PDA

Bekijk de volledige versie : Star Trek: Strange New Worlds



rogue
13-05-2022, 09:56
Inmiddels al 2 delen onderweg, die ik hoop van het weekend te kunnen bekijken...


https://www.youtube.com/watch?v=XL4iCAB6MFo

Driekus
13-05-2022, 13:31
Paramout + hebben wij nog niet die begint hier op de 24ste maar is gewoon een tv zender geen app.

tmvde
13-05-2022, 13:47
Paramout + hebben wij nog niet die begint hier op de 24ste maar is gewoon een tv zender geen app.

Nee, dat is een misverstand. Paramount + gaat hier niet komen, maar wordt samen met Peacock (van NBC Universal) hier tzt gelanceerd als SkyShowtime. Nog niet bekend wanneer dat gaat gebeuren.

Paramount Network wat op 24 mei "van start" gaat, is niets anders dan een rebranding van de kabelzender Spike. Dus een naamsverandering, niets meer en niets minder. Die naamsverandering was in de VS al in 2018 gedaan: Paramount Network - Wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Paramount_Network)

rogue
13-05-2022, 17:48
Paramout + hebben wij nog niet die begint hier op de 24ste maar is gewoon een tv zender geen app.

Dat snap ik, maar die worden dan maar op een andere manier bekeken ;)

rogue
16-05-2022, 09:39
Het eerste deel gezien en zo, die was echt heel goed. Het is wat lastig peilen, maar ik vermoed dat deze ook goed valt bij mensen die alles wat na Enterprise uitkwam niets vonden (Kelvin timeline etc). Anson Mount speelt met zo'n gemak en natuurlijk overwicht de kapitein, poeh. En neem dan alle nieuwe maar toch ook oude toevoegingen, dan word ik wel enthousiast over deze serie. Op naar deel 2.....

rogue
17-05-2022, 09:44
En ook bij deel 2 was het genieten. Er is nu al na 2 afleveringen zo'n duidelijke chemie tussen de bemanningsleden, alsof ze al jaren samenspelen, prachtig! En ik moet zeggen dat de opzet, dat je elke week een afgerond verhaal krijgt, mij prima bevalt na de doorlopende verhaallijnen van Discovery.

tmvde
07-07-2022, 18:09
Zelf nog niks van gezien, maar seizoen 1 krijgt een 10 van IGN.

https://www.ign.com/articles/star-trek-strange-new-worlds-season-1-review

rogue
07-07-2022, 19:48
Een 10 is wel erg hoog, maar het is goed hoor....het deel van verleden week was weer van heel hoog niveau. Wil niets verklappen, maar ze hebben een oude vijand magnifiek aangepast. En ja, het deed ergens aan denken en ja, dat strookt niet met TOS, maar zulke dingen laat ik tegenwoordig los.

Driekus
08-07-2022, 08:16
Waar word de serie uitgezonden?

rogue
08-07-2022, 15:09
Waar word de serie uitgezonden?

In de VS op het streaming kanaal van Paramount. In Nederland helaas nog nergens...

Driekus
09-07-2022, 09:10
In de VS op het streaming kanaal van Paramount. In Nederland helaas nog nergens...

En hoe heb jij hem dan gekeken mr.Rogue?
Gedownload?

theThinWhiteDuke
09-07-2022, 10:52
Uiteraard heeft iedereen die serie gewoon gedownload.

Marcel Hoeve
09-07-2022, 16:00
Uiteraard heeft iedereen die serie gewoon gedownload.
Dat is een woord dat we op deze site niet meer gebruiken, zo hebben we ooit afgesproken.

jeroeni
09-07-2022, 17:18
Uiteraard heeft iedereen die serie gewoon gedownload.
Iedereen ?
Doe dit even verwijderen.

theThinWhiteDuke
09-07-2022, 17:19
Iedereen ?
Doe dit even verwijderen.
Hoe hebben degenen die deze serie gezien hebben dan gekeken?
Ben ik benieuwd naar.

Geldt overigens ook voor alle andere series die hier niet te kijken zijn maar waarvan wel draadjes zijn op dit forum aarin gepost wordt dat men ze het gezien heeft.
Overigens hang ik er verder geen oordeel aan.

jeroeni
09-07-2022, 18:55
Hoe hebben degenen die deze serie gezien hebben dan gekeken?
Ben ik benieuwd naar.

Geldt overigens ook voor alle andere series die hier niet te kijken zijn maar waarvan wel draadjes zijn op dit forum aarin gepost wordt dat men ze het gezien heeft.
Overigens hang ik er verder geen oordeel aan.
:?:

rogue
10-07-2022, 17:53
Paramount heeft zelf de serie nergens beschikbaar gemaakt in Europa. Ik weet niet wat hun verwachtingen zijn wat niet-Amerikaanse Star Trek fans die de serie willen kijken dan gaan doen, maar ik ga dan niet lang wachten op een fysieke release die misschien niet komt. Overigens zal ik uiteraad ook die release kopen, met zoals ik alle fysieke releases van Star Trek koop.

Laatste deel was overigens weer fenomenaal; kenners van TOS komen heel erg aan hun trekken. En je kan meteen je box van TOS pakken, want er is 1 deel die je meteen wilt herkijken (wat ik heb gedaan). Wat een serie...

theThinWhiteDuke
10-07-2022, 18:28
Paramount heeft zelf de serie nergens beschikbaar gemaakt in Europa. Ik weet niet wat hun verwachtingen zijn wat niet-Amerikaanse Star Trek fans die de serie willen kijken dan gaan doen, maar ik ga dan niet lang wachten op een fysieke release die misschien niet komt. Overigens zal ik uiteraad ook die release kopen, met zoals ik alle fysieke releases van Star Trek koop.

Laatste deel was overigens weer fenomenaal; kenners van TOS komen heel erg aan hun trekken. En je kan meteen je box van TOS pakken, want er is 1 deel die je meteen wilt herkijken (wat ik heb gedaan). Wat een serie...
Maw: gedow....... :-P

(ik snap niet dat daar hier steeds zo omheen wordt gedraaid)

rogue
10-07-2022, 18:52
Maw: gedow....... :-P

(ik snap niet dat daar hier steeds zo omheen wordt gedraaid)

Het is net wat Marcel aangeeft TWD ;).

theThinWhiteDuke
10-07-2022, 19:40
https://i.imgflip.com/6mcut1.jpg

:-P

(heb zelf 1 aflevering gezien vandaag. Ik kijk vooralsnog verder)

rogue
11-07-2022, 13:05
Hahaha, hij is leuk TWD :).

Kijk gerust verder. In het midden zakt het iets in, maar dan wordt het echt wel weer goed opgepakt....
Beste delen vond ik zelf (wel maar na 1x kijken) 1, 2, 9 en 10.

Rogier Burghout
11-07-2022, 13:13
Dat is een woord dat we op deze site niet meer gebruiken, zo hebben we ooit afgesproken.

Zo staat het in de regels:

Het is niet toegestaan om uitleg te geven of vragen te stellen over het kopiëren en/of rippen van dvd’s, blu-ray's of downloads. Het is dan ook niet toegestaan om links te plaatsen of discussies daarover te voeren. En al het andere wat inbreuk kan doen op de copyrights.

Tja, zolang er geen links of websites worden genoemd kan je echt wel aangeven dat je iets hebt gedownload hoor, vind ik. De communicatie erover wordt toch wel uitgekristalliseerd door de voor- en tegenstanders hier op het forum. Maar berichten die alleen maar bedoelt zijn om te sarren over de regels hier worden op een gegeven moment wel verwijderd, want dan is het wel bekend hoe iemand over iets denkt. Het moet wel OT blijven.

rogue
11-07-2022, 14:12
Zo staat het in de regels:


Tja, zolang er geen links of websites worden genoemd kan je echt wel aangeven dat je iets hebt gedownload hoor, vind ik. De communicatie erover wordt toch wel uitgekristalliseerd door de voor- en tegenstanders hier op het forum. Maar berichten die alleen maar bedoelt zijn om te sarren over de regels hier worden op een gegeven moment wel verwijderd, want dan is het wel bekend hoe iemand over iets denkt. Het moet wel OT blijven.

Ik kan het niet meer zeggen. Het is net als bij Harry Potter met hij-die-niet-genoemd-mag-worden....het is nu veilig maar we zeggen het toch niet :).

tmvde
31-10-2022, 20:35
Zelf nog niks van gezien, maar seizoen 1 krijgt een 10 van IGN.

https://www.ign.com/articles/star-trek-strange-new-worlds-season-1-review


Een 10 is wel erg hoog, maar het is goed hoor....het deel van verleden week was weer van heel hoog niveau. Wil niets verklappen, maar ze hebben een oude vijand magnifiek aangepast. En ja, het deed ergens aan denken en ja, dat strookt niet met TOS, maar zulke dingen laat ik tegenwoordig los.


Hahaha, hij is leuk TWD :).

Kijk gerust verder. In het midden zakt het iets in, maar dan wordt het echt wel weer goed opgepakt....
Beste delen vond ik zelf (wel maar na 1x kijken) 1, 2, 9 en 10.

Net seizoen 1 afgerond als eerste wat ik op SkyShowtime heb gekeken en ik moet zeggen dat ik het inderdaad een erg goeie serie vind. De finale was wat mij betreft echt geweldig. Zeer benieuwd wat seizoen 2 gaat brengen.

rogue
23-02-2023, 18:07
Goed nieuws! Seizoen 1 komt in de VS ook op UHD uit. Mijn blu-ray voorlopig gecanceld; misschien volgt de UK nog.

rogue
29-03-2023, 15:44
Goed nieuws! Seizoen 1 komt in de VS ook op UHD uit. Mijn blu-ray voorlopig gecanceld; misschien volgt de UK nog.

Inmiddels ook op UHD in de UK dus.

Seizoen 2 komt deze zomer al uit. Nederland stond nog niet bij de landen (wij hebben natuurlijk geen Paramount+), maar ik mag aannemen dat het op SkyShowtime komt. Het gaat om 10 delen. Seizoen 3 komt er ook aan, is al goedgekeurd voor 10 delen.

tmvde
29-03-2023, 17:38
Beste Star Trek sinds Voyager. Zou raar zijn, als het niet op SkyShowtime zou komen. Maar waar blijft Discovery seizoen 4? Is gewoon op streaming niet (legaal) te zien in Nederland.

Driekus
29-03-2023, 20:09
Beste Star Trek sinds Voyager. Zou raar zijn, als het niet op SkyShowtime zou komen. Maar waar blijft Discovery seizoen 4? Is gewoon op streaming niet (legaal) te zien in Nederland.

Wel te koop op blu ray :lol:

tmvde
29-03-2023, 20:25
Wel te koop op blu ray :lol:

Weet ik, maar ik verzamel geen Star Trek series en ga geen los seizoen kopen.

rogue
30-03-2023, 13:06
Beste Star Trek sinds Voyager. Zou raar zijn, als het niet op SkyShowtime zou komen. Maar waar blijft Discovery seizoen 4? Is gewoon op streaming niet (legaal) te zien in Nederland.

Dat blijft inderdaad vreemd. Ik heb 'm al gezien via een andere weg, maar heb ondertussen ook al de blu-rays aangeschaft.

smooth Ron
31-03-2023, 10:00
Waarom geen bluray release van Strange new worlds in België of Nederland?
Dat wordt importeren maar dan zonder NL subs.
Vervelende hobby is dit aan het worden.

rogue
03-04-2023, 14:01
Dat is inderdaad jammer, maar het is de trend. Ik pak nog wat ik kan hier (afhankelijk van de prijs), maar veelal is het importeren. Zeker als je straks de UHD wilt.

tmvde
21-04-2023, 11:02
Na het ijzersterke seizoen 1 (die finale!), zeer benieuwd naar seizoen 2.


https://www.youtube.com/watch?v=JW_P3SRrExw

rogue
22-04-2023, 15:53
Uhd komt in mei uit, dus ik kan mooi seizoen 1 nog een keer bekijken voordat seizoen 2 in juni begint.

kurtg
23-04-2023, 08:28
lijkt me een mooie reeks, zal ook 1 van de maanden S1 kopen.

tmvde
24-05-2023, 18:00
Wow een live action crossover met Lower Decks.

https://collider.com/star-trek-strange-new-worlds-season-2-image-lower-decks/

rogue
24-05-2023, 20:31
Wow een live action crossover met Lower Decks.

https://collider.com/star-trek-strange-new-worlds-season-2-image-lower-decks/

Ja, dat was al bekend (https://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?98024-Star-Trek-Lower-Decks&p=2097300&viewfull=1#post2097300). Lijkt mij erg leuk, met de originele stemacteurs! Ik ben net begonnen aan Barry seizoen 4, dat is weer een hele andere rol van Jack Quaid....

Edit: de UHD van seizoen 1 is binnen! Maar eerst Discovery seizoen 3 en 4 nog afkijken....

tmvde
24-05-2023, 21:32
Ja, dat was al bekend (https://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?98024-Star-Trek-Lower-Decks&p=2097300&viewfull=1#post2097300). Lijkt mij erg leuk, met de originele stemacteurs! Ik ben net begonnen aan Barry seizoen 4, dat is weer een hele andere rol van Jack Quaid....

Edit: de UHD van seizoen 1 is binnen! Maar eerst Discovery seizoen 3 en 4 nog afkijken....

Jack Quaid in Barry? Ik ben ook net met seizoen 4 begonnen (3 afleveringen gezien), maar daar komt hij niet in voor en ook volgens z’n IMDb, zit hij niet in Barry.

rogue
25-05-2023, 08:55
Jack Quaid in Barry? Ik ben ook net met seizoen 4 begonnen (3 afleveringen gezien), maar daar komt hij niet in voor en ook volgens z’n IMDb, zit hij niet in Barry.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Op een of andere manier haal ik Quaid en Hader altijd door elkaar. Ik had exact hetzelfde bij The Boys....

tmvde
25-05-2023, 09:04
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Op een of andere manier haal ik Quaid en Hader altijd door elkaar. Ik had exact hetzelfde bij The Boys....

Hebben wel wat van elkaar weg, al zit er 13 jaar tussen ;-)

tmvde
07-06-2023, 20:17
Volgende week begint seizoen 2, ben benieuwd. Net Prodigy afgekeken op SkyShowtime, vond ik zeer vermakelijk.

rogue
07-06-2023, 21:50
Volgende week begint seizoen 2, ben benieuwd. Net Prodigy afgekeken op SkyShowtime, vond ik zeer vermakelijk.

He? Prodigy heeft meer delen? Ik heb de eerste 10 al een tijd geleden gezien, maar ik zie nu dat het seizoen later verder is gegaan....zeker een leuke serie die onderschat wordt.

Strange New Worlds sezoen 2 haal ik niet om vanaf het begin te kijken, zit nog in de herkijk van Discovery s4 en daarna eerst Strange New Worlds s1 herkijken op UHD, dat zou een hele goede transfer moeten zijn.

tmvde
07-06-2023, 22:07
He? Prodigy heeft meer delen? Ik heb de eerste 10 al een tijd geleden gezien, maar ik zie nu dat het seizoen later verder is gegaan....zeker een leuke serie die onderschat wordt.

Strange New Worlds sezoen 2 haal ik niet om vanaf het begin te kijken, zit nog in de herkijk van Discovery s4 en daarna eerst Strange New Worlds s1 herkijken op UHD, dat zou een hele goede transfer moeten zijn.

Ja, de tweede helft is vorige week online gezet op SkyShowtime.

Hombre
18-06-2023, 09:21
Heeft iemand al een BD versie met NL sub gespot?

Er zijn zover ik weet slechts 2 uitgaven in de EU en dat is de US versie en de DE versie...

rogue
18-06-2023, 18:31
Heeft iemand al een BD versie met NL sub gespot?

Er zijn zover ik weet slechts 2 uitgaven in de EU en dat is de US versie en de DE versie...
US een EU versie? Je bedoelt UK denk ik?

kurtg
19-06-2023, 13:52
Inderdaad, op het eerste zicht enkel media met Engelse, Duitse en Franse subs :(

rogue
27-06-2023, 14:00
Wat is er beter dan Strange New Worlds? Nou, Strange New Worlds op UHD natuurlijk!

Prachtige release hoor, zowel qua beeld als audio. Inmiddels helemaal bekeken op een paar extra's na en het tweede seizoen blijft ook bij de tweede kijkbeurt fier overeind; sterker nog, door het beeld en geluid heb ik er nog meer van genoten. Dat wordt binnenkort even wennen met seizoen 2 op SkyShowtime....

Ook de paar delen die ik vorige keer iets minder (maar zeker niet slecht!) vond kon ik beter waarderen, hoewel het acteren van Jesse James Keitel in The Serene Squall nog steeds echt onder de maat is. The Elysian Kingdom heeft mij wel meer kunnen bekoren dan de vorige keer, ook omdat er meer binding was met M'Benga.
Maar er is ook zoveel te genieten in de andere delen, met als hoogtepunt het laatste deel A Quality Of Mercy. Ze zijn zo vriendelijk geweest om ook A Balance Of Terror van TOS toe te voegen als extra (in Dolby Vision!!!) en het is zeer aan te raden om deze back-to-back te kijken, dan zie je zoveel dat je anders zou missen...

Deleted scenes zijn leuk, en in het geval bij All Thise Who Wonder eigenlijk verplicht, want die voegen echt wat toe. Gag Reel is niet bijzonder en de overige 3 extra's moet ik nog de volgende keer kijken.

Als je de serie nog niet kent, of zelfs niet zo bekend bent met Star Trek, hier is je kans. natuurlijk haal je er veel en veel meer uit als je wel bekend bent met de series (verwijzingen zijn er genoeg...en achtergrondverhaal van de captain en crew in Discovery is ook wel handig), maar ik denk dat het heel goed te volgen is.

rogue
29-06-2023, 13:19
Meteen doorgegaan met seizoen 2 waar de eerste 2 delen al uit zijn op SkyShowTime.
Wat meteen opvalt is het beeld; niet heel slecht maar als je van Dolby Vision afkomt, dan valt het niet mee hoor. Ook de ondertiteling is hier vervelend en overlapt zelfs af en toe door de grootte. Ik zie niet echt hoe dit aan te passen is.

Wat de delen betreft: weer een geweldig begin hoor! Ze gaan qua kwaliteit lekker op dezelfde voet verder, prachtig. Ik vermoed dat het tweede deel Ad Astra per aspera een klassieke status gaat binnen binnen Star Trek, zoals bijvoorbeeld The Measure of a Man van TNG.

Wat ze bij Strange Worlds mooi hebben gedaan, is de karakters van de crew steeds wat uitdiepen, of het nou La'an of Una of M'Benga is, ze komen steeds wel aan de beurt. Bij Discovery heb je dat bijvoorbeeld wel minder. Tuurlijk, Michael, Suru, Georgiu etc hebben meer dan genoeg zendtijd. Maar anderen zoals Detmer, Owosekun en zeker Rhys en Bryce zijn echt onderbelicht.

Op naar deel 3!

tmvde
01-07-2023, 20:17
Derde aflevering was ook weer erg goed.

rogue
02-07-2023, 10:29
Derde aflevering was ook weer erg goed.

Zo, dat kun je wel zeggen. Christina Chong is ook wel een goed actrice hoor, poeh.

rogue
27-07-2023, 09:15
Het komt zelden voor dat ik een deel van een serie 2x achter elkaar herkijk, de laatste keer volgens mij met BSG, maar deel 7 was zo'n deel: de crossover met Lower Decks.

Wat was dit genieten. Ze hebben het ook zo goed opgezet dat het helemaal klopte en Boimler en Mariner waren ook 'live' precies zoals ze in Lower Decks zijn (dezelfde (stem)acteurs natuurlijk).

En dat einde dan...prachtig.

Wat een seizoen.

tmvde
27-07-2023, 18:49
Was een bijzondere aflevering inderdaad en doordat er ook animatie scènes in zaten was het een echte crossover.

tmvde
28-07-2023, 15:59
Wow, wat een enorm duistere aflevering. Zeker in vergelijking met de vorige toch wat luchtige crossover.

rogue
06-08-2023, 10:44
Wat een bijzonder en mooi deel.

Na het duistere van vorige week, hebben ze weer een uniek deel in Star Trek historie neergezet. Star Trek en musical, het werkt vreemd genoeg heel goed. Wat een creativiteit en originaliteit loopt daar nu rond bij de productie! Geweldig, van begin tot tijd. Bij mij schiet deze de top 15 binnen van meest favoriete delen.

tmvde
08-08-2023, 18:49
Top 15 van alle Star Trek of deze serie? Vond de aflevering ook erg goed gedaan, haalde bijna het niveau van Once More with Feeling, de musical aflevering van Buffy the Vampire Slayer.

rogue
09-08-2023, 08:11
Top 15 van alle Star Trek of deze serie? Vond de aflevering ook erg goed gedaan, haalde bijna het niveau van Once More with Feeling, de musical aflevering van Buffy the Vampire Slayer.

Alles. Al zeg ik erbij dat het een momentopname is omdat ik 'm op dat moment zo goed vond. Once More with Feeling is voor mij even te lang geleden dat ik Buffy heb gezien. Heb nog wel alle seizoenen op DVD hier in de kast staan ;).

tmvde
11-08-2023, 16:07
Geweldige seizoensfinale met een klassieke Star Trek cliffhanger!

rogue
13-08-2023, 09:42
Geweldige seizoensfinale met een klassieke Star Trek cliffhanger!

Inderdaad, ik kreeg een enorme Best of Both Worlds vibe!

Tegelijkertijd ook jammer dat we nu lang moeten wachten, nog langer dan normaal door de stakingen.

tmvde
13-08-2023, 10:17
Inderdaad, ik kreeg een enorme Best of Both Worlds vibe!

Tegelijkertijd ook jammer dat we nu lang moeten wachten, nog langer dan normaal door de stakingen.

Ja, dat zal wel even gaan duren. Helaas.

Hombre
24-11-2023, 07:59
Weet iemand wat er aan de hand is met deze serie en waarom er nog geen BD uitgaven van S1 en S2 zijn of aangekondigd?

Sowieso zijn er voor de EU alleen UK, SP, Fr en DE uitgaven, waarbij de 1e 3 meeliften op de US uitgave en DE alleen een eigen uitgave heeft.

rogue
24-11-2023, 09:13
Weet iemand wat er aan de hand is met deze serie en waarom er nog geen BD uitgaven van S1 en S2 zijn of aangekondigd?

Sowieso zijn er voor de EU alleen UK, SP, Fr en DE uitgaven, waarbij de 1e 3 meeliften op de US uitgave en DE alleen een eigen uitgave heeft.

Er is zelfs een UHD uitgave in de UK die zeer de moeite waard is, dus mij hoor je niet klagen. Als je wacht op een Nederlandse uitgave: die zal er wel niet komen vrees ik, als seizoen 1 nog niet verschenen is.

Hombre
24-11-2023, 13:17
Ik kijk niet alleen en dan is de situatie anders ;-)

Wat ik vreemd vind is dat normaal Scandinavië (meestal op de UK uitgave) en Italië enz . net als bij Picard en Discovery als land ook aanwezig zijn, maar ook geen van die landen heeft een uitgave.

NB. de UK heeft gewoon de US uitgave, net als de Fr en Sp uitgave.
Alleen DE heeft een eigen uitgave. En de rest van de EU niet. Heel apart.

Maar goed als ze niet ons/mijn geld willen zijn er andere manieren...



Er is zelfs een UHD uitgave in de UK die zeer de moeite waard is, dus mij hoor je niet klagen. Als je wacht op een Nederlandse uitgave: die zal er wel niet komen vrees ik, als seizoen 1 nog niet verschenen is.