PDA

Bekijk de volledige versie : Boudewijn Büch (53) overleden



Nathan Strik
24-11-2002, 16:45
Boudewijn Büch overleden aan harststilstand

AMSTERDAM - De schrijver en televisiemaker Boudewijn Büch is zaterdag in zijn woning in Amsterdam op 53-jarige leeftijd aan een hartstilstand overleden. Dat maakte zijn management zondag bekend.

Büch toerde met zijn theatersoloprogramma Op Reis, Een Diavoorstelling Zonder Dia's door het land. Hij was een wekelijkse gast in het televisieprogramma Barend en Van Dorp.

Bron: www.nu.nl

Lex v/d Moolen
24-11-2002, 16:50
Veel te vroeg gestorven helaas, ik vond zijn programma's altijd wel aardig. Rust zacht Boudewijn...

Edwin vd Zwaard
24-11-2002, 16:57
zonde.. ik zag m laatst nog met een DODO botje bij Barend en v Dorp oid... dat veranderde mn mening over hem wel, want die nasi reclame van m is verschrikkelijk..

Desalniettemin, te vroeg.. Rest in peace

mark t
24-11-2002, 16:58
We zijn een markante medelander armer. Ik zal z'n gepassioneerde maar kinderlijke verwondering om de wereld om zich heen missen. Want laten we eerlijk zijn: hij was met Jan Mulder hetgeen Barend & Van Dorp interessant maken.

Maxster4th
24-11-2002, 17:01
Jammer, hij was een leuke aanvulling bij bijv. BvD. Ik moest in het begin erg aan hem "wennen", maar naarmate hij vaker leuk en enthousiast begon te vertellen over zijn collecties werd hij in mijn ogen steeds sympathieker.

R.I.P.

nothing but good about the dead

Camille
24-11-2002, 17:24
Dit had ik niet verwacht.
Ik vond het wel grappig hoe hij altijd met z'n handschoentjes bij Barend en van Dorp zat....

WitteGijt?
24-11-2002, 17:37
vind ik jammer om te horen, vond 't 'n zeer sympathieke man, en hij maakte altijd leuke en interesante programma's.

Alex van den Berg
24-11-2002, 17:50
:( :( :(

Ik zal hem missen!
Zoals deze man over geschiedenis en culturen kon vertellen... Zoals hij op een luchtige manier met de zware kant van het leven kon omgaan... Zoals hij kon filosoferen over filosofen als Goethe...

Boudewijn,
Rust zacht!

Remco de Swart
24-11-2002, 18:16
Ook ik zal hem missen. Boudewijn was één van mijn favorieten. Hij kon vol enthousiasme vertellen over Dodo's, Goethe en de herkomst van de popmuziek. Niet alleen bij Barend en van Dorp was hij een waardevolle aanvulling. Maar ook zijn eigen programma's waren een genot om na te kijken. Zelfs de Lassi reclames vond ik leuk aangezien hij daar ook gewoon zichzelf bleef.

Boudewijn ik zal jouw en jouw programma's missen.

Kaplan
24-11-2002, 18:25
Ik zal zijn gedrevenheid missen. Ik heb hem al een paar jaar niet meer gezien op tv. Zijn Eilanden boeken/tv serie en Goethe gekte waren zeer bijzonder.

Harry B.
24-11-2002, 18:25
Jammer.....

als er 1 goede reden was om Barend en van Dorp te kijken was het Boudewijn wel.

Boudewijn, bedankt voor al je culturele bijdragen, rust in vrede

Hilde
24-11-2002, 19:10
Ik heb vroeger met mijn broer en zussen naar Boudenwijn Buch gekeken op TV. Bedankt boudewijn voor de fijne TV uurjes die je ons bezorgd hebt(y)

Rob Technoid
24-11-2002, 19:44
Onverwacht. Een verlies, ik vond zijn passie en enthousiasme diehij uitstraalde wel aanstekelijk.

Rochan
24-11-2002, 19:53
Veel te jong overleden. Vond zijn reclames van rijst ook wel leuk. En heeft ook leuke programma's over muziek gemaakt

Hanna
24-11-2002, 20:05
Barend en van Dorp..ok, hij was wel aardig.
waar ik maar bar weinig over hoor van jullie was zijn geweldige schrijftalent!
de kleine blonde dood is een van de weinige boeken die bij mij echte tranen kan trekken!
en zo zijn er nog veel meer boeken waarin hij ronduit geweldig was.
ik vind het zo jammer dat iedereen hem bekijkt zoals ie op de tv was, hij was zoveel meer..

hoe dan ook, rust zacht boudewijn

Johan van den D.
24-11-2002, 20:15
Zoals deze man over geschiedenis en culturen kon vertellen... dit kon ie inderdaad

Peedeepee
24-11-2002, 21:22
Ik ben geschokt....

Mark S
24-11-2002, 22:02
Ook ik (en mijn vrouw) waren diep geschokt toen wij om 18.00 uur het slechte nieuws vernamen. Mijn vrouw heeft al zijn boeken, welke ik de afgelopen weken heb gelezen. Gisteravond in bed sloeg ik de laatst bladzijde van zijn laatste boek dicht.
Met weemoed denk ik terug aan zijn welhaast kinderlijke enthouisasme
dat tevoorschijn kwam als hij in zijn reisprogramma weer stuitte op een of andere curieuze postzegel van een of ander curieus no man's land.
De uitzending met Redmond 'O Hanlon is legendarisch.
Zijn gedweep met zijn pophelden Roy Orbison, Mick Jagger en Buddy Holly ziekelijk en aandoenlijk tegelijkertijd.
Zijn stuitende rijst-reclames.
Boudewijn, een vat vol kennis en altijd hongerig naar meer.
Een groot deel van zijn leven werd hij geplaagd door de demonen en kwelgeesten van het verleden in zijn hoofd.
Zoals Theo van Gogh hem zojuist omschreef in Hart van Nederland:
De Prins van De Melancholie.

Een groot schrijver en markant persoon is niet meer.
Eindelijk weer herenigd met je vader en zoontje, wier levens zo'n zware stempel op jouw leven drukte.
Boudewijn, rust zacht en in vrede...

Glenn Smits
25-11-2002, 16:51
Ik vind het de laatste tijd wel hard gaan met de jonge mensen zeg. God God God. Bart de Graaff en Pim en Sylvia Millecam ook al.

Slayerboy
25-11-2002, 16:55
rijst zal nooit meer etzelfde zijn :o

nee. geintje.
hijs veel te jong gestorven...
hij was wel fun in die rijst reclames.

R.I.P.

Mark S
25-11-2002, 17:17
Ik vind het de laatste tijd wel hard gaan met de jonge mensen zeg. God God God. Bart de Graaff en Pim en Sylvia Millecam ook al.
En die andere markante Nederlander: Brood

Remco de Swart
25-11-2002, 17:45
Voor de belangstellenden:

De Vara zend i.v.m. het overlijden van Büch een portret van hem uit. De uitzending begint om ongeveer 21.00 op Nederland drie.

Programma waarin een beeld wordt geschetst van de televisiemaker Büch aan de hand van de programma's die hij in de loop der jaren maakte voor de VARA.

Ook Barend en van Dorp zullen vanavond uitgebreid stilstaan bij het overlijden van Boudewijn. Deze uitzending begint om 22.30 op RTL4.

Kasper P.
25-11-2002, 20:27
Heel jammer;

mooie tv programma's
en mooie boeken............ :(

Rest In Peace!

starbuck
26-11-2002, 15:21
Mooie uitzending gisteren bij B&vD

Ik vond het altijd zeer boeiend hoe hij in een reisverslag kon vertellen over de achtergrond van een bepaald standbeeld op 1 of ander bijzonder onbekend eiland.

De ultieme reisleider leek me altijd.

Heel jammer dat we geen verhalen meer horen:(

Mark S
26-11-2002, 15:23
Voorafgaand aan en een stuk tijdens BVD was er op Net5 een herhaling van Boudewijn met Theo van Gogh.
Toch handig soms zo'n ouderwetse video-recorder...