PDA

Bekijk de volledige versie : Het grote algemene Sony topic



Pastichio Rocker
02-02-2022, 21:20
Sony brengt alleen nog maar digitale shit uit in Nederland?

Het zou leuk zijn als ze eens achter hun eigen product zouden gaan staan...

Mark van L.
02-02-2022, 21:42
Waarom geen europese releases (of 2), met alle talen en subs. Originele titel en cover. Geloof niet dat er bij liefhebbers veel verzet zou zijn.

Pastichio Rocker
02-02-2022, 22:13
Dit gaat toch helemaal nergens over? Bij de Oosterburen hebben ze 'm wel gewoon uitgebracht op Blu-ray en 4K.

Gerco Stuivenberg
02-02-2022, 22:26
Fysieke schijven zijn tegenwoordig relatief gezien net goed als de streams: Alles heeft dezelfde specificaties. :twisted:

Als ze er voor zorgen dat de fysieke releases een bepaalde meerwaarde hebben, zal ik weinig verzet bieden. :-P

Rogier Burghout
03-02-2022, 07:59
Fysieke schijven zijn tegenwoordig relatief gezien net goed als de streams: Alles heeft dezelfde specificaties. :twisted:

Als ze er voor zorgen dat de fysieke releases een bepaalde meerwaarde hebben, zal ik weinig verzet bieden. :-P

Geen nepnieuws verkondigen Gerco, anders laat ik het censuur-monster los op je posts :twisted: :lol: (y)

Hombre
04-02-2022, 09:38
Misschien is het handig om de Sony discussie naar de Sont topic te verplaatsen...

Wat ik me wel afvraag is hoe Bol, Amazon, BookSpot enz. nog wel oudere Sony fysike uitgaven verkopen.
Dan moet er tocht ergens een loketje/contct zijn...


Sony Pictures Home Entertainment - Releases van februari

Lees dit artikel (https://allesoverfilm.nl/nieuws/sony-pictures-home-entertainment-releases-van-februari/)

Pieter Kleine
04-02-2022, 14:32
Ghostbusters Legacy in Duitsland heeft dus ook nl-subs.

Werner
04-02-2022, 15:23
Ghostbusters Legacy in Duitsland heeft dus ook nl-subs.

Ik was aan het vissen voor die anthology set in Duitsland maar die is kennelijk al uitverkocht nog voor de officiële verschijningsdatum...

martwout
15-02-2022, 12:28
Ghostbusters Legacy in Duitsland heeft dus ook nl-subs.

Volgens https://www.amazon.de/Carrie-Coon/dp/B09LZ25VR5/ref=tmm_frk_title_0?amp=&amp=&currency=EUR&ie=UTF8&language=nl_NL&qid=&sr= alleen Turkse taal maar ik vermoed dat dat een fout is. ;)

smooth Ron
15-02-2022, 12:57
Volgens https://www.amazon.de/Carrie-Coon/dp/B09LZ25VR5/ref=tmm_frk_title_0?amp=&amp=&currency=EUR&ie=UTF8&language=nl_NL&qid=&sr= alleen Turkse taal maar ik vermoed dat dat een fout is. ;)
De bluray kan ik bevestigen. Net ontvangen.

Werner
15-02-2022, 14:40
Volgens https://www.amazon.de/Carrie-Coon/dp/B09LZ25VR5/ref=tmm_frk_title_0?amp=&=¤cy=EUR&ie=UTF8&language=nl_NL&qid=&sr= alleen Turkse taal maar ik vermoed dat dat een fout is. ;)

De 3 UHD's hebben NL ondertitels, de Blu-rays alleen films 2 en 3, en de bonusdisks ook niet.

smooth Ron
16-02-2022, 12:14
Ik ben een beetje het noorden kwijt met al die Sony miserie.

Daarom graag even hulp.

The Crown seizoen 4 is voorlopig nergens beschikbaar met NL subs.
Peter Rabbit 2 heeft enkel NL subs op de Duitse 4K, geen enkel land heeft een bluray met NL subs.
The boys: seizoen 2, heeft iemand de UK versie hiervan. Volgens bluray.com heeft die NL subs maar ik zou graag 100% zekerheid willen.

Rogier Burghout
16-02-2022, 12:27
Aangezien er veel vragen/opmerkingen komen over Sony releases in het buitenland vanwege het ontbreken van NL releases door de streaming-strategie, heb ik in navolging van het Warner-topic nu ook een Sony-topic geopend. Dus graag al je vragen/opmerkingen over Sony-releases hier posten. Dank! (y)

Werner
16-02-2022, 12:42
Ik was aan het vissen voor die anthology set in Duitsland maar die is kennelijk al uitverkocht nog voor de officiële verschijningsdatum...

Ik heb er dus eentje al heb ik er me wel blauw aan betaald :( Fucking doorverkopers! Maar het was dat of niks.

Werner
16-02-2022, 12:43
Als ik het wel begrijp heeft die streaming-sh*t van Sony's Venom 2 niet eens Nederlandse ondertitels, afgaande op je berichten in de recensie?
Des te meer een reden om die digitale meuk in het verdomdhoekje te laten liggen...

Rogier Burghout
16-02-2022, 12:52
Als ik het wel begrijp heeft die streaming-sh*t van Sony's Venom 2 niet eens Nederlandse ondertitels, afgaande op je berichten in de recensie?
Des te meer een reden om die digitale meuk in het verdomdhoekje te laten liggen...

Nee, je begrijpt het niet goed ;) Ik heb het wel aangegeven, maar ik zal het nog even verduidelijken: mijn Preview-streaming-exemplaar heeft geen ondertiteling. En dat staat niet in mijn recensie, maar in het betreffende topic dat erbij hoort. Ik bekijk Sony en Warner films via een preview-systeem waarvoor ik persoonlijk voor ben geautoriseerd, en dat heeft niks te maken met huur-of retail exemplaren voor het publiek. Dus niet qua kwaliteit en niet qua specs of extra's oid. Dus geen paniek, en geen reden om digitale versies links te laten liggen.

tmvde
16-02-2022, 13:50
Ik ben een beetje het noorden kwijt met al die Sony miserie.

Daarom graag even hulp.

The Crown seizoen 4 is voorlopig nergens beschikbaar met NL subs.
Peter Rabbit 2 heeft enkel NL subs op de Duitse 4K, geen enkel land heeft een bluray met NL subs.
The boys: seizoen 2, heeft iemand de UK versie hiervan. Volgens bluray.com heeft die NL subs maar ik zou graag 100% zekerheid willen.

Ik heb de UK versie van The Boys s2 en die heeft idd NL subs.

Werner
16-02-2022, 15:46
geen reden om digitale versies links te laten liggen.

Okee, da's duidelijk. Maar ik kan me genoeg ándere redenen voor de geest halen om digitale versies links te laten liggen...

smooth Ron
16-02-2022, 17:30
Ik heb de UK versie van The Boys s2 en die heeft idd NL subs.

Bedankt voor de info.

pietdvd
16-02-2022, 21:01
Venom 2 verscheen pas op 28 Oktober 2021 in de bioscoop en Ghostbusters Afterlife pas op 11 November 2021. Maar de Nederlandse bioscopen zij van 19 December 2021 tm 25 Januari 2022 dicht geweest. In België en Duitsland volgens mij niet. Eigenlijk reken ik er op dat Venom 2 pas in Maart of April zou verschijnen en Ghostbusters Afterlife in April of Mei.

Waarom nu al de paniek dat Venom 2 en Ghostbusters Afterlife niet zouden verschijnen op 4K, BD and DVD ?

Ghostbusters Afterlife draait nog in de bioscoop. Is het heel raar om te denken dat ze alles 5-6 weken opschuiven met de gedachte dat een film 3-5 maanden moet draaien in de bios. Het lijkt ook steeds normaler dat een film al na 2-3 maanden via streaming verschijnt, zelfs als de film nog draait.

Warner gaat wel gewoon Matrix 4 in April uitbrengen, dat is iets minder dan 4 maanden na de eerder geplande bioscoop release in December, maar die hebben heel veel pecht gehad met Wonder Woman 1984.

Werner
16-02-2022, 21:25
Waarom nu al de paniek dat Venom 2 en Ghostbusters Afterlife niet zouden verschijnen op 4K, BD and DVD ?

Omdat, en dat is al tig keer gezegd hier, Sony niet langer een distributiekanaal voor fysieke releases heeft in de Benelux. Met andere worden, die titels komen hier NIET uit, niet nu en ook niet binnen een paar maanden.

Wedlock
16-02-2022, 21:31
Heeft niks met de bioscoop release strategie te maken van Sony want die worden via Universal Pictures International verdeeld.

Heel veel Sony releases hebben nog geen disc release gehad zoals Peter Rabbit 2 , Guns Of Navarone , Columbia Classics Volume 2 box , Final Fantasy : The Spirits Within , Don't Breathe 2 , Snatch , Venom : Let There Be Carnage , Resident Evil : Welcome To Raccoon City en dan Ghostbusters : Afterlife natuurlijk.
Er is momenteel geen distributiekanaal voor fysieke media voor Sony titels en zoals het er nu naar uitziet gaat dat op korte termijn ook niet veranderen.
Sony brengt alles wel digitaal uit zoals op iTunes waar je Venom en Peter Rabbit 2 enzo gewoon kan kopen in Nederland.

Jouw argument gaat hier niet op dat dingen nog in de bioscoop draaien want ook Ghostbusters komt op 10 Maart uit als digital release op iTunes zonder ook maar 1 datum voor discs, zelfs geen DVD.

Pastichio Rocker
16-02-2022, 21:51
'Leuk' bericht voor ons verzamelaars:

Einde van DVD en Blu-Ray nabij: 'Spider-Man: No Way Home' straks niet beschikbaar in Nederland? (https://www.filmtotaal.nl/nieuws/89152)

Misschien voor de Benelux, maar in andere landen is het nog springlevend. Kijk naar onze oosterburen bijvoorbeeld.

jurgen42u
16-02-2022, 23:18
Disney kan ik laten liggen, die is geen stuiver meer waard sinds jaren. De nieuwe films die ze uitbrengen zijn verhalen die we al tig keren hebben gehad en daarbij verminderde ook nog eens hun kwaliteit. Het beleid was sowieso al niets meer.

Sony, dat is een ander verhaal. Er zijn heel wat releases die op mijn lijstje nog staan. En Spiderman heeft trouwens nog geen releasedatum in de UK.
Ik zie Sony daar nog dezelfde weg in te treden als hier.

roninpacino
17-02-2022, 07:59
Al je favoriete films kopen/importeren nu het nog kan, vooral obscure/niche films. Wordt straks alleen maar moeilijker... en ik zie heel veel ook gewoon gecensureerd worden, bijvoorbeeld racistische scenes in online streams.

martwout
17-02-2022, 11:33
De bluray kan ik bevestigen. Net ontvangen.

Bedankt. Ik heb de 4k-versie net binnen uit Duitsland en daar staat gewoon Engels op als taal. Tenminste volgens de achterkant. English Dolby Atmos (7.1 compatible) staat vermeld.

TCB97
25-02-2022, 14:15
Vraagje: Is er al een update over de release van Spider-Man: No Way Home. Ik neem aan dat Sony Nederland wel bezig is met rechten of iets om een distributie netwerk opnieuw op te bouwen? Of zien we gewoon nooit meer Sony releases uitkomen in de toekomst..

Hiernaast had ik ook een vraagje of iemand weet of Chucky de tv serie hier zal worden uitgebracht. Ik zie dat Universal seizoen 1 uitgeeft in de U.K. Hier is de link https://www.zavvi.nl/blu-ray/chucky-season-one/13666158.html

Dus was benieuwd of er al iets bekend was over een mogelijke release in Nederland?

Wedlock
25-02-2022, 16:34
Vraagje: Is er al een update over de release van Spider-Man: No Way Home. Ik neem aan dat Sony Nederland wel bezig is met rechten of iets om een distributie netwerk opnieuw op te bouwen? Of zien we gewoon nooit meer Sony releases uitkomen in de toekomst..

Hiernaast had ik ook een vraagje of iemand weet of Chucky de tv serie hier zal worden uitgebracht. Ik zie dat Universal seizoen 1 uitgeeft in de U.K. Hier is de link https://www.zavvi.nl/blu-ray/chucky-season-one/13666158.html

Dus was benieuwd of er al iets bekend was over een mogelijke release in Nederland?

Ik ben bang dat je Sony releases voortaan zal moeten gaan importeren als je tenminste fysiek product wil hebben.
Het gaat echt niet meer gebeuren dat Sony hier een nieuw distributie netwerk gaat opbouwen, misschien dat ze nog heil zien in een deal met een locale distributeur zoals Paramount doet met Dutch FilmWorks maar zo niet is fysieke media voor Sony in Nederland voorbij.
En ik denk dat meer distributeurs dit uiteindelijk zullen gaan doen in de wereldwijde filmverdeling, goedkoper en makkelijker voor de studio's.

Marcel Hoeve
26-02-2022, 08:04
Ik ben bang dat je Sony releases voortaan zal moeten gaan importeren als je tenminste fysiek product wil hebben.
Het gaat echt niet meer gebeuren dat Sony hier een nieuw distributie netwerk gaat opbouwen, misschien dat ze nog heil zien in een deal met een locale distributeur zoals Paramount doet met Dutch FilmWorks maar zo niet is fysieke media voor Sony in Nederland voorbij.
En ik denk dat meer distributeurs dit uiteindelijk zullen gaan doen in de wereldwijde filmverdeling, goedkoper en makkelijker voor de studio's.

Als dat hun strategie is, dan moeten ze ook consequent zijn en al hun 4K-, Blu-ray- en DVD-spelers (https://www.sony.nl/electronics/blu-ray-dvd-spelers/t/blu-ray-disc-spelers) uit het assortiment halen (als "niet meer leverbaar" kwalificeren). Ik had Sony in de jaren 80-90 van de vorige eeuw hoog zitten en had ook diverse Sony-apparatuur in huis, maar die liefde is compleet voorbij. Ik zou op dit moment zelfs geen TV (OLED of LED) van dit merk willen kopen.

tmvde
27-02-2022, 10:46
Zowel blu-ray.com als bluray-disc.de melden nu dat zowel de 4K als BR van de Duitse (en Franse afgaande van de andere dubs en subs) release NL subs heeft voor Spider-man: No Way Home.

https://www.blu-ray.com/movies/Spider-Man-No-Way-Home-4K-Blu-ray/307271/
https://bluray-disc.de/blu-ray-filme/166458-spiderman_no_way_home_4k_4k_uhd_bluray

.:Quadran:.
27-02-2022, 13:02
Ik begrijp de heisa niet rond Sony.
Wees tevreden dat ze op Duitse en Franse releases NL ondertitels zetten (en hoop dat het in de toekomst zo zal blijven).

Liever zo dan een dvd-only release, en import blu-ray / 4K zonder nl ondertitels.

Claudio Santulli
27-02-2022, 18:32
Het is de angst dat de hobby waar we angstvallig aan vasthouden langzaam verdwijnt. Als er een schaap over de dam is... Ondanks dat ik vrijwel niks in Nederland koop, begrijp ik dat wel. Is dit het begin van het einde?

Marcel Hoeve
28-02-2022, 08:40
Het is de angst dat de hobby waar we angstvallig aan vasthouden langzaam verdwijnt. Als er een schaap over de dam is... Ondanks dat ik vrijwel niks in Nederland koop, begrijp ik dat wel. Is dit het begin van het einde?
Ja. dit is het begin van het einde ;). Alles gaat tegenwoordig alleen maar om zoveel mogelijk geld verdienen om de aandeelhouders tevreden te stellen. Wat klanten willen doet er niet meer toe. Kwaliteit leveren is niet meer belangrijk, zoveel mogelijk winst genereren wel. Gelukkig is die trend bij boeken compleet mislukt, e-books leiden een zieltogend, marginaal bestaan.

Oakey
28-02-2022, 10:34
Ja. dit is het begin van het einde ;). Alles gaat tegenwoordig alleen maar om zoveel mogelijk geld verdienen om de aandeelhouders tevreden te stellen. Wat klanten willen doet er niet meer toe. Kwaliteit leveren is niet meer belangrijk, zoveel mogelijk winst genereren wel. Gelukkig is die trend bij boeken compleet mislukt, e-books leiden een zieltogend, marginaal bestaan.

Nou de klanten willen zeker geen fysieke discs, maar het gebruiksgemak van streaming.

Kan het nog jammer zijn en best kans dat fysieke filmdragers toch op de een of andere manier overleven (de grammofoonplaat heeft dat ook gedaan immers). Maar digitale dragers zijn nu eenmaal vluchtiger en gevoeliger voor technologische vooruitgang dan veel analoge dragers. Een HD-DVD uit 2008, een laserdic uit 2000 of een CD-i uit 1996 kun je nu al niet meer afspelen (vooropgesteld dat je dat zou willen), een LP uit 1965 daarentegen wel. Ik verwacht dat dvd en bluray nog wel lang afspeelbaar zullen blijven en dat er spelers voor gemaakt blijven worden, maar met UHD discs zou het best ook de kant van de HD-DVD op kunnen gaan op de lange termijn, zeker als je ziet hoe weinig spelers daar zelfs nu voor te krijgen zijn. Tot die tijd geniet ik er gewoon van, maar ik ga niet meer bijn hele bd-collectie upgraden.

En je voorbeeld over ebooks: ik weet wel zeker dat er meer mensen zijn die ebooks lezen en een ereader hebben dan die een blurayspeler in huis hebben. Veel bibliotheken werken er ook mee, dus waarom jij dit als mislukt ziet snap ik niet. Veel mensen lezen zowel op ereaders als gewoon van papier, net als velen hier fysieke dragers kopen maar ook gewoon films en series streamen.

crocs
28-02-2022, 10:52
Ik zou op dit moment zelfs geen TV (OLED of LED) van dit merk willen kopen.Vreemde instelling. Je scheert het gehele merk Sony over een kant. Het bedrijf Sony is een grote conglomeraat.O p het gebied van TV's scoort Sony best wel goed met hun A95K. De QD-oledpaneel komt van Samsung Display. Andere Sony OLED's komen van LG Display. Echte Sony TV's kan je niet meer noemen.
De Playstation5 is ook een top console. En hun games, zoals Horizon & God of War, zijn ook van hoge kwaliteit.
Dat de fysieke media voor Sony in Nederland voorbij is, kan je toch wel los zien van hun andere (hardware) takken.

tmvde
28-02-2022, 11:08
Nou de klanten willen zeker geen fysieke discs, maar het gebruiksgemak van streaming.

Kan het nog jammer zijn en best kans dat fysieke filmdragers toch op de een of andere manier overleven (de grammofoonplaat heeft dat ook gedaan immers). Maar digitale dragers zijn nu eenmaal vluchtiger en gevoeliger voor technologische vooruitgang dan veel analoge dragers. Een HD-DVD uit 2008, een laserdic uit 2000 of een CD-i uit 1996 kun je nu al niet meer afspelen (vooropgesteld dat je dat zou willen), een LP uit 1965 daarentegen wel. Ik verwacht dat dvd en bluray nog wel lang afspeelbaar zullen blijven en dat er spelers voor gemaakt blijven worden, maar met UHD discs zou het best ook de kant van de HD-DVD op kunnen gaan op de lange termijn, zeker als je ziet hoe weinig spelers daar zelfs nu voor te krijgen zijn. Tot die tijd geniet ik er gewoon van, maar ik ga niet meer bijn hele bd-collectie upgraden.

En je voorbeeld over ebooks: ik weet wel zeker dat er meer mensen zijn die ebooks lezen en een ereader hebben dan die een blurayspeler in huis hebben. Veel bibliotheken werken er ook mee, dus waarom jij dit als mislukt ziet snap ik niet. Veel mensen lezen zowel op ereaders als gewoon van papier, net als velen hier fysieke dragers kopen maar ook gewoon films en series streamen.

UHD's kun je ook gewoon op PS5 of Xbox afspelen.

Oakey
28-02-2022, 11:59
De PS5 is een apparaat van €600, die niet iedereen zal hebben. En mij lijkt zo’n console toch ook iets dat niet eeuwig een optische drive zal behouden. Ik heb het ook vooral over de toekomst

Rogier Burghout
28-02-2022, 12:06
Nou de klanten willen zeker geen fysieke discs, maar het gebruiksgemak van streaming.

Kan het nog jammer zijn en best kans dat fysieke filmdragers toch op de een of andere manier overleven (de grammofoonplaat heeft dat ook gedaan immers). Maar digitale dragers zijn nu eenmaal vluchtiger en gevoeliger voor technologische vooruitgang dan veel analoge dragers. Een HD-DVD uit 2008, een laserdic uit 2000 of een CD-i uit 1996 kun je nu al niet meer afspelen (vooropgesteld dat je dat zou willen), een LP uit 1965 daarentegen wel. Ik verwacht dat dvd en bluray nog wel lang afspeelbaar zullen blijven en dat er spelers voor gemaakt blijven worden, maar met UHD discs zou het best ook de kant van de HD-DVD op kunnen gaan op de lange termijn, zeker als je ziet hoe weinig spelers daar zelfs nu voor te krijgen zijn. Tot die tijd geniet ik er gewoon van, maar ik ga niet meer bijn hele bd-collectie upgraden.

En je voorbeeld over ebooks: ik weet wel zeker dat er meer mensen zijn die ebooks lezen en een ereader hebben dan die een blurayspeler in huis hebben. Veel bibliotheken werken er ook mee, dus waarom jij dit als mislukt ziet snap ik niet. Veel mensen lezen zowel op ereaders als gewoon van papier, net als velen hier fysieke dragers kopen maar ook gewoon films en series streamen.

Ik denk dat je hiermee bedoelt dat de benodigde apparatuur voor het afspelen van HD DVD's en CDi's niet meer nieuw verkrijgbaar is, in tegenstelling tot LP's. Want ik heb nog een Toshiba EP35 HD DVD speler aangesloten staan en vorige week nog Dante's Peak op HD DVD bekeken. Ik heb niet al mijn HD DVD's geupgrade naar Blu-ray want vele titels die ik heb zijn nog prima van kwaliteit. Maar inderdaad, je moet wel de tweedehands markt op wil je nu nog een speler willen aanschaffen. Ik heb die van mij gelukkig toentertijd nieuw aangeschaft. Hoop ooit nog eens tegen een XE1 aan te lopen, maar die zal niet goedkoop zijn.

Oakey
28-02-2022, 12:44
Dat bedoel ik inderdaad, ondanks dat deze schijven fysiek in een UHD speler passen, kan de content niet meer gelezen of gedecodeerd worden. En ook dat tweedehandsspelers kapot gaan en dan niet makkelijk te repareren zijn. De levensduur van die spullen met printplaat en specifieke lasers is beperkt. Terwijl je een platenspeler uit de jaren 50 makkelijk weer aan de praat krijgt want het is vooral mechanisch.

Laserdiscspelers zijn nu na 25-30 volgens mij bijna allemaal kapot nu. Heeft iemand er nog een goed werkende staan? Op marktplaats staan er een paar maar vooral veel defecte.

Marcel Hoeve
28-02-2022, 13:06
Streaming leuk en aardig, maar straks heb je 24 abonnementen nodig om die ene film te kunnen zien, als die al ergens op een streamingdienst te vinden is. Ik begrijp niet dat streamingdiensten hun aanbod voortdurend wijzigen door titels te verwijderen en nieuwe titels toe te voegen. Laat alle oude titels toch gewoon staan. Opslagruimte is zo goedkoop tegenwoordig.

Rogier Burghout
28-02-2022, 13:10
Streaming leuk en aardig, maar straks heb je 24 abonnementen nodig om die ene film te kunnen zien, als die al ergens op een streamingdienst te vinden is. Ik begrijp niet dat streamingdiensten hun aanbod voortdurend wijzigen door titels te verwijderen en nieuwe titels toe te voegen. Laat alle oude titels toch gewoon staan. Opslagruimte is zo goedkoop tegenwoordig.

Het verwijderen/toevoegen heeft niks met opslag te maken maar met gekochte distributierechten waaraan een afloopdatum gekoppeld is.

Oakey
28-02-2022, 13:52
Klopt, je hebt meerdere abonnementen nodig om te kunnen streamen, kost je zo €20-25 per maand. Maar voor dat geld koop je 1 UHD schijf of kun je 1 keer naar de film (nog niet eens met zijn tweeën tegenwoordig). Die gekochte UHD-schijf kun je wel houden en zo vaak kijken als je wilt (zolang er dus spelers zijn, zie boven), maar veel mensen hoeven dat niet (en met de collecties die wij aanleggen is dat ook niet meer heel realistisch als je eerlijk bent).

Vroeger betaalde je fl 190 per jaar aan kijk en luistergeld (omgerekend met inflatiecorrectie zo’n €135), dat hoeft nu niet meer. Kun je nu onbeperkt voor Netflixen.

Claudio Santulli
28-02-2022, 15:41
En je kunt het daarnaast maandelijks opzeggen, dus dan weer een maandje niet en dan weer wel. Gemakzucht voorkomt dat vaak alleen... :mrgreen:

Wedlock
28-02-2022, 15:54
En je kunt het daarnaast maandelijks opzeggen, dus dan weer een maandje niet en dan weer wel. Gemakzucht voorkomt dat vaak alleen... :mrgreen:

Echt he ! zo'n probleem hahahaha

Maar ff serieus HBOmax komt 8 maart naar Nederland en dan betaal je nog eens de helft van het normale abonnementsgeld als je voor eind Maart je aanmeld, en dat voor zolang je je abonnement behoud.
Dus gewoon 4 euries per maand.....dat vind ik zeer schappelijk.

.:Quadran:.
28-02-2022, 18:30
Sony de entertainment maatschappij heeft weinig of niets met de apparatuur te zien.

Remember... de sacd-speler en hi-res audio apparatuur.

Werd toen ook volledig tegengewerkt door de SonyvMusic label-bazen.

Rogier Burghout
28-02-2022, 18:42
Sony de entertainment maatschappij heeft weinig of niets met de apparatuur te zien.

Remember... de sacd-speler en hi-res audio apparatuur.

Werd toen ook volledig tegengewerkt door de SonyvMusic label-bazen.

Mini-disc anyone...?? :roll:

Oakey
28-02-2022, 20:56
SACD was toch ook deels van Sony?

George Michael, die werd pas tegengewerkt door Sony :D
https://i.ibb.co/rmBzpZd/77-E25488-EE6-E-4-ABE-8-D6-B-6-C8-B167-B629-F.jpg (https://ibb.co/bP4Cvrb)

Frenkel
28-02-2022, 23:01
Wel grappig dat het nu over streaming gaat in deze Sony discussie.

In de Benelux is Sony gestopt met fysieke media maar in de rest van de wereld zijn er vooralsnog geen signalen, vandaag is er in de VS zelfs een heruitgave van Bridge on the River Kwai aangekondigd op 4K Blu-ray en komt eindelijk Lawrence of Arabia los op 4K Blu-ray uit.

Waar Sony zich wel wereldwijd lijkt te hebben teruggetrokken is uit de markt van Streaming diensten.
In de VS en Europa zijn hun films van recente jaren nergens te vinden via streaming diensten als Amazon Prime of Netflix, en ook hun back catalogue titels lijken ze terug te trekken zodra de rechten verlopen zijn.

Na de bioscoop release zijn films van Sony verkrijgbaar via Digitale huur en koop, en al lang niet meer te vinden op welke streaming dienst dan ook.

Op zich is deze strategie ook wel begrijpelijk, voor de komst van Disney+ waren films van Disney en Fox heer en meester in de bioscoop.
De top van bioscoop opbrengsten bestond bijna uitsluitend uit films van Disney en fox, maar sinds ze hun films vrijwel gelijk op Disney+ uitbrengen brengen is daar weinig meer van over.

Sony daarentegen.
best bezochte 2021 Sony film "Spiderman: No Way Home" heeft in de VS al bijna 3 keer zoveel opgebracht in de bioscoop als de best bezochte Disney/Fox 2021 film "Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings" ($734 miljoen vs $224 miljoen)
Zelfs "Venom: Let There Be Carnage" ($212 miljoen) heeft bijna evenveel opgebracht als "Shang-Chi".

Op het gebied van streaming diensten lijkt er een veldslag gaande, en Sony lijkt zich daar buiten te willen houden.

Zij lijken zich toch meer in te zetten op Bioscoop opbrengsten en daarna op verkoop/verhuur via video on demand en optische media.

Werner
01-03-2022, 07:16
Het zou voor dergelijke maatschappijen dan ook veel eenvoudiger zijn dat ze pan-Europese releases uitbrachten met een dertigtal verschillende ondertitelingssporen, en dat dan systematisch voor al hun releases. Het zal Sony worst wezen of je hun films nu via België, Nederland, Frankrijk of Duitsland koopt.

Oakey
01-03-2022, 07:27
Wel grappig dat het nu over streaming gaat in deze Sony discussie.

In de Benelux is Sony gestopt met fysieke media maar in de rest van de wereld zijn er vooralsnog geen signalen, vandaag is er in de VS zelfs een heruitgave van Bridge on the River Kwai aangekondigd op 4K Blu-ray en komt eindelijk Lawrence of Arabia los op 4K Blu-ray uit.
O, dat had weer even gemist! Heb je een link? Dat wordt in ieder geval een aanschaf.

Frenkel
01-03-2022, 08:09
O, dat had weer even gemist! Heb je een link? Dat wordt in ieder geval een aanschaf.

https://www.blu-ray.com/news/?id=30225

Wel erg duur, een steelbook voor $46 bij amazon.com

Oakey
01-03-2022, 19:45
Ik wacht nog even af, een steelboek vind ik niks en ga daar zeker niet extra voor betalen. Dat bedrag plus taxes was wat de Columbia Classics box in zijn geheel heeft gekost destijds,

.:Quadran:.
01-03-2022, 22:29
Tegen dat die steelbook van bij de customs komt, is die al helemaal ingedeukt :)

Oakey
02-03-2022, 06:52
Precies, dat is ook mijn bezwaar. En in de kast komen er snel krassen op. Een gewone keep case is prima.

The Workaholic
12-03-2022, 05:41
Ik begrijp de heisa niet rond Sony.
Wees tevreden dat ze op Duitse en Franse releases NL ondertitels zetten (en hoop dat het in de toekomst zo zal blijven).
Liever zo dan een dvd-only release, en import blu-ray / 4K zonder nl ondertitels.Door er Nederlandse ondertitels op te zetten blijft de mogelijkheid bestaan om nog met een lokale partij een distributie deal te sluiten. Als die er uiteindelijk niet komt, zullen die Nederlandse ondertitels ook wel verdwijnen.

Oakey
12-03-2022, 07:06
Door er Nederlandse ondertitels op te zetten blijft de mogelijkheid bestaan om nog met een lokale partij een distributie deal te sluiten. Als die er uiteindelijk niet komt, zullen die Nederlandse ondertitels ook wel verdwijnen.

Welke lokale partij? En distributie waarheen? Het FRS rek van Boekenvoordeel? Het zou allemaal kunnen maar die markt is inmiddels zo klein en met uitbreiding van streamingsdiensten zal deze nog (veel) verder krimpen. Nederland is nu eenmaal een voorloper als het om dit soort dingen gaat oa door de goede internetinfrastructuur, met als gevolg dat de fysieke markt het zwaarder heeft dan in landen om ons heen. Commercieel dus echt wel een uitdaging om dan een bluraydistributie op te gaan zetten.

Marcel Hoeve
12-03-2022, 08:11
Door er Nederlandse ondertitels op te zetten blijft de mogelijkheid bestaan om nog met een lokale partij een distributie deal te sluiten. Als die er uiteindelijk niet komt, zullen die Nederlandse ondertitels ook wel verdwijnen.
Als streamingdiensten buitenlandse films en TV-series aanbieden in landen waar ondertiteling gemeengoed is en dit in de betreffende taal achterwege laten, dan gaan ze het in het betreffende land commercieel gezien niet redden omdat (potentiële) klanten zich dan van hen afkeren. Zoveel kost het verhoudingsgewijze namelijk niet om een ontbrekende (Nederlandse) vertaling te laten maken bij een film. Films nasynchroniseren, zoals in Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje etc. gebruikelijk is, is namelijk vele malen duurder.

Ik geef toe: Sony maakt het zich er nu wel erg gemakkelijk van af. Maar je ziet het overal gebeuren: alles draait tegenwoordig om (extreme) kostenbesparing en winstmaximalisatie om vooral de aandeelhouders tevreden te stellen. En laten dat nu net je meest onbetrouwbare 'klanten' zijn...

Oakey
12-03-2022, 09:28
Maar je ziet het overal gebeuren: alles draait tegenwoordig om (extreme) kostenbesparing en winstmaximalisatie om vooral de aandeelhouders tevreden te stellen. En laten dat nu net je meest onbetrouwbare 'klanten' zijn...

Vroeger was inderdaad alles beter. De staat kwam nog op voor de kleine man, de benzine kostte een kwartje en alle films en series die de maar wenste waren in Nederland in de beste kwaliteit beschikbaar met Nederlandse ondertitels :roll:

Marcel Hoeve
12-03-2022, 10:16
Zover wil ik niet gaan om te zeggen dat 'vroeger' alles beter was. Maar inderdaad: in de jaren 70-80-90 van de vorige eeuw was Sony een kweliteitsmerk op audio- en videogebied. Helaas zijn ze dat tegenwoordig allang niet meer. Er is momenteel geen Sony-product op audio- of videogebied dat ik nu van ze zou willen afnemen. Andere merken zijn Sony links en rechts voorbijgestreeft.

Wedlock
12-03-2022, 10:59
Zo ver wil ik niet gaan om te zeggen dat Sony slechte producten maakt, ze maken nog steeds hele goeie OLEDs bijvoorbeeld.

Bovendien het is allemaal veel simpeler op te lossen voor Sony om in Nederland nog fysiek product te verkopen als ze gewoon net als Paramount met DFW een deal kunnen sluiten. Of desnoods met Universal/Warner want Sony werkt al samen met Universal om hun bioscoopreleases hier te verdelen in Nederland dus opties genoeg.
Of ze dat willen is natuurlijk de tweede vraag, ik denk het niet omdat wij die-hards gewoon importeren en de rest naar streaming overstapt.

Oakey
12-03-2022, 11:34
Zover wil ik niet gaan om te zeggen dat 'vroeger' alles beter was. Maar inderdaad: in de jaren 70-80-90 van de vorige eeuw was Sony een kweliteitsmerk op audio- en videogebied. Helaas zijn ze dat tegenwoordig allang niet meer. Er is momenteel geen Sony-product op audio- of videogebied dat ik nu van ze zou willen afnemen. Andere merken zijn Sony links en rechts voorbijgestreeft.
Welke merken bedoel je dan? Er zijn nog maar een paar grote spelers op de consumer electronics markt, Panasonic, Samsung, LG en Sony. Voormalige kwaliteitsmerken als Marantz, Onkyo en Denon zijn nu ook echt marginaal en echt niet beter dan die grote merken (spreek uit ervaring, nooit problemen met Sony spelers gehad, wel met Marantz en Denon, en met Onkyo-versterker ook best gedoe gehad). Een merk als Oppo is zelf al gestopt op deze markt en Philips is enkel nog een merkje op producten van anderen.

Claudio Santulli
12-03-2022, 12:54
Vroeger was alles beter is zwaar relatief. In mijn puberteit (seems likes ages ago) was ik Sony-fan. Had er alles van. Versterkers, speakers, tuners, platenspelers, cassettedeck, videorecorders en uiteraard de geroemde Trinitron-tv. De tedens was 3 a 4 jaar een nieuwe versie en elk vlaggenschip bleef meerdere jaren op de markt. Kwaliteit (binnen de technische beperking) voor kwantiteit. Dat was ook weggelegd voor the happy few ofwel de audiofanaat. De meesten hadden echter een all in one huis-tuin en keukensetje. Op zich logisch, want er was mono en stereo en niet veel ontwikkeling. Maar tegenwoordig moet er elk jaar een nieuw model worden uitgebracht en is er geen ruimte meer voor kwaliteit. Pioneer stopte al snel met hun KURO en dat lot verging andere ook.

Voor films was Nederland helemaal kommer en kwel en moest je al snel uitwijken naar import. Of dit nu VHS, Laserdisc of later DVD was. Nederland was traag. Het duurde extreem lang voor Nederland eindelijk in 16:9 ging uitzenden en heel langzaam kwamen DVD's hier ook uit. Films kocht je niet, maar huurde je bij de plaatselijke videotheek. Tot opeens iedereen films ging kopen, waar ik voorheen nog vaak voor gek werd uitgemaakt. Los van een decennia is het dus niet eens gek dat men langzaam afstapt van fysieke media en zich richt op streaming. Wie kocht er toen of koopt er nu überhaupt nog films. Zeker met de prijzen die nooit goedkoper worden, maar alleen maar duurder. Nu een MM inlopen en zoeken naar de ver weggestopte en zwaar uitgedunde filmafdeling om stijl achter over te slaan van de prijzen van dat uitgefaseerde product, is geen feest. Dit forum is wellicht de grootste weerspiegeling daarvan. Topdrukte tijdens de piek (en formatwar) en gedegradeerd tot een knus, klein forum voor fanatieke liefhebbers.

De markt sterft uit. Denon en Marantz zijn ook al door Sound United van de hand gedaan en dure audioapparatuur is gewoon geen massale vraag meer naar. Met een goede smart-tv en soundbar is iedereen voorzien van de behoefte. Tel daarbij op dat de kwaliteit en het aanbod van streaming vele malen beter is dan de topkwaliteit van weleer en het aanbod van alle streamingdiensten bij elkaar ver onder de prijs van de 1e laserdisc, DVD of Blu-ray blijft en het allerbelangrijkste, het gebruiksgemak bedient de ietwat luie mens. Corona heeft misschien zelfs voor een kleine uplift gezorgd, maar ook daar is het hoogtepunt voorbij (laten we hopen).

Bij games gebeurt hetzelfde, een game kopen voor 70 euro, terwijl de nieuwste games op Gamepass steeds sneller te spelen zijn en dus uiteindelijk goedkoper blijkt is de doodsteek voor fysieke media aldaar.

Het is simpelweg inherent aan de tijd waarin wij leven. Nature selected it for extinction. :-)
Het is overigens niet dat ik er blij mee ben, maar echt onlogisch vind ik het niet. ;-)

Oakey
12-03-2022, 14:35
Vroeger was alles beter is zwaar relatief.
[...]
Nederland was traag. Het duurde extreem lang voor Nederland eindelijk in 16:9 ging uitzenden en heel langzaam kwamen DVD's hier ook uit.
En dan vergelijk je met? België? Duitsland? Frankrijk? De UK? Oost-Europa? Ik betwijfel of ze daar sneller waren met breedbeelduitzendingen en dvd-releases.

Ik denk dat je vergelijkt met Japan en de VS, maar dat zijn markten waar geld spenderen en consumentisme gelijk staat aan geluk kopen en laten zien dat je het goed hebt. En ook daar vraag ik me af of breedbeelduitzendingen nu echt al zo snel gemeengoed waren (in de VS bijv heb ik lang nadat er in NL geen enkel 4:3-toestel meer te vinden was nog steeds motels bezocht waar die dingen nog gewoon stonden).

De opmerking dat de importmarkt altijd beter en groter is dan wat in Nederland verkocht wordt, klopt natuurlijk. Dat komt omdat in Nederland 17 miljoen mensen wonen en daarbuiten 7,7 miljard mensen. Niet zo gek dus.

Met streaming loopt Nederland in ieder geval wel voor vergeleken met de landen om ons heen, waar je in een dorp nog niet eens een fatsoenlijk kan videobellen omdat het internet via telefoondraden op palen gaat, laat staan 4K kan streamen.

Claudio Santulli
12-03-2022, 14:53
Wat betreft de wide-screen VHS-versies vergelijk ik die met de UK, want die kocht ik bij een importwinkel (videokoopcenter) en later bij RAF in Amsterdam. Mijn opmerkingen komen ook deels uit het feit dat ik de eerste breedbeeldtelevisie had, maar aanbod lang op zich liet wachten, terwijl in de VS HDTV al zijn intrede deed. Hier was er TV-plus in D2 MAC, maar dat stierf een stille dood en daarna bleef het lang stil.

Marcel Hoeve
12-03-2022, 15:53
Zo ver wil ik niet gaan om te zeggen dat Sony slechte producten maakt, ze maken nog steeds hele goeie OLEDs bijvoorbeeld.
.
Maar ja, OLED is nog steeds wel een niche-product (...). Als ik nu een OLED zou moeten kopen zou ik toch eerder bij LG of Panasonic gaan shoppen dan bij Sony. Dat was vroeger geheid anders geweest.
Vroeger had ik versterkers, cassetterecorders en CD-spelers van Sony uit hun Extremely Standard-serie (ES). Kwalitatief oerdegelijke, vrij dure (en zware) apparaten maar ook zo enorm goed! De kwaliteit straalde ervan af. Ook hun videorecorders scoorden hoge ogen. Maar van die kwaliteitsbeleving is niets meer overgebleven, helaas.
Op fotografiegebied scoren de camera's van Sony (voorheen: Minolta) erg hoog qua beeldkwaliteit, maar ver onder de maat qua gebruiks- en bedieningsgemak. Dat hebben Canon en Nikon veel beter onder de knie.

Wedlock
12-03-2022, 16:17
Nou OLED is niet zo'n nicheproduct meer hoor.....als er miljoenen van verkocht worden kan je daar niet meer van spreken.
Daarbij Sony's OLEDs zijn nog altijd beter in beeldverwerking en kleurweergave dan menig LG.....Panasonic maakt leuke panelen maar blijven hangen bij 55/65 inch en zijn stervensduur (en ja Sony is ook duurder dan LG).
Ik heb een tijdje een 83 inch Sony OLED in huis gehad welke echt super mooie beelden gaven ten opzichte van LG's 83 inch OLED.
Nu heeft LG een 97 inch aangekondigd voor hun G2 lijn maar ik ben over gegaan op projectie vanwege het grotere scherm en cinematic feel van het geheel.....kost wat maar dan heb je ook wat :)
Ik ga niet ieder jaar een nieuwe tv meer kopen in ieder geval.......maar als ik er een zou kopen dan word het weer een Sony OLED.

Claudio Santulli
12-03-2022, 16:27
Dat vond ik bij Sony ook altijd wel een dingetje; de instelmogelijkheden. Die waren altijd wel beperkter vergeleken bij andere. Ook op het gebied van OLED (die tot nog toe allemaal bij LG Display werden betrokken) bleef LG een stapje voor met eerder HDMI 2.1 en meer gamersondersteuning. Toch blijft het m.n. op details, want meer dan tweaken wordt het niet. Iets betere motion controle e.d.. Ik zie het als de superbit DVD versus de 'reguliere'. Met een loep zie je het verschil, maar je loopt altijd tegen de beperking van het formaat aan.

Nu heb ik eigenlijk niks van Sony meer, wat rest is een nostalgisch warm gevoel. 8-) Oh wacht, een videocamera nog... ergens...:-)

Frenkel
12-03-2022, 22:07
Vroeger was alles beter is zwaar relatief. I

Zwaar relatief ?.., ik zou juist zeggen permanent onjuist, met name op het gebeid van A/V. maar eigenlijk op al het gebied van Luxe goederen en diensten.

Mijn eerste TV was in 1990 een 55cm (effectief 51cm) Philips met mono geluid voor 1099,- gulden, bijna een half modaal maandinkomen van destijds.
En dat was toen zelfs al een prijsdoorbraak ,...voor de "Luxe" 63cm Philips Matchline die mijn broer in 1986 moest je 2200 Gulden neertellen.
Ik weet ook nog dat ik destijds zeer uitzonderlijk was om met het vliegtuig op vakantie te gaan, voor een vliegticket naar New York was je ook tegen de 2000 Gulden kwijt.
een gezin met een modaal inkomen moest het doen met een weekje vakantie in België, Franrijk of Duitsland een paar dagen per jaar een dagje weg naar de Efteling of de dierentuin.

Als je vergelijkt wat we tegenwoordig allemaal wel niet in huis en op zak hebben aan apparatuur, een weekendje Disneyland al even normaal is als een dagje naar de Efteling destijds en voor een habbekrats naar Spanje vliegen !,... over dingen als merkkleding, aantal autos per huishouden, en zo voort, on zo voort, nog maar te zwijgen.


Ik denk dat een gemiddelde Nederlander zal schrikken als we plots 30 tot 40 jaar terug in de tijd zouden worden geworpen.

Oakey
12-03-2022, 22:24
Zwaar relatief ?.., ik zou juist zeggen permanent onjuist, met name op het gebeid van A/V. maar eigenlijk op al het gebied van Luxe goederen en diensten.

Mijn eerste TV was in 1990 een 55cm (effectief 51cm) Philips met mono geluid voor 1099,- gulden, bijna een half modaal maandinkomen van destijds.
En dat was toen zelfs al een prijsdoorbraak ,...voor de "Luxe" 63cm Philips Matchline die mijn broer in 1986 moest je 2200 Gulden neertellen.
Ik weet ook nog dat ik destijds zeer uitzonderlijk was om met het vliegtuig op vakantie te gaan, voor een vliegticket naar New York was je ook tegen de 2000 Gulden kwijt.
een gezin met een modaal inkomen moest het doen met een weekje vakantie in België, Franrijk of Duitsland een paar dagen per jaar een dagje weg naar de Efteling of de dierentuin.

Als je vergelijkt wat we tegenwoordig allemaal wel niet in huis en op zak hebben aan apparatuur, een weekendje Disneyland al even normaal is als een dagje naar de Efteling destijds en voor een habbekrats naar Spanje vliegen !,... over dingen als merkkleding, aantal autos per huishouden, en zo voort, on zo voort, nog maar te zwijgen.


Ik denk dat een gemiddelde Nederlander zal schrikken als we plots 30 tot 40 jaar terug in de tijd zouden worden geworpen.
Dat zou inderdaad wennen zijn, zo zonder mobiele telefoon, internet, computer, of tv overdag (en geen kabel maar met antenne). En alle winkels, banken (geen pinautomaten) e.d. dicht om 5 of 6 uur en zaterdag om 4 uur (banken niet eens open, op vrijdag geen geld opgehaald bij de bank? Dan het hele weekend zonder geld helaas).

Ja er was betamax en later vhs, maar dat was toch iets voor de mensen die bovenmodaal verdienden. Wij hadden dat in ieder geval niet thuis 35 jaar geleden. Laat staan laserdisc.

Frenkel
12-03-2022, 22:31
terwijl in de VS HDTV al zijn intrede deed.

Als je het geld er voor had en er voor wilde betalen wel, want enkel verkrijgbaar via dure betaalzenders, de "gewone" Amerikaan heeft het nog jaren met een 4:3 NTSC beeld moeten doen. Beetje vergelijkbaar met Laserdis vs VHS ;).
We hebben/hadden hier in Europa een beetje een geromantiseerd beeld van de VS als het land van de onbegrensde mogelijkheden (deels gevoed door Hollywood blockbuster films) ,maar in toen ik in 2010 op vakantie in de VS was was ik verbaast hoe spartaans en primitief dingen, zelfs in Manhattan, er aan toe gaan (L.A. hadden we op advies van een neef als overgeslagen.)

The Workaholic
13-03-2022, 03:21
Welke lokale partij? En distributie waarheen? Het FRS rek van Boekenvoordeel? Het zou allemaal kunnen maar die markt is inmiddels zo klein ......Distributie beperkt zich niet tot fysieke winkels. Webshops halen hun koopwaar toch ook ergens vandaan.
Als het rendabel is om Blurays met Nederlandse ondertitels uit te brengen, dan doen ze dat echt wel. Het zijn ook niet alleen Nederland en Vlaanderen die worden overgeslagen. Het aanbod in andere kleine "ondertitelde" landen wordt ook steeds kleiner,

Mark van L.
13-03-2022, 05:23
(L.A. hadden we op advies van een neef als overgeslagen.)

Volgende keer niet meer luisteren naar je neef. Wel even kijken waar je naar toe gaat. Maar veel leuke dingen te zien en doen.

Claudio Santulli
13-03-2022, 07:35
Ben door de jaren heen heel vaak naar de VS geweest en inderdaad genoeg leuke dingen in L.A., maar de lelijke dingen in het leven zie je daar ook best wel wat vaker, alhoewel Chicago inmiddels ook erg is geworden. Maar bijvoorbeeld het contrast tussen the walk of fame en de westkant van diezelfde straat is nog immer groot of chique downtown waar de straat links en rechts bezaaid is met tenten voor the homeless. Kortom, wat Mark zegt, je moet weten waar je wel en niet moet wezen.

Betreft de vergelijking tussen tv hier en in de VS heeft waarschijnlijk ook te maken met dat ik natuurlijk in een vrij luxe hotel zat en niet bij de mensen thuis. En men had natuurlijk wel al veel grotere 4:3 rear projection tv's die ze niet zomaar vernieuwde, mijn eerste Sony rear projection was hier veel later te krijgen. Maar ook in mijn vaderland Italië was het qua tvzenders al veel verder dan in Nederland. Daar was commerciële tv al gemeengoed en in veelvoud, terwijl wij hier het nog moesten doen met Ned1 en 2. Weet nog dat ik reclame tijdens de Italiaanse uitzendingen in ons zomerhuis nog zo leuk Amerikaans vond. Toen nog wel... :-)

Hombre
13-03-2022, 09:55
Sony heeft op video gebied een hoge reputatie. En voor de consumenten markt soort de video processing van Sony, naast Panasonic het hoogst.
Sony loopt de laatste jaren flink voorop in kwaliteit en had als eerst W-OLED met een heatsink en samen met de betere video processor scoort die bij vrijwel alle tests hoger dan LG.
Nu is Sony de 1e met QD-OLED en als je de recensenten moet geloven is dat nu het tv-systeem met de beste kansen en de doodsteek voor W-OLED.

Daarnaast heeft Sony ook een Steamingsdienst "Bravia core" met 4K en een bitrate van gem. 80mb/s (full UHD gemiddelde) ipv 1-25 bij de rest.
Dus onder schat ze niet, Sony is met een echte come back bezig en een leidende speler aan het worden.

Frenkel
13-03-2022, 11:06
Volgende keer niet meer luisteren naar je neef. Wel even kijken waar je naar toe gaat. Maar veel leuke dingen te zien en doen.

We waren natuurlijk wel aan een budget en vooral tijd gebonden, L.A. zou voor ons 2 dagen kosten en dan moet je keuzes maken,...L.A. viel al snel af.

Oakey
13-03-2022, 13:07
We waren natuurlijk wel aan een budget en vooral tijd gebonden, L.A. zou voor ons 2 dagen kosten en dan moet je keuzes maken,...L.A. viel al snel af.

Zonder auto is er in LA niets te doen. Met auto ook niet veel trouwens, maar ieder zijn ding. Downtown LA is echt alsof je in een ontwikkelingsland bent, en qua stranden zijn landen als Australië vele malen mooier. Ik zou het ook iedereen afraden, er zijn vele mooiere plekken aan de westkust en een stad als San Fransisco heeft veel meer te bieden (hoewel daar ook no go areas zijn in de binnenstad). Hollywood en die Walk of Fame is voor mij echt het dieptepunt van commercie, vergeleken daarmee is de binnenstad van Amsterdam autentiek.

Marcel Hoeve
13-03-2022, 13:20
Heren, we dwalen af... Mag het weer over Sony gaan?

Oakey
13-03-2022, 13:21
Heren, we dwalen af...

Nou de walk of fame en Hollywood is soort van filmgerelateerd toch? :p
Maar met Sony heeft het niks te maken inderdaad

smooth Ron
19-03-2022, 12:56
Tip voor de Antwerpse filmfans die niet willen importeren.
Bij MM Schoten lagen gisteren de Duitse blurays van Ghostbusters, Venom en Don't breathe 2. Allemaal met NL subs. De eerste 2 ook op UHD.
Dus binnenkort misschien ook de nieuwe Spider-man.

Werner
20-03-2022, 15:40
Tip voor de Antwerpse filmfans die niet willen importeren.
Bij MM Schoten lagen gisteren de Duitse blurays van Ghostbusters, Venom en Don't breathe 2. Allemaal met NL subs. De eerste 2 ook op UHD.
Dus binnenkort misschien ook de nieuwe Spider-man.

In Fnac Wijnegem lag de Franse Venom 2. Wel voor een prijs waartegen je beter zelf importeert... zo kennen we de Fnac weer.

tmvde
26-03-2022, 09:03
Het is nog vroeg, maar blu-ray.com geeft NL subs aan op de UK blu-ray van seizoen 6 van Outlander (verschijnt in september):

https://www.blu-ray.com/movies/Outlander-Season-Six-Blu-ray/314064/

Marcel Hoeve
26-03-2022, 12:06
Het is nog vroeg, maar blu-ray.com geeft NL subs aan op de UK blu-ray van seizoen 6 van Outlander (verschijnt in september):

https://www.blu-ray.com/movies/Outlander-Season-Six-Blu-ray/314064/

Dat zou super fijn zijn voor deze formidabele TV-serie!

Werner
26-03-2022, 16:23
Het is nog vroeg, maar blu-ray.com geeft NL subs aan op de UK blu-ray van seizoen 6 van Outlander (verschijnt in september):

https://www.blu-ray.com/movies/Outlander-Season-Six-Blu-ray/314064/

(y)

TifKag
11-04-2022, 11:02
Heeft er iemand al een fysieke release (liefst 4K) gezien van "American Underdog" met NL ondertitels ?

Wedlock
11-04-2022, 11:31
American Underdog is bij mijn weten nergens met NL subs uitgebracht.
Bovendien is dit geen Sony titel en word in de US wel verkocht op 4k door Lionsgate Films.

TifKag
11-04-2022, 15:06
Excuus, ik dacht dat het Sony was :oops:
Omdat hij bij de Sony releases van April (https://allesoverfilm.nl/nieuws/sony-pictures-home-entertainment-releases-van-april/) staat.

TomVDJ
13-04-2022, 09:37
Een snelle search op het forum leverde niet meteen een resultaat op (maar ik kan erover gekeken hebben), maar ik vroeg me af of er een Benelux-release zou uitkomen van Spider-Man No Way Home? In de MediaMarkt vond ik de Bluray. Weliswaar met NL ondertiteling, maar een Duitstalige verpakking. Moeten we het in Nederland en Vlaanderen daarmee stellen? Net als Ghostbusters Legacy? :cry:

Rogier Burghout
13-04-2022, 09:41
Een snelle search op het forum leverde niet meteen een resultaat op (maar ik kan erover gekeken hebben), maar ik vroeg me af of er een Benelux-release zou uitkomen van Spider-Man No Way Home? In de MediaMarkt vond ik de Bluray. Weliswaar met NL ondertiteling, maar een Duitstalige verpakking. Moeten we het in Nederland en Vlaanderen daarmee stellen? Net als Ghostbusters Legacy? :cry:

Klopt, geen enkele recente film van Sony krijgt in Nederland meer een fysieke release op DVD/BD/UHD. Dus dat wordt importeren (wat veel liefhebbers toch al deden).

tmvde
13-04-2022, 09:42
Zie het Sony topic. Geen fysieke releases meer in Benelux op dit moment van Sony.

Het grote algemene Sony topic (allesoverfilm.nl) (https://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?98766-Het-grote-algemene-Sony-topic)

En inderdaad in Duitsland en Frankrijk hebben de nieuwe releases tot nu toe wel allemaal NL subs gehad.

Rogier Burghout
13-04-2022, 09:57
Heb de post van Tom even verplaatst (y)

TomVDJ
13-04-2022, 10:09
Heb de post van Tom even verplaatst (y)
Deze had ik idd nog niet gelezen. Too bad dat we het met Duitse covers moeten doen... Wel goed dat MediaMarkt die Duitse releases wel gewoon in de winkel aanbiedt...

Zonet ook gezien dat mijn Venom - Let There Be Carnage bluray ook de Duitse import is. Die had ik snel snel meegebracht van de MediaMarkt, maar de cover nog niet echt goed bekeken. Blijkt dus ook de import te zijn...

Juvefan
13-04-2022, 10:17
Volgens mij waren de Nederlandse releases vrijwel gelijk aan de Franse. Ik lees hier vooral over Duitse alternatieven, maar ga zelf dus voor Franse uitgaves.

TifKag
13-04-2022, 11:26
Volgens mij waren de Nederlandse releases vrijwel gelijk aan de Franse. Ik lees hier vooral over Duitse alternatieven, maar ga zelf dus voor Franse uitgaves.
Maar....als het over "Spider-Man - No Way Home" gaat, komt die via Amazon Frankrijk op 27 April uit.
En via Amazon Duitsland op 12 April, en heb hem dus gisteren binnengekregen.

Werner
13-04-2022, 12:04
Volgens mij waren de Nederlandse releases vrijwel gelijk aan de Franse. Ik lees hier vooral over Duitse alternatieven, maar ga zelf dus voor Franse uitgaves.

Ik prefereer dus wel een Duitse uitgave boven een Franse. De Duitse kan ik lezen, de Franse niet.

Juvefan
13-04-2022, 12:37
Hebben jullie geen probleem met dat (in mijn ogen) lelijke leeftijd logo zo groot op de voorkant in Duitsland?

Werner
13-04-2022, 12:39
Hebben jullie geen probleem met dat (in mijn ogen) lelijke leeftijd logo zo groot op de voorkant in Duitsland?

Nee

Rogier Burghout
13-04-2022, 12:42
Hebben jullie geen probleem met dat (in mijn ogen) lelijke leeftijd logo zo groot op de voorkant in Duitsland?

Ik vind het nooit mooi inderdaad, maar soms is het niet anders. Soms is het een sticker of wordt de uitgave uitgegeven met een zogenaamde "wendecover", een cover die op twee zijden is gedrukt en op de andere zijde van de zijde met het leeftijdslogo staat coverart zonder dat logo en soms andere zaken zoals een barcode. Helaas doen de grote maatschappijen zoals Warner en Sony daar vaak niet aan.

Pastichio Rocker
13-04-2022, 22:02
Alsof je de hele tijd naar de voorkant zit te kijken. Als 'ie bij mij thuis de kast in gaat zie ik alleen de rug.

Ik heb meer moeite met slecht ontworpen covers.

Werner
14-04-2022, 08:53
Alsof je de hele tijd naar de voorkant zit te kijken. Als 'ie bij mij thuis de kast in gaat zie ik alleen de rug.

Ik heb meer moeite met slecht ontworpen covers.

My thoughts exactly.

TomVDJ
14-04-2022, 15:31
Belangrijkste is voor mij dat het menu van de bluray in het Engels is (en niet in Duits of Frans). De cover van het bluray doosje zelf is dan van ondergeschikt belang. Wat me wel stoorde was dat men van Ghustbusters Afterlife, "Ghostbusters Legacy" gemaakt heeft op de cover. Gelukkig is dit niet het geval in het bluray menu zelf. Daar is het nog altijd Ghostbusters Afterlife.

[Martin]
14-04-2022, 18:26
Wat me wel stoorde was dat men van Ghustbusters Afterlife, "Ghostbusters Legacy" gemaakt heeft op de cover.

Onderaan de Duitse 4K cover staat overigens wel in een kleiner lettertype de tekst "Ghostbusters Afterlife".

tmvde
25-08-2022, 13:29
Het is nog vroeg, maar blu-ray.com geeft NL subs aan op de UK blu-ray van seizoen 6 van Outlander (verschijnt in september):

https://www.blu-ray.com/movies/Outlander-Season-Six-Blu-ray/314064/

De back cover is inmiddels zichtbaar bij Amazon UK en inderdaad NL subs.

12842

kurtg
25-08-2022, 14:06
Dat is super goed nieuws ivm NL subs!

DVD Watcher
25-08-2022, 18:21
De back cover is inmiddels zichtbaar bij Amazon UK en inderdaad NL subs.

Voor hetzelfde geld is het een drukfout en staan ze er niet op. De liefhebbers zullen het eerst daadwerkelijk moeten zien voor ze het geloven.

smooth Ron
26-09-2022, 17:55
Op bluray-disc.de staat info over het laatste seizoen van Better call Saul zonder NL subs.

Werner
26-09-2022, 17:59
Op bluray-disc.de staat info over het laatste seizoen van Better call Saul zonder NL subs.

Staat geen Frans op ook niet dus even wachten wat ze bij onze zuiderburen doen.

tmvde
26-09-2022, 19:46
Staat geen Frans op ook niet dus even wachten wat ze bij onze zuiderburen doen.

In Frankrijk is seizoen 5 niet op blu-ray uitgekomen en volgens dvdfr.com seizoen 6 ook niet.

https://www.dvdfr.com/search/multisearch.php?multiname=Better+call&x=0&y=0

Werner
30-09-2022, 13:48
Ik kan uit eerste hand bevestigen dat Outlander seizoen 6 Nederlandse ondertitels heeft.

tmvde
30-09-2022, 14:11
Ik kan uit eerste hand bevestigen dat Outlander seizoen 6 Nederlandse ondertitels heeft.

Mooi, die van mij wordt vanavond bezorgd. Eerst seizoen 5 opnieuw kijken en daarna seizoen 6 bingen.

kurtg
30-09-2022, 16:16
Ik kan uit eerste hand bevestigen dat Outlander seizoen 6 Nederlandse ondertitels heeft.

super goed nieuws. Dan bestel ik deze asap.

Frank
15-05-2023, 08:41
Sony gaat in Duitsland, vanaf eind juni, ook stoppen met het distribueren van fysieke media. Echter, in tegenstelling tot Nederland zullen de schijfjes vanaf dat moment gedistribueerd worden door Plaion Pictures (voorheen Koch Media).

Bron: Sony stellt Vertrieb ein: "The Pope’s Exorcist" und weitere Filme im Herbst von Plaion Pictures - Blu-ray News (bluray-disc.de) (https://bluray-disc.de/blu-ray-news/filme/149759-sony_stellt_vertrieb_ein_the_popes_exorcist_und_we itere_filme_im_herbst_von_plaion_pictures)

Werner
15-05-2023, 13:50
Wat een ellende alweer... :(

Pastichio Rocker
15-05-2023, 22:30
Koch Media is op zich best een goede distributeur.

Werner
16-05-2023, 06:40
Koch Media is op zich best een goede distributeur.

Da's waar, maar ik ken persoonlijk geen releases van Koch met Nederlandse ondertitels. En die stonden al wel eens op buitenlandse Sony-releases (denk aan Spiderman en Venom)

kurtg
16-05-2023, 07:34
Hoi Werner, heb 2 uitzonderingen gevonden :)
https://shop.plaionpictures.com/apocalypse-now-t.final-cut-ce-4kuhd-blu-ray
https://shop.plaionpictures.com/arnold-schwarzenegger-steelbook-edition-3-blu-rays

Rogier Burghout
16-05-2023, 08:02
Da's waar, maar ik ken persoonlijk geen releases van Koch met Nederlandse ondertitels. En die stonden al wel eens op buitenlandse Sony-releases (denk aan Spiderman en Venom)

Misschien is het net zo'n distributiedeal als Paramount heeft met DFW hier in NL en hebben ze verder geen invloed op de inhoud van de uitgaven.

Werner
16-05-2023, 08:46
Hoi Werner, heb 2 uitzonderingen gevonden :)
https://shop.plaionpictures.com/apocalypse-now-t.final-cut-ce-4kuhd-blu-ray
https://shop.plaionpictures.com/arnold-schwarzenegger-steelbook-edition-3-blu-rays

Da's mooi! (y)

tmvde
02-06-2023, 19:34
Spider-Man: Across the Spider-Verse, pas net in de bioscoop, maar al in de pre-order bij Amazon UK, met zelfs een NL dub volgens de specificaties van Amazon.

https://www.amazon.co.uk/Spider-Man-Across-the-Spider-Verse-4K-Blu-ray/dp/B0C6V7KD7T?tag=bluraycom-21&linkCode=ogi&th=1&psc=1&m=A3P5ROKL5A1OLE
https://www.amazon.co.uk/Spider-Man-Across-Spider-Verse-Blu-ray-Region/dp/B0C6V567LF/ref=tmm_blu_title_0?_encoding=UTF8&qid=&sr=

.:Quadran:.
03-06-2023, 18:23
Is 'Lyle Lyle Crocodile' in Duitsland niet op (4K) blu-ray verschenen?

Wedlock
03-06-2023, 22:52
die lyle is een van de eerste titels geweest die Sony niet meer op blu-ray heeft uitgebracht in Duitsland.
er is alleen een dvd uitgebracht en uiteraard een digital release.

.:Quadran:.
03-06-2023, 23:24
Het probleem met digitale itunes titels dat ik vaak heb, is dat de ondertitels vaak volledig boven de zwarte band staan en niet gedeeltelijk (te hoog in het scherm).

Het hangt blijkbaar af van de filmstudio, want bij sommige titels staan ze goed.

Het ligt volgens mij dan ook niet aan de instellingen...

Ben ik dan de enige met dit probleem, want lees hier nergens klachten.

o.a. bij Scream 4, Atomic Blonde,...

Bij de nieuwe Asterix is er geen origineel Frans geluidsspoor, enkel het Nederlands gedubde geluidsspoor.

Bij disney films zoals Raya en Vaiana, is 4K versie enkel nl geluidsspoor.

De Engels gesproken versie met nl ondertitels is standaard hd en geen 4K.

Kortom geen kat die wakker ligt van de Nederlandstalige filmfan!

Jefster
13-08-2023, 15:58
Is er al bekend of across the spider-verse 4k ergens NL subs heeft ?

tmvde
13-08-2023, 16:12
Is er al bekend of across the spider-verse 4k ergens NL subs heeft ?

Nope. Dat zal waarschijnlijk pas zijn, als de releases er zijn. Zelf heb ik de Franse 4K besteld, die is nu 25 euro bij Amazon FR.

Jefster
15-08-2023, 19:47
Van een goede vriend heb ik vernomen dat er weer Sony films uit gaan komen op schijf op de NLse markt. De uktgifte daarvan gaat waarschijnlijk verlopen via DFW. Ik ben erg benieuwd :)

tmvde
15-08-2023, 20:19
Is er al bekend of across the spider-verse 4k ergens NL subs heeft ?


Nope. Dat zal waarschijnlijk pas zijn, als de releases er zijn. Zelf heb ik de Franse 4K besteld, die is nu 25 euro bij Amazon FR.

Van de UK release is inmiddels de achterkant te zien en zowel de 4K als blu-ray heeft NL subs en dubs. Frans of Duits staan er niet bij, dus die releases zullen geen NL subs hebben. De Franse heb ik dan ook geannuleerd.

https://www.amazon.co.uk/dp/B0C6V7KD7T

Werner
15-08-2023, 21:03
Van een goede vriend heb ik vernomen dat er weer Sony films uit gaan komen op schijf op de NLse markt. De uktgifte daarvan gaat waarschijnlijk verlopen via DFW. Ik ben erg benieuwd :)

Ik ben ook eens benieuwd...

tmvde
16-08-2023, 08:23
Blijkbaar komt er zelfs een release met NL logo's:

Spider-Man: Across the Spider-Verse 4K Blu-ray (4K Ultra HD + Blu-ray) (Netherlands) (https://www.blu-ray.com/movies/Spider-Man-Across-the-Spider-Verse-4K-Blu-ray/343695/)

pietdvd
17-08-2023, 17:14
Ondanks dat Sony de film officeel niet laat verschijnen in NL/BE en daarom bol.com de releases inport noemt, heeft Sony voor de release van The Pope's Exorcist (ook op DVD) naast Nederlandse ondertitels ook Nederlandse tekst/kijkerwijzer toegevoegd en dus een een Scandinavische/NL release gemaakt. Bron: Bol.com. https://media.s-bol.com/yOZjZx52NwEw/Y3Jyqp/1026x1200.jpg

Wel weer een reden als je het al lukt om de prijs omhoog te gooien. Maar als dat nieuws over DFW waar is... komt het misschien als nog uit.


Van een goede vriend heb ik vernomen dat er weer Sony films uit gaan komen op schijf op de NLse markt. De uktgifte daarvan gaat waarschijnlijk verlopen via DFW. Ik ben erg benieuwd https://allesoverfilm.nl/forum/images/smilies/icon_smile.gif

Was me opgevallen dat Paramount veel titels van Sony nu in bioscoop uitbrengt (Voorheen soms ook door Universal). Helaas heb ik ook gezien bij Babylon van Paramount zelf, meer richting DFW is gegaan zonder extra's.

Fijn als we een release van Napoleon van Ridley Scott hier krijgen. Echte NL cover met alleen disc gebruik is nog fijner, maar opzich zijn bovenstaande voorbeelden van die Pope/Spider-Man film al prima als ze die hier uitbrengen.

tmvde
17-08-2023, 18:22
Ondanks dat Sony de film officeel niet laat verschijnen in NL/BE en daarom bol.com de releases inport noemt, heeft Sony voor de release van The Pope's Exorcist (ook op DVD) naast Nederlandse ondertitels ook Nederlandse tekst/kijkerwijzer toegevoegd en dus een een Scandinavische/NL release gemaakt. Bron: Bol.com. https://media.s-bol.com/yOZjZx52NwEw/Y3Jyqp/1026x1200.jpg

Wel weer een reden als je het al lukt om de prijs omhoog te gooien. Maar als dat nieuws over DFW waar is... komt het misschien als nog uit.



Was me opgevallen dat Paramount veel titels van Sony nu in bioscoop uitbrengt (Voorheen soms ook door Universal). Helaas heb ik ook gezien bij Babylon van Paramount zelf, meer richting DFW is gegaan zonder extra's.

Fijn als we een release van Napoleon van Ridley Scott hier krijgen. Echte NL cover met alleen disc gebruik is nog fijner, maar opzich zijn bovenstaande voorbeelden van die Pope/Spider-Man film al prima als ze die hier uitbrengen.

In dat geval wordt de Deense webshop Coolshop, die een NL site heeft, mogelijk een interessante optie:

https://www.coolshop.nl/product/popes-exorcist/23G59Z/

Bij Budgetgaming krijgt Coolshop goede beoordelingen: https://www.budgetgaming.nl/shopsurvey/winkel-323.html#c2076777

Rogier Burghout
17-08-2023, 18:48
Ik heb ook wel eens wat dingen bij Coolshop besteld. Nette service, goede verpakking en vlotte verzending. Ook verzendkosten erg schappelijk. Dus voor mij zeker een optie bij deze titels.

tmvde
17-08-2023, 19:01
Ik heb ook wel eens wat dingen bij Coolshop besteld. Nette service, goede verpakking en vlotte verzending. Ook verzendkosten erg schappelijk. Dus voor mij zeker een optie bij deze titels.

Boven de 25 euro zelfs gratis verzending.

Hombre
18-08-2023, 08:57
Als onderstaande het geval is, dan lijkt het erop dat Sony ook gebruik maakt van Sudio Distibution Sevices.
Het SDS logo zie ook terug op de achter kant van veel fysieke producten.
https://media.licdn.com/dms/image/C4D0BAQHSSey_rA3pSw/company-logo_200_200/0/1661300380297?e=2147483647&v=beta&t=zCOfKgomK9_E-1d2x-apC9YNWNtbdj8Ggl0CM8ZhVm8

https://www.sds.media.

Dat is nu Universal, Paramount en Warner + veel andere partners.


Ondanks dat Sony de film officeel niet laat verschijnen in NL/BE en daarom bol.com de releases inport noemt, heeft Sony voor de

Was me opgevallen dat Paramount veel titels van Sony nu in bioscoop uitbrengt (Voorheen soms ook door Universal). Helaas heb ik ook gezien bij Babylon van Paramount zelf, meer richting DFW is gegaan zonder extra's.

Fijn als we een release van Napoleon van Ridley Scott hier krijgen. Echte NL cover met alleen disc gebruik is nog fijner, maar opzich zijn bovenstaande voorbeelden van die Pope/Spider-Man film al prima als ze die hier uitbrengen.

batmaster
19-08-2023, 21:07
Helemaal prima dit! Ik deze moeilijke tijden kan ik elke release met NL-subs toejuichen. Is het een mooi hoesje? Niet echt, maar dat we de film zo met subs kunnen kijken is top!

Rogier Burghout
19-08-2023, 21:58
Er gebeurt in ieder geval genoeg positiefs op het gebied van fysieke uitgaven dus dat is alleen maar mooi (y)

Werner
20-08-2023, 08:48
Er gebeurt in ieder geval genoeg positiefs op het gebied van fysieke uitgaven dus dat is alleen maar mooi (y)

Wat Rogier zegt +1

Scavenger
24-08-2023, 11:47
De nieuwe Sony Pictures releases met NL+Nordic hoesjes staan nu op Vendor Services Nederland https://www.vendorservices.nl/nl/film?specs=f_leverancier:sony+pictures!!0!!

TifKag
24-08-2023, 18:06
De nieuwe Sony Pictures releases met NL+Nordic hoesjes staan nu op Vendor Services Nederland https://www.vendorservices.nl/nl/film?specs=f_leverancier:sony+pictures!!0!!
Ik hoop dat die info klopt, maar geen van die Sony films is nog verschenen op Bol.com
En bij imusic.nl (http://Imusic.nl) staat bij al die Sony films expliciet vermeld "Deze film is niet ondertiteld in Nederlands".

Ook als je in google zoekt op EAN nummers (Die bij de Vendor Services Nederland artikelen staan), staat bij geen link van een film Nederlandse ondertitels vermeld.

Dus........wat is nu waar ?

tmvde
24-08-2023, 19:05
Ik hoop dat die info klopt, maar geen van die Sony films is nog verschenen op Bol.com
En bij imusic.nl (http://Imusic.nl) staat bij al die Sony films expliciet vermeld "Deze film is niet ondertiteld in Nederlands".

Ook als je in google zoekt op EAN nummers (Die bij de Vendor Services Nederland artikelen staan), staat bij geen link van een film Nederlandse ondertitels vermeld.

Dus........wat is nu waar ?

Kijk maar eens op de back cover, NL subs en dubs.

https://www.coolshop.nl/product/spider-man-across-spider-verse/23G6WS/

Dat geeft de UK uitgave ook aan.

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B0C6V7KD7T?ref=ppx_pt2_mob_b_prod_image

tmvde
06-09-2023, 10:54
Across the Spider-verse is nu te bestellen bij bol.com (bij coolshop, zie bovenstaande post, ben je wel goedkoper uit en heb je exact dezelfde release):

https://www.bol.com/nl/nl/p/spider-man-across-the-spider-verse/9300000152433092

Scavenger
06-09-2023, 14:10
Andere Sony titels zijn nu ook te bestellen, op Resident Evil: Death Island en Insidious: The Red Door na.

jurgen42u
07-09-2023, 17:13
Sinds wanneer is Spider-man 2 the extended cut uitgekomen? Dat wist ik nog niet.

Johan1967
07-09-2023, 17:59
Sinds wanneer is Spider-man 2 the extended cut uitgekomen? Dat wist ik nog niet.

Bedoel je Spider-Man 2.1? In 2007 op DVD en Blu-ray.

jurgen42u
07-09-2023, 20:21
Bedoel je Spider-Man 2.1? In 2007 op DVD en Blu-ray.

Ja, maar op coolshop staat een 4K van de extended cut. En die was bij mijn weten nog niet uitgebracht op 4K.

Werner
07-09-2023, 20:39
Ja, maar op coolshop staat een 4K van de extended cut. En die was bij mijn weten nog niet uitgebracht op 4K.

Waarschijnlijk staat de theatrical cut op de 4K en de extended cut op de Blu-ray.

Johan1967
07-09-2023, 21:59
Waarschijnlijk staat de theatrical cut op de 4K en de extended cut op de Blu-ray.

Volgens dvdcompare.net is dat het geval. Theatrical Cut op 4K en Theatrical/Extended Cut op de Blu-ray.

Hombre
08-09-2023, 07:34
Onderstaande is correct.
De check is de Franse triologie box met de 4k en BD en NL subs in eigen bezit (was 23,99 eur0).

Je kan nu ook alleen de 4k versie kopen voor 14,49 euro
Amazon: Trilogy 2 + Spider-Man 3 [4K Ultra HD]: DVD en Blu-ray: HD-DVD (https://www.amazon.fr/Trilogie-Spider-Man-4K-Ultra-HD/dp/B0B3NP11G4/ref=sr_1_17?__mk_fr_FR=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C 3%91&crid=1IF3J1YNG1RDB&keywords=spiderman+4k&qid=1694154506&sprefix=spiderman+4k%2Caps%2C89&sr=8-17)


Waarschijnlijk staat de theatrical cut op de 4K en de extended cut op de Blu-ray.

batmaster
08-09-2023, 10:49
Er is zelfs een editors cut van Spider-man 3. Maar die is in maar 1 box te krijgen.

Werner
08-09-2023, 11:03
Er is zelfs een editors cut van Spider-man 3. Maar die is in maar 1 box te krijgen.

Deze: http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=10167

Mark van L.
08-09-2023, 11:46
Deze: http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=10167

Ik heb de italiaanse origin 4k + bluray digibook met 7 discs. Daar staat die versie ook op. Had ik nog niet opgemerkt. Bedankt

Scavenger
09-09-2023, 07:46
VSN brengt Sony Pictures-releases terug op dvd en Blu-ray - Entertainment Business (https://www.entertainmentbusiness.nl/algemeen/vsn-brengt-sony-pictures-releases-terug-op-dvd-en-blu-ray/)


Per 11 september brengt Vendor Services Nederland de dvd- en Blu-ray-releases van Sony Pictures terug op de Nederlandse en Belgische entertainmentmarkt. Dit is het resultaat van een distributieovereenkomst die VSN met de uitgever van deze producten sloot.


Jeroen Visser, CEO van VSN, is erg verheugd over het feit dat de fysieke producten van Sony Pictures terugkomen op de markt: “Na enkele maanden van overleg en onderhandelen hebben wij een overeenkomst met de uitgever kunnen sluiten, waardoor de prachtige nieuwe releases en backcatalogus titels van Sony Pictures via VSN weer op DVD, Blu-ray en UHD beschikbaar zullen zijn voor retailers en consumenten in de Nederlandse en Belgische markt. Na een afwezigheid van bijna drie jaar wilde Sony toch weer graag fysiek beschikbaar zijn op onze markt, waarbij zij in VSN de ideale partner zagen. Wij denken dat dit een mooie opsteker is voor de fysieke markt en zijn dan ook erg blij met deze nieuwe samenwerking.”De eerste worp Sony Pictures-titels, die beschikbaar komt op 11 september, bestaat onder meer uit de titels 65, The Pope’s Exorcist, Resident Evil – Death Island en Spider-Man – Across the Spider-Verse. Op 11 oktober staat de release van de horrorfilm Insidious – The Red Door gepland.

smooth Ron
09-09-2023, 14:27
De terugkeer van Sony producten is toch wel het physical media nieuws van het jaar vind ik persoonlijk.
Maar ik vraag me nu af wat de backcatalogus betreft, binnenkort verschijnt in Duitsland het nieuwe seizoen van The Crown namelijk seizoen 5.
Gaat dit ook uitkomen bij ons en wat dan met seizoen 4 want die is hier ook niet verschenen.
De vraag kan ook gesteld worden over het laatste seizoen van Better call Saul. Nooit uitgekomen bij ons.

Heb deze seizoenen nooit willen importeren. Zou er nog hoop zijn of niet meer?

Werner
09-09-2023, 14:44
De terugkeer van Sony producten is toch wel het physical media nieuws van het jaar vind ik persoonlijk.
Maar ik vraag me nu af wat de backcatalogus betreft, binnenkort verschijnt in Duitsland het nieuwe seizoen van The Crown namelijk seizoen 5.
Gaat dit ook uitkomen bij ons en wat dan met seizoen 4 want die is hier ook niet verschenen.
De vraag kan ook gesteld worden over het laatste seizoen van Better call Saul. Nooit uitgekomen bij ons.

Heb deze seizoenen nooit willen importeren. Zou er nog hoop zijn of niet meer?

Ik stel me dezelfde vragen. Alhoewel The Crown me niet interesseert.

The Workaholic
21-09-2023, 05:29
Ik ben bang dat je Sony releases voortaan zal moeten gaan importeren als je tenminste fysiek product wil hebben.
Het gaat echt niet meer gebeuren dat Sony hier een nieuw distributie netwerk gaat opbouwen, misschien dat ze nog heil zien in een deal met een locale distributeur zoals Paramount doet met Dutch FilmWorks maar zo niet is fysieke media voor Sony in Nederland voorbij.
En ik denk dat meer distributeurs dit uiteindelijk zullen gaan doen in de wereldwijde filmverdeling, goedkoper en makkelijker voor de studio's.


Door er Nederlandse ondertitels op te zetten blijft de mogelijkheid bestaan om nog met een lokale partij een distributie deal te sluiten. Als die er uiteindelijk niet komt, zullen die Nederlandse ondertitels ook wel verdwijnen.

Zo zie je maar weer ;)

Rogier Burghout
21-09-2023, 07:50
Zo zie je maar weer ;)


Quint heeft voorzienende gaven inderdaad :)

Wedlock
21-09-2023, 08:58
ja goed he (y)

TifKag
21-09-2023, 09:01
Het nadeel is wel dat de prijzen gewoon met € 8,- omhoog gegooid woeden (Spider-Man Across the Spider verse) Blu-Ray en de 4K met € 5,-

Big George Foreman Blu-Ray € 3,- bij Bol en € 30.99 bij DVDoutletstore

tmvde
21-09-2023, 09:06
Het nadeel is wel dat de prijzen gewoon met € 8,- omhoog gegooid woeden (Spider-Man Across the Spider verse) Blu-Ray en de 4K met € 5,-

Big George Foreman Blu-Ray € 3,- bij Bol en € 30.99 bij DVDoutletstore

Bol.com doet aan dynamisch prijzen, dus dat kan over een paar uur weer anders zijn. Ik kocht een paar weken geleden een (Engels) boek voor een verjaardag voor 47 euro, paar dagen later was deze 36 euro, dus opnieuw besteld en de eerste teruggestuurd. Nu kost datzelfde boek 97 euro.

Omdat wij nu meelopen met de Scandinavische uitgave kun je bij een partij als coolshop.nl de UHD voor 30 euro kopen. Dat heb ik gedaan en de eerste ervaring was prima.

Koop Spider-Man: Across the Spider-Verse - 4K Blu-Ray - Standard - Gratis verzending (coolshop.nl) (https://www.coolshop.nl/product/spider-man-across-spider-verse/23G6WS/)

TifKag
21-09-2023, 10:06
Spide-Man is gelukkig het probleem niet, die had ik gereserveerd bij Bol, met een Kado bon van € 2.50, en heb ik gisteren gekregen voor € 30.49.

Het is juist Big George Foreman op BD die blijkbaar een week levertijd heeft bij Bol, en sinds vanochtend ineens € 3.- gestegen is, en bij DVDoutlet €30.99 kost (via Bol).

Edit: in de tijd dat ik dit bericht maakte, was de prijs bij DVDoutlet (via Bol) ineens gezakt naar € 25.19

Op de site van DVDoutlet kost diezelfde film € 21.79, Maar DVDoutlet is weer niet bereikbaar via het telefoonnummer op hun site, en is daarmee voor mij dus onbetrouwbaar geworden.

pietdvd
05-12-2023, 14:17
https://media.s-bol.com/NRA632pEOEj6/vNNA6m/550x305.jpg
https://cdn.abicart.com/shop/4862/art62/h3181/206493181-origpic-5e208d.jpg?max-width=720&max-height=720&quality=70&fmt=avif

Het gaat weer mis met The Crown seizoen 5, soort gevalletje Disney Grey's Anatomy seizoen 15.
Nederlandse kijkwijzer, Nederlandse vlag en stukje Nederlandse tekst maar geen Nederlandse ondertiteling.
Disc is mogelijk zelfde als UK versie die ook nog melding maakt van Duitse/Spaanse ondertitels.

https://media.s-bol.com/7kOpAVAwy1DA/2jZQVP/550x691.jpg
Uk

Seizoen 4 is ook verschenen zonder NL subs, maar daar geen misleiding op te zien en dat is zoals het ook met seizoen 5 had moeten zijn, . https://media.s-bol.com/7MV3qGLQXPPO/QROkEl/550x645.jpg


En net verschenen 4K is ook niet helemaal goed gegaan. Tekst over de film alleen het Engels. Maar wel NL subs, dus terecht gebruik Nederlandse kijkwijzer
https://media.s-bol.com/NRLWRQrAPZ1p/QY14yl/550x307.jpg

Rogier Burghout
05-12-2023, 14:20
Ik zou niet 100% vertrouwen op de info op de backcover, aangezien andere recente Sony titels meer talen aan ondertitels bevatten dan op de backcover staan aangegeven (bijv Gran Turismo en Equalizer 3).

Werner
06-12-2023, 07:18
Ik zou niet 100% vertrouwen op de info op de backcover, aangezien andere recente Sony titels meer talen aan ondertitels bevatten dan op de backcover staan aangegeven (bijv Gran Turismo en Equalizer 3).

Bij The Equallizer 3 klopt het alvast niet (in de positieve zin): er staan meer ondertitelingen op dan de cover aangeeft.

pietdvd
22-01-2024, 21:12
Na 65 als nog uit kwam verschijnt op 16 Februari volgens bol.com Bullet Train ook op Bluray, 4K en DVD. Voor ons verschijnt de release voor het eerst, maar voor de vier landen waar me nu mee delen is dit gewooon re-release met nieuwe cover. Hopelijk verschijnt Where The Crawdads Sing ook snel.

https://media.s-bol.com/qm6QVmBE93xr/y1vQlz/780x1200.jpg

rogue
23-01-2024, 11:30
Wat heeft het voor zin om een film uit te brengen die al meer dan een jaar uit is in alle andere landen?

The Workaholic
24-01-2024, 15:46
Wat heeft het voor zin om een film uit te brengen die al meer dan een jaar uit is in alle andere landen?

Omdat er mensen zijn die films met Nederlandse ondertitels willen kopen. Die kopen over het algemeen niet in het buitenland. Ook al vanwege de taal. Bestellen op een Zweedse of Franse website is dan lastig. En daar kun je ook niet met iDeal betalen. ;)