PDA

Bekijk de volledige versie : Ervaring met digitale interlinks



forzavado
05-10-2001, 11:37
Ik ben op zoek naar een goede digitale interlink voor tussen de DVD en amp. (optisch) en voor tussen de CD en amp. (coax)
Heb nu simpele ixos bekabeling van om en nabij de fl. 80,- (optisch) en van monitor (coax, deze is nog wel van redelijke kwaliteit)

Wat gebruiken jullie om om deze componenten fatsoenlijk aan te sluiten? Met name tussen die optische interlinks schijnt nogal wat verschil te zitten.
Wat zijn jullie ervaringen met verschillende merken, want er is nogal wat keus in kabelland.

P.S. zat zelf aan monster interlinks te denken

bmateijsen
05-10-2001, 16:22
ikzelf heb monsterbekabeling, lightspeed 200 waar ik uiterst tevreden over ben..., gewoon lekker neutraal, maar een heel verschil tussen een normaal optisch kabeltje....(snapte er in het begin helemaal niets van.... laser is laser.. toch? >>>niet dus...!!)

Daarnaast heb ik voor de interlink gekozen van Van der Hul...>>MC Silver IT balanced.....heel neutraal..... laat heel veel details horen van de cd-speler...

Maar goed, iedere set is natuurlijk weer anders... nietwaar?

groet bjorn

forzavado
09-10-2001, 08:31
Ik weet niet wat voor apparatuur jij hebt, maar het gaat bij mij om een interlink JVC-DVD-speler naar Denon 3801 versterker.
Wat je zegt het maakt nogal wat uit wat voor apparatuur je met welke interlinks aansluit (wat heb jij?).
Ik zag laatst trouwens een Lightspeed 100 te koop voor 75 gulden tweedehands, lijkt me niet duur.
In ieder geval bedankt voor de reactie.

bmateijsen
09-10-2001, 13:11
Ik heb de denon AVC-A10SE, met de DVD-1500 van denon, daarnaast de DCD 755AR.

Speakers... Boston Accoustics VR975 front, Boston VR20 center en VRS PRO dipoles achter...

Lightspeed 100 is een mooie kabel, maar check eens www.audioreview.com.... daar staan meerdere reviews op van monsterbekabeling...

Groet Bjorn

Vraag ook eens bij de dealer wat hij je adviseert...

forzavado
09-10-2001, 13:15
Bedankt.
Met de dealer kom ik trouwens niet veel verder, die heeft te weinig ervaring met dit soort interlinks (heeft ze ook niet op voorraad). Ik moet dus eigenlijk hiervoor naar een andere audioboer (maar welke?)
Daarom wilde ik eens weten wat jullie ervaringen waren.