PDA

Bekijk de volledige versie : The Northman (UHD)



Rogier Burghout
25-08-2022, 08:04
The Northman is een bloederige wraakfilm in de tijd van de Vikingen die meer te vertellen heeft dan je had gedacht.

Lees hier de recensie (https://allesoverfilm.nl/recensies/6300/northman-the/uhd/)

Marcel Hoeve
25-08-2022, 08:30
Dank je wel voor je eerlijke en duidelijke bespreking. Deze laat ik aan mij voorbijgaan. Niet mijn ding.

kurtg
25-08-2022, 08:43
merci voor de review. Is het bloederiger dan de tv-serie vikings ?

tmvde
25-08-2022, 09:59
merci voor de review. Is het bloederiger dan de tv-serie vikings ?

In de IMAX wel ;-)

Werner
25-08-2022, 10:37
Zo zie je maar dat smaken verschillen. Bij mij is deze review net een aanleiding om de film WEL te kopen.

kurtg
25-08-2022, 14:05
In de IMAX wel ;-)

:grin: Ben eigenlijk wel benieuwd om te zien, zal 1 van de weken bestellen.

Marcel Hoeve
25-08-2022, 19:26
Zo zie je maar dat smaken verschillen. Bij mij is deze review net een aanleiding om de film WEL te kopen.
Aan de acteurs (man/vrouw/onzijdig) ligt het niet, dat zijn niet de minsten, maar het - goedkope - effectbejag om maar weer zoveel mogelijk 'bloederige' scënes te (kunnen) laten zien (want anders is het niet 'echt'), ik heb het daarmee wel een beetje gehad. Maar ieder zijn meug, natuurlijk.

rogue
26-08-2022, 07:56
Aan de acteurs (man/vrouw/onzijdig) ligt het niet, dat zijn niet de minsten, maar het - goedkope - effectbejag om maar weer zoveel mogelijk 'bloederige' scënes te (kunnen) laten zien (want anders is het niet 'echt'), ik heb het daarmee wel een beetje gehad. Maar ieder zijn meug, natuurlijk.

Zo'n soort film is het niet hoor Marcel, die puur voor het effect gaat. Het is juist een mystieke, soms bijna religieuze film, die inderdaad soms bloederig is. Maar ik vond dat zelf nooit de boventoon voeren.

Pastichio Rocker
26-08-2022, 18:54
Niet bekend met de andere films van Robert Eggers (The VVitch, The Lighthouse) zeker?

kurtg
08-04-2023, 07:05
Ondertussen de film gezien, uitstekend gemaakt. Enkel jammer van mevrouw Kidman haar botox, soms leek het alsof een gezicht van een pop tussen de acteurs stond.