PDA

Bekijk de volledige versie : Harry potter and the Chamber of Secrits, jou mening?



JCL
24-11-2002, 09:09
Hoi allemaal,

Nee niets zeggen, hier loopt al een topic over, JA dan weet ik (ik heb er ook een reactie in gepost) maar dat gaat over de fouten in het verhaal lijn en dit gaat puur om jou ervaringen met je film.

Ik vond hem GEWELDIG! de sfeer komt in de buurt van Lord of the Rings had ik gelezen in de previeuw en dat ben ik ook wel met ze eens. De beesten en zo zouden idd zo uit LOTR kunne komen.

Doei Sonyman

rkrijger
24-11-2002, 09:20
Hoi allemaal,
Nee niets zeggen, hier loopt al een topic over, JA dan weet ik (ik heb er ook een reactie in gepost) maar dat gaat over de fouten in het verhaal lijn en dit gaat puur om jou ervaringen met je film.
Ik vond hem GEWELDIG! de sfeer komt in de buurt van Lord of the Rings had ik gelezen in de previeuw en dat ben ik ook wel met ze eens. De beesten en zo zouden idd zo uit LOTR kunne komen.
Doei Sonyman

Jammer dat ik me weer niet helemaal kan vinden in de verdeling van je opties. Ik vond hem beter dan deel I, maar om hem nou geweldig te noemen...

En, inderdaad, op momenten (spinnen/slangen) roept de film de sfeer op van LOTR...

Stem voor de dvd.nl TOP 25 ALLER TIJDEN (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=13420)

JCL
24-11-2002, 09:49
Ik vond hem beter dan 1. Er zit meer spanning, meer verhaal en meer diepgang in het verhaal. Je kan je nu veel beter inleven in het verhaal omdat nu de acteurs nog beter spelen en ik vind de CG beter dan die van de volrige film.

doei Sonyman

Ronald Dassen
24-11-2002, 09:57
Toevalllig heb ik net in de thread "naar welke film ben je net geweest" (of zoiets) mijn mening over de 2e Harry Potter film gezet.

Ik vind hem dus wel geweldig, en zeker ook beter dan de eerste film, alhoewel ik de 1e ook heel leuk vind.

Heb hem gisteren in een bioszaal gezien die THX gecertificeerd is, en daar is het beel en geluid écht overdonderend goed.

Vind deze film zeker een aanrader. (y)

Isis
24-11-2002, 10:01
De beesten en zo zouden idd zo uit LOTR kunne komen.



Ha, een gezellige kinderfilm dus... :confused:
Klopt de kijkwijzer dan wel? (6)
p.s. Ik heb de film nog niet gezien; kan er nog niet over oordelen.

Ronald Dassen
24-11-2002, 10:05
Ha, een gezellige kinderfilm dus... :confused:
Klopt de kijkwijzer dan wel? (6)
p.s. Ik heb de film nog niet gezien; kan er nog niet over oordelen.

Tja, ik kan me voorstellen dat kinderen jonger dan 10 jaar best wel een nachtje wakker kunnen liggen als ze deze film gezien hebben :D (6)

JCL
24-11-2002, 10:27
Helemaal mee ens Ronald, Zie ook even mijn reactie in de andere tread over HP. Zeker weten een 12 logo! 16 vind ik ZWAAR overdreven als ze dat zouden doen. Dat is weer voor hele andere film. Je ziet heus geen verkoolde lichamen ofzo maar dat b.v. die ogen uit die slang worden gepikt, kan we voorstellen dat je dat als jogie van 5 niet zo heel erg lekker zit.

doei Sonyman

P.S. dit is mijn reactie in de andere thread:

idd een 12 logo zou zeer op zijn plaats zijn.

Achter mij zaten kleine kinderen in de bios. Die moeder hield steeds har handen voor de ogen van die kinderen, maar de laatste 20 minuter (!) het gevechte met die slang, Voldemort en ookal bij die spin. Toen mochten ze allemaal niet kijken. Die kinderen waren 4 misschien een keer 5 en eentje kan ook wel 6 zijn geweest. ZEKER niet ouder.

Tim Weisselberger
24-11-2002, 10:35
Ronald Dassen
Heb hem gisteren in een bioszaal gezien die THX gecertificeerd is, en daar is het beel en geluid écht overdonderend goed.

volgens mij loopt het geluid via een DTS spoor, dus had je in principe niets van het THX gevoel moeten merken :)

back on topic:

hele leuke film, heb er helaas een slechte kopie van gezien (veel kabels), zeker leuker dan één, gelijk een stuk spannender zie je toch dat het niet alleen een kinderfilm is, en naarmate de jaren volgen worden de kleine acteurtjes ouder... waardoor hun acteerprestaties ook omhoog gaan.

JCL
24-11-2002, 10:44
Wat ik ook ERG gaaf vond waren die stemmen die hij hoort over moorden en zo, dat maakt het een stuk spannender.

doei Sonyman

KAY
24-11-2002, 11:16
Ik vond de film echt matig gemaakt! zeker hermelien als kat, dat zag er niet uit!

Het eind met de slang, daar hadden ze wel wat langer voor mogen uittrekken. ik vond het wel een leuke film om naar te kijken met zeker een aantal spannende momenten, maar hij is zeker niet beter als de eerste!

Hanna
24-11-2002, 15:00
Ik was al weg van deel 1, alleen maar om de totaal nieuwe wereld die voor het eerst op het doek werd geopend!

deel 2 heeft echter mijn verwachtingen overtroffen! en dat is knap, aangezien je natuurlijk al een verwachtingspatroon n.a.v deel 1 had!

maar zeker een enge film. dit is een leuke film voor 12-82, maar zeker niet voor kinderen daaronder. ik heb een paar keer kleine kreetjes uitgeslagen hoor! ik zat zelfs een paar keer op de stoel naast me!

maar de film is in alle opzichten top:
1 de humor is leuker
2 de acteurs (zeker daniel radcliffe) spelen beter
3 het verhaal gaat dieper
4 de monsters zijn enger

en zo kun je nog wel doorgaan. de vergelijking met LOTR is misschien wat enthousiast, maar in vergelijkbare sferen kom je op bepaalde momenten zeker!!! gaat dat zien dus deze winter!

HARRY POTTER 2; THE CHAMBER OF SECRETS!!!

M Balje
24-11-2002, 23:41
Ben net soon half uurtje terug terug van de voorstelling van 20.30.
De film begon om 20.50 (in zaal 1 van Thusinski) en was rond 23.30 afgelopen.
De kaartjes waren wel erg duur (€ 8,75 pps) dit keer en ik had een stoel nummer.
Het was dan ook erg druk.
Maar inderdaad is de film op bepaalde stukken echt niet voor kinderen onder de 10 jaar.
Af en toe worde er rake klappen uitgedeeld die goed in de boksen te horen zijn.
De film bevat meer humor vooral in het begin.
Meer actie en meer diepgang en is een stuk sneller dan de eerste.
Smalhart word goed gespeeld.
Echt ik stond verstelt hoe goed Dobby,Aragog,de Basalik en de Feniks zijn gemaakt.
Zwerkbal was erg kort en beter dan deel 1,maar daar door wel spannender.
Blijf niet langer achter die stoel zitten met je luie reet en ga hem zien.
Nu maar wachten op deel 3.

Cijfer: 8 (Had een 9 gekregen als er bepaalde dingen wel in hadden gezeten)

Menno Hagendoorn
25-11-2002, 14:21
Gisteren gezien. Absoluut beter dan deel 1.
geweldig entertainment voor echt iedereen, jong en oud.
Kan nu al niet wachten op de dvd release, en dan met name de geweldige slotscene (wauw!)(y)

JCL
25-11-2002, 15:13
geweldig entertainment voor echt iedereen, jong en oud.


Ook voor jong vind je?

Ik zou hem zeker voor 12 jaar en ouder aanbevelen.

doei Sonyman

Menno Hagendoorn
25-11-2002, 15:29
Ook voor jong vind je?

Ik zou hem zeker voor 12 jaar en ouder aanbevelen.

doei Sonyman

zaten een hoop kinderen onder de 8 in de zaal bij mij en hadden het allemaal naar de zin, volgens mij zijn de kids van nu best wat gewend. (11 september, pim fortuyn etc) 12 jaar eo is wat overdreven, mg 8 , ipv 6 (bestaat wel niet maar toch....) lijkt me beter

Rochan
25-11-2002, 23:12
Ook voor jong vind je?

Ik zou hem zeker voor 12 jaar en ouder aanbevelen.

doei Sonyman

Mijn zoontje is 4 jaar en die wil de film zker zien. Loopt al dagen lang te praten/zeuren over de film (hij heeft de trailer gezien en is er helemaal vol van):D

Bahamut
26-11-2002, 08:13
ik heb de film gisteravond gezien in Pathé ArenA en ik heb me er vreselijk mee vermaakt.

Deel 1 vond ik ook al erg goed en deze film heeft zowaar nog meer humor en aktie. Vooral de uil van Ron vind ik een geweldige toevoeging.


Maarre...het enige moment waarin ik tijdens deze film moest denken aan LOTR was het moment dat Aragog voor het eerst genoemd werd. Dat die naam erg lijkt op Aragorn hoef ik natuurlijk geen enkele LOTR- of film fan te vertellen.

Ronald Stiebolt
26-11-2002, 08:18
Dus 't is niet zo'n 13-in-een-dozijn-vervolg?

Menno Hagendoorn
26-11-2002, 08:19
Maarre...het enige moment waarin ik tijdens deze film moest denken aan LOTR was het moment dat Aragog voor het eerst genoemd werd. Dat die naam erg lijkt op Aragorn hoef ik natuurlijk geen enkele LOTR- of film fan te vertellen.

Klopt, was mij ook al opgevallen. maar denk je dat J.K. Rowling hier tijdens het schrijven van het boek al erg in had?
Volgens mij gewoon een komisch toeval.

Menno Hagendoorn
26-11-2002, 08:19
Dus 't is niet zo'n 13-in-een-dozijn-vervolg?

Zeker niet!!!

Bahamut
26-11-2002, 08:26
Klopt, was mij ook al opgevallen. maar denk je dat J.K. Rowling hier tijdens het schrijven van het boek al erg in had?
Volgens mij gewoon een komisch toeval.


Ik hoop het niet, maar ik moet zeggen dat ik er wel even mijn twijfels over had. :(
Heel even maar hoor, want buiten de gelijkenis in naam houdt verder enig andere vergelijking dan ook op.:D

Menno Hagendoorn
26-11-2002, 08:40
Ik hoop het niet, maar ik moet zeggen dat ik er wel even mijn twijfels over had. :(
Heel even maar hoor, want buiten de gelijkenis in naam houdt verder enig andere vergelijking dan ook op.:D

Lijkt mij ook!;)

Rochan
26-11-2002, 19:30
Ik moet de film nog gaan zien, dus heb nog niet gestemd. Maar wat ik van de film gezien en gelezen heb, lijkt het me een goede film(y) Ik heb gelezen dat deel 2 van het boek een een van de mindere boeken is (qua verhaal), maar dat de film eigenlijk beter is dan het boek:rolleyes:

Hanna
26-11-2002, 21:45
Dus 't is niet zo'n 13-in-een-dozijn-vervolg?

absoluut niet!! maar dat vond ik ook niet van 1 trouwens..

NicK Portier
27-11-2002, 00:25
Ik ga niet eens de moeite doen om Harry Potter te kijken :rolleyes:

Art
27-11-2002, 10:05
Ik heb hem gister gezien en moet zeggen dat ie beter is dan het eerste deel :) Maar ik vond hem persoonlijk aan de lange kant en dat is niet in het voordeel van de film. Maar hij is spannender en de special effects mogen er wezen. Dus een ruime voldoende voor deze film ;)

mjlfadriaans
30-11-2002, 07:19
Hi,

De boeken worden ook per deel beter, zou vreemd zijn als dat met de film dan ineens niet het geval was. Valt ook niet te vergelijken, ik ben daarmee gestopt elke keer alles te vergelijken. Geniet je van beide films, dan is dat genoeg. Met LOTR vergelijken heeft ook geen zin, het een is en blijft een kinderboek, als je dingen kinderactig vint moet je ook maar eens stilstaan bij het feit dat het een kinderboek is. Dit als kritiek op welke Potterverfilming gebruiken is dan ook stompzinnig te noemen.

Ik heb ook erg genoten van de film. Het enige wat ik echt miste was wat gebeurtenissen en de tuin van de Weasleys .... aangezien ze in het boek daar ook straf voor kregen. Leuk me wel een aardig stukje, ik zag dat het wel in het spel zat. Het enige hoofdstuk wat ik grotendeels overgeslagen had zat er niet in, vond ik ook niet erg persoonlijk, het betreft een feestje met onze geestenvrienden. Over het algemeen vond ik het een erg geslaagde verfilming.

Marco

Martin Zuidervliet
30-11-2002, 07:47
volgens mij loopt het geluid via een DTS spoor, dus had je in principe niets van het THX gevoel moeten merken :)THX is een kwaliteitskeurmerk waaraan de luidsprekers, de versterkers en de akoestische ruimte moeten voldoen en indien dit het geval is zou je het ook met een andere geluidsformaat dan Dolby moeten kunnen horen. :o

Martin Zuidervliet
30-11-2002, 07:51
Overigens verbaast het mij dat er zoveel volwassenen naar deze kinderfilm gaan. Het kon en kan mij nog steeds niet boeien (kinderen die kunnen toveren). :rolleyes:

mjlfadriaans
30-11-2002, 10:03
Ieder zijn smaak Martin. Ik begrijp ook veel niet, maar dat is dan weer mijn mening. Als je 'volwassen' (18+) bent, wil dat dan meteen zeggen dat je alleen maar de grovere films moet gaan zien? Ikzelf hou niet van dat grove geweld, oorlogsfilms etc., maar dat is dan weer mijn smaak. Er wordt altijd zo minderwaardig gegaan over films die niet voor kinderogen bestemd zijn. Maar zo zeg ik al, ieder zijn mening. Wat je niet wilt zien, dat zie je niet, en zo zet ieder zijn/haar vraagtekens bij films die gemaakt worden.

Marco

Ronald Dassen
30-11-2002, 10:45
THX is een kwaliteitskeurmerk waaraan de luidsprekers, de versterkers en de akoestische ruimte moeten voldoen en indien dit het geval is zou je het ook met een andere geluidsformaat dan Dolby moeten kunnen horen. :o

Leuk dat je dit even neerzette, ik had eigenlijk niet zoveel zin om dit antwoord te geven, op het bericht dat ik er niets van zou kunnen merken, want in neem nu wel aan dat de meesten wel weten dat THX een keurmerk is, en dat je het zeker ook met een DTS spoor kan merken. ;)

LordHades
30-11-2002, 11:09
Ik vond hem geweldig .. maar de Sfeer van LOTR.. in your dreams .. dat echt nooit. Het zijn leuke kinderfilms met een volwasse tintje maar dan blijft het dan ook wel bij maar goed dat is mijn mening :)

JCL
30-11-2002, 11:18
Ik zou er toch nog maar even over nadenken. De film is op een aantal punten toch behoorlijk pittig (zeker voor een vierjarige), en ook het geluidsniveau is met tijden wat aan de erg forse kant voor jonge kijkers.

Let op dat trailers altijd zodanig geknipt zijn dat ze "G"-rated zijn, en dus -misschien ten onrechte- een wat milder beeld geven van de film. 10+ lijkt me geen enkel probleem (al is e.e.a. ook afhankelijk van het kind uiteraard), maar met een kind van 4 zou ik er nog niet naar toe gaan.

Ik ook niet, voor als hij met dat zwaard door de kop van die slang heen steeks, staat de zaal goed te trillen en zit er behoorlijk wat bloed bij En ik denk ook dat een kind van 4 geen bal snaot van het verhaal.

doei Sonyman

Johan van den D.
30-11-2002, 11:25
Ik zou er toch nog maar even over nadenken. De film is op een aantal punten toch behoorlijk pittig (zeker voor een vierjarige), en ook het geluidsniveau is met tijden wat aan de erg forse kant voor jonge kijkers.

Let op dat trailers altijd zodanig geknipt zijn dat ze "G"-rated zijn, en dus -misschien ten onrechte- een wat milder beeld geven van de film. 10+ lijkt me geen enkel probleem (al is e.e.a. ook afhankelijk van het kind uiteraard), maar met een kind van 4 zou ik er nog niet naar toe gaan. ze kunnen toch beter naar deze films kijken als naar dingen zoals pokemon en dragon ball en dat soort shit
dat kom pas heel erg aggresief over op kinderen

Tijntje
30-11-2002, 11:26
Ik vind 't ook een geweldige film!

Ik heb vlak nadat ik deze had gezien nog ff deel 1 gekeken en moest toch wel ff lachen om hoe Harry, Ron, Hermione en Draco gegroeid zijn. Vooral Harry heeft goed de baard in z'n keel gekregen :P (Goed te horen in 't duel met Draco op de tafel wanneer Harry zegt "You wish!" op de vraag van Draco of ie bang voor 'm is :D)

Johan van den D.
30-11-2002, 12:34
Ik kan je reactie niet helemaal plaatsen hoor. Als je er inhoudelijk op wilt ingaan, prima, maar dit soort flauwe cynische reacties mogen wat mij betreft achterwege blijven. aan je reactie te zien heb je de mijne niet goed begrepen nee
ik zeg alleen maar dat ze dus beter naar potter kunnen kijken dan naar pokemon enz.
ook val ik jou mening verders niet aan wat betref die 4 jarigen die harry potter kijken
en bij deze snap ik dus ook jou vijandige reactie niet daar mijn post wel degelijk in dit geheel paste maar goed
misschien was het beter geweest dat ik je naam bij die quote weg te halen want je vat het wel erg persoonlijk op vind ik
ik had ook de post van sonyman als quote kunnen gebruiken bijvoorbeeld dus neem me niet kwalijk dat je ik naam niet verwijderde bij de quote

Rochan
30-11-2002, 14:18
Ik zou er toch nog maar even over nadenken. De film is op een aantal punten toch behoorlijk pittig (zeker voor een vierjarige), en ook het geluidsniveau is met tijden wat aan de erg forse kant voor jonge kijkers.

Let op dat trailers altijd zodanig geknipt zijn dat ze "G"-rated zijn, en dus -misschien ten onrechte- een wat milder beeld geven van de film. 10+ lijkt me geen enkel probleem (al is e.e.a. ook afhankelijk van het kind uiteraard), maar met een kind van 4 zou ik er nog niet naar toe gaan.

Bedankt Rob voor je advies. :) Ik twijfel ook best wel om hem al ernaar toe te laten gaan. En als ik het zo lees, dan zal ik hem toch wel even wat jaartjes laten wachten:)

Rochan
30-11-2002, 14:20
edit [/spoiler] En ik denk ook dat een kind van 4 geen bal snaot van het verhaal.

doei Sonyman

Dan kan je nog behoorlijk in vergissen;)

Pietje
30-11-2002, 14:51
Overigens verbaast het mij dat er zoveel volwassenen naar deze kinderfilm gaan. Het kon en kan mij nog steeds niet boeien (kinderen die kunnen toveren). :rolleyes:

Ben ik het mee eens. Ik snap ook niet wat volwassenen zien in dergelijke films. Net zoals dat er veel volwassenen fan zijn van Disney. Ik begrijp wel dat kinderen dit allemaal heel leuk vinden. Het trekt mij in ieder geval totaal niet.
Ik heb Harry Potter 2 dan ook nog niet gezien. 1 heb ik wel gezien aangezien die in het begin vergeleken werd met LOTR. Vond er echter niks aan.

Ronald Dassen
01-12-2002, 00:44
Ben ik het mee eens. Ik snap ook niet wat volwassenen zien in dergelijke films. Net zoals dat er veel volwassenen fan zijn van Disney. Ik begrijp wel dat kinderen dit allemaal heel leuk vinden. Het trekt mij in ieder geval totaal niet.
Ik heb Harry Potter 2 dan ook nog niet gezien. 1 heb ik wel gezien aangezien die in het begin vergeleken werd met LOTR. Vond er echter niks aan.

Of iemand nu volwassen is of nog niet, een film blijft een persoonlijke smaak.
Ik vind, zoals je al hebt kunnen lezen, harry potter wel hele leuke films, en ook een aantal disney films vind ik geweldig.
Het lijkt mij ook sterk dat jij geen één disney film leuk vindt, maar ja, het zou kunnen.

Ik beweer niet dat het bij jou zo is, maar als ik zo'n 10 jaar geleden terugkijk (ik ben nu 31), zou ik er eigenlijk nooit voor uit durven komen dat ik zulke films leuk zou vinden (een beetje stoer gedrag tegenover m'n vrienden, en daar passen geen kinderfilms bij ;) ) Ik lees zelfs nog steeds de Donald Duck. Is toch eigenlijk ook een strip voor kinderen, maar ik geniet er al van vanaf m'n 5e. En zal dat waarschijnlijk blijven doen zolang ik nog kan lezen :D

Johan van den D.
01-12-2002, 10:02
Ik lees zelfs nog steeds de Donald Duck. Ideze lees ik dus ook nog steeds en ook ik geniet er elke keer weer van
heerlijk in bad een duckie lezen
maar als je wat jonger ben geef je inderdaad niet toe dat je naar films als potter kijk enzo maar wanneer je wat "ouder"wordt lig dat toch weer anders
gewoon een normaal verschijnsel dus

Jaap22
01-12-2002, 10:29
deze lees ik dus ook nog steeds en ook ik geniet er elke keer weer van
heerlijk in bad een duckie lezen
maar als je wat jonger ben geef je inderdaad niet toe dat je naar films als potter kijk enzo maar wanneer je wat "ouder"wordt lig dat toch weer anders
gewoon een normaal verschijnsel dus

Dit vind ik een beetje onzin. Ik ben best jong en ik vind de Donald duck ok. Die Harry Potter films spreken me gewoon niet aan. Als je in mijn leeftijdscategorie komt dan gaat je smaak toch ook verschillen? En als je weer wat ouder wordt dan gaat je smaak misschien wel weer terug naar iets anders. Het heeft niks te maken met toegeven of je nou van Harry Potter films houdt. Als het mijn smaak was had ik het best durven toegeven.
Ik kijk nog elke zaterdag de muppetshow! dus..

Ettepet
01-12-2002, 10:43
Vreemd dat een grote meerderheid deze film "Geweldig, beter dan 1" vond. Als je ziet dat deel 2 inhoudelijk gezien misschien wel een half uur te lang duurt, terwijl deel 1 zo een half uur langer had mogen duren. Zo geweldig was deel 2 niet, eerder saai.

Wat voorbeelden:
- De scenes met de toverdrank etc. om Malfoy uit te horen kan makkelijk worden weggelaten.
- Maar een miniscule fractie van de scene's maakt duidelijk dat de film zich afspeelt op een school. Hier had wat meer mee kunnen gebeuren.

Daan de G.
01-12-2002, 10:45
Ikzelf moet hem nog zien , maar eerlijk gezegd snap ik al die poes pas niet rond deze films, maarja das mijn mening hé :) vond de boeken ook al te makkelijk om te lezen en niet echt aan mij uitbesteed. Nou volgende week maar eens ernaartoe :)

Johan van den D.
01-12-2002, 10:46
Ik ben best jong en ik vind de Donald duck ok. Die Harry Potter films spreken me gewoon niet aan. Als je in mijn leeftijdscategorie komt dan gaat je smaak toch ook verschillen? En als je weer wat ouder wordt dan gaat je smaak misschien wel weer terug naar iets anders. Het heeft niks te maken met toegeven of je nou van Harry Potter films houdt. Als het mijn smaak was had ik het best durven toegeven.
Ik kijk nog elke zaterdag de muppetshow! dus.. hier heb je helemaal gelijk ik en ik ben blij dat jij er wel eentje ben die het toegeeft wat ie wel of niet leuk vind
maar je kan ook niet ontkennen dat er velen zijn die dit niet zo doen tegenover hun omgeving
kijk als je gewoon niet om een potter film geef dan houd het gewoon op ja
mijn smaak is overigens vrijwel altijd gelijk gebleven

Jaded
01-12-2002, 11:00
Ik kijk nog elke zaterdag de muppetshow!
Geven ze dat dan bij jullie nog op tv ... :cool:
Toevallig niet op Ned 1, 2 of 3 zeker? :(

Johan van den D.
01-12-2002, 11:28
Geven ze dat dan bij jullie nog op tv ... :cool:
Toevallig niet op Ned 1, 2 of 3 zeker? :( niet "nog" maar "weer" op de tv
en ook niet op 1 2 of 3 nee

Pietje
01-12-2002, 13:52
hier heb je helemaal gelijk ik en ik ben blij dat jij er wel eentje ben die het toegeeft wat ie wel of niet leuk vind
maar je kan ook niet ontkennen dat er velen zijn die dit niet zo doen tegenover hun omgeving
kijk als je gewoon niet om een potter film geef dan houd het gewoon op ja
mijn smaak is overigens vrijwel altijd gelijk gebleven

Ik vind die films gewoon niet leuk! Dat heeft helemaal niks met stoer doen of het niet durven toe te geven te maken. Misschien heb ik het mis dat volwassenen een andere smaak hebben dan kleine kinderen, maar wat jij zegt slaat helemaal nergens op. Ik las vroeger ook de Donald Duck, maar ik vind daar nu echt geen hol meer aan hoor.
En ik vind inderdaad GEENEEN Disney film leuk. Al die thema's lijken op mekaar en die wijze lessen heb ik nu wel gehad. Bovendien vind ik de humor niks aan.
Alleen uit nostalgie heb ik Taran en de Toverketel. Maar films als Lion King en Kleine Zeemeermin en al die andere, daar word ik echt niet blij van.

Johan van den D.
01-12-2002, 14:02
En ik vind inderdaad GEENEEN Disney film leuk. . heb ik ook niet gezegd maar goed
in een discussie als hier hebben we het over iedereen in het algemeen
als we(ik)nu voor iedereen apart een mening of reactie moet gaan maken dan zijn we zeker lekker lang bezig
een aparte post voor pietje een voor klaasje een voor weet ik wie nog meer
kijk dat jij het nergens op vind slaan dat kan natuurlijk heel goed en dat mag ook
maar als ik wat post dan bedoel ik daar een gemiddelde mee en is die post niet tegen jou persoonlijk gericht
uitzonderingen heb je altijd en jij ben er dan waarschijnlijk ook eentje als jij het niet leuk vind of weet ik veel wat
al met al is het dus niet persoonlijk bedoeld maar "wat JIJ zeg slaat dus helemaal nergens op"lijk me niet echt thuis te horen in een post
maak er dan iets van als"wat ik vind" of "ik vind dat"
nu kom het erop neer dat jij wel een mening mag hebben of iets niet leuk mag en en ik niet en dat kan natuurlijk niet

Johan van den D.
01-12-2002, 14:08
dat er velen zijn zie hier
ik zei dat er velen zijn en niet dat "pietje" iets vind

Pietje
01-12-2002, 14:13
heb ik ook ... natuurlijk niet

Ik quote jou omdat ik me inderdaad persoonlijk aangesproken voelde en dat lijkt me niet zo vreemd, of wel? Type anders volgende keer maar 'dit is niet voor Pietje bestemd' ofzo. En dat van die aparte threads over meningen vind ik wel een hele rare opmerking. Bovendien was dat over Disney natuurlijk niet naar jou gericht, maar naar Ronald, leek me duidelijk.
Dit is maar een forum hoor, als ik alles precies moet gaan zitten uit typen zodat het 100% correct op jou overkomt ben ik nog lang bezig. Je kunt toch zelf ook wel een beetje begrijpen tegen wie ik wat zeg?

Jeroen Driessen
01-12-2002, 14:22
absoluut niet!! maar dat vond ik ook niet van 1 trouwens.. Huh...deel 1 is geen vervolg ;)
Harry Potter is (net als LOTR) een complete serie verhalen. Elk jaar maken ze wat mee, maar door de boeken heen is nog een apart verhaal, namelijk de dood van zijn ouders. Op zich best gaaf.... Dit is dus geen vervolg om het vervolg (=geld),maar omdat het verhaal zich verder ontwikkeld. Ik dacht dat die 2de verhaallijn ook wat beter uitkomt in boek 3 en 4.

Patrick Deckard
01-12-2002, 14:43
Heb 'm (nog) niet gezien, maar weet wel dat hij bij ons op 15 april op DVD uitkomt!

JCL
01-12-2002, 15:04
Heb 'm (nog) niet gezien, maar weet wel dat hij bij ons op 15 april op DVD uitkomt!

Mooi dan zal ik mij dan weer eens naar de DVD zaken begeven.

doei Sonyman

Johan van den D.
01-12-2002, 16:11
Dit is maar een forum hoor, als ik alles precies moet gaan zitten uit typen zodat het 100% correct op jou overkomt ben ik nog lang bezig. Je kunt toch zelf ook wel een beetje begrijpen tegen wie ik wat zeg? dit dacht ik nu precies hetzelfde maar goed
nu gaan we elkaars "zinnen" tegen elkaar gebruiken en daar heeft niemand wat aan
wij worden het niet eens dus laten we maar gewoon weer verder gaan met leuke en positieve dingen posten en niet elkaars woorden omdraaien want dat ben je nu aan het doen
maar verders is je mening nu bekend en daar gaat het om toch

Johan van den D.
01-12-2002, 16:14
Bovendien was dat over Disney natuurlijk niet naar jou gericht, maar naar Ronald, leek me duidelijk.
en dit was inderdaad ook duidelijk maar ik wou me er ook maar graag even mee bemoeien,raar he op een forum
zo nu ga ik weer gewoon verder met de normale dingen en dus laat ik dit hierbij voor wat het nu is

Ronald Dassen
01-12-2002, 16:34
Bovendien was dat over Disney natuurlijk niet naar jou gericht, maar naar Ronald, leek me duidelijk.


Tja, dat jij je persoonlijk voelt aangevallen, begrijp ik een klein beetje, maar ik heb wel geschreven, dat het niet perse bij jou hoeft te zijn, maar dat er velen zijn die er niet voor uit durven komen, en ik heb ook gezegd, dat een film iemands persoonlijke smaak blijft.

Jij schrijft dat je niet kan begrijpen dat VOLWASSENEN zulke films wat vinden, hierbij zou ik me dus ook persoonlijk aangevallen moeten voelen, en ook alle andere volwassenen die hem wel leuk vinen. Maar goed, ik gaf maar een voorbeeld.

En dat je GEEN ÉËN Disney film leuk vindt, is en blijft dus ook jouw persoonlijke mening. Inderdaad, ik kon het me moeilijk voorstellen, maar goed, het schijnt dus echt zo te zijn.

Voor de rest no hard feelings hoor ;)

Hanna
01-12-2002, 17:14
Huh...deel 1 is geen vervolg ;)
Harry Potter is (net als LOTR) een complete serie verhalen. Elk jaar maken ze wat mee, maar door de boeken heen is nog een apart verhaal, namelijk de dood van zijn ouders. Op zich best gaaf....

grrr.. ik kan het niet úitstaan dat mensen MIJ gaan vertellen hoe Harry Potter in elkaar zit.
ik heb idd verkeerd die zin gelezen. ik dacht dat er gevraag werd of het niet een 'dertien in een dozijn film' was.. dus dat van een VERVOLG had ik niet gelezen...:) bovendien; als er ergens staat 'deel 1' snap ik zelf ook wel dat er geen deel -1 of whatever is...:rolleyes:!!!

nogmaals.. ik weet hoe harry potter in elkaar zit. ik ben gek op die jongen en zn wereldje en ik ben blij dat de boeken zo geweldig verfilmd worden. het is niet leuk om door iemand anders uitgelegd te krijgen hoe het zit.. maar tmaakt niet uit hoor!!!

BTW:kan deze thread misschien weer ON-Topic worden? het is nu een beetje gezemel tussen twee mensen waar ik de draad zo langzamerhand al helemaal kwijt van ben...!!!

StevenTD
01-12-2002, 17:25
Ik kan er niet aan doen, maar deze film is zoveel beter ... Deze reeks zal nooit opkunnen tegen LOTR, maar dit komt toch qua spektakel al meer in de buurt ... Het enige dat ik mis oprechte emotie ... Dobbie en Kenneth Brannagh zijn super!!!

Johan van den D.
01-12-2002, 17:27
BTW:kan deze thread misschien weer ON-Topic worden? het is nu een beetje gezemel tussen twee mensen waar ik de draad zo langzamerhand al helemaal kwijt van ben...!!! ja on topic maar waar ging het eigenlijk ook al weer over??
nadat ik iets over een donald duck heb gelezen ging het helemaal de verkeerde kant op.
Donald Duck notabene

Pietje
01-12-2002, 18:58
Tja, dat jij je persoonlijk voelt aangevallen

Ik voelde me niet aangevallen, maar aangesproken. Het was zeker niet mijn bedoeling een slecht sfeertje te scheppen! We zijn het gewoon niet met elkaar eens, jammer dan. Vriendjes allemaal? :bier:

Johan van den D.
01-12-2002, 19:04
Ik voelde me niet aangevallen, maar aangesproken. Het was zeker niet mijn bedoeling een slecht sfeertje te scheppen! We zijn het gewoon niet met elkaar eens, jammer dan. Vriendjes allemaal? :bier: niet eens of elkaar niet begrepen
hoe dan ook ,afgesloten dit misverstand

Jeroen Driessen
02-12-2002, 08:17
grrr.. ik kan het niet úitstaan dat mensen MIJ gaan vertellen hoe Harry Potter in elkaar zit.[/B] Ik probeer niet jóu uit te leggen hoe het in elkaar zit (voordat wij straks een conflict hebben ;) ), maar haakte toevallig in op jou post om ook mijn mening te geven dat HP niet zomaar een vervolg is. Was het namelijk ook niet eens met wat sommigen hier roepen in al hun "alwetendheid"... Als reactie kwam alleen maar "is niet zo", dus voor de duidelijkheid maar ff aangegeven waarom.

Bart
02-12-2002, 11:35
ik vond het een erg leuke film. spannend, sfeervol en erg leuk om te kijken.
Echter als je denkt dat Harry Potter bedoeld is als kinderfilm, vind ik 'm bij vlagen best eng. Ik heb al van veel mensen met Kids gehoord dat de kinderen op bepaalde momenten erg bang waren.
Mijn neefje van 10 heeft t slimmer aangepakt. Hij kent het hele boek uit zijn hoofd. Tijdens de film zegt hij plotseling dat hij erg naar de wc moet...hij staat op en loopt naar de wc. weer terug op zijn plek vraagt hij aan zijn moeder; Ben je erg geschrokken van 'die hand'? (scene waarin H met zijn vingers langs het beeld van een hand gaat en de hand hem plotseling te grazen heeft).
Ik moest wel lachen toen ik dit hoorde....

greetzzzz:bier:

M Balje
02-12-2002, 15:24
Voldomort in film 4 (Alleen voor 16 Jaar en ouder :D )

http://www.home.zonnet.nl/animatieplaatjes/ghost3.gif

http://www.home.zonnet.nl/animatieplaatjes/ghost.gif

Jeroen Groot
02-12-2002, 16:45
Ik vond Harry Potter and the Chamber of Secrets beter dan deel 1, enger vooral. Zelf had ik daar geen moeite mee, maar voor kleine kinderen lijkt dit deel me toch iets te eng

Ronald Dassen
04-12-2002, 08:45
volgens mij loopt het geluid via een DTS spoor, dus had je in principe niets van het THX gevoel moeten merken :)

Ik heb hier een leuk stukje gevonden hoe DTS met THX samenwerkt.....het is wel ff off topic, maar om hier even op terug te komen, toch wel interessant voor degene die dit niet wisten.;)


DTS and THX... HOW DO THEY RELATE?

--------------------------------------------------------------------------------

When you go to the movies, you may be wondering what all those letters mean associated with a film. In addition to ratings (G, PG, PG-13, R, NC-17), there are the sound systems with their own monikers appearing before the movie. Two of the most famous are DTS and THX. But did you know that these are not competing sound systems? That's correct -- DTS and THX often work together in the world's finest theaters to deliver the very best digital sound experience possible.

Simply put, a theater's digital sound system is made up of two areas. The first (Area 1)consists mainly of projection equipment and actually "reads" the soundtrack of the film, decodes it, and processes it. The signal that results is fed to the second area (Area 2), the theater's amplification and loudspeaker system.

DTS technology is utilized in Area 1, where cinema sound processors convert the analog and digital sound information through CD-rom into top-quality audio. THX is involved in Area 2, especially for loudspeaker placement and the acoustics of the theater auditorium. To obtain THX certification, a theater must comply with their standards and also make use of equipment from THX-approved manufacturers. All DTS equipment is approved for usage in a THX certified theater.

Both DTS and THX can exist on their own, but often do go together. When they do, the result is digital sound that is nearly identical to what the filmmaker intended. And for you, the moviegoer, that means a sonic movie going experience to remember.

Rochan
08-12-2002, 19:24
Heb de film vandaag met mijn kinderen gezien. Leuke film. Ik vind het niveau veel beter als 1. Je merkt dat actuers, ook zijn gegroeid. Heb wel een vraagje. ik dacht de film 3 uur zou zijn, maar volgens de gegevens van Pathe is de film 2 uur en 40 minuten. Krijgen we dan de 3 uur versie op dvd? Weet iemand hier al wat meer van? :o

The Scratcher
08-12-2002, 19:50
Toen Harry Potter vorig jaar uitkwam dacht ik: neu da`s 3 keer niks, echt iets voor de kids. Wat had ik me vergist! Een paar maanden geleden had ik hem eens geleend van m`n zus (de eerste film dan he) en wat hebben m`n vriendin en ik genoten!

Erg leuk en mooi gedaan en er zat ook genoeg humor in. Daarbij vond ik het niet echt kinderachtig wat ik eigenlijk wel verwachtte, ook voor volwassenen het aanzien meer dan waard. Dus we besloten dan ook om deel 2 in de bios te gaan zien.

Echter deze vond ik deze dan in vergelijking met deel 1 weer wat tegenvallen. Misschien ook omdat het verrassings effect al weg was. Ik had meer het idee dat (zeker in het begin) ik weer dezelfde fim aan het kijken was. Die huiself (Dobby) begon me op een gegeven moment echt te irriteren. Een geluk dat ie niet zo`n grote rol had. En dan te bedenken dat er hele volksstammen zijn die Jar Jar Binks al irritant vinden...

Al met al vond ik het geen slechte film maar hij viel me iets tegen. De mindere van de twee.

Ronald Dassen
09-12-2002, 16:50
ik dacht de film 3 uur zou zijn, maar volgens de gegevens van Pathe is de film 2 uur en 40 minuten. Krijgen we dan de 3 uur versie op dvd? Weet iemand hier al wat meer van? :o

Als het goed is, duurt de film 2 uur en 43 minuten. (en geen 3 uur)

De aftiteling duurt ook nog wel een aardig tijdje, hoelang weet ik niet precies, maar inclusief de aftiteling zal je al gauw bijna aan de 3 uur zitten.

Rochan
09-12-2002, 17:54
Als het goed is, duurt de film 2 uur en 43 minuten. (en geen 3 uur)

De aftiteling duurt ook nog wel een aardig tijdje, hoelang weet ik niet precies, maar inclusief de aftiteling zal je al gauw bijna aan de 3 uur zitten.

Bedankt voor de info Ronald:) Ik denk dat idd, dat het met de aftiteling dan bijna 3 uur duurt:rolleyes:

Ronald Dassen
09-12-2002, 17:57
Bedankt voor de info Ronald:) Ik denk dat idd, dat het met de aftiteling dan bijna 3 uur duurt:rolleyes:

;) :)

M Balje
09-12-2002, 23:00
Als het goed is, duurt de film 2 uur en 43 minuten. (en geen 3 uur)

De aftiteling duurt ook nog wel een aardig tijdje, hoelang weet ik niet precies, maar inclusief de aftiteling zal je al gauw bijna aan de 3 uur zitten.

De film duurt met Aftiteling 161 minuten (2u41minuten) zonder ruim 150 minuten.(2u30minuten).

de Aftiteling is ruim 11 minuten dit is bij deel 1 ook zo.
die film duurt 146minuten (2u26min) met aftiteling en zonder 135 minuten (2u15minuten).

Film twee duurt dus maar 15 minuten (Kwatiertje) langer dan deel 1.

Op de dvd van film 1 staat 10minuten aan delete scene's.
Op de dvd van de tweede film (Verschijnt tussen 06-11 Aprill 2003) komt 18 minuten aan delet scene's dit heeft Chris Columbus bekend gemaakt.

Rochan
09-12-2002, 23:55
De film duurt met Aftiteling 161 minuten (2u41minuten) zonder ruim 150 minuten.(2u30minuten).

de Aftiteling is ruim 11 minuten dit is bij deel 1 ook zo.
die film duurt 146minuten (2u26min) met aftiteling en zonder 135 minuten (2u15minuten).

Film twee duurt dus maar 15 minuten (Kwatiertje) langer dan deel 1.

Op de dvd van film 1 staat 10minuten aan delete scene's.
Op de dvd van de tweede film (Verschijnt tussen 06-11 Aprill 2003) komt 18 minuten aan delet scene's dit heeft Chris Columbus bekend gemaakt.

Jij ook bedankt voor de info M.:) Ben benieuwd naar de dvd:)

rkrijger
22-10-2004, 19:00
Tot nu toe (er zijn er inmiddels 3 geweest) de beste Potter-film!

IMHO!

super_judge23
25-10-2004, 15:44
Hij was wel leuk. Heb hem pas geleden voor het eerst gezien. Vond het een beetje slecht aftreksel van deel 1 (qua verhaallijn dan). 1 Had meer tijd nodig om de karakters voor te stellen, maar toch vond ik die beter denk ik.