PDA

Bekijk de volledige versie : keuze BBTV



JBosmans
24-11-2002, 14:19
Ik heb mijn keuze voor een BB beperkt tot 3 modellen:

* JVC AV28CT1
*Philips 28PW8506
*Sony KV28FX66(eigenlijk boven budget)

Heeft er iemand 1 van deze modellen?

Welke van deze 3 is het beste qua beeld?
Of als jullie nog andere 72cm BB's weten in de prijsklasse onder €800 hoor ik het graag.

The Scratcher
24-11-2002, 15:06
Het spijt me dat ik het zeg maar 72 cm BB vind ik dus 3 keer niks!
Veel te klein. Ik snap niet dat er filmliefhebbers zijn die naar dit, in mijn ogen, postzegelformaat beeld kunnen kijken. Vergeet niet dat het beeld wel breder wordt maar ook een heel stuk smaller (verticaal gezien) tov een 4:3 toestel.

Ik snap ook dat in sommige gevallen budget een rol speelt maar spaar dan liever door voor een fatsoendelijk formaat. Zelf heb ik ook meer dan een jaar gespaard voor die 92 cm BB. Maar da`s mijn mening...

Dave
24-11-2002, 16:25
*Sony KV28FX66

Super aanrader !!!

Heb deze zelf ook en ben er zeer tevreden over !!

Kan hem je helemaal aanbevelen (y)

Tom Rood
24-11-2002, 17:26
Vergeet niet dat het beeld wel breder wordt maar ook een heel stuk smaller (verticaal gezien) tov een 4:3 toestel

hier ben ik het gedeeltlijk mee eens... je 4:3 tv programmas worden op deze manier inderdaad "kleiner" ..maar je films worden daarintegen weer groter.. want als je op je 4:3 tv een breedbeeld film kijkt is dat erg klein..

Ik houd zelf de regel aan dat de hoogte van het scherm ongeveer (op een paar cm kijk ik nie) het zelfde blijft..

voorbeeld ..van 63cm 4:3 naar bv 82cm 16:9 tv

dus de filmliefhebbers zullen er kwa dvd kijken altijd wel op vooruit gaan aangezien de meestde dvds breedbeeld zijn...

En als laatste ...ik zou zelf de sony kiezen....
Die ga ik over 2 maandjes ook kopen..maar dan de 82 cm versie..:D

JBosmans
24-11-2002, 18:05
*Sony KV28FX66

Super aanrader !!!

Heb deze zelf ook en ben er zeer tevreden over !!

Kan hem je helemaal aanbevelen (y)

Mag ik vragen wat jij betaalt hebt?

ferry8
24-11-2002, 21:03
weten jullie of het waard is om van een ongeveer 77cm 4:3 televisie over te schakelen naar een breedbeeld van 32 ich..?

Johan van den D.
24-11-2002, 21:11
Ik snap ook dat in sommige gevallen budget een rol speelt maar spaar dan liever door voor een fatsoendelijk formaat. Zelf heb ik ook meer dan een jaar gespaard voor die 92 cm BB. Maar da`s mijn mening... waarom dat niet een projectie tv genomen met een nog groter beeld of zelfs een projector
en je moet ook niet vergeten dat er heel veel mensen zijn die ook het geld niet hebben voor een 72 cm bb tv
nu weet ik wel dat het jou mening was maar een hoop kunnen dus niet eens zo,n 72er kopen
ben het verder ook wel met je eens dat het niet groot is maar goed
van welk merk is je 92er eigenlijk of heb ik dat ergens gemist??

Patrick vdB
24-11-2002, 21:14
Het spijt me dat ik het zeg maar 72 cm BB vind ik dus 3 keer niks!
Veel te klein. Ik snap niet dat er filmliefhebbers zijn die naar dit, in mijn ogen, postzegelformaat beeld kunnen kijken. Vergeet niet dat het beeld wel breder wordt maar ook een heel stuk smaller (verticaal gezien) tov een 4:3 toestel.

Ik snap ook dat in sommige gevallen budget een rol speelt maar spaar dan liever door voor een fatsoendelijk formaat. Zelf heb ik ook meer dan een jaar gespaard voor die 92 cm BB. Maar da`s mijn mening...

Vind dit een zeer vreemde opmerking aangezien er nergens iets verteld wordt over de kijkafstand;) Kijkafstand en de grootte van de beeldbuis hangen nauw met elkaar samen (jawel er bestaat zoiets als een ideale kijkafstand voor de tv).

De ideale kijkafstand is minimaal 6x de beeldhoogte en maximaal 8x de beeldhoogte. De kijkafstand is in de meeste kamers een redelijk vast gegeven dus je kunt eenvoudig de ideale beeldgrootte berekenen voor je eigen toepassing;)

Mvrgr

Patrick

Johan van den D.
24-11-2002, 21:20
De kijkafstand is in de meeste kamers een redelijk vast gegeven ik denk dat het in de meeste kamers zo,n 2,5 tot 3 meter is die kijkafstand

Dave
25-11-2002, 08:09
Mag ik vragen wat jij betaalt hebt?

Ik heb je een PM gestuurd ;)

JBosmans
25-11-2002, 08:24
Mijn kijkafstand is +/- 2,5 meter, dus daarom 72 cm.

Patrick vdB
25-11-2002, 21:43
Een BB van 72cm heeft als minimale kijkafstand zo'n 2m en als maximale kijkafstand zo'n 2.65m. Opzich is een 72cm in jouwn situatie dus geen verkeerde keuze maar ook een 82cm is nog het overwegen waard (minimaal zo'n 2.3m en maximaal zo'n 3.05m). Net een wat groter plaatje wat het de beeldervaring alleen maar ten goede komt. Het overwegen waard lijkt mij;)

Een 92cm BB moet je toch op zo'n 2.6m zetten minimaal, zou dus net buiten de boot vallen.

Mvrgr

Patrick

Johan van den D.
26-11-2002, 16:22
Een 92cm BB moet je toch op zo'n 2.6m zetten minimaal,.
dit zal bij mij dus wel gaan alleen hoop ik nog een tijdje met mijn huidige 72er bb te doen
hij geef immers zo,n mooi plaatje en ben er dus ook zeer tevreden over
alleen vind ik dus ook wel dat het allemaal wat groter kan maar goedhttp://jeeptalk.org/crack/smilies/contrib/splarka/as-smoke.gif

JBosmans
17-12-2002, 15:41
Wie kent deze 2 TVs

ARISTONA 82WA8416
FINLUX 82X200MC

Het zijn 2 82cm-TVs voor minder dan €1000.

Johan van den D.
17-12-2002, 16:25
alleen hoop ik nog een tijdje met mijn huidige 72er bb te doen

[/IMG] nu zo,n 3 weken later doet m,n tv raar
zal toch niet waar zijn zeker
paar weken geleden was ik er nog zo tevreden over en sinds ik dat hier gemeld heb is ie raar gaan doen:(