3D lijkt schokkeriger dan 2D: tips?
Mijn setup bestaat uit een Marantz UD-5005 (blu-ray speler), die via een Marantz SR-5005 (receiver) op mijn Sony KDL-46EX720 (tv) is aangesloten. Hierbij gebruik ik een Sony TDG-BR250 3D-bril. Nu heb ik nog maar weinig 3D-films in bezit, dus het probleem heb ik niet eerder opgemerkt.
Vandaag kreeg ik de Engelse uitgave van Hugo 3D binnen en ik ging gelijk eens kijken hoe deze film er thuis in 3D uitziet. Heel mooi, alleen viel me bij de beginscene gelijk op dat het lijkt alsof het beeld tijdens de panorama-shots van Parijs een beetje schokkerig is. Vooral rond 0m40s, als je de Eiffeltoren voorbij ziet komen, lijkt het beeld niet mooi vloeiend te zijn. Ter vergelijking heb ik dezelfde scene in 2D bekeken en hier was het wel vloeiend.
Omdat ik dacht dat het misschien aan de communicatie tussen de tv en de 3D-bril lag, heb ik ook even zonder bril gekeken, maar zelfs dan zie je het beeld een beetje schokken. Ik heb de firmware van m'n blu-ray speler geupdate, maar hiermee was het probleem niet verholpen. Ook heb ik m'n blu-rayspeler eens gelijk op de tv aangesloten, maar het beeld bleef hetzelfde. Tenslotte heb ik een andere HDMI-kabel geprobeerd, maar ook dit leverde geen verbetering op.
Kan iemand die deze 3D blu-ray heeft eens kijken of het misschien gewoon in de blu-ray zelf zit? Ik vraag me namelijk af of er iets mis is met mijn setup.
Mocht het aan mijn setup liggen, heeft iemand dan enig idee waar het aan kan liggen? Is het een bekend verschijnsel? Zijn hier oplossingen voor bekend? Heb ik misschien iets verkeerd ingesteld?
Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!