PDA

Bekijk de volledige versie : DVD Recorder /PC DVD writer



Tole Madna
22-11-2002, 13:40
Ik wil een home DVD-recorder en een pc-dvdrewriter aanschaffen maar heb de volgende vragen:
De Home DVD recorderj moet DVD-R en RW kunnen schrijven.
Zijn de rewritables die ik daar op brand op de pc-dvd-rewriter te editen en daarna weer af te spelen op de Home DVD-recorder?
Kan ik op de PC gemaakte DVD-rewritables afspelen en editten op de Home DVD-recorder.
Dus wat ik wil is dat een PC-DVDrewriter geheel compatable is met een home DVD-recorder.
Is dit überhaupt mogelijk?
Wie weet als dat niet zo is een goede oplossing.
Beide apparaten moet ik nog aanschaffen, dus nog geen foute inkopen gedaan. Ik wil eerst weten of bovenstaande mogelijk is.
Dank voor uw aandacht.

MrSissor
25-11-2002, 09:24
Goedemorgen

Een heleboel vragen ik zal proberen er een aantal op te lossen.

Met DVD recorder kan men DVD-R RW opnemen.
Het editen gaat echter niet op zo,n machine tenminste niet op een Phillips volgens mij ook niet op andere.
Het branden van DVD-R en RW op een Pc DVD gaat op een zelfde manier als met een gewone cd brander dus met een programma als Easy Cd Creator of Nero kortom als men een van deze tools gebruikt kan men dus op een zelfde manier branden en editen als met een doorsnee cd-rom.
Het afspelen van een DVD kan op beide machine,s ongeacht waar ze gebrand zijn.
Dus naar mijn idee zijn de meeste branders compatible met elkaar kijk anders eens op een site van de verschillende fabrikanten die deze apparaten momenteel aanbieden om het zeker te weten,overigens gaat mijn voorkeur uit naar Phillips optie is ook om nog even te wachten op de volgende generatie DVD writers blue ray(blauw licht laser meer capaciteit)

Hopende je hiermee voldoende geinformeerd te hebben

Met Vriendelijke Groet

Tole Madna
25-11-2002, 09:26
Bedankt voor de uitleg.
Ik ga eens eea bekijken.
vr.gr.

Hans De Bisschop
25-11-2002, 09:32
Kan ik op de PC gemaakte DVD-rewritables afspelen en editten op de Home DVD-recorder.
Dus wat ik wil is dat een PC-DVDrewriter geheel compatable is met een home DVD-recorder.
Is dit überhaupt mogelijk?


Dit is zeker mogelijk je moet gewoon kijken welke standaard de standalone DVD recorder gebruikt DVD+R of DVD-R ? Heb je hierover geen zekerheid dan is er nog steeds een andere oplossing nl. de nieuwe PC DVD-Writers van Sony deze kunnen DVD-R / DVD-RW / DVD+R / DVD+RW schrijven en lezen, dus dan heb je zeker geen compatibiliteitsprobleem, ik heb de DRU-500A van sony en ben hier zeer tevreden over .... je kan ten hoogste één dvd schijfje hebben dat niet compatibel is met de standalone aangezien als het geen DVD-R is het wel DVD+R moet zijn (of je moet met DVD-RAM willen gaan werken .. maar kort gezegd ... NIET DOEN)

Als beschrijfbare standaard raad ik je zeker DVD+R / +RW aan aangezien deze het meest compatibele is met DVD-Recorders / Players / Roms etc etc ... als je de disc compatibel wil heb je met deze standaard de meeste kans dat het zo is...

Tole Madna
25-11-2002, 09:34
Waar heb je die nieuwe DVD-rewriter van Sony gekocht, en voor hoeveel?

Hans De Bisschop
25-11-2002, 09:39
Waar heb je die nieuwe DVD-rewriter van Sony gekocht, en voor hoeveel?


Bij een lokale pc handelaar bestelt voor 416 euro wat ik dus vrij goedkoop vond aangezien hij dubbel zoveel kan als al de rest
zat ook een hoop software bij maar voor meer info kijk hier :Sony DRU-500A (http://computers.cnet.com/hardware/0-1095-404-20384294.html?tag=dir)

Tole Madna
25-11-2002, 10:43
Wat dacht je hiervan?

Sony DVD±RW combo-drive te koop Door Bram Kouwenberg - zondag 15 september 2002 - 17:21 - Bron: Sony - Submitter: ESteg Na de eerdere aankondiging zien we nu Sony's beloofde multi-format brander te koop staan bij Sony USA. De DRU500A ondersteunt, naast gewone CD-R(W) schijfjes, het beschrijven van zowel DVD -R(W) als DVD +R(W) media. Gewone CD-R(W)'s kunnen met snelheden tot 24x/10x worden gefikt. De verschillende soorten DVD -formaten doen het wat rustiger aan met snelheden tot hooguit 4x. De brander is verder voorzien van een buffer van 8MB en kent tevens een vorm van burn-proof technologie. Voor een prijs van $349.99 krijg je naast de combo-drive ook nog een uitgebreide bundel software:
Sony takes the risk out of buying a DVD recorder by bringing all the popular formats into a single drive. The amazing new DRU-500A burns DVD -R/-RW, DVD +RW/+R, and even CD-R/CD-RW discs.* Internal EIDE drive includes an impressive, industry standard software bundle and is compatible with Windows® 98SE/2000, Windows ME and Windows XP operating systems

vr.gr.

Hans De Bisschop
25-11-2002, 10:50
Wat dacht je hiervan?

Sony DVD±RW combo-drive te koop Door Bram Kouwenberg - zondag 15 september 2002 - 17:21 - Bron: Sony - Submitter: ESteg Na de eerdere aankondiging zien we nu Sony's beloofde multi-format brander te koop staan bij Sony USA. De DRU500A ondersteunt, naast gewone CD-R(W) schijfjes, het beschrijven van zowel DVD -R(W) als DVD +R(W) media. Gewone CD-R(W)'s kunnen met snelheden tot 24x/10x worden gefikt. De verschillende soorten DVD -formaten doen het wat rustiger aan met snelheden tot hooguit 4x. De brander is verder voorzien van een buffer van 8MB en kent tevens een vorm van burn-proof technologie. Voor een prijs van 9.99 krijg je naast de combo-drive ook nog een uitgebreide bundel software:
Sony takes the risk out of buying a DVD recorder by bringing all the popular formats into a single drive. The amazing new DRU-500A burns DVD -R/-RW, DVD +RW/+R, and even CD-R/CD-RW discs.* Internal EIDE drive includes an impressive, industry standard software bundle and is compatible with Windows® 98SE/2000, Windows ME and Windows XP operating systems

vr.gr.

euh lees misschien eerst eens de voorgaande posts vooraleer je zelf iets post want dit is exact degen die ik al vermelde !!!;)

Tole Madna
25-11-2002, 10:56
Heb ik gedaan, maar deze is goedkoper, toch?

Hans De Bisschop
25-11-2002, 10:59
Heb ik gedaan, maar deze is goedkoper, toch?

Het is juist dezelfde en je mag echt geen Amerikaanse prijzen vergelijken met europese prijzen ==> klopt nooit !!!

Tole Madna
25-11-2002, 11:02
Dat doe ik dus wel, want ik koop regelmatig hardware in USA.
Dus ieder zijn manier van inkopen!!

Pepijn Wildbret
25-11-2002, 11:02
Een familielid van mijn heeft ook een philips dvd+r/rw brander. Nu heb ik twee rw schijven gekocht, maar deze schijn ik eerst te moeten formateren voor dat ik ze goed kan gebruiken.

Nu is de vraag: Hoe?

Ik heb al in nero gewoon "RW Wissen" gekozen, maar dan krijg ik een foutmelding. Iemand suggesties?