Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD (productie) op de PC
S
simon.lang
eigen dvd's spelen niet
Nov 01, 2003

Hallo vriendelijke vrienden. Trots als ik ben heb ik een dvd-brander gehaald voor in de computer. Hij kan alle formaten branden. Altijd handig. Nu heb ik een Philips DVD + RW gebrand en die wil ik afspelen op mijn stand-alone player. DIT gaat echter NIET. Hij herkent de disk niet. Een vriend van mij heeft mij wel eens gekopieerde diskjes geleend die het gewoon wel deden. Hij zegt dat ik in ieder geval een DVD + moet gebruiken. Wat is het probleem? Mijn dvd-speler vreet overigens geen CD-R's 1. De brander deugt niet? (in combinatie met mijn speler) 2. De schijfjes zijn van het verkeerde merk? HULP!!!!!! Als het niet werkt breng ik het ding namelijk terug. Mijn standalone speler is een Yamaha 795

HS
Harry stadman
Nov 01, 2003

Kijk eens in de handleiding van je stand-alone dvdspeler welke formaten hij allemaal kan lezen???

een dvd-brander die zowel + alsook - kan branden is wel handig!
niet alle spelers kunnen + en - afspelen.

succes!

P.s.
het blijkt dat sommige dvd-branders ook wel erg gevoelig zijn voor welke media gebruikt worden. het blijkt dat sommige spelers moeite hebben om goedkope media goed te branden. de meeste duurdere dvd schijfjes branden meestal wel zonder problemen. probeer eens een bios-update van je dvd-brander! kan zijn dat hij je media niet goed herkent.

reply
0
MP
Mike Philippens
Nov 01, 2003

Het ligt denk ik aan de gebruikte media, al dan niet in combinatie met de DVD brander. Kijk maar eens in deze lijst: http://www.dvdrw.com/why/compatoverview.htm. Jouw standalone speler is wel degelijk compatible met DVD+RW. Er is veel te doen over de media en sommige branders kunnen niet of slecht overweg met bepaalde media en sommige spelers kunnen niet of slecht overweg met bepaalde media. Het is een kwestie van uitzoeken denk ik. Ik heb zelf een NEC 1300 brander en een Pioneer 757 speler en tot nu toe heb ik alleen een stel Sony DVD-RW's een een paar Philips DVD+R geprobeerd. Werkte als een speer. Afspelen geprobeerd op andere spelers en dat werkte ook goed.

reply
0
HS
Harry stadman
Nov 01, 2003

In de praktijk blijkt dat de sony + en - dvd-branders alleseters zijn)zijn helaas meestal ook een stuk duurder).
ik hoor toch vaak dat de nec 1300 slecht overweg kan met de goedkoopste media. een bios-update zou uitkomst kunnen brengen.
Ik weet dat iemand ook hetzelfde probleem had met de media. na een bios-update van zijn dvd-brander herkende de speler wel de goedkope media.

veel dvd-brander fabrikanten hebben expres! een bios-lock op goedkope media in hun spelers gezet om zo veel foute dvd schijfjes te voorkomen. dit om te voorkomen dat het merk schade zou oplopen als er teveel coasters werden gebrand, terwijl het vaak meer aan de gebruikte media ligt! slechte schijfjes dus!

Ik ben ervan overtuigt dat als je merk schijfjes gebruikt (sony, philips etc.), je geen of veel minder problemen zal ondervinden met branden en compatibiliteit!

succes!

reply
0
MP
Mike Philippens
Nov 01, 2003

Harry stadman wrote: ik hoor toch vaak dat de nec 1300 slecht overweg kan met de goedkoopste media. een bios-update zou uitkomst kunnen brengen.

Zou kunnen. Ik gebruik de 'Herrie' bios, maar ik ben niet van plan om de goedkoopste media te gaan gebruiken. Ik heb ooit een keer merkloze floppies gekocht waarvan ik de helft kon wegkiepen en sindsdien koop ik alleen merk-media. Is ietsje duurder, maar waar praten we eigenlijk over?

reply
0
HS
Harry stadman
Nov 01, 2003

Mike Philippens wrote:
Harry stadman wrote: ik hoor toch vaak dat de nec 1300 slecht overweg kan met de goedkoopste media. een bios-update zou uitkomst kunnen brengen.

Zou kunnen. Ik gebruik de 'Herrie' bios, maar ik ben niet van plan om de goedkoopste media te gaan gebruiken. Ik heb ooit een keer merkloze floppies gekocht waarvan ik de helft kon wegkiepen en sindsdien koop ik alleen merk-media. Is ietsje duurder, maar waar praten we eigenlijk over?

Mike,

ik ben het met je eens!
ik gebruik ook alleen maar merk media! die paar euro's die je extra betaald win je weer terug door het niet verspelen/weggooien van de slechte media!

helaas denken de meeste consumenten niet zo!
die gaan voor media met de laagste prijs, niet wetend dat daar toch vaak veel problemen vandaan komen!

reply
0
MP
Mike Philippens
Nov 01, 2003

Harry stadman wrote: helaas denken de meeste consumenten niet zo!
die gaan voor media met de laagste prijs, niet wetend dat daar toch vaak veel problemen vandaan komen!

En dan krijgt de brander/speler de schuld. Toch heb ik met vage merken wel één goede ervaring. Ik had een Sony DVD speler en die kon niet overweg met CD-R. Volgens mij gewoon afgesteld, maar Sony kan/durft dat niet te bevestigen. Alleen CD-R's van Princo werkten op deze speler. Heel vaag, maar het werkt! Alleen is Princo zo'n vage leverancier die geen royalties aan Philips had betaald en toen failliet is verklaard. Later toch een doorstart gemaakt maar ik weet niet of ze het nog doen. Inmiddels heb ik geen Sony meer, dus ik heb dat probleem ook niet meer.

reply
0