PDA

Bekijk de volledige versie : Wat moet de titel voor Star Wars 3 worden?



Rob Technoid
23-11-2002, 23:38
Wat zou de titel voor Star Wars Episode III moeten worden? Als je anders... kiest specificeer dan wat je een goeie titel zou vinden...

Rob Technoid
23-11-2002, 23:43
Overigens kies ik Revenge Of The Sith, is mooi paralel met ROTJ en oorspronkelijk zou deze Revenge Of The Jedi heten. Tevens had Darth Maul het in TPM over "At last we will have revenge".

Lex v/d Moolen
23-11-2002, 23:47
Ik kies voor The Fall of the Jedi, wat 3 eps later dus The Return of the Jedi zal worden.

Richard B.
23-11-2002, 23:56
Is dit niet nog een beetje vroeg? Ome George zal in ieder geval wel met een titel komen die niemand aan ziet komen. Ik voorspel in ieder geval wel dat het woord 'fall' of 'falls' er in voor zal komen.

Jaded
24-11-2002, 01:09
Episode III: The Fate Of The Force.


Ach weet ik veel ... :)

Alex van den Berg
24-11-2002, 04:29
Suske en Wiske en de Jolige Jedi ? :D

Jaded
24-11-2002, 04:34
Suske en Wiske :D
Don't make fun of our Belgisch erfgoed! :mad:

:)

Episode III: Rise of the Empire.

Rochan
24-11-2002, 08:42
Ik kies voor Rise of the Empire. Ik dacht dat ik van de week al gelezen heb op het net, dat die titel wordt gesuggereert:rolleyes:

mark t
24-11-2002, 09:21
Ik heb een hele tijd geleden (rond de première van Attack of the Clones) ergens de namen van een aantal web-domeinen gelezen die door Lucas-film zijn vastgelegd. De 'winnaar' zou daar wel eens tussen kunnen staan. Probleem is alleen dat ik niet meer weet waar de link stond.

Ik weet wel dat in het bewuste artikel nogal gekscherend werd gedaan over het B-film-achtige niveau van de meeste titels.:) Past wel bij het nastreven van de sensatie van de ouderwetse avonturenfilms.

Overigens vind ik dat de veelvuldig gebezigde zin 'I have a bad feeling about this' wel eens tot titel mag worden gepromoveerd.

Ruidasilva
24-11-2002, 09:44
Starwars Episode Three - Clone War

mark t
24-11-2002, 10:04
Starwars Episode Three - Clone War De Clone War eindigt aan het begin van Episode 3. Lijkt me dus geen kanshebber.

Rob Technoid
24-11-2002, 11:36
Ik kies voor Rise of the Empire. Ik dacht dat ik van de week al gelezen heb op het net, dat die titel wordt gesuggereert:rolleyes:

Ja, ik heb de meeste titels gewoon van het net en met name van SW sites en ng's, dus het kan zijn dat je alles met 'rise' en 'fall' idd al bent tegengekomen...

Richard B.
24-11-2002, 14:57
Ik kies voor Rise of the Empire. Ik dacht dat ik van de week al gelezen heb op het net, dat die titel wordt gesuggereert:rolleyes:

Dat zou TE voorspelbaar zijn. Ik voorspel nu al dat de woorden 'empire' of 'Jedi' niet in de titel voor zullen komen. Let maar op. Volgens mij kiezen ze een titel waaruit OF de strijd tussen Anakin en Obi-wan naar voren komt OF waaruit de persoonlijke ondergang van Anakin wordt beschreven. Volgens mij wordt het trouwens wel een hele 'donkere' en negatieve titel.

Btw: komt deze film niet in 2005 uit? Dan zij we misschien wel twee jaar te vroeg met deze discussie.

Richard B.
24-11-2002, 15:11
Ter uwer inspiratie: deze thread (http://boards.theforce.net/message.asp?topic=9103271&replies=360) op het forum van Theforce.net (DE site voor alles dat is 'Starwars') met daarin een verzameling van alle 'factoids' die nu bekend zijn over EP3

Rob Technoid
24-11-2002, 19:42
Btw: komt deze film niet in 2005 uit? Dan zij we misschien wel twee jaar te vroeg met deze discussie.

Naar verwachting zal de titel denk ik in het najaar van 2004. Misschien te vroeg, maar leek me leuk om dan terug te kijken hoe dichtbij of ver we ernaast zaten. Ik moet zeggen dat ik titels als TPM of AOTC ook niet voorspeld had...

Jordé den Tenter
25-11-2002, 11:50
Starwars Episode Three - Clone War
Is ook een te korte tekst George maakt altijd langere titels;) :D
Ik heb trouwens the fall of the jedi de 1e en 3e zijn ook heel goed en

Jaded
25-11-2002, 12:18
Episode I: The Phantom Menace
Episode II: Attack Of The Clones
Episode III:
Episode IV: A New Hope
Episode V: The Empire Strikes Back
Episode VI: Return Of The Jedi

Deel 1 en 4: Iets nieuw en onbekend duikt op.
Deel 2 en 5: Aanvallen, een tegenreactie.
Deel 3 en 6: Terugkomst, wederopstandig.

George houdt van dergelijke patronen.

Dit gezegd zijnde weet ik nog geen goede titel ... :)

Yi-Long
25-11-2002, 12:22
Episode III; The Final Suffering


:p

Rogier Burghout
25-11-2002, 13:05
ik ga voor Episode III: the clone war

Olivier Laemont
25-11-2002, 13:52
Episode I: The Phantom Menace
Episode II: Attack Of The Clones
Episode III:
Episode IV: A New Hope
Episode V: The Empire Strikes Back
Episode VI: Return Of The Jedi

Deel 1 en 4: Iets nieuw en onbekend duikt op.
Deel 2 en 5: Aanvallen, een tegenreactie.
Deel 3 en 6: Terugkomst, wederopstandig.

George houdt van dergelijke patronen.

Dit gezegd zijnde weet ik nog geen goede titel ... :)

Revenge of the clowns?

Xin
25-11-2002, 15:08
LDJW Films can exclusively reveal that the upcoming last Star Wars film will be called Star Wars Episode 3: The Rise Of The Empire. The film will focus on Anakins tragic decision to follow the dark side and his part in the gradual extermination of the Jedi order during the clone wars. Samuel L. Jacksons character Mace Windu will be killed by Anakin in which this scene should be the most eagerly anticipated death in the entire series. At the end of the film, there will be a climactic battle between Obi-Wan and Anakin in which the evil Anakin is so badly wounded that he has to wear the jet black mask and breathing suit. Star Wars Episode 3: The Rise Of The Empire is planned to be released on Thursday the 19th of May 2005. Many thanks to -Spy-Bird-

http://www.ldjw-films.8k.com/custom3.html

Staat geloof ik ook al ergens anders op het forum

Rob Technoid
25-11-2002, 16:56
Episode I: The Phantom Menace
Episode II: Attack Of The Clones
Episode III:
Episode IV: A New Hope
Episode V: The Empire Strikes Back
Episode VI: Return Of The Jedi

Deel 1 en 4: Iets nieuw en onbekend duikt op.
Deel 2 en 5: Aanvallen, een tegenreactie.
Deel 3 en 6: Terugkomst, wederopstandig.

George houdt van dergelijke patronen.

Dit gezegd zijnde weet ik nog geen goede titel ... :)

Leuke analyse. Misschien levert een taalkundige analyse nieuwe inzichten op:

The Phantom Menace, A New Hope hebben beide de constructie:

lidwoord - bijvoegelijk naamwoord - zelfstandig naamwoord

Attack Of The Clones, Return Of The Jedi hebben beide de constructie:

zelfstandig naamwoord - (of the) - zelfstandig naamwoord

Met andere woorden volgens deze (ongetwijfeld onjuiste) analyse moet de nieuwe titel analoog aan The Empire Strikes Back (lidwoord - zelfstandig naamwoord - werkwoord) zijn.

Rob Technoid
25-11-2002, 16:57
LDJW Films can exclusively reveal that the upcoming last Star Wars film will be called Star Wars Episode 3: The Rise Of The Empire.


Betwijfel of Lucas zelf al weet wat de titel wordt...

Slayerboy
25-11-2002, 17:07
Jar Jar's Big Adventure!!!!!!!!!!!

Richard B.
25-11-2002, 17:45
Episode III; The Final Suffering


:p

Ik ben voor! Zou een perfecte titel zijn. ;)

Anonymous
26-11-2002, 06:54
Geen van allen want geruchten vertellen dat het

"shadows of the empire" zal gaan worden.

Rob Technoid
26-11-2002, 11:54
Geen van allen want geruchten vertellen dat het

"shadows of the empire" zal gaan worden.

Volgens mij is Shadows Of The Empire een verhaal uit de EU wat zich tussen ep5 en 6 afspeelt...

Werner
26-11-2002, 11:59
Rise Of The Empire lijkt te veel op Rise Of The Machines. (T3) What about The Fall of the Republic

Andere suggesties:
* Padmé Gets Knocked Up
* Obi-Wan Lets His Beard Grow
* Mace Windu Gets A Piercing
* Run, Yoda, Run

:D

(Of zoals in een aflevering van Futurama: "Star Wars Episode 9: Yoda's Bar Mitzvah")

Lex v/d Moolen
26-11-2002, 12:03
All Hope Is Lost

of

The Last Hope

:)

Glenn Smits
26-11-2002, 12:52
The fall of the jedi toch wel ja. dat vind ik de meest logische keuze. De Sith valt niet echt namelijk, toch?

Micoom
26-11-2002, 13:17
The Fall of the Jedi, lijkt mij ook wel een goede titel. Maar ligt wel erg voor de hand, dus denk ik dat George iets anders bedenkt.

Jaded
26-11-2002, 13:48
Episode III: The Demise Of The Storm Trooper?

Jaded
26-11-2002, 14:21
Episode III: The Origin Of The Force?

Rob Technoid
26-11-2002, 15:08
Episode III: Call To Power
Episode III: The Republic's Demise
Episode III: A Phantom Exposed
Episode III: The Dark Side Prevails (kwam ik ergens tegen)
Episode III: I Don't Feel Like Working Anymore So I Keep Coming Up With Silly Titles :)

Ik denk eerlijk gezegd dat we woorden als 'attack', 'clones', 'empire', 'jedi', 'phantom' en 'hope' niet in de titel gaan tegenkomen, dat zou te veel een herhaling zijn...

Lex v/d Moolen
26-11-2002, 15:38
Episode III: The Revolution of the Sith
:)

Jaded
26-11-2002, 18:53
Ik denk eerlijk gezegd dat we woorden als 'attack', 'clones', 'empire', 'jedi', 'phantom' en 'hope' niet in de titel gaan tegenkomen, dat zou te veel een herhaling zijn...
Evenals 'rise' en 'fall', wat voor de hand ligt.

Richard B.
26-11-2002, 19:00
Episode III: Call To Power

Dat is al de naam van een computerspelletje




Episode III: A Phantom Exposed
Episode III: The Dark Side Prevails (kwam ik ergens tegen)


'Exposed' en 'Prevails' zijn niet echt woorden die 'sexy' genoeg zijn voor een filmtitel denk ik. :)

Anonymous
26-11-2002, 19:05
Volgens mij is Shadows Of The Empire een verhaal uit de EU wat zich tussen ep5 en 6 afspeelt...

Daar kan je ook gelijk in hebben.In ieder geval is het afgeleid
van het oude computer spel shadows of the empire op de
nintendo 64.

Richard B.
26-11-2002, 19:19
Daar kan je ook gelijk in hebben.In ieder geval is het afgeleid
van het oude computer spel shadows of the empire op de
nintendo 64.

Volgens mij bestond het boek al voor het spel. Een maat van me heeft ze zo'n beetje allemaal gelezen (een echte freak ja) dus die zal ik er nog eens naar vragen.

Anonymous
26-11-2002, 19:21
Volgens mij bestond het boek al voor het spel. Een maat van me heeft ze zo'n beetje allemaal gelezen (een echte freak ja) dus die zal ik er nog eens naar vragen.

Klopt inderdaad ook wat je zegt, het is wel degelijk een verhaal
wat ik meer zie als een spinoff met elementen uit star wars
film's.Netzo iets als de 3 ewoks film's en dan weer anders :)

Gabriel B.
10-12-2002, 20:19
Ik vind "Rise of the Machines" wel goed klinken voor een derde deel. ;)

Rob Technoid
11-12-2002, 20:34
'Exposed' en 'Prevails' zijn niet echt woorden die 'sexy' genoeg zijn voor een filmtitel denk ik. :)

George Lucas kiest meestal zijn titels uit die 'corny' klinken, niet sexy :) Maar ik denk dat 'prevail' idd te ingewikkeld is voor de gemiddelde 12 jarige, tenslotte zijn zij degenen die alle speelgoed en strips moeten gaan kopen ;)

Richard B.
26-06-2003, 23:48
Zie http://www.aintitcoolnews.com/display.cgi?id=15537

'Revenge of the Sith' en 'An empire divided' klinken me geen van beiden waarschijnlijk in de oren maar goed..

Peefie
26-06-2003, 23:55
Epi III: The Force? Because I'm worth it!

:D

Rob Technoid
27-06-2003, 06:08
Zie http://www.aintitcoolnews.com/display.cgi?id=15537

'Revenge of the Sith' en 'An empire divided' klinken me geen van beiden waarschijnlijk in de oren maar goed..

An Empire Divided is de naam van een computerspel. Iemand heeft klok horen luiden, enzovoorts.

mark t
27-06-2003, 08:27
Zie http://www.aintitcoolnews.com/display.cgi?id=15537

'Revenge of the Sith' en 'An empire divided' klinken me geen van beiden waarschijnlijk in de oren maar goed..

An Empire Divided is de naam van een computerspel. Iemand heeft klok horen luiden, enzovoorts.Het Keizerrijk bestaat nog helemaal niet ten tijde van Episode 3. Pas jaren later, in Episode 4 wordt de senaat opgeheven en is het Keizerrijk een feit. Tijdens Empire 3 kan het Keizerrijk dus moeilijk verdeeld zijn.

Rob Technoid
27-06-2003, 11:58
Zie http://www.aintitcoolnews.com/display.cgi?id=15537

'Revenge of the Sith' en 'An empire divided' klinken me geen van beiden waarschijnlijk in de oren maar goed..

An Empire Divided is de naam van een computerspel. Iemand heeft klok horen luiden, enzovoorts.Het Keizerrijk bestaat nog helemaal niet ten tijde van Episode 3. Pas jaren later, in Episode 4 wordt de senaat opgeheven en is het Keizerrijk een feit. Tijdens Empire 3 kan het Keizerrijk dus moeilijk verdeeld zijn.

De senaat die in ep4 wordt opgeheven is de KEIZERLIJKE senaat. Feitelijk blijkt er sprake te zijn van een keizerrijk met een parlamentair stelsel, hoewel men zich kan afvragen hoeveel macht die senaat werkelijk heeft. Vergelijk het met de ja-knikkers uit de vroeger Sovjetstaat.

Enniewee, mijn idee is dat ergens in ep3 de republiek een keizerrijk wordt. En daar zal niet iedereen het er mee eens, dus technisch gezien kan er idd sprake zijn van een division :)

mark t
27-06-2003, 13:53
Zie http://www.aintitcoolnews.com/display.cgi?id=15537

'Revenge of the Sith' en 'An empire divided' klinken me geen van beiden waarschijnlijk in de oren maar goed..

An Empire Divided is de naam van een computerspel. Iemand heeft klok horen luiden, enzovoorts.Het Keizerrijk bestaat nog helemaal niet ten tijde van Episode 3. Pas jaren later, in Episode 4 wordt de senaat opgeheven en is het Keizerrijk een feit. Tijdens Empire 3 kan het Keizerrijk dus moeilijk verdeeld zijn.

De senaat die in ep4 wordt opgeheven is de KEIZERLIJKE senaat. Feitelijk blijkt er sprake te zijn van een keizerrijk met een parlamentair stelsel, hoewel men zich kan afvragen hoeveel macht die senaat werkelijk heeft. Vergelijk het met de ja-knikkers uit de vroeger Sovjetstaat.

Enniewee, mijn idee is dat ergens in ep3 de republiek een keizerrijk wordt. En daar zal niet iedereen het er mee eens, dus technisch gezien kan er idd sprake zijn van een division :)Maar dat is wel heeeeel erg ver gezocht. Die naam is ofwel een gerucht, ofwel een dwaalspoor dat door George Lucas zelf is uitgestippeld (á la Revenge of the Jedi). Ik denk niet dat de echte naam zo vroeg al op zo'n knullige wijze naar buiten zou worden gebracht (via een advertentie waarin figuranten worden geworven).

Rob Technoid
27-06-2003, 15:46
Maar dat is wel heeeeel erg ver gezocht. Die naam is ofwel een gerucht, ofwel een dwaalspoor dat door George Lucas zelf is uitgestippeld (á la Revenge of the Jedi). Ik denk niet dat de echte naam zo vroeg al op zo'n knullige wijze naar buiten zou worden gebracht (via een advertentie waarin figuranten worden geworven).

Voor de goede orde: ik geloof ook niet dat dat de titel wordt. Als is het alleen omdat ie niet corny genoeg is (zoals iemand hierboven terecht heeft gemeld).

Misschien wordt het wel "Plan 9 From The Outer Rim" of "Bride Of The Sith" (hmmm dat zou natuurlijk op Padme slaan :))

Jaded
05-07-2003, 20:04
Als we de filmsite 'Ain't It Cool News' mogen geloven, zal de volgende Star Wars-film 'Episode III: An Empire Divided' heten. Een schrijver voor de site kreeg de tip van een Australische journalist, die een interview had met het castingbureau dat is ingeschakeld voor de film. Een medewerker van het bureau liet per toeval de titel van de film vallen. De opnames voor 'Episode III: An Empire Divided' beginnen heel binnenkort in Australië. George Lucas, de geestelijke vader van Star Wars heeft nog niet bevestigd of de titel klopt. Episode III moet in 2005 in de bioscoop gaan draaien

Dit komt letterlijk van de telenet.be site.

Rob Technoid
05-07-2003, 22:09
Lopen ze bij telenet.be altijd zo achter de feiten aan?

Jaded
05-07-2003, 22:16
Lopen ze bij telenet.be altijd zo achter de feiten aan?
Nee alleen ik wanneer ik (blijkbaar) oude nieuwsposten ophaal.

Zag alleen in deze thread staan dat het de titel van een videospel was.

Je m'excuse ... :?

Rob Technoid
05-07-2003, 22:49
Je m'excuse ... :?

Voor deze keer zijt gij vergeven :wink:

Reinbo
07-07-2003, 18:14
Star Wars III: Or how I started to hate George Lucas more and more for making the original classics part of one of the stupidiest series in the history of film.

Gabriel B.
07-07-2003, 20:47
Star Wars III: Or how I started to hate George Lucas more and more for making the original classics part of one of the stupidiest series in the history of film.Met zo'n titel moet dan wel op Imax getoond worden. :wink:

Rob Technoid
25-07-2004, 00:26
Ouwe koe uit de sloot: ik ben de enige die het goed geraden heeft :)

Wat heb ik gewonnen???

Martin Stanneveld
25-07-2004, 00:29
Ouwe koe uit de sloot: ik ben de enige die het goed geraden heeft :)

Wat heb ik gewonnen???

Ik ben de enige die het niet goed heeft :D Heb ik ook wat gewonnen? :wink:

Steven Maas
25-07-2004, 08:11
Star Wars: Episode III Revenge of the Sith
Kan ik 'm eindelijk met naam en toenaam op m'n blacklist van definite dvd nono's zetten. :roll:

Marco
25-07-2004, 15:42
Jammer...ik vond de titel Someone's Arm Will Be Chopped Again veel beter :P

Richard B.
25-07-2004, 15:47
Als ik deze thread zo doorlees dan moet ik zeggen dat de titel achteraf gezien wel erg voorspelbaar was. Het feit dat de titel in het keuzelijstje stond EN dat 3 mensen hem gekozen hebben (hoeveel daarvan btw ook ECHT voordat ie bekend gemaakt is?) is wel veelzeggend.