Zogoed als...8-)
Printable View
Dit is al een oude post in mijn topic (p5 #111). Ik ben toen bezig geweest om mijn woofer te repareren van 1 van mijn Concert V en dat is allemaal prima gelukt toen. Ik was toch nieuwsgierig en ben even gaan kijken welke woofer de Concert II aan boord heeft. Het blijkt dus dezelfde woofer te zijn als de Concert V (W-20482). Laat ik nu ook nog een Concert II over hebben. Ik ga denk ik maar eens de "gerepareerde" woofer vervangen voor de goede van de Concert II.
Dan weet ik zeker dat het tiptop is..
Bijlage 8218Bijlage 8219
Eindelijk de vensterbank afgemaakt. Nieuwe ramen zitten erin dus ik kon aan de slag. Uiteindelijk hebben we geen hoekbank gekozen maar 2 losse 2-zitters. Dit omdat ik de speakers niet wilde opofferen en omdat mijn vrouw toch een nieuwe bankstel wilde. Dus de gulden middenweg gekozen. Wel moesten de backspeakers in de vensterbank omdat mijn vrouw perse de bank naar achteren wilde. Dus dit is het uiteindelijke resultaat. En ik ben er zeer content mee.
Wauw! Dat ziet er top uit!!! Klinkt ook top denk ik??
Ik vind van wel.. Ik ben altijd zeer tevreden over mijn geluid geweest. Vooral nu dat alles op de Center en Heights na Jamo Concert Vtjes zijn. De Wides heb ik verwijderd omdat ik deze toch nooit gebruik.
Ooit wil ik nog een Atmos Receiver aanschffen maar dan wel de 3008 als eind versterker behouden. Maarja.. Ik wil zoveel. Ik wil ook met de tijd een betere graphics card voor mn PC. 1tje met 6GB videogeheugen.
Wel heb ik van mn PC de RAM opgeschroefd van 8GB naar 16GB. Ik zit in iedergeval niet stil.:grin:
Bedankt voor je compliment..:grin:
Aangezien ik mijn PC een aantal upgrade's ga geven ben ik begonnen dus met extra RAM kaarten. RAM is nu opgeschroefd van 8GB naar 16GB.
Ook omdat er meer en meer onderdelen in (gaan) komen, heb ik besloten om de behuizing te vervangen. Ik hen een Sharkoon VG5-W (blauw) gekocht.
Hier passen de nieuwe onderdelen die ik op het oog heb prima in.
Bijlage 8241 Bijlage 8242
De 1e upgrade komt er gelijk in bij het overzetten van de huidige componenten. Aangezien ik meer ga gamen op de PC dacht ik dat de cooling wel een upgrade nodig was.
Ik heb een Arctic Liquid Freezer 120 gekocht en deze komt zoals plaatje aangeeft in de behuizing.
Bijlage 8243 Bijlage 8244
Dan zeer binnenkort de voeding vervangen voor een zwaardere en een sterkere Graphics kaart. Misschien dan tegen die tijd ook van I5 naar I7.
Maar dat zie ik nog wel..
Dawast weer even... (y)
zo, flinke investering.
Update 2017. Deeltje 1.
Hier wat nieuwe foto's met nieuwe opzet van mijn HT.
De kozijnen zijn eindelijk af en daar heb ik mijn Jamo's V op de zijde gelegd in de vensterbank. Voor de rest heb ik de Front-Sides verwijderd omdat ik deze nooit aan had. Nu alleen nog Front-Heights als extra.
Bijlage 8308 Bijlage 8309 Bijlage 8310 Bijlage 8311 Bijlage 8312
Ziet er goed uit. Verse foto's, want er ligt sneeuw! ;-)
Update 2017. Deeltje 2.
We zouden eerst een hoekbank kopen maar dan moesten we de Surround Jamo's V wegdoen. Daar was ik het natuurlijk niet mee eens dus hebben we voor 2 losse 2-zitters gekozen.
Veel makkelijker.. Kunnen we onze HT in 3 opties plaatsen. Huiskamer voor dagelijks gebruik. Bios setup voor film kijken en natuurlijk de Gamers setup.
Bijlage 8317 Bijlage 8318 Bijlage 8319 Bijlage 8320
Zo.. Dawast weer even..
Naar aanleiding van deze http://dvd.nl/forum/showthread.php?9...-kelder-bouwen discussie, zit ik er toch heel erg sterk aan te denken om zelf een scherm te maken van een plaat hout.
Handig ben ik dus ik heb al een aantal ideetjes over hoe ik dit wil doen. Ik wil een Black Screen proberen te gaan maken. Mijn vraag is, Wat voor verf kan ik hier het best voor gebruiken met het oog op budget. Het schijnt dat dit heel erg goed is..Sherwin Williams Grey Screen 7071
Alle ideetjes en suggesties zijn welkom.
Ik ben overtuigd en ga dit project starten. Ik heb net even de beamer aan gehad op een antraciet achtige kleur rolgordijn. Simpelste wat er is... De zwart waardes..... Wat een verschil met een wit scherm....
En hobbel de bobbel kwijt..
Bijlage 8324Bijlage 8325Bijlage 8326
mooie updates weer... de bank maar op wielen zetten?
Ik ben een beetje opzoek naar een leuke sub, wel gebruikt ivm budget. Heb jij toch tips?
Ik laat het scherm voorlopig voor wat het is.. Ik heb gister het beeld afgesteld en ben eigenlijk voor nu toch wel zeer tevreden over het beeld. Maar tijdens afstellen begon ik tijdens dialogen scenes de fan van de beamer te horen. Nee, fan is niet stuk maar maakt nu eenmaal lawaai tijdens dialogen scenes. Niet tijdens actie scenes..
Dus ik ben wat gaan sneupen op Google om eventueel de fan voor een stillere te vervangen. Ik had Herman nog even gevraagd (aangezien hij ervaring heeft met beamers open te schroeven) of hij wist of je makkelijk de fan kon vervangen. Hij rade dit af!! Ook kon ik geen geschikte fan vinden met een lagere nois-level. Maat is 70x70x25.
Toen kwam ik een topic tegen over de Hush-Box! Dus ik ben een nieuw projectje gestart om dit te maken.. En dit is het resultaat dusver.
Bijlage 8332Bijlage 8333Bijlage 8334Bijlage 8335Bijlage 8336
Hier nog wat foto's..
Bijlage 8338Bijlage 8339Bijlage 8340Bijlage 8341
En nog een paar...
Bijlage 8342Bijlage 8343
Geweldig(y)
Thnx Pep..
Ik ben weer een stapje dichterbij de finish. Ik heb de kabelboom gelegd voor de 3 fans die in de box zitten. Ook heb ik het dak gemaakt en vast gezet met flight-case slotjes en geborgd met popnagels.
Ik heb rekening gehouden met als 1 van de fan vervangen moet worden. Ik kan overal bij.. De voorklep ga ik monteren met een pianoscharnier en 2 flight-case klemmen met het oog op, ik moet overal
bij kunnen komen. Denk er even een een rond glaasje bij...
Ik heb ook het geluid getest wat de box levert en dit schommelt tussen de 16 en 20 DB. Erg acceptabel dus..
Het ophang systeem heb ik al in mijn hoofd en ik ben blij dat ik de speakerbeugels niet verkocht heb. Meer info later hierover..
Morgen verder met plafond en voorklep Hush-Box.
Bijlage 8357 Bijlage 8358 Bijlage 8359
Nog een paar foto's
Bijlage 8352 Bijlage 8353
En nog een paar...
Bijlage 8354 Bijlage 8355 Bijlage 8356
Klep zit zoals ik het hebben wil. Gat gemaakt voor de lens. Mocht het toch iets te klein zijn dat de klep het beeld blokt, dan kan ik dat gat altijd nog een cm of meer groter maken.
Ik heb bij de Hema zo'n ouderwetse wekker gekocht en daa de ring en glaasje uit gehaald. Glaasje komt aan binnenkant van klep.
Bijlage 8360 Bijlage 8361
Nog een gaatje voor de remote sensor gemaakt en en gat voor 1 van beamer inlaatjes. Zit helaas aan de voorkant van beamer..
Bijlage 8362 Bijlage 8363
Net weer even een DB meeting gedaan... schommelt op 1 meter afstand tussen de 11 en 14 DB.
De eerste test was geslaagd. Ik heb even Thunderbirds een half uurtje gekeken met dichte bekisting en geen enkel probleem. Toen ik de beamer op stand-by zette, blies de beamerfan net zo lang (5 sec.) als voor de Hush-box.
Zelf de lens gat in klep vertoont geel blokkade's...
Maar.....
De beamer heeft 4 standen maar niet plafond met lens naar beneden. Dus moet ik de kist op z'n kop zetten en de beamer zelf vast maken aan bodem van Hush-box. Zodat ik naar de oude setup ga alleen dan met bekisting.
Gelukkig kan het dak eraf dus ik kan gaatjes precies bepalen voor beamer in boduem van Hush-box.
Dus er is weer veel te klussen...(y)
Wel weer een prachtig project, maar er komt dus weer wat meer bij kijken. Heb ik dan weer geen geduld voor, daarom begin ik maar niet aan zulke klussen;-)