PDA

Bekijk de volledige versie : Zijn 7 speakers niet wat overdreven?



zessen
22-11-2002, 16:58
Ik wil een surroundspeaker set gaan kopen met 5 speakers (2* fornt, 1 center en 2*rear). Mijn huidige normaal formaat luidsprekers wil ik echter wel graag houden.
Komt het geluid straks over 7 speakers of moet ik de surroundspeakerset echt zien als een vervanging van mijn huidige luidsprekers??

Groeten,
Peter

Topgunn
22-11-2002, 17:00
Waarom hou je j e oude speakers niet als front en zoek je er bijpassende speakers bij?

zessen
22-11-2002, 17:06
Ik wil graag een subwoofer en ik weet eigenlijk niet of je zowel de front speakers als de subwoofer als de rear speakers allemaal los kan aansluiten. Ik denk met een setje alles in één keer te kunnen aansluiten.

Peter

Johan van den D.
22-11-2002, 19:23
Ik wil graag een subwoofer en ik weet eigenlijk niet of je zowel de front speakers als de subwoofer als de rear speakers allemaal los kan aansluiten.. tuurlijk wel
waarom zal dit niet kunnenhttp://216.40.249.192/mysmilies/otn/confused/saywhat.gif

zessen
26-11-2002, 13:15
OK,

Enige dat ik nog niet snap is dat vrijwel alle surround setjes 5 boxjes (+ evt. subwoofer) hebben.
Bijna iedereen heeft toch al min. twee (grote) luidsprekers, waardoor de 2 Front boxjes overbodig zijn??

Peter

Lesley
26-11-2002, 13:43
omdat van die 5.1 setjes de speakers altijd zo klein mogelijk zijn gehouden... om het redelijk goedkoop te houden, en omdat mensen eerder een setje met 5 kleine speakers kopen als met 5 grote.

Waarom dan 5 kleine speakers? Omdat deze niet het hele spectrum kunnen weergeven, en als je dan 2 goeie speakers als fronts zou gebruiken deze heel eg qua klank kleur zouden verschillen...

Major Woody
26-11-2002, 13:54
Er zijn ook setjes van bijvoorbeeld alleen 2 satelieten voor achter en een center speaker. Zelf heb ik dit ook gekocht (van JBL). Mijn subwoofer heb ik gewoon los gekocht. Ga je in het hogere segment kijken dan kan je alles los kopen. Daar ben ik nu zelf ook mee bezig. De JBL'etje bevallen op zich goed, maar nu is het tijd voor een upgrade. Ook mijn frontspeakers gaan vervangen worden.