PDA

Bekijk de volledige versie : The Cell!!



Milan
26-11-2002, 13:09
Ligt het nou aan mij of ben ik de enige die The Cell nogal 'disturbed' vind!?

De woorden 'paard', 'tepelpiercing', 'darmen' moeten toch genoeg zeggen...?

Groetjes, Milan

Mark S
26-11-2002, 13:12
Ik vond hem visueel overdonderend, maar het verhaal eerlijk gezegd een beetje mager.

Kevin Baeckelandt
26-11-2002, 13:26
Ik vond hem visueel overdonderend, maar het verhaal eerlijk gezegd een beetje mager.
Precies dezelfde mening.
Ik vond de sfeer en het verhaal veel beter van Se7en en Silence of the Lambs. Films waarmee The Cell wordt vergeleken, ik vind The Cell een matige film. Had weinig spanning.

thomas fabry
27-11-2002, 07:16
Ik heb zelf psychologie gestudeerd en ik vond het verhaal zelf zeer eng. Afgezien van het feit dat je in iemands geest zou kunnen komen kon ik namelijk geen onmogelijkheden in het script ontdeken. Wat dat betreft vond ik het knap in elkaar zitten en vrij realistisch.

Rob Technoid
27-11-2002, 07:23
Vond het zelf een buitengewone saaie film. Visueel allemaal erg leuk, maar het werd geen moment eng en J Lo kon niet overtuigen als actrice....


Ik heb zelf psychologie gestudeerd en ik vond het verhaal zelf zeer eng. Afgezien van het feit dat je in iemands geest zou kunnen komen kon ik namelijk geen onmogelijkheden in het script ontdeken. Wat dat betreft vond ik het knap in elkaar zitten en vrij realistisch.

Sorry hoor, maar dacht dat de film juist niet realistisch was, aangezien het zich grootendeels niet afspeelt in de echte wereld. Misschien bedoel je dat het surrealisme of de droomwereld overtuigend is neergezet?

Ik vond overigens de pyschologie achter de moordenaar en zijn motieven erg mager, maar ik zit nu wel vanuit mijn geheugen te lullen, want is alweer tijdje geleden dat ik deze film heb gezien.

Hanna
27-11-2002, 18:42
Ik vond de film juist perfect.
veel visueel gedoe en (ook net té) weinig verhaal.
dit gaf je juist de gelegenheid vooral te geníeten van de film.
je hoefde niet teveel op tijden/namen etc te letten waardoor je je ogen goed de kost kon geven.
de twee uur kijken die mij deze film heeft gekost zijn voorbijgevlogen!

Philippe
27-11-2002, 18:48
Ik vond de film juist perfect.
veel visueel gedoe en (ook net té) weinig verhaal.
dit gaf je juist de gelegenheid vooral te geníeten van de film.
je hoefde niet teveel op tijden/namen etc te letten waardoor je je ogen goed de kost kon geven.
de twee uur kijken die mij deze film heeft gekost zijn voorbijgevlogen!

Volgens mij vat Hanna dit perfect samen. Bij deze film telt vooral de visuele flair en daarin is The Cell wat mij betreft een schot in de roos.

Mike Philippens
27-11-2002, 18:57
Gave film! Visueel heel mooi en idd het verhaal een beetje mager, maar ik noem het altijd een combinatie van Silence of the Lambs en Hellraiser. Dus een beetje spanning en een of andere sicko die mensen afslacht op een dubi manier en de helse wereld van Hellraiser. En wat het realisme van een gedachtenwereld kun je natuurlijk nog 25 jaar discussiëren...het gaat om je eigen perceptie. Ik vond het wel een cool idee om in iemands hoofd te zitten om te zien wat er zich afspeelt. En omdat niemand een idee heeft hoe eea eruit ziet, vond ik dit wel een aardige voorstelling. Het moet je gewoon aanspreken.

Joost v.d. Ham
27-11-2002, 22:25
hhmmm nu ik dit lees ga ik em toch nog maar eens kijken,
de vorige keer dat ik em zag vond ik er helemaal nix aan..

JayLunar
27-11-2002, 22:35
de vorige keer dat ik em zag vond ik er helemaal nix aan.. Dat had ik ook, maar ik wil deze in mijn ogen zeer slechte film voor geen goud nog een keer zien.

Niels Simons
27-11-2002, 22:38
een van de ergste films in jaren,ik werd er gewoon bang van.
de gast die dit soort scripts verzint moeten ze ffe naar japan sturen...

was erg blij dat ik em kon verkopen,samen met de andere enigszins zieke film uit mijn collectie,stigmata.

(ik hou ook gewoon helemaal niet van horror/zieke thrillers)

groeten,niels

Mike Philippens
28-11-2002, 00:18
samen met de andere enigszins zieke film uit mijn collectie,stigmata.
Stigmata vond ik meer lachwekkend zo dom was ie...

Tim Weisselberger
28-11-2002, 00:29
1 van de weinige films waar ik in de bioscoop ben weggelopen... (dat is tegen mijn geloof in)

Mike Philippens
28-11-2002, 00:35
De woorden 'paard', 'tepelpiercing', 'darmen' moeten toch genoeg zeggen...?
Dat paard was idd wel heeeel erg cool...ach...en een tepelpiercing is tegenwoordig al niets bijzonders meer. Die haken in zijn rug, da's pas ruig! (nee, ik ga het niet proberen!)

Maar disturbing...nee...

Rob Technoid
28-11-2002, 08:19
Stigmata vond ik meer lachwekkend zo dom was ie...

Geinig, vond Stigmata zelf een stuk geslaagder qua verhaal. Zeker in vergelijking met The Cell.

Mark S
28-11-2002, 08:48
Ik vond vooral de openingsscene van Stigmata heel erg sterk.
De devotie van de mensen in de processie en in de kerk was meer dan voelbaar.
De daaropvolgende muziekscore vond ik afgrijselijk en totaal niet passend.
Ik vond het vooral jammer dat er een complotje in het verhaal gebouwd moest worden. Had men zich puur gehouden aan het fenomeen Stigmata en dit verder uitgewerkt, dan had dit best een goede film kunnen zijn.

R. Schaap
28-11-2002, 08:53
Ik vind The Cell een waardeloze film. Visueel mag het dan allemaal prachtig zijn, ik vind het juist over the top.

Het verhaal sucks en J Lo als actrice ook.

Deze film mocht voor mij direct weer pleitte toen ik hem gezien had, het was 1 van mijn weinige blinde miskopen.

Kevin Baeckelandt
29-11-2002, 11:55
Ik vind The Cell een waardeloze film. Visueel mag het dan allemaal prachtig zijn, ik vind het juist over the top.

Het verhaal sucks en J Lo als actrice ook.

Deze film mocht voor mij direct weer pleitte toen ik hem gezien had, het was 1 van mijn weinige blinde miskopen.
Volledig mee eens, gelukkig heb ik The Cell niet blind gekocht.

Hanna
29-11-2002, 12:28
Het verhaal sucks en J Lo als actrice ook.



volgens mij komt dit weer voort uit een heel oud vooroordeel voor dit meisje. ik ben ook geen J-Lo fan maar je kunt niet zeggen dat ze niet kan acteren. zeker in the cell deed ze het best aardig

Rob Technoid
29-11-2002, 12:30
volgens mij komt dit weer voort uit een heel oud vooroordeel voor dit meisje. ik ben ook geen J-Lo fan maar je kunt niet zeggen dat ze niet kan acteren. zeker in the cell deed ze het best aardig

Juist in The Cell deed ze het dus niet goed. Ik geloof dat de rol in de Wedding Planner beter op haar lijf was geschreven, hoewel ik dit met enige voorzichtigheid zeg, aangezien ik de hele film niet heb uitgekeken (de wedding planner dan)

Hanna
29-11-2002, 12:35
Juist in The Cell deed ze het dus niet goed. Ik geloof dat de rol in de Wedding Planner beter op haar lijf was geschreven, hoewel ik dit met enige voorzichtigheid zeg, aangezien ik de hele film niet heb uitgekeken (de wedding planner dan)

dan heb je idd geen recht van spreken.. maar goed, ik vind juist dat iedereen zo'n wedding planner rol succesvol kan uitvoeren, ik bedoel.. speel rijk, gelukkig, verliefd, succesvol single vrouwtje van rond de 30 en je doet het al goed...!!

the cell had misschien idd beter door een Julia Roberts of Halle Barry gespeeld kunnen worden maar slecht vond ik haar ab-so-luut niet!

Jeroen Groot
29-11-2002, 12:47
zeker in the cell deed ze het best aardig
Ik vond haar in U-Turn en Out of Sight ook meer dan redelijk. Ze is geen Oscar-actrice, maar ze kan wel wat

Art
29-11-2002, 12:49
Ik vond haar in U-Turn en Out of Sight ook meer dan redelijk. Ze is geen Oscar-actrice, maar ze kan wel wat
Of in de film Selina, speelt ze toch behoorlijk en dat was nog voor de tijd dat ze een mega-ster werd :D

Jeroen Groot
29-11-2002, 12:50
Of in de film Selina, speelt ze toch behoorlijk en dat was nog voor de tijd dat ze een mega-ster werd :D
Heb ik niet gezien, dus kan ik niet over oordelen. Maar in bovenstaande films en in The Cell kon ze mij wel bekoren

Art
29-11-2002, 12:53
Heb ik niet gezien, dus kan ik niet over oordelen. Maar in bovenstaande films en in The Cell kon ze mij wel bekoren
The Cell is op zich een film met mooie beelden maar toch schiet de film tekort. Het script had zo veel beter uitgewerkt kunnen worden :o

Rob Technoid
29-11-2002, 14:07
Het script had zo veel beter uitgewerkt kunnen worden :o

Welk script? (6)

Rob Technoid
29-11-2002, 14:12
dan heb je idd geen recht van spreken.. maar goed, ik vind juist dat iedereen zo'n wedding planner rol succesvol kan uitvoeren, ik bedoel.. speel rijk, gelukkig, verliefd, succesvol single vrouwtje van rond de 30 en je doet het al goed...!!


Dat zal wel dat iedereen dat kan, maar dat betekent niet automatisch dat haar rol in The Cell goed was. Ik heb niet gezegd dat ik haar een slechte actrice vind ofzow, alleen vond ik haar performance in The Cell niet overtuigend. Misschien kwam dat wel doordat ze weinig houvast had met zo'n vaag (non-) script...?

Matt D
29-11-2002, 14:14
visueel heeft deze film zeker zijn charmes. jammergenoeg was het verhaal langdradig . Duidelijk een film waarbij vorm primeert op inhoud.

Philippe
29-11-2002, 18:35
visueel heeft deze film zeker zijn charmes. jammergenoeg was het verhaal langdradig . Duidelijk een film waarbij vorm primeert op inhoud.

Louter visueel gezien vond ik de film een aparte ervaring en in dat opzicht zeker geslaagd. De acteerprestatie van Lopez is vrij vlak maar in Angel Eyes maakt ze dit wat mij betreft helemaal goed. Angel Eyes toont aan dat er toch wel een degelijke actrice in haar schuilt.

Rochan
29-11-2002, 18:39
Of in de film Selina, speelt ze toch behoorlijk en dat was nog voor de tijd dat ze een mega-ster werd :D

Vond ik ook een goede film van haar(y)

Btw, ik vind de Cell ook een goede film van haar. En naast dat het een goede film vind, vind ik ook de kleuren erg mooi in de film:)

John
29-11-2002, 18:44
... en dat was nog voor de tijd dat ze een mega-ster werd :D

en god mag weten wat daar de reden voor is geweest (als god het al weet, waarom valt ie ons er mee lastig dan?)

P.C.M. SCHOUTEN
29-11-2002, 18:55
Vond zelf de film qua visueel opzicht erg goed.
Vooral in de bios kwam ie vrij spooky over maar eenmaal op dvd was de glans er een beetje af.

Art
29-11-2002, 18:58
en god mag weten wat daar de reden voor is geweest (als god het al weet, waarom valt ie ons er mee lastig dan?)
Inderdaad, ok het is leuk om naar haar te kijken maar ze is zo'n verwend mens geworden :o Ze had in het begin een leuk nummertje maar nu zijn het allemaal van die standaardnummers. Zonde dat zo iemand er veel geld voor krijgt. Ze is zelfs geloof ik de best verdiende actrice van Hollywood. Schandalig vind ik. Bewijs eerst maar dat je kan acteren en dan krijg je je geld wel. Maar ja wie ben ik om daar over te oordelen :D

Hanna
03-12-2002, 16:07
Ze is zelfs geloof ik de best verdiende actrice van Hollywood. Schandalig vind ik.


nee hoor, das nog steeds Julia Roberts, die dat ook verdiend vind ik!!! maarre.. dat neemt niet weg dat ze alsnóg veel te veel verdiend...
vrouwtje... met d'r dertien witte kleedkamers als ze ergens gaat optreden..:rolleyes:

Luther Hartog
03-12-2002, 16:33
Maar ze is nog steeds "Jenny from the block"...yeah right:rolleyes:

John
03-12-2002, 16:36
Maar ze is nog steeds "Jenny from the block"...yeah right:rolleyes:

wat een afgriiijjjjselijk nummer is dat zeg!
niet te geloven!
je gaat er gewoon Marco Borsato goed van vinden (nee Henk H. ik hoef de DVD niet :) )

Mike Philippens
03-12-2002, 19:03
dat neemt niet weg dat ze alsnóg veel te veel verdiend...
vrouwtje...
Dat maken wij zelf uit. Zo lang wij naar films blijven gaan of cd's/dvd's kopen van ze, blijven ze 'te veel' verdienen. Zodra wij er niet meer naar kijken, kan ze opkrassen...

maw: ik ben het niet eens met de uitspraak...je kunt er van uit gaan dat er achter de schermen mensen zitten die er relatief gezien veel meer 'te veel' verdienen. Zij levert tenminste nog de prestatie en moet de druk van de fans, criticasters, roddelpers etc ondergaan. Zo'n manager heeft morgen een ander slachtoffer gevonden en blijft zijn zakken vullen.

Milan
06-12-2002, 11:31
Leuk dat ik op de hoogte word gesteld dat mijn reply in een aparte thread is geplaatst -> ik was hem al kwijt.

gr. Milan

John
06-12-2002, 19:52
Zo'n manager heeft morgen een ander slachtoffer gevonden en blijft zijn zakken vullen.

dan onderschat jij toch echt de functie van een manager...

Mike Philippens
08-12-2002, 10:03
dan onderschat jij toch echt de functie van een manager...
Dat snap ik even niet...:confused:

John
08-12-2002, 10:11
Dat snap ik even niet...:confused:
wat ik bedoel: jij doet het overkomen of een manager geen ruk uitvoert en alleen maar zijn zakken vult. Terwijl een manager voor zeker 50% verantwoordelijk is voor de acteur/artiest/zanger/whatever.... je kunt op dat niveau echt niet zonder goeie manager.... en die mogen dan ook veel geld verdienen vind ik...

Mike Philippens
08-12-2002, 10:29
wat ik bedoel: jij doet het overkomen of een manager geen ruk uitvoert en alleen maar zijn zakken vult.
Oh....nee...nu snap ik 'm...
Je hebt gelijk, maar uiteindelijk is het wél de artiest die het uiteindelijk doet. Met artiesten als C.Agielera (geen idee hoe je die rotnaam precies schrijft) is het heel veel manager natuurlijk, maar als zij niet goed met haar bips heen en weer gaat, koopt geen enkele puistige puber die plaatjes! Hoe hard die manager ook managed... Dat bedoel ik dus. Die managers verdienen erg veel poen met hun 'product' en net als in de modellenwereld worden bepaalde artiesten (categorie Agielera, Shakira e.d) gewoon geexploiteerd en als ze morgen doodvallen, staat er dinsdag een nieuwe Shakira met haar bips te schudden op MTV!

John
08-12-2002, 10:45
Dat bedoel ik dus. Die managers verdienen erg veel poen met hun 'product' en net als in de modellenwereld worden bepaalde artiesten (categorie Agielera, Shakira e.d) gewoon geexploiteerd en als ze morgen doodvallen, staat er dinsdag een nieuwe Shakira met haar bips te schudden op MTV!

logisch toch?
als morgen de albert heyn sluit ga jij ook naar de konmar of hoogvliet, toch?
product is product.
maar ik denk niet dat mevr aguilera zo ver gekomen was zonder goeie manager... en geloof me: ik weet waar ik het over heb. heb zelf in een band gezeten, en toen er een manager bijkwam kregen we meer optredens dan zonder. een artiest is te veel met zijn eigen ding bezig om er nog iets bij te kunnen doen als managen....

Hans Bergshoeff
08-12-2002, 14:27
...... een artiest is te veel met zijn eigen ding bezig ....


Wablief????:D

John
08-12-2002, 14:28
Wablief????:D

ja ik wou het netjes neerzetten :)

Mike Philippens
08-12-2002, 21:11
maar ik denk niet dat mevr aguilera zo ver gekomen was zonder goeie manager...
Maar het omgekeerde is ook waar...

SanderSpil
18-12-2002, 22:15
The Cell = Zwaar Onderschat!

IK vond het echt een meesterfilm. J lo deed het ook gewoon goed, niet bijzonder maar gewoon goed.

Thumbs Up!!! (y) (y) (y)

Groeten Sander ;)

Niels Simons
18-12-2002, 22:21
klote film dus he...

niels

madelon
16-08-2003, 15:30
Ik vond het ook een goede film, terwijl mijn verwachting mede door deze discussie erg laag was.

Harry B.
16-08-2003, 15:55
klote film dus he...

niels
Niks aan toe te voegen :(

zerrax
17-08-2003, 10:55
klote film dus he...

niels
Niks aan toe te voegen :(

Kom op Harry! ik weet dat je van Splatterfilms houd, maar dit is filmtechnisch gezien een meesterlijke film! (dat je hem niet mooi vind is iets anders)
De regisseur heeft de gave om visuele hoogstandjes te maken, en haalt zelfs het niveau van Jan de Bont ( inval scene op het huis)
Ik vond dat Lopez het echt nog niet zo slecht deed en het verhaal was ijzersterk
met hele goede realistische scenes waar als het ware echt in de huid kruipt van de moordenaar
Dat deze scenes te schokkend zijn, en dat de droom beelden voor sommige mensen " moeilijk" te bevatten zijn kan ik me goed voorstellen, maar het is echt een pracht van een film, ik ga deze regissseur zeker volgen
Ik ben benieuwd wat hij dadelijk gaat maken !

zerrax
22-08-2003, 18:06
Ik vond de film juist perfect.
veel visueel gedoe en (ook net té) weinig verhaal.
dit gaf je juist de gelegenheid vooral te geníeten van de film.
je hoefde niet teveel op tijden/namen etc te letten waardoor je je ogen goed de kost kon geven.
de twee uur kijken die mij deze film heeft gekost zijn voorbijgevlogen!

Ik zou het zelf niet beter kunnen omschrijven, ik heb zojuist in japan
de LaserDisc van deze film besteld deze is uncut! deze versie duurt 109 min!
Ik ben benieuwd!

Harry B.
24-08-2003, 16:03
klote film dus he...

niels
Niks aan toe te voegen :(

Kom op Harry! ik weet dat je van Splatterfilms houd, maar dit is filmtechnisch gezien een meesterlijke film! (dat je hem niet mooi vind is iets anders)
De regisseur heeft de gave om visuele hoogstandjes te maken, en haalt zelfs het niveau van Jan de Bont ( inval scene op het huis)
Ik vond dat Lopez het echt nog niet zo slecht deed en het verhaal was ijzersterk
met hele goede realistische scenes waar als het ware echt in de huid kruipt van de moordenaar
Dat deze scenes te schokkend zijn, en dat de droom beelden voor sommige mensen " moeilijk" te bevatten zijn kan ik me goed voorstellen, maar het is echt een pracht van een film, ik ga deze regissseur zeker volgen
Ik ben benieuwd wat hij dadelijk gaat maken !
Ik moet toegeven dat ik de film in eerste instantie heb aangeschaft omdat er een aantal gore-scenes in zouden zitten. Daarnaast zou het visueel een spektakel moeten zijn. Welnu, visueel was het zeker mooi om naar te kijken (en niet alleen vanwege la Lopez :mrgreen:) maar voor de rest kon het verhaal me echt niet boeien, ronduit saai. Verder vond ik Jennifer's acteer-prestaties ook niet echt om over naar huis te schrijven. Kortom, slaapverwekkend en ik wil deze film dan ook nooit meer zien :evil:

killik
24-08-2003, 17:46
Ik denk dat wanneer iemand als Jodie Foster de hoofdrol had vertolkt het toch een toppertje had kunnen worden, nu is het gewoon een aardig filmpje, met aan aantal hele mooie momenten (Cape aan de muur/paard/inval in huis/watercel momenten)

zerrax
25-08-2003, 19:04
Gore zit er jammer genoeg niet echt in....
Maar er zitten wel veel mooie visuele droom scenes in,
en die maken nu juist deze film zo appart.
In andere films praten ze veels te veel,
je leggen alles uit wat ze gaan doen en waarom ze iets doen
(ze zijn zeker bang dat anders de kijkers het verhaal niet meer kunnen volgen?)
En in deze film word alles met visuele beelden vertelt
en dat straalt juist nu een soort rust uit, waardoorde de film "gemakkelijk" kijkt
en veel scenes zijn POV (Point Of View) geschoten waardoor het realisme toeneemt
je krijpt als het ware in de huid van de akteur

Tsja, die lopez (ik kende ze eerlijk gezegt nog niet eens) maar ik vind ze beter kan acteren
dan zingen....

mark t
25-08-2003, 19:21
Gore zit er jammer genoeg niet echt in....Niet? Zoals de topic-starter al zei: paard, darmen, tepelpiercing.

Veel meer hoeft er voor mij ook niet in te zitten. De film moet het meer van sfeer dan van expliciete gruwelijkheden hebben.

Sander Haarmans
25-08-2003, 22:21
Ik vind dit een hele aparte film en technisch erg goed in elkaar gezet, dit is tenminste geen film van 100 in een dozijn, wat ik hiermee bedoel is dat je dit soort films niet vaak tegen komt en dat vind ik nou juist zo goed.