitgangspunt, maar wat deed die klas nou?
Die jochies zaten met lasersabels en gesloten helmen te trainen.
Lijkt mij geen basis training.
Basis training lijkt mij meer een beetje joggen etc..zoals Yoda als basis Luke trainde. Op een gegeven moment klaagde Luke dat hij alleen maar zat te joggen....

Luke was sowieso veeeeeeels te oud om uberhaupt Jedi te mogen worden. Overigens speelde Luke ook al met helm en lightsabre aan boord van de Falcon met Obi, dit was voordat ie conditietraining op Dagobah deed

Rob Technoid
22-11-2002, 14:58
Juist een "Genetisch EXACTE" KOPIE.
;) Toch of niet Techdroid (Zie boven Originally posted.

:D

Rob Technoid
22-11-2002, 14:59
Het gekke is dat in de boeken van Episode VI de keizer wel wist van Yoda, maar in de film spreekt hij er niet over.

Boeken zijn Expanded Universe, ook als ze over ROTJ gaan

Jordé den Tenter
22-11-2002, 15:00
Evenb tussen door hoor: Het gaat wel hard in 10 minuten zijn we al bijna weer een pagina verder!

Rob Technoid
22-11-2002, 15:01
Evenb tussen door hoor: Het gaat wel hard in 10 minuten zijn we al bijna weer een pagina verder!

Ja, ik kom helemaal niet aan werken toe zo... :)

Alex T
22-11-2002, 15:02
Overigens speelde Luke ook al met helm en lightsabre aan boord van de Falcon met Obi, dit was voordat ie conditietraining op Dagobah deed

Volgens mij liet Obi-Wan Luke "spelen" met helm en lightsabre om hem te overtuigen van The force. De echte training begon pas in Dagobah. Of niet?

Ronald Stiebolt
22-11-2002, 15:02
Goedemorgen!

Ik heb weer wat losgemaakt zie ik..... :D

Hans De Bisschop
22-11-2002, 15:02
Hij zal andere dingen aan zijn hoofd hebben gehad zeker? :)
Als je iets niet verwacht (of denkt dat hij al dood is) dan ga je er ook niet achter zoeken.
Misschien ligt het daaraan?

Who knows ...

Dit bewijst toch nog maar eens dat Sidious / Palpatine niet van de snuggerste is, als je het hoofd van de hele Jedi Orde zomaar laat ontsnappen en het niet in je opkomt dat dat gevaarlijk zou kunnen zijn ....

Jordé den Tenter
22-11-2002, 15:02
Een DROID hoef ook niet echt te werken heof is er oorlog daar?

Rob Technoid
22-11-2002, 15:03
Volgens mij liet Obi-Wan Luke "spelen" met helm en lightsabre om hem te overtuigen van The force. De echte training begon pas in Dagobah. Of niet?

Nou ja, het kan inderdaad een introductiecursus into the force zijn. Zelfde dus als voor de schattige mini-jedi

Jordé den Tenter
22-11-2002, 15:04
Goedemorgen!

Ik heb weer wat losgemaakt zie ik..... :D
Ja leuk he!;) :D

Rob Technoid
22-11-2002, 15:04
Dit bewijst toch nog maar eens dat Sidious / Palpatine niet van de snuggerste is, als je het hoofd van de hele Jedi Orde zomaar laat ontsnappen en het niet in je opkomt dat dat gevaarlijk zou kunnen zijn ....

Zoals ik al zeg, macht maakt arrogant en blind...
Misschien ziet hem niet meer als gevaar, aangezien hij Vader ook aan zijn kant heeft...

Jaded
22-11-2002, 15:05
Dit bewijst toch nog maar eens dat Sidious / Palpatine niet van de snuggerste is, als je het hoofd van de hele Jedi Orde zomaar laat ontsnappen en het niet in je opkomt dat dat gevaarlijk zou kunnen zijn ....
Overgaan naar de dark side doet geen wonderen voor je gezondheid, zoals je wel aan Darth Vader ziet later.
Het tast maybe ook het brein aan en de voeling met de force?

In de eerste trilogie is Sidious op zijn hoogtepunt denk ik, of toch het begin ervan.

Rob Technoid
22-11-2002, 15:05
Een DROID hoef ook niet echt te werken heof is er oorlog daar?

Hehe, voel me hier regelmatig wel een droid zeg :)

Jordé den Tenter
22-11-2002, 15:06
In deel 4 (A new Hope) heb je toch die beesten in met die sandcrawler komen die ook nog eens terug in deel 7 ofzo?

Rob Technoid
22-11-2002, 15:07
In deel 4 (A new Hope) heb je toch die beesten in met die sandcrawler komen die ook nog eens terug in deel 7 ofzo?

Er komt (vooralsnog) geen deel 7 :(

Alex T
22-11-2002, 15:10
Er komt (vooralsnog) geen deel 7 :(

Inderdaad vooralsnog... SW brengt zoveel geld op. En als er iets telt in Hollywood dan is het wel Money!
Dus wie weet...
En als G. Lucas geen zin meer heeft, dan laat hij het toch iemand anders maken..

Jordé den Tenter
22-11-2002, 15:10
Er komt (vooralsnog) geen deel 7 :(
Nou Jammer zou het wel leuk hebben gevonden.
Niet dat die nieuwe heel goed zijn of zo maar toch als afsluiting want vond Return of the Jedi nou niet echt "Het Einde:D ".
Ik vind deel I + II trouwens toch heel erg matig in vergelijking met die oude die 10 keer zo oud zijn en toch nog beter.

Jaded
22-11-2002, 15:12
Ik vind deel I + II trouwens toch heel erg matig in vergelijking met die oude die 10 keer zo oud zijn en toch nog beter.
Kan je geloven dat ik de special effects in de oude trilogie beter vind?
:)

Rob Technoid
22-11-2002, 15:13
ach we zien wel wat de tijd brengt.
ik zie wel een of meerdere spin offs van Star Wars komen in de toekomst

Alex T
22-11-2002, 15:14
Kan je geloven dat ik de special effects in de oude trilogie beter vind?
:)

Ik vond de oude ook beter...
Het doet me nu te vaak denken aan een PS2 game...

Hans De Bisschop
22-11-2002, 15:14
Overgaan naar de dark side doet geen wonderen voor je gezondheid, zoals je wel aan Darth Vader ziet later.
Het tast maybe ook het brein aan en de voeling met de force?

In de eerste trilogie is Sidious op zijn hoogtepunt denk ik, of toch het begin ervan.

Het is uiteindelijk niet door de Dark Side dat Vader dat pak draagt hoor. Wel omdat hij in een gevecht met Obi Wan in een smeltput terechtgekomen is en het pak nodig had om wat er van hem nog over was in leven te houden ...

Rob Technoid
22-11-2002, 15:14
Kan je geloven dat ik de special effects in de oude trilogie beter vind?
:)

Nee

Jordé den Tenter
22-11-2002, 15:15
Kan je geloven dat ik de special effects in de oude trilogie beter vind?
:)
Kan ik wel geloven maar ik vind de echte Special effects in deel 1 + 2 wel beter maar het verhaal en de uitvoering is gewoon minder en dat is bij 4 5 6 (de oudere) veel beter!

Rob Technoid
22-11-2002, 15:15
Het is uiteindelijk niet door de Dark Side dat Vader dat pak draagt hoor. Wel omdat hij in een gevecht met Obi Wan in een smeltput terechtgekomen is en het pak nodig had om wat er van hem nog over was in leven te houden ...

Maar mensen takelen wel af door de dark side, kijk maar naar Palpatine, die ziet er in ep2 in vergelijking met ep1 een stuk ongezonder uit (en in ep6 issie al helemaal doorgeleefd)

Jaded
22-11-2002, 15:17
Het is uiteindelijk niet door de Dark Side dat Vader dat pak draagt hoor. Wel omdat hij in een gevecht met Obi Wan in een smeltput terechtgekomen is en het pak nodig had om wat er van hem nog over was in leven te houden ...
I did not know that.
En Sidious? Hoe komt het dat die er zo lelijk uitziet? Of is dat gewoon de ouderdom? Lijkt me dat die (zijn gezicht) ook helemaal openligt?

Rob Technoid
22-11-2002, 15:22
Het is uiteindelijk niet door de Dark Side dat Vader dat pak draagt hoor. Wel omdat hij in een gevecht met Obi Wan in een smeltput terechtgekomen is en het pak nodig had om wat er van hem nog over was in leven te houden ...

Dat is vooralsnog niet bevestigd. Maar het lijkt me dat iets dergelijks in ep3 gaat gebeuren...

Jeroen Driessen
22-11-2002, 15:24
Dat is vooralsnog niet bevestigd. Maar het lijkt me dat iets dergelijks in ep3 gaat gebeuren... Dat is wel zeker ja, in EP2 was al duidelijk wat de gevoelens van Anakin zijn t.o.v. Obi Wan. Dit zal wel tot een uitbarsting komen in EP3, met -hopelijk- het beste LightSabre gevecht tot nu toe :D

Rob Technoid
22-11-2002, 15:27
Dat is wel zeker ja, in EP2 was al duidelijk wat de gevoelens van Anakin zijn t.o.v. Obi Wan. Dit zal wel tot een uitbarsting komen in EP3, met -hopelijk- het beste LightSabre gevecht tot nu toe :D

Dat het lightsaber gevecht er komt lijkt me duidelijk, maakt tevens hun gevecht in ep4 wat dramatischer. Ik bedoelde meer de hele Anakin-valt-in-hete-brij-affaire wat leidt tot zijn pak-gebruik... Ikzelf heb altijd gehoord dat ze op een vulkanische planeet vechten en dat anakin in een lavapoel valt (details, details)

Jeroen Driessen
22-11-2002, 15:32
Ikzelf heb altijd gehoord dat ze op een vulkanische planeet vechten en dat anakin in een lavapoel valt (details, details) Krijgen we dan eindelijk een 16 jaar en ouder SW ;)

Heb zelf de oude trilogy al lang niet meer gezien (jaren geleden), want wacht gewoon op de DVD release. Heb geen VHS of Laserdisc, dus alleen illegale kopiën zijn nog een optie, maar doe ik liever niet.

De Cloonwar gaat toch ook lekker verder in EPIII...?

Jaded
22-11-2002, 15:35
Ik denk (hoop) dat het moment dat we Anakin eindelijk te zien krijgen in zijn Darth Vader pak het hoogtepunt van de serie wordt ... samen met de juiste muziek natuurlijk.
De muziekscore in EPII is niet zo mooi als in EPI naar mijn mening.

Rob Technoid
22-11-2002, 15:36
Krijgen we dan eindelijk een 16 jaar en ouder SW ;)

Heb zelf de oude trilogy al lang niet meer gezien (jaren geleden), want wacht gewoon op de DVD release. Heb geen VHS of Laserdisc, dus alleen illegale kopiën zijn nog een optie, maar doe ik liever niet.

De Cloonwar gaat toch ook lekker verder in EPIII...?

De clone war eindigt aan het begin van ep3, daarna focust de film zich meer op de personages.

Rob Technoid
22-11-2002, 15:37
Ik denk (hoop) dat het moment dat we Anakin eindelijk te zien krijgen in zijn Darth Vader pak het hoogtepunt van de serie wordt ... samen met de juiste muziek natuurlijk.
De muziekscore in EPII is niet zo mooi als in EPI naar mijn mening.

Ik vond de muziek uit AOTC idd erg tegenvallen.
James Earl Jones mag in ieder geval voor ep3 opdraven als de stem van.

Timothy
22-11-2002, 15:39
En Sidious? Hoe komt het dat die er zo lelijk uitziet? Of is dat gewoon de ouderdom? Lijkt me dat die (zijn gezicht) ook helemaal openligt?

Volgens mij is hier de verklaring voor, dat hij letterlijk wordt verteerd door haat. Ik denk dat Lucas hier de nadruk op wilde leggen.

Ik hoop trouwens dat Episode III eindigd met een zwaargewonde Anakin, en dat dan zijn pak wordt binnengebracht (een lekker open einde, wat kan, want wie zegt dat de uitmoording van de Jedi pas na zijn transformatie plaats vind)

Rob Technoid
22-11-2002, 15:41
Ik hoop trouwens dat Episode III eindigd met een zwaargewonde Anakin, en dat dan zijn pak wordt binnengebracht (een lekker open einde, wat kan, want wie zegt dat de uitmoording van de Jedi pas na zijn transformatie plaats vind)

Ik betwijfel of we de Jedi Massacre uberhaupt te zien krijgen. Ik hoop het stiekum wel, maar gezien dat ze een PG rating zullen willen denk ik niet dat we een 'Jedicide' te zien krijgen...

Jeroen Driessen
22-11-2002, 15:42
Ik hoop trouwens dat Episode III eindigd met een zwaargewonde Anakin, en dat dan zijn pak wordt binnengebracht (een lekker open einde, wat kan, want wie zegt dat de uitmoording van de Jedi pas na zijn transformatie plaats vind) Wordt Anakin dan al zo jong Darth Vader? Of duurt de Cloonwar zo lang?
Ik denk wel, dat als ze Anakin laten zien die in z'n pak gehesen wordt, de delen 4-6 niet meer zo spannend zullen zijn voor diegenen die ze nooit gezien hebben. Zou Lucas dat voor ogen hebben?

Jeroen Driessen
22-11-2002, 15:44
Ik betwijfel of we de Jedi Massacre uberhaupt te zien krijgen. Ik hoop het stiekum wel, maar gezien dat ze een PG rating zullen willen denk ik niet dat we een 'Jedicide' te zien krijgen... Een slagveld vol dode Jedi hoeft er echt niet dusdanig uit te zien dat het een hogere rating krijgt. Denk dus dat je echt wel iets in die richting te zien gaat krijgen...

Jaded
22-11-2002, 15:44
Zou Lucas dat voor ogen hebben?
De kans dat zo'n mensen deze (tweede) trilogie wel hebben gezien is aanzienlijk groter. Die weten dus al dat Luke de zoon is van Darth Vader. Niet?
Dit is zowat een van de belangrijkste punten in het verhaal, het moment dat Anakin uiterlijk in Darth Vader overgaat. Zou George dit niet verfilmen? Ik heb er geen idee van. Afwachten zeker.

Rob Technoid
22-11-2002, 15:46
Een slagveld vol dode Jedi hoeft er echt niet dusdanig uit te zien dat het een hogere rating krijgt. Denk dus dat je echt wel iets in die richting te zien gaat krijgen...

Daar heb je gelijk in :)
Maar goed, besef wel dat een jedi massacre ook inhoudt dat ze al die schattige kinder jedi's slachten. Hoewel ze dat nooit on-screen zullen laten zien, deden ze in AOTC met de sandpeople ook niet tenslotte

Timothy
22-11-2002, 15:47
Ik denk wel, dat als ze Anakin laten zien die in z'n pak gehesen wordt, de delen 4-6 niet meer zo spannend zullen zijn voor diegenen die ze nooit gezien hebben.

Daarom zei ik ook: alleen het pak even laten zien terwijl ze het binnenbrengen. Inzoemen, en dan: ta tatata (mijn slechte impressionatie van de SW-eindtune).
En je onderschat mijn inziens de impact van de trilogie, ik vind hem na tig keer nog steeds spannend.

Rob Technoid
22-11-2002, 15:48
Wordt Anakin dan al zo jong Darth Vader? Of duurt de Cloonwar zo lang?
Ik denk wel, dat als ze Anakin laten zien die in z'n pak gehesen wordt, de delen 4-6 niet meer zo spannend zullen zijn voor diegenen die ze nooit gezien hebben. Zou Lucas dat voor ogen hebben?

Ik denk dat ep3 niet compleet is zonder Darth Vader in zijn welbekende tenue. Al is het alleen maar om te laten zien dat Anakin nu *echt* over is naar de dark side...

En zoals ik al zei, James Earl Jones doet mee, dus daar hoort een Darth Vader pak bij

Jaded
22-11-2002, 15:49
Maar goed, besef wel dat een jedi massacre ook inhoudt dat ze al die schattige kinder jedi's slachten.
Ik denk niet dat de kinder-jedi's in de slag worden gestuurd.
Dat is zowat als de toekomst van de Jedi's eindigen.
The children are the future en al dat 'gezeik'. :)
Lijkt me eerder dat ze die veilig wegbergen.

bobby d
22-11-2002, 15:50
ik denk niet dat we de jedi massacre te zien krijgen, daar is Vader toch 10 jaar mee bezig. Zal dus gebeuren tussen III en IV.

Ik ben ook benieuwd wat de rol van Dooku wordt in III, ik ben er nog namelijk niet over uit of hij wel aan de kant staat van Sidious. Want waarom zou hij anders vertellen aan Obi Wan (een trouwe jedi) dat er een Dark lord of the Sith de republiek leidt.

Rob Technoid
22-11-2002, 15:52
Ik denk niet dat de kinder-jedi's in de slag worden gestuurd.
Dat is zowat als de toekomst van de Jedi's eindigen.
The children are the future en al dat 'gezeik'. :)
Lijkt me eerder dat ze die veilig wegbergen.

Ik bedoelde meer dat de SIth en Stormtroopers actief achter de jedi's aangaan en dus ook de kinderen niet zullen sparen.
Als jedi's kinderen de strijd insturen dan worden ze mijns inziens terecht afgeslacht... :)

Timothy
22-11-2002, 15:52
Ik denk niet dat de kinder-jedi's in de slag worden gestuurd.
Dat is zowat als de toekomst van de Jedi's eindigen.
The children are the future en al dat 'gezeik'. :)
Lijkt me eerder dat ze die veilig wegbergen.

Maar wie zegt er dat er een slag komt. Ik ga ervan uit, dat het gewoon een brute aanval op de Jedi-temple wordt. En dan is er geen tijd voor die lieve kindertjes...

Jaded
22-11-2002, 15:53
Ik ben ook benieuwd wat de rol van Dooku wordt in III, ik ben er nog namelijk niet over uit of hij wel aan de kant staat van Sidious. Want waarom zou hij anders vertellen aan Obi Wan (een trouwe jedi) dat er een Dark lord of the Sith de republiek leidt. Gaat de oorlog initieel niet tussen de Republic en diegenen die zich afscheuren?
Niet zozeer tussen de dark side en de light side?

Sidious gebruikt dit om zijn eigen oorlog te spelen. Niet?

Timothy
22-11-2002, 15:55
ik denk niet dat we de jedi massacre te zien krijgen, daar is Vader toch 10

Als hij het alleen doet (vergeet niet dat we ook Palpatine nog in actie kunnen zien,Dooku, een clone-legertje, een handjevol bountyhunters,...)

Rob Technoid
22-11-2002, 15:57
ik denk niet dat we de jedi massacre te zien krijgen, daar is Vader toch 10 jaar mee bezig. Zal dus gebeuren tussen III en IV.

Ik ben ook benieuwd wat de rol van Dooku wordt in III, ik ben er nog namelijk niet over uit of hij wel aan de kant staat van Sidious. Want waarom zou hij anders vertellen aan Obi Wan (een trouwe jedi) dat er een Dark lord of the Sith de republiek leidt.

Vaak kun je je het beste verbergen door je te openbaren. Obi-wan geloofd simpelweg niet dat de Sith zijn geinfiltreerd in de Republiek, omdat zij als Jedi dat hadden moeten merken.

Rob Technoid
22-11-2002, 15:58
Als hij het alleen doet (vergeet niet dat we ook Palpatine nog in actie kunnen zien,Dooku, een clone-legertje, een handjevol bountyhunters,...)

Denk ook dat de burgers zich ook zullen keren tegen de Jedi, doordat, zoals eerder door iemand anders geopperd, zij de schuld van de oorlog in de schoenen zullen krijgen...

Jeroen Driessen
22-11-2002, 15:59
Ik denk dat ep3 niet compleet is zonder Darth Vader in zijn welbekende tenue. Al is het alleen maar om te laten zien dat Anakin nu *echt* over is naar de dark side... Ik hoop het ook, want dat zal zeker een kippenvelmoment zijn. Alleen zou het niet echt passen in het geheel, dus is het de vraag hoe Lucas er over denkt. Zullen we dus moeten afwachten.
En ik denk dat er zat mensen zijn die nu pas met SW in aanraking komen, die willen wachten op EPIII en dán pas de rest zien. Voor die mensen lijkt het me vreemd als er in 4-6 heel geheimzinnig wordt gedaan over de identiteit van Darth Vader.
Wist Obi Wan het nu trouwens, in de oude?

Rob Technoid
22-11-2002, 16:01
Wist Obi Wan het nu trouwens, in de oude?

Het lijkt me van wel. Hij gebruikte slechts een metafoor toen ie in ANH tegen Luke zei dat Anakin door Darth Vader was gedood. Obi bedoelde dat in de zin de 'goede' Anakin ophield te bestaan.

bobby d
22-11-2002, 16:02
Vaak kun je je het beste verbergen door je te openbaren. Obi-wan geloofd simpelweg niet dat de Sith zijn geinfiltreerd in de Republiek, omdat zij als Jedi dat hadden moeten merken.

Dat wordt later ook besproken door Yoda en Mace, waarom zij dat niet konden voelen. Maar ze bespreken dan wel gelijk dat ze zullen opletten voor een een dark lord of the Sith in het bestuur.
Dus dan is dat dus geen goed plan van Dooku, of hij doet dus opzettelijk

Michiel Aptroot
22-11-2002, 16:03
De aanleiding tot de grote finale in Episode III is denk ik dat Obi-Wan een fout maakt die ertoe zal leiden dat Padme sterft. Op dat moment zal Anakin overgaan tot de Dark Side.

Rob Technoid
22-11-2002, 16:05
Dat wordt later ook besproken door Yoda en Mace, waarom zij dat niet konden voelen. Maar ze bespreken dan wel gelijk dat ze zullen opletten voor een een dark lord of the Sith in het bestuur.
Dus dan is dat dus geen goed plan van Dooku, of hij doet dus opzettelijk

Good point, maar ik heb sterk het idee dat Dooku alleen maar verwarring wil zaaien, of in ieder geval de schijn op te houden dat de Sith lord niet zowel achter de clones als achter de separatisten zit...

Rob Technoid
22-11-2002, 16:06
De aanleiding tot de grote finale in Episode III is denk ik dat Obi-Wan een fout maakt die ertoe zal leiden dat Padme sterft. Op dat moment zal Anakin overgaan tot de Dark Side.

Padme sterft niet, want Leia kan zich haar nog herinneren. Blijkbaar leeft Padme bij Bail Organa op Alderaan tot haar dood.

Jaded
22-11-2002, 16:06
Een feit is wel dat iedereen nu weet dat Anakin Darth Vader wordt ... en toch stoort dat ons niet.

Dat zal net zo zijn als je nu de oude trilogie bekijkt (na de huidige).
Je weet hoe het in elkaar zit, maar toch kijk je. :)

Het gaat hem om het hoe een waarom, minder om de uitkomst.

bobby d
22-11-2002, 16:07
De aanleiding tot de grote finale in Episode III is denk ik dat Obi-Wan een fout maakt die ertoe zal leiden dat Padme sterft. Op dat moment zal Anakin overgaan tot de Dark Side.

Kan niet want Leia kan haar moeder nog herinneren voor haar dood, als klein meisje.

Jeroen Driessen
22-11-2002, 16:08
Padme sterft niet, want Leia kan zich haar nog herinneren. Blijkbaar leeft Padme bij Bail Organa op Alderaan tot haar dood. Misschien verbied Obi Wan Anakin alleen maar om Padme nog langer te zien, want hij is achter hun romance gekomen. Dit kan net de druppel zijn. Is misschien wat lullig plotje, maar gevoelsmatig wel mogelijk.

bobby d
22-11-2002, 16:10
Misschien verbied Obi Wan Anakin alleen maar om Padme nog langer te zien, want hij is achter hun romance gekomen. Dit kan net de druppel zijn. Is misschien wat lullig plotje, maar gevoelsmatig wel mogelijk.

Zou inderdaad kunnen ja.

Rob Technoid
22-11-2002, 16:10
Misschien verbied Obi Wan Anakin alleen maar om Padme nog langer te zien, want hij is achter hun romance gekomen. Dit kan net de druppel zijn. Is misschien wat lullig plotje, maar gevoelsmatig wel mogelijk.

Ik denk eerder dat Anakin *denkt* dat Padme dood is, en dat de Jedi dit beeld in stand houden, al is het alleen maar om haar en haar kinderen te beschermen.

Er lijkt wel consensus te bestaan hier dat het toch met Padme te maken heeft, die gang naar de Dark Side van Anakin.

Jaded
22-11-2002, 16:11
Zou inderdaad kunnen ja. En waarschijnlijk zal Sidious meer en meer op Anakin zijn gevoel inspelen ... zodat Anankin nog maar een klein duwtje nodig heeft om zijn 'vroegere leven' vaarwel te zeggen.

Jaded
22-11-2002, 16:13
Er lijkt wel consensus te bestaan hier dat het toch met Padme te maken heeft, die gang naar de Dark Side van Anakin. Ik zie ze het zo al zeggen tegen Anakin: "The Anakin I knew and loved is dead!"

En dan slaan de stoppen door.

Rob Technoid
22-11-2002, 16:14
En waarschijnlijk zal Sidious meer en meer op Anakin zijn gevoel inspelen ... zodat Anankin nog maar een klein duwtje nodig heeft om zijn 'vroegere leven' vaarwel te zeggen.

Sidious zal actief bij Anakin de haat tegen de Jedi aanwakkeren ("The Jedi are keeping you away from Padme. They fear you 'cause you are the most powerful Jedi ever." etc etc)

Jeroen Driessen
22-11-2002, 16:15
Er lijkt wel consensus te bestaan hier dat het toch met Padme te maken heeft, die gang naar de Dark Side van Anakin. Zekers, is ook het meest logisch, aangezien het waarschijnlijk interne emoties zijn die hem de verkeerde richting opduwen. Emoties zijn niet goed voor Jedi's (denk aan Yoda's zinnetje). Hij is ook kwaad op Obi Wan en daartussen zal wel een link komen....en gevecht als resultaat.
Hoe lang duurt de Cloonwar nu eigenlijk volgens officiële bronnen?

Rob Technoid
22-11-2002, 16:15
Ik zie ze het zo al zeggen tegen Anankin: "The Anakin I knew and loved is dead!"

En dan slaan de stoppen door.

Krijg er nu al tranen in mijn ogen van :D

Wat duurt dat toch lang he, dat wachten op ep 3 :)

Rob Technoid
22-11-2002, 16:17
Hoe lang duurt de Cloonwar nu eigenlijk volgens officiële bronnen?

Gezien het feit dat ze beginnen in ep2 en eindigen in ep3, en deze twee films ongeveer 2-3 jaar uit elkaar liggen, zou ik dus 2-3 jaar zeggen :D

Feit is wel dat ze heel veel impact hebben, aangezien Luke erg onder de indruk is van het feit dat Obi erin gevochten heeft...

Michiel Aptroot
22-11-2002, 16:17
Maar er moet toch een vreselijke aanleiding zijn om bij Anakin alle stoppen te laten doorslaan. En is wel 100% zeker dat Padme de moeder is van Leia ? Misschien is Anakin wel vreemdgegaan ?

Rob Technoid
22-11-2002, 16:19
Maar er moet toch een vreselijke aanleiding zijn om bij Anakin alle stoppen te laten doorslaan. En is wel 100% zeker dat Padme de moeder is van Leia ? Misschien is Anakin wel vreemdgegaan ?

Het is Star Wars, geen Goede Tijden, Slechte Tijden :)

Jeroen Driessen
22-11-2002, 16:19
Maar er moet toch een vreselijke aanleiding zijn om bij Anakin alle stoppen te laten doorslaan. En is wel 100% zeker dat Padme de moeder is van Leia ? Misschien is Anakin wel vreemdgegaan ? Anakin heeft toch ook geen vader? Luke heeft ook veel force en Leia is zijn zus... Misschien zijn ze wel in Padme "gegroeid" alleen doordat ze bij Anakin is geweest, zonder echt intiem contact.

Rob Technoid
22-11-2002, 16:21
Misschien zijn ze wel in Padme "gegroeid" alleen doordat ze bij Anakin is geweest, zonder echt intiem contact.

Geen wonder dat het zo'n gefrusteerd mannetje is dan :)

Ik vond eerlijk gezegd het hele verhaald van Anakin dat ie geen vader heeft niet zo geslaagd. Iets te bijbels naar mijn mening.

Jaded
22-11-2002, 16:23
Ik vond eerlijk gezegd het hele verhaald van Anakin dat ie geen vader heeft niet zo geslaagd. Iets te bijbels naar mijn mening.
Daar haalde George toch vooral zijne mosterd?
In de verschillende religieuze verhalen uit allerlei godsdiensten.

Michiel Aptroot
22-11-2002, 16:24
een ander ideetje : Padme en Anakin krijgen kinderen (Leia en Luke). Na de geboorte is er een list van Sidious/Palpatine die de dood van Padme (decoy ??) door Obi Wan in scene zet. Anakin gaat over naar de Dark Side en als veiligheidsmaatregel door de Jedi Order wordt Luke door Obi Wan naar Uncle Owen gebracht, Padme en Leia vluchten naar Alderaan.

Rob Technoid
22-11-2002, 16:25
Daar haalde George toch vooral zijne mosterd?
In de verschillende religieuze verhalen uit allerlei godsdiensten.

Sjors Lucas heeft zijn ideeen overal en nergens vandaan. Oude sagen, legenden, griekse drama's, Flash Gordon, enz enz. Dat is op zich niet erg, maar de eerste keer dat ik TPM zag had ik zoiets van, moet die Anakin een soort Jesus voorstellen?

Michiel Aptroot
22-11-2002, 16:26
gaat leuk worden met deze topic, in 2005 kunnen we zien wie er gelijk heeft. :)

Rob Technoid
22-11-2002, 16:27
een ander ideetje : Padme en Anakin krijgen kinderen (Leia en Luke). Na de geboorte is er een list van Sidious/Palpatine die de dood van Padme (decoy ??) door Obi Wan in scene zet. Anakin gaat over naar de Dark Side en als veiligheidsmaatregel door de Jedi Order wordt Luke door Obi Wan naar Uncle Owen gebracht, Padme en Leia vluchten naar Alderaan.

Zoiets zou in mijn optiek goed kunnen...

Rob Technoid
22-11-2002, 16:28
gaat leuk worden met deze topic, in 2005 kunnen we zien wie er gelijk heeft. :)

Ik hoop niemand, want dan is het tenminste een verrassende film :)

Michiel Aptroot
22-11-2002, 16:32
Zou de laatste scene voor de fans niet het mooist zijn als Anakin/Vader met zijn lightsaber Jar-Jar om zeep helpt ;)

Jaded
22-11-2002, 16:36
Zou de laatste scene voor de fans niet het mooist zijn als Anakin/Vader met zijn lightsaber Jar-Jar om zeep helpt ;)
Ik vind hem minder storend dan de slechte prestatie van Qui-dingske.

Rob Technoid
22-11-2002, 16:37
Ik vind hem minder storend dan de slechte prestatie van Qui-dingske.

Vond Qui-Gon wel okee eigenlijk. En Jar Jar...ach ja, kinderen schijnen hem amusant te vinden...

Jaded
22-11-2002, 16:39
Vond Qui-Gon wel okee eigenlijk. En Jar Jar...ach ja, kinderen schijnen hem amusant te vinden...
Hij is gewoon te nadrukkelijk aanwezig volgens sommigen denk ik.
Ach ieder heeft wel iets aan te merken op deel 1, de meesten heel veel ... :)

Lex v/d Moolen
22-11-2002, 16:45
Ik vind hem minder storend dan de slechte prestatie van Qui-dingske. Ik vind JarJar het meest irritante schepsel van de hele saga. Mooi gemaakt, dat wel hoor, maar het hele karakter is voor mij tenenkrommend irritant.

Liam Neeson leverde naar mijn smaak ook geen goede acteerprestatie, te oppervlakkig, te weinig verdiept of onderwezen in het verhaal.

Lex v/d Moolen
22-11-2002, 16:49
Anakin heeft toch ook geen vader? Luke heeft ook veel force en Leia is zijn zus... Misschien zijn ze wel in Padme "gegroeid" alleen doordat ze bij Anakin is geweest, zonder echt intiem contact. Lijkt me wel heel toevallig. En volgens de Jedi Order was er maar een 'prophecy'. Bovendien is de Force aanwezig en kunnen Luke en Anakin elkaar 'voelen' als vader en zoon. En ze hebben Padme er zo vaak uit laten zien dat ze lijkt op Leia.

Jaded
22-11-2002, 16:54
'The Force' heeft Schmi zwanger gemaakt.
Ik denk niet dat een Jedi dit ook kan.
Wat is the force eigenlijk ... dat zijn toch die midi-chloordingen hé (die in onze cellen zitten)?
Dus eigenlijk heeft Schmi zichzelf zwanger gemaakt?
:confused:

mark t
22-11-2002, 17:04
Lijkt me wel heel toevallig. En volgens de Jedi Order was er maar een 'prophecy'.Ho ho, er is niet bewezen dat deze voorspelling betrekking heeft op Anakin. Dat wordt weliswaar vermoed en misschien zelfs door de jedi-raad zelf al bijna aangenomen, maar het is niet onomstotelijk bewezen. Sterker nog, afgaande op episodes 4 t/m 6 zou je ook kunnen concluderen dat de voorspelling betrekking heeft op Luke.
Het is maar wat je 'bring balance to the force noemt': het verzet van Luke dat uiteindelijk de val van de keizer tot gevolg heeft (waarin Anakin als Darth Vader maar een instrument is door de keizer te doden), of het doden van de keizer zelf door Anakin, waarmee de Sith als 'Force-verstorend element' effectief uitgeschakeld wordt (tenzij we toch nog even doorgaan na episode 6;)).

Lex v/d Moolen
22-11-2002, 17:08
Ho ho, er is niet bewezen dat deze voorspelling betrekking heeft op Anakin. Dat wordt weliswaar vermoed en misschien zelfs door de jedi-raad zelf al bijna aangenomen, maar het is niet onomstotelijk bewezen.Was het feit dat Anakin zonder vader geboren niet al genoeg bewijs dat hij het was ? En het is zoals je zegt toch Anakin die de Keizer om zeep helpt.
En de saga gaat toch in principe om "The Rise, The Fall and The Redemption of Anakin Skywalker.

mark t
22-11-2002, 17:08
Zou de laatste scene voor de fans niet het mooist zijn als Anakin/Vader met zijn lightsaber Jar-Jar om zeep helpt ;) Jar-Jar is misschien wel het meest tragische figuur uit de hele saga. Hij is degene die het laatste duwtje geeft richting de rampzalige clone-war door in de senaat te pleiten voor een vrijwillige dictatuur onder Palpatine. Hij liet zich misbruiken als pion door Palpantine. Denk daar maar eens over na!

Neemt niet weg dat Jar-Jar net iets te veel slapstick is voor een als serieus drama bedoelde serie. Een beetje comedy-relief is zeker op z'n plaats, maar met Jar-Jar ging Lucas in mijn ogen te ver. Zijn rol in Phantom Menace is gewoon veel te groot.

mark t
22-11-2002, 17:16
En het is zoals je zegt toch Anakin die de Keizer om zeep helpt.Zoals ik ook al zei, kan dit op verschillende manier worden uitgelegd. (1) Hij is de uitverkorene of (2) hij is een instrument van de uitverkorene (Luke). Ik beweer niet dat je ongelijk hebt, maar er zijn meer mogelijkheden. Die van jouw is 'heroïscher' (de hoofdpersoon doet), maar die van mij tragischer (de hoofdpersoon ondergaat). Als je er tenminste rekening mee houdt dat de trilogie om Anakin gaat (zoals je terecht opmerkt).
Ik vind de serie volgens de tweede mogelijkheid overigens interessanter. Voor de individuele films maakt het weinig uit, maar als geheel is het mooier als in episode 4 (of misschien al in episode 3?) blijkt dat iedereen zich vergist heeft en Anakin juist niet de uitverkorene is. Dit zou de film een extra laag geven, die de tragiek van de hoofdpersoon (Anakin) alleen maar vergroot. Het feit dat hij ontdekt dat hij NIET de uitverkorene is vergroot zijn falen als jedi.
De vraag of hij wel of niet de uitverkorene is staat dus los van het feit dat de trilogie om Anakin draait.

George, lees je mee?;)

Lex v/d Moolen
22-11-2002, 17:31
Dit zou de film een extra laag geven, die de tragiek van de hoofdpersoon (Anakin) alleen maar vergroot. Het feit dat hij ontdekt dat hij NIET de uitverkorene is vergroot zijn falen als jedi.

George, lees je mee?;) Dat zou inderdaad wel een goede conclusie zijn. Het past dan ook beter op Episode IV en de wat gekwelde Obi-wan en Yoda, die duidelijk beschaamd zijn dat ze Anakin hebben opgeleid en wat van hem is geworden. Prima conclusie:)

George, do you need translation ?:D

Rob Technoid
22-11-2002, 18:25
George, do you need translation ?:D

Gewoon de hele thread opsturen naar george.lucas@lucasfilm.com :)

Lex v/d Moolen
22-11-2002, 18:40
Gewoon de hele thread opsturen naar george.lucas@lucasfilm.com :) Ik denk dat hij al eens een paar mailtjes gehad heeft:D

Rob Technoid
22-11-2002, 18:42
Ik denk dat hij al eens een paar mailtjes gehad heeft:D

Zou je denken? :D

Bas de Jong
22-11-2002, 18:42
Wat mij persoonlijke wel mooi lijkt is een beetje een variatie op een al eerder genoemd einde.
Nl. de zwaargewonde Anakin en het Darth Vader pak dat naar binnen wordt gebracht. Vervolgens een reeks (korte) scenes waarin we Darth Vader de Jedi 1 voor 1 (ok niet allemaal :D ) zien vermoorden. En dan als ALLERLAATSTE Yoda en Obi-Wan die zich terugtrekken (nog niet helemaal zeker hoe dat mooi zou zijn zonder de waardigheid van de Jedi aan te tasten (nog meer))

Natuurlijk zouden ze het stuk ervoor wel zo moeten doen dat dit allemaal klopt maar ik ga niet de hele film verzinnen :p

Bas de Jong
22-11-2002, 18:45
Originally posted by Jaded
Dus eigenlijk heeft Schmi zichzelf zwanger gemaakt?
:confused:

Zie je wel! Schmi is het brein achter dit alles!! Palpatine is maar een klein onderdeel van haar plan!!!! (6)

Rob Technoid
22-11-2002, 19:03
Zie je wel! Schmi is het brein achter dit alles!! Palpatine is maar een klein onderdeel van haar plan!!!! (6)

Of misschien wel zijn de midichlorians wel de echte bad guys :D
Trouwens, de Sith moeten dan toch ook die midichlorians hebben en ik meen me te herinneren dat Qui-Gon zei dat ze de mensen 'guiden', dus conclusie: er zijn lieve en minder lieve midichlorians

mark t
22-11-2002, 19:20
Dat zou inderdaad wel een goede conclusie zijn. Het past dan ook beter op Episode IV en de wat gekwelde Obi-wan en Yoda, die duidelijk beschaamd zijn dat ze Anakin hebben opgeleid en wat van hem is geworden. Prima conclusie:)Ik DENK overigens dat George wel degelijk Anakin als uitverkorene heeft bedoeld, maar ik VIND mijn versie in alle onbescheidenheid gewoon beter.:)

obiewankanobie
22-11-2002, 19:27
ik ben zelf een star wars liefhebber,maar de laaste 2 delen vind ik toch wel een stuk minder (vooral de laaste) wel is leuk om tussen deel 4,5,6 en dan 1,2 (3) uit te zoeken wat niet klopt.
ik denk zelf dat george lucas zelf er ook wel goed over nagedacht heeft,wat ik gewoon erg jammer vind is dat de film nu meer verkracht word door te veel computer werk,het was net als ik af en toe naar een videospel keek, r2d2 aan het vliegen,en de stad met al die vliegende (auto's) in het begin waren mij een beetje te veel van het goede maja smaken verschillen.

mark t
22-11-2002, 19:28
Wat mij persoonlijke wel mooi lijkt is een beetje een variatie op een al eerder genoemd einde.
Nl. de zwaargewonde Anakin en het Darth Vader pak dat naar binnen wordt gebracht. Vervolgens een reeks (korte) scenes waarin we Darth Vader de Jedi 1 voor 1 (ok niet allemaal :D ) zien vermoorden. En dan als ALLERLAATSTE Yoda en Obi-Wan die zich terugtrekken (nog niet helemaal zeker hoe dat mooi zou zijn zonder de waardigheid van de Jedi aan te tasten (nog meer))Hierover zijn al een aantal dingen gezegd via spy reports op diverse sites. Voor de overbodige duidelijkheid ga ik even met spoiler-tags werken. Het Darth Vader-kostuum schijnt aan het eind van episode 3 in volle glorie te zien te zijn. James Earl Jones levert de stem (al bevestigd!). Daarnaast is de laatste scène (of in ieder geval één van de laatste scènes) al gefilmd tijdens de opnames voor episode 2. Je schijnt iemand te zien in de kledij van Obi Wan Kenobi die een kind in de hut van Lars Owen naar binnen draagt. Even samenvoegend: Anakin is gewond, maar wel al zo gevaarlijk dat Obi Wan Kenobi naar Lars Owen gaat om Luke te overhandigen. Dit suggereert m.i. dat hij daarna ook in de buurt blijft om hem te beschermen (tot episode 4), dus de strijd tegen Darth Vader is blijkbaar al verloren.

Lex v/d Moolen
22-11-2002, 19:42
Ik DENK overigens dat George wel degelijk Anakin als uitverkorene heeft bedoeld, maar ik VIND mijn versie in alle onbescheidenheid gewoon beter.:) We zullen zien. Nog lang wachten:(

Joey Lindeman
22-11-2002, 20:30
Jammer dat ik deze thread zo laat pas ontdek!!!

Ik wil ook even wat kwijt over de uitverkorene.


Aan de ene kant heeft Luke Jedi krachten.
Dit maakt hem dus een soort Jedi... maar dan anders, aangezien hij niet de additionele Jedi trainingen heeft gehad.
Aan de andere kant heeft Luke een gewone jeugd gehad. Hij is hierdoor een "gewone" jongen gebleven.

Luke heeft het beste van gewone mensen en van de Jedi.

Zien en voelen jullie de balans !!!;)

Bas de Jong
22-11-2002, 20:40
Jammer dat ik deze thread zo laat pas ontdek!!!

Ik wil ook even wat kwijt over de uitverkorene.


Aan de ene kant heeft Luke Jedi krachten.
Dit maakt hem dus een soort Jedi... maar dan anders, aangezien hij niet de additionele Jedi trainingen heeft gehad.
Aan de andere kant heeft Luke een gewone jeugd gehad. Hij is hierdoor een "gewone" jongen gebleven.

Luke heeft het beste van gewone mensen en van de Jedi.

Zien en voelen jullie de balans !!!;)

Dat is wel een balans daar heb je gelijk in. Maar de uitverkorene zou (dacht ik) balans brengen in The Force. Light- en Darkside denk ik dan.
Dit is balans tussen "normale mensen" en "Force mensen".

Dat maak ik eruit op tenminste. Als je wat anders bedoelt hoor ik het graag! :)

Joey Lindeman
22-11-2002, 20:59
Dat maak ik eruit op tenminste. Als je wat anders bedoelt hoor ik het graag! :)

Je hebt in SW tot nu toe twee soorten die gebruik maken van "the Force". Aan de ene kant heb je de Sith. Hun leer is duister en kwaadaardig. Aan de andere kant heb je de Jedi. Hun jarenlange trainingen gaan uit van het goede.
Bij de training van Luke was er een wezelijk verschil tussen zowel de Sith als de Jedi. Het ging niet uit van het goede maar ook niet van het slechte. ( Uit tijdgebrek natuurlijk anders had hij wel een meer volledige Jedi training gehad ).
Hiermee is gebroken met een eeuwenlange cultuur van opleidingsmethoden. Met de training van Luke is de eerste stap gezet voor een meer toegankelijke leer van "de force".

En dat is naar mijn mening wat wordt bedoeld met "balance in the force".

Maar goed dat is mij theorie!!!

Rob Technoid
22-11-2002, 21:07
Je hebt in SW tot nu toe twee soorten die gebruik maken van "the Force". Aan de ene kant heb je de Sith. Hun leer is duister en kwaadaardig. Aan de andere kant heb je de Jedi. Hun jarenlange trainingen gaan uit van het goede.
Bij de training van Luke was er een wezelijk verschil tussen zowel de Sith als de Jedi. Het ging niet uit van het goede maar ook niet van het slechte. ( Uit tijdgebrek natuurlijk anders had hij wel een meer volledige Jedi training gehad ).
Hiermee is gebroken met een eeuwenlange cultuur van opleidingsmethoden. Met de training van Luke is de eerste stap gezet voor een meer toegankelijke leer van "de force".

En dat is naar mijn mening wat wordt bedoeld met "balance in the force".

Maar goed dat is mij theorie!!!

Op zich wel origineel gevonden, maar ik denk dat bedoeld wordt dat de dark en light side van de force beiden even sterk zijn. Maar ja, in hoeverre is dat het geval na de dood van Palpatine?

Marcel den Haan
22-11-2002, 21:10
'The Force' heeft Schmi zwanger gemaakt.
Ik denk niet dat een Jedi dit ook kan.
Wat is the force eigenlijk ... dat zijn toch die midi-chloordingen hé (die in onze cellen zitten)?
Dus eigenlijk heeft Schmi zichzelf zwanger gemaakt?
:confused:

Kan het niet zo zijn dat ze gewoon een one night stand had en toen zwanger werd???????
Zijn zoveel mensen die geen vader hebben omdat ma ff een keer lekker los ging een avondje, die zijn echt niet allemaal onbevlekt ontvangen ofzo hoor, niet teveel nadenken daarover.

Rob Technoid
22-11-2002, 21:11
Kan het niet zo zijn dat ze gewoon een one night stand had en toen zwanger werd???????
Zijn zoveel mensen die geen vader hebben omdat ma ff een keer lekker los ging een avondje, die zijn echt niet allemaal onbevlekt ontvangen ofzo hoor, niet teveel nadenken daarover.

Dit past niet echt binnen SW, en bovendien, waarom zou ze dan zo geheimzinnig doen tegenover Qui-Gon wanneer hij is TPM naar de vader vraagt?

Jaded
22-11-2002, 21:18
Kan het niet zo zijn dat ze gewoon een one night stand had en toen zwanger werd???????
Schmi al eens gezien?
Is niet echt het one night stand type.
:)

Lex v/d Moolen
22-11-2002, 23:25
Schmi al eens gezien?
Is niet echt het one night stand type.
:) LOL(6) (6) (6)

Bas de Jong
22-11-2002, 23:57
Schmi al eens gezien?
Is niet echt het one night stand type.
:)

hehehehehehe (y) :)

Rob Technoid
22-11-2002, 23:59
Bedenk wel dat die one night stand 10 jaar voor TPM heeft plaatsgevonden dan. Misschien zag ze er toen wel hot uit.

R. Schaap
23-11-2002, 00:09
Hier kan ik niet aan meedoen, want ik ken 4, 5 en 6 nog niet!!!!

Yahoo!!!! Ik ben 1 van de weinige op de wereld die alle 6 de Star Wars films in de goede volgorde ziet!

Rob Technoid
23-11-2002, 00:11
Hier kan ik niet aan meedoen, want ik ken 4, 5 en 6 nog niet!!!!

Yahoo!!!! Ik ben 1 van de weinige op de wereld die alle 6 de Star Wars films in de goede volgorde ziet!

Beetje rare vraag, maar hoe heb je dat voor elkaar gekregen?? :confused:

R. Schaap
23-11-2002, 00:17
Beetje rare vraag, maar hoe heb je dat voor elkaar gekregen?? :confused:

ik had nooit interesse in Star Wars totdat deel 1 (phantome menace dus) voor 15 euro op dvd te koop was bij MM Groningen. Ik kocht hem gewoon om eens te zien waar iedereen toch altijd zo gek van was. En sindsdien WIL IK ZE ALLEMAAL ZIEN.

Maarja, ik wacht wel braaf op deel 3 voordat ik 4,5 en 6 ga kijken!

Rob Technoid
23-11-2002, 00:19
ik had nooit interesse in Star Wars totdat deel 1 (phantome menace dus) voor 15 euro op dvd te koop was bij MM Groningen. Ik kocht hem gewoon om eens te zien waar iedereen toch altijd zo gek van was. En sindsdien WIL IK ZE ALLEMAAL ZIEN.

Maarja, ik wacht wel braaf op deel 3 voordat ik 4,5 en 6 ga kijken!

Ben je dan niet bang dat de oude trilogie gaat tegenvallen na het zien van de nieuwe?

R. Schaap
23-11-2002, 00:24
Ben je dan niet bang dat de oude trilogie gaat tegenvallen na het zien van de nieuwe?

ik heb geen idee. Tenslotte weet ik niets van de oude af.

Ach, en ik weet heus wel dat ze uit de jaren 70 stammen dus dat ze er 'niet uit zien', maar misschien wacht ik zelfs wel op mooie gerestaureerde dvd's, ik zie het allemaal wel!

Lex v/d Moolen
23-11-2002, 11:05
ik heb geen idee. Tenslotte weet ik niets van de oude af.

Ach, en ik weet heus wel dat ze uit de jaren 70 stammen dus dat ze er 'niet uit zien', maar misschien wacht ik zelfs wel op mooie gerestaureerde dvd's, ik zie het allemaal wel! Het zal je 100% meevallen denk ik. Er was natuurlijk veel minder mogelijk, maar de sfx zien er niet fake uit, zoals in andere sf.
De Death Star battle uit EP4 is nog steeds een van mijn favoriete actie-scenes.

R. Schaap
23-11-2002, 12:02
ik ben benieuwd!

Jeroen Driessen
23-11-2002, 13:29
ik ben benieuwd! Ik ook hoor. heb vroeger al eens SW gezien en ben ook nog de bios in geweest tijdens de gerestaureerde versie, maar heb ze geloof ik niet allemaal gezien. Dit is echter al zo lang geleden dat ik zeer benieuwd ben of straks de "oude" delen me net zo kunnen boeien als de nieuwe. Grote minpuntje van de nieuwe vind ik gewoon het acteerwerk, dat soms erg slecht is (en al veel over gezegd). Dit is jammer en neemt het publiek niet serieus. Ik probeer er maar gewoon doorheen te kijken en te genieten van wat ik zie en daarbij steeds linkjes leggen naar wat ik nog weet van deel IV-VI. Is wel een aparte ervaring, zeker als je vrienden hebt die wel nog pas de oude op TV gezien hebben en er nog meer vanaf weten. SW is gewoon cultuur en hoort er bij in het hele filmgebeuren. Toppie!

Marcel den Haan
23-11-2002, 14:18
[QUOTE]Originally posted by Rein Schaap
Hier kan ik niet aan meedoen, want ik ken 4, 5 en 6 nog niet!!!!

Yahoo!!!! Ik ben 1 van de weinige op de wereld die alle 6 de Star Wars films in de goede volgorde ziet! [/QUOTE

Ik vind dat je ze juist NIET in de goeie volgorde ziet, voor ons allen die de eerste saga al tig keer gezien hebben zijn de eerste 3 afleveringen een feest om te kunnen zien hoe het Keizerrijk ontstaat en Darth overgaat naar de Dark Side. Als ik ze nog eens allemaal achter elkaar ga kijken begin ik ook weer met eerst gemaakte films en niet de latere.
Weet nog goed toen ik voor het eerst de eerste films zag en hoorde dat Darth Luke's vader is, dat gevoel ga je helemaal missen nu (niet dat ik dat vergeet als ik ze weer kijk ) maar ik dat je ze beter in de volgorde kan kijken van uitkomst.

Jaded
23-11-2002, 14:18
Het grote minpunt aan de nieuwe trilogie vind ik de slechte special effects.
Yeah you heard me!
In AOTC zie je een paar keer in de verte hoe een Jedi een hoge sprong of val maakt ... dit is zo fake gedaan dat het totaal niet geloofwaardig meer is. Het gebruik van zoveel CGI maakt ook dat veel acteurs er totaal niet mee kunnen werken ... je ziet dat ze aan het acteren zijn tegen een blauw scherm. Behalve Ewan McGregor dan, die kan wel serieus wat acteren.
Yoda mag dan al zo mooi gedaan zijn ... je voelt dat hij niet in de scene is samen met de echte acteurs.
Wat van de oude trilogie niet gezegd kan worden. Daar voelde de hele Star Wars wereld echt aan en geloofde je er ook echt in.
Maar nu word je veel te veel uit die werled gelicht door slecht acteren, slechte CGI's en dergelijke.
Maar dat is mijn mening natuurlijk ...

Marcel den Haan
23-11-2002, 14:23
Schmi al eens gezien?
Is niet echt het one night stand type.
:)

Hoe weet jij en de rest van ons nou hoe Sjors Lucas het bedoeld heeft en hoe weet je nu wat voor type het is, kan je dat opmaken uit die paar minuten dat ze in beeld is?
Anakin is al 10 jaar in TPM dus dan ze best al rustig geworden zijn omdat ze een kind heeft, lijkt me wel een type die er flink op los *&^% hahahaha.
Denk dat hij dat hele vader gedoen maar gewoon weggelaten heeft omdat het anders te moeilijk zou worden en zeker voor zijn schrijverscapaciteiten, want als Anakin zo beetje de beste Jedi is aller tijden dan moet zijn pa er toch ook 1 wezen of kan je de beste Jedi ooit worden zonder dat 1 van je ouders er 1 is, lijkt me niet, denk eerder dat de talenten door gegeven worden van vader op zoon, kijk maar naar Luke.

Jaded
23-11-2002, 14:25
kijk maar naar Luke.
En Leia dan?
Zij bezit toch geen Jedi krachten?

Marcel den Haan
23-11-2002, 14:35
En Leia dan?
Zij bezit toch geen Jedi krachten?

Hoe weet jij dat?
Alleen omdat dat niet behandeld werd wil niet zeggen dat ze ze niet heeft, we kwamen er pas laat in de Jedi achter dat ze de zus van Luke was en het zou alles weggeven als ze ook Jedi krachten zou hebben vanaf het begin van de films dus zelfs wist ze van nix en daarom had ze haar krachten nog nooit ontplooid zeg maar, ze voelde wel degelijk toen Luke daar onderaan Cloud City liep te hangen. Misschien had Sjors dat wel gepland voor 7 t/m 9.

Jaded
23-11-2002, 14:38
Hoe weet jij dat?
Ik weet dat niet, daarom dat er een vraagteken achterstond.

Ik weet niet hoe de force wordt doorgegeven.
Maar het lijkt me niet dat dat van vader/moeder op zoon/dochter gebeurt.

Marcel den Haan
23-11-2002, 14:44
Mij wel :D

mark t
23-11-2002, 14:54
...want als Anakin zo beetje de beste Jedi is aller tijden dan moet zijn pa er toch ook 1 wezen of kan je de beste Jedi ooit worden zonder dat 1 van je ouders er 1 is.Waarschijnlijk is Luke Skywalker de enige jedi die ook een jedi als vader heeft.
Jedi worden niet geboren, ze worden opgeleid. Zoals je in episode 1 hebt kunnen zien, kiezen ze daarvoor wel mensen (nou ja, ook andere wezens) die een bepaalde aanleg hebben voor het manipuleren van midichlorians (ik blijf het overigens een belachelijke detailering vinden). Of dit erfelijk is, is nog maar de vraag. Het lijkt me eerder dat Lucas dit als een roeping heeft bedoeld, zoals hij wel meer thema's uit diverse religieën heeft overgenomen.
Wat in ieder geval niet erfelijk is, is het jedi-zijn. Lijkt me een beetje moeilijk om kinderen te verwekken als je geen relatie mag aangaan, denk je niet? En die brave jedi zullen waarschijnlijk niet aan one-night-stands doen.;)


Mij wel :D Mij dus ook niet...

Rob Technoid
23-11-2002, 16:11
Waarschijnlijk is Luke Skywalker de enige jedi die ook een jedi als vader heeft.
Jedi worden niet geboren, ze worden opgeleid. Zoals je in episode 1 hebt kunnen zien, kiezen ze daarvoor wel mensen (nou ja, ook andere wezens) die een bepaalde aanleg hebben voor het manipuleren van midichlorians (ik blijf het overigens een belachelijke detailering vinden). Of dit erfelijk is, is nog maar de vraag. Het lijkt me eerder dat Lucas dit als een roeping heeft bedoeld, zoals hij wel meer thema's uit diverse religieën heeft overgenomen.
Wat in ieder geval niet erfelijk is, is het jedi-zijn. Lijkt me een beetje moeilijk om kinderen te verwekken als je geen relatie mag aangaan, denk je niet? En die brave jedi zullen waarschijnlijk niet aan one-night-stands doen.;)
Mij dus ook niet...

Luke zegt anders wel dat de Force sterk is in zijn familie (ROTJ). Hij heeft, zijn vader heeft het en zijn zus heeft. "In time you will learn how to use it". Ik denk dat het aannemelijk is dat zij zal leren de force te gebruiken en ook een Jedi zal worden.

Wat betreft de midichlorians, die halen heel de mystiek van de force weg. Dit vind ik een van de grootste missers van SW.

mark t
23-11-2002, 17:13
Luke zegt anders wel dat de Force sterk is in zijn familie (ROTJ). Hij heeft, zijn vader heeft het en zijn zus heeft. "In time you will learn how to use it". Ik denk dat het aannemelijk is dat zij zal leren de force te gebruiken en ook een Jedi zal worden.Doet geen afbreuk aan wat ik zei:
Het lidmaatschap van de Algemene Jedi-bond is niet erfelijk. Ze mogen 'het' niet doen.
Dit betekent automatisch dat aanleg van de force niet van de ene generatie jedi's op de andere overgaat. Ze zijn immers geen bloedverwanten (Het kan uiteraard wel zo zijn dat deze ontvankelijkheid voor de force erfelijk is, maar dat heeft niets met het formele instituut jedi te maken).

En het kan best zo zijn dat in de waarschijnlijk-niet-meer-te-verschijnen vervolg-episodes na Return of the Jedi Leia ook toetreedt tot de jedi-orde. Die bestaat namelijk als instituut niet meer, dus er is geen toelatingsproef die ze voor de jedi-raad moet ondergaan. Luke Skywalker is als enig overlevende jedi eigen baas en kan z'n eigen clubje oprichten met eigen regels.

Rob Technoid
23-11-2002, 18:55
Doet geen afbreuk aan wat ik zei:
Het lidmaatschap van de Algemene Jedi-bond is niet erfelijk. Ze mogen 'het' niet doen.
Dit betekent automatisch dat aanleg van de force niet van de ene generatie jedi's op de andere overgaat. Ze zijn immers geen bloedverwanten (Het kan uiteraard wel zo zijn dat deze ontvankelijkheid voor de force erfelijk is, maar dat heeft niets met het formele instituut jedi te maken).


Er is alleen gesteld dat Jedi's zich neit emotioneel mogen binden, maar volgens mij is er nooit gezegd dat ze celibatair moeten leven.

Maar ik ben het met je eens dat lidmaatschap niet erfelijk is. Het enige wat ik zei is dat er wel een erfelijk verband lijkt te zijn wat betreft de force.

Jaded
23-11-2002, 19:18
Er is alleen gesteld dat Jedi's zich neit emotioneel mogen binden, maar volgens mij is er nooit gezegd dat ze celibatair moeten leven.
Dus ze mogen sex hebben ... als het maar zonder een emotionele band is, volgens u?

M.a.w. sex zonder gevoelens, dat lijkt me een boodschap die old Georgie boy nooit zou verspreiden in zijn Star Wars Saga.

Rob Technoid
23-11-2002, 19:31
Dus ze mogen sex hebben ... als het maar zonder een emotionele band is, volgens u?

M.a.w. sex zonder gevoelens, dat lijkt me een boodschap die old Georgie boy nooit zou verspreiden in zijn Star Wars Saga.

Wel een beetje erg cru gesteld, Jaded. Het lijkt me dat Jedi wel van iemand mogen houden, alleen lijkt het me gezien hun positie binnen de republiek en de verantwoordelijkheid die zij hebben idd niet handig als zijn langdurig een verbintenis met een persoon aangaan. Wellicht is er in die speling tussen van iemand houden en er mee je leven delen voor een Jedi de ruimte om af en toe sex te hebben...?

Wat zou eigenlijk dan de reden zijn voor het celibataire leven? Voorkomen dat er door overerving te sterke Force users komen?

Jaded
23-11-2002, 19:32
Wat zou eigenlijk dan de reden zijn voor het celibataire leven? Voorkomen dat er door overerving te sterke Force users komen?
Een Jedi mag zich niet laten leiden door zijn gevoelens, toch?
En welk gevoel is er nu sterker dan liefde?

Liefde maakt blind zeggen ze wel eens.

Rob Technoid
23-11-2002, 19:48
Een Jedi mag zich niet laten leiden door zijn gevoelens, toch?
En welk gevoel is er nu sterker dan liefde?

Liefde maakt blind zeggen ze wel eens.

Liefde en sex zijn nog altijd twee verschillende dingen. Dit verklaart nog niet waarom ze celibatair moeten leven...

Jaded
23-11-2002, 19:51
Liefde en sex zijn nog altijd twee verschillende dingen. Dit verklaart nog niet waarom ze celibatair moeten leven...
Ja maar wat is het nu? :)
Daarstraks zeg ik dat George het wel niet zal toelaten dat Jedi's sex hebben zonder ook maar een greintje gevoel erbij.
Dan heb ik het over sex met gevoelens (liefde) en dan is het ook niet goed. :)

Rob Technoid
23-11-2002, 19:58
Ja maar wat is het nu? :)
Daarstraks zeg ik dat George het wel niet zal toelaten dat Jedi's sex hebben zonder ook maar een greintje gevoel erbij.
Dan heb ik het over sex met gevoelens (liefde) en dan is het ook niet goed. :)

Ik weet het ook niet :) Ik gok ook maar wat :D
Volgens mij is het niet de bedoeling dat we er zoveel over nadenken...

Lex v/d Moolen
23-11-2002, 20:53
Op zich is het vreemd dat er naar aanleiding van Ep I en II zo weinig van Coruscant te zien is in Ep IV t/m VI. Toch het hart van de Republiek en het latere Rijk.

mark t
23-11-2002, 21:21
Op zich is het vreemd dat er naar aanleiding van Ep I en II zo weinig van Coruscant te zien is in Ep IV t/m VI. Toch het hart van de Republiek en het latere Rijk. Of Coruscant het hart van het latere Keizerrijk wordt is volgens mij nergens gezegd (of heb ik iets over het hoofd gezien). Maar aangezien dit de zetel van de Senaat is die in de originele trilogie al ten gronde is gericht, is misschien een aardige aanwijzing van hetgeen ons nog te wachten staat in episode 3.

mark t
23-11-2002, 21:39
Wel een beetje erg cru gesteld, Jaded. Het lijkt me dat Jedi wel van iemand mogen houden, alleen lijkt het me gezien hun positie binnen de republiek en de verantwoordelijkheid die zij hebben idd niet handig als zijn langdurig een verbintenis met een persoon aangaan. Wellicht is er in die speling tussen van iemand houden en er mee je leven delen voor een Jedi de ruimte om af en toe sex te hebben...?

Wat zou eigenlijk dan de reden zijn voor het celibataire leven? Voorkomen dat er door overerving te sterke Force users komen? Het is geen geheim dat Lucas de jedi heeft gebaseerd op een combinatie van de oude samurai-kaste en met name een aantal oosterse levensbeschouwingen (o.a. confucianisme). Een van de meest wezenlijke elementen hieruit is het verbod om zich te hechten aan wereldse zaken (hetgeen dus wel wat sterker is dan 'niet handig zijn'). Dit heeft ook betrekking op het hebben van een relatie met mensen. Er is dus in de optiek van een jedi geen speling tussen "houden van" en "een relatie hebben met"; allebei taboe.
E.e.a. wordt nota bene door Anakin zelf gezegd. Bovendien heeft Lucas het er zelf nog over in de commentaartrack (luister o.a. maar eens naar het stuk in het Tusken Raider-kamp; "Gehecht zijn aan iets/iemand leidt tot angst om iets te verliezen, hetgeen weer leidt tot hebzucht.") DIT is dus de reden voor hun celibaat, en niet de angst voor het ontstaan van een Übermensch in the Force.
Overigens is dit gedwongen celibaat een van de redenen voor het innerlijke conflict dat zal leiden tot de val van Anakin. Hij is te laat bij zijn moeder weggehaald. Dit heeft twee rampzalige gevolgen:
1. Hij heeft haar nog gekend, houdt van haar en is dus aan haar gehecht. Het verlies van iemand waar hij zich aan gehecht heeft leidt tot de ongecontroleerde wraakactie, waarmee hij de jedi-code schendt.
2. Hij is niet emotioneel geconditioneerd zoals de overige jedi, die al op zeer jonge leeftijd gerecruteerd worden en daardoor in hun opvoeding niet door hun eigen ouders beïnvloed worden. Daardoor heeft hij z'n emoties onvoldoende onder controle, wordt verliefd op Padmé en gaat een verboden relatie met haar aan. Z'n tweede uitstapje buiten het pad van de jedi.

Om een lang verhaal kort te maken: JEDI N**KEN NIET!!!!!!

Rob Technoid
23-11-2002, 21:43
Of Coruscant het hart van het latere Keizerrijk wordt is volgens mij nergens gezegd (of heb ik iets over het hoofd gezien). Maar aangezien dit de zetel van de Senaat is die in de originele trilogie al ten gronde is gericht, is misschien een aardige aanwijzing van hetgeen ons nog te wachten staat in episode 3.

De republikeinse senaat wordt door een keizerlijke vervangen, waarin Leia ook een zetel heeft. Pas in ANH wordt terloops genoemd dat de senaat ontbonden wordt en daarmee het laatste overblijfsel van de republiek weg is.

Wat niet wil zeggen dat die keizerlijke senaat op Coruscant lag :)

Coruscant komt oorspronkelijk voor het eerst in de EU voor en is pas later aan ROTJ toegevoegd.

mark t
23-11-2002, 21:48
Coruscant komt oorspronkelijk voor het eerst in de EU voor en is pas later aan ROTJ toegevoegd. Nooit geweten dat Coruscant in de Europese Unie ligt.:)

Rob Technoid
23-11-2002, 21:53
Het is geen geheim dat Lucas de jedi heeft gebaseerd op een combinatie van de oude samurai-kaste en met name een aantal oosterse levensbeschouwingen (o.a. confucianisme). Een van de meest wezenlijke elementen hieruit is het verbod om zich te hechten aan wereldse zaken (hetgeen dus wel wat sterker is dan 'niet handig zijn'). Dit heeft ook betrekking op het hebben van een relatie met mensen. Er is dus in de optiek van een jedi geen speling tussen "houden van" en "een relatie hebben met"; allebei taboe.
E.e.a. wordt nota bene door Anakin zelf gezegd.

Ik heb ff de scene aan bord van het transportschip nog even nagekeken en in eerste instantie lijkt het erop dat "jedi's are not allowed to love". Dit kan natuurlijk op meerdere manieren opgevat worden: in emotionele, spirituele zin en in lichamelijke zin. Het dialoog geeft daar geen direct uitsluitsel op, hoewel ik idd het gevoel krijg dat een celibaat leven bij het Jedi-schap hoort.

Dat wil niet zeggen dat er sprake kan zijn van een erfelijke component aan de Force, waar het dus (ook) om ging in deze discussie. Laten we zeggen dat de midichlorians hetzelfde transport zouden kunnen nemen als de spermacel :)

Maar zoals ik al zei, ikke nie weet :)

Rob Technoid
23-11-2002, 21:53
Nooit geweten dat Coruscant in de Europese Unie ligt.:)

Je gaat het me toch niet voluit laten tikken he ;)

Bas de Jong
23-11-2002, 22:26
Interessant dit :-)

Om te beginnen bij het 'love' gedeelte, dit kan inderdaad worden uitgelegd via de samurai etc. oftewel het 'echte leven' (nee Jedi bestaan niet echt dames en heren!!! ;-) )
Ik denk echter dat je het uit moet leggen (en let op: dat DENK ik. Het hoeft absoluut niet te kloppen) volgens de SW wereld. Liefde is een mooie emotie maar het kan ook tot haat leiden wat veel mensen wel eens vergeten. Aangezien haat naar de Duistere Kant leidt is liefde een gevaarlijke emotie. Daarom is het verboden. Of ze geen sex mogen hebben is nu natuurlijk nog niet duidelijk maar goed ;-)

Het erfelijkheidsgedeelte is ook wel moeilijk. Wat je echter niet moet vergeten is dat de midichloordingen Anakin zouden hebben gemaakt (laten we er even van uit gaan dat Schmi geen 'one night stand' heeft gehad). Als die dingen dat al kunnen kan het best zijn dat ZIJ ervoor KIEZEN om de Force erfelijk, dan wel niet erfelijk te laten zijn.
In het geval van Anakin en Padmé hebben ze voor de erfelijke weg gekozen, misschien. Waarom? Al sla je me dood :D

Rob Technoid
23-11-2002, 22:32
Als die dingen dat al kunnen kan het best zijn dat ZIJ ervoor KIEZEN om de Force erfelijk, dan wel niet erfelijk te laten zijn.


Hier wil ik dan weer ff op inhaken met wat anders: hoe (zelf)bewust zijn die midichlorians? Er wordt alleen over die krengen in TPM gesproken. Het lijkt erop dat die dingen een eigen wil hebben...

Jaded
23-11-2002, 22:35
Ik denk ook dat de Jedi zich moeten ontdoen van het lichamelijke.
Daar bedoel ik mee dat ze niet 'met hun luichaam' moeten denken.
Als een mens een boomstam ziet liggen weet hij dat hij dat niet kan optillen. Maar voor een Jedi ligt dat anders.
In de geest van de Jedi mag het niet uitmaken of iets groot/klein of zwaar/licht is.
Hun lichaam speelt dan geen rol meer en het heeft ook geen behoeftes meer.

Ok dit is een slechte uitleg om eigenlijk duidelijk te willen maken dat een echte Jedi geen behoeftes heeft aan lichamelijke zaken zoals sex.

:)

Bas de Jong
23-11-2002, 22:35
Hier wil ik dan weer ff op inhaken met wat anders: hoe (zelf)bewust zijn die midichlorians? Er wordt alleen over die krengen in TPM gesproken. Het lijkt erop dat die dingen een eigen wil hebben...

Hoe zelf bewust die dingen precies zijn durf ik echt niet te zeggen. Ik kan best allemaal onzin uitkramen ;)
In TPM denkt Obi-Wan al dat de midichlorians Anakin zouden hebben 'gemaakt'. Qui-Gon spreekt dit niet tegen, hij twijfelt alleen maar. Ze zouden dus best zelfbewust kunnen zijn (brrrrrrr.... enge gedachte ;) )

Rob Technoid
23-11-2002, 22:41
Ok dit is een slechte uitleg om eigenlijk duidelijk te willen maken dat een echte Jedi geen behoeftes heeft aan lichamelijke zaken zoals sex.

:)

Arme Yoda dan, die vent leeft 900 jaar en dan mag ie niet eens 1 keer :)

Bas de Jong
23-11-2002, 22:42
Ik denk ook dat de Jedi zich moeten ontdoen van het lichamelijke.
Daar bedoel ik mee dat ze niet 'met hun luichaam' moeten denken.
Als een mens een boomstam ziet liggen weet hij dat hij dat niet kan optillen. Maar voor een Jedi ligt dat anders.
In de geest van de Jedi mag het niet uitmaken of iets groot/klein of zwaar/licht is.
Hun lichaam speelt dan geen rol meer en het heeft ook geen behoeftes meer.

Ok dit is een slechte uitleg om eigenlijk duidelijk te willen maken dat een echte Jedi geen behoeftes heeft aan lichamelijke zaken zoals sex.

:)

Dit is aan de ene kant misschien wel waar maar (zoals je zelf eigenlijk al zegt) niet de juiste uitleg denk ik.

Als je iets ziet liggen is het de geest die bepaalt of iets mogelijk of onmogelijk is zoals een zware boomstam op tillen.
Bij de lichamelijke behoefte aan sex is het niet de geest (ok, bij sommige mensen waarschijnlijk wel :D ) maar het lichaam die dat bepaalt door middel van hormonen.
Als dit trouwens juist zou zijn (zowel jouw uitleg als die van mij) dan is het vreemd dat een Jedi geen intiem contact mag hebben. Een Jedi zou dan toch wel sex kunnen hebben niet vanwege de behoefte, maar alleen maar om nageslacht te verwekken? Ik denk dat een Jedi geestelijk wel zo sterk kan zijn om bepaalde emoties dan te onderdrukken.

Rob Technoid
23-11-2002, 22:47
Overigens: 'bezit' is verboden voor een jedi (behalve een light sabre). Een emotionele verbintenis of huwelijk kan gezien worden als een vorm van wederzijds bezit, aangezien doorgaans binnen een huwelijk je liefde en je lichaam voorbehouden is aan je partner. Dus: omdat je als jedi geen bezit mag hebben, mag je geen partner.

Maar daarmee is niet gezegd dat sex dus niet mag. Misschien staan Jedi's wel vrije, bezitloze sex voor, net zoals hippies in de jaren 60 :)

Rob Technoid
23-11-2002, 22:56
Niet de meest betrouwbare nieuwsbron, maar goed:
http://www.ananova.com/news/story/sm_588484.html

Jedi Knights ' not celibate' says Star Wars creator

Star Wars director George Lucas says Jedi Knights are allowed to have sex, despite their monk-like existence.

He says the light sabre-wielding warriors aren't celibate.

No Jedi Knight has yet been seen with a partner in any of the five Star Wars movies.

But at a press conference to mark the launch of the fifth film Attack Of The Clones, which premiered in London last night, Lucas said: "Jedi Knights aren't celibate - the thing that is forbidden is attachments - and possessive relationships.

Samuel L Jackson, who plays Jedi Mace Windu, said they spent their time meditating "like most men are supposed to do in monk-like situations."

He added: "I actually try and treat my Jedi character like I would imagine most Shaolin monks do, because I watch Hong Kong films a lot.

"I tend to see a correlation between how they meditate and work and train - and when they become men of action, they become men of very definite action.

"All those other things don't become part of the equation, because they lead to the Dark Side."

Star Wars Episode II: Attack Of The Clones opens globally tomorrow, when cinemagoers will see a romance begin to blossom between trainee Jedi Anakin Skywalker (Hayden Christensen) and Queen Padme Amidala (Natalie Portman).

Bas de Jong
23-11-2002, 23:01
Niet de meest betrouwbare nieuwsbron, maar goed:
http://www.ananova.com/news/story/sm_588484.html

Jedi Knights ' not celibate' says Star Wars creator

Star Wars director George Lucas says Jedi Knights are allowed to have sex, despite their monk-like existence.

He says the light sabre-wielding warriors aren't celibate.

No Jedi Knight has yet been seen with a partner in any of the five Star Wars movies.

But at a press conference to mark the launch of the fifth film Attack Of The Clones, which premiered in London last night, Lucas said: "Jedi Knights aren't celibate - the thing that is forbidden is attachments - and possessive relationships.


Als dit i.d.d. waar is klopt dat wat jij zegt over bezitloze sex wel. Zijn we daar ook weer uit :)

Lex v/d Moolen
23-11-2002, 23:07
De republikeinse senaat wordt door een keizerlijke vervangen, waarin Leia ook een zetel heeft. Pas in ANH wordt terloops genoemd dat de senaat ontbonden wordt en daarmee het laatste overblijfsel van de republiek weg is.

Wat niet wil zeggen dat die keizerlijke senaat op Coruscant lag :)

Coruscant komt oorspronkelijk voor het eerst in de EU voor en is pas later aan ROTJ toegevoegd. In de EU is Coruscant wel zeker de plaats waar Emperor Palpatine woont en regeert. Je ziet in ROTJ ook dat een enorm standbeeld van Palpatine wordt omver gegooid na de vernietiging van de Death Star. Maar in de trilogie wordt meer geconcentreerd op de Imperial Fleet.

Rob Technoid
23-11-2002, 23:14
In de EU is Coruscant wel zeker de plaats waar Emperor Palpatine woont en regeert. Je ziet in ROTJ ook dat een enorm standbeeld van Palpatine wordt omver gegooid na de vernietiging van de Death Star. Maar in de trilogie wordt meer geconcentreerd op de Imperial Fleet.

...met andere woorden speelt Coruscant in de oude trilogie geen rol van betekenis, althans niet voor het verhaal.

Overigens, hopelijk zien we in ep3 eindelijk wat van Alderaan, vooralsnog hebben we Alderaan alleen maar boem zien doen. Lijkt me dat als Padme bij Organa gaat onderduiken dat we het een en ander van Alderaan te zien krijgen...

Lex v/d Moolen
23-11-2002, 23:20
...met andere woorden speelt Coruscant in de oude trilogie geen rol van betekenis, althans niet voor het verhaal. Nee, dat is wel zo. Het is ook dat de Keizer alleen eerst in hologram is te zien en later pas op de Death Star, dus het was niet nodig. Al had het wel leuk geweest om de ontbinding van de Senaat te zien:)



Overigens, hopelijk zien we in ep3 eindelijk wat van Alderaan, vooralsnog hebben we Alderaan alleen maar boem zien doen. Lijkt me dat als Padme bij Organa gaat onderduiken dat we het een en ander van Alderaan te zien krijgen... Dat zou wel leuk zijn ja, en misschien ook nog Corellia, zien we misschien nog een jonge Han Solo. ;)

Rob Technoid
23-11-2002, 23:30
Nee, dat is wel zo. Het is ook dat de Keizer alleen eerst in hologram is te zien en later pas op de Death Star, dus het was niet nodig. Al had het wel leuk geweest om de ontbinding van de Senaat te zien:)


Mjah, nu zou het wel een leuke toevoeging zijn, maar toen ANH uitkwam, of zelfs de SE had het weinig aan het verhaal toegevoegd.

Jaded
24-11-2002, 02:51
De audiocommentaar staat op en het gaat o.a. in op een paar dingen waar we over bezig waren ...

George zegt dat Yoda de kinder Jedi's les geeft tot op een bepaalde leeftijd en dat ze dan een mentor krijgen toegewezen.
Bij Anakin is het zo niet gelopen omdat hij al te oud was voor die lessen.

Jaded
24-11-2002, 02:58
Ideetje van mezelf:
De bounty hunters zijn bekend met de zogenaamde changers.
Nu vraag ik me af of zo'n changer ook iemand kan 'kopïëren'?
Zou het dan niet mogelijk zijn dat een changer zich voordeed als Sifo-Dyas en zo het leger bestelde?
In opdracht van Fett ... die dan weer in opdracht van Dooku ... die dan weer in opdracht van Palpatine ...

Jaded
24-11-2002, 03:37
George benadrukt dat Anakin wel mag liefhebben, maar zich niet mag hechten aan iemand.

Hieruit afgeleid kan je zeggen dat Jedi wel lichamelijke geneugden mogen hebben (en dus ook kinderen) zolang ze zich niet hechten aan die persoon of kinderen.

Kinderen hebben zonder zich eraan te hechten klinkt mij vrij onpersoonlijk en wreed tegenover de kinderen. Wat in principe tegen het vredelievende karakter van de Jedi is ... contradictie in termen, of zoiets? :)

Jaded
24-11-2002, 04:36
Toch eigenlijk ongelofelijk dat er geen enkele storm trooper echt is, allemaal CGI.
En dat terwijl sommige scenes zo fake zijn ... tsss.

Marcel den Haan
24-11-2002, 08:32
Als dit i.d.d. waar is klopt dat wat jij zegt over bezitloze sex wel. Zijn we daar ook weer uit :)

Toch wel leuk om waarschijnlijk gelijk te hebben. :D

mark t
24-11-2002, 09:17
Een Jedi zou dan toch wel sex kunnen hebben niet vanwege de behoefte, maar alleen maar om nageslacht te verwekken? Ik denk dat een Jedi geestelijk wel zo sterk kan zijn om bepaalde emoties dan te onderdrukken. Dan zijn ze mentaal nog sterker dan ik dacht.;)

Lex v/d Moolen
24-11-2002, 09:46
De audiocommentaar staat op en het gaat o.a. in op een paar dingen waar we over bezig waren ...

George zegt dat Yoda de kinder Jedi's les geeft tot op een bepaalde leeftijd en dat ze dan een mentor krijgen toegewezen.
Bij Anakin is het zo niet gelopen omdat hij al te oud was voor die lessen. Obi Wan zei ook dat hij opgeleid was door Yoda in ESB, misschien bedoelde hij de kinder-les, maar hij heeft het dus nooit over Qui-Gon gehad.

Lex v/d Moolen
24-11-2002, 09:47
Ideetje van mezelf:
De bounty hunters zijn bekend met de zogenaamde changers.
Nu vraag ik me af of zo'n changer ook iemand kan 'kopïëren'?
Zou het dan niet mogelijk zijn dat een changer zich voordeed als Sifo-Dyas en zo het leger bestelde?
In opdracht van Fett ... die dan weer in opdracht van Dooku ... die dan weer in opdracht van Palpatine ... Dat zou heel goed kunnen, die Kamino's zijn nogal naief, ze zouden het niet merken.

Jordé den Tenter
24-11-2002, 17:43
Toch eigenlijk ongelofelijk dat er geen enkele storm trooper echt is, allemaal CGI.
En dat terwijl sommige scenes zo fake zijn ... tsss.
Inderdaad.
En de ruimteschepen en de speeders zijn ook mooi vind ik opzich.

Eelco Manders
25-11-2002, 17:00
Oke... klopt dit wel??

In episode 1 op Coruscant ziet Palpatine dat Amidala terug vliegt naar Naboo. Als je even later het shot ziet met de trade-federation viceroy en het hologram van sidious, is sidious zeer verbaast te horen dat Amidala teruggekeerd is naar Naboo (dit is niet gespeelde verbazing denk ik...).

Als Palpatine en Sidious dezelfde persoon zijn (wat ik wel denk), hoe is dit dan te verklaren?

Lex v/d Moolen
25-11-2002, 17:03
Oke... klopt dit wel??

In episode 1 op Coruscant ziet Palpatine dat Amidala terug vliegt naar Naboo. Als je even later het shot ziet met de trade-federation viceroy en het hologram van sidious, is sidious zeer verbaast te horen dat Amidala teruggekeerd is naar Naboo (dit is niet gespeelde verbazing denk ik...).

Als Palpatine en Sidious dezelfde persoon zijn (wat ik wel denk), hoe is dit dan te verklaren? Hij was misschien verbaast omdat Padme niet naar Theed ging, maar naar het moeras van de Gungans?

Rob Technoid
25-11-2002, 17:11
Oke... klopt dit wel??

In episode 1 op Coruscant ziet Palpatine dat Amidala terug vliegt naar Naboo. Als je even later het shot ziet met de trade-federation viceroy en het hologram van sidious, is sidious zeer verbaast te horen dat Amidala teruggekeerd is naar Naboo (dit is niet gespeelde verbazing denk ik...).

Als Palpatine en Sidious dezelfde persoon zijn (wat ik wel denk), hoe is dit dan te verklaren?

Ik kan me niet herinneren dat Sidious verbaasd reageert. Wat zegt ie ook al weer precies?

Hans De Bisschop
25-11-2002, 17:24
Ik kan me niet herinneren dat Sidious verbaasd reageert. Wat zegt ie ook al weer precies?

hij zegt iets in de aard van dat hij het een voor haar veel te impulsieve zet vind .... iets wat palpatine op dat moment ook zei dus zo raar is het nou ook weer niet ... en hij mocht trouwens zijn ware identiteit toch niet onthullen aan die bende achterlijke Neimodianen !!! Dan zou hij te snel ontmaskerd zijn :-)

Rob Technoid
25-11-2002, 18:39
hij zegt iets in de aard van dat hij het een voor haar veel te impulsieve zet vind .... iets wat palpatine op dat moment ook zei dus zo raar is het nou ook weer niet ... en hij mocht trouwens zijn ware identiteit toch niet onthullen aan die bende achterlijke Neimodianen !!! Dan zou hij te snel ontmaskerd zijn :-)

Ik heb het even nagekeken en vind het idd wel meevallen met die verbazing. Ik denk dat Sidious niet had verwacht dat Amidala de offensieve aanpak zou kiezen. Maar ik maak geenzins uit de woorden op dat hij verbaasd is dat zij op Naboo is...

Eelco Manders
26-11-2002, 12:46
hmmm, het is al een tijdje geleden dat ik hem voor het laatst gekeken heb, maar ik kan me herinneren dat me dit toen opviel.

Misschien valt het ook wel mee en heb ik me gewoon vergist

Lex v/d Moolen
26-11-2002, 12:55
Ik heb AOTC vanmorgen nog eens bekeken en vraag me nog wat af:

Beru ziet er uit als een meisje van een jaar of 18 en in ANH ouder dan 50. Zit dus minimaal zo'n 30 jaar tussen. Maar Luke is in ANH toch ook niet ouder dan 18?? Padme is nog niet zwanger, maar het lijkt me dat dat niet lang meer zal gaan duren.

Jaded
26-11-2002, 13:06
Good point.

Maar heb je een exacte leeftijd van Beru in ANH?
Of ziet ze er enkel maar zo oud uit?

Lex v/d Moolen
26-11-2002, 13:08
Good point.

Maar heb je een exacte leeftijd van Beru in ANH?
Of ziet ze er enkel maar zo oud uit? Nee geen exacte leeftijd, maar ze ziet er toch ouder dan 50 uit, wat zeg je zelf ?

Patrick Deckard
26-11-2002, 13:10
werken in de woestijn kruipt niet in je kouwe kleren...:D

Lex v/d Moolen
26-11-2002, 13:15
werken in de woestijn kruipt niet in je kouwe kleren...:D Daar heb je een punt in :) Maar ik had het idee dat Owen en zijn droids het zware werk deden :)

En waarom is C3PO eigenlijk gewoon weggegaan terwijl hij het bezit was van de Lars familie? OK, Anakin was zijn maker, maar die heeft hem aan zijn moeder gegeven.

Patrick Deckard
26-11-2002, 13:17
Als Lucas daar allemaal nog antwoord op geeft, krijgen we misschien een mooi derde deel!

Jaded
26-11-2002, 13:21
Maar neem nu dat ze 20 is (of moet voorstellen).
Doe daar dan nog een jaar of 4 bij (tijd tussen deel 2 en 3 en de duur van deel 3).
Dan nog eens de leeftijd van Luke (laten we 18 jaar nemen).

Dan kom je op ... 42.
Zit niet zoveel verschil op.

Lex v/d Moolen
26-11-2002, 13:34
Maar neem nu dat ze 20 is (of moet voorstellen).
Doe daar dan nog een jaar of 4 bij (tijd tussen deel 2 en 3 en de duur van deel 3).
Dan nog eens de leeftijd van Luke (laten we 18 jaar nemen).

Dan kom je op ... 42.
Zit niet zoveel verschil op. Mmm, het zou kunnen met een beetje fantasie;)

Jaded
26-11-2002, 13:36
met een beetje fantasie;)
Hey, it's Star Wars voor iets hé. :)

Jaded
26-11-2002, 13:38
En waarom is C3PO eigenlijk gewoon weggegaan terwijl hij het bezit was van de Lars familie? OK, Anakin was zijn maker, maar die heeft hem aan zijn moeder gegeven.
Moeder dood --> terug naar de maker?
Al lijkt het me wel dat de Lars's veel meer aan hem hadden gehad ...