PDA

Bekijk de volledige versie : Batman (Collector's Edition) (UHD)



Rogier Burghout
04-07-2022, 10:41
De geweldige 4K-uitgave van Batman heeft nu een nog betere uitgave gekregen in deze Collector's Edition met Steelbook.

Lees hier de recensie (https://allesoverfilm.nl/recensies/6285/batman-collectors-edition/uhd/)

Werner
04-07-2022, 10:51
Mooie uitgave, maar de film is me in bepaalde scènes toch een beetje te carnavalesk. Zeker als je ze naast de Nolanfilms bekijkt zijn de Burtonfilms toch een klasse minder.

Rogier Burghout
04-07-2022, 11:09
Mooie uitgave, maar de film is me in bepaalde scènes toch een beetje te carnavalesk. Zeker als je ze naast de Nolanfilms bekijkt zijn de Burtonfilms toch een klasse minder.

De eerste vind ik ook wat te cartoonesk inderdaad, en teveel Prince-muziek erin. Batman Returns kan ik wel wat meer waarderen, en daarbij Forever ook (ben vooral benieuwd naar de donkerdere Director's Cut die we waarschijnlijk nooit gaan zien). Jammer dat Forever deze CE-uitgave niet heeft gekregen.

Werner
04-07-2022, 12:32
De eerste vind ik ook wat te cartoonesk inderdaad, en teveel Prince-muziek erin. Batman Returns kan ik wel wat meer waarderen, en daarbij Forever ook (ben vooral benieuwd naar de donkerdere Director's Cut die we waarschijnlijk nooit gaan zien). Jammer dat Forever deze CE-uitgave niet heeft gekregen.

Ik vind Batman Forever en zelfs Batman & Robin ook wel okee. Camp, dat wel, maar okee. Behalve dan dat Clooney voor mij niet werkt als Batman.

En de fascinatie voor Prince begrijp ik al helemaal niet. De man heeft wel een paar nummers die goed zijn (Sign of the Times) maar ik zou hem zeker geen muzikaal genie noemen, Batdance is een prutnummer.

rogue
04-07-2022, 15:42
Ik vind Batman Forever en zelfs Batman & Robin ook wel okee. Camp, dat wel, maar okee. Behalve dan dat Clooney voor mij niet werkt als Batman.

En de fascinatie voor Prince begrijp ik al helemaal niet. De man heeft wel een paar nummers die goed zijn (Sign of the Times) maar ik zou hem zeker geen muzikaal genie noemen, Batdance is een prutnummer.

In 1 post niet alleen zeggen dat Batman & Robin ook wel okee is, maar erger nog dat dat Prince geen muzikaal genie is. Poeh.

Werner
04-07-2022, 16:56
In 1 post niet alleen zeggen dat Batman & Robin ook wel okee is, maar erger nog dat dat Prince geen muzikaal genie is. Poeh.

Daar gaan we weer. Afwijkende meningen zijn blijkbaar taboe op dit forum. You know what? I DON'T CARE!

jeroeni
04-07-2022, 17:17
In die tijd waren dat prima Batman films.Nu kan dat stijltje niet meer.[voor toekomstige delen dan]

Werner
04-07-2022, 18:24
In die tijd waren dat prima Batman films.Nu kan dat stijltje niet meer.[voor toekomstige delen dan]

De tijd is de film inderdaad niet gunstig gezind geweest. Maar vergelijk deze op zijn beurt eens met de Batman van Adam West... dan valt deze nog reuze mee. Er staat op het scherm niet POING! en KA-POW!

rogue
04-07-2022, 19:56
Daar gaan we weer. Afwijkende meningen zijn blijkbaar taboe op dit forum. You know what? I DON'T CARE!

Zo Werner, uit de zak opvliegertjes zitten knabbelen?

Rustig hoor, ik zeg dat nergens dat het taboe is? Het is allleen .... opvallend. En dat vond je blijkbaar zelf uit, getuige je "afwijkende meningen". Misschien de volgende keer even tot 10 tellen voordat je zo'n reactie plaatst?

Werner
04-07-2022, 20:33
Zo Werner, uit de zak opvliegertjes zitten knabbelen?

Rustig hoor, ik zeg dat nergens dat het taboe is? Het is allleen .... opvallend. En dat vond je blijkbaar zelf uit, getuige je "afwijkende meningen". Misschien de volgende keer even tot 10 tellen voordat je zo'n reactie plaatst?

Zoals eerder gezegd, ik ga hier niet op reageren. Geen zin in zinloze polemiek.

Pieter Kleine
04-07-2022, 22:04
Hoe verhoudt de beeld- en geluidskwaliteit van deze 4k zich tot de al jaren bestaande 4k editie van de film?

Werner
04-07-2022, 22:58
Hoe verhoudt de beeld- en geluidskwaliteit van deze 4k zich tot de al jaren bestaande 4k editie van de film?

Ik denk dat het gewoon dezelfde schijf is. Bij de drie Nolan-films is dat in elk geval zo.

Rogier Burghout
05-07-2022, 08:26
Klopt, de disc is hetzelfde.

rogue
05-07-2022, 10:33
Zoals eerder gezegd, ik ga hier niet op reageren. Geen zin in zinloze polemiek.

You know what? I DON'T CARE!

Geef toe, komt toch niet leuk over. Maar goed, je geeft er niet om dus daar laten we het dan maar bij.

Pieter Kleine
05-07-2022, 10:35
Klopt, de disc is hetzelfde.

Ok, miste dit namelijk in het verder uitstekende artikel.

Rogier Burghout
05-07-2022, 10:36
Ok, miste dit namelijk in het verder uitstekende artikel.

Ik heb het er even bijgezet (plus ook in de andere recensies die de komende dagen worden gepubliceerd (y))

jeroeni
13-07-2022, 12:06
De eerste vind ik ook wat te cartoonesk inderdaad, en teveel Prince-muziek erin. Batman Returns kan ik wel wat meer waarderen, en daarbij Forever ook (ben vooral benieuwd naar de donkerdere Director's Cut die we waarschijnlijk nooit gaan zien). Jammer dat Forever deze CE-uitgave niet heeft gekregen.
Zou Warner het echt bij Batman1989 & Returns houden ?
Persoonlijk vind ik Forever nog wel oke.

Rogier Burghout
13-07-2022, 12:13
Zou Warner het echt bij Batman1989 & Returns houden ?
Persoonlijk vind ik Forever nog wel oke.

Ja, dat denk ik wel. De Nolan Batman-films zijn tegelijkertijd uitgebracht dus als Warner Forever en Robin ook uit wilde brengen dan hadden ze dat meteen al gedaan. Overigens wel jammer, ik was wel benieuwd naar het groene ontwerp van Forever en misschien rood of roze voor Robin. Ach ja, niks aan te doen.

jeroeni
13-07-2022, 12:18
Ja, dat denk ik wel. De Nolan Batman-films zijn tegelijkertijd uitgebracht dus als Warner Forever en Robin ook uit wilde brengen dan hadden ze dat meteen al gedaan. Overigens wel jammer, ik was wel benieuwd naar het groene ontwerp van Forever en misschien rood of roze voor Robin. Ach ja, niks aan te doen.
Die eerste vier heb ik op Blu-ray dus ik zit nog even te denken op ik voor Batman & Returns een upgrade ga doen.De Nolan films heb ik al op UHD.

Rogier Burghout
13-07-2022, 12:29
Die eerste vier heb ik op Blu-ray dus ik zit nog even te denken op ik voor Batman & Returns een upgrade ga doen.De Nolan films heb ik al op UHD.

Alle vier de Batman films uit de jaren 90 zijn echt een aanrader op 4K. Zie recensies: https://allesoverfilm.nl/recensies/6097/batman-collection/uhd/
Ook Forever en Robin zijn de upgrade meer dan waard. (y)

jeroeni
13-07-2022, 13:09
Deze & Returns besteld.krijg ze rond de 20e.

Deze is te groot voor brievenbus he ?

Rogier Burghout
13-07-2022, 13:26
Deze & Returns besteld.krijg ze rond de 20e.

Deze is te groot voor brievenbus he ?

Ja, ze zijn te dik voor een brievenbuspakket inderdaad.

jeroeni
13-07-2022, 13:33
(y)

Carlos Santuna
13-07-2022, 13:46
Ik vind Batman Forever en zelfs Batman & Robin ook wel okee. Camp, dat wel, maar okee. Behalve dan dat Clooney voor mij niet werkt als Batman.

En de fascinatie voor Prince begrijp ik al helemaal niet. De man heeft wel een paar nummers die goed zijn (Sign of the Times) maar ik zou hem zeker geen muzikaal genie noemen, Batdance is een prutnummer.

Ik post hier niet vaak, ik lees vooral mee. Maar voor deze kom ik graag weer eens uit mijn lurker-hol!
Ik vind Batman Forever ook nog wel okee, maar Batman & Robin heb ik slechts één keer gezien, destijds in de bioscoop. Ik kan me vooral herinneren dat ik me enorm ergerde aan het camp-gehalte, waar ik dat bij de beide Burton films (vooral Returns) juist een pre vond. Dat, en de aanhoudende kritiek van anderen op Batman & Robin hebben me er tot nu toe van weerhouden om die laatste een tweede kans te geven. Ik was van plan om binnenkort deze Batman films weer eens te bekijken. De Burton films heb ik al een tijdje in 4K in de kast staan en de andere 2 heb ik op Blu-ray, want die kreeg ik erbij in de boxset. Maar om eerlijk te zijn was ik van plan om Batman & Robin bij deze nieuwe ronde (weer) over te slaan... Wat zijn volgens jou redenen om dat deze keer juist niet te doen?

Ik vind Prince overigens wel zonder twijfel een muzikaal genie, maar ik ben ook geen fan van Bat-Dance. Maar dat terzijde, smaken verschillen nu eenmaal!

jeroeni
13-07-2022, 14:29
Tim Burton had met Batman & Robin al niets meer te maken.Ze zijn met de stijl van Forever doorgegaan maar dan nog meer over de top.

Mark van L.
13-07-2022, 17:55
Mooie uitgave, maar de film is me in bepaalde scènes toch een beetje te carnavalesk. Zeker als je ze naast de Nolanfilms bekijkt zijn de Burtonfilms toch een klasse minder.

Ik vind ze meer anders, dan beter of slechter. De Burton variant is meer de comic versie met humor. De Nolan variant is een rauwere versie, met zwartgallige humor. Zoals je ook in strips verschillende varianten hebt. Afhankelijk van schrijver en tekenaar.

Frank
19-09-2022, 18:22
Ik lees in de recensie dat bij deze uitgave ook de Blu-ray een upgrade heeft gekregen wat beeld en geluid betreft, maar mijn vandaag gekocht exemplaar bevat de oude Blu-ray disc. Dus geen upgrade wat beeld en geluid betreft. :-?

Rogier Burghout
19-09-2022, 18:59
Ik lees in de recensie dat bij deze uitgave ook de Blu-ray een upgrade heeft gekregen wat beeld en geluid betreft, maar mijn vandaag gekocht exemplaar bevat de oude Blu-ray disc. Dus geen upgrade wat beeld en geluid betreft. :-?

De tekst is gekopieerd vanuit de vorige 4K-recensie, dus de upgrade ging toen tov de eerste uitgave op BD. Maar ik zal de recensie morgen even aanpassen (y)

Frank
19-09-2022, 20:07
(y) Wel bijzonder dat ze geen geremasterde Blu-ray erbij hebben gedaan, want zo'n schijfje bestaat wel.

Roger B.
19-09-2022, 20:41
De tekst is gekopieerd vanuit de vorige 4K-recensie, dus de upgrade ging toen tov de eerste uitgave op BD. Maar ik zal de recensie morgen even aanpassen (y)
Ik heb bij de vorige 4k uitgave ook de niet geremasterde blu-ray erbij gehad zoals ik je toen ook al gemeld had.

Rogier Burghout
19-09-2022, 21:01
Ik heb bij de vorige 4k uitgave ook de niet geremasterde blu-ray erbij gehad zoals ik je toen ook al gemeld had.

Dat kan, bij mij zat die er dus wel bij.

Roger B.
19-09-2022, 21:20
Ik heb toen al aangegeven dat het geen fout is maar dat op de hoes de specificaties staan van de niet geremasterde blu-rays.
Ik heb toen ook gezegd om misschien bij de bespreking te vermelden dat ze schijnbaar niet bij alle uitgaves erbij zitten.

Rogier Burghout
20-09-2022, 08:51
Ik heb toen al aangegeven dat het geen fout is maar dat op de hoes de specificaties staan van de niet geremasterde blu-rays.
Ik heb toen ook gezegd om misschien bij de bespreking te vermelden dat ze schijnbaar niet bij alle uitgaves erbij zitten.

Dat klopt, dat heb je via PB aangegeven en daar heb ik ook op gereageerd. Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
Ik zal het erbij zetten in de recensies in elk geval.

Ik heb nog wel even de Steelbook versie nagekeken en daar zitten WEL de oude versies met TrueHD 5.1-audio erbij. Erg verwarrend allemaal. Ik zal ook deze recensie aanpassen.

Roger B.
20-09-2022, 10:34
Ik wil je wel een foto van de achterkant van de hoes sturen.