PDA

Bekijk de volledige versie : 16:9 / 4:3 - Samsung hardware --- PROBLEEM



StevenTD
05-10-2001, 00:34
Hallo daar,

ik heb een probleem, namelijk als volgt:

net een nieuwe televisie gekocht (Samsung kleurentelevisie WS-28W63NS) en die nu aangesloten op mijn dvd-speler (Samsung DVD-511), maar wat blijkt? Alles wordt nu in 16:9 afgespeeld, zelfs de documentaires die in 4:3 op het schijfje staan. De beeldfunctie van mijn tv veranderen helpt niks (4:3 geeft ongeveer hetzelfde beeld als 16:9). Is dit normaal? Wat moet ik doen?

Help me,
StevenTD.

PS: Een voorbeeldje: de Buffy afleveringen (in 4:3 op schijf gezet) kan ik enkel zien over heel het scherm (16:9)!

Arnold van Oostrum
05-10-2001, 07:39
En hoe worden gewone televisie uitzendingen weergegeven? In 4x3 met zwarte balken links/rechts of ook beeldvullend (dus opgerekt)?

Lijkt met een instellingsprobleem met je televisie. Aangezien het per merk verschillend is hoe e.e.a. ingesteld moet worden, kan ik je geen concreet advies geven anders dan probeer het in de handleiding te vinden of ga anders naar je dealer.

StevenTD
06-10-2001, 00:30
kan echt niemand me helpen?

Alex van den Berg
06-10-2001, 01:03
Wat moet ik doen?Ik roep maar wat:

Heeft je TV geen Beeldformaat functie? Als die standaard op 16:9 staat zul je ALLES ALTIJD op dat formaat zien... OOK de TV uitzendingen...
Zet die gewoon op 4:3... Waarschijnlijk zal de TV dan bij ECHTE 16:9 (PAL-plus) signalen automatisch overspringen naar het goed formaat... en weer terug...

Tot zover de TV...
In je DVD-speler zit waarschijnlijk een menu waarop je kunt instellen of je een 'normale' of een breedbeeld TV hebt... Zet die op Breedbeeld... 16:9... Widescreen... ofzo...

Veel succes... :)