Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Discussies
CS
Christiaan Sauer
Finding Nemo Plagiaat?
Dec 29, 2003

Dit bericht staat momenteel op teletekst. [img]http://www.rtl.nl/videotext/data/yorin/gif/101_00.gif/1072708243[/img]
de animatiefilm Finding Nemo is plagiaat. Dat zegt de Franse schrijver Franck le Calvez. De film zou zijn gebasserd op zijn boek "Pierrot le Poisson Clown" (Pierrot de clownvis). Le Calvez heeft in 1995 copyright op het figuurtje aangevraagd. Vorig jaar verscheen heet eerste boek. Een aantal karakters zou 'sterke overeenkomsten' vertonen met de figuurtjes uit Finding Nemo. Ook het verhaal zou overeenkomen. Walt Disney, de maker van Finding Nemo, ontkent elke vorm van plagiaat. Het bedrijf verdiende wereldwijd al ruim 500 miljoen euro aan de film.
ps: nu volg ik het helemaal niet meer: ik dacht dat disney alleen voor distributie was? En dat de film daadwerkelijk volledig Pixar is? Dus ook verhaal etc?

MJ
Mark de Jong
Dec 29, 2003

Het zal allemaal wel meevallen denk ik. Dat het op elkaar lijkt dus :)

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Dec 29, 2003

Ga er zelf ook niet vanuit dat het waar is, maar het staat zo duidelijk op teletekst: ik dacht: laat ik het even melden ;).
Maar vermoed zelf ook dat die fransoos een beetje aan het zeuren is :).
En wie er ook gelijk heeft: de film wordt er echt niet minder om :)

reply
0
HB
Harry B.
Dec 29, 2003

Al zou het waar zijn: Who cares?

reply
0
J
JCL
Dec 29, 2003

Harry B. wrote: Al zou het waar zijn: Who cares?

de schrijven van het orgineel die kan stoppen met werken en zijn kinderen ook!

reply
0
NS
Nathan Strik
Dec 29, 2003

Slim van meneer Calvez, wachten tot de film 500 miljoen binnensleept en dan pas protesteren.

Ach, heeft Pixar even geluk dat ze Disney achter zich hebben staan. Die weten wel raad met dit soort zaakjes (zie: Lion King vs. Kimba the White Lion en het hele Atlantis-plagiaat-verhaal (6))

reply
0
L
Lesley
Dec 29, 2003

Harry B. wrote: Al zou het waar zijn: Who cares?

De man die 500 miljoen misloopt :P :wink:

reply
0
H
Hilde
Dec 29, 2003

Volgens mij ruikt die schrijver geld. Die laat eerst die film populair worden en dan slaat hij toe.
Of heb ik het mis.
Ik vind Finding Nemo overigens een leuke animatiefilm

reply
0
JD
Johan van den D.
Re: Finding Nemo Plagiaat?
Dec 29, 2003

Dubbel post :roll:

reply
0
JD
Johan van den D.
Re: Finding Nemo Plagiaat?
Dec 29, 2003

Christiaan Sauer wrote:

[img]http://www.rtl.nl/videotext/data/yorin/gif/101_00.gif/1072708243[/img]
Enige wat hier van belang is is die laatste text-regel. :wink:
Dat met die pagina 471 :twisted:

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Dec 29, 2003

Die heb ik voor jou laten staan ;). Dit was het enige teletekst bericht dat ik online kon vinden over het bericht ;).
Vandaar (6)

reply
0
RB
Richard B.
Dec 29, 2003

Nathan Strik wrote: Slim van meneer Calvez, wachten tot de film 500 miljoen binnensleept en dan pas protesteren.

Ach, heeft Pixar even geluk dat ze Disney achter zich hebben staan. Die weten wel raad met dit soort zaakjes (zie: Lion King vs. Kimba the White Lion en het hele Atlantis-plagiaat-verhaal (6))

Ik wou al zeggen: 'what else is new'. :)

reply
0